eitaa logo
رضا حیدری
595 دنبال‌کننده
161 عکس
51 ویدیو
26 فایل
https://eitaa.com/H878787 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰ابونواس اهوازی و امام رضا ع 🎙‌شعری از ابونُواس اهوازی درباره علیه السلام برای شما بخوانم. نام اصلی این شاعر پر آوازه؛ حسن بن هانی حَکَمی است. گفته شده پدرش دمشقی و مادرش اهوازی بود و خودش هم در اهواز به دنیا آمده و در بصره رشد کرده و در بغداد مدفون است. از بزرگترین شعرای کلاسیک عربی است. البته عمده سروده های او تغزّل و شعر عاشقانه است در وصف خد و خال و خمر و... خلاصه اینکه شاعر آئینی سرا و مذهبی نیست. حیات او همدوره حیات امام رضا علیه السلام بوده و ظاهرا از او خواسته شده که در مدح امام شعری بگوید. در قالب ابیاتی اینطور نقل می کند که به من گفته شد که تو شاعر یکه تازی هستی و در و گوهر از شعرت می ریزد... 《فعلی م تَرکتَ مَدحَ ابن‏موسی‏ و الخصال التی تجمعن فیه‏》 چرا مدح و ستایش علی بن موسی را ترک کرده ای!؟ چرا خصلت های خوبی که در او جمع شده اند را بیان نمی کنی!؟ 《قلتُ لا استطیعُ مدحَ امام‏ کان جبریل خادماً لأبیه‏》 ابو نواس می گوید من به آنها پاسخ دادم من توان ستایش امامی را ندارم که جبرئیل امین خادمِ پدر او بوده است. با ادب جواب می دهد و با معرفت. گرچه عذر آورده برای مدح نکردن اما بالاترین مدح را گفته. 📌سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری خرداد ۱۴۰۲ انتشار به مناسبت ۲۳ ذی القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا علیه السلام @Heydari_org
🔴 اهواز همپای قم در قیام پانزدهم خرداد۴۲ 🎙همزمان با قیام مردم قم در پانزدهم خرداد ۴۲، منزل آیت الله العظمی بهبهانی در اهواز به کانون تجمع علما، بازاری ها و شخصیت های موثر تبدیل شد. ایشان با حضور علمای شهر، مصوب کردند که بازار اهواز از ۱۶خرداد به نشانه اعتراض تعطیل شود. همچنین دستور دادند که جمعیت زیادی از تمام استان در ۱۷خرداد دعوت شوند تا در مراسمی در مسجد جامع اهواز برضد رژیم و در حمایت از امام شرکت کنند که البته ساواک مانع برگزاری آن شد... 📌بخشی از سخنرانی حجت الاسلام استاد رضا حیدری در سالگرد قیام پانزدهم خرداد/ اهواز ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ @Heydari_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔊بشنوید القواعد الفقهية 💠 قاعده 《 عدم ضمان الامین》۱ حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری 🔻محورهای بحث: ۱) تقریر قاعده: ۱- الف) بیان اجمالی ماهیت قاعده ۱- ب) بیان نسبت مصادیق قاعده با مصادیق قاعده احسان از جهت نسب اربعه ۱- ج) بیان خلاصه ای از طرح بحث در کتب مختلف ۱-د) چرا نمی توان برای حجیت قاعده به قاعده احسان تمسک کرد؟ ۱- ه) بیان تفصیلی ماهیت قاعده ۲)بحثهای مقدماتی ۲- الف) بحث در مقام ثبوت است یا اثبات؟ ۲- ب) امانت در این بحث به مقابل غصب است یا خیانت؟ ۳)مدرک قاعده ۳- الف) کیفیت استدلال به آیات نقد و بررسی جلسه سی و دوم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ @Heydari_org
🔹سه ویژگی مومن علیه السلام در حدیثی فرموده اند: «الْمُؤمِنُ یَحْتاجُ إلی ثَلاثِ خِصال: تَوْفیق مِنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ واعِظ مِنْ نَفْسِهِ، وَ قَبُول مِمَّنْ یَنْصَحُهُ؛ مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال، واعظی از درون خود، و پذیرش خیرخواهی كسی كه او را نصیحت نماید.» متن این حدیث را ابن شعبه حرانی در تحف العقول آورده و علامه مجلسی هم در بحارالانوار نقل کرده است. 🔍در خبرگزاری قرآن بیشتر بخوانید: https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3983391 برشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری / تیرماه ۱۴۰۰ @Heydari_org
🔰منزلت علی بن مهزیار اهوازی 🎙‌امام جواد عليه السلام در نامه ای خطاب به علی بن مهزیار تعابیری دارند که نشاندهنده منزلت و علوّ مقام این راوی است. متن این نامه در کتاب 《الغيبة》شيخ طوسی آمده است و مرحوم مجلسی هم در کتاب 《بحار الأنوار》آن را ذکر کرده است: 《یا علیّ! أحسنَ الله جزاک و أسکَنک جنّته و منعک من الخزي في الدنیا و الآخرة و حشرک الله معنا. یا علیّ قد بَلوتک و خیرتک فی النصیحة و الطاعة و الخدمة و التوقیر و القیام بما یجب علیک. فلو قلت اني لم أر مثلک لرجوت أن أکون صادقاً فجزاک الله جنان الفردوس نزلاً فما خفي علی مقامک و لا خدمتک فی الحَرّ و البَرد، في اللیل و النهار فأسأل الله إذا جمع الخلائق للقیامة أن یحبوک برحمته تغتبط بها انّه سمیع الدعاء》.  امام می فرماید:《 تو را به خیرخواهی و نُصح و اطاعت و خدمت و وقار و انجام آنچه واجب است آزمودم، اگر بگویم مانند تو را در میان اصحاب ندیده ام، امیدوارم راستگو باشم 》. دعای ع برای او این است که: 《خداوند جزای اعمال نیک تو را بهشت برین قرار دهد》 در ابتدا و وسط و انتهای نامه، این دعا را دارد. امام در ادامه‌ی نامه می فرماید؛《 البته مقام تو بر ما پنهان نیست و خدمت تو هم پوشیده نیست که در سرما و گرما و شب و روز به واجبات قیام کردی》. لذا همانطور که نجاشی در رجالش ذکر کرده است: آن حضرت در بزرگداشت عنایت ویژه‌ ای داشته‌ اند. 🔍در خوزنا بیشتر بخوانید: http://www.khoozna.ir/view/202488/ 📌برشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری / دارالعلم آیت الله بهبهانی/ اهواز ۱۴۰۳/۰۳/۱۷ @Heydari_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔊بشنوید القواعد الفقهية 💠 قاعده 《 عدم ضمان الامین》۲ حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری 🔻محورهای بحث: ادامه ۳)مدرک قاعده * ائتمان؛ نام دیگر قاعده و وجه تسمیه * بیان خلاصه ای از ۳- الف) کیفیت استدلال به آیات و نقد و بررسی آن * بیان هندسه و نظام بحث ۳-ب) کیفیت استدلال به روایات بیان نمونه ای از روایات طوایف هفتگانه و تحلیل چگونگی دلالت ۳-ج) استدلال به بناء عقلاء تحلیل و بررسی بناء عقلاء ۳- د) استدلال به اجماعات فقهاء بیان فهرستی از مباحث آتی جلسه سی و سوم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ @Heydari_org
🔰جهاد علمی امام باقر ع از ویژگی های قرن دوم هجری قمری، هجوم پرسشها و ابهامات به سوی مرکزیت جهان اسلام بود. اگر مهمترین تحولات در قرن اول، سیاسی باشد اما در قرن دوم تحولات فرهنگی اجتماعی خود را نشان می دهد. در قرن اول خلفا به گسترش مرزهای جغرافیایی اسلام پرداخته بودند و سرزمین و کشورهایی را ضمیمه حکومت اسلامی کرده بودند. این سرزمین ها از جمله ایران و عراق و شامات پیش از اسلام تمدن و اندیشه ها و فرهنگ هایی داشته اند لذا از اواخر قرن اول و همه قرن دوم خاستگاه پرسشها و حتی اشکالات زیادی شدند که پاسخگویی به آنها از عهده دستگاه مجعول خلافت برنمی آمد. از امتیازات علیه السلام تلاش برای پاسخگویی و دفاع از مبانی و معارف اسلام بود. تلاشی که بعدها در دوره سایر امامان تا دوره امام رضا ع ادامه و گسترش پیدا کرد. شاید نمونه ی این مرجعیت علمی فرهنگی را در دوره امامان پیشین کمتر داشته ایم چون هنوز پرسشها از ملل و نحل سرازیر نشده بود. اما آیا این کار امام، ممدوح و مورد تحسین خلیفه بود؟ نخیر! نه فقط چنین نبود که از سوی خلیفه مزاحمتها و آزارهایی هم بود. به هر حال امام با این اقدامات خود علاوه بر مجاهدت در راه نشر معارف اسلامی و دفاع از اندیشه ناب اسلامی ، به یک مبارزه منفی هم پرداخته است و آن نشان دادن بی مایگی دستگاه خلافت است ، خود خلیفه و عالمان درباری و منتسب به جریان خلافت. لذا وقتی امام، در آن سفر اجباری به شام بر اسقف مسیحیان فائق می آید خلیفه گرچه در ظاهر ابراز رضایتمندی می کند اما از طریق نیروهای خود چنین شایعه می کنند که محمد بن علی به مسیحیت گرایش پیدا ورده و با مسیحیان نشست و برخاست می کند! تا از این رهگذر چهره معنوی و علنی امام را مخدوش کنند. 📌ارسالی یکی از حاضران در سخنرانی استاد رضا حیدری ۱۴۰۳/۰۳/۲۴ / دارالعلم آیت الله بهبهانی/ شهادت امام باقر ع @Heydari_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 بشنوید؛ درباره دعای عرفه ⏳مدت: ۱۶ دقیقه 📝 محورها: ۱- فضیلت شب و ۲- اعمال شب و روز عرفه ۳- ویژگی های امام حسین ع ۴- معرفی دعای عرفه زین العابدین ع ۵- بیان کلیاتی از معارف دعای عرفه 📌سخنرانی مجازی حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری در مرداد ۱۳۹۹ برای نمازگزاران مسجد امام حسین ع اهواز @Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
⁉️‌چرا عرفه بخوانیم!؟ 🎙... جامانده های از رمضان مائیم، جامانده های ازشب قدر مائیم. مایی که استعدادهایمان را نشناختیم باید عرفه بخوانیم و ببینیم استعدادهای ناشکفته مان چقدر اند نعمتهای خدا را درک کنیم. ما که فرصت‌ها را سوزانده ایم باید عرفه بخوانیم و اعتراف کنیم... وقتی حسین بن علی آن مرد بزرگ نصف روز، چند ساعت از روز زیر آفتاب سرپا می ایستد و این دعا را یک نفس می خواند تکلیف ما معلومه! او که درجات سامیه و عالیه و راقیه کمال را دارد با این حال راکد نیست با این حال حرکت می کند چون می داند ایستادن در مسیر قرب الی الله معنا ندارد. حسین ع با دعای عرفه رشد می کند حرکت می کند. ما که اینقدر عقبیم، مایی که درجا می زنیم، مایی که عقبگرد داریم، ماییکه فسرده ایم، مایی که گندیده ایم، مایی که استعدادها را تباه کرده ایم.... ‌📌بخشی از سخنرانی مجازی حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری/ مرداد ۱۳۹۹ http://eitaa.com/Heydari_org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔊بشنوید القواعد الفقهية 💠 قاعده 《 عدم ضمان الامین》۳- پایانی حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری 🔻محورهای بحث: ۴- بحث تکمیلی در مدرک قاعده با نقد و بررسی ۵- انحاء تصرفات امین درمالی که در دست اوست ۶- دو معنا برای امانت ۷- بررسی روایات وارد شده در هر دو معنا و اینکه معارض اند با روایات پیشین یا استثنا می کنند. ۸- بحث در مقام اثبات و قضاوت، و تفاوت آن با بحث در مقام ثبوت. ۹- طرح بحث در صحت اشتراط ضمان ۱۰- ماهیت شناسی افراط و تفریط ۱۱- معیوب شدن همان حکم تلف شدن را دارد جلسه سی و چهارم از دوره جدید / تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۳ سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ @Heydari_org
📣 صوت آخرین جلسه درس استاد حیدری در سال تحصیلی جاری منتشر شد. ان شاالله با آغاز سال تحصیلی جدید، دروس القواعد الفقهیه ادامه خواهد داشت و صوت ها برای استفاده علاقه مندان ارائه خواهد شد.
هدایت شده از رضا حیدری
🔸غدیر و شکوفایی استعدادها 🎙خداوند در روز هجدهم ذی الحجه به رسولش خطاب کرد: « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ..» واژه « ربّک » هر جا در قرآن آمده است در کنار آن بحث پرورش استعدادها و شکوفایی توانایی ها و رشد و بالندگی و تعالی و کمال وجود دارد. و مگر نه این است که امام، تربیت معنوی و پرورش استعدادهای خفته را عهده دار است!؟ کاری که رسول هم عهده دار آن است! به تعبیر یکی از بزرگان؛ «بشر حق دارد که دستش در دست خدا باشد گاهی بواسطه رسول و گاهی بواسطه وصی او که امام است». اساساً نگذاشتن دست بشر در  دست ولیّ خدا، ظلم به بشر است و خدای عادل و حکیم ظلم نمی کند و برای بشر امام را قرار می دهد تا اتصال بشر به آسمان برقرار بماند... لذا می توان گفت انحراف از و انحراف و عدول از امامت امام علی علیه السلام بیش از آنکه ظلم به علی بوده باشد ظلم به امت بوده است که از علی محروم ماند. 🔺بخشی از سخنرانی حجت الاسلام استاد رضا حیدری در شب عید غدیر. اهواز ۱۳۹۵/۰۶/۲۹ http://eitaa.com/Heydari_org
🔰همگرایی ملی 🎙امیدواریم به برکت این اجتماعها، ذکر فاتحه ها، دورهم جمع شدن‌ها و این بزرگداشتها که همه با سلیقه های مختلف، نوع نگاه های مختلف، موافقین عملکرد دولت، منتقدین عملکرد دولت همه دور هم جمع می شوند امیدواریم ان شاءالله این برای ما برکتی داشته باشد که در ادامه مسیر همگرایی بیشتری را در جامعه اسلامی شاهد باشیم کشور ما حقیقتا در چند سال اخیر به موضوع و بیش از هر زمان دیگری نیازمند است. ‌🔻بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری در آیین گرامیداشت شهدای خدمت با حضور جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران/ اهواز مسجد ارشاد ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ 🔍 گزارشی از این آیین را در ایرنا بخوانید: https://irna.ir/xjQFVy 📸تصاویری از این مراسم را در ایکنا ببینید: https://iqna.ir/00HhP8
🏴مرثیه سرایی دعبل 🎙عزاداری بر مصائب امام حسین علیه السلام از امروز و دیروز شروع نشده. همه ائمه پس از شهادت او اقامه ماتم کرده اند...پیامبر اسلام ص برمصائب او گریست... آدم به اسماء خمسه توسل کرد و جبرئیل روضه خوان شد و آدم گریست... امشب شما در اینجا پرده ای زده اید و زیر سقف آسمان زن و مرد نشسته اید تا روضه بشنوید، وقتی دعبل خزاعی نزد امام رضا ع در مرو رفت تا اشعارش را تقدیم کند امام فرمود پرده ای نصب کردند و خانه اش را حسینیه کرد و زن و مرد نشستند ... فكیف یحبون النبی و رهطه و هم تركوا احشائهم و غرات پس چگونه پیامبر را دوست دارند، در حالی که خویشاوندان او را کشته‎اند و وجود آن‎ها از کینه و نفرت، انباشته است. ا فاطم لو خلت الحسین مجدلا و قد مات عطشاناً بشط فرات اذا للطمت الخد فاطم عنده واجریت انهاراً علی الوجنات خطاب به حضرت زهرا سلام الله علیها می گوید؛ ای فاطمه! اگر حسین را که بر خاک افتاده تصور کنی در حالیکه کنار فرات تشنه لب جان داده، بر گونۀ خود می‎زنی و نهرهای آب بر صورت خود جاری می‎کنی. صدای امام رضاع و نزدیکانش به گریه بلند شد... 📌بخشی از سخنرانی حجت الاسلام استاد رضا حیدری ،شب اول ۱۴۴۲_ اهواز. @Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
عزادار دریایی است برای حرکت کشتی نجات حسین 🎙اقامه عزا بر اباعبدالله ◼️دین ما دین غم و اندوه نیست، خدا هم درباره خودش میفرماید؛ اضحک و ابکی میخنداند و می گریاند... اما فرموده اند بر بر مصائب امام حسین گریه کنید. خود ائمه هم پس از شهادت او اقامه ماتم کرده اند...پیامبر اسلام برمصائب او گریست... آدم به اسماء خمسه توسل کرد و جبرئیل روضه خوان شد و آدم اشک ریخت بر حسین ع...همه امامان کشته شدند اما لقب شهید را و توصیه به اشک ریختن را فقط برای گفته اند...همه چهارده معصوم کشتی نجاتند اما کشتی نجات امام حسین از همه بزرگتر، جادارتر و سریع تر است... اما با همه بزرگی اش به اقیانوس و دریاها نیاز ندارد تا حرکت کند، قطره اشکی که بر گونه عزادارش می غلتد دریا می شود و آن کشتی حرکت می کند... 📌بخشی از سخنرانی استاد شیخ رضا حیدری در میان عزاداران حسینی؛شب اول ۱۴۴۲_ اهواز. http://eitaa.com/Heydari_org
📣سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین رضا حیدری در ایام شهادت سید و سالار شهیدان 🔻زمان: از جمعه ۲۲ تیرماه تا پنجشنبه ۲۸ تیرماه (روز ششم تا دوازدهم محرم ) ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۷:۳۰صبح 🔺مکان: اهواز، چهارراه آبادان، دارالعلم آیت الله بهبهانی ره
🔰دوران امام سجاد 🎙...آن جمله معروفی که امام صادق ع در ترسیم اوضاع دوره امام ع فرمودند: 《 ارتد الناس بعد الحسین الا ثلاثه》همه مرتد شدند جز سه نفر- که از آن سه نفر، دونفر مشخص شده اند اما نفر سوم آنها در روایات بر افراد مختلف تطبیق شده است - اینها همه نشاندهنده این است که دست امامان از یاران خالص و یاران ویژه و یاران پای کار خالی است. او باید به تربیت شاگرد بپردازد که بالاتر از آن به ایجاد یک سازمان، یک تشکیلات، یک نظام، یک گروه به هم پیوسته منسجم بیاندیشد و فکر کند. 🔻بخشی از سخنرانی استاد شیخ رضا حیدری/ ۱۴۴۱ق/ در جمع حوزویان و عموم مردم. متن سخنرانی درکتابی با عنوان چاپ شده است. @Heydari_org
🏴 ابوذیه در رثای عباس 🎙در رثای حضرت عباس علیه السلام، یک ابوذیه دلنشین برای شما بخوانم. ابوذیه یك قالب ویژه شعر عرب است با زبان محلی. متشکل از سه مصرع با یك قافیه كه هركدام به یك معنای متفاوت هستند هر چند در تلفظ به یك شكل اند. مانند 《وجودک》 در این شعر: رايي و رايتي و عزمي وُجودك عضیدی و افخر اببأسك و َجودك انفضخت هامتك لجلي وَ جودك عله ازنودك جره من غصب مايه شاعر خطاب به حضرت عباس ع و شاید از زبان امام حسین ع یا ام البنین س یا شخصیت دیگری می گوید: عقل وپرچم و اراده ام وجود توست .《جودک》 بخشی از کلمه وُجودک بمعنای 《بودن تو》است و 《واو》 مضموم است. بازوی من هستی و افتخار می کنم به شجاعت و کرم و جود تو.《جودک به معنای 《کرم تو 》و بخشش تو است و 《واو》 مفتوح، عاطفه است . سر تو برای من شکافته شد و مشک تو .《جودک 》 به معنای 《مشک تو》 است و 《واو》 مفتوح، عاطفه است. آب آن به اجبار بر بازوانت جارى شد. 📌برشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضا حیدری ۹۹/۱۱/۰۸ @Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
🔴 شناختهای چهارگانه برای درک خطر اسرائیل برای درک خطر صهیونیسم و تحلیل دقیق جنایتهای اسرائیل باید در چند زمینه شناخت داشته باشیم: ۱- شناخت پیشینه و تاریخچه قوم بنی اسرائیل: رفتار آنها با انبیای خودشان و رفتار‌ آنها با پیامبر اسلام ص. بهانه جویی های آنها در برابر انبیای مبعوث شده در میان خودشان و فتنه انگیزی های آنها در برابر پیامبر اسلام ص. ظلمها و تعدی ها و سوء معاشرت آنها با مردمی که در هر سرزمینی با آنها زیسته اند و ... منبع این شناخت، آیات قرآن و گزارشات معتبر تاریخی و برخی گزارشات موجود در متون مقدس خودشان است. ۲- شناخت ویژگی های شخصیتی بنی اسرائیل: اینکه خصلت‌های نژادی این قوم که در فرد و جامعه آنها یافت می شود و می توان از آن به عنوان ویژگی های شخصیتی آنان نام برد چیست؟ اینکه ضد ارزش‌هایی مانند حسادت، خودبرتربینی، نژادپرستی، پول دوستی، قدرت طلبی، جادوگری و... تا چه حد در میان آنها نهادینه شده! این شناخت گرچه حسی نیست اما چون از رهگذر بررسی گزارشات تاریخی و نیز مشاهدات عینی رفتارهای آنها به دست می آید لذا حدسیِ قریب به حس است. ۳- شناخت آرمان‌ها و اهداف سیاسی آنها: اینکه اهداف جهانی آنها چیست و در صد سال اخیر چگونه در قالب آن اهداف را دنبال می کنند و به هر قیمتی دنبال آن هستند و برای تحقق آن شیطنت و خباثت می کنند. این شناخت از مطالعه و تحلیل اظهار نظرهای شخصیت‌های سیاسی آنها و بیانیه های رسمی و غیر رسمی به خوبی به دست می آید. ۴- شناخت مبانی فکری آنها: دیدگاه آنها درباره خدا، جهان، انسان، معاد، فرجام جهان. پایه ها و بنیان های دینی که به صورت مستتر یا مصرّح در کتابها و متون مقدس آنها موجود است که عمدتا تحریف شده هم هستند. این متون و این برداشتها از متون، عقبه تئوریک برای آنها درست می کند و توجیه کننده بسیاری از جنایت‌های آنها خواهد بود. با این شناخت، درک خواهیم کرد که چگونه کارکرد نهاد دین، برای جلوگیری از جنایات مختل شده است بلکه دین نزد آنها به عنوان پشتوانه پنداری جنایات عمل می کند. این شناخت از مطالعه و تحلیل متون مقدس آنها به ویژه فرجام شناسی آنها و اظهار نظرهای ناشی از آینده پژوهی های آنها به دست می آید. همچنین از آیات قرآن و برخی روایات اسلامی می توان کمک گرفت.‌ ‌🔻برگرفته از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری در جمع طلاب دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز/ نشست بصیرتی ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ @Heydari_org
🔻خرافات در 🔍پرسش: در فضای مجازی، متن هایی منتشر شده که در آن توصیه شده؛ 《 اول ماه صفر، خونریزی یا شکستن تخم مرغ و صدقه دادن و دود کردن اسفند و فلان دعا فراموش نشود تا ازبلا دور شوید》 آیا صحت دارد؟ ✍پاسخ استاد حیدری: ... برخی استعداد و تمایل عجیبی به جذب خرافه و همت عجیب‌تری به پیروی از آن دارند. گاهی از کنار هزار مطلب معقول و حیکمانه ای که می شنوند، به راحتی رد می شوند و اگر هزار توصیه‌ یا هشدار سازنده بدهید، یکی را هم عمل نمی‌کنند، اما تا خرافه‌ای به آنها عرضه می‌شود، چند برابر بیشتر از گوینده آن، قبول و باور می‌کنند و به انجام آن نیز اهتمام می‌ورزند! 🔍پاسخ کامل استاد رضا حیدری را در ایکنا بخواند👇 https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3995954
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 اربعین، رستاخیزی دیگر 🎙📺 اربعین نماد احساس و عاطفه شیعه است. اوج و قله عشق ورزی به سالار شهیدان است... اربعین را فرموده اند بزرگ بدارید. شاید واژه زیارت الأربعین در زمان امام صادق ع باب شده باشد اما امام حسن عسکری ع آن را یکی از علائم شیعه قرار داد و در مجامع حدیثی متقدم و متأخر شیعه، این حدیث ذکر شده است...تو گویی یک رستاخیز دیگر و یک نقطه کانونی دیگری است برای عزاداری ع 📌سخنان استاد رضا حیدری درحسینیه تلویزیونی ۹۹/۷/۱۶ http://eitaa.com/Heydari_org
🔰پیام اربعین 🎙... این مراسم پیاده روی ، تمرین خودسازی فردی است، تمرین خودسازی اجتماعی است، تمرین ایثار و همکاری و تعامل است. یک نمایش وحدت و یکپارچگی و تکیه بر مشترکات در میان مومنین است. یک رزمایش اقتدار در مقابل دشمنان است. البته خب دشمنان ما هم برای سانسورخبری اربعین و تحریف پیام آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنتد ان شاءالله اگر روزی مسئولان ما از مانور خدمات ترابری و حمل و نقل و تامین سوخت و تامین ارز و گذرنامه فارغ شدند نوبت به پیوست ها و بایسته های فرهنگی اجتماعی و سیاسی اربعین هم می رسد و آنگاه این آیین چند میلیونی عظیم اربعین از سانسور خبری و انزوای رسانه ای خارج می شود و پیام آن به جهانیان می رسد. 📌بخشی از سخنرانی استاد شیخ رضا حیدری در شب اربعین ۱۴۰۳ @Heydari_org
🔹نگرانی پیامبر اسلام در آخرین ساعات: 🎙 در آخرین ساعات زندگانی رسول خدا، دختر گرامی اش، فاطمه در کنار بستر پدر نشسته و این ابیات را می خواند: 《 و أبیض یُستسقی الغمام بوجهه/ ثمالُ الیتامی عصمةٌ للأراملِ یلوذ به الهلّاکُ من آلِ هاشمٍ /  فهم عنده فی نعمةٍ و فواضلِ و میزان عدلٍ لا یخیس شعیرةً / و وزان صدقٍ وزنُه غیرُ هائلِ 》 این را ابوطالب ع در توصیف و بیان مناقب پیامبر ص سروده است. یعنی: « آقای سپیدرویی که به‌ احترام سیمای نورانی اش از ابرها، طلب باران می شود، بزرگواری که دست نوازش بر سر یتیمان بود و سایه سار بیوه زنان و ضعیفان، مستمندان هاشمی‌ به پناه او می شتابند و نزد او در سایه رحمت و نعمت به سر می برند به ترازویی دادگرانه می ماند که به اندازه یک جو نیز کم نمی گذارد و به افزار سنجشی راستگو که سنجیدن او سهمگین نیست.» این شعر اشاره دارد به واقعه خشکسالی مکه که در کنار دیوار کعبه، خدا را به واسطه برادرزاده خردسالش خواند و طلب باران کرد و مردم از باران رحمت الهی سیراب شدند. اشاره دارد به اینکه پیامبر ملجأ و پناه ضعیفان و مستضعفان بود، روحیه و دادگستر بودن او را اشاره دارد... وقتی فاطمه سلام الله علیها با دلی محزون و چشمانی اشکبار این ابیات را خواند پیامبر ص چشمان خود را باز کرد و با مهربانی دخترش را به خواندن این آیه دعوت کرد:《وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ وَ مَنْ يَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ》 پیداست پیامبر نگران است. نگران اینکه مبادا امت پس از ارزش‌های اسلامی را فراموش کنند و به ارزش‌های دوران جاهلی برگردند! خیرخواه امت است. ‌🔻از سخنان حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری / اهواز شهریور ۱۴۰۲ - مسجد حضرت رسول ص @Heydari_org
🔴 اظهار امامت 🎙...از مختصات دوران بیست ساله امامت امام رضا علیه السلام، اظهار علنی و ابراز آشکار امامت و ولایت بود. 📌سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در شهریور ۱۴۰۲ @Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
🔰 تلاش امام رضا ع برای ‌نهادسازی امامت 🎙...از مختصات دوران بیست ساله امامت امام رضا علیه السلام اظهار علنی و ابراز آشکار امامت و ولایت بود... امام رضا ع تلاش کرد تا را به عنوان یک نهاد آسمانی و امام را به عنوان فرد تعیین شده از سوی خدا و دارای صفات خاص علم و عصمت و معرفی شده توسط پیامبر معرفی کند و این معرفی را در میان افکار عموم مردم نهادینه کند چیزی که در دوران امامان پیشین هنوز محقق نشده بود...هرچند خلافت و ریاست برجامعه اسلامی به عنوان یک نهاد در فکر مردم جاافتاده بود اما هنوز امامت با ابعاد و اوصاف آن به عنوان یک نهاد در فکر عموم مردم شکل نگرفته بود هرچند اصحاب و یاران خاص اعتقاد اصیل و مترقی به امامت امامان داشتند اما این اعتقاد عموم مردم نبود...امام رضا تلاش کرد این اعتقاد را عمومی کند و موفق شد. 📌سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در هیات شهید بهنام محمدی به مناسبت شهادت شهریور ۱۴۰۲ @Heydari_org