eitaa logo
انجمن‌دانشجویی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع
465 دنبال‌کننده
371 عکس
27 ویدیو
140 فایل
«کانال‌متعلق‌به‌انجمن‌علمی‌دانشجویی‌تاریخ‌‌اسلام‌و تشیع‌دانشکده‌ی‌تاریخ‌‌دانشگاه‌ادیان‌ومذاهب‌است» دبیرانجمن‌ @z_kabiri (کبیری‌پور) اعضای‌انجمن: خانم‌ها‌ احسانی، تیموری‌مقدم‌، حیدرپور آقایان: علی‌نژاد و‌ قدرتی لینک‌گروه‌تاریخ: 👇🏻 http://B2n.ir/z96573
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣اطلاع‌رسانی انجمن دانشجویی تاریخ اسلام و تشیع با همکاری دانشکده‌ی تاریخ برگزار می‌کند: ▫️سلسله نشست‌های علمی‌پژوهشی دانشکده‌ی تاریخ 📌عنوان نشست: «نیازمندی‌های پژوهش‌های شیعی در حوزه‌ی بین‌الملل» (ادامه‌ی نشست هفته‌ی گذشته) 🔹استاد مدعو: استاد محترم دکتر محمدحسن زمانی ▫️زمان برگزاری نشست: روز پنج‌شنبه بیست و پنج خرداد ۱۴٠۲ ساعت: ۱۱:٠٠٠ ▫️مکان برگزاری نشست: قم، ساختمان شماره ۳ دانشگاه ادیان و مذاهب( دارالحدیث)، طبقه دوم، سالن شیخ کلینی 🔹برگزاری هم‌زمان جلسه به صورت آنلاین 🌐لینک ورود به جلسه: 👇🏻 🌐https://b2n.ir/el.urd.ac.ir ▫️نام کاربری: نام شرکت کننده ▫️رمز عبور: ۲۲ ♦️ شرکت به‌صورت حضوری برای دانشجویانی که در دوره آموزشی خود قرار دارند الزامی است. ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹 📝 چه تفاوتی بین پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله‌ی دکتری وجود دارد؟ ✍🏻 در نگاه کلی، تفاوت‌های آن‌ها به این شرح است: 1️⃣ غالباً موضوع پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد یک تمرین پژوهشی است و معمولاً تکرار تحقیق در حوزه‌ای مشابه و شرایطی نزدیک به تحقیق نمونه است؛ اما در دوره‌ی دکتری شرایط متفاوت است. در اینجا هدف از تز، تولید علم به معنای واقعی است. اینکه در نهایت پژوهشگر بتواند به یک سوال در حیطه‌ی دانش بشر پاسخ دهد. این وضعیت نیازمند یک سوال بدیع، نو و غیرتکراری است. 2️⃣ از نظر موضوعی: هر موضوعی برای پایان‌نامه دکتری مناسب نیست و باید مثلاً به ارائه‌ی یک مدل یا الگو برای پایان‌نامه ختم شود. 3️⃣از لحاظ روش‌شناسی: پایان‌نامه‌ی دکتری چند روشی/ آمیخته است. البته باتوجه به عنوان تحقیق است که چند روشی اعلان می‌شود. 4️⃣ روند اداری: روند اداری، اجرایی، مطالعاتی و غیره برای رساله‌های دکتری متعدد است، مثلاً ارائه‌ی سمینارها, ارائه‌ی مقاله قبل از دفاع و غیره. 5️⃣ تفاوت در بخش پروپوزال: اساتید دانشگاه‌ها معمولاً برای پایان‌نامه‌های دکتری پروپوزال مفصل‌تری می‌خواهند که تشریح بهتری از مطالعه‌ای که می‌خواهد انجام شود بدهد. در مقابل برای پایان‌نامه‌ای در سطح کارشناسی ارشد پروپوزال‌ها معمولاً خلاصه‌تر بوده و به موارد مورد نیاز اکتفا می‌کند. برای دانشجویان کارشناسی ارشد باید کار پایان‌نامه تمرینی باشد برای اینکه آن‌ها کار پژوهشی را یاد بگیرند و بتوانند در مراحل بعدی تحصیلی خود کارهای تحقیقاتی بهتری ارائه دهند. 6️⃣ جمع‌بندی: رساله‌ی دکتری شامل ویژگی‌های عملیاتی، چند روشی، بنیادی، نظریه‌پردازی و حل مسئله از جامعه است. این به این معنا نیست که پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد، نمی‌تواند تولید نظریه کند ولی واقعیت موجود کمتر این نگاه را تأیید می‌کند. ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣فراخوان مقالات سومین همایش بین‌المللی حضرت زهرا(س) در عراق ▫️مقالات کلیه پژوهشگران به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی در این همایش شرکت داده خواهد شد. 💠جهت کسب اطلاعات بیشتر👇🏻 🌐https://hawzahnews.com/xchY9 ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️ 💠مقاله‌‌‌ام را در چه مجله‌ای چاپ کنم؟ ▫️یکی از معیارها در انتخاب مجله، داشتن رتبه‌ی علمی است. ▫️مجلاتی که در فهرست «پایگاه استنادی علوم جهان اسلام» قرار دارند، دارای رتبه علمی ISC هستند که انتخاب بسیار خوبی برای انتشار مقاله است. ▫️این رتبه به مجلات معتبر جهان اسلام داده می‌شود. 🔹فهرست مجلات ISC: 🌐 https://mjl.isc.ac/ ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
article_72_7d69 37de19688d2e3ab703308eed5f35.pdf
248.7K
🔹عنوان مقاله: امام جواد(علیه‌السلام) و وحدت اسلامی ✍🏻نویسندگان: دکتر حميدرضا مطهری ابوالقاسم عسـکری 📌چکیده‌ی مقاله: وحدت جامعه‌ی اسلامی از مهمترین دغدغه‌های رهبران جامعه اسلامی، به ویژه شیعیان است؛ امامان معصوم همواره بر اجرای آن تأکید داشته راه کارهایی نیز ارائه کرده‌اند. دوران امامت امام جواد(ع) از ویژگی خاصی برخوردار بوده است. وجود فرقه‌ها و نحله‌های مختلف، زمینه‌ی شکاف را در جامعه بیش‌تر می‌کرد امام جواد(ع) با درک واقعیت موجود و با تکیه بر اصول اسلامی راهکارهای مناسبی برای نیل به این مقصود به کار بردند. نوع راهکارهای آن حضرت برای جلوگیری از تشدید اختلافات و تحقق وحدت اسلامی سؤالی است که این مقاله در پی پاسخگویی به آن است. پرهیز از حاشیه سازی، استناد به قرآن و سیره نبوی و احترام به عقاید و باورهای مخاطبان از مهمترین راهکارهای آن حضرت می‌باشد. این نوشتار بر آن است تا با اشاره به اوضاع فرهنگی عصر امام جواد(ع) روش ایشان را، برای تحقق وحدت اسلامی بررسی و تبیین نماید. ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 اطلاع‌رسانی 🔹کرسی ترویجی با عنوان: «آسیب‌شناسی روشی ورود آموزش نوین به ایران در عصر قاجار» 🎙ارائه کننده: حجت‌الاسلام دکتر محمد شهبازی (مدرس حوزه و دانشگاه) 🖋ناقدین: ▫️جناب آقای سید روح‌الله پرهیزکاری استادیار دانشگاه معارف اسلامی و ▫️حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد یاوری استادیار دانشگاه باقرالعلوم(علیه‌السلام) 📝دبیر علمی: جناب آقای سیدمهدی حسینی ▫️زمان برگزاری: تاریخ سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن امام رضا(علیه‌السلام) دانشگاه معارف اسلامی ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پژوهشکده‌ی علوم اسلامی و گروه تاریخ اسلام دانشکده‌ی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌کنند. 🔹کرسی علمی _ ترویجی با عنوان: «منابع کهن تاریخی (تاریخ‌نگاری) و چالش داستان‌وارگی» 🎙ارائه دهنده: ▫️دکتر منصور داداش‌نژاد (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🖋ناقد: ▫️دکتر سید محد حسینی استادیار گروه تاریخ اسلام دانشگاه ادیان و مذاهب 📝دبیر علمی: ▫️دکتر حمیدرضا بیگدلی مدیرگروه تاریخ اسلام دانشگاه ادیان و مذاهب ▫️زمان برگزاری: پنجشنبه اول تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱٠:۴۵ تا ۱۲ ▫️مکان برگزاری: قم، ساختمان شماره ۳ دانشگاه ادیان و مذاهب( دارالحدیث)، طبقه دوم، سالن شیخ کلینی 🔹برگزاری هم‌زمان جلسه به صورت آنلاین 🌐لینک ورود به جلسه: 👇🏻 🌐https://b2n.ir/el.urd.ac.ir ▫️نام کاربری: نام شرکت کننده ▫️رمز عبور: ۲۲ ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 اطلاع رسانی 💠دوفصلنامه علمی پژوهشی تاریخ اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برای شماره سوم مقاله می‌پذیرد. 🔹صاحب امتیاز: جامعة‌المصطفی العالمیة (مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی) 📞شماره تماس: ۰۲۵۳۷۱۸۳۵۲ و ۰۲۵۳۷۱۸۳۷۵۹ ▫️سامانه ارسال مقالات: 🌐https//tab.journals.miu.ac.ir ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 درحال برگزاری 💠 پژوهشکده‌ی علوم اسلامی و گروه تاریخ اسلام دانشکده‌ی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب 🔹کرسی علمی _ ترویجی با عنوان: «منابع کهن تاریخی (تاریخ‌نگاری) و چالش داستان‌وارگی» 🎙ارائه دهنده: ▫️دکتر منصور داداش‌نژاد (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🖋ناقد: ▫️دکتر سید محمد حسینی استادیار گروه تاریخ اسلام دانشگاه ادیان و مذاهب 📝دبیر علمی: ▫️دکتر حمیدرضا بیگدلی مدیرگروه تاریخ اسلام دانشگاه ادیان و مذاهب 🔹برگزاری هم‌زمان جلسه به صورت آنلاین 🌐لینک ورود به جلسه: 👇🏻 🌐https://b2n.ir/el.urd.ac.ir ▫️نام کاربری: نام شرکت کننده ▫️رمز عبور: ۲۲ ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️ 🔘معرفی اساتید دانشکده‌ی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب 🔹دکتر محمد جاودان دکتر محمد جاودان در سال ۱۳۴۸ به دنیا آمدند. تحصیلات کلاسیک خود را تا مقطع دیپلم ادامه داده و در سال ۱۳۶۷ دیپلم علوم تجربی را دریافت کردند. هم‌زمان با ايام تحصيل از دوره ابتدایی تا اخذ ديپلم، تحصیل علوم حوزوی را نزد والد مکرم، مرحوم حجةالاسلام و المسلمين حاج شيخ عبدالله جاودان(ره) مشتمل بر صرف، نحو، (جامع المقدمات و شرح سيوطی) معانی بیان، معالم الاصول و منطق؛ حاشيه ملاعبدالله در منطق و بخشی از شرح لمعه را نیز نزد آيةالله عبدالعلی جاويدان گذراندند. در مهر۱۳۶۷ به طور رسمی وارد حوزه‌ی علمیه‌ی بندرعباس و در مهر ۱۳۷۲ وارد حوزه‌ی علمیه‌ی قم شدند و در سال ۱۳۷۶ سطوح حوزه را به پایان رساندند. ایشان به مدت شش سال در دروس خارج فقه و اصول آیات اعظام تبریزی، وحید، مکارم، سبحانی و لاریجانی شرکت کردند. 🔹تحصیلات تکمیلی: ▫️فلسفه‌ی اسلامی: کتب بداية الحکمه، نهاية الحکمه، شرح منظومه، شواهد الربوبيه، فلسفه اشراق، و الاهيات اشارات، نزد اساتيد حوزوی و دانشگاهی؛ ▫️کلام اسلامی: شرح باب حادی عشر، گوهر مراد، کشف المراد، شوارق الالهام و یک جلد از کتاب المطالب العالیه من العلم الالهی فخررازی نزد اساتيد حوزوی و دانشگاهی؛ ▫️تحصيلات دانشگاهی: دکتری رشته‌ی کلام با گرايش فلسفه‌ی دين و مسائل جديد کلامی تيرماه ۱۳۹۳ دانشگاه قم؛ عنوان رساله: «بررسی نقدهای فریتیوف شوان بر مبانی کلامی فلسفی مدرنیسم» فوق لیسانس فلسفه ۱۳۷۹ دانشگاه مفید؛ عنوان پایان‌نامه: «ترجمه، نقد و بررسی کتاب Is There A God اثر ریچارد سویین برن» این اثر اکنون به چاپ دوم رسیده است. لیسانس فلسفه ۱۳۷۶ دانشگاه مفید؛ ▫️شرکت در دوره‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه‌ی مذاهب اسلامی و شيعه‌شناسی در مرکز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب اسلامب از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸٠. ▫️تحقيق و تدريس در حوزه‌ی مذاهب اسلامی و شيعه‌شناسی در مرکز مطالعات و تحقيقات اديان و مذاهب اسلامی و دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، ۱۳۸٠ تاکنون؛ 🔹سمت‌های علمی_اجرایی: ▫️عضو هیئت علمی گروه شیعه‌شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی از ۱۳۸۲ تاکنون؛ ▫️عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه مفید ۱۳۸۳-۱۳۸۷؛ ▫️فلوشیپ دانشگاه هاروارد آمريکا ۲٠٠۵ _ ۲٠٠۶(۱۳۸۴ _ ۱۳۸۵). ▫️مدیر گروه شیعه‌شناسی دانشکده شیعه‌شناسی، دانشگاه ادیان ومذاهب، ۱۳۸۸تا خرداد ۱۳۹۱؛ ▫️عضو هیئت مدیره‌ی انجمن ادیان حوزه علمیه قم؛ ▫️عضو هیئت مدیره انجمن کلام حوزه علمیه قم. ▫️معاون پژوهشی دانشگاه اديان و مذاهب، از شهريور ۱۳۹۳ تاکنون؛ ▫️رياست پژوهشکده اديان و مذاهب، از شهريور ۱۳۹۳ تاکنون؛ ▫️سردبير مجله‌ی هفت آسمان از شهريور ۱۳۹۳ تاکنون. 🔹فعالیت‌های آموزشی: ▫️تدريس دروس حوزوی: تدريس مکرر کتب مختلف صرف و نحو از کتاب جامع المقدمات در مدرسه‌ی علمیه‌ی وليعصر شهرستان رودان(همزمان با تحصيل در دبيرستان) ▫️علوم و فنون قرائت قرآن کريم اعم از تجويد، صوت و لحن؛ ▫️پیدایش شیعه/کلام شیعه/تاریخ کلام اسلامی/کلام اسلامی/تاریخ تشیع/تاریخ امامت/شبهه‌شناسی شیعه/فلسفه اسلامی/تاریخ فلسفه اسلامی/فلسفه دین و کلام جدید/علم وتمدن دراسلام/منطق کلاسیک و تاریخ آن/نقش شیعه در تمدن اسلامی و ... 🔹عناوین برخی از آثار دکتر محمد جاودان: 📌ترجمه: ▫️ترجمه‌ی کتاب ? Is There a God تأليف ریچارد سویین برن، کتاب باعنوان «آیا خدایی هست» همراه با چهار مقاله ضمیمه از مترجم در نقد یا توضیح برخی مطالب کتاب. اين اثر از منابع معرفی شده برای دروس معارف توسط وزارت علوم است؛ ▫️ترجمه‌ی کتاب «المناظرات ابن هیثم» از انگليسی به فارسی، در حوزه‌ی فرق شیعه، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب ۱۳۸۸؛ ▫️ترجمه‌ی مقاله‌ی «زمینه‌های بحث فلسفی در اسلام از انگليسی؛ 📌تألیفات: 🔸کتاب: ▫️آشنایی با فرق تشیع، کار جمعی است وحدود ۸٠ صفحه نخست آن تالیف ایشان است. 🔸مقالات: ▫️اندیشه‌های نظّام تحت تاثیر شیعه؛ ▫️نقدی بر «از نقد سند تا نقد متن» – بخش نخست. ▫️نقدی بر «از نقد سند تا نقد متن» – بخش دوم. ▫️زندگی و اندیشه‌های ابوحاتم رازی. ▫️نواندیشی دینی در اسلام و تاملاتی در کرامت ذاتی انسان. ▫️عالمان شیعه و تصو. ▫️معرفی «المناظرات ابن هیثم»  ▫️معرفی کتاب کلامی «ابکار الافکار»، سيف‌الدين آمدی. ▫️«رویکرد شهید اول به تصوف»، ارائه در کنگره بین المللی شهیدین. ▫️گونه‌شناسی اندیشه منجی موعود درشیعه. ▫️سنت، عقلانیت و دیانت در گفت و گو با دکتر نصر. ▫️مقالات دیگری با عناوین: شیعه، بداء، رفض، غلو، بدعت، معجزه، ارهاص، صرفه، کرامت و….درهفت آسمان. ▫️و...  💠لینک دسترسی به مقالات استاد محمد جاودان در پایگاه مجلات نورمگز👇🏻 🌐https://www.noormags.ir/view/fa/creator/423 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20130804135648-9445-69.pdf
291K
🔹عنوان مقاله: تحلیل و بررسی اصطلاح سنت در نظر سنت گرایان ✍🏻نویسنده:  دکتر محمد جاودان 📌چکیده‌ی مقاله: فهم بنیادهای فکری یک اندیشه، کلید فهم آن است. «Tradition / سنت» محوریترین اصل فکری مکتب‌اندیشگی سنت گرایی است. به نظر میرسد این اصل به نحو روشن و خالی از تعقید، دست کم به زبان فارسی، بیان نشده و از این‌رو نیازمند ایضاحی کامل است و این جستار بدین منظور انجام شده است. عنصر اصلی در معنای لغوی «tradition» انتقال و در معنای لغوی سنت، راه و روش است؛ اما انتقال و روش با هم ملازم‌اند؛ زیرا سنت به لحاظ عرفی، راه و روش یا آداب و عاداتی است که در یک اجتماع نسل به نسلانتقال یافته، از آن‌ها پیروی می‌شود. با بررسی آثار مختلف سنت گرایان می‌توان چهار معنا برای «Tradition / سنت» یافت: حقایق الوهی مطلق بی‌صورت و فرازمان و نیز تعین و تجسم صوری آن حقایق در آموزه‌ها، آیین‌ها، شعایر، مناسک، نمادها و اسطوره‌ها که در طول زمان انتقال می‌یابند تا در دسترس نسل‌های متمادی بشری قرار گیرند. نفس فرآیند زنده و پویای انتقال سنت و طریق و مجرای خاص آن، دو معنای دیگر سنت در نظر سنت گرایان است. ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا