#معرفی_کتاب
📙هاوکینگ در محضر خدا
👤 نویسنده: جان کارسون لنوکس
👤مترجم: ابوالفضل حقیری
♻️ ناشر: علم/ تهران
📝 جان سی.لنوکس، در این کتاب، علم «هاوکینگ» و نتیجهای را که وی از علم خود درباره وجود یا عدم وجود خدا استنتاج میکند، تحلیل کرده است.
نگارنده، کتابهای معروف هاوکینگ، از جمله: «نظم بزرگ»، «تاریخچه زمان» و نظریات مختلف او را نقد و بررسی کرده و پرسشها و دیدگاههای فلسفی او را با توجه به آرا و نظرات دانشمندان دیگر به چالش کشیده است. این کتاب با هدف پاسخ دادن به این سئوال که: «آیا علم به سوی خدا میرود، از او دور میشود، یا در باب این موضوع بیطرف است؟» و روشن کردن مهمترین مسائلی که در کانون نزاع معاصر میان مفهوم خدا و علم قرار دارد، تدوین شده است.
#خداناباوران
#الحاد
#هاوکینگ
#اندیشه_دینی
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
احیای متافیزیک و فلسفه در محیطهای علمی.mp3
45.43M
💥نشست احیای متافیزیک و فلسفه در محیط های علمی
🎤ارائه دهنده: پروفسور #مهدی_گلشنی
👤دبیرعلمی: دکتر سید جواد میر خلیلی
🏢پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
🔰 باید حق جامعیت دین اسلام را ادا کرد / قدرتهای دنیا با گرایش باطنا سیاسی و ظاهرا فکری سعی میکنند فردی بودن اسلام را تئوریزه کنند
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام: اسلام دین جامعی است. باید حق این جامعیت را ادا کرد. قدرتهای سیاسی مادی اصرار دارند بر اینکه اسلام را منحصر کنند در عمل فردی و عقیدهی قلبی؛ این تلاش از قدیم بوده است. در دورهی تشکیل جمهوری اسلامی این تلاش مضاعف شده است.
این قدرتها با گرایش باطناً سیاسی و ظاهراً فکری، سعی میکنند فردی بودن اسلام را تئوریزه کنند. به متفکرین و نویسندگان و فعالان فکری مأموریت داده میشود دربارهی این مساله بنویسند و اثبات کنند که اسلام به مسائل اجتماعی، مسائل زندگی، مسائل اساسی بشریت کاری ندارد و اسلام یک عقیدهی قلبی است.
ادای حق جامعیت اسلام در درجهی اول این است که تلاش کنیم نظر اسلام را دربارهی خودش که به کدام عرصه از عرصههای زندگی اهتمام میورزد، در آنها نظر دارد و اقدام دارد، تبیین و ترویج و بیان کنیم؛ اول قدم این است، بعد هم سعی کنیم آن را تحقق ببخشیم.
آنچه که اسلام مطرح میکند این است که عرصهی فعالیت این دین تمام گسترهی زندگی بشر است؛ از اعماق قلب او تا مسائل اجتماعی، تا مسائل سیاسی، تا مسائل بینالمللی، تا مسائلی که به مجموعهی بشریت ارتباط دارد.
#قلمرو_دین #گستره_شریعت #جامعیت_دین #سکولاریسم #دین_و_جامعه #حکومت_دینی #پیامبر_اسلام #علوم_انسانی_اسلامی #علم_و_دین #علم_دینی
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
🔸 نشست علمی هوش مصنوعی از منظر معرفتشناسی
🔰 گروه #معرفت_شناسی پژوهشگاه با همکاری قطب علمی فلسفه دین اسلامی به صورت مجازی برگزار میکند:
▪️حجت الاسلام دکتر #علیرضا_قائمی_نیا به عنوان ارائهدهنده، حجت الاسلام دکتر #ابوالحسن_غفاری به عنوان دبیر علمی حضور خواهند داشت.
⏰ یکشنبه نهم آبان ماه، ساعت 12:30
#نشست
#هوش_مصنوعی
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
نشست تخصصی گروه علمی فلسفه دین
موضوع: تبیین نظریه طراحی هوشمند
استاد: حجت الاسلام رضا کشاورز
زمان: سهشنبه، ۱۱ آبان - ساعت ۱۹
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
@hekmateislami
بمناسبة اليوم العالمي للفلسفة، يتشرف المنتدى الفلسفي في معهد المعارف الحكمية بدعوتكم إلى حضور الندوة الإقليمية
🔸 العلامة المصباح فيلسوف الهوية 🔸
🔹 الافتتاح:
🗓️ الثلاثاء 16 ت2/نوفمبر ( 25 آبان)
⏰ الساعة 3:00 ظ. بتوقيت بيروت والقدس (4:30 بتوقيت طهران)
🔹 أعمال الندوة:
🗓️ يومي الثلاثاء والأربعاء 16 و17 ت² /نوفمبر (25 و26 آبان)
⏰ الساعة 6:00 مساء بتوقيت بيروت والقدس (7:30 بتوقيت طهران)
📲 عبر تطبيق zoom meeting
ID: 712 634 2049
Passcode: maaref
⚠️ للحضور، يرجى الحجز مسبقًا، الأماكن محدودة.
#العلامة_المصباح #يوم_الفلسفة_العالمي #معهد_المعارف_الحكمية #منتدى_الفلسفي
#منتدى_الفلسفي_معهد_المعارف
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
فلسفه #پادو یا #استاد_علوم (1)
چندی پیش برنامه #زاویه شبکه چهار سیما با حضور دو تن از اساتید فلسفه موضوع مهم #ارتباط_فلسفه_و_علوم_انسانی را به بحث گذاشت.
👉 https://tv4.ir/episodeinfo/268112
👉 http://yun.ir/nh4e39
حاصل دیدگاه یکی از طرفین بحث، دو مدعا در خصوص #نسبت_فلسفه_با_علوم_انسانی بود:
الف) فلسفه نباید و نمیتواند برای علوم دیگر مبانی دست و پا کند؛
ب) فلسفه تنها میتواند تسهیلگر گفتگوی اندیشمندان علوم انسانی باشد.
مسئله #تحول_در_علوم_انسانی از موضوعات به روز فضاهای علمی کشور است و بر اهل فن پوشیده نیست که اختلاف نظرهای شدیدی میان اندیشمندان این حوزه وجود دارد تا آنجا که حتی موافقان تحول در علوم انسانی موجود نیز رویکرد واحدی به مسئله ندارند و راهکار پیشنهادی ایشان برای تحقق این تحول متفاوت است.
در این مجال تنها به دو مدعای پیش گفته می پردازم.
روشن است که پیش از اظهارنظر در خصوص نسبت فلسفه با علوم انسانی باید مقصود خود را از فلسفه مشخص کنیم. اینکه چه کاری از دست فلسفه برای علوم انسانی برمی آید، بسته به آن است که فلسفه را چه بدانیم.
1. فلسفه در یونان باستان و قرون وسطی به اصطلاحی عام بر مجموعه معرفتهای نظری و عملی اطلاق میشد. اما
2. در دوران رنسانس، با افزایش فزاینده توجه به علوم تجربی، طبیعیات و ریاضیات (بهجهت نقش بنیادین آن در علوم تجربی) از فلسفه جدا شده و در کسوت علومی مستقل و غیر فلسفی به حیات خود ادامه دادند. پیامد استقلال طبیعیات و ریاضیات از فلسفه آن بود که از این پس وقتي فلسفه بهصورت مطلق بهکار ميرود، اختصاص به فلسفه اولی دارد. فلسفه در این معنای جدید، تنها به آن بخش از معارف بشري اشاره دارد که به مباحث فلسفه اولي ميپردازد که موضوعش «موجود بما هو موجود» است.
3. گسترش تجربه گرایی کار را بدانجا رساند که پوزیتویستهای منطقی مفاهیم و گزاره های غیرحسی را فاقد معنای معرفت بخش دانستند. بدین ترتیب، در دوره نخست پیدایش فلسفه تحلیلی، وظیفه فلسفه چیزی جز تحلیل مفاهیم نبود. از نظر پوزیتویستهای منطقی، تفکر فلسفی معادل تحلیل منطقی مفاهیم و قوانین علوم تجربی بود. به اعتقاد ایشان، فلسفه از اساس به یک فعالیت زبانی یا مفهومی تبدیل شد. اما
4. پس از فروپاشی پوزيتويسم، از دهه 1950میلادی به بعد، مفهوم جدیدی از فلسفه تحلیلی پای به عرصه نهاد که تا زمان حاضر رو به گسترش است. در اين معناي جديد، بهجاي آنکه محور مسائل فلسفي «موضوع» باشد، «روش عقلاني حل مسائل» محور و ملاک تفکيک فلسفه از علم قرار گرفته است. يکي از نتايج اين گسترش معنايي فلسفه آن بود که شاخههايي از معرفت بهوجود آمدند که مشخصه آنها اضافه شدن فلسفه به يک موضوع يا رشته علمي ديگر بود؛ فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق، فلسفه دین، فلسفه فیلم، فلسفه فوتبال و...
در مغربزمین، دو نگرش اصلی در نسبت میان فلسفه و علوم اجتماعی وجود دارد. یک دیدگاه، فلسفه را در جایگاه «پایهگذاری» و «استادی» نشانده و معتقد است فلسفه بنیادیترین حقایق را راجع به ما انسانها و ماهیت جهانی که در آن زندگی میکنیم و نیز قواعد رسیدن به چنین شناختی را وضع میکند. ازاینرو «بنیاد»هایی برای پژوهشهای انجامشده در رشتههای خاص فراهم میآورد. اما نگرش دوم، فلسفه را پادو یا شاگرد علوم اجتماعی میداند.
بهزعم طرفداران دیدگاه دوم (که ریشه در سخن جان لاک در دیباچه رساله پیرامون فهم بشر دارد) تفکر بیعمل یا برج عاجنشینی نمیتواند شناخت معین یا معتبری از جهان بهدست دهد. شناخت تنها از دل تجربه عملی، مشاهده و آزمایش منظم بیرون میآید. بنابراین علوم خاص لازم نیست منتظر فلاسفه بمانند تا آنان بنیادهایی را در اختیارشان قرار دهند و یا به آنها بگویند به چه چیزی باید فکر کنند. بلکه فلسفه باید آماده باشد تا هر زمان دانشمندان در پی کشف طرز کار طبیعت برمیآیند، آنان را کمک و حمایت کند.
امروزه فلاسفه غربی تمایلی به نگرش نخست ندارند. ولی در اینکه فلسفه چه نوع کمکی میتواند به علوم داشته باشد، چند دیدگاه متفاوت وجود دارد. برخی وظیفه فلسفه را زدودن خار و خاشاک پیشداوریها و خرافات تفکر عرفی از مسیر قطار علم میدانند، برخی دیگر معتقدند فلاسفه میتوانند در اصلاح روشهای تحقیقی مورد استفاده دانشمندان از تخصصشان در منطق و روشهای استدلال استفاده کنند.
از آنچه گفتیم، روشن است که دو مدعای یادشده از سوی استاد مدعو #زاویه، در معنا و برداشتی خاص از فلسفه ریشه دارد که در سنت فلسفه تحلیلی در اثر سیطره حس گرایی به بار آمده است.
✍️ مهدی عبدالهی
@MAbdullahi
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
فلسفه دین 1400.8.11.mp3
24.86M
#نشست_علمی
📌 موضوع:
تبیین نظریه #طراحی_هوشمند
✅ ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین رضا کشاورز ( دانشجوی دکترای فلسفه دین)
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
❇️ همایش بینالمللی
«طبیعیگرایی فلسفی و چالشهای آن»
📆مهلت ارسال چکیده تفصیلی مقالات:
۱۴۰۰/۹/۳۰
📆 زمان برگزاری همایش
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
🌐وبگاه همایش
http://naturalism.irip.ac.ir
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
✅ مجمع عالی علوم انسانی اسلامی برگزار میكند
✳️ موضوع: علوم انسانی اسلامی: محالاندیشی یا واقعبینی؟
🔷 به بهانه معرفی و نقد كتاب علم دینی، علم بومی و علم اسلامی: محالاندیشی یا دوراندیشی
👤 سخنران: جناب آقای دکتر علی پایا
👤 ناقد: جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر احمدحسین شریفی (عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره)
👤 كارشناس مجری: آقای دكتر سید محمدتقی موحد ابطحی
🗓 پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ⏰ ۱۸ - ۲۰
🔶 شرکت در جلسه👇👇
🌐 http://iwo.ir/elmedini
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میکند:
تاثیر ادیان بر تصمیمگیری اخلاقی
(تحلیل مطالعات بینالمللی) جلسه دوم
یکشنبه 23 آبان 1400 ساعت 18:30
سخنران: دکتر پویا پیرملکی
سرفصلها:
۱- ابعاد دین و چگونگی تاثیرگذاری آنها بر تصمیم گیری اخلاقی( تحلیل مطالعات تجربی بین المللی)
2- تحلیل تئوریهایی که تاثیر دین بر تصمیمگیری اخلاقی را توضیح دادهاند
🌐 لینک ورود به جلسه:
http://vroom.um.ac.ir/ishm
جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی، مرتبه دانشگاهی، نام دانشگاه و رشته تحصیلی خود را از طریق پیامرسان واتس اپ به شماره ۰۹۱۵۹۷۰۹۳۶۴ ارسال نمایید.
برای دریافت اسلاید ارائه و مقالات مرتبط با موضوع، عضو یکی از کانال های هدهد شوید.
لینک کانال چهارم هدهد در واتساپ👇👇
https://chat.whatsapp.com/LHu2ecB2DoH4qoREdJh3D0
فلسفه #پادو یا #استاد_علوم (2)
✅ چیستی فلسفه در اندیشه اسلامی
در ابتدای پیدایش فلسفه اسلامی به تبعیت از فلسفه یونان باستان، مقصود از فلسفه در میان اندیشمندان اسلامی، معادل با همه علوم حقیقی بود. به همین جهت، فلاسفه اسلامی در هر دو شاخه حکمت نظری و حکمت عملی قلم زده و آثار فراوانی را عرضه کردهاند. اما در بستر زمان، از سویی با گسترش علوم برخی از این علوم از فلسفه جدا شده و در کسوت علم و بلکه علوم مستقلی درآمدهاند. از سوی دیگر نیز مباحث و شاخههای نوینی در ذیل فلسفه اسلامی پدید آمدهاند. آنچه در دورههای اخیر فلسفه اسلامی دانسته میشود، مشتمل است بر فلسفه اولی (امور عامه، الهیات بالمعنی الأعم)، انسانشناسی (علمالنفس فلسفی)، خداشناسی (الهیات بالمعنی الأخص) و معرفتشناسی.
✅ ✅ چیستی علوم انسانی
«علوم انسانی» علومی هستند که موضوع تحقیق آنها ابعاد وجودی و کنش¬های مختلف انسانی (بما هو انسان) است. مقصود از کنشهای انسانی، آندسته از فعالیتهای انسانی است که متضمن روابط افراد بشر یا یکدیگر و روابط این افراد با اشیاء، و نیز آثار، نهادها و مناسبات ناشی از این رفتارهاست. همه گزارههای علوم انسانی ناظر به انسانیت یا واقعیت انسانی هستند. این علوم در وهله نخست، ابعاد مختلف وجودی انسانی از قبیل وجوه فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و غیره را توصیف کرده و سپس برای گذر از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب در هر یک از ابعاد یادشده برنامه ارائه میکنند.
✅✅✅ نظام طبقه بندی طولی علوم بشری
بنا بر نظریه علمشناختی فیلسوفان و منطقدانان اسلام، هر دانشی دارای سه مؤلفه اساسی است: موضوع، مسائل و مبادی. مقصود از موضوع و مسائل نیازمند توضیح نیست، اما تحقیق در مسائل یک علم اغلب مبتنی بر گزارههایی است که اعتبار و حقانیت آنها را باید خارج از آن علم جستوجو کرد. این گزارهها بهاصطلاح «مبادی علم» محسوب میشوند که به نوبه خود به مبادی تصوری و تصدیقی تقسیم میگردند. مبادی تصدیقی، مقدماتی هستند که استدلالهای آن علم مبتنی بر آنها میباشند. این مبادی تصدیقی به دو دسته تقسیم میشوند: اصول متعارف و اصول موضوعه. اصول موضوعه هر علم قضایایی اند که باید در علم دیگری اثبات شوند و در واقع، از مسائل آن علم دوم محسوب میشوند.
این نگرش علمشناختی که هویت یک منظومه معرفتی را وابسته به مبادی و مبانی بهکار رفته در آن میداند، نظام طبقهبندی علوم را نظامی طولی تصویر میکند؛ چرا که با توجه به جایگاه مبادی یک علم در اثبات و نفی محمولات مسائل آن روشن میشود که دانشهایی که عهدهدار تبیین و اثبات مبادی یک دانش دیگر هستند، نقش بهسزایی در شکلگیری آن بازی میکنند. اگر دانش (2) نیازمند دستهای از مبانی است که دانش (1) عهدهدار پاسخ به آنهاست، پس تکوّن مسائل دانش (2) و تحول در آنها بهطور منطقی مبتنی بر مسائل دانش (1) است و از سوی دیگر، هر گونه تغییر در مسائل دانش (1) که مبادی دانش (2) را شکل میدهند، مسائل دانش (2) را دستخوش دگرگونی میکند.
اینک با این ملاحظه میتوان گفت چنانکه پیشینیان فلسفه را مادر علوم خواندهاند، بنیادیترین مبادی علوم حقیقی را باید در میان گزارهها و شاخههای مختلف علوم فلسفی جستوجو کرد که از قضا میان خود این شاخهها نیز سلسله مراتب دانشی برقرار است. بنیادیترین گزارههای معرفتی در دانش معرفتشناسی بررسی میشوند. در مرتبه دوم، نوبت به هستیشناسی عقلی میرسد که بهدنبال دستیابی به نگرشی کلی به هستی و شناخت اوصاف و احکام کلی وجود است.
بخش نخست را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/Islamic_Philosophy_of_Religion/519
ادامه دارد
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
🔸نشست علمی "قرآن و علوم شناختی"
🔰 گروه #معرفت_شناسی پژوهشگاه با همکاری پژوهشکده مطالعات میانرشتهای قرآن دانشگاه شهید بهشتی برگزار میکند:
▪️حجتالاسلام دکتر #علیرضا_قائمی_نیا و حجتالاسلام دکتر سیدمحمد سادات منصوری به عنوان ارائهدهنده حضور خواهند داشت.
⏰ سه شنبه 25 آبان ماه، ساعت 17:30
#نشست
#همایش_قرآن_و_علوم_شناختی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
🔸 نشست علمی فلسفه تکنولوژی و علامه طباطبایی(ره)
🔰 به مناسبت چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی توسط گروه #معرفت_شناسی و با همکاری قطب علمی فلسفه دین برگزار میشود:
▪️حجتالاسلام دکتر #علیرضا_قائمی_نیا به عنوان ارائهدهنده و حجتالاسلام ابوالحسن غفاری به عنوان دبیر علمی در این نشست حضور خواهند داشت.
http://join.skype.com/nUWf4FgnDigW
⏰ چهارشنبه 26 آبان ماه، ساعت 13:00
#نشست
#علامه_طباطبایی
🆔 @iictchanne
——————
@Islamic_Philosophy_of_Religion
کتاب «نظریه سیاسی اسلام» اثر حضرت علامه آیتالله مصباح یزدی ره به زبان اردو ترجمه و توسط مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام در هند به چاپ رسید.
AhlulBayt News Agency (ABNA): Written by late Ayatollah Mesbah Yazdi, “Political Theory of Islam” has been translated in Urdu and published in India.
The book takes a look at Islam’s view towards laws and regulations in the framework of political thinking. The contents of the book come from Ayatollah Mesbah’s discussions that he had been holding before the start of Friday prayers sermon in Tehran.
The book has been translated by Hojat-ol-Islam Mowlana Heidari and published by the AhlulBayt World Assembly (AS).
“Political Theory of Islam” confers on the roles of politics, freedom, government’s structure, democracy, and laws in the religious system and then points to differences between the views of Islam and the West with regards to values and laws.
Ayatollah Mesbah Yazdi, who was a member of the Assembly of Experts, died at a hospital in Tehran on January 1 at the age of 86 due to gastrointestinal disease.
✅ پایگاه اطلاعرسانی آثار حضرت آیتالله مصباح یزدی(ره)
🌐 https://mesbahyazdi.ir
✅ کانال اطلاعرسانی آثار علامه مصباح(ره)
🔰 @mesbahyazdi_ir
✅ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و انتشار آثار حضرت علامه مصباح(ره)
🌐 https://eshop.iki.ac.ir/shop/7
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Phi
دومین نشست از سلسله نشستهای الحادپژوهی به همت دفتر قم موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در روز یکشنبه مورخ 30 آبان ماه 1400 به صورت مجازی برگزار میشود.
الحاد و طبیعتگرایی
دکتر محمد لگنهاوزن
دکتر اسماعیل علیخانی
ناسازگاریهای درونی و پیامدهای الحاد
این نشست در روز یکشنبه 30 آبانماه ۱۴۰۰، ساعت 14 آغاز خواهد شد.
علاقهمندان به حضور در این نشست میتوانند در ساعت تعیینشده از طریق لینک اختصاصی (www.irip.ac.ir/u/138) در نشست شرکت کنند.
#خدا #الحاد #آتئیسم #طبیعتگرایی #خداباوری #خداناباوری #فلسفه_دین #فلسفه_دین_اسلامی
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نشست تخصصی "الهیات و نظریه اجتماعی"💥
◀️ دانشگاه باقرالعلوم (ع)
◀️ سخنرانان:
پرفسور جان میلبنک(الهی دان و فیلسوف برجسته مسیحی)
◀️ دکتر حمید پارسانیا (دانشیار دانشگاه تهران )
◀️ دبیر علمی:
دکتر سید هادی ساجدی
✅ مشاهده کامل نشست:
https://www.aparat.com/v/5wCEz
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
🔴 بعد از بارگزاری پاورپوینتهای #الهیات_مسیحی مکگراث، برخی از اعضای کانال پیگیر فایل این کتاب شدند. از همین رو دو ویراست پنجم و ششم این کتاب ارزشمند و ترجمه فارسی آن تقدیم میشود. ⬇️⬇️⬇️
تذکر: ترجمه فارسی در دو جلد منتشر شده است و فقط فایل جلد اول آن در دسترس قرار دارد.
Christian Theology_ An Introduction - Alister McGrath.pdf
26.43M
#دانلود_کتاب
📗Christian Theology; An Introduction - Sixth Edition
✍🏻 Alister McGrath
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
Christian Theology_ An Introduction - Alister McGrath.epub
3.16M
#دانلود_کتاب
📗Christian Theology; An Introduction - Fifth Edition
✍🏻 Alister McGrath
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
الهیات مسیحی - آلیستر مکگراث & بهروز حدادی.pdf
26.72M
#دانلود_کتاب
📗درسنامه الهیات مسیحی
✍🏻 آلیستر مکگراث
✍🏻 ترجمه بهروز حدادی
کانال فلسفه دین اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion
سالروز بزرگداشت حضرت علامه آیت الله سید محمد حسین طباطبایی.mp3
26.65M
#صوت
🔹علامه طباطبایی، فلسفه علم؛ شالودهشکنی داروینیسم (۱)
سالروز بزرگداشت حضرت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی- 1400
استاد حسن رحیم پور ازغدی
#چند_دقیقه_برای_تفکر
#شبکه_چهار
📅 پخش: 1400/8/21
@Islamic_Philosophy_of_Religion
سالروز بزرگداشت حضرت علامه آیت الله سید محمد حسین طباطبایی (ره) - 28 آبان 1400.mp3
28.68M
#صوت
🔹علامه طباطبایی، فلسفه علم؛ شالودهشکنی داروینیسم (۲)
سالروز بزرگداشت حضرت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی- 1400
استاد حسن رحیم پور ازغدی
#چند_دقیقه_برای_تفکر
#شبکه_چهار
📅 پخش: 1400/8/28
@Islamic_Philosophy_of_Religion