eitaa logo
روایتی‌نو 🇵🇸 | سید سعید زهرایی
232 دنبال‌کننده
558 عکس
355 ویدیو
63 فایل
▪️کارشناس علوم سیاسی و اجتماعی ▫️پژوهشگر و مدرس 📌محور فعالیت: ۱.علوم سیاسی ۲.اندیشه‌ اسلامی ۳.مبانی انقلاب اسلامی ۴.مبانی رسانه ۵.اقتصاد مقاومتی ۶.امنیت ملی و بین‌الملل 🗞کانال پیشنهادی: @Fact_News1 📩راه ارتباطی: @saeed_hoseyni135
مشاهده در ایتا
دانلود
💢ویژگی‌های : با توجه به ویژگی‌های یادشده برای اسلام ناب محمدی، معیارهای اسلام آمریکایی نیز مشخص می‌گردد؛ اما امام‌خمینی تلاش کرده است با نشان‌دادن نشانه‌های عینی اسلام آمریکایی، آن را در عصر کنونی هرچه بیشتر بازشناسی کند و برخی از این ویژگی‌ها چنین است: ۱.راحت‌طلبی: ▪️در منطق قرآن دین‌داری الزامات خود را دارد و انسان نباید فکر کند بی‌هدف رها شده یا همین که به زبان اعلان ایمان کند، به حال خود رها شده، آزمایش نمی‌شود. راحت‌طلبی حالتی در انسان ایجاد می‌کند که اندک‌اندک همه مفاهیم اعتقادی او را دگرگون می‌سازد. انسان راحت‌طلب مفاهیم دین را به گونه‌ای توجیه و تفسیر می‌کند که با هواهای او در تزاحم نباشد و تکلیفی برایش ایجاد نکند. ▫️ از نگاه امام‌خمینی، اسلام واقعی ظلم‌ستیز است و راحت‌طلبی یکی از ویژگی‌های اسلام آمریکایی است و از صدر اسلام تاکنون برای عده‌ای از مسلمانان راحت‌طلبی مقدم بر هر چیز بوده است. حال آنکه مذهب تشیع، مذهب خون و شمشیر است و همه انبیا(ع) و اولیای بزرگ، تمام عمرشان را صرف مبارزه با بیدادگری کردند و اگر بنا بر راحت‌طلبی بود، قیام امام‌حسین(ع) پدید نمی‌آمد. ▪️ ایشان تأکید دارد که بحث قیام و راحت‌طلبی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند و ملتی که می‌خواهد مستقل و آزاد باشد و وابسته و تحت سلطه نباشد، باید برای همه چیز مهیا باشد و راحت‌طلبی را کنار بگذارد. اساساً خاصیت حکومت رفاه‌طلبان این است که در برابر سفارتخانه‌های خارجی ذلیل باشند و در برابر رعیت خود و قشر محروم با کمال قلدری رفتار نمایند. 📂 روایتی‌نو را دنبال کنید: https://eitaa.com/J_T_zahraii135
🔻 استاد دوقطبی‌سازی در جهان ▫️ حضرت امام خمینی نفسه الزکیه ابردوقطبی‌ساز عالم معاصر بود. ▫️ در کوران دوقطبی‌های کاذب، صادق‌ترین دوقطبی‌های قرن را او بالا آورد: ▫️ اسلام ناب محمدی / اسلام آمریکایی ▫️ اسلام پابرهنه‌ها / اسلام مرفهین بی‌درد... 📂 روایتی‌نو را دنبال کنید: https://eitaa.com/J_T_zahraii135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️خاطره حاج رضا انصاریان ▫️الاسلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع) 📂 روایتی‌نو را دنبال کنید: https://eitaa.com/J_T_zahraii135
روایتی‌نو 🇵🇸 | سید سعید زهرایی
💢ویژگی‌های #اسلام_امریکایی: با توجه به ویژگی‌های یادشده برای اسلام ناب محمدی، معیارهای اسلام آمریکا
💢ویژگی‌های : ۲.سرمایه‌داری ظالمانه ▫️امام خمینی که اسلام را منادی تحقق می دانست، ازجمله وظایف نظام اسلامی در برابر سرمایه و سرمایه داری را مقابله با ثروت های بادآورده و سرمایه های نامشروع، مصادره و بازگرداندن آنها به صاحبان حق، اولویت قراردادن مصالح محرومان هنگام تصمیمات، اختصاص ندادن همه پست ها و مقام های کلیدی به سرمایه داران و جلوگیری از نفوذ فرهنگ سرمایه داری در نظام اسلامی می دانست. (همان، ج ۵، ص ۲۱۵؛ ج ۶، ص ۳۲۹ - ۳۳۰؛ ج ۱۰، ص ۴۹۹؛ ج ۲۰، ص ۳۳۳؛ ج ۲۱، ص ۴۲۲) ▪️ از نظر ایشان، ویژگی اشرافیت این است که چون همیشه ترس از مقام و موقعیت در آن وجود دارد، به زیردست ها ظلم کرده و زور می گویند، و از بالادست ها، ازجمله قدرت های خارجی، ترس داشته و اطاعت تحقیرانه و توسری خوری دارند و هیچ وقت درد و مشکلات محرومان را نمی فهمند. (همان، ج ۱۰، ص ۱۱۷) ▫️امام خمینی در نظام اقتصادی کشور بر رعایت سه شاخص مهم پافشاری داشتند؛ «حفظ منافع محرومان»، «گسترش مشارکت عمومی مردم» و «مبارزه با زراندوزان» که این سه شاخص وجه تمایز تفکر اقتصادی ایشان با اقتصاد سرمایه داری و سوسیالیستی حاکم بر جهان بود. (همان، ج ۲۰، ص ۳۴۰) 📂 روایتی‌نو را دنبال کنید: https://eitaa.com/J_T_zahraii135
روایتی‌نو 🇵🇸 | سید سعید زهرایی
💢ویژگی‌های #اسلام_آمریکایی: ۲.سرمایه‌داری ظالمانه ▫️امام خمینی که اسلام را منادی تحقق #عدالت_اجتما
این اندیشه‌ بود که باعث شد امام دستور بر ایجاد و تصویب قانون "لغو مالکیت اراضی موات شهری" را بدهند و در ادامه فروردین 1358 تمامی اعضای شورای نگهبان جهت اعلام اعتراض استعفا دادند. چرا؟! درباره ولایت فقیه بیشتر بخوانید.
باید بیدار باشیم! و نگذاریم تاریخ تکرار شود... تاریخ را خوانده‌ایم و داستان صفین را خوب میدانیم. میدانیم خوارج چه کسانی بوده‌اند و چه بلایی بر سر مولای‌ما آورده‌اند. اگر این‌هارا دیده و شنیده‌ایم، پس میدانیم عمروعاص، معاویه، ابوموسي اشعري و در مقابل عماریاسر، مالک اشتر و صعصعة بن صوحان که بود. در صفین امویان قرآن بر نیزه‌ کردند و در نتیجه خوارج شکل گرفت. و عمار نبود که از مولایش بگوید و نتیجه‌اش شد فرق شکافته شده‌ی "اَوَّلُ مـَظْلُوم" تاریخ تکرار شده‌است: روزی قرآن بر نیزه کردند... و امروز نهج‌البلاغه را! خدارا شاهد میگیرم که جناح‌زده سخن نمیگویم و کینه‌ای در کار نیست. سخنم اینست: قشر خاکستری را که از دست دادیم! نگذاریم انقلابی‌هایمان را خوارجی کنند. و چه زیبا فرمود بَحْرُ العِلْمِ المَسجُور، علی بن ابیطالب(ع): و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ _____ ✏️سید سعید زهرایی 📂 روایتی‌نو را دنبال کنید: https://eitaa.com/J_T_zahraii135
حال که سخن از مظلومیت کسی شد که به او لقب "اَوَّلُ مَن غُصِبَ حَقُّهُ" داده شده، خوب است این بخش از کتاب ده‌گفتار شهیدمطهری را بخوانیم: علی ( ع ) دوستان و رفقای خالص و مخلص خودش را در آن خطبه معروف که‌ ظاهرا آخرین خطبه ایشان است ، با این وصف یاد می‌کند که آنها دین را زنده نگه می‌داشتند . ▫️علی ( ع ) روی سنگی که آن‌ سنگ را " جعده بن هبیره " گذاشته بود ، رفت و ایستاد " « و علیه‌ مدرعة من صوف » " در حالی که جامه پشمین به تنش بود ، حمایل شمشیرش‌ از لیف خرما بود ، کفشهایش هم همینطور . با همین حالت رفت روی آن‌ سنگ قرار گرفت و از آن به جای کرسی خطابه و منبر استفاده کرد ، آن‌ خطابه غراء عجیب که اشکها را جاری کرد انشاء فرمود ، آخرش به یاد دوستان گذشته‌اش افتاد ، فرمود: ▫️« این اخوانی الذین رکبوا الطریق ، و مضوا علی الحق ؟ » " آن دوستان و راهروان طریق کجا رفتند؟ آنها که بر جاده حق قدم زدند و بر حق از دنیا رفتند . " ▪️ « این عمار ؟ این ابن‌ التیهان ؟ این ذو الشهادتین ؟ » "عمار یاسر کجا است؟ ابوالهیثم بن‌ التیهان کجا است؟ خزیمة بن ثابت ذوالشهادتین کجا است؟ 🔻بعد با یک‌ حالت تأثر و شاید گریه فرمود : ▫️« اوه علی اخوانی الذین قرؤوا القرآن‌ فاحکموه » " حسرت بر آن دوستان ، بر آن برادرانم که قرآن را به حق‌ تلاوت کردند و محکم کردند . " ▪️« و تدبروا الفرض فاقاموه » "فرائض‌ دین را درست فکر کردند، دقت کردند به حقیقت آن رسیدند، آنرا اقامه‌ کردند" ▫️« احیوا السنة و اماتوا البدعة » "آنها که سنت پیغمبر را زنده کردند و بدعت را کشتند." [نهج‌البلاغه خطبه۱۸۲] [ده گفتار، ش مطهری، ص ۱۳۲] 📂 روایتی‌نو را دنبال کنید: https://eitaa.com/J_T_zahraii135
@J_T_zahraii135.mp3
5.67M
💢اميرالمؤمنين(ع): 🔺أَيْنَ إِخْوَانِيَ الَّذِينَ رَكِبُوا الطَّرِيقَ وَ مَضَوْا عَلَى الْحَقِّ؟ أَيْنَ عَمَّارٌ... 🔻ثُمَّ نَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ: الْجِهَادَ الْجِهَادَ عِبَادَ اللَّهِ، أَلَا وَ إِنِّي مُعَسْكِرٌ فِي يَومِي هَذَا، فَمَنْ أَرَادَ الرَّوَاحَ إِلَى اللَّهِ فَلْيَخْرُجْ. 📌پ ن: جهاد امروز چیست؟! 📂 روایتی‌نو را دنبال کنید: https://eitaa.com/J_T_zahraii135
فرق بی‌قراری تا بی‌خیالی زمین تا آسمان است! ما بی‌قرار هستیم یا بی‌خیال؟! خودم را میگم: بی‌خیال انقلابم و نه بی‌قرار
از بهر دفع غم به کسی گر بری پناه هم غم به جای ماند و هم آبرو رود
▪️شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام تسلیت باد @J_T_zahraii135
"بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَى وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ وَ بِهِ یَمْلَأُ اللَّهُ الْأَرْضَ قِسْطا وَ عَدْلا بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْما وَ جَوْرا " السلام علیک یاصاحب الزمان(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غزلم اگر تو بسازیم... السلام علی المهدی، باب نجاة الاُمّة.  📂 روایتی‌نو را دنبال کنید: https://eitaa.com/J_T_zahraii135
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک جنگ بجای همه جنگها! 📍جنگ با ائمه کفر؛ نه چون ایمان ندارند، چون اَیْمان، (رعایت عهد و پیمان) ندارند! 🔸 آموزه عیسی(ع) هم صلح زیر شمشیر است! 🔰 یکبار اسرائیل را ریشه کن کنید ، صلح در خاورمیانه برقرار خواهد شد. 🏷 پ.ن: - این جنگ مذهبی نیست که او هم بخاطر عقایدش جنگ دیگری شروع کند و تمام نشود! جنگ برای رعایت حریم انسانی است ؛ تا عهد و پیمان ها محترم بماند. بدون آن هیچ پیمان صلحی نخواهد ماند ! حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"اگر مردی، الغدیر بنویس"؛ ادعا را که همه دارند. 📂 روایتی‌نو را دنبال کنید: https://eitaa.com/J_T_zahraii135
نسبت ما[مردم] با جمهوری اسلامی در چیست؟ کنشگران چه وظایفی دارند؟ اصلا کنشگری وظیفه است یا لطف؟ ۱/۹
می‌توان گفت نسبت ما [مردم] با ج‌اا بیشتر یک رابطه ایدئولوژیک و مذهبی است تا ملی و محلی؛ مقدمات استدلال فوق، چند مورد است: الف) عوامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی چه بود؟ ب)اهداف نظام، بر محوریت امت‌اسلامی است یا منحصرا مردم ایران؟ ج)جایگاه مردم در ج‌اا برپایه دموکراسی است یا مردم سالاری دینی؟ و... ۲/۹
حرکت و نهضت اسلامی در دهه‌۴۰ و ۵۰، یک انقلاب مبتنی بر اهداف دینی و مذهبی بود و نه ملی‌گرایی یا معیشتی و... این عوامل دخیل بود، لکن محوریت نداشت. در حکومت مشکلات معیشتی و نا عدالتی بود، لکن این موارد باعث انقلاب نشد. مگر در دوران قاجار، ناعدالتی و سختی‌معیشت نبود، چرا آن زمان انقلاب مردمی صورت نگرفت؟! سردمدار انقلاب اسلامی حزب کارگران بودند یا روحانیون و علما؟! شعار راهپیمایی‌ها "Injustice and hunger" بود یا استقلال/آزادی/جمهوری اسلامی؟! این طلب استقلال آیا بر پایه تفکرات مارکس بود یا نشات گرفته از این آیه کریمه "وَالَّذِينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ و..." ۳/۹
آزادی، طلب شده در انقلاب اسلامی بر پایه تفکرات هگل و مکتب اگزیستانسیالیسم بود یا مبتنی بر این فرمایش اميرالمؤمنين(ع) که فرمود: "لا تَكُن عبدَ غيرِكَ و قَد جَعَلَكَ اللهُ حُرّاً" [نهج‌البلاغه، نامه ۳۱] [حداکثر]انقلابیون گفتند: جمهوری خلق ایران یا جمهوری اسلامی ایران؟! برای فهم بیشتر به مبانی انقلاب‌اسلامی این جزوه را پیشنهاد میکنم. ۴/۹
در انقلابی که ریشه‌اش دین است، دشمن کجارا مورد تهاجم قرار می‌دهد؟! اقتصاد را دچار چالش می‌کند که مردم به دین بدبین شوند؛ در انتخابات پروپاگاندا راه می‌اندازد که مردم در جایگاه دینی خودشان دچار شبهه شوند؛ اینجا وظیفه چیست؟! ۵/۹
این عصر دیگر فرقی میان و در دفاع از دین نیست. روحانیون باید اسلام شناس شوند و در ادامه معارف نوینی را از دین استخراج کنند و نشر دهند[به تمامی اقشار] دانشجو باید اسلام شناس شود، در کشور اجرا کند و نشر دهد. ۶/۹
در نحوه وظایف شاید تفاوت و تمایزاتی باشد ولی اشتراک هایی نیز هست. هردو باید اسلام شناس شوند و هردو باید عقایدشان را نشر دهند و از او دفاع کنند. ۷/۹
این دیگر لطف نیست! وظیفه است. عقاید انسان/اسلام، مسئولیت آور است و نه صرف یک باور؛ در اسلام به من چه نداریم! در لشگر اميرالمؤمنين بیخیال بزار هرچی بشه وجود نداره! در مکتب حسینی، اینکه بگی: سخته، من نمیتونم انجام بدم، قابل قبول نیست! ۸/۹