eitaa logo
.کافـهـ‌‌گـانــدو‌|حامیــن .
1.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
14 فایل
. إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ...:)+ پاتوق‌مامورای‌امنیتی‌وقاری‌های‌آینده🕶🌿:/ "حبیبی‌کپی‌درشان‌شما‌نیست✔️" Me: @Nazi27_f چنل‌ناشناسمون: < @Nashenaas_Gando > چنل‌‌‌‌خافانمون: < @CafeYadgiry > ▓تبلیغات❌ حله؟🤝 .
مشاهده در ایتا
دانلود
این دو خط خودش یه محفله🚶💔
طواف آب در سرداب کربلا یک قضیه جالب دیگر در مورد سرداب حرم حضرت عباس این است که آب این سرداب کاملا به دور قبر علمدار کربلا می چرخد. به نوعی میتوان گفت که قبر حضرت عباس در آب قرار گرفته و جریان آب سرداب هم مانند تعداد زیادی از زائرین حرم حضرت عباس، به دور قبر ایشان طواف می کند. می دانید که روزگارانی حضرت عباس به دنبال چند جرعه آب برای کودکان تشنه در خیمه های کربلا بود و حالا آب دور قبر حضرت ابوالفضل می گردد. راز شفای افراد نابینا با آب سرداب حرم حضرت عباس بالغ بر ۴۰۰ سال پیش که هنوز آب لوله کشی به صورت گسترده وجود نداشت، آب زیر حرم حضرت ابوالفضل جاری بود که از یک سمت حرم وارد و از سمت دیگر خارج می شد. در آن زمان برای دسترسی به آب سرداب حضرت عباس چندین پله وجود داشت و مردم در تابستان برای دسترسی به آب خنک و در زمستان برای دسترسی به آب گرم به این سرداب مراجعه می کردند. روایت شده است که آبی که دور حرم حضرت عباس میچرخد بسیار پاک، زلال و شفاف بود و مردم جهت تبرک هم آب اطراف قبر حضرت عباس را به صورت خودشان می زدند. در چندین روایت هم می خوانیم که آب حرم حضرت عباس در آن زمان، چشمان چندین فرد نابینا را شفا داده است. هم اکنون تقریبا ۵۰ سال است که اب سرداب حرم حضرت ابوالفضل هیچ تغییری نکرده و گردش اب دور قبر حضرت عباس سر جای خود باقیست. در حالت معمولی اگر آب ثابت بیشتر از دو هفته در یک مکان باقی بماند گندیده و راکد می شود؛ خیلی عجیب است که آب دور قبر حضرت عباس، در طول این همه سال علاوه بر اینکه شفافیت خود را از دست نداده، بلکه دارای بوی مطبوع تر از بوی گلاب و کاملا زلال است.  سرداب حرم حضرت عباس کجاست؟ اگر به منطقه شمال شرقی حرم مطهر حضرت عباس مراجعه کنید، یک درب چوبی را خواهید دید که ورودی یک اتاق کوچک با مساحت نزدیک به ۶ متر مربع است. تمامی فضای اتاق قبر سرداب حضرت عباس پر از سنگ های مرمر با رنگ سفید و شیشه های آیینه کاری شده است. در داخل اتاق یک در زیبای دیگر از جنس طلا هم وجود دارد که با باز شدن آن، یک نردبان با ۱۰ پله می بینید که شما را به سرداب حرم حضرت ابوالفضل می رساند. البته متاسفانه از چندین سال پیش ورودی این سرداب و جریان آب دور حرم حضرت عباس کاملا بسته شده و کسی حق بازدید از آن را ندارد. البته یک پنجره کوچک رو به سرداب وجود دارد که شما می توانید آب دور حرم حضرت عباس را مشاهده و عطر و بوی ناب آن را استشمام کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پست پیج محفل و پیام سید حسنین از کربلا در اولین شب جمعه ماه محرم دعا میکنم تا خداوند برای عزاداری ایام شهادت امام حسین و اهل بیتش (ع) برای من و شما دوستان و بزرگواران اجر و پاداش قرار دهد. @Kafeh_gandoo12♥️🖤