eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿 سال ۱۳۹۷، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است. با توجه به نظریه چرخش انقلاب‌ها و اظهار نظرهایی که در خصوص انقلاب اسلامی با توجه به پاره‌ای از مسائل کشور انجام می‌شود؛ بررسی وضعیت انقلاب در چهل سالگی بسیار مهم است. آیا انقلاب اسلامی دچار بازگشت به عقب شده و حرکت آن به سمت آرمان‌ها متوقف شده است؟ یا اینکه انقلاب اسلامی با حفظ ماهیت، بر اساس مبانی، اصول و شعارهای اصلی، حرکتش به سمت آرمان‌ها و اهداف بی‌وقفه ادامه دارد؟ 🌿 با توجه به این که یکی از عرصه های تقابل با دشمن عرصه فرهنگی و مسائلی مانند حجاب است قصد داریم در این شماره از نشریه عهد به این سوال پاسخ دهیم که آیا به نظر شما انقلاب اسلامی در چنین عرصه هایی هم دارای پیشرفت بوده است؟ آیا حرکت جامعه در زمینه مسائل اخلاقی و دینی هم رو به جلو بوده است؟ رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانات نوروزی در حرم مطهر رضوی، وضعیت انقلاب اسلامی در چهل سالگی را این‌ چنین توصیف فرمودند: «چهل سالگی انقلاب دوران پیری انقلاب نیست، دوران عقبگرد انقلاب نیست، دوران پختگی و نشاط انقلاب است. انقلاب در چهل سالگی، بحمدالله با قدرت، با حفظ شعارها و با برافراشته بودن پرچم‌های اصلی، همچنان دارد به پیش می‌رود.» شما تا چه مقدار و در چه زمینه هایی با این توصیف مقام معظم رهبری موافق هستید؟ ✍ لطفا یادداشت های خود در پاسخ به این سوالات را به ادمین کانال «خانه طلاب جوان» به نشانی @Ali_qods69 ارسال فرمایید. @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 🏴 🎙 : حجة الاسلام و المسلمین : ۷ آذر ۱۳۹۷ جلسات امام خمینی(ره) : 🔆موضوع بحث: 🔶جایگاه واجبات الهی 🔶حقیقت عمل چیست؟ 🔶نماز، ستون مرکزی برای اعمال دیگر 🔶عمل، حقیقتِ حیّ ذی شعور 🔶اولین ادب قلبیه اعمال: عزت ربوبیت و ذلت عبودیت @KhaneTolab
نبرد تن به تن ⚡️جنگ اقتصادی مثل همه نبردهای دیگر هم به مدیریت کلان کشور مربوط است هم به زندگی مردم. نقد به مدیریت اقتصادی کشور امروز شیوع زیادی دارد خیلی ها برای اینکه از هم جا نمانند و در تبری از دولت ضعیف کنونی از دیگران پیشی بگیرند، روا و ناروا به مسوولین میتازند. حرفی نیست. اما این نبرد سوی دیگری هم دارد و آن مردمند. ⚡️طرحهای دولت در رها سازی بازار یا شکل دادن به بازار ثانویه یا ورود حداکثری و غیر عادی دولت در بازار و قیمتها همه به شکست منجر میشود اگر توجه به این سوی درگیری نداشته باشیم. ⚡️اقتصاد مقاومتی فقط یک بسته مدیریتی نیست. بلکه یک و عمومی است. مردمی که بپذیرند در شرایط جنگ هستیم به گونه دیگری زندگی میکنند. باید قبول کنیم بنا است با شیوه زندگی خود به جنگ دشمن برویم. ⚡️من همه ضعفهای موجود در این صحنه را خلاصه شده در یک نکته میدانم و آن "سودجویی در شرایط جنگ" است. بقیه مسائل از دل همین یک مرض بیرون میآید. این فسادی است که خیلی هم قابل کیفر و مجازات رسمی نیست. بیماری که نرم و پنهان کم و بیش در زندگی ما رخنه میکند و جبهه حق را پوک و ضربه پذیر میکند. ⚡️آن کسی که از بازار بلبشوی امروز تلاش میکند سود بیشتری به دست آورد و پول و سرمایه اش را به گونه ای هدایت میکند که سود بیشتر کسب کند مصداق تابلو و روشن ماجرا است. مصداقهای دیگر هم وجود دارد. ⚡️اما در مقابل در میان فشار زندگی و نوسانات عجیب و غریب قیمتها بقالی را دیدم که اجناسش را به همان قیمتی میفروخت که از قبل میداد. میگفت ماه پیش این قیمت خریده ام این هم سودش. چرا گران کنم وقتی گران نخریده ام. احساس کردم خیلی ها به این سبک محاسبه میخندند ⚡️شما قطعا زیاد دیده اید آدمهایی که از ترس گرانی بیشتر میخرند تا در خانه ذخیره کنند. اما من کسی را میشناسم که هر کالایی را اگر تا قبل از آن بیشتر میخرید این روزها کمتر میخرد که دیگران اذیت نشوند. ⚡️حمایت از کالای ایرانی هم ملاک خوبی شده برای سنجش میزان سودگرایی در زندگی. حمایت از کالای ایرانی فقط به دولت ربط ندارد بلکه به زندگی مردم هم مربوط است. کسانی که دلیلشان بر نخریدن کالای ایرانی کیفیت است قطعا توجهی به مقوله مبارزه در سبک زندگیشان ندارند. حرفشان این است که من زندگی راحت و سود شخصی ام مهم است مابقی اش هم ربط به مسوولین دارد. اینها خود را در مبارزه کنار میکشند و خیال میکنند ضربه هایی که به کشور میخورد ربطی به این اخلاق و شیوه زندگی ندارد. ⚡️اساسا باید گفت ناکارآمدی و ضعف و سستی مدیریت کشور نیز برآمده از همین سبک زندگی است. اخلاق زیر بار مسوولیت نرفتن و سودگرایی باعث میشود مدیرانی به دست مردم انتخاب شوند که همین اخلاق را دارند "کما تکونوا یولی علیکم" هر طور که فرهنگ جامعه باشد شکل حکومت حاکمان و منتخبین همانگونه میشود چنین فضای مدیریتی فساد بیشتری را در خود تحمل میکند و فشلتر خواهد بود. راه چاره تغییر سبک زندگی ها است. ⚡️مردم باید باور کنند خرید و فروشهایشان و پسندهایشان و انتخابشان و محاسبات عادی زندگیشان و حتی قضاوتهایشان درباره یکدیگر و درباره دولت و درباره دشمن همه و همه عوامل تعیین کننده در نبرد امروز و شرایط ویژه کشور است. ⚡️کاش طلاب و نخبگان ما به این امور هم میپرداختند و نقاط قوت و داراییهای مردمی را در این نبرد به چشم میآوردند و دستورات دینی را نیز در چنین شرایطی به نحو قابل پذیرش در اجتماع گفتمان میکردند. به جز دولت خیلی ها باور نکرده اند شرایط جنگی است و خیلی ها هم ربط خود را به این جنگ پیدا نکرده اند و این شرایط را دشوارتر میکند. 🌐 منبع: کانال برپا (@ali_mahdiyan) @KhaneTolab
📝 گزارش سلسله نشست های 🔹 🗓 ۷ آذر ۱۳۹۷ 🔸 🔷 ابتدای جلسه سؤالی در مورد اینکه اساسا با چه منطقی مسیری را برای خدمت به جامعه انتخاب بکنیم و چطور می شود این مسیر را کوتاه تر کرد پرسیده شد که استاد در پاسخ به این سؤال بحث دو نوع را مطرح فرمودند: 1⃣ جهت گیری تخصصی ببین استعداد ها و زمینه هایت چیست با سخت گیری کم خودت را گیر بینداز، اگر قرار باشد درب این تامل باز باشد اینقدر ناخن می زنی که دیگر در این موقف هم مستقر نیستی. یکی از رشته های تخصصی را انتخاب کن برو جلو به یک مدارجی برس، بعد آهسته آهسته صحبت از کار برایت می کنند. قبلش کسی تو را تحویل نمی گیرد. این الگو الان دارد اجرا می شود مراکز تخصصی ای زده می شود، مثلا ده نفر می روند یک رشته تخصصی را می خوانند دو سه نفری با شکست تحصیلی مواجه می شوند یک چند تایی هم آدم های معمولی هستند و یکی دو نفر هستند که استفاده های اساسی می کنند. می گویید نیاز جامعه چه می شود؟ می گوید اگر نیاز جامعه نبود اصلا به مرحله تخصص نمی رسید و یک مسیر سختی طول کشیده تا آمده یک رشته تخصصی شده است. این را الان یک عده بیرون منتظر آن هستند. 2⃣ جهت گیری تخصصی یک الگوی دیگر این است که ما ضمن اینکه این تحصیلات عمومی را داریم می کنیم یکی از گره های نظام را انتخاب بکنیم روی آن متمرکز بشویم بعد از این بگوییم حالا چه باید بخوانم؟ اگر لازم باشد دو سه تخصص بگیرم. یک ماموریت انتخاب می کنی و هر چیزی که برای آن ماموریت لازم است را جمع می کنی. این ها انصافا خیلی هم سریع به موقف هایی مثل رهبری انقلاب نزدیک می شوند. این ها مجبور هستند که دانشمند بشوند، مجبور هستند که تیمی کار بکنند. 🔷 بعد از طرح این بحث، سؤالی در مورد پرسیده شد، که استاد پاسخ دادند که در این مدل باید در ابتدا و یا همان اوایل ماموریت باید انتخاب بشود و سه جور می شود این اتفاق رخ بدهد: 1⃣ نظام آموزشی که در آن هستید خود او یک مشت گره را شناسایی کرده، او منتظر است ببیند چه زمانی من می توانم با تو حرف بزنم، وقتش که شد می گوید بیا اینجا این قضیه را شنایایی کردیم تو هستی این را به عنوان ماموریت انتخاب بکنی؟ این یک الگوی متینی است و اصلش این است که ما باید اینطوری باشد که ما زجر نکشیم. الان حتی مجموعه های تربیتی هم اینطوری است که فقط تربیت می کنند و رها می کنند. 2⃣ و بدون منطق مشخص همینطور یک کسی فی البداهه ماموریتی پیشنهاد می دهد، مثلا می گوید فناوری فرهنگی چند نفر می آیند دور هم جمع می وشوند و مطالعه و مباحثه و ... تا یک گروه شکل می گیرد و زندگی این ها می شود فناوری فرهنگی. یا بعدی اخلاق پزشکی و ... 3⃣ خود فرد طوری تربیت شده است یا تربیت می کنیم که دنبال رصد گره ها و نیازهای اساسی نهضت اسلامی است نه اینکه دنبال تخصص ها باشد. به او می گوییم گردن خود تو است، باید شناخت از خود و اطلاعاتت از جامعه را بالا ببری؛ تحصیلاتت را بر اساس قدر متیقن ها انجام بدهی ولی در نهایت باید نتیجه این شناخت ها و رصدهایت، انتخاب یک گره به عنوان ماموریت باشد. [توسط استاد وعده داده شد که این قسمت را می توان مفصل تر هم بحث کرد] ⚠️ اگر ما بتوانیم محیط آموزشی خودمان را پر از جو ماموریت و احساس مسئولیت کنیم و از طرف دیگر پر از اطلاعات و آگاهی کنیم می شود توقع داشت که گروه های ماموریتی که گره های راهبردی نهضت اسلامی را هدف گرفته اند که حل کنند، را پدید آورد. ⚠️ در واقع خود همین نبود یک محیط آموزشی ماموریت گرا که دارد به همه ضربه می زند را یکی ماموریت خودش قرار بدهد. 📌 @fvtt_it
📝 گزارش سلسه نشست های 🔹 🗓۷ آذر ۱۳۹۷ 🔸 🔷 در ادامه چند نفر از طلاب بر اهمیت اینکه چه ماموریتی توسط طلاب انتخاب شود و سطح آن چه میزان باشد تاکید کردند که استاد با تایید این سخن فرمودند: من موافقم که ما در واقع مسئله های مان از گره های سرنوشت ساز باید شروع شود، بسم الله خود همین را در یک فضایی که یک غنای تحلیلی اطلاعاتی دارد می توانید درست ابعادش را تشخیص بدهی. آن محیط را فراهم کن آن مسئله ها می آید بالا، بعد اگر رفتی به مسئله های درجه ۵ چسبیدی می آییم با تو دعوا می کنیم.» استاد از طلاب خواستند که خود همین می تواند یک مطالبه ای از خود شما باشد، فضایی در همین جا درست کنید که اطلاعات و مسئله های در سطوح بالا و هیجان مسئولیتی بالا بیاید و مطرح شود و در چنین فضایی است که مسئله های اصلی کشور را می توان مطرح کرد. و فرمودند: «من سال ها است که به طلبه ها می گویم که اگر خودتان بسم الله بگویید می شود یک چنین فضایی برایتان فراهم کرد ولی باید خیز بردارید و پای این بایستید.» 🔷 بعد از این چند نفر از طلاب درخواست مطرح کردن تعدادی از این مسائل که در سطح گره های جدی نهضت اسلامی باشند را کردند که استاد بعد از اینکه بیان کردند که به نظر ما باید مسئله هایی که طلاب دردمند دنبال حل آن باشند باشند، فرمودند: «خود مجموعه ما احساسش این است که حوالی ۱۰۰ مسئله تمدنی را شناسایی کرده و بعضی ها را هم ورود کرده است.» و سپس به دو نمونه از این مسائل اشاره فرمودند: 1⃣ ما به خاطر هم حضور و زندگی در دانشگاه و هم به خاطر این که از این جا دانشگاه را رصد کردیم یکی از مسئله هایی که متوجه شدیم این بود که ما در ایده ی دانشگاه خودمان نیستیم. این چیزی که الان به عنوان دانشگاه در کشور ما است به طور کامل غیر بومی و غیر دینی است (نه ملی است و نه آیینی) مطلقا می گویم نه دانشگاه علوم انسانی، کلا دانشگاه در ایده ای تعریف شده که در ایده ی ما نیست. انبوهی از دانایی پشت ایده دانشگاه است که به ما ربطی ندارد. ما شروع کردیم با این مسئله درگیر شدند. حضور مان در دانشگاه به خاطر این بود. این که کادر تربیت کنیم و... سالادش بود. رفتیم درگیر شدیم دیدیم که یک مقدار رستم تشریف دارد حالا دورخیز کردیم، ولی ول کن قضیه نیستیم. حرف من این بود که اگر من فرزند امام خمینی هستم من حق ندارم بروم دانشگاه صرفا منبر بروم و یا بروم صرفا یک گروه مطالعات نهج ابلاغه راه بیندازیم. علت ایجاد حوزه دانشجویی هم این بود که ما در محیط خودمان یک دانشگاه بزنیم. ما رفتیم درس های حوزه را آن جا تدریس می کردیم. ایده ی ما این بود که اهسته آهسته دانش دانشگاه شریف را بمکیم بیاوریم در حوزه دانشجویی. یک مقدار که کلنجار رفتیم متوجه شدم آدم هایمان برای این عملیات کم هستند. الان در دورخیز هستم. واقعا زندگی برای حوزه حرام است اگر این را مسئله ی خودش نداند. باید هجمه در این فضا را زنده نگه بداریم. باید نیرو جذب بکنیم یک دفعه می بینیم صد نفر هستیم داریم به پوکاندن دانشگاه فکر می کنیم. مسئله من چیزی کمتر از این نیست که دانشگاه را منفجر بکنم. ما به حوزویان یاد بدهیم تا ۲۰۰ نفر به این فکر کنند که چطوری دانشگاه را بپوکانند. این ها آخرش کار خودشان را می کنند. 2⃣ یک ماموریت دیگر که ساعت های زیادی برای آن وقت گذاشتم، یک گروهی هم پای آن هستند؛ مقوله گفتمان سازی مکتب امام است. چند ساعت باید در این زمینه حرف بزنم که شما بتوانید تشخیص بدهید که چه دارد گفته میشود و تایید بکنید که ضریب اهمیت راهبردی آن خیلی بالا است. اگر کسی به طور حرفه ای وارد این فضا بشود فضا او را می بلعد و باید برود به صورت حرفه ای در این فضا کار بکند. تردید ندارم که این یکی از ماموریت هایی است که سرنوشت کشور را عوض می کند. استاد فرمودند: مکتب امام باید برای تان تقریر شود. دارایی ها و ویژگی های مکتب امام و نسبت امام با مکتب امام توضیح داده بشود که گفتمان چیست و اقتدار گفتمان چیست بعد پیوند این دو تا گفتمان مکتب امام چه می شود و با این چه کار می شود کرد؟ بعد بر اساس همین می شود تحلیل کرد که علت شکست ها و کندی ها و تشتت ها این است که مکتب امام را گفتمان نکردیم. توضیح معرفی این ماموریت ها طول می کشد. 3⃣ حکمت عملی را گروهی درگاه تولید علوم انسانی اسلامی می دانند. ما در موسسه یک مجموعه حرفه ای ۷ نفره درست کردیم. 🔴 بعد از پایان رسمی جلسه گفتگوهای غیر رسمی بین طلاب و استاد و طلاب با یکدیگر تا نیم ساعت بعد نیز ادامه داشت. موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 📌 @fvtt_ir
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) ز خاک پاک شهر قم بوي پيمبر آمده/ شهر قم از قدوم تو بهشت ديگر آمده/ سلام ما سلام ما بر تو و بر برادرت/ بر پدر و به مادرت، به تربت مطهرت ... : چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ 🔻شروع: ۱۹:۳۰ (تحلیل از زاویه و ) 🔺پایان: ۲۱:۳۰ 🏠 : قم ، بلوار امین به سمت بلوار الغدیر بعداز میدان ارتش،کوچه ۱(اولین کوچه سمت راست)، فرعی اول،مدرسه صهبا ‼️ نکته: عزیزانی که از پردیسان می آیند،از دور برگردان قبل از میدان ارتش دور نزنند؛بلکه بعد از دوربرگردان یعنی از پشت چراغ قرمز وارد بلوار الغدیر شوند. 🎙 : استاد از شاگردان استاد سعادت پرور 🎙 : حجةالاسلام @KhaneTolab
🔆 (۱) 🔆 🌿 در بابِ ارزشهاي اصلیِ انقلاب و شعارهاي انقلاب و اصول بنیادین انقلاب، آنچه من میتوانم عرض بکنم این است که انقلاب، در این زمینه پس داده است؛ یعنی ملّت ایران توانسته است اصول بنیادین را و شعارهاي اصلی انقلاب را به همان استحکامِ اوّل، تا امروز کند. 📢 شعارها و ارزشهاي اصلی اینها است: ، ،، و ، ، و برتر و بالاتر از همه ي اینها در کشور؛ این شعارها با همان طراوتِ اوّل حفظ شده است. 🔈۱۳۹۷/۰۱/۰۱ 🔵🔴⚫️⚪️کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
🔆 (۲) 🔆 🔴 خواست عمومی ملت بر حفظ استقلال کشور 🔴 🌿 امروز کشور از برخوردار است و این خواسته ي عمومی این مردم در انقلاب بوده، یعنی واکنش ملّت ایران به سلطه ي بیگانگان بر این کشور است. این را خوب است جوانهاي ما، اهل فکر و تحقیق ما، مورد توجّه قرار بدهند. ❎تا قبل از انقلاب، حدود دویست سال قدرتهاي سلطه گر بر این کشور مسلّط بودند و حکومتها زیر سایه ي قدرتهاي بیگانه حکومت میکردند. حکومت قاجار با تضمینِ دولتِ تزاريِ روسیه بر سرِ پا بود؛ یعنی در جنگهاي ایران و روس، در قضیّه ي ترکمانچاي، عبّاس میرزاي قاجاري [از روس ها] قول گرفت که حکومت در خاندان قاجار باقی بماند؛ یعنی خاندان قاجار زیر پرچم و ضمانت روس ها زندگی میکردند. بعد انگلیس ها آمدند، رضاخان را سر کار آوردند؛ همان انگلیس ها محمّدرضا را سر کار آوردند؛ بعد در بیست وهشتم مرداد سال 32 آمریکایی ها وارد میدان شدند و محمّد رضا را تجدید سلطنت کردند؛ یعنی در طول این سالهاي متمادي، حکومتهاي ما را یا این قدرت یا آن قدرت می آورد و میبُرد. در یک برهه اي از زمان -قرارداد 1907 -انگلیس و روس تزاري با هم توافق کردند، کشور ایران را بین خودشان تقسیم کردند؛ یک قسمت زیر سلطه ي انگلیس، یک قسمت زیر سلطه ي روس، یک قسمت کوچک هم این وسط مستقل؛ یعنی این جور کشور در زیر سلطه بود؛ لذا این بود که از این حالت خارج بشود و استقلال پیدا کند. 🔴 من میتوانم عرض بکنم که امروز هیچ کشوري در دنیا، ملّتی به استقلال ملّت ایران ندارد؛ همه ي ملّتهاي دنیا به نحوي از انحاء، نوعی ملاحظه کاري در مقابل قدرتها دارند. آن ملّتی که آرائش تحت تأثیر هیچ کدام از قدرتها قرار نمیگیرد، ملّت ایران است. بنابراین استقلال محفوظ ماند. 🔈۱۳۹۷/۰۱/۰۱ 🔵🔴⚫️⚪️کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 🔈 🏴 🎙 سخنران: استاد ⏱ زمان: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ 🔆موضوع بحث: تحلیل از زاویه و @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #مداحی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_729 🎙 مداح: حجة الاسلام علی #مهدیان ⏱ زمان: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ @KhaneTolab
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) ای قبله حرم،حرم سامرای تو/ بیت الولای دل حرم باصفای تو نامت حسن،نه بلکه حسن پای تا سرت/ خورشید سجده برده به صحن مطهرت : چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ 🔻شروع: ۱۹:۳۰ 🔺پایان: ۲۱:۳۰ 🏠 : قم ، بلوار امین به سمت بلوار الغدیر بعداز میدان ارتش،کوچه ۱(اولین کوچه سمت راست)، فرعی اول،مدرسه صهبا ‼️ نکته: عزیزانی که از پردیسان می آیند،از دور برگردان قبل از میدان ارتش دور نزنند؛بلکه بعد از دوربرگردان یعنی از پشت چراغ قرمز وارد بلوار الغدیر شوند. 🎙 : حجةاالاسلام و المسلمین 🎙 : حاج مهدی @KhaneTolab
🔆 (۳) 🔆 🔴 آزادی فکر، آزادی بیان و آزادی انتخاب در چهارچوب قانون و شریعت در کشور تامین شده است🔴 🌿 استقلال و آزادي در کنار هم جزو شعارهاي اصلی انقلاب بوده است؛ در این کشور تأمین شده است. ⭕️بله، عدّه اي بی انصافی میکنند؛ از آزادي موجود استفاده میکنند و به دروغ میگویند آزادي وجود ندارد؛ رادیوهاي بیگانه و تبلیغات بیگانه هم سخن آنها را بازتاب میدهند. واقع قضیّه این نیست؛ امروز در کشور ما هست، هست، هست؛ هیچ کس به خاطر اینکه فکرش و نظرش مخالف نظرِ حکومت است، مورد فشار و تهدید و تعقیب قرار نمیگیرد. هرکس ادّعا کند که «من مورد فشار قرار گرفته ام چون عقیده ام در فلان مسئله برخلاف عقیده ي حکومت بوده»، هرکس این جور ادّعایی بکند، گفته؛ چنین چیزي نیست. افراد متعدّد در رسانه هاي مختلف، افکارِ گوناگونِ ضدّ حکومت را -که عقیده شان است- ابراز میکنند و کسی هم با اینها کاري ندارد؛ بنا هم نیست که کسی متعرّض اینها بشود. آزادي بیان هم هست؛ میتوانند بگویند. 🔴بله، آزادي در همه جاي دنیا چهارچوب دارد؛ آزادي یعنی «برخلاف عمل کردن» وجود ندارد؛ آزادي یعنی«برخلاف و عمل کردن» وجود ندارد. چهارچوب آزادي در کشور ما، ما و قوانین کشور و همه الهام گرفته ي از شریعت مطهّر اسلام است؛ البتّه این هست. اینکه کسی توقّع داشته باشد آزاد باشد و برخلاف# قانون عمل کند، منطقی نیست و این وجود ندارد. بنابراین آزادي هست. 🔈۱۳۹۷/۰۱/۰۱ 🔵🔴⚫️⚪️کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
🔆 (۴) 🔆 🔴 مردم سالاری🔴 🌿 ؛ انتخابات عمومی در کشور ما جزو کم نظیرترین انتخابات ها در تمام دنیا و در کشورهاي مختلف است. تقریباً همه ي سالها و اخیراً هر دوسال یک بار، انتخابات انجام میگیرد. در انتخابات همه ، همه شرکت میکنند، با شور و شوق هم ملّت ما شرکت میکنند. شما ملاحظه کنید در این چهل سال، دولتهایی که با انتخاب مردم سرِکار آمدند، داراي بودند؛ یک وقت گرایش به نوعِ سیاستی داشتند، یک وقت گرایش به ضدّ آن داشتند؛ همه ي اینها را مردم انتخاب کردند. مردم سالاري در کشور ما مستقر است. ما در انتخابات هاي خودمان نگذاشتیم یک روز تأخیر بشود، حتّی در دوران جنگ. 🔈۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ⚪️⚫️🔴🔵کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
سلسه نشت های ، اولین جلسه: زمان: شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۷، ساعت ۱۳ مکان: مدرسه معصومیه(س)، دارالهدایه (روبروی فروشگاه مدرسه) با حضور استاد @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨﷽✨ ♦️السلام علیک یافاطمه المعصومه (س) بر آنیم به عنایت الهی حدود ۲۵۰ نفر از اهالی محترم مناطق محروم کرمان و سیستان و هرمزگان را در ایام وفات حضرت معصومه سلام الله علیها برای زیارت در قالب یک اردوی زیارتی چهار روزه به شهر مقدس قم بیاوریم خیلی از این عزیزان اولین زیارت اماکن متبرکه در طول عمرشان به شمار می آید. در راستای تحقق این حرکت جهادی و معنوی ماندگار نیازمند مساعدت و همیاری شما عزیزان هستیم شماره کارت شکوه مشارکت شما عزیزان 6037 9973 0139 7445 بنام حسین کاظم زاده اجرکم عندالله 🚩گروه جهادی محبین ائمه (ع)🚩 🚩روابط عمومی مرکز فرهنگی جهادی کوثر (س)🚩 🆔 : @markaze_kosar
🔆 (۵) 🔆 🔴در عدالت عقبیم یا پیشرفت کردیم؟🔴 🌿 مسئله ي . بنده در چند هفته ي قبل گفتم در بحث عدالت عقبیم؛ عقیده ي من همین است، منتها دیگران-- جور دیگري استفاده کردند؛ معناي این حرف را این قرار دادند که کشور در باب عدالت، هیچ حرکتی انجام نداده است؛ این خلاف واقع است. در باب عدالت کارهاي بسیار زیادي انجام گرفته، کارهاي بسیار خوبی انجام گرفته است، منتها این، آن عدالتی که ما دنبالش هستیم و آرزوي ملّت مسلمان است نیست، با آن دارد؛ وَالّا اگر شما مقایسه کنید کشور ما را با دوران یا با بسیاري از ، می بینید در اینجا کمتر است، توانایی هاي قشر ضعیف بیشتر است، عمومیّت آموزش وپرورش و بهداشت و دیگر چیزها حتماً از بسیاري کشورهاي دیگر بیشتر است. 🔴⭕️من یک آماري اینجا نوشته ام که این را بد نیست بگویم. منشأ این آمار و کسی که این آمار را داده است، است؛ یعنی آمار داخلی نیست. اینجا گفته میشود که پیش از انقلاب، بالاي 50 بود. ضریب جینی، یک محاسبه اي است که براي نشان دادن شکاف طبقاتی و فاصله ي فقیر و غنی در کشورها انجام میگیرد؛هرچه عدد این ضریب بالاتر باشد، شکاف طبقاتی بیشتر است؛ هرچه کمتر باشد، شکاف طبقاتی کمتر است. قبل از انقلاب، ضریب جینی بالاي 50 بوده است؛ در سال 94 ضریب جینی در کشور 38 بوده است؛ یعنی ما این مقدار - فاصله ي 50 و 38 -توانسته ایم فاصله ي طبقاتی را کم کنیم. ♨️[طبق] یک آمار دیگر -که این آمار هم مربوط است به بانک جهانی؛ آمار بانک جهانی است؛ جزو آمارهاي بین المللی است- قشر فقیر مطلق، پیش از انقلاب 46 درصدِ ملّت ایران بودند، یعنی تقریباً نصف ملّت ایران قبل از انقلاب جزو قشرهاي فقیر مطلق بودند؛ امروز این عددِ 46 درصد، رسیده است به 5/9 درصد -البتّه در سال 93؛ آمار بعد از آن را بنده ندارم- یعنی این مقدار، کار انجام گرفته. 🔆جمهوري اسلامی با وجود همه ي فشارهایی که داشته است، در تأمین عدالت کارهاي بزرگی انجام داده است و پیشرفتهاي خوبی کرده است. البتّه تبلیغات، چیز دیگري را میگوید؛ و آن عدالتی هم که ما توقّع داریم، ما دنبالش هستیم، بیش از اینها است. بنابراین شعار عدالت هم، شعار واقعی است و شعاري است که بحمداللّه در کشور، ماندگار و مستقر است. 🔈۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ⚪️⚫️🔴🔵کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
🔆 (۶) 🔆 🔴اعتماد به نفس ملّی و خودباوری🔴 🌿 ارزش و اصل دیگر، و ملّت ایران است یعنی ملّت، در مقابل دیگران احساس و نداشته باشد؛ یعنی روحیه ي « »؛ این امروز بحمدالله در کشور وجود دارد. ... امروز بحمدالله ملّت ما و جوانان ما روي پاي خودشان می ایستند و احساس و میکنند. 🔈۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ⚪️⚫️🔴🔵کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #سخنرانی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_730 🎙 سخنران: حجةالاسلام و المسلمین #هدایت ⏱ زمان: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #مداحی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_730 🎙 مداح: برادر #عصاره ⏱ زمان: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ 🔆مدح #حضرت_عبدالعظیم_حسنی_ع🔆 @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 🔈 🏴 🎙 مداح: حاج مهدی ⏱ زمان: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ 🔆 مدح 🔆 🔆 مدح 🔆 @KhaneTolab
🔆 (۷) 🔆 🌿و مسئله ي دین و تحقّق شریعت به برکت وجود ؛ که همه ي قدرتهاي مستکبر هم با شوراي نگهبان مخالفند، به خاطر اینکه تأمین کننده ي انطباق قوانین و عملکردها با شرع مقدّس است؛ این مربوط به شعارها. 🔴بنابراین من میتوانم به طور اجمال عرض بکنم که عملکرد چهل ساله در زمینه ي شعارهاي اصلی انقلاب، عملکرد و عملکرد خوبی است. 🔈۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ⚪️⚫️🔴🔵کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
در ایام رحلت بانوی کرامت فاطمه معصومه علیها السلام، مراسم چهلمین روز عروج هنرمند جهادگر، زائر اربعین، و همسر و سه فرزندشان بر می گزار می گردد. سخنران: حجت الاسلام حمید ملکی(معاونت تهذیب حوزه های علمیه) مداح: حاج سید احمد شمس، حاج مهدی تدینی زمان: پنجشنبه 29 آذرماه بعداز نماز مغرب و عشاء مکان: قم، ابتدای بلوار امین. مدرسه علمیه معصومیه علیهاالسلام گروه جهادی محبین ائمه/خانه طلاب جوان/هیات هنر و رسانه/کانون هنرشیعی
* 🔻اين جريان از حضرت معصومه عليهاالسلام مشهور است؛ ولي ما خودمان در حرم درس آیت الله مرعشي رضوان اللّه تعالي عليه مي رفتيم. از شدت علاقه به حضرت معصومه منبرشان را جوري گذاشته بودند که روبه روي ضريح بود. ده دقيقه يک ربع قبل از درس، مطالب شيريني مي گفتند. 🔸يك بار اين قضيه را گفتند که البته مختلف نوشته شده؛ ولي من از خودشان شنيدم و سعي بر حفظ هم داشتم. يادم هست كه فرمودند: ▪️پدر من آسيد محمود، فاضل بود و مدتي سعي و اهتمام کرد برای اينكه راجع به حضرت فاطمه عليهاالسلام دو مسأله را روشن كند؛ يكي اينكه زمان شهادت فاطمه زهرا عليهاالسلام كي است؟ آيا هفتاد و پنجم است يا نود و پنجم بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله؟ و يكي اينكه قبر حضرت زهرا عليهاالسلام كجاست؟ 🔹مدتي شروع مي كند در كتاب ها گشتن؛ ولی دستش به جايي بند نمي شود. حتي مي فرستد كتاب هايي را خيلي با سختي از مصر برايش بياورند. ايشان، كتاب هاي تاريخي را دنبال كرده بود كه اين دو ابهام را از تاريخ بردارد. خيلي تحقيق مي كند؛ ولی دستش به جايي نمي رسد و دلش آرام نمي گيرد. 🔸مدتي، ديگر كتاب ها و تحقيقات را ميگذارد كنار و از باب توسل وارد مي شود. این سید، گريه و زاري و توسل می‌ کند كه من مي خواهم اين دو مسأله برايم روشن شود. ▫️من این جوری يادم است که می گفتند: شش ماه، توسلش شبانه روز طول مي كشد، تا اينكه يک شب امام صادق عليه السلام را در خواب مي بيند. حضرت صادق عليه السلام به او مي فرمايند: «آسيد محمود! بيهوده خود را به زحمت مينداز. بگذار مردم بپرسند كه چرا بايد قبر بلال حبشی مشخص باشد؛ ولي قبر دختر پيغمبر مشخص نباشد؟ خداوند، جاه و جلال و جبروت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به فاطمه معصومه عليهاالسلام داده است. هر چه ميخواهی از او بخواه» ▪️يادم هست آقاي مرعشي مي فرمودند: «اين كلمه جبروت در غير خداوند متعال گفته نشده؛ ولي در خواب، امام صادق عليهالسلام به پدر من، گفتند: جاه و جلال و جبروت...». 🔹آقاي مرعشي مي گفتند: «پدر من ديگر بعد از آن، اهتمامش به زيارت حضرت معصومه عليهاالسلام خيلي بيشتر شده بود». مقام حضرت زهرا عليهاالسلام در دنيا و چنین بهره برداري از حرم ایشان امكان پذير است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔆هیئت کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) و امام حسن مجتبی(علیه السلام) برگزار می کند... 📎 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین شیخ جعفر ناصری ♨️مداحان: کربلایی محمد جواد احمدی و کربلایی مهدی تدینی 💢زمان: چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹/۳۰ مکان:حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)،صحن مسجد اعظم، شبستان۴(دارالتلاوه)