eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 مراقبت از نیرنگ شیطان در تشکیلات 🌀 🔴 تفرقه و جدا شدن دلها از یکدیگر در تشکیلات از شیطان است 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
2⃣ ✅ شکل و هویت یک کار تشکیلاتی 🔻 يك ، يك كار جمعي خصوصيتش اين است كه فرد بايد خودش را در جمع حل كند، گم كند؛ كه اين گم كردن عين باز يافتن به نحو درست است. چيزی كم نمی‌شود از آدم، چيزها افزوده مي شود. 🔻 من مثال مي زنم به اين ليوان آبي كه توي آن يك حبّه قند را شما می‌اندازيد. اين يك حبّه قند يك چيز مشخصی است، به قدر خودش شيرينی دارد، به قدر خودش همه چيزهاي خوبي كه توي قند هست، در اين است. وقتي در ليوان آب انداختی، تمام است، يعني يك دانه از اين ذرّات ريزی كه زير دندان می‌آمد و صدا می‌كرد و خودش را نشان می‌داد كه هان! منم؛ يك دانه از اينها باقي نمي ماند، تمام حل مي شود در آب. در آن جايي كه قبل از آن، يا بعد از آن، ده حبّه قند ديگر هم حل شده. 🔻 اما به نظر شما از اين حبّه قند يك ذرّه اش، يك سر سوزنش از بين رفت؟ هيچ چيز از آن از بين نرفت. اين قند يك ذره كم نشد، بلكه يك خرده به آن زياد شد. زيرا آن مقدار شيريني اي كه در اين قند بود آميخته شد با شيريني هاي ديگري كه در قندهاي ديگر بود و در تمام اجزاي اين آب حل شد، سرايت پيدا كرد، چيزي هم از آن كم نشده، اما آن تشخّص خودش را از دست داده، آن فرديّت خودش را از دست داده؛ يك بايد اين جور باشد. شكل كامل يك تشكيلات درست، اين جوري است كه بايد فرد در جمع حل بشود. اين شكل درست تشكيلات است. 🗓 ۱۳۵۹/۰۳/۰۲ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💢چهارمين دوره معرفتي-تربیتی-تشكيلاتي ❇️مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در راستای تربیت رهبران دینی با محوریت منشور روحانيت 🔻برخی از سرفصل ها 🔸اسلام امام خمینی (ره) 🔹کارگاه فقه اقامه 🔸کارگاه تحجرشناسی 🔹الگوهای رهبری اجتماعی 🔸طرح کلان رهبری بعد از انقلاب 🔹جهاد تبیین و هدایت فکری مردم 🔸مشهد، شهرقیام و شهادت(ویژه برنامه حرم مطهر) 🔹رهبری اجتماعی در میدان مبارزه(بازدید از مسجد کرامت) 🔻برخی از اساتيد دوره حجج الاسلام و المسلمین 🔸محسن 🔹مصطفی 🔸سیدعلی 🔹محمد 🔸مهدی 🔹مجتبی و آقایان 🔹دکتر موسی فقیه 🔸دکتر سید مهدی محسنی 🔹دکتر محمدرضا ↙️لینک ثبت نام b2n.ir/asr4 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
معرفی کتاب "ثلاث رسائل فی الجهاد - الأمان و الصابئه و المهادنه" تألیف آیت‌الله العظمی خامنه‌ای 🔹 در ایام تعطیلات، توفیق حاصل شد بخشی از کتاب «ثلاث رسائل فی الجهاد» از آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) را مطالعه کنم. به نظر می‌رسد مهمترین ویژگی این کتاب، «انضباط فقهی» حاکم بر آن است؛ 1⃣ هم انضباط حاکم بر سیر مباحث که ابتدائاً از دقتهای لغوی، اصطلاحی آغاز کرده، سپس به دسته‌بندی مسائل کلان پرداخته و ذیل هر مسئله‌ای نیز با فحص از ادله قرآنی و سپس روایی، بحث را به پیش برده، و به کلمات فقهاء پرداخته و آنها را نقادی کرده و در انتهاء نظریه مختار را بیان می‌کند. (به همین دلیل، این کتاب میتواند متن آموزشی سالهای اول خارج قرار بگیرد.) 2⃣ و هم انضباطی که در درون بحث جریان دارد، و در مقام نقد آراء و اقوال فقها مشاهده می‌شود. یعنی در موضع نقد و رأی، با احاله به عناوین غیرعلمی و ذوقی و سلیقه‌ای، بحث را به پیش نمی‌برد، بلکه کاملاً فنی و با بیان صناعی به نقد آراء پرداخته، سعی در مقام جمع قرائن برای اثبات نظر خود کرده و از مبانی اصولی نیز در این مسیر بهره می‌گیرد. به عبارتی، مباحث، آکنده از نقد و بررسی اصولی و فنی است. ✍ نویسنده: محمد متقیان تبریزی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تربیت شهید سلیمانی ها 💠 شهید سلیمانی از قبیله عمارها و ابوذرها و سلمان هاست 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔸سلسله نشست‌های ؛ بازخوانی هویت و ماموریت نخبه نوآور حوزوی؛ ▫️نشست اول؛ بازخوانی نوآوری‌های اجتماعی شهید آیت‌الله محمدباقر صدر (ره). ▫️با ارائه استاد سید منذر حکیم. دبیر جلسه: دکتر مجتبی رستمی‌کیا. ▫️چهارشنبه 15 تیرماه، ساعت ده صبح. لینک شرکت در جلسه https://ac.ismc.ir/rj5qsmo5tnon/ 🔹ستاد نوآوری‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
4⃣2⃣ "وَما أَرسَلنا في قَريَةٍ مِن نَبِيٍّ إِلّا أَخَذنا أَهلَها بِالبَأساءِ وَالضَّرّاءِ لَعَلَّهُم يَضَّرَّعونَ" (اعراف؛۹۴) ✅ وجود حوادث طبیعی و انسانی برای ایجاد تضرع انسان 🔸 اسلام به ما تعلیم میدهد که این حوادث [اشاره به زلزله‌ی مناطق شمال کشور که موجب داغدار شدن عده‌ی زیادی از مردم شد] چیست. یا بهتر بگوییم، اسلام به ما تعلیم میدهد که با حوادثی از این قبیل، چگونه باید رفتار کرد و چه‌طور باید با آنها روبه‌رو شد. فرق نمیکند، هم حوادث تلخ طبیعی - مثل زلزله، سیل و از این قبیل - و هم حوادث تلخی که به وسیله‌ی انسانها به‌وجود می‌آید - مثل جنگها، قتل‌عام‌ها، کشتارها - حوادث است. 🔸 اسلام، همه‌ی این حوادث را با یک دید نگاه میکند. «و ما ارسلنا فی قریة من نبىّ الّا اخذنا اهلها بالباساء والضّرّاء» ما همه‌ی کسانی را که به رسالت الهی مخاطب شدند و بار مسؤولیت بر دوششان قرار گرفت، با این‌گونه حوادث مواجه می‌کنیم. - هم با حوادثی از قبیل جنگ -حوادثی که به دست انسانها به‌وجود می‌آید- - و هم با حوادث طبیعی، مثل گرسنگیها، مرگ و میرها و از این قبیل مواجه میکنیم. 🔸 چرا؟ «لعلّهم یضّرّعون». این حوادث، باید انسان را به خدا نزدیک و آشنا کند و دل او را به خدا متوجه نماید. در آیه‌ی سوره‌ی انعام هم همین‌طور خداوند متعال خطاب به نبی‌اکرم میفرماید که قبل از تو، همه‌ی این امتها و جمعیتهایی که دین بر آنها نازل شد و مسؤولیت بر دوش آنها قرار گرفت، با این‌گونه حوادث مواجه شدند. 🗓 سخنرانی در دیدار با خانواده‌های شهدای هفتم تیر و مکه‌ی مکرمه؛ ۱۳۶۹/۰۴/۰۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
آقا 7⃣2⃣ ✅ عاقبت نیک در سایه تقوا ▫️ خیلی از کارهایی که ما می‌کنیم و لغزشهایی که از ما سر می‌زند، بر اثر عدم مراقبت است. خیلی از گناهان را ما با قصد قبلی انجام نمی‌دهیم؛ از خود غفلت می‌کنیم، زبان ما به غیبت و تهمت و شایعه‌پراکنی و دروغ آلوده می‌شود؛ دست ما و چشم ما هم همین‌طور. ▫️ بنابراین است که ما را در بلا می‌اندازد. اگر مراقب چشم و زبان و دست و امضاء و قضاوت و نوشتن و حرف زدنمان باشیم، بسیاری از خطاها و گناهان بزرگ و کوچک از ما سر نمی‌زند. اگر مراقب دلِ خود باشیم، دچار حسد، بدخواهی، بددلی، کینه، بخل، ترس‌های بی‌مورد، طمع به مال و منال دنیا و طمع به ناموس و مال دیگران در دل ما رسوخ نمی‌کند. ▫️ این مراقبت در انسان، است. عاقبت نیک، در سایه‌ی این مراقبت به دست می‌آید؛ اگر این مراقبت در انسانی باشد، امکان از او بسیار کم می‌شود. یک انسان هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد؛ یک انسان و یک ملت هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد؛ حق‌جویی و حق‌پویی هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد. این مراقبت و این تقوا مادر همه‌ی نیکی‌هاست؛ ▫️ هم به خاطر این مراقبت ایجاد می‌شود؛ پیشرفت دنیا و آخرت هم ناشی از همین مراقبت است. وقتی مراقبت کنیم، فکر ما هم بیکار نمی‌ماند؛ دل ما هم به راه کج نمی‌رود؛ جوارح و اعضای ما هم خطا و لغزش پیدا نمی‌کند یا کم پیدا می‌کند. دنیا و آخرت زیر سایه‌ی تقواست؛ این درس است. امروز ما به این درس نیاز داریم؛ نه فقط امروز، بلکه همیشه نیازمندیم؛ اما این مقطع زمانی برای ما مهم است. 🗓 بیانات در خطبه‌های نمازجمعه‌؛ ۱۳۸۴/۰۵/۲۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
☑️ مکتب امام باقر (ع) 🏴 (علیه السلام) یک شخص نیست، بلكه یک جریان، یک و یک تفکر است. امام باقر (علیه السلام) یعنی امام و رهبر شیعه، و زنده نگاه داشتن نام آن حضرت یعنی ترویج و تبلیغ و زنده داشتن مکتب تشيع. 🗓 ؛ کتاب پیام مولا از بستر شهادت، صفحه ۲۲۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 پایه‌ریزی فرهنگ تشیّع در مکتب امام باقر و امام صادق «سلام‌ الله‌ علیهما» 🎙حضرت آيةالله 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لینک مجموعه محتوای مرتبط با روز عرفه را در لیست زیر مشاهده و استفاده نمایید. 1⃣ دعای عرفه، مثل زبور اهل‌بیت ع 2⃣ دعای عرفه، موقعیت اعتراف به گناه 3⃣ فرازی از دعای عرفه، 4⃣ گریه کشیش‌ها و اسقف‌ها از مضامین دعای عرفه 5⃣ ساعات با ارزش روز عرفه 👆 جهت مشاهده هر کدام، روی عنوان کلیک نمایید. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
انتظار یعنی عدم یأس ملت‌ها نسبت به گشایش در کارها 🔰 یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است. یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است؛ یعنی این‌که بشریت اگر می‌بیند که طواغیت عالم ترک‌تازی می‌کنند و چپاولگری می‌کنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی می‌کنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌یی نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست «للباطل جولة». 🔰 و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار ؛ و او خواهد آمد. 🔰 انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. 🔰 ، یعنی این؛ فرج، یعنی . مسلمان با درسِ انتظار، فرج می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد که هیچ در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمی‌شود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. 🔰 این، درس امید به همه‌ی انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعی به همه‌ی انسانهاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ معلوم می‌شود ، یک عمل است، بی‌عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ی زمینه‌ها. 🗓 ‌‌بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم؛ ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
6⃣ ✅ در ساعت‌های بهشتی، به معانیِ این دعا توجّه کنید 🔹 «بعدازظهرِ این یک روز، یکى از آن ساعات بهشت است، اگر ما بتوانیم آن را درک بکنیم. بیخود نیست که یک شخصیّتى مثل حسین‌‌بن‌‌على با آن عظمت، آن نصفه‌‌روز را صرف میکند با آن دعا. 🔹 حتماً سعى کنید به معانى این دعا توجّه کنید؛ دقّت کنید ببینید چه میگوید. نه‌اینکه بنشینید رویش فکر کنید -اینها فکر کردن نمیخواهد- فقط وقتى حرف میزنید، بدانید دارید با مخاطبى سخن میگویید، و معناى آن کلمه را بفهمید که چیست. 🔹 دعاى امام سجّاد (سلام الله‌ علیه) در روز عرفه، مثل شرح دعاى امام حسین است؛ گویى این پسر یک ذیلى، تعلیقى، تبیین و شرحى براى کلمات پدر در ذیل دعا و با زبان دعا نوشته؛ هر کدام یک طعمى دارد.» 🗓 بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه و بسیج درباره روز عرفه؛ ۱۳۷۲/۰۳/۰۵ @hamim1 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
7⃣ ✅ شخصیت درخشان امام حسین علیه‌‏السلام، دو وِجهه دارد: 🔸 یک وجهه، همان وجهۀ جهاد و شهادت و توفانی است که در ‏تاریخ به راه انداخته، که همچنان هم این توفان برپا خواهد بود، با همۀ برکاتی که این دارد؛ که شما با آن آشنا هستید. 🔸 یک بُعد دیگر، بُعد ‏معنوی و عرفانی است که به‌خصوص در دعای عرفه، به‌شکل عجیبی نمایان است. 🔸 کمتر دعایی را ما داریم که این سوزوگدازِ دعای ‏عرفه در او باشد و این نظم عجیبِ این دعا، در توسل به ذیل عنایت حضرت حق متعال، بر فانی‌دیدنِ خود درمقابلِ ذات مقدّس ربوبی؛ ‏خیلی دعای عجیبی است. 🔸 دعایی در صحیفۀ سجادیه هست، دعای روز عرفه است؛ آن‌هم برای فرزند این بزرگوار است. من مکرر، این ‏دو دعا را باهم مقایسه می‌‏کردم؛ اول دعای امام حسین را می‌‏خواندم، بعد دعای صحیفۀ سجادیه را. مکرر به نظر من این‌طور رسیده است ‏که دعای حضرت سجاد، مثل شرح دعای عرفه است. آن متن است؛ این شرح است. آن اصل است؛ این فرع است. دعای عجیبی است، دعای عرفه.‏ 🗓 گفتار جلوه‌های معنوی و عرفانی عاشورا؛ ۱۳۷۶/۰۹/۱۳ @sahba_nashr 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
معنای واقعی حج 🔸 کانون‏‎ ‎‏معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید‏‎ ‎‏جستجو نمود. حج پیام آور و ایجاد و بنای جامعه‌ای به دور از رذایل مادی و معنوی‏‎ ‎‏است. حج تجلی و تکرار همۀ صحنه‌های عشق آفرین زندگی یک انسان و یک جامعۀ‏‎ ‎‏متکامل در دنیاست. 🔸 و مناسک حج مناسک زندگی است. و از آنجا که ‏_ ‎‏اسلامی، از هر نژاد و ملیتی، باید ابراهیمی شود تا به خیل امت محمد ـصلی الله علیه و آله‏‎ ‎‏و سلمـ پیوند خورد و یکی گردد و شود، حج تنظیم و تمرین و تشکل این‏‎ ‎‏زندگی توحیدی است. حج عرصۀ نمایش و آیینۀ سنجش استعدادها و توان مادی و‏‎ ‎‏معنوی مسلمانان است. 🔸 حج بِسان قرآن است که همه از آن بهره‌مند می‌شوند، ولی‏‎ ‎‏اندیشمندان و غواصان و درد آشنایان اگر دل به دریای معارف آن بزنند و از‏‎ ‎‏نزدیک شدن و فرو رفتن در احکام و سیاست‌های اجتماعی آن نترسند، از صدف این دریا‏‎ ‎‏گوهرهای هدایت و رشد و حکمت و آزادگی را بیشتر صید خواهند نمود و از زلال‏‎ ‎‏حکمت و معرفت آن تا ابد سیراب خواهند گشت. ولی چه باید کرد و این غم بزرگ را به‏ کجا باید برد که حج بسان قرآن مهجور گردیده است.» 🗓 ؛ صحیفه امام، ج۲۱، ص۷۶ ‏‎🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 سرود برخواسته از فطرت ها 💠 انگیزه های نوجوانان و جوانان را الهی کنیم 🔴 کلمه «غیور جامانده» در سرود، پدر دشمن را درآورده 🔻 تمام تلاشهای فرهنگی شیطان و دشمنان این است که غیرت را بگیرد 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌀 بدهکار نمیشویم اگر... 🔹 در باب حقوق زن و وظایف زن و حدود معاشرت زن در این‌جا من عرض کردم که ما در مقابل دنیا بدهکار نمی‌شویم اگر نظر خودمان را در باب زن بگوییم، دنیا نمی‌تواند علیه ما حرف بزند، اگر مفهوم حدود زن و وظایف زن در جامعه مشخص بشود، ما هستیم که زبان آن سر دنیا دراز خواهد بود. 🗓 بخشی از کتاب آزادی یعنی آزادی 📚 انتشارات گام دوم وابسته به خانه طلاب جوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
محجبه بودن بانوان ایرانی را نشان دهیم 🔹 با توجه به ده‌ها دلیل تحلیلی (قیاسی) و طبق استقراء و آمارهای معتبر، جامعه ایرانی جامعه‌ای مذهبی است. 🔹 بر اساس معیارهای علوم عقلی، ارزش معرفتی قیاس بیش از استقراء ناقص (ادله آماری) و به طور حتم، ارزش شناختی هر دو به مراتب، بیشتر از تخمین‌های عرفی و عامیانه است و چه بسا این حدس‌های چشمی و عوامانه هیچ ارزش علمی ندارند. 🔹 برخلاف ارزش‌گذاری فوق، آنچه که در متن جامعه باور عمومی را تشکیل داده و هدایت آن را به دست گرفته است همین گمان‌ها و تخمین‌های عوامانه است. 🔹 طبق آمار، ۷۷ درصد مردم تهران! و ۸۳ درصد کل مردم ایران علاقه‌مند به شرکت در مراسم لیالی قدر هستند و طبق همان آمار، از بین مردم تهران، "فقط ۱۲ درصد" به روزه اعتقادی ندارند! (۱) امّا باور عمومی، چنین آماری را برنمی‌تابد. براساس آمار، اکثریت مردم ایران به حجاب معتقدند (۲) امّا تلقی عوام و حتی خواص، برخلاف آن است. ❓چرا؟ چون موارد معدود روزه‌خواری، برجسته‌سازی می‌شود. چون دشمن این توانایی را دارد که کشف حجاب چند دخترک را در فلان پارک شیراز در برابر دیدگان همگان، نمایان‌سازی و در بوق و کرنا کند و باورها و ذهنیات را به دست گیرد. 🔹 زمینی که دشمن در آن با ما مبارزه و تهاجم می‌کند زمین تصاویر و "توجه‌دهی" و ذهنیت‌سازی است. اکثریت مردم ایران به حجاب معتقد "هستند" امّا ما در اثبات حجاب و شمارش فواید آن متمرکز می‌شویم. ما در دفاع از محجبه‌بودن بانوان ایرانی، تحلیل ارائه می‌کنیم امّا دشمن در ردّ آن، تصویرسازی می‌کند. ما آمار می‌دهیم ولی او "توجه" می‌دهد و برجسته‌سازی می‌کند. 🔹 دشمن در منطق تصاویر با ما می‌جنگد لیکن ما در منطق مفاهیم به او پاسخ می‌دهیم. 🔹 به نظر می‌رسد ما بیش از حدّ، مفهومی و استدلالی شده‌ایم و باید علاوه بر ارائه‌ی ادله‌ی تحلیلی و آماری، عفیفه بودن بانوان ایرانی را به رخ بکشیم. 🔹 دغدغه‌مندان عرصه حجاب و عفاف باید به این پرسش اندیشه کنند که چگونه می‌توان محجبه "بودن" اکثریت بانوان ایرانی را به رخ کشید و آن را درست و به باور عمومی تبدیل کرد؟ 📌 پ.ن : (۱) و (۲) ر.ک : مرکز افکارسنجی ایسپا نویسنده: امیرحسین علی‌اکبر 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علما 8⃣2⃣ 🎙 آیت الله : ▫️برای ما ‌ها این كار یك ادب دینی است، مُهری كنار آن اتاق مطالعه ما باشد، هر وقت تمام شد یك شكر كنیم، بعد بیاییم بیرون، اینها را جزء برنامه ‌ها بدانیم... ▫️ دینی زندگی کردن، غیر ا تکلیفی زندگی کردن است... 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔷 اولین دوره معرفتی_تشکیلاتی اسلام ناب طلبگی 🔹ویژه طلاب خواهر 💠 آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی 📆 زمان برگزاری: ۲۵ الی ۳۱ مرداد 📌 مکان برگزاری: تهران، آبعلی 🔹دوره به صورت حضوری برگزار خواهد شد. ⏳ مهلت ثبت نام: تا ۵ مرداد ↩️ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شناسه @tollabekhahar در همه پیام رسان ها تماس حاصل فرمایید. 🔹ثبت نام از طریق 🦋 www.eslamenaab.ir به اسلام ناب طلبگی خواهران بپیوندید: https://eitaa.com/eslamenaab_tollabekhahar 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
زیربنای مکتب امام 🔰 اگر بخواهیم زیربنای را و را در یک جمله عرض بکنیم، باید بگوییم زیربنای همه‌ی فعّالیّتهای ایشان «» بود؛ هدف، قیام للّه [بود]؛ 🔰 همان که در یادداشت معروفشان در دوران جوانی در دفتر مرحوم وزیری یزدی (رحمة اللّه علیه) نوشته‌اند: قُل اِنَّمآ اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ اَن تَقوموا لِلّهِ مَثنَی وَ فُرادَی؛(۱) قیام للّه، که این قیامِ للّه ریشه‌ی قرآنی بسیار مستحکمی دارد. قیام للّه در همین آیه‌ی سوره‌ی سبأ ــ قُل اِنَّمآ اَعِظُکُم ــ [بیان شده]، یا «قوموا لِلّهِ قانِتین» (۲) در سوره‌ی مبارکه‌ی بقره، یا در آیه‌ی دیگری در سوره‌ی مدّثّر در اوّل بعثت: یا اَیُّهَا المُدَّثِّر* قُم فَاَنذِر(۳) «قیام للّه» یعنی این. 🔰 پ.ن: ۱. سوره‌ی سبأ، بخشی از آیه‌ی ۴۶؛ «بگو: من فقط به شما یک اندرز میدهم، که دودو و به‌تنهایى براى خدا به پا خیزید ...» ۲. سوره‌ی بقره، بخشی از آیه‌ی ۲۳۸؛ «...خاضعانه براى خدا به پا خیزید.» ۳. سوره‌ی مدّثر، آیات۱ و ۲؛ «اى کشیده رداىِ شب بر سر، برخیز و بترسان.» 💠 مطالعه کامل متن: 🌐 https://khl.ink/f/50381 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فلسفه رویداد «» صرفا پذیرایی و تماشا نیست؛ در این تحول‌سازها دور هم جمع شده‌اند تا برای ما بگویند از مسیری که رفته‌اند و چه شده‌ است که توانسته اند یک حرکت اجتماعی فرهنگی را رقم بزنند. خلاصه آن‌که مسیر نوکری سلام الله علیه نیاز به یارانی کاربلد و پرتلاش دارد که تک‌تک لحظات شان در مسیر خود و دیگران باشد و رویداد پنجشنبه هم با انتقال تجربه‌ها می‌خواهد از همین مسیر برای ما بگوید و الگوهای حرکت و تحول را به نمایش بگذارد. پنجشنبه 23 تیر از ساعت 9 صبح سالن همایش مدرسه معصومیه ثبت نام با ارسال واژه "تحول آفرین" @aalaa_admin 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 رشد دینداری در مردم 🌀 ⁉️ آیا در چهل سال انقلاب، معنویت مردم رشد کرده است؟ 💠 فطرت مردم زنده است 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
تمام انحرافات از بین می‌رفت... 🔰امام خمینی(ره): 🔸اینکه این قدر برای ارج قائل شده‌اند، برای این است که با یعنی با رسیدن حکومت به دست صاحب حق، همه انحرافات از بین می‌رود. 🔸 اگر حکومت عدل بپا شود، اگر گذاشته بودند که حضرت امیر(ع) حکومتی را که می‌خواهد بپا کند، تمام انحرافات از بین می‌رفت. 🗓۲ شهریور ۱۳۶۵ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 همه ما در قبال غدیر مسئولیم… 🔹 بازتاب حرکت ملّت ایران تا اعماق جان انسانها، آن هم در چهار گوشه‌ی عالم -نه فقط در دنیای اسلام- منعکس شده. در بسیاری از کشورها، جوانها به ندای اسلام دل بسته‌اند و در کشورهای اسلامی بیشتر؛ اینها در دوره‌ی قبل از انقلاب اسلامی و قبل از تشکیل حکومت اسلامی در اینجا وجود نداشت؛ این ادامه‌های و ادامه‌ی همان راه است؛ این مطرح کردن یک خطّ روشن است برای بشریّت تا در سایه‌ی این خطّ روشن، بشریّت هر چه زودتر برسد به آن سرانجامی که همه‌ی پیغمبران مژده‌ی آن را داده‌اند. همه‌ی پیغمبران، همه‌ی مصلحین عالم، این نوید را به بشریّت داده‌اند که یک روزی بشریّت -کلّ بشر- نجات خواهد یافت. 🔹 امروز ما -هم مسئولینمان، هم مردممان- در قبال مسئله‌ی غدیر مسئولیم. مسئولین کشور باید سعی کنند عملشان را، رفتارشان را همه‌ی حرکات و سکنات‌شان را، برنامه‌ریزی‌هایشان را آن ‌جوری تنظیم بکنند که با هدفهای اسلام که همان هدفهای غدیر است، تطبیق بکند. 🗓 ۱۳۷۹/۱۲/۲۴ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f