eitaa logo
نقطه‌زن
389 دنبال‌کننده
19 عکس
7 ویدیو
4 فایل
مؤسسهٔ فرهنگی هنری محتوای نقطه‌زن؛ مکانی برای نقطه‌زنی دقیق فرهنگی ارتباط با ادمین @truthseeker1
مشاهده در ایتا
دانلود
.
با توجه به نزدیکی ایام فاطمیه؛ مؤسسه فرهنگی هنری محتوای نقطه‌زن برای تأمین محتوای فرهنگی مخاطبین خود تصمیم گرفته است از محتواهای استاد قنبریان که در مدرسه شمع ارائه می‌شود پشتیبانی کند. علت این انتخاب تسلط استاد به مسائل به‌روز کشور و شناخت دقیق ایشان از مبانی انقلاب اسلامی است. امید است که بتوانیم برای ایام فاطمیه نقطه‌زن‌ترین محتواها را در اختیار شما خوبان قرار دهیم. _______ https://eitaa.com/M_Noghtezan
جلسه اول بارگذاری شد! جلسه اول تدریس استاد قنبریان در سایت مدرسه شمع بارگذاری شد. لینک صفحه: https://B2n.ir/q11256 ________‏ 💠 موضوع جلسه اول: تبلیغ مُحَرِّک در مقابل تبلیغ مُسَکِن (مراحل پیش‌تولید محتوای تبلیغی) ________چکیده ای از مباحث استاد: 🔺اسلام یک انقلاب است و انقلاب اسلامی در ایران در امتداد همان انقلابِ اسلام در زمان رسول خداست. 🔺 اجتهاد انقلابی با مجتهد انقلابی متفاوت است. اجتهاد انقلابی یعنی پویایی در اجتهاد مثل فتوای امام درباره اراضی و حقوق کارگر 🔺مبلغ انقلاب با تبلیغ انقلابی متفاوت است. تبلیغ باید انقلابی باشد. برای تبلیغ انقلابی دو امر لازم است: اول: فهم دقیق معانی واژگانی اسلام دوم: ایستادن در طرف درست تاریخ. _______________ https://eitaa.com/M_Noghtezan
➡️ آنچه خواهیم گفت در یک نما! 🛰🗺 نقشۀ هوایی مباحث استاد قنبریان (زیدعزه) در دورۀ «تولید محتوا براساس ژنوم انقلاب» خدمت شما عزیزان. امیدواریم با این نقشۀ راه، ذهن شما با آنچه می‌خواهیم بیاموزیم آشنا شود. _____________________ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
خلاصه مباحث استاد در جلسه اول: تبلیغ مُحرّک درمقابل تبلیغ مُسکِن ____________________‏ ✅ اسلام یک انقلاب است، اسلام إثاره درست می‌کند؛ هم در درون انسان‌ها و هم در جامعه. 🔻اسلام از ابتدا یک انقلاب بوده و بعد از پیامبر (ص)، این انقلاب دچار مشکلاتی شد؛ لکن آن انقلاب در استمرار خودش به ما رسیده و انقلاب ما احیای همان انقلاب است. ✅ انقلاب اسلامی ایران در امتداد همان انقلابِ اسلام در زمان رسول خداست. 🔻 اجتهاد انقلابی است که باعث استمرار انقلابِ اسلام در طول تاریخ شده است. ✅ اجتهاد انقلابی با مجتهد انقلابی متفاوت است. 🔻اجتهاد انقلابی یعنی پویایی در اجتهاد داشته باشیم؛ مثلاً فتوای امام درباره اراضی و حقوق کارگر. 🔻مجتهد انقلابی یعنی مجتهدی که طرفدار انقلاب است و جبهه رفته و شاید زندان هم رفته و برای انقلاب کارهای زیادی کرده ولی لزوماً هر مجتهد انقلابی، اجتهاد انقلابی ندارد. ✅ مبلغ انقلاب با تبلیغ انقلابی متفاوت است. 🔻تبلیغ باید انقلابی باشد. برای تبلیغ انقلابی دو امر لازم است: 1️⃣ مبلغ، معانی واژگانی اسلام را دقیق بفهمد؛ اسلام آمد و واژگانی را ایجاد کرد مانند واژه ولایت، مؤمن، کافر، منافق، فاسق، یا واژگان قرآنی مانند قارعه، موءوده و... که هر کدام یک معنای خاص انقلابی دارد. 2️⃣ مبلغ در مقام تبلیغ، سمت درست تاریخ بایستد؛ انقلاب یک سری حرف‌های نو دارد که این‌ها به منزلۀ سلول بنیادین و ژنوم انقلاب هستد و باید در تبلیغ به این‌ها توجه داشت. حضرت آقا در فیش‌های حرف نو انقلاب اسلامی این‌ها را تبیین می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسۀ دوم بارگذاری شد! جلسهٔ دوم تدریس استاد قنبریان در سایت مدرسۀ شمع بارگذاری شد. ــــــــــــــــــــــــ 💠 موضوع جلسه دوم و سوم: نقشۀ ژنوم انقلاب اسلامی در راستای تولید محتوا (عناصر تولید محتوای تبلیغی) ــــــــــــــــــــــــ چکیده‌ای از مباحث استاد: 🔺ضرورت تشریح طرح کلی انقلاب و جمهوری اسلامی بر اساس بیانات رهبر انقلاب از آنجا نشأت می‌گیرد که همچون نقشه‌ای جامع به ما کمک می‌کند تا در تحولات روزمره میدان گم نشویم. 🔺 این نقشه برای حسن باقری‌های انقلاب اسلامی طراحی شده تا عملیات‌ها برای پیشبرد اهداف دقیق‌تر باشد. 🔺 ولایت فقیه فقط اجرای احکام نیست، بلکه بر احکام ولایت دارد و می‌تواند بسته به شرایط و مصلحت‌ها حرکت کند. 🔺 در نقشه ژنومی انقلاب اسلامی، تأکید بر این است که همان‌طور که ژنوم انسان در تمامی اعضای بدن حضور دارد، این نقشه نیز باید در تمامی برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور لحاظ گردد. 🔺 رهبر انقلاب بر جمع‌بندی بین خلوص در اعتقادات و حفظ وحدت تأکید دارند. ــــــــــــــــــــــــ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسۀ سوم بارگذاری شد! جلسهٔ سوم تدریس استاد قنبریان در سایت مدرسۀ شمع بارگذاری شد. ــــــــــــــــــــــــ 💠 موضوع جلسه سوم: ادامه بحث نقشۀ ژنوم انقلاب اسلامی در راستای تولید محتوا (عناصر تولید محتوای تبلیغی) ــــــــــــــــــــــــ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
خلاصه درس دوم و سوم: نقشۀ ژنوم انقلاب اسلامی _______________‏ 📌تعریف ژنوم انقلاب اسلامی: حرف‌های نو انقلاب اسلامی که مانند سلول بنیادین در تمام شئون آن جاری است. 🎯 هدف انقلاب اسلامی: بنای یک نظم مدنی_سیاسی بر اساس عقلانیت اسلامی. 🗣 حرف اصلی انقلاب اسلامی: سپردن کارها به دست مردم همراه با حرکت در چهارچوب شریعت اسلامی. ⚔️ دوگانه‌های مقابل انقلاب اسلامی: 🌐 تجدد 🔥 تحجر _______________‏ دوازده ضلع ژنوم انقلاب اسلامی 1️⃣ ضلع اول: تقدیر الهی و همت مردمی. 2️⃣ ضلع دوم: توحید و کرامت انسان. 3️⃣ ضلع سوم: معنویت و عقلانیت. 4️⃣ ضلع چهارم: اجرای احکام الهی همراه با رعایت مصلحت‌های عمومی. 5️⃣ ضلع پنجم: تلفیق آرا مردمی با افکار اسلامی یا به عبارتی اجرای ارزش‌های الهی با اراده مردم نه تحمیل بر مردم. 6️⃣ ضلع ششم: حکمرانی بشری و اهداف الهی. 7️⃣ ضلع هفتم: عدالت اقتصادی در کنار پیشرفت و تولید ثروت. ‏8️⃣ ضلع هشتم: وحدت و خلوص یا به تعبیری انسجام و وحدت ملی در کنار تنوع آرا و گرایش‌های سیاسی. 9️⃣ ضلع نهم: مشروعیت و کارآمدی. 🔟 ضلع دهم: تقویت علم و اقتصاد در کنار تقویت بنیه دفاعی. 1️⃣1️⃣ ضلع یازدهم: استقلال و آزادی. 2️⃣1️⃣ ضلع دوازدهم: نگاه ملی و امتی. ــــــــــــــــــــــــ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
92.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 سخنان استاد قنبریان در برنامه «راز» ⏸ قسمت اول|بخش اول 💢با موضوع: اسلامی که انقلاب کرد|ژنوم انقلاب اسلامی ✅استاد در این برنامه به تحلیل جریانات و تفکرات مختلف حول انقلاب اسلامی می‌پردازد. ‌ ❇️ استاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی راه جدیدی را گشود که دو جریان مقابل یعنی تحجر و تجدد در مواجهه با آن به تناقضات و چالش‌هایی دچار شدند، به تبیین دوازده ضلع که درواقع سلول‌های بنیادی و ژنوم انقلاب هستند می پردازد. _______‏ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
103.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 سخنان استاد قنبریان در برنامه «راز» ⏸ قسمت اول|بخش دوم 💢با موضوع: اسلامی که انقلاب کرد|ژنوم انقلاب اسلامی _______‏ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
87.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 ادامه سخنان استاد قنبریان در برنامه «راز» ⏸ قسمت دوم|بخش اول 💢با موضوع: اسلامی که انقلاب کرد|وحدت و خلوص ✅ موضوع بحث، تضاد دو جریان تحجر و تجدد در اسلام و تأثیر آن بر جمهوری اسلامی است. ❇️ استاد به ۱۲ پرسش بنیادی اشاره می‌کنند که معیار فهم و انتخاب مسیر درست هستند؛ در این میان، پاسخ‌های مختلفی ارائه می‌شود که یکی به سمت تحجر و دیگران به سمت تجدد و سکولاریسم تمایل دارند. ❇️ استاد تأکید می‌کنند که جمهوری اسلامی بر اساس عقلانیت اسلامی و مردم‌سالاری دینی پایه‌گذاری شده و دو پایه اصلی آن، سپردن کارها به دست مردم و حرکت در چارچوب شریعت اسلامی است. _______‏ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
80.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 ادامه سخنان استاد قنبریان در برنامه «راز» ⏸ قسمت دوم|بخش دوم 💢با موضوع: اسلامی که انقلاب کرد|وحدت و خلوص _______‏ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بهانه میلاد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها 🎥 حضرت زینب (س) نماد «وجدان عمومی» امت شد که قابل سکوت و خاموش شدن نبود! • جامعه هم وجدان دارد؛ وقتی خطا و گناهی اجتماعی سر می‌زند و عده‌ای همراه و عده‌ای ساکت می‌شوند! اگر کسی صدای وجدان عمومی شد، جامعه را توبه می‌دهد! 🔰قسمت دوم × برنامه تلویزیونی «علامت» 💠زینب (س)، فریاد فرمند ۲۵آبان۱۴۰۲ 💬گفتگو با حجت‌الاسلام قنبریان 🔸شبکه دو سیما 🎵صوت کامل این قسمت را اینجا بشنوید. ☑️ @m_ghanbarian ــــــــــــــــــــــــ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسۀ چهارم بارگذاری شد! جلسهٔ چهارم تدریس استاد قنبریان در سایت مدرسۀ شمع بارگذاری شد. ــــــــــــــــــــــــ 💠 موضوع جلسه چهارم: از مُوءودة تا مُحرّرة (یک نمونه محتوای تبلیغی فاطمیه با استفاده از الگوی ژنوم انقلاب اسلامی) ــــــــــــــــــــــــ سیر بحث استاد: 🔺جعل تشریعی آزادی برای انسان حضرت امیر(ع) در نامه۳۱ نهج البلاغه با دستور شرعی می‎فرماید: خود را برده دیگری قرار نده که خداوند برایت آزادی قرار داده است. 🔺دو بردگی بر سر راه آزادی! 1️⃣ بردگی ظاهری (رقیّت) 2️⃣برده مناسبات جاهلی! 🔺اسلام مقابل آن دو بردگی، دو آزادی آورد: 1️⃣ عتق: آزاد کردن برده ظاهری 2️⃣ آزادکردن آزاد! آزادکردن از مناسبات و رسوم جاهلی (آن‌را تحریر می‌نامیم) پس پیامبر(ص) هم «مُعتِق» (آزادکننده برده ظاهری) است؛ هم «مُحَرِّر» (آزادکننده آزاد از رسوم و مناسبات اسیرکننده) است. 🔺فاطمه(س)، مُحَرِّر زن زن در جاهلیت دچار دو بردگی و اسارت صناعی می‎شود: 1️⃣ کالای غارتی 2️⃣ کالای مصرفی 🔺غربزدگی برخی در جامعه ما دارد دفاع از زن را در حدّ امداد و نجات مقابل متجاوز و زورگیر تقلیل می‌دهد. 🔺اسلام - به‌خلاف غرب - فرهنگ را پیشران سیاست و اقتصاد می‌کند. بجای اینکه زن بعنوان کالای لوکس و تبلیغات، پیشران اقتصاد و بالتبع پیشران سیاست و فرهنگ شود؛ زن با ولایت اجتماعی‌اش، پیشران فرهنگ می‌شود و سیاست و اقتصاد را تحت تأثیر فرهنگ قرار می‌دهد! ــــــــــــــــــــــــ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
نقشه ذهنی درس از موئوده تا محرره.png
797K
⭕️ نقشه ذهنی از موءودة تا محرّرة! (یک نمونه محتوای تبلیغی فاطمیه با استفاده از الگوی ژنوم انقلاب اسلامی) ــــــــــــــــــــــــ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسۀ پنجم بارگذاری شد! جلسهٔ پنجم تدریس استاد قنبریان در سایت مدرسۀ شمع بارگذاری شد. ــــــــــــــــــــــــ 💠 موضوع جلسه پنجم: ۵گام تولید محتوای تبلیغی و الگوریتم تولید محتوا (جمع‌آوری بانک گره‌های ذهنی مخاطبان) ________________‏ سیر بحث استاد: 🔺پنج گام تولید محتوای نو از دیدگاه استاد قنبریان: 1️⃣ انتخاب موضوع جذاب 2️⃣ شناخت مشکل و فرصت واقعی 3️⃣ تحدید مشکل و تحلیل پیامدها 4️⃣ خوانش و تبیین مسئله با ادبیات عرفی زمان و ادبیات انقلاب اسلامی 5️⃣ رجوع به متون دینی و پیداکردن محتوای کاملاً دینی برای حل مشکل ــــــــــــــــــــــــ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
✳️پنج گام تولید محتوای نو از دیدگاه استاد قنبریان: ________________‏ 1️⃣ انتخاب موضوع جذاب ✳️اهمیت نوآوری در انتخاب موضوع: مخاطب وقتی جذب می‌شود که با مفاهیم بکر و کمتر تکرار شده روبه‌رو شود. حتی انتخاب موضوعات تکراری با نگاهی تازه نیز تأثیرگذار خواهد بود. ✳️استخراج موضوع و سوژه نو از دو طریق: 1. مفاهیم دینی و اسلامی: بهره‌گیری از مفاهیم اصلی و کمتر پرداخته‌شده‌ی دین، مثل مفهوم امعةً در روایت امام کاظم یا اهالی تپه ندبه. 2. مشکل یا فرصت در عینیت جامعه: که از طریق شنیدن پیمایش‌ها، گزارش‌ها یا درک‌های وجدانی و امثال این‌ها کشف می شود اما حتماً در نظام ارزشی و الهیاتی صورت بندی می شود. ________________‏ 2️⃣ شناخت مشکل و فرصت واقعی ✳️ تفکیک مشکلات واقعی از مشکلات غیرواقعی: جلوگیری از پرداختن به مشکلاتی که در اولویت‌های واقعی جامعه نیستند و تمرکز بر مشکلاتی که اهمیت بیشتری دارند. ✳️ اهمیت تحلیل آماری و میدانی: استفاده از داده‌های آماری و شواهد معتبر برای شناخت بهتر مشکلات واقعی. ✳️پرهیز از تبدیل مشکل به بحران‌های پیچیده: جلوگیری از سطحی‌نگری و تعیین روش‌های کارآمد برای حل مسئله قبل از تبدیل آن به بحران‌های پیچیده. ✳️نگاه جامع و دقیق به مشکل: پرهیز از نگاه‌های کاریکاتوری و سطحی و توجه به تمام ابعاد موضوع برای ارائه‌ی یک تصویر جامع و واقعی. ✳️پیدا کردن مشکل نیازمند به تورگردآوری است که از الهیات و ارزش‌ها بافته شده است ________________‏ 3️⃣ تحدید مشکل و تحلیل پیامدها ✳️ در تحدید مشکل به دو چیز باید پرداخته شود: 1. علل و ریشه‌ها: به‌جای تحلیل‌های سطحی، باید علت‌های اصلی بروز مشکل مورد بررسی قرار گیرد. 2. شناسایی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی مشکل: تحلیل عمیق‌تر از عواقب مشکل بر جامعه و بررسی اثرات آن در ابعاد مختلف. ✳️در تحدید مشکل نظام ارزشی و الهیاتی هم ورود می کند و تاثیر گذار است مثل تحدید مشکل زن در جامعه ایران. ________________‏ 4️⃣ خوانش و تبیین مسئله با ادبیات عرفی زمان و ادبیات انقلاب اسلامی ✳️در این نوع تبیین از مسئله باید به حرف‌های نو انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی توجه داشت که استاد 12 ضلع آن را در قالب حرف‌های نو انقلاب اسلامی تبیین کرده اند که البته بیشتر ااز این موارد هم هست. ✳️پرهیز از ایجاد انسداد و بن‌بست در ارائه تبیین: تلاش برای ارائه‌ی تفسیرهایی که به‌جای یأس، حس حرکت و مشارکت را در مخاطب تقویت کند. ✳️ خوانش مشکل در این مرحله باید بر اساس توجه به سه نکته باشد: 1. با توجه به صف آرایی جبهه حق و باطل؛ مثل تبیین مشکل زنان کم حجاب که زن مقاوم هستند ولی حجاب شرعی هم ندارند. 2. توجه به جایگاه و شأن مردم؛ مثل گلایه حضرت زهرا از مردم مدینه که شأنشان را بالا می دانند که بلغای امم و امین هستند ولی مشکل مردم را هم بیان می کند که عدم حمایت از ولی بود. 3. توجه به ظاهر و باطن _______________‏ 5️⃣ رجوع به متون دینی و پیدا کردن محتوای کاملا دینی برای حل مشکل ✳️ در این مرحله با استفاده از تراث دینی به راه حل مشکلات پرداخته می شود ✳️منابعی که باید در این وهله ازش استفاده کرد سه چیز است: 1. قرآن: بهره‌گیری از آیات قرآن و احادیث معتبر برای تقویت و پشتیبانی مفاهیم مطرح‌شده در قرآن. 2. کتب حدیثی: مانند خصال و امالی و ابواب کافی 3. تاریخ اسلام: مخصوصا مطالعه ادوار تاریخی ✳️ باید توجه داشت که این ارجاع به متون دین و ارائه راه حل برای مشکل نباید با فتوای فقهی در تعارض باشد ✳️ در این مرحله با توجه به مخاطب می توانیم محتوای خودمان را دینی محض یا استفاده از قالب های دیگر قرار دهیم. ــــــــــــــــــــــــ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسۀ ششم: وبینار جلسهٔ ششم تدریس استاد قنبریان به‌صورت زنده برگزار می‌شود. ــــــــــــــــــــــــ 💠 موضوع جلسه ششم: در تبلیغ، مسائل زندگی مردم را چگونه خوانش انقلابی کنیم؟ (دغدغه‌های مخاطبان) ________________‏ 🗓 امروز 18 آبان‌ماه 🕞 ساعت 15:30 🌐 لینک شرکت در جلسه: ‏https://B2n.ir/z65552 ــــــــــــــــــــــــ ✅ https://eitaa.com/M_Noghtezan