eitaa logo
مهدیه
746 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
20 فایل
همه عمر برندارم سر از این خمار مستی که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی @khadememahdeea : ارتباط با ما
مشاهده در ایتا
دانلود
تاریخ اسلام  برگزیده منتهی الامال شیخ عباس قمی قسمت ۲۴ در سال سوم غزوه غطفان [۲۰۱] پيش آمد و آن موضعي است از نواحي نجد و سبب اين غزوه آن بود كه رسول خداي صلي الله عليه و آله و سلم را مسموع افتاد كه گروهي از بني ثعلبه و محارب در «ذي امر» جمع شده اند كه اطراف مدينه را تاختني كنند و غنيمتي به دست آرند و پسر حارث که نام او دعثور است سید آن ساسله است، پس پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم با چهارصد و پنجاه نفر به شتاب به «ذي امر» رفت، دعثور با مردمان خويش به قلل جبال گريختند و كسي از ايشان ديده نشد جز مردي از بني ثعلبه كه مسلمانان او را گرفتند خدمت پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم بردند حضرت بر او اسلام عرضه كرد اسلام آورد، پس باران سختي آمد چنانكه از تن و جامه لشكريان آب همي رفت مردمان از هرسو پراكنده شدند و به اصلاح كالاي خويش پرداختند و پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم نيز جامه برآورد و بيفشرد و بر شاخه‌هاي درختي افكند و خود نيز در سايه آندرخت بيارميد، در اين وقت دعثور طمع در آن حضرت كرده با شمشير به بالين آنحضرت آمده و گفت: اي محمد كيست كه ترا از شر من امروز كفايت كند حضرت فرمود: خداوند عز و جل، در اين وقت جبرئيل برسينه اش زد كه تيغ از دستش افتاد، و بر پشت افتاد. حضرت آن تيغ برگرفت و بر سراو ايستاد و فرمود: كيست كه ترا حفظ كند از من گفت: هيچ كس دانستم كه تو پيغمري. پس شهادتين گفت. حضرت شمشيرش را به او رد كرد پس به نزد قوم خود رفت و ايشان را به اسلام دعوت كرد. حق تعالي اين آيه مباركه را دراينجا فرستاد: ايها الذين آمنوا اذكروا نعمه الله عليكم اذ هم قوم ان يبسطوا اليكم ايديهم (يا فكف ايديهم عنكم. ) [۲۰۳]. پس پيغمبر خداي صلي الله عليه و آله و سلم به مدينه مراجعت فرمود و مدت اين سفر بيست و يك روز بود. و در سنه سه، بنابر قولي كعب بن اشرف جهود در ۴۱ ربيع الاول مقتول گشت و اوچندانكه توانستي از آزار مسلمانان دست باز نداشتي و پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم را هجا گفتي. و نيز در سنه سه، غزوه بحران [۲۰۴] پيش آمد و آن موضعي است در ناحيه فرع و فرع قريه اي است از نواحي ربذه و سبب اين غزوه آن شد كه خدمت حضرت پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم، عرض كردند كه جماعت بني سليم در«بحران» انجمني كرده اند و كيدي انديشيده اند. حضرت با سيصد تن به آهنگ ايشان حركت كرد بني سليم در اراضي خود پراكنده شدند حضرت بي آنكه دشمني ديدار كند مراجعت فرمود. و هم در سنه سه، ولادت امام حسين عليه السلام واقع شد. و نيز در اين سنه، حضرت رسول صلي الله عليه و آله و سلم حفصه را در شعبان و زينب بنت خزيمه را در ماه رمضان تزويج فرمود. 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
تفسیر قرآن کریم قسمت ۱۶۱ سوره بقره آیه ۱۵۳ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ ای کسانی که ایمان آورده اید، از شکیبایی و نماز یاری جویید؛ زیرا خدا با شکیبایان است. نکته ها: مشابه این کلام الهی را در همین سوره 457 خواندیم که خداوند به بنی اسرائیل میفرمود: در برابر ناملایمات و سختیها، از صبر و نماز کمک بگیرید. در این آیه نیز به مسلمانان دستور داده میشود تا در برابر حوادث سخت زندگی، از صبر و نماز یاری بجویند. آری، دردهای یکسان، داروی یکسان لازم دارد. اصولاً انسانِ محدود، در میان مشکلات متعدّد و حوادث ناگوار، اگر متصل به قدرت نامحدود الهی نباشد، متلاشی ومنکوب میشود. و انسانِ مرتبط با خداوند، در حوادث و سختیها، خود را نمیبازد و برای او حوادث، بزرگ نمینماید. کسی که نماز را با حضور قلب و با توجّه میخواند، به معراج میرود. هرچه پرواز معنوی او بیشتر باشد و بالاتر رود، دنیا و مشکلات آن و حتّی خوشیهای آن کوچکتر میشود. انسان، یا در نعمت بسر میبرد که باید به آیه قبل عمل کند؛ اذکرونی، اشکروا لی و یا در سختی بسر میبرد که باید به این آیه عمل کند؛ استعینوا بالصبر خداوند میفرماید: خدا با صابران است و نمیفرماید: با نمازگزاران است زیرا نماز نیز نیاز به صبر و پایداری دارد. 458 در روایات میخوانیم : هرگاه کار سختی برای حضرت علی علیه السلام پیش میآمد حضرت دو رکعت نماز میخواند. 459 این سیره را بوعلی سینا نیز عمل میکرد. صبر، مادر همه کمالات است صبر در جنگ، مایه شجاعت است صبر در برابر گناه، وسیله تقواست صبر از دنیا، نشانه زهد است صبر در شهوت، سبب عفّت است صبر در عبادت، موجب طاعت، و صبر در شبهات، مایه ی وَرع است 460 457) بقره، 45. 458) تفسیر روح المعانی 459) تفسیر صافی، ج1، ص 111. 460) تفسیر اطیب البیان، ج2، ص 258. پیام ها: 1- ایمان اگر همراه با عمل و توکّل وصبر و عبادت باشد، کاربرد بیشتری خواهد داشت 461 الّذین آمنوا استعینوا بالصبرو... 2- نماز اهرم است، بار نیست استعینوا بالصبر والصلوة 3- صبر ونماز، وسیله ی جلب حمایت های الهی هستند. استعینوا بالصبر والصلوة انّ اللّه مع الصابرین 4- اگرچه خداوند با هرکس ودر هر جایی حضور دارد؛ هو معکم اینما کنتم 462و لکن همراهی خدا با صابران، معنای خاصّی دارد و آن لطف، محبّت و یاری رسانی خداوند به صابران است انّ اللّه مع الصابرین 461) تفسیر راهنما. 462) حدید، 4. 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️آقا چجوری 14 سال پیش درمورد نیاز برق امروز صحبت کرده!؟  🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللهم اغفر للمومنین و المومنات 🕋🕋🕋🕋🕋 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 استاد 📝 «ناگفته‌های معاهده پاریس» 🔸رفاه مردمی که فدای خوش‌ رقصی‌ برای غرب شد. 🔹 چه شد که برق‌ها به یک باره بعد از توافق‌نامه پاریس شروع به قطع شدن کردن. 🔥🔥🔥🔥🔥 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 💔💔💔💔💔 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
 داستان های شگفت آیت الله دستغیب قسمت ۲۱ افاضه قرآن مجید جناب حاج علی آقا سلمان منش (بزاز) - سلمه اللّه تعالی - فرمود: من در طفولیت به مکتب نرفتم و بی سواد بودم و در اول جوانی سخت آرزو داشتم بتوانم قرآن مجید را بخوانم تا اینکه شبی با دل شکسته به حضرت ولی عصر - عجل اللّه تعالی فرجه - برای رسیدن به این آرزو متوسل شدم. در خواب دیدم در کربلا هستم، شخصی به من رسید و گفت: در این خانه بیا که تعزیه حضرت سیدالشهداء علیه السلام در آن برپاست قبول کرده وارد شدم، دیدم دونفر سید بزرگوار نشسته اند و جلو آنها ظرف آتشی است و سفره نانی پهلوی آنها است، پس قدری از آن نان را گرم نموده به من مرحمت فرمودند و من آن را خوردم، پس روضه خوان ذکر مصائب اهل بیت کرد و پس از تمام شدن، از خواب بیدار شدم حس کردم به آرزوی خود رسیده ام، پس قرآن مجید را باز کردم دیدم کاملا می‌توانم بخوانم و بعد در مجلس قرائت قرآن مجید حاضر شدم، اگر کسی غلط می‌خواند یا اشتباه می‌کرد به او می‌گفتم حتی استاد قرائت هم اگر اشتباهی می‌کرد می‌گفتم. استاد گفت: فلانی! تو تا دیروز سواد نداشتی و قرآن را نمی توانستی بخوانی، چه شده که چنین شده ای؟ گفتم: به برکت حضرت حجت علیه السلام به مقصد رسیدم. فعلا حاجی مزبور استاد قرائت اند و در شبهای ماه مبارک رمضان مجلس قرائت ایشان ترک نمی شود. از جمله عجایب حاجی مزبور آن است که غالبا در خواب امور آتیه را می‌بیند و می‌فهمد که فردا چه می‌شود با که برخورد می‌کند و با که طرف معامله می‌شود و آن معامله سودش چه مقدار است. وقتی به حقیر گفت خداوند بزودی به فرزندت (آقای سید محمد هاشم) پسری عطا می‌کند اسمش را به نام مرحوم پدرت ( (سید محمد تقی) ) بگذار، طولی نکشید خداوند پسری به ایشان عنایت فرمود و اسمش را ( (محمد تقی) ) گذاردیم. پس از ولادت، سخت مریض شد به طوری که امید حیات به آن بچه نبود. باز حاجی مزبور فرمود ( (این بچه خوب خواهد شد و باقی خواهد ماند) )، طولی نکشید که خداوند او را شفا داد و الان بحمداللّه در سن پنجسالگی و سالم است. [۱] و بالجمله ایشان در اثر تقوا و مداومت بر مستحبات خصوصا نوافل یومیه دارای صفای نفس و مورد عنایت و لطف حضرت حجت - عجل اللَّه تعالی فرجه - می‌باشد. ضمنا باید دانست که رازآگاه شدن بعض نفوس از امور آتیه و اخبار به آن، آن است که خداوند قادر متعال تمام حوادث، کلی و جزئی را تا آخر عمر دنیا پیش از پیدایش آنها در کتابی از کتابهای روحانی و لوحی از الواح معنوی ثبت فرموده است چنانچه در سوره حدید می‌فرماید: ( (هیچ مصیبتی در آفاق و انفس واقع نمی شود مگر اینکه پیش از پیدایش آن در کتاب الهی ثبت است و این کار (یعنی ثبت امور تماما در لوحی نزد قدرت بی پایان او) بر خداوند سهل است برای اینکه ناراحت نشوید بر فوت شدن چیزی از شما (یعنی بدانید خداوند صلاح شما را دانسته و فوت آن چیز را قبلا تعیین و ثبت فرموده) و خوشحال نشوید و به خود نبالید به چیزی که به شما رسیده (یعنی بدانید آن را خداوند برای شما مقدر ومقرر فرموده). [۲] بنابراین ممکن است بعض نفوس صاف در حال خواب که از قیود مادی تا اندازه ای آزاد شده اند با ارواح شریف و الواح عالی و بعض کتب الهی متصل شده و به بعض اموری که در آنها مشهود است اطلاع یابند و هنگام بیداری و مراجعت تام روح به بدن، قوه خیالیش تصرفی در آن نکند و آنچه دیده به صرافت در حافظه اش باقی ماند و از آن خبر دهد. ---------- [۱]: اینک هنگام چاپ این کتاب، در سن هفت سالگی و در سال اول دبستان فرصت، سرگرم تحصیل است (ناشر). [۲]: (ما اَصابَ مِنْ مُصیبَةٍ فِی اْلاَرْضِ وَلا فی اَنْفُسِکُمْ اِلاّ فی کِتابٍ مِنْ قَبْلِ اَنْ نَبْرَاءَها اِنَّ ذلِکَ عَلَی اللَّهِ یَسیرٌ لِکَیْلا تَاءْسَواْ عَلی مافاتَکُمْ وَلا تَفْرَحُوا بِما آتیکُمْ) سوره حدید، آیه ۲۳. 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
نفس المهموم تالیف: شیخ عباس قمی ترجمه: ابوالحسن شعرانی قسمت ۹۴ .....ﭼﻮﻥ ﺧﺒﺮ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻓﺘﻦ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﺻﺮﺩ ﺑﻪ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﻳﺰﻳﺪ ﻭ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻃﻠﺤﻪ ﺭﺳﻴﺪ، ﺑﺎ ﺍﺷﺮﺍﻑ ﻛﻮﻓﻪ ﻧﺰﺩ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺁﻣﺪﻧﺪ، ﻣﮕﺮ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻛﻪ ﺷﺮﻳﻚ ﺩﺭ ﺧﻮﻥ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ شریک ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻧﻴﺎﻣﺪﻧﺪ، ﻭ ﻋﻤﺮ ﺳﻌﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﺍﺯ ﺗﺮﺱ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺧﻮﻳﺶ ﺩﺭ ﻗﺼﺮ ﺍﻣﺎﺭﺕ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺍﺑﻴﺪ. ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺑﺎ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺷﻬﺮ ﻣﺎﻳﻴﺪ، ﭘﺲ ﺩﻝ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺼﻴﺒﺖ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﻏﺪﺍﺭ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺮﻭﺝ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﺯ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﻱ ﻣﺎ ﻧﻜﺎهید ﺑﺎ ﻣﺎ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺷﻮﻳﻢ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺩﺷﻤﻦ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻣﺎ ﺭﺳﻴﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺭﻭﻳﻢ ﻭ ﻛﺎﺭﺯﺍﺭ کنیم. ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﻧﭙﺬﻳﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻏﺮﻭﺏ ﺟﻤﻌﻪ ﭘﻨﺞ ﺭﻭﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺯ ﺭﺑﻴﻊ ﺍﻟﺎﺧﺮ 65 ﺭﻭﺍﻧﻪ ﮔﺮﺩﻳﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ «ﺩﻳﺮ ﺍﻟﺎﻋﻮﺭ» ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ؛ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﭘﻴﺮﻭﺍﻥ ﺍﻭ ﮔﺮﻳﺨﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﮔﻔﺖ: ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻴﻢ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﻛﻪ ﺗﺨﻠﻒ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺑﻴﺎﻳﻨﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﻲ‌ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻫﻢ ﺗﺒﺎﻫﻲ ﻣﻲ‌ﻛﺮﺩﻧﺪ. ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﮔﺬﺷﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻗﺒﺮ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ ﭼﻮﻥ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺻﺮﺩ ﻭ ﻳﺎﺭﺍﻥ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻗﺒﺮ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ، ﻳﻜﺒﺎﺭﻩ ﺑﺎﻧﮓ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎر ﻣﺎ ﭘﺴﺮ ﺩﺧﺘﺮ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﻨﻬﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻴﻢ. ﭘﺲ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻣﺮﺯ ﻭ ﺗﻮﺑﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﻳﺮ ﻭ ﺑﺮ ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻭ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺍﻭ ﺩﺭﻭﺩ ﻓﺮﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﻬﺪﺍﺀ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺑﻮﺩند ﻭ ﻣﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﮔﻮﺍﻩ ﮔﻴﺮﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺩﻳﻦ ﺁﻧﺎﻧﻴﻢ ﻭ ﺑﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﻴﺎﻣﺮﺯﻱ ﻭ ﻧﺒﺨﺸﻲ ﺯﻳﺎﻧﻜﺎﺭ ﺑﺎﺷﻴﻢ. ﻭ ﺍﺯ ﻧﮕﺮﻳﺴﺘﻦ ﺁﻥ ﻗﺒﺮ ﻣﻄﻬﺮ ﺍﻧﺪﻭﻫﺸﺎﻥ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﮔﺸﺖ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺷﻮﻧﺪ، ﻫﺮ ﻳﻚ ﺑﺮﺍﻱ ﻭﺩﺍﻉ ﺟﺎﻧﺐ ﻗﺒﺮ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻧﺒﻮﻩ ﺷﺪﻧﺪ ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺑﺮ ﺣﺠﺮ ﺍﻟﺎﺳﻮﺩ، ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺒﺎﺭ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻬﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮔﺮﺩﻳﺪ ﻛﻪ ﭼﻮﻥ ﻛﺴﻲ ﺍﺯ ﻛﻮﻓﻪ ﺑﻪ ﺷﺎﻡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﻓﺖ، ﺍﺯ ﻛﺮﺑﻠﺎ ﮔﺬﺭﺩ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻫﻢ ﻭﻗﺖ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺷﺎﻡ ﺍﺯ ﻛﺮﺑﻠﺎ ﮔﺬﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺍﺭﺑﻌﻴﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﺗﺎ «ﻗﺮﻗﻴﺴﻴﺎ» ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻭ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺟﻨﮓ ﻭ ﺯﻓﺮ ﺑﻦ ﺣﺎﺭﺙ ﻛﻠﺎﺑﻲ ﺑﺪﺍﻧﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻗﻠﻌﻪ ﻣﺘﺤﺼﻦ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻧﻴﺎﻣﺪ. ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﻣﺴﻴﺐ ﺑﻦ ﻧﺠﺒﻪ ﺭﺍ ﺳﻮﻱ ﺍﻭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ ﻭ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺯﻓﺮ ﺑﺎﺯﺍﺭﻱ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻓﺮﺳﺘﺪ ﻭ ﻣﺴﻴﺐ ﺑﻪ ﺩﺭﻭﺍﺯﻩ ﻗﻠﻌﻪ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺧﻮﻳﺸﺘﻦ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭﻱ ﻭﺭﻭﺩ ﺧﻮﺍﺳﺖ. ﻫﺬﻳﻞ ﭘﺴﺮ ﺯﻓﺮ ﻧﺰﺩ ﭘﺪﺭ ﺧﻮﻳﺶ ﺷﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﻣﺮﺩﻱ ﻧﻴﻜﻮ ﻫﻴﺄﺕ ﻛﻪ ﻣﺴﻴﺐ ﺑﻦ ﻧﺠﺒﻪ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﺫﻥ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ. ﭘﺪﺭﺵ ﮔﻔﺖ: ﺍﻱ ﻓﺮﺯند ﺍﻳﻦ ﭘﻬﻠﻮﺍﻥ ﻃﺎﻳﻔﻪ ﻣﻀﺮ ﺍﻟﺤﻤﺮﺍ ﺍست ﻭ ﻣﺮﺩﻱ ﺩﻳﻨﺪﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺫﻥ ﺩه ﺍﺫﻥ ﺩﺍﺩ ﺑﻴﺎﻣﺪ. ﺯﻓﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺧﻮﻳﺶ ﺑﻨﺸﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺮﺳﻴﺪ، ﻣﺴﻴﺐ ﺣﺎﻝ ﻭ ﻗﺼﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﮕﻔﺖ. ﺯﻓﺮ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﭘﺴﺮ ﺧﻮﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﻣﻮﺩ ﺑﺎﺯﺍﺭﻱ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻓﺮﺳﺘﺪ، ﻭ ﻣﺴﻴﺐ ﺭﺍ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﺭﻫﻢ ﻭ ﺍﺳﺒﻲ ﺑﺪﺍﺩ، ﻣﺴﻴﺐ ﻣﺎﻝ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﻴﺪ ﻭ ﺍﺳﺐ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﻳﺮﻓﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺷﺎﻳﺪ ﺍﺳﺐ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﺑﺪﻳﻦ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﮔﺮﺩﻡ. ﻭ ﺯﻓﺮ ﻧﺎﻥ ﻭ ﻋﻠﻒ ﻭ ﺁﺭﺩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﻓﺮﺩﺍ ﺍﺯ «ﻗﺮﻗﻴﺴﻴﺎ» ﻛﻮﭺ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺯﻓﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﺎﻳﻌﺖ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻓﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺭﻗﻪ ﭘﻨﺞ ﺍﻣﻴﺮ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﮔﺸﺘﻨﺪ: ﺣﺼﻴﻦ ﺑﻦ ﻧﻤﻴﺮ ﻭ ﺷﺮﺣﺒﻴﻞ ﺑﻦ ﺫﻱ ﺍﻟﻜﻠﺎﻉ ﻭ ﺍﺩﻫﻢ ﺑﻦ ﻣﺤﺮﺯ ﻭ ﺟﺒﻠﺔ ﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺧﺜﻌﻤﻲ ﻭ ﻋﺒﻴﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﺎ ﺳﭙﺎﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﻪ ﻋﺪﺩ ﺧﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺑﻴﺎﺑﺎﻥ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻣﺎ ﺑﻤﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺩﺷﻤﻦ ﺁﻳﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺟﻨﮓ کنیم ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﮔﻔﺖ: ﺍﻫﻞ ﺷﻬﺮ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﺎ ﻫﻤﻴﻦ ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ﻧﭙﺬﻳﺮﻓﺘﻴﻢ. ﺯﻓﺮ ﮔﻔﺖ: ﭘﺲ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ «ﻋﻴﻦ ﺍﻟﻮﺭﺩﻩ» ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺟﺎ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﺍﻱ ﺍﺳﺖ، ﭘﺸﺖ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺁﺏ ﻭ ﻋﻠﻒ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﻱ ﻛﻪ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﺍﻳﻤﻦ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ﭘﺲ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﻣﻨﺎﺯﻝ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻮﺭﺩید ﻭ ﻣﺎ ﺟﻤﺎﻋﺘﻲ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﺗﺮ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻧﺪﻳﺪﻳﻢ ﻭ ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻡ ﭘﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺁﻧﺠﺎ ﺭﺳﻴﺪ. ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺩﻋﺎ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺷﺘﺎﺏ ﺭﺍﻧﺪﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ «ﻋﻴﻦ ﺍﻟﻮﺭﺩﻩ» ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ ﺩﺭ ﻏﺮﺑﻲ ﺁﻥ ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﭘﻨﺞ ﺭﻭﺯ ﺑﻴﺎﺳﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﺮﺍﻛﺐ ﺭﺍ ﺁﺳﻮﺩﻩ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺷﺎﻡ ﺑﺎ ﺳﭙﺎﻩ ﺑﻴﺎﻣﺪﻧﺪ ﺗﺎ نزدیک «ﻋﻴﻦ ﺍﻟﻮﺭﺩﻩ» 💔💔💔💔💔 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«یا حسین غریب مادر ...» 🎤محمود کریمی 💔💔💔💔💔 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
نهج البلاغه با ترجمه فارسی روان قسمت: ۴۸ خطبه ۲۹ و من خطبة له (ع) (۲۹) بعد غارة الضحاك بن قيس صاحب معاوية على الحاج بعد قصّة الحكمين و فيها يستنهض أصحابه لمّا حدث في الأطراف: أَيُّهَا النَّاسُ، الُمجْتَمِعَةُ أَبْدَانُهُمْ، الُمخْتَلِفَةُ أَهْوَاؤُهُمْ، كَلامُكُمْ يُوهِي الصُّمَّ الصّلابَ، وَ فِعْلُكُمْ يُطْمِعُ فِيكُمُ الْأَعْدَاءَ! تَقُولُونَ فِي الَمجَالِس: كَيْتَ وَ كَيْتَ، فَإِذَا جَاءَ الْقِتَالُ قُلْتُمْ: حِيدِي حَيَادِ! مَا عَزَّتْ دَعْوَةُ مَنْ دَعَاكُمْ، وَ لَا اسْتَرَاحَ قَلْبُ مَنْ قَاسَاكُمْ أَعَالِيلُ بِأَضَاليِلَ، وَ سَأَلُتمُوني التَّطْويلَ دِفَاعَ ذِي الدَّيْنِ الْمَطُولِ لَا يَمْنَعُ الضَّيْمَ الذَّلِيلُ! وَ لَا يُدْرَكُ الْحَقُّ إِلَّا بِالْجِدّ. أَيَّ دَارٍ بَعْدَ دَارِكُمْ تَمْنَعُونَ، وَ مَعَ أَيِّ إِمَامٍ بَعْدِي تُقَاتِلُونَ؟ الْمَغْرُورُ وَ اللَّهِ مَنْ غَرَرْتُمُوهُ، وَ مَنْ فَازَبِكُمْ فَقَدْ فَازَ- وَ اللَّهِ- بِالسَّهْمِ الْأَخْيَبِ، وَ مَنْ رَمَى بِكُمْ فَقَدْ رَمَى بِأَفوَقَ نَاصِلٍ. أَصْبَحْتُ وَ اللَّهِ لا أُصَدّقُ قَوْلَكُمْ، وَ لَا أَطْمَعُ فِي نَصْرِكُمْ، وَ لَا أُوعِدُ الْعَدُوَّ بِكُمْ. مَا بالُكُمْ؟ مَا دَوَاؤُكُمْ؟ مَا طِبُّكُمْ؟ القَوْمُ رِجَالٌ أَمْثَالُكُمْ. أَقَوْلًا بِغَيْرِ عِلْمٍ! وَغَفْلَةً مِنْ غَيْرِ وَرَعٍ، وَ طَمَعاً فِي غَيْرِ حَقّ! خطبه ۲۹ كه بعد از حمله ضحّاك بن قيس دوست معاويه به حُجّاج خانه خدا بيان فرمود: اى مردمى كه بدنهايتان جمع و افكار و خواسته هاى شما پراكنده است! سخنان داغ شما سنگهاى سخت را در هم مى شكند، ولى اعمال سست شما دشمنانتان را به طمع مى اندازد، در مجالس و محافل مى گوييد چنين و چنان خواهيم كرد. امّا هنگام جنگ فرياد مى زنيد: اى جنگ! از ما دور شو! آن كس كه شما را بخواند فرياد او به جايى نمى رسد، و كسى كه شما را رها كند، قلب او از آزار شما در امان نخواهد بود، به عذرهاى گمراه كننده اى متشبّث مى شويد همچون بدهكارى كه (با عذرهاى نابجا) از اداى دين خود سرباز مى زند، (بدانيد) افراد ضعيف و ناتوان هرگز نمى توانند ظلم را از خود دور كنند، و حق جز با تلاش و كوشش بدست نمى آيد، شما كه از خانه خود دفاع نمى كنيد، چگونه مى توانيد از خانه ديگران دفاع كنيد؟ و با كدام پيشوا و امام پس از من، به مبارزه خواهيد رفت؟ به خدا سوگند فريب خورده واقعى آن كس است كه به گفتار شما مغرور شود!، و اگر پيروزى به وسيله شما بدست آيد، پيروزى بى اثرى است همانند كسى كه در قرعه، برگ نابرنده اى نصيب او شود! و كسى كه بخواهد بوسيله شما تيراندازى كند همچون كسى است كه با تيرهاى بى پيكان تير انداخته است! سوگند به خدا! به آن جا رسيده‌ام كه گفتارتان را تصديق نمى كنم و به يارى شما اميد ندارم و دشمنان را بوسيله شما تهديد نمى كنم! چه دردى داريد؟ دواى شما چيست؟ طبّ شما كدام است؟ آنها هم مردانى همچون شما هستند! (چرا آنها اين همه پايدارند و شما اين قدر سست؟! ) آيا سزاوار است بگوييد و عمل نكنيد؟ و فراموشكارى، بدون ورع داشته باشيد (يعنى رها كردن چيزى نه به خاطر زهد) و اميد در غير حق بورزيد؟ 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از اوج آسمان ها یک شب مرا صدا کن یا یک نفس دلم را از این قفس جدا کن تا سر بسایم بر آسمان ها تا پر گشتیم بر بیکران ها 🎤علیرضا افتخاری 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 💔💔💔💔💔 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
زندگینامه امام خمینی قسمت هشتم در انتخابات اوليـن دوره رياست جمهورى ايران ( 5 / 11 / 1358 ) و در حاليكه امام خمينـى در بيمارستان قلب تهران بستـرى بـود , آقاى ابـو الحسـن بنى صدر از رقباى خـود پيشـى گرفت . او كه در آستانه پيـروزى انقلاب به كشـور بازگشته بـود بـا سخنـرانيهاى و ارأه كتابهاى خـويـش از خـود چهره اى مـذهبـى انقلابـى و اقتصاد دانى آگاه ارأه مى كرد .   امام خمينى در مراسـم حكم تنفيذ رياست جمهورى وى فرمودند : مـن يك كلمه به آقاى بنى صدر تذكر مى دهم . اين كلمه براى همه است: (( حب الدنيا راس كل خطيئـه)) كيـش شخصـيت آقاى بنى صدر و قدرت طلبـى وى مـانع از بكـار گيـرى ايـن نصيحت شـد. وحدت ملـى با اختلاف افكنيهاى بنـى صدر به مخاطره افتاده بـود .   سرانجام امام خمينى طـى حكمـى كـوتاه در 20 خرداد 1360 بنى صدر را از فرماندهى كل قوا عزل و متعاقب آن مجلـس شوراى اسلامى رإى به بى كفايتى وى داد . از اين پـس منافقيـن رسما دست به اقدامات براندازى و فعاليتهاى تروريستـى زدندو سران و اعضاى آن در خانه هاى تيمى مخفى شدند . حزب جمهورى اسلامى در رإس حملات تروريستـى منافقيـن قرار داشت . ايـن حزب پـس از پيـروزى انقلاب بـا همت بزرگانـى همچـون حضـرات آقـايان : خـامنه اى , دكتـر بهشتـى , دكتـر بـاهنـر , هـاشمـى رفسنجانى , و موسـوى اردبيلى به منظور سازماندهى نيروهاى مومـن به راه امام خمينى و مقـابله بـا تحـركات گـروهكهاى سياسـى ضـد انقلاب تشكيل شده بود .   آيه الله خامنه اى روز 6 تير ماه 1360 بـر اثر انفجار بمبـى كه منافقيـن در مسجـد ابـاذر تهران كـار گذاشته بـودنـد به هنگـام سخنرانـى مجروح گرديـد . فرداى آن روز فاجعه اى عظيـم به وقـوع پيوست . 72 تـن از كار آمدتريـن عناصر نظام اسلامى و ياران امام خمينى كه در ميان آنان رئيـس ديوانعالى كشـور ( دكتر بهشتى ) , چند تـن از وزرا , تعدادى از نمايندگان مجلس شوراى اسلامى وجمعى از مسئوليـن قـوه قضـأيه وجمعى از منتفكـريـن و نـويسنـدگان و نيروهاى انقلابـى حضـور داشتند , در مقر حزب جمهور اسلامى بر اثر انفجار بمبى قوى كه عامل نفوذى سازمان منافقيـن كار گذاشته بود , شهيد شدند . دو ماه بعد در روز 8 شهريـور 1360 آقاى محمد على رجايـى چهره محبـوب مردم ايران كه بعد از عزل بنـى صدر از سـوى مردم به رياست جمهورى انتخاب شده بود به همـران حجـه الاسلام دكتر محمـد جـواد باهنـر ( نخست وزير ) در محل كار خـويـش با انفجار بمبى ديگر به شهادت رسيدند .   منافقين در نظر مردم ايران منفورتريـن مجرمينى هستند كه هيچگاه جنايات جانيان مشهور تـاريخ معاصـر ايـران به آنان نمـى رسـد . علاوه بـر شهادت 72 نفر از محبـوبتريـن شخصيتهاى نظام اسلامـى در انفجار مقـر حزب جمهورى اسلامـى وشهادت رئيـس جمهور و نخست وزير ايران , چهره هاى برجسته ديگرى نيز بـوسيله اقـدامات تروريستـى منافقيـن از مردم ايران گرفته شـدنـد كه مـى تـوان از ترور آيه الله صـدوقـى امام جمعه يزد ( 11 / 4 / 61 ) , تـرور آيه الـله دستغيب امام جمعه شيراز ( 20 / 9 / 60 ) , ترور آيه الله مدنـى امام جمعه تبـريز ( 20 / 6 / 60 ) , آيه الله قـدوسـى به همراه سرتيپ دستجردى ( 14 / 6 60 ) و ترور حجه الاسلام هاشمـى نژاد ( 7 / 7 / 60 ) و دهها شخصيت روحـانـى ديگـر نام بـرد كه هـر يك در منطقه اى وسيع از ايران بـر دلهاى مـردم حكـومت داشتنـد و نقـش آفـرينـان نهضت امـام خمينـى بـودند.   🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
😓پیشنهاد میکنم که موقع قطع برق آب را هم قطع کنند چونکه موقعی که برق قطع میشه توی این گرمای تابستون عرق مثل شیر آب از فرق سرمون میریزه و صورت و همه بدن شسته میشه ظرفها و لباسها رو هم زیر همین آب بشوییم اضافه اش رو هم میشود برای صادرات بسته بندی کنیم و کلی رونق اقتصادی داشته باشیم 😄😄😄😄😄 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
4_350970489612533871.mp3
6.2M
📖 آموزش تجوید قرآن کریم 📖 📌جلسه ششم 🔶استاد سید محسن موسوی بلده ♦️موضوع: نحوهٔ ابتدا به همزهٔ وصل 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
صحیفه سجادیه قسمت ۱۲۶ دعای ۲۲ (۲۱) وَ کَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَیْهِ السّلَامُ إِذَا حَزَنَهُ أَمْرٌ وَ أَهَمّتْهُ الْخَطَایَا اللّهُمّ یَا کَافِیَ الْفَرْدِ الضّعِیفِ، وَ وَاقِیَ الْأَمْرِ الْمَخُوفِ، أَفْرَدَتْنِی الْخَطَایَا فَلَا صَاحِبَ مَعِی، وَ ضَعُفْتُ عَنْ غَضَبِکَ فَلَا مُؤَیّدَ لِی، وَ أَشْرَفْتُ عَلَی خَوْفِ لِقَائِکَ فَلَا مُسَکّنَ لِرَوْعَتِی، وَ مَنْ یُؤْمِنُنِی مِنْکَ وَ أَنْتَ أَخَفْتَنِی؟ وَ مَنْ یُسَاعِدُنِی وَ أَنْتَ أَفْرَدْتَنِی؟ وَ مَنْ یُقَوّینِی وَ أَنْتَ أَضْعَفْتَنِی؟ لَا یُجِیرُ، یَا إِلَهِی، إِلّا رَبّ ٌ عَلَی مَرْبُوبٍ، وَ لَا یُؤْمِنُ إِلّا غَالِبٌ عَلَی مَغْلُوبٍ، وَ لَا یُعِینُ إِلّا طَالِبٌ عَلَی مَطْلُوبٍ. وَ بِیَدِکَ، یَا إِلَهِی، جَمِیعُ ذَلِکَ السّبَبِ، وَ إِلَیْکَ الْمَفَرّ وَ الْمَهْرَبُ، فَصَلّ عَلَی مُحَمّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَجِرْ هَرَبِی، وَ أَنْجِحْ مَطْلَبِی. در هنگام نگرانی: بارالها ای بی نیاز کننده آنکه تنها و ناتوان است و ای حفظ کننده از مسائل ترسناک. خدایا گناهان سبب تنهایی من شده و یار و یاوری ندارم و از غضب تو ناتوان گشته‌ام و مؤیّدی برایم نیست. در حال ترس به ملاقاتت نزدیک شده‌ام و تسکین دهنده ای برای ترسم نمی باشد و چه کسی به من ایمنی می‌دهد در هنگامی که تو مرا نگران کرده ای و چه کسی با من مساعدت می‌کند در حالی که تو مرا تنها گذارده ای و چه کسی مرا تقویت می‌کند هنگامی که تو مرا تضعیف نموده ای؟ ای خدای من کسی پناه نمی دهد جز پروردگار دست پرورده خودش را و ایمن نمی سازد مگر غالب مغلوب شده اش را و یاری نمی دهد مگر طلب کننده آنکه را در اختیارش هست ای خدای من تمام این وسایل در دست قدرت توست و فرار و گریز از گرفتاریها به سوی توست پس بر محمد و آل او درود فرست من گریخته را پناه ده و خواسته‌ام را برآورده ساز. 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
امام جواد علیه‌السلام محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمدِ تقی (۱۹۵-۲۲۰ق) امام نهم شیعیان اثناعشری است. کنیه او ابوجعفر ثانی و جواد و ابن الرضا از القاب مشهور وی است. ملقب شدن او به جواد را به دلیل کثرت بخشش و احسان او دانسته‌اند. امام جواد علیه السلام حرم کاظمین نام محمد بن علی بن موسی کنیه ابوجعفر و ابوعلی زادروز ۱۰ رجب، ۱۹۵ق. زادگاه مدینه مدت امامت ۱۷ سال ( ۲۰۳ تا ۲۲۰ق) شهادت آخر ذی‌القعده، ۲۲۰ق. مدفن کاظمین محل زندگی مدینه، بغداد لقب(ها) جواد، تقی، ابن الرضا پدر علی بن موسی بن جعفر مادر سبیکه همسر(ان) سمانه مغربیه، ام فضل فرزند(ان) علی، موسی، حکیمه، زینب، فاطمه، امامه طول عمر ۲۵ سال امام جواد ۱۷ سال امامت کرد که با حکومت مأمون عباسی و معتصم عباسی همزمان بود. براساس نقل بیشتر منابع، امام جواد(ع) در آخر ذی‌القعده سال ۲۰۲ق در ۲۵ سالگی مسموم و به شهادت رسید. در میان امامان شیعه، وی جوان‌ترین امام در هنگام شهادت بوده است. او در کنار جدش موسی بن جعفر(ع) در مقبره قریش در کاظمین به خاک سپرده شد. سنّ کمِ او در هنگام امامت (هشت سالگی)، سبب شد تا شماری از اصحاب امام رضا(ع)، در امامت او تردید کنند؛ برخی عبدالله بن موسی و عده‌ای احمد بن موسی شاهچراغ را امام خواندند و گروهی به واقفیه پیوستند؛ اما بیشتر آنان امامت محمد بن علی(ع) را پذیرفتند. ارتباط امام جواد(ع) با شیعیان، بیشتر از طریق وکیلانش و به شکل نامه‌نگاری انجام می‌گرفت. در دوره امامت او فرقه‌های اهل حدیث، زیدیه، واقفیه و غلات فعالیت داشتند. امام جواد(ع)، شیعیان را از عقاید آنان آگاه می‌کرد و از نماز خواندن پشت سر آنها نهی و غالیان را لعن می‌نمود. مناظرات علمی امام جواد(ع) با عالمان فرقه‌های اسلامی در مسائل کلامی، همچون جایگاه شیخین و مسئله‌های فقهی مانند حکم قطع کردن دست دزد و احکام حج، از مناظرات معروف امامان معصوم دانسته شده است. گفته شده به جهت سن کم امام و تحت کنترل بودن او، حدود ۲۵۰ حدیث از او روایت شده است. شمار راویان و اصحاب او نیز از ۱۱۵ تا ۱۹۳ تن گفته شده است. احمد بن ابی نصر بزنطی و صفوان بن یحیی و عبدالعظیم حسنی از جمله اصحاب امام بودند. در منابع شیعی،‌ مناقب و کرامات متعددی برای حضرت جواد(ع) نقل شده است. سخن گفتن هنگام تولد، طی الارض، شفا دادن بیماران و استجابت دعا از جمله کرامات وی شمرده شده است. عالمان اهل سنت، امام جواد را مورد احترام شمرده و شخصیت علمی و معنوی او را ستوده‌اند. آثار فراوانی درباره امام نهم به زبان‌های مختلف منتشر شده است که در برخی کتاب‌شناسی‌ها تا ۶۰۵ اثر اعم از کتاب و مقاله و پایان‌نامه گرد‌آوری شده است. وفاة الامام الجواد، مسند الامام الجواد، موسوعة الامام الجواد علیه‌السلام، الحیاة السیاسیة للامام الجواد، حیاة‌ الامام محمد الجواد از جمله این آثار هستند. ع 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا جواد الائمه چقدر زود پرپرت کردند تو جگر گوشه رضا بودی ع 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
تفسیر قرآن کریم قسمت ۱۶۴ سوره بقره آیه ۱۵۴ وَلَا تَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِن لَّا تَشْعُرُونَ و کسانی را که در راه خدا کشته میشوند، مرده نخوانید، بلکه زنده اند؛ ولی شما نمیدانید.. نکته ها: در جنگ بدر، چهارده نفر از مسلمانان به شهادت رسیدند که شش نفر آنها از مهاجران و هشت نفر از انصار بودند. برخی از مردم میگفتند: فلانی مُرد. این آیه نازل شد و آنان را از این تفکّر نهی کرد. 463 شهدا، نه تنها نامشان یا آثار کارهایشان زنده و باقی است، بلکه یک زندگی واقعی برزخی دارند. زندگی ای که در آن رزق و شادی و بشارت است، زندگی در جوار رحمت خدا که در آن حزن وترس وجود ندارد. مشخّصات این زندگی، در تفسیر سوره آل عمران 464خواهد آمد. انشاءاللّه شهادت در راه خدا، شامل کشته شدن در میدان نبرد، ترور و سوءقصد دشمنان، کشته شدن مؤمنان در دفاع از جان و ناموس و مال، در هر مکان و زمان میشود. 463) تفسیر مجمع البیان 464) آل عمران، 168 تا 170. پیام ها: 1- نگرشهای محدود مادّی را باید با ایمان به خدا و گفته های او تکمیل و تصحیح کرد. لاتقولوا 2- تکالیف سخت، نیاز به پشتوانه اعتقادی و جبران خسارتها دارد. آری، کسی که بداند زنده است، به شهادت رو میکند. لاتقولوا... اموات بل احیاء 3- شهادت، زمانی ارزش دارد که در راه خدا باشد. فی سبیل اللَّه 4- پیکار در راه دین، از ارزشهای والا در پیشگاه خداوند است یقتل فی سبیل اللَّه 5 - روح، بعد از مرگ باقی است، هرچند جسم و بدن متلاشی شود. احیاء 6- سرچشمه بسیاری از تحلیل ها، ناآگاهی از واقعیّات است لا تقولوا، لاتشعرون 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
مناظرات حضرت جواد الائمه علیه السلام نویسنده : عسکری اسلامپور کریمی منبع: مجله پاسدار اسلام آبان ۸۸ قسمت اول مقدمه آزادی بحث و انتقاد در مسائل مذهبی، یکی از ویژگیهای بارز شریعت حیات بخش اسلام است. در تاریخ زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) و حتیّ رهبران تشیّع، موارد فراوانی یافت می شود که مخالفان اسلام با آنان به مناظره، بحث و گفتگو می نشستند و اشکالات خویش را به اصول یا فروع اسلام، با کمال آزادی، بیان می کردند و بدون این که مورد کوچکترین اهانتی قرار گیرند، ایرادهای آنان بررسی و پاسخ داده می شد. در میان حضرات ائمه معصوم(ع) سه امام در خردسالی به امامت رسیدند: امام جواد(ع) در هفت سالگی، امام هادی(ع) در نه سالگی و حضرت مهدی(عج) در پنج سالگی؛ از این رو، از همان عصر امامت امام رضا(ع) به بعد، این سؤال مطرح شد که: با توجه به مقام بسیار ارجمند امامت، چگونه انسانی در خردسالی به امامت می رسد؟ زیرا دوران شکوفایی رشد و عقل در مردان، به طور معمول از پانزده سالگی شروع و در چهل سالگی به تکامل می رسد. براین اساس در عصر امامت حضرت جواد الائمه (ع) برخی این سؤال را مطرح می کردند: آیا می توان رهبری جامعه را به کودک هفت ساله سپرد؟ آیا یک کودک هفت ساله مدیریت، دور اندیشی و درایت یک مرد کامل را دارد؟ این مسائل در آن عصر، از جنجالی ترین مسائل روز بود. هچنین برخی از مخالفان و معاندان، به ویژه عباسیان و در رأس آنها مأمون عبّاسی تلاشهای زیادی کردند با دستاویز قرار دادن این مسئله از آن در جهت مطامع شوم خود بهره جویند؛ آنان با ترتیب مناظرات مختلف سعی می کردند شخصیّت علمی آن حضرت را خدشه دار سازند. امّا پیروزی امام جواد(ع) در مناظرات با پاسخ های قاطع و روشنگر، هرگونه شک و تردید را در مورد پیشوایی او و نیز اصل امامت از بین برد، و همه نقشه های معاندان و مخالفان و خلیفه مکّار عبّاسی را نقش بر آب نمود. در این نوشتار مختصر برآنیم با ارائه گوشه هایی از برخی از مناظرات آن امام همام، خوشه ای از خرمن علم و فضل و کمال عقل آن وجود گرامی برگیریم، و فراروی اندیشه خویش قرار دهیم. علّت پیدایش مناظرات در عصر امام جواد (ع): خردسالی آن حضرت هنگام عهده داری این منصب الهی (امامت)، پدیده ای بی سابقه بود و پیامدها و واکنش هایی در پی داشت. برخی در جبهه خودی، در میان پیروان اهلبیت، این شبهه را مطرح کردند که آیا ممکن است کسی پیش از بلوغ به مقام امامت برسد؟ در پی بروز این شبهه در محافل علمی و کلامی، جامعه شیعی دچار اضطراب و پراکندگی شد. بنابراین علّت اصلی پیدایش مناظرات در عصر آن امام همام این بود که از یک طرف، امامت حضرت به دلیل کمی سن برای بسیاری از افراد، حتّی شیعیان کاملاً ثابت نشده بود (گرچه بزرگان و دانایان شیعه بر اساس عقیده شیعه هیچ شک و تردیدی در این زمینه نداشتند) ازاین رو، برای اطمینان خاطر و به عنوان آزمایش، سؤالات فراوانی از آن حضرت می کردند. از طرف دیگر، در آن مقطع زمانی، قدرت معتزله افزایش یافته بود فرقه افراطی معتزله دستورها و مطالب دینی را به عقل خود عرضه می کردند و آنچه را که عقلشان صریحا تأیید می کرد، می پذیرفتند و بقیه را رد و انکار می کردند و چون نیل به مقام امامت امّت در سنین خردسالی با عقل ظاهر بین آنان قابل توجیه نبود، سؤالات دشوار و پیچیده ای را مطرح می کردند تا به پندار خود، آن حضرت را در میدان رقابت علمی شکست بدهند! ولی در همه این بحثها و مناظرات علمی، حضرت جواد (در پرتو علم امامت) با پاسخهای قاطع و روشنگر، هرگونه شک و تردید را در مورد پیشوایی خود از بین می برد و امامت خود و نیز اصل امامت را تثبیت می نمود. به همین دلیل بعد از آن حضرت در دوران امامت حضرت هادی(ع) این موضوع (تصدی امامت در خردسالی) مشکلی ایجاد نکرد، زیرا دیگر برای همه روشن شده بود که خردسالی تاثیری در برخورداری از این منصب الهی ندارد. ع 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما رعیت شاه خراسانیم خیلی به این آقا بدهکاریم هرچی داریم تو زندگیمون از محبت امام رضا داریم 🎤محمود کریمی ع 💔💔💔💔💔 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 💔💔💔💔💔 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea