eitaa logo
نردبان فقاهت
5.4هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
48 ویدیو
92 فایل
رضاحسینی ارتباط با ادمین @Rezahosseini7575 انتشار مطالب حوزوی، دروس خارج فقها، ادبیات، اصول، فقه
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ درس خارج استاد مهدی گنجی 95/10/25 🔹 مرحوم آقا رضا همدانی فرموده: اگر از روی مبتلا شدید که بر منافق بخوانید، چهار تکبیر بخوانید. @Nardebane_feghahat
✳️ (۴) 🔸 شعر معروفی در کتب ادبیات از جمله کتاب مطرح شده است. «عَلَّفْتُها تِبْناً و ماءً بارداً» «آن شتر را کاه دادم و (نوشاندم او را) آب خنک»! 🔹 از آنجا که جنس آب با علوفه متفاوت است، لذا نمی توان «عَلَّفْتُها» را علاوه بر این که بر سر "تِبْناً" آمده، بر سر "ماءً" هم آورد. لذا باید یک فعل متناسب با (ماء) در تقدیر گرفت، مثلاً: ⬇️ ✔️ عَلَّفْتُها تِبْناً و «سَقَیْتُها» ماءً ✅ هم در المیزان نوشته است: «جمله معروف "علفتها تبنا و ماء باردا" تقدیرش (و سقیتها ماء باردا) مى باشد». 📚 تفسیر  ج12 ص389 ✍ رضاحسینی @Nardebane_feghahat
✳️ درس خارج فقه استاد ۹۶/۱۱/۱۵ 🔹 راجع به این آیه شریفه «و ربائبکم اللاتی فی حجورکم من نسائکم» آقای فرمود که اگر ما بودیم و این آیه، نمی‌گفتیم قید غالب است و مفهوم ندارد! قید غالب باشد، چرا شارع اخذ بکند قید غالب را با این‌که هیچ دخیل در حکم شرعی نیست؟! در موسوعه جلد 4 صفحه 267 ایشان این‌جور فرمودند. لذا نظرشان در اصول این است که وصف مفهوم فی الجملة‌ دارد حتی اگر قید غالب باشد. @Nardebane_feghahat
کلام_ایت_الله_وحید_در_مورد_میرزا_.mp3
467K
✅ سخنان آیت الله (حفظه الله تعالی) در مورد آیت الله میرزا مهدی اصفهانی 🔹 از ابطل اباطیل و کفر محض است @Nardebane_feghahat
◼️ تعزية... ◾️ ببالغ الحزن والأسى نرفع أسمى آيات التعازي والمواساة إلى مقام ولي الأمر إمامنا ومولانا الحجة بن الحسن المهدي صلوات الله عليهما بمناسبة ذكرى استشهاد الدُر الفاخر والعلم الظاهر حضرة مولانا محمد بن علي الباقر صلوات الله عليه ولعن الله قاتليه لا سيما الطاغية هشام بن عبد الملك. @Nardebane_feghahat
✅ آیت الله : 🔹 خيلي ها هستند كه اصلاً بعد از موت نمي‌دانند كه مُرده اند، اين تلقين ميت سرّش اين است كه به مرده مي‌گوييم بدان «ان الموت حق» ، «اسمع يا زيد بن عمرو» كه «ان الموت حق»، خب او كه مرده است؟! براي خيلي ها به تعبير سيّدنا الاستاد(رضوان الله عليه) در اوايل امر روشن نيست كه مرده‌اند، اينها دفعتاً مي‌بينند كه نشئه عوض شد دفعتاً مي‌بينند دارند مي‌سوزند، خيال مي‌كنند اينجا بمباران شده؛ يا دفعتاً مي‌بينند كه «روضة من رياض الجنة» ، اصلاً نمي‌دانند اين باغ چيست بعدها مي‌فهمند كه مرده‌اند... البته كُمّلين مي‌دانند، آنها مي‌دانند كه دارند منتقل مي‌شوند... @Nardebane_feghahat
❓ سؤال: 🔹 باسلام خدمت استاد گرامی. این عقیده که بهشت و جهنم تجلی و تجسم اعمال دنيوی است آیا متکی به معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام است یا ریشه در فلسفه و عرفان دارد؟ ✅ پاسخ استاد شیخ حسن میلانی: 🔸 تجسم عمل بی معنا است. جزا و پاداش اعمال درست است. @Nardebane_feghahat
✳️ نظر (رضوان الله علیه) درباره : 🔹 بعضى به تجسم اعمال قائلند و ميگويند باعتبار اختلاف نشئات انقلاب حقايق جايز است چنانچه علم و معرفت در عالم رؤيا به آب و شير مصور ميشود و اين سخن از طريق عقل بسيار دور است و با معادى كه اهل اسلام قائلند موافقت ندارد زيرا كه ايشان به عود همين بدن قائلند و به اختلاف نشئات قائل نيستند و با اين حال قول به انقلاب حقايق سفسطه است و اقرب به عقل آنست كه حقتعالى مناسب آن اقوال و افعال و اخلاق از جواهر چيزى چند خلق كند از صور حسنه و قبيحه كه حسن و قبح آنها مصور و معاين گردد بلى با مذهب كسى موافقست كه معاد را در عالم خيال و مثال و اجساد مثاليه قائل باشد. @Nardebane_feghahat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ آیا فراز پایانی دعای عرفه از حضرت سیدالشهداء سلام الله علیه صادر شده است یا از صوفیه ؟! 🔶 رضا حسینی @Nardebane_feghahat
✔️ عَنْ إِبْرَاهِيمَ الْكَرْخِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: حَدِيثٌ تَدْرِيهِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفٍ تَرْوِيهِ وَ لا يَكُونُ الرَّجُلُ مِنْكُمْ فَقِيهاً حَتَّى يَعْرِفَ مَعَارِيضَ كَلامِنَا وَ إِنَّ الْكَلِمَةَ مِنْ كَلَامِنَا لَتَنْصَرِفُ عَلَى سَبْعِينَ وَجْهاً لَنَا مِنْ جَمِيعِهَا الْمَخْرَج» @Nardebane_feghahat
✳️ (۵) ✔️ آیت الله (حفطه الله) در کتاب الإجتهاد و التقلید معتقدند که فقیه به همان معنای اصطلاحی، در زمان معصومین(علیهم السلام) وجود داشته است و فقهاء تنها نقل حدیث نمی نموده اند. @Nardebane_feghahat