eitaa logo
نشرمعارف‌اهل‌بیت‌علیهم‌السّلام
322 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
284 ویدیو
163 فایل
رَحِـمَ اللّـهُ مَـنْ أَحْیـَى أَمْـرَنـَا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 توهین زشت بن خطاب به اشرف کائنات، وجود مقدّس صلّی الله علیه و آله به اعتراف ، امامِ اهل تسنّن و نواصب! @NashreMaarefeAhleBeit
🚩 ۲۴ یا ۲۵ صفر: طلب قلم و دوات توسط پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله (حدیث قِرطاس) روزهای آخر عمر شریف بود. مهاجرین و انصار اطراف بستر آن حضرت نشسته بودند. صلّی الله علیه و آله نظری به آنان فرمود در حالی که به علم می‌دید بعد از آن حضرت، فتنه‌ها، انحرافات فکری و بین مسلمین که از ظلم به اهل بیت ایشان و خلیفه‌ی بلافصل الهی علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام پیش می‌آید، چه می‌کند. لذا برای حفظ امّت از لغزش‌ها و هرج و مرج فرمود: 💠 «إیتوني بِدَواةٍ وَ بَیاض اَکتُب لَکُم ما لَن تَضِلّوا بَعدی اَبَداً.» «کاغذ و دوات برای من بیاورید تا مطلبی برای شما بنویسم که هرگز بعد از من گمراه نشوید.» در این هنگام با کلامی که پیش از آن هرگز احدی به رسول خدا صلّی الله علیه و آله نگفته بود، جسارت کرد و گفت: 🔥 «إنَّ الرَّجُلَ لَیَهجُر، حَسبُنا کِتابَ الله!» «همانا این مرد هذیان می‌گوید، کتاب خدا ما را بس است!» با این کلام ، اختلاف و سر و صدا بین اصحاب به وجود آمد. عدّه‌ای (از منافقین) گفتند: «حرف، حرفِ عمر است!» عدّه‌ی دیگر گفتند: «کاغذ و قلم بیاورید!» در این هنگام رسول خدا صلّی الله علیه و آله صورتِ مبارک از آنان برگرداند و فرمود: «از پیش من دور شوید، نزاع و سر و صدا نزد من جایز نیست!» آنان رفتند و کار خودش را کرد و شد در امّت اسلام آنچه نباید می‌شد! ▪️ذکر چند مطلب در این باره شایان توجّه است: ۱. این حدیث به عبارات مختلف در کتب و اهل تسنّن نقل شده است. جمله‌ای که عبارت جسارت آمیز را در بردارد، به صورت‌های مختلف آمده است که همگی نشان دهنده‌ی جسارت و هتک حرمتِ عمر به ساحت مقدّس پیامبر صلّی الله علیه و آله می‌باشد. عدّه‌ای هم از اهل خلاف بر آن شده‌اند که معنای این عبارت را به شکل دیگری نقل کنند تا شاید از وقاحتِ کلامِ گوینده‌ی آن بکاهند، امّا این ماجرا قابل انکار نیست! ۲. جسارت و نسبت هذیان و کلام باطل دادن به اشرف مخلوقات، مخالف نصّ کریم است. آیات زیر تنها به عنوان نمونه ذکر می‌شود: 🔹«وَ مَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ؛ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ» (نجم: ۳ و ۴) «و (پیامبر) از روی هوی و هوس سخن نمی‌گوید؛ گفتار او چیزی جز که به او نازل می‌شود، نیست.» 🔹«أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُول» (نساء: ۵۹، مائده: ۹۲، نور: ۵۴، محمد: ۳۳، تغابن ۱۲، آل عمران: ۳۲ و ۱۳۲، انفال: ۱، ۲۰ و ۶۰، مجادله: ۱۳) «خدا را اطاعت كنيد و از پيامبر اطاعت نماييد.» ۳. همچنین گوینده‌ی این کلام جسارت آمیز، شامل این آیات قرآن می‌شود: 🔹«وَ مَن يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِن بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَىٰ وَ يَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَ نُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَ سَاءَتْ مَصِيرًا» (نساء: ۱۱۵) «و هر کس بعد از آنکه راه هدایت برایش روشن و آشکار شد، با پیامبر مخالفت و دشمنی کند و از راهی جز راه مؤمنان پیروی نماید، او را به همان سو که رو کرده واگذاریم و به دوزخ درآوریم؛ و آن بد بازگشت‌ گاهی است!» 🔹«إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِينًا» (احزاب: ۵۷) «قطعاً کسانی که خدا و پیامبرش را آزار می‌رسانند، خدا در دنیا و آخرت لعنتشان می‌کند و برای آنان عذابی خوارکننده آماده کرده است.» ۴. اضافه بر عبارت «إنَّ الرَّجُلَ لَیَهجُر» که در کتب مختلف ذکر شده، گوینده‌ی این کلام در زمان‌های مختلف در دوران حکومت غاصبانه‌اش و قبل از آن، در جواب سؤال کنندگان و گاهی هم در کلام خودش، علّت انجام این کار خود را توضیح داده است. عمر روزی در زمان خلافت غاصبانه‌اش به گفت: «می‌دانی چرا آن روز مانع آوردن کاغذ و قلم شدم؟ چون می‌دانستم رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) در آن وصیّت می‌خواهد خلافت و امامت بعد از خود را با علی بن ابیطالب (علیه السلام) بیان کند؛ لذا مانع آوردن کاغذ و قلم شدم!» (کشف الیقین: ص٤٧١، التحفة العسجدیة: ص١٤٤، کشف الغمة: ج٢ ص٤٧، حلیة الابرار: ج٢ ص٣٢١، بحارالانوار: ج٢٩ ص٦٣٩، ج٣٠ ص ٢٤٤، ج٣١ ص٧٥ و کتب دیگر) 📚 تقویم شیعه، استاد ، ص ۶۹ تا ۷۴ (با کمی تخلیص و توضیح) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🤲 اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
✦ داستان ننگین و رسواکنندهٔ تخلّف صحابه از لشکر اسامة بن زید به (ابی‌بکر و عمر و... لعنهم الله) پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله، در آخرین روزهای عمر شریفشان، اسامة‏ بن زید را كه جوانی ۲۰ ساله بود فرمانده لشكر كرد و بزرگان صحابه همچون ابوبكر، عمر بن خطاب، ابوعبیده بن جراح و سعد بن ابى وقاص لعنهم الله را فرمان اكید داد تا هرچه زودتر به فرماندهى ‏زید جوان راهى شامات و فلسطین شوند. در این میان، عده ای می گفتند: چگونه او را که جوانی بیش نیست بر تمام مهاجران و انصار برتری داده و او را فرمانده آنان قرار داده است؟ بالاخره بعد از ماجراجویی های زیاد از تجهیز این لشکر خودداری کردند و پیامبر اکرم ایشان را نفرین نمود. ❖سؤال اول: آيا پيامبراکرم افراد متخلف از سپاه أسامه را لعن كردند؟ در رابطه با لعن رسول اكرم صلّی الله علیه و آله نسبت به متخلفين سپاه أسامه، در منابع شیعه مطالب بسیار است و نشان دهنده این مطلب است که واقعه مذکور به صورت یک امر قطعی است. در منابع اهل تسنّن هم برخى از بزرگان و استوانه‌هاى علمى آنها مثل شهرستانی و سيد شريف جرجانی و جوهری و برخی دیگر از بزرگان، به این موضوع پرداختند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. شهرستانی در كتاب «الملل و النحل» آورده است که پیامبر دستور دادند: جهزوا جيش أسامة لعن الله من تخلف عنه سپاه أسامه را مجهز كنيد خدا لعنت كند هر كس را كه از سپاه أسامه تخلف كند. سيد شريف جرجانی که از استوانه‌هاى كلامى اهل تسنّن است در كتاب المواقف، آورده است: بعد از اینکه پيامبر اكرم صلّى الله عليه و آله دیدند برخی بهانه تراشی می‌کنند، فرمودند: جهزوا جيش أسامة لعن الله من تخلف عنه خدا لعنت كند كسانى را كه از سپاه أسامه تخلف مى‌كنند. جوهری یکی دیگر از بزرگان اهل تسنّن است در كتاب السقيفه با سندی كه در کتابش نقل مى‌كند اين قضيه را مفصل آورده تا آنجايی كه نبى مكرم صلّى الله عليه و آله بارها فرمود: هر چه سريع‌تر لشكر أسامه و سپاه أسامه حركت كند و بعد فرمودند: انفذوا جيش أسامه لعن الله من تخلف عنه هر چه سريع‌تر مقدمات حركت سپاه أسامه را مجهز و آماده كنيد. خداوند لعنت كند كسانى را كه از جيش أسامه تخلف مى‌كنند. ❖سؤال دوم: آيا ابوبكر و عمر، جزء سپاه أسامه و متخلفين بودند يا خير؟ در مورد حضور ابو‌بکر و عمر در سپاه اسامه، این موضوع در مدارک شيعه به عنوان يک امر مسلم است چنانچه علامه حلى در منهاج الكرامة تصریح دارد که ابوبكر و عمر و طلحه و زبير لعنهم الله، همگی در سپاه أسامه بودند. يكي از شخصيت‌هاى برجسته اهل تسنّن، که به این بحث توجه داشته است، إبن حجر عسقلانی است كه از استوانه‌هاى علمى و رجالى اهل تسنّن می‌باشد. إبن حجر عسقلانی در شرحش بر صحيح بخارى (كه از مهمترين و بهترين و معتبرترين شروح بر صحيح بخارى است) تصریح می‌کند که: آن افرادي كه در سپاه أسامه بودند، شخصيت‌هاى بزرگ مهاجرين و انصار بودند. شخصيت‌هایی مثل أبوبكر، عمر، أبو عبيده جراح، سعد، سعيد و قتاده و همه بودند. اينها در رابطه با فرماندهى أسامه اشكال تراشی كردند. تا اين‌كه پيامبر بيماريش شدت گرفت، فرمان داد هر چه سريع‌تر سپاه أسامه را مجهز كنيد و آماده حركت باشد. محمد بن یوسف الصالحي الدمشقي از شخصيت‌هاى برجسته و پرآوازه اهل تسنّن در كتاب سبل الهدي و الرشاد، مى‌گويد: إنّ أبابكر كان ممن أمره رسول الله بالخروج مع أسامة. أبوبكر از كسانى است كه پيامبر دستور داد با سپاه أسامه حركت كند. ❖سؤال اینجاست: چگونه افرادی که مورد لعن و نفرین پیامبرند، آن هم در آخرین لحظات عمر شریف حضرت، می توانند خلیفه و جانشین پیامبر باشند؟!؟! 📚 الملل و النحل: ج ۱، ص ۱۲۹ المواقف: ج ۸، ص ۶۱۹ فتح الباري في شرح صحيح البخاري ج ۸، ص ۱۱۵، باب بعث النبي صلي الله عليه و سلم أسامة بن زيد في مرضه الذي توفي فيه سبل الهدي و الرشاد، ج ۶، ص ۲۴۸ ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🤲 اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
✅ سبب افتراق و پراکندگی امّت اسلام رحمةالله‌علیه، عالم و فقیه کم‌نظیر شیعه قرن دهم هجری در کتاب ارزشمند «حدیقةالشیعة» که در زمینه‌ی امامت و به زبان فارسی مرقوم نموده است، می‌نویسد: ⭕️ «اوّل بدان که سبب افتراقِ امّت، عمر بن خطّاب شد که در مرضِ موتِ پیغمبر خدا، مانع شد و نگذاشت که آن‌ حضرت وصیّت‌نامه بنویسد، چنانچه گذشت؛ و محمد شهرستانی که از عظمای علمای اهل سنّت است و دیگر از علمای ایشان، قائل به آن شده‌اند؛ پس بعد از پیغمبر خدا، رأی مردم مختلف شد، چنانچه هوای ایشان مختلف بود [*]. پس از آن به این سبب مذاهبِ مختلفه و عقایدِ متنوّعه پدید آمد...» 📚 حدیقة الشیعة (مقدّس‌اردبیلی)، ج۲، ص۷۴۰ [*] شاید از تعبیر "هوای ایشان مختلف بود"، اشاره به فرمایش علیه‌السلام داشته باشد که فرمودند: «مَن کانَ هَواهُ هَوي صاحِبِهِ وَ دانَ بِدينِهِ فَهُوَ مَعَهُ حَيثُ کان.» یعنی: «هر که هوای دلش، خواست و پسند امامش باشد و متديّن به دين او گردد، هر کجا که باشد با اوست.» (تحف العقول، ص۴۵۶) @NashreMaarefeAhleBeit
4_5776245127764772999.mp3
2.74M
🔊 ⭕️ پاسخی به حَسبُنا کتابُ الله! آنکه گفت: «حَسبُنا کتابُ الله»، نه از قرآن چیزی می‌دانست، نه از خدا! 🎙شهید شیخ قاسم اسلامی علیهماالسلام @NashreMaarefeAhleBeit
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 📜 حدیث قرطاس و جسارت غاصب دوم به ساحت مقدّس رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله 🔥 بیست و چهارم یا بیست و پنجم صفر، سالروز این جنایت بزرگِ منحرف کننده‌ی سعادت جوامع بشری است. 🎙استاد بندانی نیشابوری صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله @NashreMaarefeAhleBeit
4_5976503488383812938.mp3
1.54M
☑️ مزد رسالت پیامبر صلّی الله علیه و آله و کنار زدن ابوبکر از امامت جماعت 🎙 مرحوم شیخ احمد کافی صلّی الله علیه و آله @NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ⚫️ رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند: 🔻ما مِنّا إلاّ مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ.¹ هیچ یک از ما نیست، مگر این که یا یا می‌شود. 🔺ما من نبيٍّ أو وصيٍّ إلا شهیدٌ.² هیچ نبی و یا وصی نیست، مگر این که می‌شود. 📚 ۱. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۴۵، ص۱ ۲. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۱۷، ص۴۰۵ @NashreMaarefeAhleBeit
☑️ پیشگویی پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله از شهادت‌شان به وسیله سمّ ابن عبّاس گوید شنیدم از صلّی الله علیه و آله که بر روی منبر می‌فرمود: 🚩 «ای مردم! زمانی که من شوم، علی أولی به نفس شماست، و زمانی که علی به برسد، فرزندم حسن أولی به نفس مؤمنین است، و...» سپس علی‌بن‌ابیطالب علیهماالسّلام ایستاد و در حالی که گریان بود، عرض کرد: «پدر و مادرم فدای شما ای پیامبر خدا، آیا کشته می‌شوید؟» حضرت فرمود: «بلی، بوسیله سم به شهادت می‌رسم، و تو با شمشیر کشته می‌شوی و محاسنت به خونِ سرت خضاب می‌گردد و فرزندم حسن با سم شهید می‌شود و فرزندم حسین با شمشیر کشته می‌شود...» 💠 «فَقَالَ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِذَا أَنَا اسْتُشْهِدْتُ فَعَلِيٌّ أَوْلَى بِكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ فَإِذَا اسْتُشْهِدَ عَلِيٌّ فَابْنِيَ الْحَسَنُ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْهُمْ بِأَنْفُسِهِمْ وَ إِذَا اسْتُشْهِدَ الْحَسَنُ فَابْنِيَ الْحُسَيْنُ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْهُمْ بِأَنْفُسِهِمْ... فَقَامَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام وَ هُوَ يَبْكِي فَقَالَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا رَسُولَ اللَّهِ أَ تُقْتَلُ قَالَ نَعَمْ أَهْلِكُ شَهِيداً بِالسَّمِّ وَ تُقْتَلُ أَنْتَ بِالسَّيْفِ وَ تُخْضَبُ لِحْيَتُكَ مِنْ دَمِ رَأْسِكَ وَ يُقْتَلُ ابْنِيَ الْحَسَنُ بِالسَّمِّ وَ يُقْتَلُ ابْنِيَ الْحُسَيْنُ بِالسَّيْف‏...» 📚 بحار الانوار، ج ‏۳۳، ص ۲۶۶ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🤲 اللهـمّ عجّـل لولیّـك الفـرج لینک کانال نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام در ایتا https://eitaa.com/NashreMaarefeAhleBeit لینک کانال تلگرام نشر معارف اهل بیت علیهم السّلام telegram.me/NashreMaarefeAhleBeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا