eitaa logo
کانال ندای تعالی🌱
390 دنبال‌کننده
132 عکس
101 ویدیو
1 فایل
وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی💚 ... شماره تماس: ۰۹۹۶۰۹۰۰۱۵۷ پاسخگویی:۱۹ الی ۲۱ آیدی آدمین: @Admin_NedayeTaali
مشاهده در ایتا
دانلود
سرمایه‌داری فاجعه محور 🔸از سال ۲۰۰۴ خانم نائومی کلاین پژوهشی را از تاریخ اقتصاد چند دهه اخیر آغاز کرد که آکنده از گفته‌ها و اغلب ناگفته‌هایی ست درباره بحران‌های گوناگون و اینکه چگونه از این بحران‌ها سوء استفاده می شود تا راه برای سرمایه‌داری فاجعه محور در سراسر دنیا باز و هموار شود. 🔸بحرانی فرا می رسد، هول و هراس جامعه را در بر می گیرد و نظریه‌پردازان مکتب نئولیبرال با رخنه کردن در خلاء اجتماعیِ ناشی از بحران و جوّ ترس و نگرانی، دست بکار می شوند و به نفع شرکت‌های بزرگ، به مهندسی جوامعِ بحران‌زده می پردازند. 🔸خانم کلاین ضمن پژوهش‌های خود به شباهت‌های تکان‌دهنده‌ای بین شکنجه افراد در زندان‌های سازمان جاسوسی آمریکا و نظریات شوک‌درمانی استادان اقتصاد برمی‌خورد. 🔸طبق یکی از کتاب‌های راهنمای سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، هدف از شکنجه (یعنی مرحله سست کردن و به راه آوردن زندانی) ایجاد نوعی توفان شدیدِ ذهنی است. پس از شکنجه، زندانی به قدری از نظر روانی به قهقرا رفته و وحشت‌زده است که دیگر قادر نیست منطقی فکر کند یا حافظ منافع خود باشد. فاصله زمانیِ فوق‌العاده کوتاهی وجود دارد که در آن فرد زندانی دچار نوعی حالت تعلیقِ بین زندگی و مرگ می شود و شخصیتِ شکل‌گرفته و فرهیخته‌اش همراه با ویژگی‌های آن فرو می ریزد، یک نوع شوک یا فلج روانی است. بازجوی مجرب این لحظه را در هنگام رخداد آن خوب می شناسد و می داند که زندانی آماده اقرار و دست کشیدن از باور‌های پیشین است. 🔸دکترین نظامی ایالات متحده که مبنای حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق را تشکیل داد، بر اساس سند "شوک و ارعاب، نیل به سلطه آنی"، است که پیرو همین شباهت‌ها تدوین شده است. در ادامه به سرمایه‌داری فاجعه محور در عراق که توسط آمریکا اجرا شد خواهیم پرداخت. ۳۳ @haad1442 💠 کانال ندای تعالی 🌱 @NedayeTaali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دلتنگ‌تر از همه... 🔹گر چه دوریم به یاد تو سخن میگوییم... 💠 کانال ندای تعالی 🌱 @NedayeTaali
🟢فقاهت اجتماعی به نسخه ولایت فقیه در ایران یا اخوت ایمانی در عراق؟ 📝حسین مهدیزاده 1️⃣از 2️⃣ برادرم زیارت اربعین را از طریق جاده حیدریه نمیرود بلکه از میرود و فقط هم با می رود. من هیچ وقت قبول نمی کردم که از این مسیرها بروم چرا که واقعا از زحمتی که برای برادران عراقی ایجاد می شود خجالت می کشم. می گفتم که همین چادرها و موکبهای جاده ای را می رویم و بیشتر از این زحمت برای این برادران با کرامت درست نمی کنیم. حتی عوض همه ایرانی هایی که می روند خانه های مردم و متوقعانه از آنها تقاضا حمام و غذا و جای خواب و استراحت می کردند خجالت می کشیدم و البته هنوز هم خجالت می کشم! در این سفر هم فقط جمله های عذرخواهی از زبانم هیچ وقت نیفتاد. تا اینکه سال قبل به بخاطر همراهی با برادرم از رفتم. اربعین خودش یک جهان دیگر در جهان حاضر است و طریق روستایی یک جهان دیگر، درون جهان اربعین! برادرم در این سالها رفقای عجیبی پیدا کرده بود و من را برد تا به همه شان سر بزنیم! آدمهای عجیبی که هر کدام یک قصه خوانی برای دنیای قصه خوانها بودند! از روز دوم مدام یک گمانه علمی در ذهنم بازی می کرد که واقعا یک سال دندان روی جگر گذاشتم که آن را منتشر نکردم تا اینکه در این روزها جوابی برای آن پیدا کردم و حالا آن را منتشر می کنم. من وقتی بحث نظریه اجتماعی اسلام را با عنوان می گویم، همیشه به طبع مرحوم آیت الله شاه آبادی از دو عمودی و افقی در این را بطه میگویم. یکی خیط و خط عمودی که استیلاء نیست، بلکه ولایت است و دیگری خیط و خط افقی که به جای تضاد سوداگرانه در بازار، اخوت و برادری و یاریگری مشفقانه است. آنچه سال قبل ذهنم را درگیر کرده بود این بود که فقاهت در ایران به محوریت نظریه ولایت فقیه مرحوم امام (ره) ناموس جامعه پردازی شیعه را صیانت از قرار داد و متاسفانه در جامعه ایران زیر تاخ و تاز در خطر نانودی واقعی قرار گرفته. در مقابل فقهای عراق خط عمودی ولایت را به حکومت مدرن کرده اند و به مشارکت حزبی و لابی گری اکتفا کرده اند و تلاش خود را بر حفظ خط افقی اخوت اجتماعی از طریق اربعین و زیارت و روابط عشیره ای قرار دادند. حالا سوال این است که کدام یک موفق تر بوده اند؟!! سال قبل، وقتی در طریق راه می رفتیم مدام با خودم می گفتم که واقعا ایده عراقی ها موفق تر نبوده؟! 📌پیوند به قسمت دوم https://eitaa.com/social_theory/2806 🆔 @social_theory 💠 کانال ندای تعالی 🌱 @NedayeTaali
🟢فقاهت اجتماعی به نسخه ولایت فقیه در ایران یا اخوت ایمانی در عراق؟ 📝حسین مهدیزاده 2️⃣ از 2️⃣ اما به مرور وقتی به کربلا رسیدیم و منزل سید محمد رفتیم و برادرم از ریزش نسل جوان این خانواده در این سالها تعریف کرد و بعد در مسیر بازگشت وقتی داخل بغداد محله های جدید را دیدیم و یا مال هایی که در کربلا ساخته شده بود و با افتخار نوشته شده بود که موقوفه عتبیه حسینیه و عباسیه است، فهمیدم که نسخه عراقی اربعین و زیارت و عشیره هم در مقابل جامعه پردازی سوداگرانه لیبرال_آمریکایی نقطه ضعف های شدیدی دارد که در برخی از آنها ما ایرانی ها جوابهای بهتری داریم تا عراقی ها و در برخی موارد هم درد مشترک داشتیم! خانواده هایی را دیدم که مجاهدین طریق اربعین در زمان صدام بودند اما امروز فرزند جوان آنها که در بغداد مهندس بود، حاضر نبود حتی برای کمک به موکب اجدادی اش حتی شب و روز اربعین خودش را به طریق برساند و این خیلی برای عشایر عراقی سنگین بود. اضافه کنید روشنفکری عربی که یک پای ثابت زندگی دویست ساله جوانان عرب است و مثل خوره ایمان جوانهای تحصیل کرده و نخبه را می خورد! امنیت و بودن اربعین روی زمین هم که محصول عراقی های طرفدار ولایت فقیه و یا حداقل با حمایت جدی آنها حاصل شده است و الا داعش اربعین را به خاطره ها ملحق می کرد و حتی خیلی بدتر از اینها... حالا پس کدام یک از این دو گروه از فقها مسیر درست برای ساخت دینی و دینی کردن زندگی را انتخاب کرده اند؟! ⚠️می خواهم جواب این سوال راهبردی، بلکه بنیادین را امسال بنویسم که ایران چهارم را نوشته ام و دیگر ذهنم از شعوب و قبایل فراتر رفته و از ایران و عراق کردن خلاص شده. البته می دانم که همین جواب هم به مرور باید تکمیل شود و نسخه های جدیدتری برای آن نوشت. 🔆 زندگی متمدن بشر از شروع شده و پایتخت سرزمین های میانه از زمان آدم ابوالبشر تا امروز و تا همیشه همین نقطه ای بوده و هست و خواهد بود که امروز به آن کوفه تا کربلا می گویند. حالا اگر امروز، همان لحظات تحول تاریخ و ظهور ولایت عظما باشد، ساکنین کوفه و اطراف آن در حال آماده شدن برای میزبانی متفاوت ترین حکومت تاریخ هستند و ما نه تنها نباید به آنها حسادت کنیم و یا با کمی از این مساله یاد کنیم بلکه باید بدانیم که این ماموریت تاریخی این منطقه است و همه ما نیز باید به آن دل بدهیم. در همین حال، هم ظاهرا مثل همیشه تاریخ در است. پس این دو سرزمین از دو مسیر ظاهرا مجزا، برنامه رشد خودشان را ادامه داده اند ولی دستشان را از دست هم خارج نکرده اند. می بنید که عراقی ها با فرهنگ اربعین به ما ایرانی ها کمک می کنند تا ما خط اخوت را گم نکنیم و ما مجاهدین ما ایرانی ها هم در خطرات از آنها و مجاهدین شان حمایت می کنیم. 🟡 حالا وقت این است که مشاهده گر خوبی باشیم و نقش بقیه مردم سرزمین های میانه را هم پیدا کنیم و برای آنها هم احترام قائل شویم و این چهل تکه از هم گسیخته شده را این بار به عنوان یک و به تبعیت از اخلاق نبی مکرم(ص) و امیرالمومنین (ع) و اهلبیت شان(ع) که به قول قرآن «انک علی خلق عظیم» بودند گزارش کنیم و خودخواه نباشیم و دنبال برتری ها خودمان نباشیم و یا مثل بردگان تحقیر شده دنبال آقایی دیگران نباشیم بلکه مثل برادرهایی که قرار است همدگیر را پیدا کنند و به هم تکیه کنند و احساس برتری بر هم نداشته باشند، برادرهایمان را پیدا کنیم بدانیم که بدون آنها و یک یک ما را نابود خواهد کرد و کس دیگری است که البته هنوز پشت پرده غیبت است! جامعه ای که هزار و چند صد سال با رویایش زندگی کرده ایم، جامعه است که هیچ کس در آن خود را نمی بیند و برای خود چیزی جمع نمی کند و دنبال برتری بر دیگری نیست و تواضع و محبت و یاریگری در راه خدا خصلت بزرگ آن است. ما به سوی عاطفی ترین جامعه ای که بشر می تواند به سوی آن حرکت کند، در حال حرکت هستیم! «چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!» 💠 کانال ندای تعالی 🌱 @NedayeTaali
📣📣📣 دوستان سلام ان شاالله ✅ کلاس کنترل ذهن 🗓 چهارشنبه ۷ شهریور ماه ⏰ ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.
13_2 Be Vaghte Shaam (1403-05-27) Mashhad Moghadas.mp3
25.21M
🔈 🔰 جلسه سیزدهم، بخش دوم * منافقین، مریض‌دلان، معوقین، مرجفین؛ عوامل شکست جامعه از دیدگاه قرآن [0:33] * ثمره کار معوقین: هموارکردن مسیر برای افزایش جنایات دشمن [5:32] * ثمرات فروان جنگ روانی در مقایسه با جنگ سخت؛ علت تاخیر در پاسخ ایران به اسرائیل [6:46] * مسجدالاقصی؛ چالش همیشگی و عامل برهم‌خوردن مذاکرات فلسطین و اسرائیل [12:04] * گرفتار شدن از محلی که حساب نمی‌کنند؛ سنت الهی در مورد قوم یهود [16:10] * خیانت‌های معوقین نسبت به جامعه در پیشبرد اهداف دشمن [18:15] * راهبرد عبور از مشکل عظیم "فرعون" در بیان حضرت موسی (علیه‌السلام) [28:43] * سنت الهی: مهلت‌های فراوان به مستکبرین و ریزش بسیاری از مؤمنین [33:34] * زمزمه دلواپسان از قدرت دشمن؛ مانع اصلی جامعه از اقدام و پیروزی در جبهه‌های مختلف [37:22] * يا بن شبيب ، إن كنت باكيا لشئ ، فابك للحسين ... [46:02] ⏰ مدت زمان: ۱:۰۰:۰۵ 📆 ۱۴۰۳/۰۵/۲۷ 🔔@Aminikhaah_Media
کانال ندای تعالی🌱
🔈 #به_وقت_شام 🔰 جلسه سیزدهم، بخش دوم * منافقین، مریض‌دلان، معوقین، مرجفین؛ عوامل شکست جامعه از دید
دوستان گرامی توصیه می کنم این سلسله جلسات رو حتما گوش کنید بسیار بسیار مفیده مساله فلسطین و ربطش به وقایع آخرالزمان رو به صورت عالی توضیح دادند و تحلیل های نابی ارائه کردند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 بدون بی‌معناست! 🔰 : ⚡️ همين که موحّد می‌شوی، وارد ميدان درگيری با کُفر و ظُلم می‌شوی؛ وارد ميدان درگيری عظيم نبی اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) با دشمنان خدا و جبهه مستکبرین و ظالمین در عالَم می‌شوی. ⚡️ نمی‌شود کسی موحّد شود، ولی خودش را از این میدان درگیری کنار بکشد و بگوید: "من موحّدم، ولی صُلح کُلّی هستم!" مگر می‌شود؟! ⚡️ مگر می‌شود دين اسلام را طوری معنا کرد که آيات جهادش کنار برود؟ مگر می‌شود دين اسلام را طوری معنا کرد که تولّی و تبرّی در آن نباشد و نسبت به اقامۀ کفر و استکبار در عالَم، بی‌خیال و بی‌تفاوت باشيم؟ 💠 کانال ندای تعالی 🌱 @NedayeTaali
♦️استادی می‌گفت : با امام زمان‌ ‹عج› صحبت کنید، با ایشان انس بگیرید، بگویید : آقا در این اخلاقم گیر کرده ام شما کمکم کنید... 🔹زمانِ غیبتِ حضرت، زمان‌ِ تربیت‌شدن‌ است‌. 💠 کانال ندای تعالی🌱 @NedayeTaali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆زندگی مظلومانه ی امام حسن مجتبی علیه السلام 🔸 برگرفته از جلسه "درنگی بر دوران حیات امام حسن عسکری علیه السلام" 💠 کانال ندای تعالی🌱 @NedayeTaali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙ترمیم، طراحي و ساخت محله و شهر بر اساس آیات و روایات / قسمت دوم/ جمعه/ ساعت ۲۱ 🗣حجت الاسلام علی کشوری لینک جلسه در ویراستی 👇 https://virasty.com/Islam1357/1726224589659272476 https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ببندید دهان این تندروی افراطی ضد وفاق را... 🗣 مهدی کوچک زاده 😬 @syjebraily 💠 کانال ندای تعالی 🌱 @NedayeTaali
5.97M
📢 بشنوید 🔴 بسیار مهم❗️ 🔶🔹 بررسی جامع مجموعه‌ی تحولات حال و پیشِ رو 💢 محورهای موضوعی 1️⃣ شرایط ویژه‌ و منحصربفرد ایران در جهان؛ 2️⃣ اعتراف اندیشمندان مطرح جهان به تمدن‌سازی ایران؛ 3️⃣ علت منازعات، فتنه‌ها و فشارهای پشت سرهم دشمن علیه ایران؛ 4️⃣ تعریف فتنه‌ی ترکیبی؛ 5️⃣ وضعیت حاصل از فتنه‌های ترکیبی چگونه است؟ 6️⃣ ظاهر و باطن دولت چهاردهم؛ 7️⃣ رسوا شدن اهل نفاق در آستانه‌ی ظهور؛ 8⃣ تنها راه نجات در فتنه‌های پیشِ رو؛ ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
E01-ریشه‌های ما.mp3
25.04M
📢 بشنوید 🔶🔹 سلسله نشست‌های «در آستانه‌ی قله» 📼 جلسه‌ی یکم: ریشه‌های ما (۱) 💢 محورهای موضوعی 1️⃣ نظریات حکمرانی در قرن معاصر؛ 2️⃣ ظهور نظریه‌ی سوم حکمرانی؛ 3️⃣ نظریه‌ی ولایت‌فقیه، به‌عنوان الگوی تمدن‌سازی؛ 4️⃣ نهضت‌سازی ۴۰ ساله‌ی امام خمینی (ره) تا حصول پیروزی انقلاب اسلامی؛ 5️⃣ آغاز مطالعه‌ی کتاب ولایت‌فقیه امام خمینی (ره)؛ 🔰 ارائه‌دهنده: استاد محمدعلی‌شکوهیان‌راد 📍مکان برگزاری: قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه‌ی ۶، سازمان تبلیغات اسلامی 🆔 ثبت‌نام: @Ketabsal003 @AFKAREHOWZAVI ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
🔻مغالطات رئیس‌جمهور 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. رئیس‌جمهور در نشست خبریِ دیروز و در واکنش به انتصاب‌های ناروا، چند شبه‌استدلال مطرح کرد. نخست این‌که ایشان فتنه را «نسبی‌سازی» کرد و به «نگاه‌ها» ارجاع داد؛ یعنی برخی که از فتنه سخن می‌گویند، راوی نگاه خودشان هستند، نه این‌که عمل طرفِ مقابل در ذات خویش، فتنه باشد. نزاع و اختلافی رخ داده و هر یک از دو طرف، نسبتی به طرف مقابل می‌دهد و این‌گونه نیست که مسألۀ «حق» و «باطل» در میان باشد و یکی «ظالم» باشد و دیگری «مظلوم». هر دو سوی ماجرا، از خطا و صواب، نصیب برده‌اند و حقِ محض نیستند و نمی‌توان جانب یکی را گرفت. اما اگر ایشان معتقد به نظریۀ ولایت فقیه است و می‌داند که تعبیر «فتنه» را شخصِ رهبر انقلاب مطرح کردند و عاملان اصلی را «فتنه‌گر» نامیدند، چرا چنین قضاوت رسوا و تحریف‌آلودی ارائه می‌دهد؟! در مسأله‌های اختلافی، باید به چه کسی جز ولی‌ّفقیه ارجاع داد و تسلیم نظرش شد؟! در اینجا، ولیّ‌فقیه با صراحت تمام، یک طرف را نفی و انکار کرده و خودش در موقعیّت حد وسط، قرار نگرفته است. آن‌همه توصیه و حسّاسیّت رهبر انقلاب، با چه واکنش‌هایی از سوی فتنه‌گران مواجه گردید؟! در یک سوی این نزاع، رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند و ایشان برای دفاع از جمهوریّت نظام، پا به معرکه نهادند و در برابر فتنه، آشکارا و بارها موضع‌گیریِ منفی کردند. اکنون چه شده که رئیس‌جمهور، در میانه می‌نشیند و به سایۀ نسبیّت پناه می‌برد و برای قدرت، به حقیقت جفا می‌کند؟! از این گذشته، مگر مسألۀ جریان فتنه، ادّعای «وقوع تقلّب در انتخابات» نبود و مگر از عهدۀ اثبات ادّعای خود برآمدند؟! پس واقعیّت و عینیت نیز نشان می‌دهد آنچه که رخ داده، به‌حتم فتنه بوده است. فتنه، «از نظر ما»، فتنه نیست؛ بلکه «به‌واقع» فتنه بود و نباید با پناه‌بردن به نسبیّت و سیّالیّت، حقیقت را پایمال کرد. به‌نظرم کسی‌که دربارۀ فتنه، چنین قضاوتی دارد، بهره‌ای از عدالت سیاسی ندارد. [دوّم]. دیگر این‌که ایشان در ادامه می‌افزاید هر کسی «عیوب» و «خطاها»یی دارد و برای تحقّق وفاق، باید از گذشته گذشت و بر ضعف‌ها، چشم‌پوشی کرد. این سخن نیز با نظر صریح رهبر انقلاب، تعارض دارد؛ چراکه ایشان هم اقدام فتنه‌گران را «خطای نابخشودنی» دانستند و هم آنها را «خط قرمزِ نظام» برشمردند و از نزدیکی و مؤانست به آنها پرهیز دادند. آیا رهبر انقلاب در برابر عیوب و خطاهای عادی، چنین موضع سرسختانه‌ای دارند؟! آیا جای مدارا و نرمش وجود دارد اما ایشان چنین نمی‌کنند و اینان را در دایرۀ حاکمیّت نمی‌پذیرند؟! حصر، ظلم نظام به فتنه‌گران است، یا کمترین مجازاتی است که برای آنها در نظر گرفته شده است؟! آنچه که در فتنه رخ داد، ضعف بخشودنی و عادی بود، یا آنچنان ناجوانمردانه و خائنانه بود که رهبر انقلاب از چنین افرادی به عنوان «افراد نامطمئن» یاد کردند؟! آن‌همه صدمات ملّی و ضربه‌های حیثیّتی و شکاف‌های اجتماعی و لطمات اقتصادی و ... که هنوز هم علاج نشدند، حاصل ضعف‌های عادی بودند، یا خیانت و خباثت فتنه‌گرانی چون هاشمی‌ و خاتمی و موسوی و کروبی. باور کنیم که ذهنیّت رئیس‌جمهور، این اندازه بسیط و ابتدایی و ساده‌ساز است؟! [سوّم]. رئیس‌جمهور به عنوان یک شبه‌استدلال دیگر می‌گوید اگر اینان را به کار نگیریم، دیگر «وفاق»، معنایی نخواهد داشت. عجبا! اوّلاً، مگر معنی وفاق، «دلجویی از اصحاب فتنه» است؟! «وفاق ملّی» یعنی «وفاق با فتنه‌گران»؟! این وفاق، با نام این‌که «ملّی» است، فروخته شده، اما در عمل، معنی‌اش عبارت است از در آغوش کشیدن نیروهای فتنه. چرا باید وفاق ملّی را مشروط به «اصحاب فتنه» کرد و آنها را مساوی با مفهوم «ملّی» انگاشت؟! ثانیاً، ترجمۀ وفاق ملّی، «گماردن افراد بر کرسی‌های قدرت» است؟! یعنی همین که قدرت را میان افراد، توزیع و تقسیم کردیم، وفاق حاصل شده است؟! این امر، «سهمیه‌بندیِ قدرت سیاسی» نام دارد و نه وفاق ملّی. وفاق، از اتّحاد باطنی و همسانی فکری برمی‌خیزد و نه از تکه‌تکه‌کردن قدرت سیاسی و سپردن هر تکه به کسی. عمل‌گرایان برای این‌که مانع و مزاحمی در مسیر قدرت‌شان نباشد، چنین شگردی را در پیش می‌گیرند تا همگان را در سپهر خویش، هضم و مستحیل سازند؛ هر چند در این میان، اصالت‌های فکری نادیده گرفته شوند. هنگامی‌که طرّاحان پشت‌صحنۀ این دولت، از جملۀ عوامانۀ «با هم دعوا نکنیم»، تعبیر «وفاق ملّی» را بیرون می‌کِشند و به‌عنوان گفتمان، به خوردِ جامعه و رسانه و حاکمیّت می‌دهند، روشن است که نباید توقع معقولیّت و حکیمانه‌گی داشت. در این دولت، بازار سطحی‌اندیشی و ساده‌سازی و منطق‌گریزی و محاسبات کوچه‌بازاری، بیش از اینها گرم خواهد شد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذات مدرنیه و وعده دروغی به نام رفاه و آسایش خلاصه‌ی  تمام نظام سرمایه داری و «رفاه» دروغینش.. دوستان حتما این کلیپ رو ببینید و زیاد درباره اش فکر کنید🙏🙏🙏 بهتون قول میدم اگر خوب درباره اش فک کنید چیزی رو درک می کنید که اثر و اجرش از عبادت هفتاد ساله بیشتره 💠 کانال ندای تعالی 🌱 @NedayeTaali
💫 تصحیح یک اشتباه رایج درباره سرمایه‌داری سرمایه‌داری که معادل فارسی کاپیتالیسم است. یک مکتب فکری مبتنی بر فردگرایی و اصالت سود است و مجموعه ای مدون از اصول فکری، رفتاری، اقتصادی و سیاسی را تشکیل می دهد. لذا نظام سرمایه‌داری، با کاربرد رایج آن در حسابداری، یعنی ثروت و دارایی، تفاوت بنیادین دارد؛ و سرمایه‌دار به معنی صاحب ثروت و دارایی، ارتباطی به ایدئولوژی سرمایه‌داری ندارد. این است که نباید تقابل اسلام با سرمایه‌داری، تقابل اسلام با صاحبان ثروت و دارایی تلقی شود. @syjebraily پ.ن: کاپیتالیسم یعنی اصالت سرمایه یعنی حق با سرمایه دار (کلان) است و تمامی قوانین باید از سرمایه دار و سود او حمایت کند و سرمایه دار هم می تواند اشخاص سیاسی را حمایت کرده و قوانین را طوری تنظیم کند که به نفع او باشد یعنی تامین سود به هر قیمت
کانال ندای تعالی🌱
💫 تصحیح یک اشتباه رایج درباره سرمایه‌داری سرمایه‌داری که معادل فارسی کاپیتالیسم است. یک مکتب فکری
سرمایه دار برای انتخاب سیاستمدار دلخواه هم باید افکار عمومی را به سمتی که دلش میخواهد سوق دهد اینجاست که رسانه و صاحبان رسانه را میخرد و با ایجاد شما رو به خرید خبر و تحلیل و کالای (اعم از وسایل و تفریح و ورزش و ..ـ ) خود ترغیب می کند و تامین این نیازها را به انتخاب کاندیدای مورد نظر خود گره می زند در نگاه سرمایه داری همه چیز کالاست و همه چیز دارای قیمت است و همه چیز قابل خرید و فروش است نتیجه: میدان داری پول و اقتصاد و مرگ عاطفه و مرگ محبت و گذشت یک کلمه مرگ خانواده چرا که همه باید به بردگان متخصص و مطیع سرمایه داری تبدیل شوند
شما نگاهی به تبلیغات بلند مدت مینی واش و خرد کن همه کاره ای که از تلویزیون پخش می شود، بیندازید... سرای ایرانی، سرای لوازم خانگی و سرای فرش و.... بانک فلان و بانک بهمان و.. ایجاد نیازهای کاذب و فروش رویا برای وادار کردن شما به پیش فروش آینده و وامدار کردن شما و فروبردن شما در قرض و در نتیجه تباه کردن رفاه و آسایش آینده شما بسط ورزش و در گیر کردن شما به دعوای آبی و قرمز که از خلال اونها شما متوجه رشد ادمک های خیمه شب بازی اون ها (سلبیریتی ها) که به عنوان بهترین بازیکن و بهترین بازیگر به تبلیغ جنس و کالا و نظر و دیدگاه اونها تو جامعه می پردازند نشوید تا در بزنگاه ها شما را به حمایت از سیاست های مورد نظر خود ترغییب کنند