eitaa logo
در تکاپوی نجات
90 دنبال‌کننده
132 عکس
55 ویدیو
20 فایل
یادداشت ها و مطالب گزیده ی محمد سعید نجاتی https://t.me/Dr_nejati13 https://eitaa.com/Nejati1357 زندگینامه و معرفی آثار https://msnejati.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html
مشاهده در ایتا
دانلود
اصلاً باور نداشتم داغهای دنیا اینقدر ماندگار باشند،هروقت به یاد مادرش که چهل سال قبلش در جوانی از دنیا رفته بود می افتاد،آنچنان با شور ومحبتی از او سخن میگفت و اشک از چشمانش میآمد که شگفت زده میشدیم. میگفت تحمل داغ مادر سخته بخصوص برای مثل منی که در نوجوانی از دستش دادم و آن موقع تک دخترش بودم.و من با همه این حرفها در دلم می گفتم شاید این حرفها برای اوست، ولی وقتیکه خود،سه سال (قمری) پیش ،اول صفر، با آن مواجه شدم،وقتیکه هنوز بالحظاتی درنگ بر او در سن ۴۵ سالگی اشک میهمان چشمانم میشود وقتی جای خالی محبت‌ها و دلسوزی ها و شکوه های خالصانه اش زندگیت را پر می‌کند هرچند که به لطف خدا پدری مهربان و بزرگوار،همسری با محبت و مهربان و فرزندان و خاله و خواهرانی دلسوز داری...وقتیکه گاهگاه با دیدن تصویر یا یادگاریش آنچنان در خاطراتش غرق می‌شوی که گریه امانت نمی دهد، وقتی تنها تسلیتت آیه (انالله)می‌شود آن وقت شاید بفمهمی بی مادری چه سوزی دارد، درست است که خطاب به پناهمان حضرت معصومه(س) گفتم خانم جان بی مادرشدیم،تو برایمان مادری کن،درست که در ثواب هرعبادت و خیراتی او را شریک کردم اما باز بی مادری داستان دیگری دارد و من تازه کسی بودم که سالها به دلیل مشکلات جسمی مادر ،خیال می‌کردم آماده این داغ هستم، هرروز به دیدارش می‌رفتم مبادکه روزی نباشد و حسرت بخورم اما این روز رسید و حسرتش هم.حالا دل خوشی‌ام برای مادرم این دعا شده که: خدایا به غربتش رحم کن و همنشین تنهایی‌اش و انس وحشتش و اطمینان‌بخش ترسش باش و رحمتی را بر قبرش واردکن که از رحمت غیر تو بی‌نیاز باشد و او را با محمدو آل محشورفرما
در عتبات 1⃣ 🔸 از نکاتی که در سفر عتبات از سویی توجه را جلب می‌کرد و از زاویه‌ای دیگر انسان را غصه دار، داستان مواجه برخی از زائران با این دسته خاص از زائران امیرالمؤمنین وسیدالشهدا بود. نزدیک عاشورا که جماعت ولایتی‌های عوام که اهل و لعن علنی بودند به عتبات رسیدند، با پدیده‌ای جدید در حرم‌ها مواجه شدیم که علاوه بر مخالفت تقیه و لعن صریح به دیگران شروع می‌کردند نواگرفتن به لعن جدیدی که بر منکر موسی بن جعفر لعنت... بر منکر علی بن موسی الرضا لعنت... بر منکر جواد الائمه لعنت... کار به جایی رسید که در کربلا یکی از زائران، مرا به کناری کشید و با اشاره به این بهره‌ها می‌گفت حاج‌آقا یکی از اینها به من می‌گفت که ما غسل جنابت نمی‌کنیم و به حرم می‌آییم! و حالا از من سئوال می‌‌کرد که چرا حرم آن‌ها را بیرون نمی‌کند. این در حالی بود که بهره‌ها فارسی و عربی حتی انگلیسی بلد نبودند و وقتی از آن آذری زبان پرسیدم با چه زبانی با آن‌ها حرف زدی بهش برخورد. دیگری نقل می‌کرد که آیت الله العظمی سید محسن حکیم (ره) آن‌ها را به حرم راه نمی‌داد ولی آیت الله سیستانی با آن‌ها تسامح کرده و اجازه ورودشان به حرم‌ها را داده و حالا او داشت اعتراض می‌ کرد. این در حالی است که همه می‌ دانستند که ضریح فعلی امیرالمؤمنین اهدایی همین بهره‌ها است و آن‌ها عزاداری‌های پرحرارت و زیارت‌خوانی‌های مفصل آن‌ها را می‌دیدند. متاسفانه همانطور که این جماعت هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با اهل مذاهب دیگه را نمی‌دانند هم‌زیستی با هم‌مذهب های خودشان را نفهمیده‌اند. ‌ https://eitaa.com/Nejati1357
2⃣ 🔸درست است که از بحث‌های نظری مذهبی که فاقد همه اعتقادات مذهب حق باشد گمراهی است؛ اما در سیره و تعالیم اهل‌بیت این مسئله، مجوزی برای فحاشی و اهانت علنی به شیعیان مستضعف یا آن‌هایی نمی شود که به تعابیر اهل‌بیت صاحب ایمان‌های پایین‌تر هستند. بلکه در برخورد با این‌ها محبتشان با امیرالمؤمنین و سیدالشهدا را لحاظ می‌کنند و با عمل درستشان بدون زبان و غیرمستقیم به مذهب خود، دعوتشان می‌کنند. با اینکه در تدریس ادیان و فرق در مذهب اسماعیلی حرف‌هایی که به بهره‌ها نسبت داده بودند را ندیده بودم, ولی برای اطمینان بیشتر با پژوهشگر و استاد مسلم فرق و مذاهب در قم حجت الاسلام و المسلمین این مسئله را مطرح کردم و ایشان فرمود: «این نسبت ها غلط است. بهره‌ها امام کاظم را امام مستودع می‌دانند،‌ بهره‌ها می‌خواستند در تعمیر و بازسازی حرم امام کاظم شرکت کنند، آیت الله العظمی سیستانی مخالفت کرده. به علاوه، نسبت به غسل مثل ما فتوا می دهند. این‌ها دروغ‌هایی است برای تفرقه امت بلکه شیعه از هم.» دیدم جناب دکتر هادی انصاری اطلاع جالبی درباره آن‌ها و زیارتشان را در دو سه پست ارائه داده است [طایفه بهره شاخه ای از بیت شیعی و زیارتگاهی بر فراز] که نشان‌دهنده التزام و تقید آنان و تایید نظر جناب دکتر فرمانیان است. https://eitaa.com/Nejati1357
هدایت شده از در تکاپوی نجات
مصاحبه ای درباره حضرت رقیه سلام الله علیها حجت‌الاسلام محمدسعید نجاتی در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه (س) گفت: حضرت رقیه (س) در واقعه کربلا یک نماد است. در روایت داریم «إِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاهُنَّ سَبَايَا» مشيت خدا اين طور قرار گرفته كه حضرت رقیه (س) را اسير ببيند. وی افزود: خداوند متعال در آن نظامی که برای واقعه کربلا در عالم هستی دیده، غیر از نقش‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی آن در طول تاریخ است و یک نقش فرازمانی دارد. در این جایگاه حضرت رقیه (س) به‌عنوان نماد کودکان و اسرای کاروان حسینی یک جایگاه ویژه است، به یقین هیچ گزاره تاریخی نمی‌تواند وجود حضرت رقیه (س) را انکار کند. عضو گروه تاريخ و سيره پژوهشکده حج وزیارت تصریح کرد: هیچ تردیدی نیست که در آن مکان مقدس و حرم مطهر منسوب به حضرت رقیه (س) یکی از آل‌الله و دختران اهل‌بیت (ع) مدفون شده است و برکات، آثار فراوانی دارد، شاهد و گواه این مطلب آن است که آن محل و آن شخص مورد توجه خداوند متعال قرار دارد. وی خاطر نشان کرد: این جزء واقعیات تاریخ است که امام حسین (ع) در کاروانشان با جمعی از اسرا و دختران و کودکان همراه بودند، اسیری بردن این کاروان زنان و دختران و کودکان مصیبت دیده جزء مسلمات تاریخی است؛ اسارت بردن کاروان حسینی یکی از وقایع تلخ تاریخ است که به وسیله قاتلان و جنایتکاران این حادثه رخ داد و دوران اسارت و خرابه‌نشینی در تاریخ به تلخی یاد شده است. نجاتی تصریح کرد: هیچ جای تردید نیست که حضرت رقیه (س) یک نماد برای کودکان اسیر کاروان حسینی است که مظلومیت سیدالشهدا (ع) و حقانیت ایشان را نشان می‌دهد و این مطلب نه اینکه براساس یک روایت دینی، بلکه براساس یک روایت انسانی برای همه اثبات و نمایان است.
السلام علیک یا کریم آل طه یاحسن المجتبی 🖤حسن یعنی تمام هست زهرا 🖤حسن یعنی کریم هر دو دنیا 🖤حسن یعنی سکوت و رازداری 🖤حسن یعنی شب و دل بی قراری 🖤حسن یعنی غروری که شکسته 🖤حسن یعنی شهود دست بسته 🖤حسن یعنی غروب و رنگ نیلی 🖤حسن یعنی دوشنبه ضرب سیلی 🖤حسن یعنی بقیع تیره و تار 🖤حسن یعنی در وتیزیِ مِسمار 🖤حسن یعنی به رنگ ارغوانی 🖤حسن یعنی شکسته درجوانی 🖤حسن یعنی شهید زهر کینه 🖤حسن یعنی غریب اندر مدینه 🖤حسن یعنی تمام عشق مادر 🖤حسن یعنی عزیز قلب حیدر 🏴 شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام) تسلیت باد. #
🖤به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام: 🔸اين پژوهش درباره حسنياني است كه در مهم‌ترين قيام‌هاي فراگير حسني، نقش برجسته‌اي داشتند و به همين دليل به دستور منصور عباسي در زندان هاشميه كوفه، زنداني و سپس به شهادت رسيدند. ايشان از از فرزندان حسن مثني و فاطمه بنت الحسين (ع) بودند. ✍🏼یادداشت ها و مطالب گزیده ی محمد سعید نجاتی https://t.me/Dr_nejati13 https://eitaa.com/Nejati1357
یا مستمر؟ میدانیم که در ادبیات دینی شیعه ولایت جایگاه ویژه ای دارد؛ چنان‌که در روایت داریم: «ما نودی بشیء کما نودی بالولایة»1. در برخورد با این جایگاه رفیع دو رویکرد میان ما شیعیان وجود دارد: رویکردی سنتی که 1.ولایت پذیری را معنای غامض خلقت می‌داند که صرفا براساس جبرالهی نصیب عده ای خاص شده است و دلیل این اهتمام و ارزش آن شناخته شده نیست. از این رو واقعه کربلا را بیشتر با ادبیات فدا تفسیر می کند 2.و با تفسیر نادرست روایت‌های طینت، آن‌را به گونه‌ای جبری تفسیر می‌کنند که چون نطفه ما پاک بوده ولایت را پذیرفته‌ایم هرچند در ساحت عمل، بدترین جنایت‌ها را هم مرتکب شویم؛ زیرا روایاتی در این باب وارد شده. 2. 3.ولی غیر شیعیان امامیه هرچند عملشان خوب و نیتشان پاک نیست چون ولایت را نپذیرفته‌اند و لااقل شناخت شناسنامه‌ای نسبت به دوازده امام ندارند، همه گمراه اهل جهنم هستند و به روایتی دیگر استدلال می‌کنند.3 4. این دیدگاه هرچند بطور غیر رسمی و عوامانه راه اهل بیت را جدای از راه خدا می داند و به گونه ای مسیرامام حسین را مسیری غیر از راه خدا می شمارد و خلاصه قسم دروغ به خدا می خورد ولی جرئت نمی کند به حضرت ابوالفضل قسم دروغ بخورد. 5. نتیجه این نگاه محدودکردن حقیقت اهل‌بیت علیهم‌السلام به کالبد و زمانه حضورشان وظیفه شیعه را منحصر در زیارت‌رفتن و برگزاری هیأت جشن و عزا برای اهل‌بیت می‌داند و ظهور هم حداکثر در برآیند این تلاش‌ها و دست بالا تلاش برای شیعه‌کردن دیگران می‌داند. 5.دسته نخست نسبت به انقلاب اسلامی لا به شرط هستند. ممکن است در میانشان انقلابی‌های متعصب باشد که نسبت میان انقلاب و ولایت برایشان مفهوم نیست و ممکن است در میانشان ضد انقلاب‌های شدید که حتی انقلاب اسلامی ایران را در تنافی با مسئله ولایت یامهدویت بدانند. در مقابل دسته نخست، گروه دیگری هستند که 1. نیابت عام فقها را در امتداد ولایت حضرت حجت سلام‌الله‌علیه‌وعجل‌فرجه می‌دانند؛ که در عصر حاضر بسط و گسترش والایی در قالب ولایت‌فقیه و رهبری امت اسلامی پیدا کرده است. 2. اینان اهمیت ولایت را در شناخت شناسنامه‌ای معصومان یا صرف عزاداری و جشن و لعن دشمنان قدیم اهل‌بیت علیهم‌السلام نمی‌دانند بلکه به مقتضای "من اطاع الله فهو لنا ولی و لو کان عبدا حبشیا" حقیقت ولایت را اطاعت خداوند متعال در بستر اطاعت ولی‌ معصوم می‌دانند 3.که نه فقط ساحت جشن و عزاداری‌‌ها، که همه ساحت‌های زندگی را در بر می‌گیرد و معیت با اهل‌بیت علیهم‌السلام را در محیا و ممات و جدانشدن از آنان را حتی در یک لحظه می داند. در این نگاه، اهل‌بیت علیهم‌السلام تبلور حقیقی کل خیر هستند و جمیع خیرات فروع نور اهل‌بیت هستند که انجام آن‌ها مایه تقربشان به خداوند و هم‌زمان به اهل‌بیت می‌شود؛ چراکه اهل‌بیت "ادلاء الی الله" هستند. 4. براین اساس، بسیاری از کسانی را که با اشتباه در مصداق در شناسنامه غیر از اهل‌بیت را امام خود گرفته‌اند به‌خاطر استضعاف محیطی یا جهل‌مرکب و اگر حق را می‌شناختند تابع واقعی حق بودند در مسیر ولایت و اهل تولی می‌دانند، هرچند در شناسنامه، شیعه اثناعشری نباشند و در مقابل هر شرارت و بدی خباثت و ظلم را فروع عداوت اهل‌بیت می‌شمارند. حتی اگر به ظاهر و براساس شناسنامه، این شروران اهل‌بیت را حتی به نام نشناسند. 5.در این نگاه اهتمام به امور انقلاب و نصیحت و حفاظت از آن اهتمام به امر مسلمین و امر اهل‌بیت تلقی می‌شود و تلاش برای اقتدار و استحکام آن، در مسیر مقدمه‌سازی برای ظهور. ‌در این نگاه، مصداق "عدو لمن عاداکم الی یوم القیامة" منحصر در چند عرب وحشی هزارسال پیش و کسانی که امروزه آنان را مقتدا می‌دانند نیست؛ بلکه مصادیقش در هرجا که فروع ظلم و شرارت باشد هست و در مقابل اهل ولایت به گستره خیر دوستی بدون عناد با اهل‌بیت علیهم‌السلام توسعه دارد. 6.برای تبیین بیشتر بگذارید به غزه اشاره کنم، به این زخم چرکین انسانیت، به این مصاف‌گاه بشریت، به این غربال‌گر جهانی وجدان‌های خفته و بیدار. اهل تلقی نخست اگر شبهه ناصبی‌گری اهل غزه برایشان حل شود تازه با اهل غزه بیگانه می‌شوند و یا بی‌تفاوت. برای تلف‌شدن عده‌ای گمراه، پدر نهایت اندوهگین برای مصائب عده‌ای ستم‌دیده؛ ولی در نگاه دوم مصائب اهل غزه، مصائب خط مقدم جبهه ولایت است و دشمنشان دشمن ولایت و تلاش و دعا برای اصلاح امرشان وظیفه حتمی مدعیان ولایت و این‌چنین است داستان باید بکوشیم تا ولایت خودمان و دیگر دوستان اهل بیت را مستمر و ابدی بگردانیم و ... ‌1. الکافي , جلد۲ , صفحه۱۸ عنوان باب : الجزء الثاني كتاب الإيمان و الكفر بَابُ دَعَائِمِ اَلْإِسْلاَمِ قائل : امام باقر (علیه السلام)
حَدَّثَنِي اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ اَلْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ اَلزِّيَادِيِّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْوَشَّاءِ قَالَ حَدَّثَنَا أَبَانُ بْنُ عُثْمَانَ عَنْ فُضَيْلٍ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: بُنِيَ اَلْإِسْلاَمُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى اَلصَّلاَةِ وَ اَلزَّكَاةِ وَ اَلصَّوْمِ وَ اَلْحَجِّ وَ اَلْوَلاَيَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلاَيَةِ . 2. علل الشرایع , جلد۲ , صفحه۶۰۶/ 3. الکافي , جلد۲ , صفحه۱۸/قائل : امام باقر (علیه السلام) ، پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)...أَمَا لَوْ أَنَّ رَجُلاً قَامَ لَيْلَهُ وَ صَامَ نَهَارَهُ وَ تَصَدَّقَ بِجَمِيعِ مَالِهِ وَ حَجَّ جَمِيعَ دَهْرِهِ وَ لَمْ يَعْرِفْ وَلاَيَةَ وَلِيِّ اَللَّهِ فَيُوَالِيَهُ وَ يَكُونَ جَمِيعُ أَعْمَالِهِ بِدَلاَلَتِهِ إِلَيْهِ مَا كَانَ لَهُ عَلَى اَللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ حَقٌّ فِي ثَوَابِهِ وَ لاَ كَانَ مِنْ أَهْلِ اَلْإِيمَانِ ثُمَّ قَالَ أُولَئِكَ اَلْمُحْسِنُ مِنْهُمْ يُدْخِلُهُ اَللَّهُ اَلْجَنَّةَ بِفَضْلِ رَحْمَتِهِ . https://eitaa.com/Nejati1357 https://t.me/Dr_nejati13
در تکاپوی نجات
-مولا-4. کاردانی کاردان... جا دارد چند جمله درباره مدیر موفق بعثه نجف اشرف بگویم . حجت الاسلام و المسلمین حاج حسین کاردان. اگر نه اینکه باید خوبی ها را انتشار و گسترش داد و نمونه های خوب را معرفی کرد شاید در این موضوع چیزی نمی نوشتم ولی واقعا نمونه ای از مدیر جدی و پرتلاش و صمیمی را در ایشان یافتم. وقت نهار همه را صدا می کرد و به همراه خود به رستوران می برد(البته وقتی که مثل ما مجرد بود و حاج خانم تشریف نداشتند) صمیمی و با محتوا می گفت و تعلیم می داد و مطایبه می کرد، کاری که وظیفه بود بدون مسامحه ولی با نرمی و ملاطفت می خواست. در میدان در موارد بسیاری پیشتر از نیرو حاضر بود و اقدام می کرد. تا جائیکه برایش مقدور بود وسیله راحتی و امکانات موجود را برای همه افراد فراهم می کرد، محبت و صمیمیتش اختصاصی به هم لباسی ها یا مدیران نداشت و همگانی بود. سوار بر کار بود و توانا در وظیفه محول به او و کبوتر حرم و شایسته این جایگاه، گاهی با تغییر لهجه (حاج آقا خراسانی الاصل است اما خدایی ترکی را هم خوب تقلید می کند)گاهی با امتیاز بندی و با لطایف الحیلی کاررا پیش می برد . چند روز که نبود خدام حرم مطهر سراغش را می گرفتند از بس که با لبخند و بوسه و در آغوش گرفتن و معانقه با اونها صمیمی شده بود. مدیر مغتنمی است برای بعثه، خداوند هرجا که هست بر توفیقاتش بیفزاید و حسن عاقبت را نصیب همه ما بگرداند.
در تکاپوی نجات
#در_حریم_مولا #بُهره_های_هفت_امامی در عتبات 1⃣ 🔸 از نکاتی که در سفر عتبات از سویی توجه را جلب می‌کر
⚡️آسیب شناسی جهانی کردن پیام نهضت حسینی ✍به قلم: مهدی فرمانیان 🔹 در حالی که پیام امام حسین ع جهانی و ناظر به همه آزادگان و سرمشق نهضت های آزادیبخش جهان است؛ عده ای قلیل از شیعیان انحصارگرا حتی حسین را برای برادران شیعه اسماعیلی بهره هم تحمل نمی کنند. 🔸 بهره هایی که امام موسی بن جعفر ع را امام مستودع می دانند و به امام رضا ع احترام می گذارند. ✅ تاکنون یکصد کتاب معتبر از بزرگان اسماعیلیه را مطالعه کرده ام؛ اما هیچ اهانتی از اسماعیلیه نسبت به امامان بعد از امام صادق ع در کتب اینها ندیدم، بلکه در یکی از کتب قدیمی آنان مربوط به قرن ششم تصریح شده بود که امام موسی بن جعفر امام مستودع است. 💥 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ: ʲᵒᶦⁿ↷                ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ʲᵒᶦⁿ↷                ➣https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
noormags-آسیب_شناسی_میدانی_مراسم_پیاده_روی_اربعین_حسینی_(از_زاویه_فرهنگ_زیارت_در_اسلام)-1691364.pdf
601.4K
noormags-آسیب_شناسی_میدانی_مراسم_پیاده_روی_اربعین_حسینی_(از_زاویه_فرهنگ_زیارت_در_اسلام)-1691364.pdf
🔴 عذر‌خواهی پیشکش، بی‌تفاوت نباشید! ⏪ گلایه حسین شریعتمداری از نابه جای بعضی مسئولان نظام و اعضای دفتر رهبری بابت جفایی که در مسأله کابینه پیشنهادی پزشکیان بر رهبر معظم انقلاب واقع شد حسین شریعتمداری: 🔹دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور محترم و اعضای هیئت دولت با حضرت ایشان به صراحت و وضوح ادعا‌های مطرح شده درباره این که انتخاب همه وزرا با هماهنگی ایشان بوده است را به صراحت رد کرده‌اند و اشاره به تایید برخی و تاکید برخی همان است که همواره به عنوان یک روال تعریف شده و قانونی انجام می‌گرفته و در هر دو یادداشت کیهان نیز به آن اشاره شده بود. 🔹اکنون این سؤال از مراکز ذی‌ربط و شماری از شخصیت‌های نظام مطرح است که چرا با بی‌تفاوتی از کنار ماجرای یاد شده عبور کرده و با سکوت خود به دشمنان تابلو‌دار، فرصت سوءاستفاده و متهم کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مهندسی بودن انتخابات، نفی آزادی‌های مدنی و نمایشی بودن مردم‌سالاری دینی را داده‌اند! 🔹بالاخره بدون تعارف باید گفت کسانی که از روند ماجرا و روال تعریف شده حضرت آقا در این‌گونه موارد اطلاع داشته‌اند -که یک مسئول نظام نمی‌تواند اطلاع نداشته باشد- با سکوت یا کج‌فهمی خود، به دشمنان نظام فرصت سوءاستفاده داده‌اند و به قول شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی برای دشمن کوچه باز کرده‌اند که جرم بزرگی است و اما، با دشمنان نظام سخنی نیست ولی با همه کسانی که درون نظام تعریف می‌شوند، این توصیه در میان است که «‌عذر‌خواهی پیشکش، بی‌تفاوت نباشید!». 🛑‍ 🌐@TABEIN_14
هیئت دانش آموزی متوسطه اول مدرسه علی بن ابی طالب (علیه السلام) بمناسبت شهادت امام حسن مجتبی و پیامبر مکرم برگزار میکند : سخنران : حجة الاسلام و المسلمین دکتر نجاتی با نوای گرم:کربلایی سید حمید وکیل زمان :یک شنبه ۱۱شهریور ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء مکان :میثم جنوبی کوچه ۴۰پلاک ۳۸
هدایت شده از مُستَبین
بارگاه امام دوم ✍️ ابن اثیر ذیل حوادث سال ۴۹۵ می‌نویسد: در این سال منظور بن عماره حسینی فرماندار از دنیا رفت. او کسی بود که معمار اعزامی از برای ساختن گنبدی بر قبر حسن بن علی[ع] و عباس عموی پیامبر را کشت. 🏗 این معمار قمی از سوی مجدالملک فرستاده شده بود. توضیحات @Mostabin: ۱ـ مجد الملک وزیر شیعی دولت در سده پنجم است. 🤝 این وزیر عالم که خدمات بسیاری مانند تقریب بین و سنی انجام داد؛ به بهانه‌ها و اتهاماتی در سال ۴۹۲ق به شهادت رسید. ۲ـ از محلات قدیمی قم است (براسون) که آن را واقع در مسیر و امام‌زاده غریب کنونی یا در محل شهرک ولایت امروزی می‌دانند. ۳ـ با توجه به اینکه مجد الملک را بانی بقاع و گنبد حرم ائمه می‌دانند، به نظر می‌رسد شهادت آن معمار پس از اتمام بنا بوده است. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴 یک دوره فشرده و کامل مبانی ولایت فقیه ✨به مدت یک دقیقه و چهل و سه ثانیه"۱:۴۳" این است مستمر ✅بصیرت_افزایی |روشنگری دینی-سیاسی| ✔️ @basiratafzayi
هیئت تکواندو بسیج و سپاه قم برگزار میکند : 🔹مراسم عزاداری به مناسبت شب شهادت امام رضا علیه السلام 🔶با قرائت : سجاد اصفهانی مقدم (حافظ قرآن و قاری حرم مطهر) 🔶با سخنرانی : حجه الاسلام و المسلمین دکتر نجاتی (مدرس حوزه و دانشگاه) 🔶و با مداحی : کربلایی میثم محمدیان نسب 👈زمان : سه شنبه ۱۳ شهریور ماه ساعت ۲۰ 👈مکان: مکان بنیاد بلوار شهید احمد کریمی فلکه جوان_ ذوالفقار_ پاییزان_دکتر حسابی_ باشگاه شهدای مدافع حرم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️بخشی از رزومه خانوم یکی از سردمداران جریان مشکوک اخراج افغانی و ثبت کننده کارزار اخراج مهاجرین افغانستانی: 1-وکالت تعدادی از پرونده‌های قضایی مشهور مانند پروندهٔ فائزه هاشمی در اتهام توهین به پیامبر مکرم اسلام 2-وکالت متهم ردیف دوم پروندهٔ روح‌الله زم 3-وکالت رایگان برای افراد اغتشاشگر در سال 1401 حالا چطور میشه کسی با رزومه قوی در دفاع از دشمنان جمهوری اسلامی امروز دلسوز جمهوری اسلامی شود؟
⁉️ کدام برائت؟ 👈 تأمّلی در اولویّتِ تبرّی از امر تاریخی ✍ علی‌رضا ملااحمدی 1⃣ «برائت» فرع بر «ولایت» است. ما پس از آنکه در دایره‌ی ولایتِ امام قرار گرفتیم، از آن‌کسی‌که به حریمِ ولایت تعدّی کرده و میخواهد رشته‌ی ولایت را پاره کند، تبرّی می‌جوییم. 2⃣ این برائت البته قبل از همه، امری قلبی بوده و سپس در زبان است که به جریان می‌افتد. اما بیش از این‌دو، در صورتی منشأ اثر است که در صحنه‌ی عمل و حیات انسان به جریان بیفتد. برائتی که وارد صحنه‌ی زندگی نشود، یا سقیفه را ثمر می‌دهد یا خوارج را و یا عاشورا را...! 3⃣ «تبرّی» اگر نقطه‌زن نباشد، ثمربخش نخواهد بود. یعنی باید در تقابل با جریانی باشد که دقیقاً مرکز ولایت را هدف گرفته است. معیار واحد است و مصادیق متعدّد: آن مصداقی که در ماجرای سقیفه مرکزیّتِ ولایت را هدف گرفته بود، متفاوت بود با مصداقی که در فتنه‌ی خوارج هدف گرفته بود. این‌دو متفاوت بودند با مصداقی که در صحنه‌ی عاشورا ولایت را هدف گرفته بود و نقطه‌ی هدف‌گیرنده‌ی ولایت در این‌سه متفاوت است با جبهه‌ی متخاصم در ماجرای ولایتعهدیِ امام رضا علیه‌السلام... 🔺 خلاصه اینکه به‌تبعِ تحوّلات سیاسیِ زمانه، مهاجم به مرکزیّت ولایت در زمان هر یک از امامان علیهم‌السلام، متفاوت است با زمانه‌ی دیگری؛ و در هر زمانه باید دقیقاً معطوف باشد به نقطه‌ی مهاجم؛ در غیراینصورت أبتر است و بی‌حاصل و کبریتِ بی‌خطر! 4⃣ در زمانه‌ی غیبت نقطه‌ی اصلیِ تهاجم به مرکزیّت ولایت کجاست تا ما در مقام آن‌را هدف بگیریم؟ پاسخ به این سؤال متوقف بر پاسخ به این پرسش است که «مرکزیّت ولایت در دورانِ غیبت کجاست؟» تا وقتیکه این را نفهمیم، نقطه‌ی مهاجم را هم نمیتوانیم تشخیص دهیم و بالتبع تبرّی‌مان هم بی‌حاصل و ابتر است. 5⃣ به دلیل همه‌ی آنچه که در فلسفه‌ی امامت تشریح شده، نمیتوان ادّعا کرد که ولایتِ اجتماعی و سیاسی امام عصر علیه‌السلام در زمانه‌ی غیبت تعطیل شده! پس مسلّماً همچون دوران امامت، در هر زمانه‌ای از دوران غیبت هم مرکزیّت ولایت مصداق متفاوتی از زمان‌های دیگر داشته و لذا مهاجم به آن هم متفاوت با زمان دیگری خواهد بود. 🔹 سوال اینست که مرکزیّت ولایت کجاست تا به‌تبعِ آن نقطه‌ی مهاجم به این مرکز را بشناسیم و هدف بگیریمش؟ تردیدی نیست که در جهان امروز، فقط و فقط این است که هویّت خودش را ذیل پرچم ولایتِ حضرت حجّت صلواةالله‌علیه تعریف کرده و فلسفه‌ی وجودی خودش را زمینه‌سازی برای ظهور حضرتش می‌داند. 6⃣ تبرّی از شخص و جریانی که ۱۴ قرن قبل به حریم ولایت تعدّی کرده، البته که واجب و لازم است و بخشی از هویّت ایمانیِ ما را تشکیل میدهد؛ امّا قطعاً برای امروزِ ولایت، در اولویّت قرار ندارد. یعنی اگر اکتفا شود به آن و امتدادی در امروزِ انقلاب اسلامی پیدا نکند، أبتر و بی‌حاصل است و کبریتِ بی‌خطر! 🔻 چنین برائتی، هیچگاه نسبت به آن جریانی که امروز مرکز تشیّع جهان را هدف گرفته و کمر به نابودی‌اش بسته «تهدید» محسوب نمی‌شود؛ و بهمین دلیل میگویم کبریت بی‌خطر! 🚫 بنابراین چه‌بسا «اکتفا کردن» به این سطح از تبرّی (که میتواند به‌مثابه یک مخدّر عمل کند) حتی تکمیل‌کننده‌ی پازلِ مهاجمِ امروزی به مرکزیّت ولایت امام عصر علیه‌السلام باشد و به ضدّ خودش بدل شود! @Maktabkhaaneh
داستان دیروز و پریروز ، یک تجربه راهبردی و کلان بود. هرچند ناجوان‌مردی و زبونی در این کشتارهای متهورانه موج می زند ولی این داستانی است که لااقل در این یکساله اخیر تکراری شده است. آنقدر تکراری که گویا وجدان‌دان و انصاف‌سنج درونمان سر شده و سنسور ترکانده. داستان استفاده و بهره‌گیری از تکنولوژی دشمن ضد اوست. توجیهی که همه این ها و ها و صدها قلم تولید دیگه را به اندرونی و سنگرهای محرمانه ما راه داده. به ما اجازه داده لاترکنوی قرآن را (بر ستمکاران تکیه نکنید) لااقل در حد همین ابزار پشت گوش بی‌اندازیم. باشد تا روزی که دشمن از کوچک‌ترینش به نامردانه ترین شکل استفاده کند. داستان بی طرف و تجارت تکنولوژی و... از همین قبیل است. درس دیگر همراهی یهودیان و مسیحیان و کافران در این توطئه است. علیرغم ژست انسان‌دوستی و حقوق بشر، سفارش دهنده صهیونیستی اسرائیلی با تولیدکننده اولیه تایوانی از مدت‌ها قبل هماهنگی کرده و امروز که هر خانه و مکان لبنان برای هر شهروندش را نا امن کرده‌اند مسیحیان کنگره آمریکا دست می‌زنند و حمایت می‌کنند. (لاتتخذوا الیهود ولا النصاری اولیاء بعضهم من بعض) در گوش تنین می اندازد... و این هردو عبرت‌هایی تلخ و راه‌بردی در ادامه مسیر جهاد است. ‌ https://t.me/Dr_nejati13 https://eitaa.com/Nejati1357
عجب جالب و دیدنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 این فیلم را باید دید؛ بارها باید دید. 🔺 کدومشون دوست بهتریه؟ کدوم خوبتره؟ کدوم بده؟ کدوم زشته؟ کدوم ایرانیه؟ تو شبیه کدومشون هستی؟! و بهت بچه‌ها بعد از شنیدن سوال آخر. 🔺 باید ببینیم تا بدانیم دشمن چطور ذهن و دل فرزندان ما را از کودکی تسخیر کرده و او را شیفته خود کرده است. 🔺 اینکه می‌بینیم بسیاری از جوانان، تحصیل کردگان، نخبگان و حتی مسئولین کشورهای مختلف و از جمله ایران ما خود و ملتشان را حقیر دانسته و شیفته غرب هستند ریشه‌ای دارد که آن ریشه را از جمله باید در کودکی و نوجوانی پیدا کرد. 🔺 در رسانه، کارتون، فیلم، کتاب، لوازم التحریر، قصه و رمان، مدرسه و... ما کجای کار هستیم؟! 🔺 این برنامه و امثال آن را برای فرزندان و دانش آموزانتان اجرا کنید. نتیجه حتما جالب خواهد بود. 🌸یک مربی مرجع محتوایی مربیان ومبلغان.👇 @yekmorabbi برای دوستان خودفورواردکنید🙏 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس عبادی معصومان-2-اصول حاکم برسیره عبادی
بعضی جوانان از این‌که تیم محبوبشان گُل خورده است، خوابشان نمی‌برد، اما کاری ندارند که مبارزۀ «حزب‌اللّه» با «صهیونیسم» به کجا رسید! این بدان معناست که شما به آن جوانان، «نظام فکری» نداده‌اید. رابطۀ «اعتقادات شیعی» را با «همۀ عرصه‌های زندگی» مشخص می‌کند. ☑️ @mirbaqeri_ir