eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
617 دنبال‌کننده
388 عکس
391 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺فرقه شناسی #شماره_ششم کافیست شیطنت های فرقه را بشناسی... @almoddaie
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث2.pdf
968.6K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : ان منا بعد القائم اثنی عشر مهدیا من ولد الحسین (ع) 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
18.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ان منا بعد القائم اثنی عشر مهدیا من ولد الحسین (ع) ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، دومین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ان منا بعد القائم اثنی عشر مهدیا من ولد الحسین (ع) 🖌 متن در ایتا: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/735 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/741 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/742 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2104 🔹 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح نموده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نیست. 2️⃣ مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 3️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای سه گانه فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، حدیث کتاب را از نظر می‌گذرانیم تا ارتباط آن را با ادعاهای سه گانه فوق مورد بررسی قرار می‌دهیم. 🔅 و عن علي بن الحسين (ع) أنه قال: يقوم القائم منا (يعني المهدي) ثم يكون بعده اثنا عشر مهديا (يعني من الائمة من ذريته). شرح الاخبار، ج3ص400 : قائم از ما قیام می‌کند (یعنی مهدی ع) سپس بعد از او 12 مهدی می‌باشد (یعنی از ائمه از فرزندان او). 💥نقد و بررسی با صرف نظر از حدیث، نکاتی خدمت عزیزان تقدیم می‌گردد: 🔹 نکته اول: پرانتزهای موجود در حدیث، توضیحات قاضی نعمان مغربی ــ مولف کتاب شرح الاخبار ــ بوده و جزو حدیث نمی‌باشد لذا آنچه از اصل حدیث فهمیده می‌شود، 👈 فقط وجود 12 مهدی بعد از قائم (ع) می‌باشد. ⛔️ بنابراین ادعاهای ناظم العقیلی مبنی بر این که: ــ امامت در 12 امام محصور نیست. ــ مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. ــ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. از این حدیث اثبات نمی‌شود. 🔹 نکته دوم: در این حدیث سخنی از فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) به میان نیامده است اما در ترجمه کتاب ناظم العقیلی ــ که این ترجمه‌ها مورد تایید مکتب نجف هم می‌باشد ــ سعی بر این شده تا با استفاده از روانشناسی تلقین 👈 مهدیین را جزو فرزندان قائم (ع) معرفی نمایند. ⛔️ به ترجمه کتاب ناظم العقیلی دقت کنید: و عن علي بن الحسين (ع) أنه قال: يقوم القائم منا (يعني المهدي) ثم يكون بعده اثنا عشر مهديا 👈 (يعني من الائمة من ذريته). : قائم از ما اهل بیت قیام می‌کند (امام مهدی ع) سپس بعد از ایشان 12 مهدی می‌باشند 👈 (مهدیین، از نسل امام مهدی ع). 📌 آری، با ترجمه اشتباه پرانتز دوم سعی بر این شده تا مخاطب را همراه خود کرده و وجود مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) را نتیجه بگیرند. مجددا به ترجمه اشتباه دقت کنید: (يعني من الائمة من ذريته) 👈 (مهدیین، از نسل امام مهدی ع) این در حالی است که قاضی نعمان در پرانتز دوم سخنی از مهدیین به میان نیاورده است. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔹 نکته سوم: علاوه بر آنچه در نکته دوم بیان شد، مترجم کتاب ناظم العقیلی در پرانتز دوم مصادره به مطلوب نموده و مرتکب خطایی دیگر نیز می‌شود. ⛔️ مجددا به ترجمه او دقت کنید: (يعني من الائمة من ذريته) 👈 (مهدیین، از نسل امام مهدی ع). 📌 مترجم ضمیر در عبارت (من ذریته) را به امام مهدی (ع) برگشت می‌دهد 👈 اما ممکن است منظور قاضی نعمان از ضمیر، شخص امام سجاد (ع) ـ که روایت از ایشان نقل شده است ـ باشد که در این صورت اشاره به بحث ائمه (ع) پس از امام زمان (ع) دارد. ✅ اساساً نص روایی معتبری وجود ندارد که 👈 مهدیین را فرزندان قائم معرفی کرده باشد تا بر اساس آن بتوان احتمال داد که قاضی نعمان آن نص را دیده و مرادش از عبارت (ذریته)، فرزندان امام مهدی (ع) باشد. 🔹 نکته چهارم: مضافا این که اگر اگر اگر مراد قاضی نعمان از عبارت (من ذریته)، فرزندان امام مهدی (ع) باشد، باز هم مشکلی ایجاد نمی‌شود زیرا ایشان معصوم نبوده و در فهم کلام امام سجاد (ع) قطعا دچار اشتباه شده است. همانطور که بیان شد در کلام امام سجاد (ع) هیچ سخنی از امامت مهدیین و فرزندی آنها برای امام زمان (ع) به میان نیامده است. ـــــــــــــــــــــــــــ 🔵 خلاصه این که: 1️⃣ این حدیث علاوه بر ، هیچ یک از ادعاهای ناظم العقیلی ـ مبنی بر امامت مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) ـ را ثابت نکرده و فقط از وجود افرادی به نام مهدیین سخن به میان آمده است. 2️⃣ مترجم کتاب ناظم العقیلی در ترجمه کلام قاضی نعمان ـ در پرانتز دوم ـ واژه (مهدیین) را داخل نموده و آنها را فرزندان امام مهدی (ع) قلمداد می‌کند. 3️⃣ علی فرض پذیرش معنای اشتباه، باز هم چیزی ثابت نشده بلکه اشتباه قاضی نعمان در فهم حدیث امام سجاد (ع) برایمان آشکار می‌گردد. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
4_5767032010597992312.pdf
708.1K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : يقوم القائم منا (يعني المهدي) ثم يكون بعده اثنا عشر مهديا (يعني من الائمة من ذريته) 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 صرفا جهت اطلاع ✅ همانطور که این مبلغ وهابی از مناظره با استاد شریفی فراری است، مبلغین فرقه همبوشی (یمانی) نیز فراری اند ... 👊 آیا واقعا مردی در فرقه همبوشی وجود ندارد تا نعره استاد شریفی را پاسخ بگوید؟ .
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : يقوم القائم منا (يعني المهدي) ثم يكون بعده اثنا عشر مهديا (يعني من الائمة من ذريته) ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، سومین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : يقوم القائم منا (يعني المهدي) ثم يكون بعده اثنا عشر مهديا (يعني من الائمة من ذريته) 🖌 متن: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/744 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/746 🎞 کلیپ: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2144 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/743 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/749 🔹 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح نموده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نیست. 2️⃣ مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 3️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای سه گانه فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، حدیث کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای سه گانه فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔅 عنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: قُلْتُ لِلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (ع) يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّي سَمِعْتُ مِنْ أَبِيكَ (ع) أَنَّهُ قَالَ يَكُونُ بَعْدَ الْقَائِمِ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً فَقَالَ إِنَّمَا قَالَ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً وَ لَمْ يَقُلْ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً وَ لَكِنَّهُمْ قَوْمٌ مِنْ شِيعَتِنَا يَدْعُونَ النَّاسَ إِلَى مُوَالاتِنَا وَ مَعْرِفَةِ حَقِّنَا. کمال الدین، ج2ص358 ترجمه: ابوبصیر می‌گوید که به امام صادق (ع) گفتم: ای پسر رسول خدا، همانا من از پدرت (ع) شنیدم که فرمود (بعد از قائم، 12 مهدی می‌باشد). امام صادق (ع) فرمودند: جز این نیست که [پدرم] فرمود 12 مهدی 👈 و نگفت 12 امام، ولکن آنها قومی از ما هستند که مردم را به موالات ما و معرفت حق ما دعوت می‌کنند. 💥 نقد و بررسی با صرف نظر از حدیث، نکاتی خدمت عزیزان تقدیم می‌گردد: 🔹 نکته اول: بنا بر نقل ابابصیر از امام باقر (ع) پس از قائم، 12 مهدی وجود داشته و امام صادق (ع) هم نقل قول ابابصیر را مورد تایید قرار می‌دهند لذا آنچه از این حدیث فهمیده می‌شود 👈 فقط وجود 12 مهدی بعد از قائم (ع) می‌باشد. ⛔️ اما ادعاهای ناظم العقیلی مبنی بر این که: ــ امامت در 12 امام محصور نیست. ــ مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. ــ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. از این حدیث اثبات نمی‌شود. 🔹 نکته دوم: وقتی ابابصیر سخن امام باقر (ع) ــ مبنی بر وجود 12 مهدی بعد از قائم ــ را برای امام صادق (ع) نقل می‌کند حضرتش علاوه بر تایید این گفتار، دارند که پدر بزرگوارشان نفرمودند 12 امام. 🤔 با توجه به این که در گفتار ابابصیر هیچ حرفی از امامت مهدیین در میان نیست، این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که این حضرت صادق(ع) چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ 🖌 و اما پاسخ از آنجا که امامان معصومین (ع) در برخی احادیث، خویش را به عنوان (مهدی) و هدایت شده معرفی نموده‌اند (1) ممکن است در ذهن این معنا تداعی شود که هر کس (مهدی) باشد (2)، مقام امامت را هم دارا است لذا شاید برای دفع این توهم، حضرتش فرمودند: (پدرم فرمود 12 مهدی و نگفت 12 امام). 📌 بنابراین تاکید امام صادق (ع) بر این مطلب با توجه به این که ابابصیر سخنی از امامت مهدیین نمی‌زند، خود بهترین دلیل بر نفی امامت از مهدیین مورد ذکر است. ـــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1) مثلا امام حسین (ع) در حدیثی فرمودند: از ما 12 مهدی است، اولین آنان امیرالمومنین علی (ع) و آخرین آنها، نهمین از فرزندان من است و او همان قائم به حق است ... (کفایة الاثر، ص232). ویا امام صادق (ع) فرمودند: از ما 12 مهدی است، 6 تا گذشت و 6 تا باقی است ... (کمال الدین، ج2ص338) و احادیث دیگر. (2) عنوان (مهدی) مخصوص امامان (ع) نبوده بلکه این عنوان گاهاً بر افراد دیگر هم اطلاق شده است. مثلا در زیارت نیمه رجب خطاب به اصحاب امام حسین (ع) می‌گوییم: السلام علیکم یا مهدیون‏. (بحارالانوار، ج98ص346) و یا در حدیث دیگر از امام باقر (ع) سوال می‌شود: آیا [محمد] بن حنفیه امام بود؟ حضرتش فرمودند: نه، ولکن او مهدی بود. (الامامة والتبصرة، ص60). (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 پس این حدیث نه تنها سخنی از امامت مهدیین نمی‌زند بلکه با توجه به تاکید امام صادق (ع) 👈 نفی مقام امامت از مهدیین مذکور را می‌نماید. ⛔️ ناظم العقیلی این حدیث را نافی مقام امامت مهدیین ندانسته و پس از نقل حدیث 4 می‌گوید: (این که امام باقر (ع) نفرمودند دوازده امام، به معنای از مهدیین نیست) 🖌 و اما پاسخ: علی فرض پذیرش ادعای او ــ که سخن امام باقر (ع) به معنای نفی امامت مهدیین نیست ــ و بطلان آنچه در نکته دوم گفته شد، عرض می‌کنیم که اگر این حدیث دلالت بر نفی مقام امامت از مهدیین ندارد 👈 مثبِت این مقام هم نمی‌باشد لذا همانطور که در نکته اول ذکر شد این حدیث با ادعاهای ناظم العقیلی نداشته و آنها را ثابت نمی‌نماید. 🔹 نکته سوم: امام صادق (ع) در ادامه به توضیح مهدیین پرداخته و می‌فرمایند: (. . . ولکن آنها قومی از شیعیان ما هستند که مردم را به موالات ما و معرفت حق ما دعوت می‌کنند) با توجه به این که در حدیث از امامت مهدیین در میان نیست ــ و اگر از آنچه در نکته قبل مبنی بر نفی مقام امامت از مهدیین گفته شد هم صرف نظر کنیم ــ ظهور کلام امام صادق (ع) در این است که مهدیین 👈 امام و حجت الهی نیستند بلکه گروهی از شیعیان هستند که مردم را به موالات و معرفت اهل بیت (ع) دعوت می‌کنند. ⛔️ ناظم العقیلی با اشکالی عوام فریبانه سعی بر این دارد تا با ظهور این حدیث بازی کرده و امامت مهدیین را از آن ثابت نماید. او در این راستا می‌گوید: (تعبیر شیعه به این معنا نیست که مهدیین امام نیستند بلکه عنوان شیعه، صفتی بسیار عظیم است که پیامبر خدا ابراهیم (ع) با آن وصف شده است [تاویل الآیات، ص485 ] . . . ونیز حسن (ع) و حسین (ع) [بحارالانوار، ج65ص158 ] . . . و این توصیف هرگز با امام بودن آنان تعارضی ندارد . . .) 🖌 در پاسخ به این اشکال عوام فریبانه عرض می‌کنیم: توصیف امام صادق (ع) از مهدیین به عنوان (قومی از شیعیان ما) ظهور در این دارد که مهدیین امام نیستند و این که بین میلیاردها شیعه در طول تاریخ، افراد انگشت شماری به مقام امامت دست یافته‌اند نمی‌تواند دلیلی بر این ظهور باشد. 📌 پس ظهور لفظ (شیعه) دلالت بر عدم امامت دارد الا مواردی که با دلیل از این ظهور خارج شده و امامتشان با دلیل ثابت گردد مثل حضرت ابراهیم (ع) و اهل بیت (ع). 🔹 نکته چهارم: جالب اینجاست که همبوشیان در ترجمه حدیث 4 عامدانه مرتکب خطای بزرگی شده و متن حدیث را این گونه ترجمه نموده‌اند: ... قُلْتُ لِلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (ع) يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّي سَمِعْتُ مِنْ أَبِيكَ (ع) أَنَّهُ قَالَ 👈 يكُونُ بَعْدَ الْقَائِمِ اثْنَا عَشَرَ مَهْديّاً ... ترجمه: به امام جعفر بن محمد صادق (ع) عرض کردم: (ای فرزند رسول الله من از پدرتان شنیدم که فرمودند: 👈 بعد از قائم، 12 امام است) 📌 همانطور که مشاهده فرمودید، متاسفانه عبارت (اثنا عشر مهدیا) را به (12 امام) ترجمه کرده‌اند. البته از این ترجمه‌های اشتباه عمدی در این فرقه پوشالین فراوان به چشم می‌خورد که به نمونه‌ای از آن ضمن حدیث سوم کتاب ناظم العقیلی نیز اشاره شد. 📌 خلاصه این که ناظم العقیلی برای بهره بردای از این حدیث در جهت اثبات فرقه خویش از هیچ تلاشی دریغ نکرده اما همانطور که شاهد بودید این حدیث شریف هیچ ارتباطی با ادعاهای او ــ که در نکته اول به آن اشاره نمودیم ــ نداشته و آنها را ثابت نمی‌نماید. ⛔️ او در ادامه سخنانش می‌گوید: ((امام صادق (ع) همواره در حضور برخی، به صورت از امر مهدیین سخن می‌فرمودند زیرا ائمه (ع) همواره در و ماندن امر مهدیین کوشا بودند و هرگز از آن سخن نمی‌گفتند 👈 مگر به دلایل خاص برای مومنان به این امر، و مقصود از این سخن امام صادق (ع) [که پدرم فرمود 12 مهدی و نفرمود 12 امام] در معنای کامل‌تر آن است که 👈 مقام امامت ائمه 12گانه (ع) از مقام امامت مهدیین 12گانه است ... زیرا هنوز زمان آن نرسیده بود و ممکن بود که عقلها و تحمل آن را نداشته باشند. ائمه (ع) در و خویش از امامت مهدیین سخن به میان می‌آوردند و مهدیین را تحت تکفل خود قرار داده بودند ...)) 💥نقد و بررسی 1️⃣ وی ادعا می‌نماید (با این که امر مهدیین راز بوده و هموار ائمه می‌کرده‌اند الا در موارد خاص ... اما در و سخن از امامت مهدیین به میان آمده است) اما همانطور که شاهد بودید او تاکنون نتوانست ادعاهای خویش را از روایات و ادعیه ثابت نماید و البته تا آخر کتاب هم از اثبات ادعاهایش ناتوان می‌ماند. 📌 بنابراین زمانی که در مورد امامت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) نص معتبر روایی وجود ندارد ادعای تقیه و راز بودن آن، عوام فریبی بوده و سخن گزافی بیش نمی‌باشد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .