https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
🔹 نکته دوّم:
لازم به ذکر است که اگر معنای اشتباه ناظم العقیلی از حدیث وصیت پذیرفته شود، دروغین بودن احمد اسماعیل همبوشی نیز اثبات میشود زیرا در حدیث وصیت آمده است:
(فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ)
📌 عبارت (ابنه) در حدیث وصیت مکرراً تکرار شده و در موارد قبلی، همگی دلالت بر 👈 فرزند متصل امام 👉 دارد لذا در فراز فوق هم کلمه (ابنه) دلالت بر فرزند مستقیم حضرت داشته و هیچ قرینهای هم در حدیث وصیت ویا دیگر احادیث وجود ندارد که عبارت (ابنه) در #فراز_فوق را بتوان بر نوه و نتیجه و . . . حمل نمود.
بر این اساس، دروغین بودن احمد اسماعیل بصری ثابت شده زیرا او مدعی است که فرزند پنجم امام زمان (عج) میباشد و حدیث وصیت ـ علی فرض پذیرش معنای ناظم العقیلی از این حدیث ـ دلالت بر فرزند متصل امام زمان (عج) دارد.
📌 مضافا اینکه اصلا احمد همبوشی نمیتواند فرزندی خود را نسبت به امام زمان (عج) ثابت نماید ــ چه فرزندی بی واسطه و چه با واسطه ــ زیرا خود او #معترف است که نسبش #ناشناخته است. متشابهات، ج4 سوال 144
📌 ناظم العقیلی هم #اعتراف میکند مردم از نسب احمد اسماعیل بصری #خبر_ندارند . جواب منیر، ج1ص50 سوال31
🔻 تذکر:
حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی اشکالات فراوانی دارد که جهت اطلاع از برخی اشکالات آن، کتاب (لوح و قلم) نوشته آقای سید مهدی مجتهد سیستانی توصیه میگردد .
آنچه ما در نقد (40 حدیث مهدیین ناظم العقیلی) مدّ نظر داریم، بررسی ادله او پیرامون مطالب مطروحه در مقدمه کتاب وی میباشد. او ادعا نموده که:
1️⃣ امامت در 12 امام محصور نیست.
2️⃣ مهدیین بعد از امام زمان (عج) مقام امامت دارند.
3️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (عج) هستند.
📌 اما اولین دلیل او ــ یعنی حدیث وصیت ــ با صرف نظر از ضعف سندی، ادعاهای سه گانه فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم میزد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث1.pdf
1.19M
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
📚 نقد کتاب "چهل حدیث مهدیین/ناظم العُقیلی"
#حدیث_1
📄 قطع A5
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
19.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_1
⛔️ همبوشیان بر این باورند که:
[مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت میرسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر میباشند]❗️❗️❗️
🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، مهمترین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم.
🌐 جهت آگاهی بیشتر پیرامون حدیث وصیت، به کتاب "لوح وقلم" در #اینترنت مراجعه فرمایید.
✅ همراهی شما، افتخار ماست
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
🎊 سالروز افتتاح #صفحه_مکتب_نجف در فیس بوک یهودی، و رسوایی احمد اسماعیل همبوشی، بر همه شیعیان اثناعشری مبارک باد.
✅ برای یافتن پاسخ سوال فوق، کلیپهای زیر را ببینید:
1️⃣ ادعای معجزه ایمنی از هک 1
(تیر خلاص بر جسد بی جان فرقه همبوشی)
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/623
2️⃣ ادعای معجزه ایمنی از هک 2
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/633
3️⃣ ادعای معجزه ایمنی از هک 3
(پاسخی به جوابیه مبلغین همبوشی)
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/653
4️⃣ امام بدلی همبوشیان مکتب نجف
(حکایتی از گافهای کاتب فیس بوک)
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/651
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 13
— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی)
🔹 #حدیث_2:
همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح نموده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره مینماید. او مدعی است:
1️⃣ امامت در 12 امام محصور نیست.
2️⃣ مهدیین بعد از امام زمان (عج) مقام وصایت و امامت دارند.
3️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (عج) هستند.
جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727
📌 اما اولین دلیل او ـ یعنی حدیث وصیت ـ با صرف نظر از ضعف سندی وپذیرش صدور آن از رسول خدا (ص)، ادعاهای سه گانه فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم میزد.
اینک دومین حدیث کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای سه گانه فوق مورد بررسی قرار میدهیم.
🔅 عنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَيَادِيِّ #یرفعه إِلَى عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّه (ع): أَنَّ مِنَّا بَعْدَ الْقَائِمِ اثْنَيْ عَشَرَ مَهْدِيّاً مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ(ع). منتخب الأنوار المضيئة في ذكر القائم الحجة، ص201
#ترجمه: همانا از ما بعد از قائم، 12 مهدی از فرزندان حسین (ع) است.
📌 ناظم العقیلی با ذکر این حدیث وانمود میکند که مهدیین، همان فرزندان امام زمان (ع) بوده که پس از ایشان به مقام وصایت نائل میآیند.
🔅 سپس به فرازی از دعای روز سوم شعبان ــ روز ولادت امام حسین (ع) ــ اشاره مینماید:
... الْمُعَوَّضِ مِنْ قَتْلِهِ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ نَسْلِهِ وَ الشِّفَاءَ فِي تُرْبَتِهِ وَ الْفَوْزَ مَعَهُ فِي أَوْبَتِهِ وَ الْأَوْصِيَاءَ مِنْ عِتْرَتِهِ بَعْدَ قَائِمِهِمْ وَ غَيْبَتِه .... مفاتیح الجنان، دعای روز سوم شعبان
#ترجمه: در عوض کشته شدنش [خدا او را مورد عنایت قرار میدهد به این که] امامان از نسل او هستند و شفا در خاک اوست و رستگاری با او در بازگشت او [و رجعتش] است و اوصیاء از عترت او، بعد از قائم آنها و غیبتش است.
📌 ناظم العقیلی از طریق روانشناسی تلقین، به مخاطبین القاء مینماید که منظور از عبارت (و اوصیاء از عترت او، بعد از قائم آنها و غیبتش) همان مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) میباشند.
💥 نقد و بررسی
با صرف نظر از #ضعف_سندی حدیث دوم، نکاتی خدمت عزیزان تقدیم میگردد:
🔹 نکته اول:
حدیث دوم را یک بار دیگر از نظر میگذرانیم:
عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّه (ع) أَنَّ مِنَّا بَعْدَ الْقَائِمِ اثْنَيْ عَشَرَ مَهْدِيّاً مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ (ع).
با دقت در این حدیث، تنها چیزی که فهمیده میشود وجود مهدیین از فرزندان امام حسین (ع) بعد از امام زمان (عج) میباشد اما این که:
• این مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) بوده
• و بعد از حضرتش به مقام امامت و وصایت میرسند
• و سلسله امامت ادامه دارد
اثبات نمیشود.
آری، همبوشیان ادعاهای فراوانی دارند اما در مقام استدلال از ارائه نصوص معتبر #مرتبط با ادعای خود عاجز هستند.
🔹 نکته دوّم:
ناظم العقیلی در ادامه به فرازی از دعای روز سوم شعبان استناد میکند و با استفاده از روانشناسی تلقین، عبارت (و الْأَوْصِيَاءَ مِنْ عِتْرَتِهِ بَعْدَ قَائِمِهِمْ وَ غَيْبَتِه) را مرتبط با مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) معرفی میکند.
📌 اما آنچه از این فراز فهمیده میشود وجود اوصیایی از فرزندان امام حسین (ع) بعد از غیبت امام زمان (ع) میباشد و سخنی از این که اوصیاء مذکور در دعا همان مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) هستند در میان نیست.
👈 این که اوصیایی پس از امام زمان (عج) وجود دارند #امری_مسلم و قطعی است اما این اوصیاء، همان امامان 12گانه قبل هستند که #رجعت میکنند، نه این که اوصیاء جدیدی به نام مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) باشند.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
🔹 نکته سوم:
علاوه بر این که این فراز از دعا ارتباطی با مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) ندارد، ناظم العقیلی #خیانتی_نابخشودنی را مرتکب میشود که آن خیانت، #تقطیع و بُرِش دعا میباشد. آری، اگر او همه دعا را ذکر مینمود دیگر قادر به عوام فریبی نبود لذا برای فریب عوام، دست به چنین خیانت بزرگی میزند تا فرقه پوشالین همبوشی را به کرسی بنشاند.
⛔️ متاسفانه ناظم العقیلی 👈 با تقطیع و بُرِش دعای روز سوم شعبان، به مخاطبین القاء میکند که اوصیاء بعد از غیبت امام زمان (عج) 👈 همان مهدیین از فرزندان ایشان میباشند که در این صورت، جمع اوصیاء پیامبر (ص) 24 نفر میشود.
✅ اما با مراجعه به اصل دعا ـ که در زیر آن را ذکر خواهیم کرد ـ عوام فریبی ناظم العقیلی نقش بر آب شده و همین دعا علیه فرقه همبوشی تمام میشود زیرا در این دعای شریف، تعداد #جمیع_اوصیاء پیامبر (ص) 12 نفر ذکر شده است، نه 24 نفر.
🔅 دعای روز سوم شعبان
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ الْمَوْلُودِ فِي هَذَا الْيَوْمِ الْمَوْعُودِ بِشَهَادَتِهِ قَبْلَ اسْتِهْلَالِهِ وَ وِلَادَتِهِ بَكَتْهُ السَّمَاءُ وَ مَنْ فِيهَا وَ الْأَرْضُ وَ مَنْ عَلَيْهَا وَ لَمَّا يَطَأْ لَابَتَيْهَا قَتِيلِ الْعَبْرَةِ وَ سَيِّدِ الْأُسْرَةِ الْمَمْدُودِ بِالنُّصْرَةِ يَوْمَ الْكَرَّةِ 👈 الْمُعَوَّضِ مِنْ قَتْلِهِ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ نَسْلِهِ وَ الشِّفَاءَ فِي تُرْبَتِهِ وَ الْفَوْزَ مَعَهُ فِي أَوْبَتِهِ وَ الْأَوْصِيَاءَ مِنْ عِتْرَتِهِ بَعْدَ قَائِمِهِمْ وَ غَيْبَتِهِ
حَتَّى يُدْرِكُوا الْأَوْتَارَ وَ يَثْأَرُوا الثَّأْرَ وَ يُرْضُوا الْجَبَّارَ وَ يَكُونُوا خَيْرَ أَنْصَارٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَعَ اخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ اللَّهُمَّ فَبِحَقِّهِمْ إِلَيْكَ أَتَوَسَّلُ وَ أَسْأَلُ سُؤَالَ مُقْتَرِفٍ وَ مُعْتَرِفٍ مُسِيءٍ إِلَى نَفْسِهِ مِمَّا فَرَّطَ فِي يَوْمِهِ وَ أَمْسِهِ يَسْأَلُكَ الْعِصْمَةَ إِلَى مَحَلِّ رَمْسِهِ 👈 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ
وَ احْشُرْنَا فِي زُمْرَتِهِ وَ بَوِّئْنَا مَعَهُ دَارَ الْكَرَامَةِ وَ مَحَلَّ الْإِقَامَةِ اللَّهُمَّ وَ كَمَا أَكْرَمْتَنَا بِمَعْرِفَتِهِ فَأَكْرِمْنَا بِزُلْفَتِهِ وَ ارْزُقْنَا مُرَافَقَتَهُ وَ سَابِقَتَهُ 👈 و اجْعَلْنَا مِمَّنْ يُسَلِّمُ لِأَمْرِهِ وَ يُكْثِرُ الصَّلَاةَ عَلَيْهِ عِنْدَ ذِكْرِهِ وَ عَلَى جَمِيعِ أَوْصِيَائِهِ وَ أَهْلِ أَصْفِيَائِهِ الْمَمْدُودِينَ مِنْكَ بِالْعَدَدِ الِاثْنَيْ عَشَرَ
النُّجُومِ الزُّهَرِ وَ الْحُجَجِ عَلَى جَمِيعِ الْبَشَرِ اللَّهُمَّ وَ هَبْ لَنَا فِي هَذَا الْيَوْمِ خَيْرَ مَوْهِبَةٍ وَ أَنْجِحْ لَنَا فِيهِ كُلَّ طَلِبَةٍ كَمَا وَهَبْتَ الْحُسَيْنَ لِمُحَمَّدٍ جَدِّهِ وَ عَاذَ فُطْرُسُ بِمَهْدِهِ فَنَحْنُ عَائِذُونَ بِقَبْرِهِ مِنْ بَعْدِهِ نَشْهَدُ تُرْبَتَهُ وَ نَنْتَظِرُ أَوْبَتَهُ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِين.
#ترجمه قسمتهای اشاره شده:
((در عوض کشته شدنش [خدا او را مورد عنایت قرار میدهد به این که] امامان از نسل او هستند و شفا در خاک اوست و رستگاری با او در بازگشت او [و رجعتش] است 👈 و اوصیاء از عترت او، بعد از قائم آنها و غیبتش است . . .
خدایا! بر محمّد و خاندانش درود فرست . . .
و ما را از کسانی قرار ده که فرمانش را تسلیم میشود و به هنگام بردن نامش صلوات زیاد بر او میفرستد 👈 و [صلوات زیاد میفرستد] بر #جمیع_اوصیاء و خاندان برگزیدهاش، که یاری شدگان از سوی تو به عدد #دوازدهاند . . .))
✅ پس با توجه به این دعا، تعداد #جمیع_اوصیاء پیامبر (ص) 12 نفر بوده لذا اوصیاء پس از امام زمان (عج) همان امامان و اوصیاء 12گانه قبل هستند که رجعت میکنند و اوصیاء جدیدی تحت عنوان (مهدیین و فرزندان امام زمان عج) وجود ندارد که اگر این گونه بود، باید تعداد جمیع اوصیاء پیامبر (ص) در دعا 24 نفر بیان میشد.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
✅ در روایات فراوانی بحث رجعت ائمه (ع) پس از امام زمان (عج) ذکر شده است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره میشود:
🔅 عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) سُئِلَ عَنِ الرَّجْعَةِ، أَ حَقٌّ هِيَ؟ قَالَ نَعَمْ، فَقِيلَ لَهُ: مَنْ أَوَّلُ مَنْ يَخْرُجُ؟ قَالَ الْحُسَيْنُ يَخْرُجُ عَلَى أَثَرِ الْقَائِمِ (عج) . . .
#ترجمه: از امام صادق (ع) در مورد رجعت سوال شد که آیا حق است؟ حضرتش فرمودند: بله، به ایشان گفتند: اولین کسی که خارج میشود کیست؟ حضرت فرمودند: 👈 حسین (ع) است که به دنبال قائم (عج) خارج میشود.
🔅 عن أَبی عَبْدِ اللَّهِ (ع) . . . أَوَّلُ مَنْ يَنْفُضُ عَنْ رَأْسِهِ التُّرَابَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) فِي خَمْسَةٍ وَ سَبْعِينَ أَلْفاً وَ هُوَ قَوْلُهُ تَعَالَى (إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا) . . . .
#ترجمه: امام صادق (ع) فرمودند اولین نفری که [رجعت نموده و] خاک از سرش پاک میکند حسین بن علی (ع) است، همراه هفتاد وپنج هزار نفر، و به آیهای [در مورد رجعت] اشاره فرمودند (همانا ما رسولانمان وکسانی که ایمان آوردند را، در حیات دنیا یاری میکنیم) .
🔅 ویا در ادعیه خطاب به امامان (ع) میگوییم:
. . . مُقِرٌّ بِرَجْعَتِكُمْ لَا أُنْكِرُ لِلَّهِ قُدْرَة . . .
#ترجمه: به رجعت شما اقرار دارم و برای خدا قدرتی را انکار نمیکنم.
. . . وَ أَنَ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لَا رَيْبَ فِيهَا . . .
#ترجمه: و همانا رجعت شما حق است، شکی در آن نیست.
. . . أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُم . . .
#ترجمه: همانا من به شما و بازگشت شما ایمان دارم.
📌 بنابراین با توجه به دعای #روز_سوم_شعبان و ادله نقلی متواتر دیگر در بحث #رجعت امامان 12گانه، دیگر جای هیچ شکی باقی نمیماند که اوصیاء پس از امام زمان (عج) همان ائمه رجعت کننده پس از ایشان میباشند.
🔹 نکته چهارم:
پس از این که مشخص گشت حدیث دوم کتاب ناظم العقیلی و دعای روز سوم شعبان ارتباطی به مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) و وصایت ایشان ندارد، همبوشیان آرام ننشسته و با طرح اشکالی ناشیانه و عامیانه در مقام کتمان رسوایی ناظم العقیلی برآمده و میگویند:
⛔️ ((امام صادق (ع) در حدیث دوم فرمودند: 12 مهدی از فرزندان حسین (ع) بعد از قائم داریم. حال اگر این 12 مهدی همان امامان 12گانه باشند که رجعت میکنند، کلام امام صادق (ع) اشتباه میشود زیرا فقط 9 نفر از امامان، فرزند امام حسین (ع) میباشند. بنابراین کلام امام صادق (ع) ناظر به رجعت ائمه 12گانه نبوده بلکه مربوط به مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) میباشد))
✅ و اما پاسخ:
1️⃣ همانطور که عرض شد، #قطعا حدیث دوم هیچ ارتباطی با مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) و وصایت آنان نداشته و وجود آنان را ثابت نمینماید 👈 بلکه تنها چیزی که از حدیث فهمیده میشود وجود مهدیینی از فرزندان امام حسین (ع) میباشد.
2️⃣ ناظم العقیلی حدیث دوم را #مرتبط با اوصیاء بعد از قائم مذکور در دعای روز سوم شعبان ذکر نمود و ما هم از همان دعا، استدلال وی را باطل نموده و بیان داشتیم که علی فرض ارتباط این دعا با حدیث دوم، مراد از مهدیین همان امامان 12گانه هستند که #رجعت مینمایند زیرا در دعا، جمیع اوصیاء پیامبر (ص) 12 نفر ذکر شدهاند و لاغیر.
📌 بنابراین در حقیقت اشکال شما به ناظم العقیلی میباشد که قائل به #ارتباط دعای روز سوم شعبان با حدیث دوم است.
3️⃣ ما برای اثبات وجود اوصیاء بعد از امام زمان (عج) هیچگاه به حدیث دوم ـ که ضعیف السند است ـ استناد نکردهایم اما اگر روزی استناد کنیم، جواب اشکال همبوشیان را 👈 با تغلیب میدهیم.
یعنی چون 9 تن از امامان فرزند امام حسین (ع) محسوب میشوند از باب تغلیب، حکم فرزندی به ائمه دیگر مجازاً داده شده است.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
🔹 تغلیب چیست؟
تغلیب یکی از قواعد ادبی و مجازهای لغوی بوده و به معنای غلبه دادن میباشد.
دهخدا در مورد تغلیب میگوید: از روی غلبه چیزی را در تحت حکم چیز دیگر آوردن.
مثالهای این قاعده در زبان عرب فراوان است که به ذکر چند نمونه مختصر قرآنی اکتفا میکنیم.
✅ مثال اول:
(يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاص) [بقره/178]
این آیه به لفط مذکر میباشد اما معنایش این نیست که حکم قصاص فقط #مخصوص مردان میباشد 👈 بلکه حکم قصاص، زنان را هم شامل میشود.
در این آیه جنس مذکر بر مونث #غلبه داده شده و لفظ مذکر برای هر دو به کار رفته است.
📌 در حقیقت تمام آیاتی که با (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا) آغاز میشود را میتوان مثالی برای بحث تغلیب قرار داد.
✅ مثال دوم:
(قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُون( [مومنون/1]
منظور از این آیه، مردان و زنان مومن هستند اما از باب تغلیب، لفط مذکر بر مونث غلبه داده شده و آیه با لفظ مذکر آمده است.
✅ مثال سوم:
(وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْليس) [طه/116]
ابلیس با این که جزو #اجنه بوده و از ملائکه محسوب نمیشود، ولی مورد خطاب امر به سجده بر حضرت آدم (ع) بوده و از باب تغلیب، مجازا جزو ملائکه محسوب شده است.
ومثالهای فراوان قرآنی دیگر که با جستجوی کلید واژهای (للتغلیب، تغلیباً و التغلیب) در کتاب مفردات راغب اصفهانی، برخی دیگر از موارد تغلیب را میتوانید از نظر بگذرانید.
👌 در زبان فارسی هم گاهاً از مجاز تغلیب استفاده میشود. مثلا شخصی برای رفتن به مهمانی از منزل خود خارج میشود. حدود 90 درصد از مسیر را با مترو و 10 درصد باقیمانده را با تاکسی میرود تا به مقصد میرسد.
میزبان از او سوال میکند: با چه وسیلهای آمدید؟
و او جواب میدهد: با مترو.
با این که مهمان 10 درصد از مسیر را با تاکسی طی نموده است، اما از باب تغلیب میگوید: با مترو.
ـــــــــــــــــــــــــ
🔵 خلاصه این که:
📌 حدیث دوم کتاب (چهل حدیث مهدیین) نتوانست ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش را اثبات نماید و ــ با چشم پوشی از ضعف سندی آن ــ فقط وجود مهدیینی از فرزندان امام حسین (ع) را ثابت میکند.
📌 دعای روز سوم شعبان هم، هیچ ارتباطی با ادعاهای او نداشته بلکه این دعا علیه همبوشیان تمام شده و تقطیع آن، رسوایی بزرگی را برای آنان به ارمغان آورد.
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
هدایت شده از کانال | علی محمدی هوشیار
🔺فرقه شناسی
#شماره_ششم
کافیست شیطنت های فرقه را بشناسی...
@almoddaie
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث2.pdf
968.6K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
📚 نقد کتاب "#40حدیث_مهدیین/ناظم العُقیلی"
#حدیث_2: ان منا بعد القائم اثنی عشر مهدیا من ولد الحسین (ع)
📄 قطع A5
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
18.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_2: ان منا بعد القائم اثنی عشر مهدیا من ولد الحسین (ع)
⛔️ همبوشیان بر این باورند که:
[مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت میرسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر میباشند]❗️❗️❗️
🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، دومین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم.
✅ همراهی شما، افتخار ماست
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_2: ان منا بعد القائم اثنی عشر مهدیا من ولد الحسین (ع)
🖌 متن در ایتا:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/735
📄 پی دی اف:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/741
🎞 کلیپ:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/742
📌 نقد و بررسی حدیث قبلی:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728
🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹
.