eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
621 دنبال‌کننده
392 عکس
391 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
ـ📄👆👆👆 4- قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ وَ 👈 منْ قَائِمُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ قَالَ 👈 هوَ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْن. بحارالانوار ج 36ص348 ترجمه: پیامبر فرمودند: حبیب من! جبرئیل! قائم ما اهل بیت کیست؟ جیرئیل گفت: او نهمین فرزند حسین است. 5- 👈 تاسِعُهُمُ الْقَائِمُ الَّذِي يَمْلَأُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأَرْضَ نُوراً بَعْدَ ظُلْمَتِهَا وَ عَدْلًا بَعْدَ جَوْرِهَا. همان 253 ترجمه: نهمین آنها همان قائمی است که زمین را خدا بوسیله او از نور و عدل پر می کند بعد از ظلم و جور زمین. 6- وَ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ تِسْعَةُ أَئِمَّةٍ 👈 تاسِعُهُمُ الْقَائِم. همان ص254 7- حَتَّى يَقُومَ👈 قائِمُنَا التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْن. بحارالانوار ج 36ص353 8- قال الباقر (صلوات الله علیه): إِنَّ 👈قائِمَنَا ع هُوَ السَّابِعُ مِنْ وُلْدِي. همان ص358 9- اِنَّ 👈قائِمَنَا هُوَ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ ع لِأَنَّ الْأَئِمَّةَ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص اثْنَا عَشَرَ الثَّانِي عَشَرَ هُوَ الْقَائِم. همان ص391 10- قال الحسین (صلوات الله علیه): 👈 في التَّاسِعِ مِنْ وُلْدِي سُنَّةٌ مِنْ يُوسُفَ وَ سُنَّةٌ مِنْ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ 👈 و هُوَ قَائِمُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ يُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ وَاحِدَةٍ . بحارالانوار ج 51ص132 11- وَ الْأَئِمَّةُ التِّسْعَةُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ 👈 تاسِعُهُمْ مَهْدِيُّهُمْ وَ قَائِمُهُم. بحارالانوار ج 23ص147 12- وَ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ 👈 و تَاسِعُهُمْ قَائِمُهُمْ ثُمَّ عَدَّهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ ثُمَّ قَالَ نَحْنُ وَ اللَّهِ الْأَوْصِيَاءُ الْخُلَفَاءُ مِنْ بَعْدِ رَسُولِ اللَّهِ ص. بحارالانوار ج 25ص4 5⃣ در قسمت قبل مشخص گردید که مراد اهل بیت از امام دوازدهم حضرت حجت بن الحسن، آخرین وصی پیامبر می‌باشد که در احادیث دیگری، یمانی یکی از علائم ظهور ایشان ذکر شده است. بنابراین یمانی شخصیتی غیر از قائم اهل بیت می‌باشد زیرا او از علائم ظهور قائم محسوب می شود و علامت یک چیز، با خود آن چیز متفاوت است. امام باقر ضمن حدیثی اشاره به برخی علائم ظهور کرده فرمودند: وَ خَرَجَ السُّفْيَانِيُّ مِنَ الشَّامِ وَ الْيَمَانِيُّ مِنَ الْيَمَنِ وَ خُسِفَ بِالْبَيْدَاءِ وَ قُتِلَ غُلَامٌ مِنَ آلِ مُحَمَّدٍ ص بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ اسْمُهُ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ النَّفْسُ الزَّكِيَّةُ وَ جَاءَتْ صَيْحَةٌ مِنَ السَّمَاءِ بِأَنَّ الْحَقَّ فِيهِ وَ فِي شِيعَتِهِ فَعِنْدَ ذَلِكَ خُرُوجُ قَائِمِنَا . . . . کمال الدین ج1ص330 🔅 ترجمه: وخروج سفیانی از شام ویمانی از یمن و . . . پس در این هنگام خروج قائم ماست. در روایت دیگری امام صادق فرمودند: خَمْسُ عَلَامَاتٍ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ الصَّيْحَةُ وَ السُّفْيَانِيُّ وَ الْخَسْفُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْيَمَانِي. کافی ج 8ص310 🔅ترجمه: پنج علامت قبل قیام قائم است، صیحه وسفیانی و خسف و قتل نفس زکیه و یمانی. ویا امام باقر فرمودند: أَنَّ مِنْ عَلَامَاتِ خُرُوجِهِ خُرُوجَ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الشَّامِ وَ خُرُوجَ الْيَمَانِيِّ وَ صَيْحَةً مِنَ السَّمَاءِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ وَ مُنَادٍ يُنَادِي بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيه. کمال الدین ج1ص327 ودیگر روایات مربوطه که از آنها دوگانگی شخصیت (صلوات الله علیه) از کاملا مشهود می‌باشد. 6⃣ بعضی دیگر از مبلغین این فرقه پوشالی برای اثبات ادعای خود مبنی بر (انحصار هدایت در پرچم یمانی) به حدیث (کل رایة . ‌. . ) و یکی بودن شخصیت قائم ویمانی استناد می‌کنند که در خلال این بحث سستی این ادعا هم بر همگان عیان گشت. 🔵 جمع بندی: 📌 آن شخصیتی که زمین را پر از عدل و داد نموده و خداوند امر او را در یک شب اصلاح می کند، نهمین فرزند امام حسین (علیه السلام) می باشد. 📌 در هیچ روایتی اشاره به این نشده است که یمانی همان قائم اهل بیت (علیهم السلام) بوده بلکه خلاف آن در روایات ثابت است و بر دوگانگی این دو شخصیت تاکید شده است. 📌 بر این اساس اگر کسی ادعای یمانی بودن نمود درحالیکه مقام قائم اهل بیت بودن را هم برای خویش قائل بود، به راحتی می توان پی به شیادی وی برد و او را در زمره مدعیان دروغین جای داد. 🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع 🙌 ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 https://t.me/PayehayePooshaly 💠 2⃣ 📢 سلسله مباحث نقد فرقه همبوشی به سرکردگی احمدالحسن بصری همبوشی (مدعی یمانی) ـــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 علی فرض وجود مهدیین، آیا آنها مقام امامت دارند❓ 📌 آیا می دانید در بعضی نسخ خطی کتاب الغیبة شیخ طوسی، به جای (ابنه) عبارت (ابیه) وجود دارد❓ 📌 اولین مقربین چه کسی است❓ 📌 غسل و کفن و دفن امام زمان به دست چه کسی صورت می پذیرد❓ ✅ پاسخ سوالات فوق را در لینک زیر دنبال نمایید: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/77 ⬆️ سیر مطالعاتی قبلی: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/747 .
📩 https://t.me/PayehayePooshaly 💠 3⃣ 📢 سلسله مباحث نقد فرقه همبوشی به سرکردگی احمدالحسن بصری همبوشی (مدعی یمانی) ـــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 آیا تک تک راویان موجود در سند حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی شیعه هستند❓ 📌 آیا اگر ثابت شود که راویان حدیثی همه شیعه هستند، عمل یا اعتقاد به آن حدیث واجب است ❓ 📌 آیا شیعیان معصومند و در بینشان کذاب و فاسق و . . . وجود ندارد❓ 📌 آیا مرحوم شیخ حر عاملی راویان حدیث وصیت را شیعه می داند❓ 📌 سه اسم احمد، عبدالله و مهدی مربوط به کیست❓ 📌 بین رکن و مقام با چه کسی بیعت می شود❓با احمد همبوشی😂❗️❗️❓ ✅ پاسخ سوالات فوق را در لینک زیر دنبال نمایید: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/82 ⬆️ سیر مطالعاتی قبلی: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/756 .
📩 پایه . . . . . . . . . . . 11 — < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > — صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 بخش بیست و دوم: (لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/750) 💥 عصمت یمانی❗️❗️❗️ احمد اسماعیل همبوشی ــ مدعی یمانی ــ و پیروان او بر این باورند که یمانی، است. البته در صورت اثبات ادعای ، باز هم گِرِهی از کار احمد همبوشی باز نمی‌شود 👈 زیرا تا کنون دلیلی بر یمانی بودن وی ارائه نشده است 👈 بلکه با وجود خطاها و تدلیسات فراوان از طرف او، احتمال یمانی بودن وی کاملا منتفی می‌باشد. ⛔️ احمد اسماعیل همبوشی در مورد عصمت یمانی می‌گوید: ((أَنَّهُ يَدْعُو إِلَى الْحَقِّ وَ إِلى طَرِيقٍ مُسْتَقِيم) [غیبت نعمانی ص256] دعوت به سوی حق، و طریق و صراط مستقیم یعنی که این شخص خطا نمی‌کند تا مردم را در باطل داخل نموده یا از حق خارج نماید و به عبارت دیگر او معصومی است که بر عصمتش نصّ وجود دارد) متشابهات ج4ص43س144 همانطور که شاهد بودید، وی با استناد به فرازی از روایت کتاب غیبت نعمانی و بیان استدلالی کودکانه، عصمت یمانی را به مخاطبین القاء می‌کند. ✅ بررسی: با صرف نظر از حدیث مورد استناد وی، توجه شما عزیزان را به نکاتی جلب می‌نماییم: 1⃣ عصمت در لغت به معنای امساک و نگه داشتن و منع کردن آمده است. 📚 راغب اصفهانی در کتاب مفردات می‌گوید: (الْعَصْمُ الإمساك/ عصم یعنی امساک و نگه داشتن وحفظ کردن) 📚 ابن منظور در کتاب لسان العرب می‌گوید: (عصمت در کلام عرب به معنای منع است . . . عَصَمه يَعْصِمُه عَصْما یعنی منع و حفظ کرد او را . . . و اعْتَصَمَ فلانٌ بالله یعنی به وسیله خدا امتناع کرد . . . و اعْتَصَمْتُ بالله یعنی به لطف خدا از معصیت امتناع کردم) 2⃣ معصوم در لسان اهل شرع و روایات به کسی گویند که از هرگونه گناه و خطا و لغزش به لطف الهی امتناع نماید. 📜 در ضمن روایتی امام صادق (صلوات الله علیه) فرمودند: الْمَعْصُومُ هُوَ الْمُمْتَنِعُ بِاللَّهِ مِنْ جَمِيعِ مَحَارِمِ اللَّه . . . . معانی الاخبار ص132 ترجمه: معصوم کسی است که به وسیله خدا از جمیع محارم خدا در حفظ است. 📜 امام رضا (صلوات الله علیه) برگزیدگان الهی در امور بندگان را اینگونه توصیف فرمودند: فَهُوَ مَعْصُومٌ مُؤَيَّدٌ مُوَفَّقٌ مُسَدَّدٌ قَدْ أَمِنَ مِنَ الْخَطَايَا وَ الزَّلَلِ وَ الْعِثَار . . . . کافی ج ‌1ص203 ترجمه: پس او معصوم و مورد تایید و توفیق و تسدید الهی است و از خطا و لغزش و انحراف ایمن است. 📜 پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) در وصف حضرت علی و فرزندان وی (صلوات الله علیهم اجمعین) فرمودند: هُمُ الْمَعْصُومُونَ مِنْ كُلِّ ذَنْبٍ وَ خَطِيئَةٍ. بحارالانوار ج 25ص193 ترجمه: آنها معصومند از هر گناه و خطایی. 📌 پس خلاصه اینکه عصمت در لسان روایات واهل شرع به معنای دوری از هرگونه گناه و اشتباه وخطا می‌باشد. ناگفته نماند که این معنی از عصمت، مخالف معنای لغوی نبوده بلکه مصداقی از مصادیق آن می باشد. 3⃣ احمد اسماعیل همبوشی معنای عصمت را داده ومحدود نموده ومی‌گوید که معصوم کسی است که 👈 مردم را در باطل داخل ننموده و از حق خارج ننماید. 😳 این تعریف از معصوم با معنایی که از روایات فوق فهمیده می‌شود کاملا متفاوت می‌باشد. آری دوستان! چون وی قادر به دوری از هرگونه خطا وگناه واشتباه نمی‌باشد و از طرفی مدعی یمانی هم می‌باشد، ناگزیر دست به تغییر وتحریف معنای عصمت می‌زند. 4⃣ لازم به ذکر است که با توجه به معنای احمد همبوشی از عصمت، شخصی که 👈 به گناه استماع مخفیانه موسیقی ــ وگناهان شخصی مخفیانه دیگر ــ مبتلا است همچنان معصوم می‌باشد 😂 زیرا این گناه شخصی مخفیانه او، موجب داخل کردن مردم در راه باطل واخراج مردم از راه حق نمی‌باشد. وهمچنین افرادی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند معصوم هستند. 😂 📌 بنابراین عصمت مورد ادعای احمد اسماعیل همبوشی، مخصوص نبوده بلکه با این تعریف، افراد زیادی در جامعه می‌باشند. (صفحه بعد) 📄👇👇👇 .
ـ📄👆👆👆 https://telegram.me/PayehayePooshaly 5⃣ جالب‌تر اینکه بر اساس معنای ارائه شده از عصمت برای یمانی توسط احمداسماعیل همبوشی 👈 به این نتیجه می‌رسیم که وی یمانی نمی‌باشد 😂 زیرا کثیرا موجب گمراهی مردم شده وآنان را از راه حق خارج نموده است. 🔅 آیا کسی که دین پیامبر (صلوات الله علیه وآله) را می‌دهد ومردم را گمراه می‌کند، یمانی موعود است؟ یا مدعی دروغین؟ 🔅 آیا کسی که با روایات و و آنها مردم را گمراه می‌کند، یمانی موعود است؟ یا مدعی دروغین؟ 🔅 آیا کسی که بر خلاف گفته پیامبر خدا واهل بیت ایشان (صلوات الله علیهم اجمعین) پیامبر (صلوات الله علیه وآله) را بیش از 12 عدد می‌داند ومردم را گمراه می‌نماید، یمانی موعود است؟ یا مدعی دروغین؟ 🔅 آیا کسی که با انکار اهل بیت (صلوات الله علیهم اجمعین) اعتقادات مردم را به بازی می‌گیرد، یمانی موعود است؟ یا مدعی دروغین؟ 6⃣ عبارت (يَدْعُو إِلَى الْحَقِّ وَ إِلى طَرِيقٍ مُسْتَقِيم) در حدیث کتاب غیبت نعمانی دلالت بر عصمت ندارد بلکه این فراز، تفسیری از جمله (يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُم) می‌باشد. به اصل حدیث دقت بفرمایید: 📜 و لَيْسَ فِي الرَّايَاتِ أَهْدَى مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِّ هِيَ رَايَةُ هُدًى لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُمْ . . . وَ لَا يَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أَنْ يَلْتَوِيَ عَلَيْهِ فَمَنْ فَعَلَ فَهُوَ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى الْحَقِّ وَ إِلى طَرِيقٍ مُسْتَقِيمٍ . . . ترجمه: و در پرچمها، پرچمی هدایت کننده‌تر از پرچم یمانی نیست. آن پرچم، پرچم هدایت است زیرا او [یعنی یمانی] دعوت به صاحبتان [امام زمان] می‌کند . . . وجایز نمی‌باشد برای مسلمانی که علیه او مخالفت کند، پس کسی که این کار را بکند اهل آتش است زیرا او دعوت به حق و طریق مستقیم می‌کند. 📌 پس با توجه به این حدیث، دعوت به حق و صراط مستقیم یعنی 👈 دعوت به امام زمان ‌(عجّل الله تعالی فرجه الشریف)، ⛔️ نه اینکه بخواهند بگویند: یمانی معصوم است و در همه زمینه‌ها ــ دنیایی و دینی و . . . ــ دعوت به حق می‌نماید. 📢 ناگفته نماند که احمد اسماعیل همبوشی ــ بر خلاف روایت فوق ــ پیوسته به خود دعوت می‌نماید، نه به امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) لذا نمی‌تواند مصداق یمانی موعود باشد. پیروان او هم فقط به او دعوت نموده و از وی تبلیغ می‌نمایند، نه از امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف). 📌 بنابراین او وپیروانش، مدعیان دروغینی بیش نیستند. 7⃣ امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) در توقیعی خطاب به شیخ مفید (ره) فرمودند: سَلَامُ اللَّهِ عَلَيْكَ أَيُّهَا النَّاصِرُ لِلْحَقِّ الدَّاعِي إِلَيْهِ . . . . الاحتجاج ج2ص498 ترجمه: سلام خدا بر تو ای ناصر حق ودعوت کننده به سوی حق. 📌 آیا به نظر شما شیخ مفید هم چون دعوت به سوی حق می‌کند است؟؟؟ 📜 رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) به جناب عمّار یاسر فرمودند: أَنْتَ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَك/تو با حق هستی و حق با توست. بحارالانوار ج 38ص32 📌 با این اوصاف آیا تا کنون کسی قائل به عصمت عمار شده است؟؟؟؟ 📌 آیا سلمان فارسی که مقامش از جناب ابوذر بالاتر است معصوم می‌باشد؟ 📜 در روایت دیگری امام کاظم (صلوات الله علیه) می‌فرمایند: رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ . . . بحارالانوار ج 57ص216 ترجمه: مردی از اهل قم مردم را به سوی حق فرا می‌خواند. 📌 آیا در نظر همبوشیان این مرد قمّی هم معصوم است؟؟؟ 👈 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون * ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون پس دعوت به سوی حق و هدایت، تلازمی با عصمت ندارد و در جامعه امروزه ما فراوانند افرادی که غیر معصومند اما مردم را به دین حق تشیع و امام عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) دعوت می‌نمایند. 8⃣ تعابیر و تعاریف بسیار بالا در وصف علماء قمّ در هنگامه ظهور هم برای علماء قم عصمت نمی‌آورد. به عبارات زیر در وصف علماء آخرالزمان قمّ دقت فرمایید: 📜 ثمَّ يَظْهَرُ الْعِلْمُ بِبَلْدَةٍ يُقَالُ لَهَا قُمُّ وَ تَصِيرُ مَعْدِناً لِلْعِلْمِ وَ الْفَضْلِ حَتَّى لَا يَبْقَى فِي الْأَرْضِ مُسْتَضْعَفٌ فِي الدِّينِ حَتَّى الْمُخَدَّرَاتُ فِي الْحِجَالِ وَ ذَلِكَ عِنْدَ قُرْبِ ظُهُورِ قَائِمِنَا، فَيَجْعَلُ اللَّهُ قُمَّ وَ أَهْلَهُ قَائِمِينَ مَقَامَ الْحُجَّةِ وَ لَوْ لَا ذَلِكَ لَسَاخَتِ الْأَرْضُ بِأَهْلِهَا وَ لَمْ يَبْقَ فِي الْأَرْضِ حُجَّةٌ فَيُفِيضُ الْعِلْمُ مِنْهُ إِلَى سَائِرِ الْبِلَادِ فِي الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ . . . بحارالانوار ج ‌57ص213 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
ـ📄👆👆👆 https://telegram.me/PayehayePooshaly ترجمه: (سپس علم در شهری که نامیده می شود ظاهر می شود؛ و معدن علم و فضل خواهد شد تا آن جا که بر روی زمین هیچ کس مستضعف در دین باقی نمی ماند حتی زنان پرده نشین 👈 و این در ما رخ میدهد. پس خداوند و اهلش را قرار میدهد؛ و اگر این گونه نبود زمین اهلش را می برد، و بر روی زمین حجتی باقی نمی ماند که علم از او به سایر سرزمین ها در شرق و غرب برسد.) 📌 با توجه به این روایت، آیا کسی تاکنون قائل به شده است؟؟؟ 👈 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون * ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 📢 نکته: ممکن است این سوال در ذهن مخاطبین ایجاد شود که: چرا احمد اسماعیل همبوشی خود را به انداخته و به زور می‌خواهد از عبارت ‌(لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى الْحَقِّ وَ إِلى طَرِيقٍ مُسْتَقِيمٍ) را ثابت نماید❓ آیا اگر از صرف نظر می‌کرد، در امر عوام فریبی و سواری گرفتن از مردم موفق‌تر نمی‌بود❓ ☘ جواب: احمداسماعیل همبوشی با توجه به پازل من‌درآوردی که چیده است، یمانی را وصی امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) وامام بعد از ایشان معرفی می‌نماید وهمانطور که می‌دانیم امام هم باید معصوم باشد لذا بحث عصمت این وصی وامام جدید را مطرح می‌نماید. 📌 ناگفته نماند که هیچ دلیل و نصّی مبنی بر وصایت و امامت یمانی بعد از امام مهدی در روایات وجود ندارد. جالب‌تر اینکه فرقه همبوشی با تمسک به حدیثی از ، خروج مردی قبل از امام زمان را مطرح می‌کنند که 👈 شمشیر را 8 ماه بر دوش می‌کشد واین حدیث را منطبق بر یمانی می‌کنند، اما متاسفانه عوام فریبی نموده و انتهای حدیث را نقل نمی‌کنند زیرا در صورت نقل انتهاء حدیث، دیگر نمی توانند از مریدانشان سواری بگیرند. حدیث از این قرار است: 📜 يخرج قبله رجل من أهل بيته بأهل الشرق، و يحمل السيف على عاتقه ثمانية أشهر يقتل و يمثّل و يتوجّه إلى بيت المقدس، فلا يبلغه حتى يموت. الملاحم ص139 ترجمه: خارج می‌شود قبل از مهدی، مردی از اهل بیتش از مشرق وشمشیر را 8 ماه به دوش می‌کشد. می‌کشد وقطعه قطعه می‌کند وبه سمت بیت المقدس حرکت می‌کند 👈 اما به آنجا نمی‌رسد و می‌میرد. 👉 😂 با صرف نظر از اشکالات این حدیث وبا توجه به انتهای حدیث که توسط فرقه همبوشی سانسور می شود، اگر این حدیث بر یمانی تطبیق داشته باشد وی قبل از امام زمان می‌میرد و زنده نمی‌ماند که تحمل وصایت و امامت نماید. 😂 📌 بماند که اساساً طرح بحث وصایت و امامت یمانی، بیش نیست. حال فهمیدید چرا انتهای حدیث را ذکر نمی‌کنند!!! ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
📩 https://t.me/PayehayePooshaly 💠 4⃣ 📢 سلسله مباحث نقد فرقه همبوشی به سرکردگی احمدالحسن بصری همبوشی (مدعی یمانی) ـــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 می گویند که: (مدعی باطل نمی تواند ادعای وصیت بکند). آیا واقعا همینطور است❓ 📌 معنای (وصیت عاصم از ضلال) چیست ❓معنای عبارت پیامبر که فرمودند: (ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی) چیست❓ 📌 آیا این عبارت (ان الوصیة لایدّعیها الا صاحبها / وصیت را ادعا نمی‌کند جز صاحبش) حدیث است❓ 📌 آیا کسی که به دروغ ادعای وصیت و امر امامت نماید، می میرد❓😳 ✅ پاسخ سوالات فوق را در لینک زیر دنبال نمایید: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/86 ⬆️ سیر مطالعاتی قبلی: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/776 .
📩 https://t.me/PayehayePooshaly 💠 5⃣ 📢 سلسله مباحث نقد فرقه همبوشی به سرکردگی احمدالحسن بصری همبوشی (مدعی یمانی) ـــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 حدیث وصیت پیامبر (ص) در قدیمی ترین کتاب شیعه ــــ یعنی کتاب سلیم بن قیس هلالی ــــ چیست❓ 📌 چرا فرقه همبوشی هیچگاه به این حدیث وصیت اشاره نمی نماید❓ 📌 با توجه به حدیث وصیت کتاب سلیم، چه کسی زمین را پر از عدل و داد می کند❓احمد اسماعیل همبوشی یا امام زمان (عج)❓ 📌 آیا می دانید تعدادی از معصومین (ع) حدیث وصیت کتاب سلیم را تایید نموده اند❓ ✅ پاسخ سوالات فوق را در لینک زیر دنبال نمایید: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/93 ⬆️ سیر مطالعاتی قبلی: 🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/787 .
ـ👇👇👇👇👇 ـ👇👇👇 ـ👇 🔴 توجه: 🔴 کانال پایه های پوشالی در تلگرام بدون تغییر در پست لینکهای متون مقالات، به این کانال منتقل شد. 📢 ان شاء الله از این پس در این کانال، بر اساس پست لینک ایتا مقالات ارائه می گردد. یا علی مدد 🌹🌺🌹🌺
📩 پایه . . . . . . . . . . . 11 — < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > — صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان 💐 ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali 💠 بخش بیست و سوم: (لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/260) 💥 وجوب یاری یمانی❗️❗️❗️ یکی از در فرقه همبوشی ــ مدعی یمانی ــ اعتقاد به 👈 وجوب 👉 یاری یمانی می‌باشد. ⛔️ اینان بر این باورند که نصرت و یاری یمانی می‌باشد و در این جهت به حدیثی هم استناد می‌کنند. 📌 لازم به ذکر است که در صورت اثبات یاری و نصرت یمانی، دردی دوا نشده و حقانیت احمد اسماعیل بصری همبوشی به عنوان یمانی ثابت نمی‌گردد. به عبارت دیگر، واجب بودن نصرت یمانی 👈 دلیل بر یمانی بودن احمد همبوشی نمی‌شود بلکه احمد باید با ادله‌ی دیگری یمانی بودن خود را ثابت نماید. 📌 وی برای اثبات یمانی بودن خود، به قانون معرفت حجت ــ و و ــ استناد می‌کند که برای پی بردن به شیادی احمد همبوشی و بررسی قانون معرفت حجت، به مباحث حدیث وصیت و سلاح و پرچم در همین کانال رجوع فرمایید. این فرقه پوشالی برای اثبات یاری یمانی به حدیث (اهدی الرایات) امام باقر ‌(صلوات الله علیه) استناد می‌نمایند که در زیر به فرازهایی از آن اشاره می‌نماییم: . . . وَ لَيْسَ فِي الرَّايَاتِ رَايَةٌ أَهْدَى مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِّ هِيَ رَايَةُ هُدًى لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُمْ فَإِذَا خَرَجَ الْيَمَانِيُّ حَرَّمَ بَيْعَ السِّلَاحِ عَلَى النَّاسِ وَ كُلِّ مُسْلِمٍ وَ إِذَا خَرَجَ الْيَمَانِيُّ فَانْهَضْ إِلَيْهِ فَإِنَّ رَايَتَهُ رَايَةُ هُدًى وَ لَا يَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أَنْ فَمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ فَهُوَ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى الْحَقِّ وَ إِلى طَرِيقٍ مُسْتَقِيم . . . غیبت نعمانی ص256 🔅 ترجمه: در ميان پرچمها از پرچم يمانى نیست، آن پرچم هدايت است زيرا دعوت به مىكند، و هنگامى كه يمانى كند خريد و فروش سلاح براى مردم و هر مسلمانى حرام است و چون يمانى كرد به سوى او كه همانا پرچم او پرچم هدايت است، وبرای هيچ مسلمانى جایز نباشد كه بپیچد ومقابله نمايد، پس هر كس چنين كند او از اهل آتش است، زيرا او به سوى حقّ و راه مستقيم فرا مىخواند. نحوه استدلال پیروان فرقه همبوشی در مورد یاری یمانی متفاوت است. ⛔️ گاهی می‌گویند: ((وَ لَيْسَ فِي الرَّايَاتِ رَايَةٌ أَهْدَى مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِّ هِيَ رَايَةُ هُدًى) چون پرچم یمانی پرچم هدایت است لذا یاری او واجب می‌باشد) ☘ واما پاسخ: با صرف نظر از ضعف سندی این حدیث، در جواب این استدلال می‌گوییم: صرف هدایت بودن پرچمی 👈 دلیل بر وجوب یاری آن پرچم نمی‌باشد. ✅ به عنوان نمونه هم می‌باشد اما یاری خراسانی واجب نمی‌باشد. به حدیث زیر دقت فرمایید: عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع أَنَّهُ قَالَ: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى قَتْلَاهُمْ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ. غیبت نعمانی ص273 🔅 ترجمه: امام باقر (صلوات الله علیه) فرمودند: گوئى مىبينم كه قومى در مشرق خروج كردهاند، را طلب می‌کنند اما به ايشان داده نمىشود، باز خواستار آن مىشوند و به آنان داده نمىشود، پس زمانی که چنين مىبينند شمشيرهاى خود را بر گردن خويش قرار دهند ‌[وآماده جنگ مىشوند] پس آنچه را خواستند به آنان داده می‌شود ولى آنان قبول نمی‌کنند تا اينكه قيام نمايند و آن را به كسى ندهند مگر به ، كشتگانشان ، آگاه باشید! اگر من آن را درک کنم حتما را براى صاحب اين امر . (صفحه بعد) 📄👇👇👇 .