https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
4⃣ ممکن است کسی ادعا نماید:
((این عبارت (لَا، إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِمْ) کلام حضرت نبوده بلکه کلام همان پیرزن میباشد زیرا در نسخه صلوات بحار علامه مجلسی به نقل از کتاب الغیبة اینگونه آمده است: 👈 فقَالَتْ 👉 لا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم.
ترجمه:
پیرزن گفت: نه، وقتی به ایشان صلوات می فرستی به همگی آل محمد صلوات بفرست و نام ایشان را بیاور))
✅ واما پاسخ:
اولا: در بخش دوم روایات فراوانی را در تعداد اوصیاء پس از پیامبر (ص) ذکر نمودیم که بر اساس آنها نمیتوان قائل به وجود امامان از فرزندان امام زمان (عج) شد.
📌 لینک بخش دوم:
https://eitaa.com/PayehayePooshali/372
لذا اگر آن عبارت، کلام حضرت هم نباشد، باز هم نمیتوان ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را به امام زمان برگشت داد.
ثانیا: همبوشیان در اختلاف بین متون ونسخ، به نسخه چاپ شدهی غیبت شیخ طوسی اکتفا نموده واستدلال مینمایند لذا ما هم بر اساس همین قاعده مقبول در نزد همبوشیان مشی نموده وصلوات مذکور در کتاب الغیبة شیخ طوسی را مورد بررسی قرار دادیم وبه نسخ دیگر این کتاب که منقول در کتب دیگر است اعتنایی ننمودیم.
🔅 عبارت مورد نظر در کتاب الغیبة شیخ طوسی اینگونه است:
👈 فقَال 👉 لا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم.
ثالثا: امام حسن عسکری (ع) به خدمتکار خود ـــ همان پیرزن ـــ فرموده بودند که در آخر عمر حضرت مهدی را میبینی و در نزد قائم چنان خواهی بود که در نزد من بودی.
📌 بر طبق روایات، خدمتکاران امام زمان (عج) بسیار متقی و جزو موالیان خاص بوده و از جایگاه بسیار مخصوصی برخوردارند.
حال علی فرض که این عبارت (لَا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم) کلام پیرزن باشد، آیا میتوان تصور نمود که خادمه امام زمان (عج) در امور دینی از پیش خود حرف بزند⁉️ بدون اینکه از امام چیزی شنیده باشد⁉️
👈 ظاهرا همبوشیان خادمه حضرت را با خود قیاس به نفس کرده اند!
مضافا اینکه:
به فرض ـــ محال ـــ که این کلام پیرزن اشتباه و از پیش خود باشد، آیا میتوان فرض نمود که وقتی او به نزد حضرت در اتاق باز گردد حضرتش کلام او را اصلاح ننمایند؟
رابعا: در صلوات صادر شده از سوی حضرت هم 👈 دقیقا نام تک تک اوصیاء پیامبر (ص) ذکر شده است که تعداد آنان مطابق با صدها روایت دیگر میباشد لذا متن صلوات شریف هم، خود بهترین شاهد است بر اینکه این عبارت (لَا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ وَ سَمِّهِم) 👈 کلام حضرت است 👈 ویا اینکه کلامی است که به تعلیم حضرت بوده است.
5⃣ ما با توجه به روایات فراوان ـــ و قرائن منفصل ـــ در مورد اوصیاء 12 گانه پس از پیامبر (ص) و همچنین با توجه به قرینه داخلی مذکور در بالا ـــ اسم بردن نام تک تک امامان در صلوات ـــ بیان داشتیم که ضمیر در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) را قطعا نمیتوان به امام زمان (عج) برگشت داد.
📌 اما احتمال دیگری هم به نظر میرسد و آن اینکه #ضمیر به امام زمان (عج) عود کند اما مراد از کلمه (الائمة) امامان معصوم نباشند بلکه منظور ائمه #جماعت و #أحکام باشند و همبوشیان عزیز هم این معنا را برای کلمه (امام) قبول داشته و در استدلالات خود به آن اشاره می نمایند 😉
👈 پس یعنی ما در این صلوات، بر #والیان در زمان امام مهدی (عج) و همچنین بر #امامان_جماعت_وأحکام از فرزندان ایشان درود میفرستیم.
🔵 جمع بندی:
خلاصه اینکه در عبارت (وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِه) امر دائر مدار بین دو مطلب است:
🔅 یا ضمیر قطعا به امام زمان (عج) برگشت ندارد.
🔅 ویا اینکه مراد از (الائمة)، امامان جماعت و أحکام میباشند .
ـــــــــــــــــ
💥 با توجه به نکات ذکر شده در این بخش و بخش گذشته، تمسک همبوشیان به این صلوات در اثبات وجود امامان از فرزندان امام زمان (عج)، مصداق اتمّ غرض ورزی و عوام فریبی بوده که هرچه بیشتر چهره واقعی این فرقه را نمایان می کند.
مضافا اینکه: در صورت چشم پوشی از نکات و اشکالات بیان شده و پذیرش وجود امامان از نسل امام زمان (عج)، این صلوات هیچ ارتباطی به احمد اسماعیل همبوشی ندارد زیرا دلیل معتبری مبنی بر اینکه او فرزند امام زمان (عج) است وجود ندارد.
✅ لحظه ای تفکر . . . برای نجات کافیست.
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع
🙌در پناه صاحب الزمان (عج)
محفوظ باشید از مدعیان
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
23.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 عوام فریبی۲
💫 معجزه ای از جنس #کشک
✅ کرامتی از احمد اسماعیل بصری همبوشی
https://eitaa.com/PayehayePooshali
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . . 8
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali
💠 #ترجمه_آزاد
(اثبات تعدد قائم بر اساس تعارض اوصاف)
بخش اول:
یکی از شیوههای استدلال بر وجود (دو مهدی ویا دو قائم ویا دو صاحب امر) در آخرالزمان، تمسک به احادیثی است که در آن صحبت از اوصاف وشمایل شده است.
📌 همبوشیان با استناد به این اوصاف وتفاوت بین آنها 👈 قائل به وجود دو شخصیت تحت عنوان (قائم یا مهدی یا صاحب امر) شدهاند واز این طریق قصد دارند تا بر وجود مهدی اول استدلال نمایند.
یکی از این مبلغین در کلیپی با استدلال به توصیف علی بن مهزیار از امام زمان (عج) و قرار دادن این اوصاف در کنار حدیث امام باقر (ع)، قائل به وجود دو مهدی و دو قائم و دو صاحب امر در آخرالزمان شده است.
ابتدا به توصیف علی بن مهزیار اشاره نموده و سپس حدیث شریف امام باقر (ع) را ذکر کرده ونکاتی پیرامون این دو بیان مینماییم.
❇️ توصیف علی بن مهزیار از امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف):
لَيْسَ بِالطَّوِيلِ الشَّامِخِ وَ لَا بِالْقَصِيرِ اللَّازِقِ
نه خیلی بلند بود و نه کوتاه چسبنده [به زمین]
به عبارت دیگر: نه خیلی بلند بود و نه خیلی کوتاه
بَلْ مَرْبُوعُ الْقَامَةِ
بلکه قامت متوسط بود
مُدَوَّرُ الْهَامَةِ
سر مبارک حضرت گرد بود
صَلْتُ الْجَبِينِ
پیشانیاش بلند [و وسیع] بود
أَزَجُّ الْحَاجِبَيْنِ
ابروانش کمانی و به هم پیوسته بود
أَقْنَى الْأَنْفِ
بینی مبارک نازک وبلند بود
سَهْلُ الْخَدَّيْنِ
گونههایش کم گوشت
عَلَى خَدِّهِ الْأَيْمَنِ خَال
بر گونه راست خالی داشت
❇️ و اما حدیث امام باقر (صلوات الله علیه)
حمران بن اعین ضمن حدیثی به ایشان میگوید:
أَنْتَ صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ وَ الْقَائِمُ بِهِ قَالَ لَا قُلْتُ فَمَنْ هُوَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي فَقَالَ ذَاكَ الْمُشْرَبُ حُمْرَةً الْغَائِرُ الْعَيْنَيْنِ الْمُشْرِفُ الْحَاجِبَيْنِ الْعَرِيضُ مَا بَيْنَ الْمَنْكِبَيْنِ بِرَأْسِهِ حَزَازٌ وَ بِوَجْهِهِ أَثَرٌ رَحِمَ اللَّهُ مُوسَى.
🔅 ترجمه ارائه شده همبوشیان از حدیث فوق در کلیپ:
آیا تو صاحب این امر و قائم به آن هستی؟ فرمود: نه، عرض کردم پدر ومادرم فدای تو، پس او چه کسی است؟ فرمود: او شخصی است سبزه، دارای چشمانی گود و فرو رفته، و ابروانی پر پشت و برجسته، و شانهای پهن، و بر سرش حَزاز (پوستهای که از سر فرو میریزد) و بر صورتش اثری است، خداوند موسی را رحمت کند.
⛔️ این مبلغ همبوشی در ادامه میگوید:
(اوصاف چهره امام مهدی (ع): قد متوسط، ابرو به هم پیوسته، 👈صورت سفید، گونه راست خال دارد، پیشانی کشیده، صورت گرد . . . اما در بعضی روایات اوصافی را برای مهدی، قائم و صاحب امر ذکر کردهاند که با این اوصاف سازگار نیست.
مثلا (جسمه اسرائیلی، طویل القامة، اسمر اللون یا مُشرَب حمرةً یعنی سبزه است . . . مُشرف الحاجبین یعنی ابروان به سمت بالا دارد. مشرف الحاجبین هر معنایی داشته باشد با ازجّ الحاجبین فرق میکند. آیا میشه یک نفر با این همه اوصاف متعارض باشد؟ . . . پس یکی اوصاف حضرت مهدی است ودیگری اوصاف مهدی اول)
✅ بررسی و نکات:
1⃣ متاسفانه این مبلغ همبوشی برای نیل به اهداف شوم خود، عامدانه ومغرضانه مطالبی گفته و استدلالاتی کودکانه در جهت عوام فریبی بیان میکند.
مثلا در آخرین جملات مذکور در بالا گفته است:
(مُشرف الحاجبین یعنی ابروان به سمت بالا دارد. مشرف الحاجبین هر معنایی داشته باشد با ازجّ الحاجبین فرق میکند . آیا میشه یک نفر با این همه اوصاف متعارض باشد؟)
😳 وی برای ترجمه (مشرف الحاجبین)، در کلیپ میگوید: 👈 ابروان به سمت بالا.
اما ترجمه این عبارت که در همان کلیپ نمایش داده میشود اینگونه است: 👈 ابروانی پر پشت و برجسته.
آری دوستان . . . مبلغین این فرقه به قدری مغرضانه سخن گفتهاند که قدرت #تعقل از آنان گرفته شده و در یک کلیپ 6 دقیقهای، چنین رسواییای را برای خود رقم زدهاند.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
📌 آیا بین توصیف علی بن مهزیار اهوازی یعنی (ابروان به هم پیوسته وکمانی) و ترجمه نمایش داده شده در کلیپ یعنی (ابروانی پر پشت و برجسته) تعارضی وجود دارد؟
📌 آیا این دو وصف متفاوت، دو وصف مانعة الجمع بوده و در ابروان واحد جمع نمیشود؟
به عبارت دیگر: آیا وجود ابروی کمانی و بهم چسبیده و پرپشت محال میباشد؟
ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون
🔅 مرحوم علامه مجلسی پس از نقل این حدیث میگوید:
المشرف الحاجبين أي في وسطهما ارتفاع . . . بحار ج51ص40
ترجمه:
المشرف الحاجبین یعنی در وسط دو ابرو ارتفاع وجود دارد.
📌 این تعبیر علامه مجلسی، در حقیقت اشاره به ابروان بالا و کمانی حضرتش دارد.
👈 جالبتر اینکه همین معنا در پاورقی حدیث کتاب غیبت نعمانی ص215 وجود دارد اما متاسفانه این مبلغ همبوشی هیچ اشارهای به آن نمیکند!
💥 پس بر اساس ترجمه علامه مجلسی هم هیچ گونه تعارض با توصیف علی بن مهزیار وجود ندارد ودر هر دو اشاره به کمانی بودن ابرو شده است.
😳 عجیبتر اینکه این مبلغ همبوشی میگوید:
(مشرف الحاجبین یعنی ابرو بالا)
اما مغرضانه در مقام جلوه دادن تعارض بیت وصف (ابرو بالا) با وصف (ابرو پیوسته وکمانی) میباشد با اینکه این اوصاف، قابل جمع در ابروان واحد هستند.
📢 خلاصه اینکه عبارت (المشرف الحاجبین):
🔅 یا به معنای ابروان پر پشت است (ترجمه موجود در کلیپ)
🔅 یا به معنای ابروانی است که در وسط هر دو ابرو ارتفاع وجود دارد که عبارت دیگری از ابرو کمانی میباشد (ترجمه علامه مجلسی)
🔅 ویا به معنای ابرو بالا میباشد (ترجمه مبلغ همبوشی در کلیپ)
👈 حال اگر مراد از ابرو بالا، همان ابرو کمانی است که استدلال این مبلغ همبوشی نقش بر آب میشود وغرض ورزی او بر همگان روشن.
👈 واگر مراد از ابرو بالا یعنی ابروانی که بالاتر قرار دارد نسبت به ابروان دیگر افراد، که این وصف هم قابل جمع با معانی دیگر ـــ یعنی ابروان پرپشت و کمانی وبه هم پیوسته ـــ بوده و بازهم استدلال این مبلغ جوان مغرض باطل میشود.
ـــــــــــــــــ
✅ لحظه ای تفکر . . . برای نجات کافیست.
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع
🙌در پناه صاحب الزمان (عج)
محفوظ باشید از مدعیان
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . . 8
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali
💠 #ترجمه_آزاد
(اثبات تعدد قائم بر اساس تفاوت در اوصاف)
(لینک بخش قبل: https://eitaa.com/PayehayePooshali/390)
بخش دوم:
در بخش قبل پیرامون عبارات (ازجّ الحاجبین) و (المشرف الحاجبین) گفتگو شد وبیان گردید که 👈 این اوصاف ـــ با فرض تفاوت در معنی هم ـــ متعارض نبوده بلکه در ابروان واحد قابل جمع میباشد.
در این بخش قصد داریم پیرامون اوصاف جسمی امام زمان (عج) گفتگو کنیم تا غرض ورزی مبلغین همبوشی بر همگان آشکار گردد.
❇️ طرح بحث:
مبلغین همبوشی با تمسک به تفاوتهای ذکر شده در مورد اوصاف جسمی قائم وصاحب امر، قائل به دو قائم شدهاند.
مثلا در بعضی عبارات آمده است (اسمر اللون) وگاهی هم آمده است (ابیض مشرب حمرةً). گاهی آمده (قدش متوسط) وگاهی آمده (جسمش اسرائیلی) است.
📌 این عزیزان بر این باورند که هر جا عبارات (ابیض مشرب حمرةً) ویا (قد متوسط) باشد منظور امام زمان (عج) بوده وهر جا عبارات (اسمر) ویا (جسمه اسرائیلی) باشد مراد مهدی اول، احمداسماعیل همبوشی میباشد زیرا این اوصاف با هم متعارض بوده و قابل جمع در شخص واحد نمیباشد.
⛔️ یکی از این مبلغین در فایل صوتی خود میگوید:
(در خبر علی بن مهزیار اوصاف امام مهدی اینگونه است که . . . قد حضرت مهدی متوسط است وکمی حضرتش شکم دارد . . . 👈 شبیهترین به پیامبر خداست خَلقاً وخُلقاً . . . اما درباره قائم ومهدی [اول] گفتهاند که 👈 شبیه موسی است وجسمش اسرائیلی [قد بلند وچهارشانه است] و رنگش عربی [وتیره] است . . .
در مورد امام مهدی گفتهاند که رنگش سفید [مخلوط به قرمز] است وصورتش مثل ماه و روشن است وبقدری روشن است که نورش بر سیاهی محاسن حضرت غالب میشه . . . اینها تفاوت دارد با اون کسی که رنگش عربی و اسمر وتیره است واین رنگ با رنگ سفید مخلوط با قرمز فرق دارد)
🎙 فایل صوتی این مبلغ جوان در لینک زیر موجود است:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/395
اینک به بررسی گفتار این مبلغ جوان پرداخته و صحت وسقم سخنان وی را مورد بررسی قرار میدهیم.
✅ بررسی ونکات:
1⃣ وی بر اساس گزارش علی بن مهزیار میگوید که (قد امام زمان متوسط است وکمی حضرتش شکم دارد . . . 👈 شبیهترین به پیامبر خداست خَلقاً وخُلقاً . . . اما درباره قائم ومهدی [اول] گفتهاند که 👈 شبیه موسی است وجسمش اسرائیلی [قد بلند وچهارشانه است] )
اما وی در این مورد رعایت انصاف را نکرده و با گزینش حدیثی خاص و عدم ذکر احادیث دیگر، غرض ورزی نموده وبحث را به نفع خود پایان داده است.
❇️ به گزارش زیر از جناب علی بن مهزیار دقت فرمایید:
لَيْسَ بِالطَّوِيلِ الشَّامِخِ وَ لَا بِالْقَصِيرِ اللَّازِقِ
نه خیلی بلند بود و نه کوتاه چسبنده [به زمین]
به عبارت دیگر: نه خیلی بلند بود و نه خیلی کوتاه
بَلْ مَرْبُوعُ الْقَامَةِ
بلکه قامت متوسط بود
همانطور که ملاحظه فرمودید علی بن مهزیار در مقام توصیف قامت دلربای معشوق میگوید: (نه خیلی بلند بود و نه خیلی کوتاه بلکه قامت متوسط بود).
📌 مستحضر هستید که عباراتی مانند (قامت متوسط) دلالت بر قامتی معین با سانتی متری خاص ـــ مثلا cm180ــ ندارد بلکه این عنوان شامل یک بازه و محدودهی طولی میباشد.
مثلا در زمانه ما 👈 افرادی که قدّی بین 170 تا 190 سانتی متر داشته باشند در زمره #قامت_متوسطان محسوب میگردند.
از سویی دیگر بحث قامت 👈 از امور نسبی میباشد مثلا کسی که دارای قدّی 175 سانتی متری است، از فردی با قدّ 190 سانتی متری، با عنوان (قد بلند) یاد میکند در حالی که هر دو فرد در محدودهی افراد (مربوع القامة/قامت متوسط) میباشند.
📌 بر این اساس ممکن است از منظر شخصی، فردی توصیف به (قامت متوسط) بشود وهمین فرد از منظر شخصی دیگر توصیف به (قد بلند) گردد.
لذا توصیف علی بن مهزیار از امام زمان به (قامت متوسط) با توصیف (قد بلند) از سوی اهل بیت در مورد حضرتش قابل جمع میباشد زیرا هر یک بر اساس دیدگاه خاصی اقدام به این توصیفات نمودهاند. البته ما همواره تابع دیدگاه معصومین بوده وهستیم و خواهیم بود ان شاء الله.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
4_6014761145796133579.mp3
262.8K
🌺🌺🌺🌺🌺
📢 صوت مبلغ همبوشی در مورد تفاوت اوصاف در شخصیت قائم
✅ جهت مطالعه اصل بحث به لینک زیر مراجعه شود:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/394
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
2⃣ بر اساس احادیث مورد قبول همبوشیان مبنی بر شباهت امام زمان به پیامبر خدا (ص) در خَلق و در خُلق، باید قائل به قامتی بلندتر از متوسط برای امام زمان شد.
☘ مثلا امیرالمومنین (صلوات الله علیه) در مورد پیامبر خدا میفرمایند:
لَيْسَ بِالطَّوِيلِ الْمُتَثَنِّي وَ لَا الْقَصِيرِ الْفَاحِش . . . بحارالانوار ج 16ص186
🔅 ترجمه:
او خیلی بلند نبود وخیلی کوتاه هم نبود.
☘ در نقلی دیگر آمده است که شخصی به دنبال رسول خدا میگشت در حالی که ایشان را نمیشناخت. مردم به او گفتند:
فَإِنَّ نَبِيَّ اللَّهِ أَطْوَلُ مِنَ الرَّبْعَةِ وَ أَقْصَرُ مِنَ الطَّوِيلِ الْفَاحِش . . . بحارالانوار ج 16ص185
🔅 ترجمه:
همانا نبی خدا بلندتر از متوسط است و کوتاهتر از خیلی بلند است.
☘ در نقلی دیگر داریم:
أَطْوَلَ مِنَ الْمَرْبُوع
📌 این نقلها تعارضی با هم نداشته زیرا بر اساس حدیث اول 👈 قامت خیلی بلند از رسول خدا (ص) #نفی شده است و بر اساس نقل دوم و سوم، قامتی بلندتر از متوسط برای حضرتش (ص) #ثابت میگردد.
🤔 البته احتمالا اگر همبوشیان به این احادیث برخورد کنند، ناگزیر قائل به وجود دو پیامبر به نام محمد (ص) خواهند شد 😂
3⃣ ویا در نقلهای دیگری نسبت به اوصاف پیامبر خدا (ص) داریم:
عَرِيضُ الصَّدْرِ طَوِيلُ الْعُنُقِ عَرِيضُ الْجَبْهَة . . . بحارالانوار ج 16ص146
🔅 ترجمه: سینهای عریض و گردنی بلند و پیشانی حضرتش عریض بود.
أَطْوَلَ مِنَ الْمَرْبُوع . . . بَعِيدَ مَا بَيْنَ الْمَنْكِبَيْن . . . بحارالانوار ج 16ص149
🔅 ترجمه: 👈 بلندتر از قامت متوسطان بود . . . شانههایش از هم دور بود.
لَا قَصِيرٌ وَ لَا طَوِيلٌ 👈 و هُوَ إِلَى الطُّولِ أَقْرَب . . . بحارالانوار ج 16ص190
🔅 ترجمه: نه کوتاه و نه بلند بود و [قد] او به بلندی نزدیک بود.
فَعْمَ الْأَوْصَال . . . ضَخْمَ الْكَرَادِيس . . . بحارالانوار ج 16ص181
🔅 ترجمه: اعضائی پر داشت . . . رئوس استخوانهایش درشت بود [اشاره به درشتی اعضاء].
📌 همانطور که عرض شد همبوشیان معتقدند بر اساس روایات، امام زمان (عج) به حضرت رسول (ص) در خَلق و در خُلق شبیه بوده که در این صورت، حضرتش (عج) هم دارای چنین اوصافی در جسم شریف میباشند.
📌 در روایات اهل سنت هم به اسرائیلی بودن جسم امام زمان (عج) اشاره شده است که این تعبیر اشاره به وجود چنین اوصافی در حضرتش دارد، مخصوصا در مقایسه با انسانهای ریز جثه مردم آخرالزمان، قطعا جسم حضرتش از ابهتی خاص برخوردار میباشد.
📚 جهت اطلاع از دیگر اوصاف پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) میتوانید به کتاب شریف بحارالانوار ج 16ص144 (باب 8: اوصافه فی خلقته وشمائله) رجوع فرمایید.
4⃣ این مبلغ همبوشی در ادامه گفته بود:
⛔️ (. . . اما درباره قائم ومهدی [اول] گفتهاند که شبیه موسی است وجسمش اسرائیلی [قد بلند وچهارشانه است] )
او گمان نموده است که احادیث مشتمل بر عبارات (شبیه موسی یا جسم اسرائیلی) مربوط به مهدی اول بوده زیرا امام زمان (عج) شبیه موسی نبوده وجسمش اسرائیلی نیست.
اما متاسفانه باز هم دست به عوام فریبی زده و با سوء استفاده از #روانشناسی_تلقین و عدم ذکر احادیث دیگر، در جهت نیل به اهداف شوم خود گام برداشته است.
☘ امام رضا (ع) ضمن حدیثی فرمودند:
سَيَكُونُ فِتْنَةٌ صَمَّاءُ صَيْلَمٌ . . . وَ ذَلِكَ عِنْدَ فِقْدَانِ الشِّيعَةِ الثَّالِثَ مِنْ وَلَدِي يَحْزَنُ لِفَقْدِهِ أَهْلُ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ . . . بِأَبِي وَ أُمِّي سَمِيُّ جَدِّي وَ شَبِيهِي وَ شَبِيهُ مُوسَى بْنِ عِمْرَان . . . غیبت نعمانی ص180 وغیبت شیخ طوسی ص439
🔅 ترجمه:
به زودی فتنهای منکَر و بیچاره کننده میباشد . . . و آن، هنگام فقدان شیعه نسبت به سومین از فرزندم میباشد [یعنی سومین از پشت فرزندم امام جواد (ع) که منظور امام زمان میباشد] به خاطر فقدانش اهل زمین وآسمان محزون میشوند . . . پدر و مادرم فدای کسی که 👈 هم نام جدم [رسول خدا (ص)] و شبیه من 👈 و شبیه موسی بن عمران است.
🔅 در نقل دیگری آمده است:
إِنَّهُ سَتَكُونُ فِتْنَةٌ صَمَّاءُ صَيْلَمٌ . . . وَ ذَلِكَ عِنْدَ فِقْدَانِ الشِّيعَةِ الرَّابِعَ مِنْ وُلْدِي . . . مختصرالبصائر ص497
🔅 و در حدیث دیگری داریم:
(لا بدّ للناس من فتنة صمّاء، و ذلك عند فقدان الشيعة الرابع من وُلدي) الملاحم والفتن ص354
📌 پس با توجه به این احادیث مشخص میگردد که امام رضا (ع) صحبت از امام زمان (عج) و فتنههای آن دوران به میان آورده و ایشان را هم نام رسول خدا (ص) ـــ که در احادیث فراوان به این هم نامی اشاره شده است ـــ و شبیه حضرت موسی معرفی مینماید.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
بر این اساس، توصیف امام زمان (عج) به (شبیه موسی) وهمچنین توصیف ایشان به (اشبه الناس برسول الله ص خَلقاً و خُلقاً) هیچگونه تعارضی با هم نداشته وقابل جمع در فرد واحد می باشد.
🔴 سوال: آیا وجه شباهت بین امام زمان (عج) و حضرت موسی (ع) در جسم است❓ یا در وجوه دیگری است❓
✅ پاسخ:
ما منکر اسرائیلی بودن جسم امام زمان (عج) نیستیم و در همین بخش پیرامون آن گفتگو نمودیم.
در روایتی پیرامون جثه حضرتش داریم:
عَرِيضُ الْفَخِذَيْنِ عَظِيمٌ مُشَاشُ الْمَنْكِبَيْن . . . کمال الدین ج2ص653
🔅 ترجمه:
رانهای حضرتش عریض و استخوان شانه هایش بزرگ است .
اما ظاهرا مراد از عبارت (شبیه موسی) اشاره به شباهت جسمی نباشد بلکه وجه تشابه را در روایات، چیز دیگری ذکر فرمودهاند.
☘ مثلا در روایتی داریم:
إِنَّ فِي الْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ص شَبَهاً مِنْ خَمْسَةٍ مِنَ الرُّسُلِ يُونُسَ بْنِ مَتَّى وَ يُوسُفَ بْنِ يَعْقُوبَ وَ مُوسَى وَ عِيسَى وَ مُحَمَّدٍ ص . . . ِ وَ أَمَّا شَبَهُهُ مِنْ مُوسَى ع فَدَوَامُ خَوْفِهِ وَ طُولُ غَيْبَتِهِ وَ خَفَاءُ وِلَادَتِهِ وَ تَعَبُ شِيعَتِهِ مِنْ بَعْدِهِ مِمَّا لَقُوا مِنَ الْأَذَى . . . کمال الدین ج1ص327
🔅 ترجمه:
همانا در قائم از آل محمد شباهتی از 5 رسول است، یونس و یوسف وموسی وعیسی و محمد (ص) . . . 👈 و اما شباهتش از موسی، دوام خوفش میباشد و طول غیبتش و ولادت مخفیانهاش و گرفتاریهای شیعیانش پس از [غیبت] او به خاطر آنچه که از اذیتها ملاقات میکنند.
☘ در ضمن روایت دیگری، امام عسکری (ع) اشاره به ولادت مخفیانه حضرت موسی نموده و در مورد امام زمان (عج) فرمودند: 👈 و هَذَا نَظِيرُ مُوسَى.
یعنی امام زمان (عج) همانند موسی ولادتی مخفیانه دارند.
💥 پس مشخص گردید که اوصافی از قبیل (شبیه موسی) یا (نظیر موسی) در مورد امام زمان (عج) می باشد لذا استدلال همبوشیان نقش بر آب شده و غرض ورزی آنان بر همگان آشکار می گردد.
🔵 خلاصه اینکه:
1⃣ این توصیفات در مورد قامت امام زمان (عج) از سوی دو فرد ـــ معصوم و غیر معصوم ـــ صورت گرفته و هر فردی از منظر خویش در مورد قامت حضرتش سخن گفته است.
2⃣ در صورت وجود وصف (طویل القامة) در روایات پیرامون امام زمان (عج)، این احتمال وجود دارد که حضرتش را در مقایسه با مردم آخرالزمان این گونه توصیف فرمودهاند.
📌 همانطور که میدانید قامت و جثه مردمان در گذشت زمان رو به کوتاهی است وقطعا افراد 1000 سال پیش از قامت بلندتری برخوردار بودهاند لذا علی بن مهزیار از وصف (مربوع القامة) استفاده نموده است 👈 اما اهل بیت از حضرتش با عنوان (طویل القامة) نسبت به مردم زمان ظهور یاد فرمودهاند.
3⃣ البته با توجه به شباهت امام زمان (عج) با رسول خدا (ص) در خَلق و خُلق، میتوان قامتی بلندتر از متوسط وجسمی اسرائیلی برای امام زمان (عج) تصور نمود.
4⃣ در فرض وجود تعارض بین گفتار علی بن مهزیار و گفتار امام معصوم (ع)، ما قول امام را انتخاب نموده و از آن پیروی مینماییم.
5⃣ در روایات ذکر شده که امام زمان (ع) شبیه حضرت موسی بوده ـــ اما متاسفانه همبوشیان این مطلب را منکرند ـــ و وجه شباهت هم در روایات ذکر گردیده که در همین مقاله به روایت مربوطه اشاره شده است.
ـــــــــــــــ
✅ لحظه ای تفکر . . . برای نجات کافیست.
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع
🙌در پناه صاحب الزمان (عج)
محفوظ باشید از مدعیان
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
✅هجده مقاله در نقد و بررسی جریان احمدالحسن البصری الهمبوشی
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. جریان شناسی فتنه احمدالحسن البصری(نقد جریان دروغین مدعی وصایت و یمانی گری)
2. ادعاهای احمدالحسن دجّال بصری
3. تأویل و تفسیر دروغین احمد الحسن از قانون شناخت حجّت های الهی
4. ودایع و نشانه های الهی برای اثبات وصایت (نقدی بر ادعاهای دروغ احمد الحسن)
5. ودایع و نشانه های رسول خدا(ص) بر اثبات وصایت، بخش اوّل (نقدی بر ادعاهای دروغ احمد الحسن)
6. ودایع و نشانه های رسول خدا(ص) بر اثبات وصایت، بخش دوّم (نقدی بر ادعاهای دروغ احمد الحسن)
7. تمسّک مدعی وصایت «احمد الحسن» به حدیث وصیت نبوی (بررسی حدیث وصیت مذکور در الغیبه طوسی)
8. «احمد» در حدیث موسوم به وصیت (نقد ادعای دروغ احمد البصری)
9. ابهام زدایی از روایات مورد تمسّک جریان منحرف احمد الحسن درباره مصداق «احمد»
10. تطبیق یمانی با احمد بصری مدعی یمانی گری! آیا احمد الحسن همان یمانی است؟
11. عدد اوصیاء پیامبر(ص) و فریبکاری احمد الحسن
12. احمد الحسن و ادّعاهای گزاف مهدویّت، قائمیّت و شارعیّت!
13. ادعای عصمت توسط احمد الحسن بصری!
14. تعارض روایات رجعت و خلافت ائمه معصومین(ع) با ادعاهای احمد الحسن
15. احمد الحسن و ادعای سفارت و «نیابت خاصه» از جانب امام دوازدهم(ع) در عصر غیبت کبری!
16. احمد الحسن و تمسک به رؤیا و استخاره برای اثبات ادعاهای اعتقادی!
17. احمد الحسن و علم رجال
18. جریان احمد الحسن و تقلید از فقیه
https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=1&catid=30748
📩
پایه . . . . . . . . . . . . 8
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali
💠 #ترجمه_آزاد
(اثبات تعدد قائم بر اساس تفاوت در اوصاف)
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/976)
بخش سوم: رنگ اسمر
تا کنون در 2 بخش پیرامون اوصاف امام زمان گفتگو نمودیم و غرض ورزی مبلغین همبوشی را نتیجه گرفتیم.
📌 در بخش اول پیرامون 👈 ابروان کمانی وپیوسته آن محبوب سفر کرده سخن رانده و معنای عبارات (ازجّ الحاجبین) و (مشرف الحاجبین) را مورد بررسی قرار دادیم.
📌 در بخش دوم به بررسی 👈 ویژگیهای جسمی حضرتش پرداخته و در ضمن آن پیرامون عبارت (شبیه موسی) و قامت حضرت و جسم اسرائیلی مطالبی بیان گشت.
در بخش حاضر 👈 رنگ بدن شریف حضرتش را مورد بررسی قرار داده تا راه عوام فریبی را بر مبلغین فرقه همبوشی بسته و غرض ورزی آنان را ثابت نماییم.
❇️ طرح بحث:
مبلغین همبوشی با تمسک به تفاوتهای ذکر شده در مورد اوصاف جسمی قائم وصاحب امر، قائل به دو قائم وصاحب امر شدهاند 😳
مثلا در بعضی عبارات آمده است (اسمر اللون) وگاهی هم آمده است (ابیض مشرب حمرةً).
📌 این عزیزان بر این باورند که 👈 هر جا عبارت (ابیض مشرب حمرةً) باشد منظور امام زمان (عج) بوده 👈 وهر جا عبارات (اسمر) باشد مراد مهدی اول، احمداسماعیل همبوشی میباشد زیرا این اوصاف با هم متعارض بوده و قابل جمع در شخص واحد نمیباشد.
در بخش قبل به گزیدهی سخنان یکی از مبلغین این فرقه در مورد رنگ ظاهری حضرتش اشاره شد که لینک آن تقدیم عزیزان میگردد:
https://eitaa.com/PayehayePooshali/395
✅ بررسی و نکات:
😞 متاسفانه باز هم همبوشیان راه صحیح را در ارائه مطالب به مخاطبین خود طی ننموده و ناجوانمردانه دست به #سانسور و #تحریف طیف گستردهای از نصوص زدهاند.
این مبلغین فقط به رنگ (ابیض مشرب حمرةً) حضرت اشاره نموده و هیچ ذکری از رنگ (اسمر) به میان نیاورده و در نهایت هم نتیجه مورد نظر خود را به مخاطبینشان القاء می کنند.
💥 آیا به نظر شما این روش استدلال حکایت از شیادی و غرض ورزی مبلیغن این فرقه نمی کند❓❓❓
چون رنگ (ابیض مشرب حمرةً) #مورد_اتفاق بین ما و همبوشیان میباشد، در مورد آن فعلا گفتگوی خاصی نداشته وبحث را در #محل_اختلاف یعنی رنگ (اسمر) ادامه میدهیم.
📢 اینک در چند عنوان پیرامون رنگ ظاهری حضرت گفتگو میکنیم تا خیانت مبلغین همبوشی بر همگان آشکار گردد.
ــــــــــ
#الف: گزارش افراد کثیری که به لقاء محبوب رسیدهاند
افراد کثیری که خدمت حضرتش تشرف پیدا کردهاند حکایت از رنگ (اسمر) نموده که در زیر به تعداد اندکی از این تشرفات اشاره مینماییم:
1⃣ همانطور که سابقا عرض شد، صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی مورد قبول همبوشیان بوده و به این صلوات در جهت اثبات وجود امامانی از فرزندان امام زمان (عج) استناد میکنند.
پاسخ به این عوام فریبی را در چند بخش سابقا بیان نمودیم که لینک آنها تقدیم میگردد:
🔅بخش اول: https://eitaa.com/PayehayePooshali/354
🔅بخش دوم: https://eitaa.com/PayehayePooshali/372
🔅بخش سوم: https://eitaa.com/PayehayePooshali/381
اما نکته حائز اهمیت این است که ابوالحسن ضراب اصفهانی گزارشی از وضعیت ظاهری امام زمان (عج) ارائه میدهد که به ذائقهی همبوشیان #خوش نیامده وبه آن اشاره نکرده و آن را همواره #سانسور میکنند.
ابوالحسن ضراب اصفهانی رنگ حضرتش را اینگونه توصیف مینماید:
👈 (أَسْمَرَ إِلَى الصُّفْرَة/ سبزه به سوی زرد) الغیبة شیخ طوسی ص274 والزام الناصب ج1ص332
2⃣ در تشرفی دیگر رنگ حضرتش اینگونه گزارش شده است:
(حَسَنَ الْوَجْهِ 👈 أسْمَرَ اللَّوْن/ صورتی نیکو و رنگ سبزه) بحارالانوار ج 52ص59
3⃣ در تشرفی دیگر داریم:
(فإذا بسيّد جليل مقبل من جانب بغداد 👈 أسمر/پس ناگهان سید جلیل القدری که سبزه بود از جانب بغداد آمد) الزام الناصب ج2ص63
4⃣ و در حکایتی دیگر آمده است:
(هُوَ شَابٌ 👈 أسْمَرُ لَمْ أَرَ قَطُّ فِي حُسْنِ صُورَتِه/ او جوانی سبزه بود که هرگز کسی را در حسن صورت مثل او ندیده بودم) الغیبه شیخ طوسی 255 و الزام الناصب ج1ص338
5⃣ شخص بیماری در تشرف خدمت ایشان، یار محبوب ومهدی موعود (عج) را چنین توصیف مینماید:
(فإذا أنا بشاب صبيح الوجه 👈 أسمر اللون/ پس ناگهان خود را در محضر جوانی با صورت نورانی و رنگ سبزه دیدم) بحارالانوار ج 52ص177
6⃣ راوی میگوید که به هنگام نماز بر بدن مطهر امام عسگری (ع) جوانی را دیدم که:
(بِوَجْهِهِ 👈 سمْرَة/ صورتش سبزه بود) کمال الدین ج2ص475
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
یکی از مبلغین جویای نام این فرقه به نام (ع.ف) مغرضانه در صدد بیان معانی دیگری برای کلمه (سُمرة) در حدیث فوق میباشد.
✅ در پاسخ به این مبلغ مغرض عرض میکنیم:
(( کافی است عبارت (بِوَجْهِهِ سُمْرَة) را در کوچه بازارهای اهواز به مردم نشان دهید تا از معنای آن اطلاع پیدا کنید. اما مواظب باشید که هرگز معنای من درآوردی خود را در مورد این عبارت به مردم اهواز نگویید که برایتان دردسر ساز میشود)) 😂
7⃣ شخصی که در میان راه گم شده وتشنگی بر او غالب گشته بود، با توسل به حضرتش به محضر ایشان شرف یاب شده وایشان را چنین توصیف میکند:
(👈 أسمر على هيئة الشرفاء/ شخص سبزهای را دیدم که بر هیئت افراد شریف بود) بحارالانوار ج 52ص176
و تشرفات فراوان دیگری . . . که در این مختصر نمیگنجد.
💥 آیا به راستی #چشم_پوشی از این همه تشرفات و انکار رنگ (اسمر/سبزه) برای حضرتش، خیانتی بزرگ محسوب نمیشود❓❓❓
💥 آیا این چشم پوشی ها می تواند عامدانه نباشد❓❓❓
📢 پس تا به این لحظه به خوبی روشن گشت که ادعای همبوشیان مبنی بر #انکار رنگ (اسمر) برای امام زمان (عج)، ادعایی باطل و گزاف بوده و چیزی جز غرض ورزی و عوام فریبی نمیباشد.
ـــــــ
#ب: در روایات هم، به رنگ (اسمر/سبزه) برای وجود نازنین امام زمان (عج) اشاره شده است ـــ و هم به رنگ (ابیض مشرب حمرةً/ سفید مخلوط با قرمز) ویا (مشرب حمرةً/ مخلوط با قرمز) ـــ که در زیر به چند نمونه از آن روایات اشاره میشود.
8⃣ امام کاظم (صلوات الله علیه) پس از نماز خود دست به دعا برداشته و در انتهای دعا فرمودند:
أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُعَجِّلَ فَرَجَ 👈 الْمُنْتَقِمِ لَكَ مِنْ أَعْدَائِك
🔅 ترجمه:
بارالها! درخواست میکنم از تو که درود بفرستی بر محمد و آل محمد و تعجیل فرمایی در فرج منتقم از دشمنانت.
راوی میگوید گفتم: برای چه کسی دعا فرمودید؟ حضرتش فرمودند:
ذَاكَ الْمَهْدِيُّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ (ص) / آن مهدی از آل محمد (ص)
وسپس ضمن بیان اوصاف حضرتش فرمودند:
👈 أسْمَرُ اللَّوْنِ يَعْتَوِرُهُ مَعَ سُمْرَتِهِ صُفْرَةٌ مِنْ سَهَرِ اللَّيْل . . . بحارالانوار ج 83ص81
🔅 ترجمه:
رنگ سبزه همراه با زردی که از بیداری شب است دارد.
مراد از (مهدی) در این دعا، امام زمان (عج) میباشد زیرا همانطور که میدانید هرجا اشاره به نام (مهدی) در روایات شده است مراد وجود نازنین امام زمان (عج) میباشد ولا غیر.
📌 البته همه امامان (مهدی) هستند 👈 اما هرجا سخن از شخص واحدی با عنوان مهدی بشود، مراد امام 12 میباشند.
مضافا اینکه در این حدیث صحبت از #انتقام نسبت به دشمنان هم به میان آمده است واین هم دلیلی دیگر است که مراد از این روایت ودعا، وجود نازنین امام 12 میباشد.
در روایات، منتقم آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) را امام 12 معرفی کردهاند که در زیر به نمونهای از آنها اشاره مینماییم:
☘ روزی جبرئیل امین در محضر رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) بود که امام حسین (صلوات الله علیه) وارد میشوند.
فَقَالَ جَبْرَئِيلُ مَنْ هَذَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص ابْنِي فَأَخَذَهُ النَّبِيُّ ص فَأَجْلَسَهُ عَلَى فَخِذِهِ فَقَالَ جَبْرَئِيلُ أَمَا إِنَّهُ سَيُقْتَلُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ مَنْ يَقْتُلُهُ قَالَ أُمَّتُكَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أُمَّتِي تَقْتُلُهُ قَالَ نَعَمْ وَ إِنْ شِئْتَ أَخْبَرْتُكَ بِالْأَرْضِ الَّتِي يُقْتَلُ فِيهَا فَأَشَارَ جَبْرَئِيلُ إِلَى الطَّفِّ بِالْعِرَاقِ وَ أَخَذَ عَنْهُ تُرْبَةً حَمْرَاءَ فَأَرَاهُ إِيَّاهَا فَقَالَ هَذِهِ مِنْ تُرْبَةِ مَصْرَعِهِ فَبَكَى رَسُولُ اللَّهِ ص فَقَالَ لَهُ جَبْرَئِيلُ لَا تَبْكِ 👈فسَوْفَ يَنْتَقِمُ اللَّهُ مِنْهُمْ بِقَائِمِكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ وَ مَنْ قَائِمُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ قَالَ 👈هوَ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ ع
🔅 ترجمه:
جبرئیل گفت این کیست؟ پیامبر فرمودند: فرزندم هست سپس او را گرفته وبر پای خود نشاندند. جبرئیل گفت: آگاه باش که او به زودی کشته میشود. پیامبر فرمودند: چه کسی او را میکشد؟ جبرئیل گفت: امت تو. رسول خدا فرمودند: امت من؟ جبرئیل گفت: بله. اگر میخواهی خبر دهم تو را از سرزمینی که در آن کشته میشود پس اشاره نمود به سرزمین طف در عراق و خاک قرمزی از آن را گرفت ونشان پیامبر داد وگفت: این خاک از خاک قتلگاه اوست سپس رسول خدا گریه کردند، جبرئیل گفت: گریه نکن، در آینده خداوند بوسیله 👈 قائم شما اهل بیت از آنها انتقام میگیرد. پیامبر فرمودند: حبیب من جبرئیل، قائم ما اهل بیت کیست؟ گفت: 👈 او نهمین از فرزندان حسین است.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
9⃣ در روایتی امام باقر (صلوات الله علیه) فرمودند:
الْمَهْدِيُّ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ فَاطِمَةَ وَ هُوَ رَجُلٌ 👈 آدَمُ. الغیبة شیخ طوسی ص187
🔅 ترجمه:
مهدی مردی از فرزندان فاطمه است و او مردی سبزه وگندم گون است.
🔟 الزام الناصب به نقل از منابع اهل سنت روایت میکند که پیامبر خدا (ص) فرمودند:
المهدي من ولدي، وجهه كالقمر الدريّ، 👈 اللون لون عربي، و الجسم جسم إسرائيلي، يملأ الأرض عدلا كما ملئت جورا . . .
🔅 ترجمه:
مهدی از فرزندان من است وصورتش مثل ماه درخشان است، رنگش عربی است وجسمش اسرائیلی و زمین را پر از عدل میکند همانگونه که از جور پر شده است.
📌 رنگ عربی در این حدیث، کنایه از رنگ سبزه و تیره است.
مبلغین همبوشی بر این باورند که این حدیث مرتبط با امام زمان (عج) نمیباشد، که در پاسخ به آنان عرض میکنیم:
این حدیث مرتبط با امام زمان (عج) است زیرا همانطور که سابقا گفته شد، رنگ ایشان 👈سبزه است و حضرتش دارای 👈 جسمی اسرائیلی ـــ یعنی رانهایی عریض و شانههایی از هم دور و قامتی نزدیک به بلندی ـــ میباشد، 👈 مضافا اینکه تنها کسی که در نصوص روایات به عنوان پر کننده زمین از عدل و داد مطرح شده است وجود نازنین امام 12 میباشد ولاغیر.
به نمونهای از آن روایات در زیر اشاره میشود.
☘ پیامبر خدا (ص) ضمن حدیثی اشاره به تعداد خلفاء خود کرده و فرمودند:
وَ مِنْ بَعْدِ الْحُسَيْنِ 👈 تسْعَةٌ مِن صُلْبِهِ خُلَفَاءُ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ حُجَجُهُ عَلَى عِبَادِهِ وَ أُمَنَاؤُهُ عَلَى وَحْيِهِ وَ أَئِمَّةُ الْمُسْلِمِين . . . 👈 تاسِعُهُمُ الْقَائِمُ الَّذِي يَمْلَأُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأَرْضَ نُوراً بَعْدَ ظُلْمَتِهَا وَ عَدْلًا بَعْدَ جَوْرِهَا . . .
ترجمه:
و پس از حسین 👈 9 نفر از صلب او خلیفه خدا در زمین و حجتهای الهی بر بندگان وامناء خدا بر وحیش و امامان مسلمین هستند . . . 👈 نهمین آنها همان قائمی است که زمین را خدا بوسیله او از نور و عدل پر می کند بعد از آنکه از ظلم و جور پر شد.
1⃣1⃣ همانطور که سابقا گفته شد، بر طبق روایات بین پیامبر گرامی اسلام (ص) وحضرت مهدی (عج) شباهت در خَلق و خُلق وجود دارد وهمبوشیان نیز به این مطلب معترف بوده وآن را قبول دارند.
از سویی دیگر در روایات رنگ (اسمر) به پیامبر خدا (ص) نسبت داده شده است که بر این اساس میتوان این رنگ را برای حضرت مهدی (عج) هم قائل شد.
❇️ به شواهد زیر دقت فرمایید:
🔅 شخصی که قبل از بعثت، پیامبر (ص) را در سنین 12 سالگی دیده بود از حضرتش چنین یاد می کند:
كأنّ وجهه فلقة القمر و هو 👈 أسمر اللون . . . الزام الناصب ج1ص280
ترجمه:
صورتش مانند پاره ماه و رنگش سبزه بود.
🔅 عبدالله بن سلیمان که کتب آسمانی را خوانده است در مورد اوصاف پیامبر (ص) از انجیل میگوید: 👈 أسْمَرُ اللَّوْن . . . بحارالانوار ج 16ص144 و کمال الدین ج1ص159
🔅 در کتب اهل سنت هم رنگ 👈 (اسمر) به پیامبر خدا نسبت داده شده است، مثلا در سنن ترمذی ج3ص145.
📌 پس با توجه به شباهت امام زمان (عج) با پیامبر خدا (ص)، این رنگ برای ایشان نیز ثابت است.
2⃣1⃣ با توجه به اینکه امام حسن عسکری (ع) 👈 اسمر بوده ــ کافی ج1ص503 ــ وهمچنین همسر ایشان جناب نرجس خاتون نیز #چنین بودهاند ــ بحارالانوار ج 51ص42 ــ توقع رنگی سفید برای امام زمان دور از انتظار بوده 👈 و با مبانی علم ژنتیک ناسازگار است.
☘ آری دوستان در روایتی داریم:
إِنَّ صَاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ فِيهِ شَبَهٌ مِنْ يُوسُفَ مِنْ أَمَةٍ سَوْدَاءَ يُصْلِحُ اللَّهُ لَهُ أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ.
🔅 ترجمه:
همانا در صاحب این امر شباهتی از یوسف است [یعنی داشتن غیبت، بحار ج51ص42] از کنیزی سیاه وتیره است که خدا امرش را در یک شب اصلاح می کند.
📢 این حدیث مربوط به امام زمان (عج) می باشد زیرا:
اولا در روایات مراد از قائم و صاحب امری که #یک_شبه امرش اصلاح می گردد، فقط وجود نازنین حضرت حجت (عج) می باشد ولاغیر.
قال الحسین (صلوات الله علیه): 👈 في التَّاسِعِ مِنْ وُلْدِي سُنَّةٌ مِنْ يُوسُفَ وَ سُنَّةٌ مِنْ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ 👈 و هُوَ قَائِمُنَا أَهْلَ الْبَيْتِ يُصْلِحُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ وَاحِدَةٍ . بحارالانوار ج 51ص132
وثانیا: در احادیث دیگر هم به #شباهت میان حضرت یوسف و امام زمان (عج) اشاره شده است که نمونه ای از آن در خط قبل ذکر گردید.
وثالثا: مدعیان دروغین قائمیت در عصر حاضر نمی توانند این روایت را بر خود حمل کنند زیرا در دوران ما بحث کنیز و غلام #منتفی می باشد اما مادر بزرگوار حضرت مهدی (عج) جناب نرجس خاتون کنیز بوده است.
📌 خلاصه اینکه مراد از صاحب امر در این روایت کسی جز امام زمان (عج) نمی تواند باشد.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.