eitaa logo
کانال پرسمان دینی
835 دنبال‌کننده
43 عکس
13 ویدیو
81 فایل
بحول و قوه الهی؛پاسخگوی شبهات وسوالات دینی در« گروه »و «کانالهای پرسمان» می باشیم. http://eitaa.com/joinchat/2121924619Ce5ff3b4f6e @ebadi_porseman
مشاهده در ایتا
دانلود
وی مى‏گوید: همسر نوح کافر بود و به مردم می‌گفت: شوهر من دیوانه است و وقتى کسى به نوح ایمان می‌آورد، او ستمکاران و جبّاران قوم نوح را خبردار می‌کرد تا آن فرد را آزار و اذیت کنند و همسر لوط کافر بود و به عمل قومش رضایت داشت و آنها را به سوى مهمان‌هاى لوط راهنمایى کرد و این عمل از طرف این دو زن خیانت محسوب می‌شود و گرنه هرگز همسر پیامبر آلوده به زنا نبوده و خیانت آنها در امر دین بوده است و سدى می‌گوید خیانت آنها همانا کافر بودن ایشان بود. 📚بحارالأنوار، ج 12، ص 146و 147، @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢شبهه فتوحات ایران💢 @Porseman_channel ........بعد از حمله اعراب و اشغال ایران توسط تازیان عرب مردم ایران رفتار عجیبی پیدا کرده اند, آنها نام فرزندان خود را علی و جعفر میگذارند, برخی کار را از این هم فراتر برده و نام آنها را غلامعلی و یا غلامحسین میگذارند, نصف این جماعت هنوز به شهرهای دیدنی ایران سفر نکرده اند ولی حتمآ مَکه و حَرم امام رضا را زیارت میکنند. آنهائیکه که بر اثر تجاوز اعراب به اجدادشان دورگه عرب- ایرانی شده اند، یک شال سبز به کمرشان میبندند تا همه بدانند که اینها سیّد هستند و از پدر عَرب و بر اثر تجاوز به دنیا آمده اند و البته به سیّد بودن افتخار هم میکنند..!!! کاملا دروغ ،مغرضانه و اعتقادات دینی را نشانه گرفته.... 1️⃣اولا حساب اعراب جاهلی غیر معصوم غاصب نفهم با اهل بیت طیب و طاهر معصوم کاملا جداست ایرانیان محل اهل بیت معصوم هستند نه اعراب بلکه مستحضرید که با سعودی ها دشمن هستند.... 2️⃣ثانیا اهل بیت ع ،مسبب فتوحات خونین و کشتار ایرانیان نبوده بلکه قبل از آنکه ایرانیان سلاخی شود پشت درو دیوار ریحانه نبی ،را پرپر کردند و دل خوشی از عاملان جنایت به ایرانیان ندارند... 3️⃣ثالثا اینکه امیرمومنان ع در هیچ جنگ کنار رسول ص خانه ننشست جزتبوک به اذن رسول الله ص و در قلب جنگهای صفین و جمل و نهروان بود نشانه خوبی است که جنگ ایرانیان مورد تایید نبوده حسنین ع نیز شرکت نداشتند https://eitaa.com/Porseman_channel/1203 4️⃣رابعاً سادات افتخارشان نه به فرزند عاملان کشتار ایران بلکه به اهل بیت ع می باشد که قطعا حسابشان جداست 5️⃣خامسا نامگذاری فرزندان به اسم اهل بیت ع نه فورا بعد از فتوحات عمر بلکه سالیان بعد که طعم شیرین اسلام را چشیدند و مسلملن و شیعه شدند بوده اتفاقا دیدند اولا اسلام حق است ثانیا اهل بیت ع مخالف این کشتار بودند لذا متمایل به اهل بیت ع شدند پس 1) فتوحات خليفه دوم نه تنها در مورد ايران مورد تاييد ائمه هدى به ويژه حضرت امير (ع) نبود. ما معتقديم كه تنها معصوم است كه پس از پيامبر حق جهاد ابتدايى را دارد. 2) بيشتر مشكلات مسلمانان پس از رحلت حضرت رسول (ص) عدم پيروى از ولايت بود تا آنجا كه ولى خدا را در خانه خدا و براى رضاى خدا ضربت زدند. امام بر حق مسلمين را در عاشورا كشتندو 11 معصوم را به شهادت رساندند. پس فتوحاتى كه به نام اسلام پس از پيامبر و بدون جانشينى امام بر حق بود از ديد شيعه مشروعيت ندارد. http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=3591 1) 1️⃣فتوحات خليفه دوم نه تنها در مورد ايران مورد تاييد ائمه هدى به ويژه حضرت امير (ع) نبود. ما معتقديم كه تنها معصوم است كه پس از پيامبر حق جهاد ابتدايى را دارد. 2)2️⃣ بيشتر مشكلات مسلمانان پس از رحلت حضرت رسول (ص) عدم پيروى از ولايت بود تا آنجا كه ولى خدا را در خانه خدا و براى رضاى خدا ضربت زدند. امام بر حق مسلمين را در عاشورا كشتندو 11 معصوم را به شهادت رساندند. پس فتوحاتى كه به نام اسلام پس از پيامبر و بدون جانشينى امام بر حق بود از ديد شيعه مشروعيت ندارد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢حکم کشتن ماهی بیرون آب💢 @Porseman_channel طبق نظر مراجع تقلید، ملاک کلی در این زمینه آن است که ماهی دارای پولک‌، زنده از آب گرفته شود. و همین برای حلال بودنش کافی است. پس کشتن و یا پاک کردن آن در بیرون آب، زمانی که هنوز ماهی زنده است ایرادی ندارد و موجب حرام شدنش نمی‌شود. اما اگر ماهی در دام قرار گیرد و قبل از این‌که از آب خارج شود، در دام بمیرد، نظر مراجع تقلید در این مسئله مختلف است. بیشتر مراجع (آیات عظام خویی، زنجانی، سیستانی، مکارم، تبریزی، فاضل و خامنه‌ای.) آن‌را حلال شمرده و برخی، (آیات عظام گلپایگانی، صافی و نوری همدانی) احتیاط مستحب را در پرهیز از خوردن آن می‌دانند. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢فروش آبزیان حرام به کفار در فتاوا💢 @Porseman_channel سؤال: خریدوفروش ماهیهای حرام گوشت چه حکمی دارد؟ جواب: هرگاه منافع حلالی، مانند تهیّۀ غذا برای مرغداریها و مانند آن، داشته باشد جایز است. همچنین فروختن آنها به غیر مسلمانان، که خوردن آن را جایز می‌دانند اشکالی ندارد. سؤال: همان طور که مطّلعیم طبق نظر حضرات مراجع تقلید، حفظهم اللّه گوشت آبزیان و حیوانات دریایی که دارای فلس هستند حلال، و آنها که فلس ندارند حرام است. آیا مطلق استفاده از آبزیان فاقد فلس حرام است، یا برای استفاده‌های غیر خوراکی، یا در معرض استفادۀ غیر مسلمان قرار دادن اشکالی ندارد؟ هر چند به فروختن، یا معاوضه با چیزی، یا به عنوان حق الاختصاص به غیر، در برابر وجه نقد یا جنسی باشد. نظر حضرتعالی در این مسأله چیست؟ جواب: هرگاه چنان آبزیانی را به کسانی بفروشند که خوردن آن را حلال می‌دانند، یا برای مصارف غیر خوراکی بفروشند، اشکالی ندارد. فروش ماهی بدون فلس به کسی که حلال می‌داند سوال: ما در اندونزی زندگی می‌کنیم، عده زیادی درآمدشان از راه فروش ماهی است، از جایی که پیروان دیگر مذاهب اسلامی، از ماهی‌های بدون فلس برای خوردن استفاده می‌کنند و بیشترین صیدی که در این جا توسط ماهیگیران می‌شود چنین ماهی‌هایی است، آیا فروش آن ماهی‌ها به آنها که قائل به حرمت خوردن ماهی غیر فلس دار نیستند، جایز است؟ جواب: از دیدگاه مذهب اهل بیت، خوردن و خرید و فروش ماهی بدون فلس (اگر استفاده غیر خوراکی ندارد) جایز نیست. ولی در اینکه آیا فروش آن به کسانی که خوردن آن را حلال می‌دانند(از دیگر فرق یا ادیان) جایز است یا نه؟ بین فقها اختلاف نظر است، بیشتر فقها آن را جایز شمرده و برخی آن را جایز نمی‌دانند. پاسخ برخی مراجع تقلید: آیت الله خامنه‌ای: جایز نیست. آیت الله سیستانی: فروش آن اشکال ندارد. آیت الله صافی گلپایگانی: فروش ماهیان مذکور برای خوردن به مستحلین اشکال دارد. آیت الله مکارم شیرازی: در فرض سؤال، فروش آن به کسانی که آن را حلال می‌دانند، اشکالی ندارد. آیت الله نوری همدانی: فروش ماهیهای مذکور به سائر مذاهب که آن را حلال می‌دانند، مانعی ندارد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢معنی و ریشه واژه "حواریون" 💢 @Porseman_channel حواریون جمع «حواری» به معنای شستن و سفید کردن است و گاهی به هر چیز سفید نیز اطلاق می شود و لذا غذاهای سفید را عرب «حواری» می‌گوید، و حوریان بهشتی را نیز به همین جهت «حوریه» می‌گویند که سفید پوشند.این که حواریون, به این نام خوانده شده اند به این جهت است که آنها افزون بر اینکه قلبی پاک و روحی با صفا داشتند در پاکیزه ساختن و روشن نمودن افکار دیگران و شستشوی مردم از آلودگی و گناه کوشش فراوان داشتند. در عیون اخبار الرضا نقل شده است که حضرت در مورد علت نام گذاری حواریون فرمود: «... در نزد ما علت آن این بوده که آنها هم خود را از آلودگی به گناه پاک کرده بودند و هم برای پاک کردن دیگران کوشش داشتند»در برخی روایات آمده که حضرت مسیح علیه السلام هر یک از حواریون را به عنوان نمایندگی خود به یکی از مناطق مختلف جهان فرستاد، آنها افرادی مخلص، ایثارگر و مجاهد و مبارز بودند و سخت به مسیح علیه السلام عشق می ورزیدند. مرحوم طبرسی نقل نموده که حواریون در سفرها به همراه عیسی بودند و هر گاه تشنه و گرسنه می شدند به فرمان خداوند غذا و آب برای آنها آماده می شد، آنها این جریان را افتخار بزرگی برای خود دانستند و از مسیح پرسیدند آیا کسی بالاتر از ما پیدا می شود او فرمود: «بالاتر از شما کسی است که زحمت بکشد و از دست رنج خودش بخورد». به دنبال این جریان آنها به شستشوی لباس و گرفتن اجرت مشغول شدند.در حدیثی نیز از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که هنگامی که در عقبه با جمعی از اهل مدینه که برای بیعت آمده بودند روبرو شد و فرمود: «دوازده نفر از خودتان را انتخاب و به من معرفی کنید که اینها نماینده قوم خود باشند، همان گونه که حواریون نسبت به عیسی بن مریم بوده اند». 📚 (الدر المنثور، سیوطی، ج 6، ص 214) از این گونه روایات شاید بتوان ظنّ پیدا نمود به اینکه حواریون یا حدّاقل برخی از آنها اوصیای حضرت عیسی (ع) بوده اند. امّا چنین مطلبی یقینی نیست. البته خود مسیحیان این افراد را صرفاً به عنوان قدّیس می شناسند و برای آنها مقام نبوّت اصطلاحی یا عصمت قائل نیستند. به عقیده ی آنان مسیح ، که از نظر آنان خداست ، بعد از برخاستن از قبر برای برخی از حواریون ظاهر شد و مطالبی را به آنها الهام نمود و آنان آن مطالب را نوشتند که حاصل آن اناجیل فعلی می باشد. از نظر اینان الفاظ اناجیل از خود حواریون می باشد ولی محتوای آن از جانب مسیح (ع) می باشد. همچنین باید توجّه داشت که از نظر یک مسیحی ، عیسی مسیح کتابی به نام انجیل نداشته ؛ لذا آنان به انجیلی که در قرآن کریم مطرح می باشد هیچ اعتقادی ندارد و آنچه را هم که آنان انجیل می نامند ، انجیل مورد نظر قرآن نیست. 📚کتاب ها و نشریات:1- خلاصه اى از نامه یک مسلمان،در راه حق2- نگاهى به ادیان زنده جهان،توفیقى3- درباره حقیقت مسیحیت،در راه حق4- اسلام از نظر یک مسیحى، جودمن، ترجمه: مصطفى زمانى5- متافیزیک مسیحى،سید محمد باقر نجفى6- مبانى مسیحیت، آکادمى علوم شوروى، ترجمه: اسداللَّه مبشرى7- مدرسه سیّار،محمد جواد بلاغى . @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢موتور سواری برای بانوان 💢 @Porseman_channel موتور سواری برای بانوان از نظر اسلام چه حکمی دارد؟ ✅پاسخ 1. مسلماً این عمل به خودی خود حرام نیست، اما باتوجه به این‌که در برخی از موقعیت‌های زمانی و مکانی، موتور سواری براى دختران و بانوان در مجامع عمومى، موجب جلب نظر مردان می‌شود و منافى با عفت بانوان است، لازم است در چنین موقعیت‌هایی ترک شود و در صورتى که در منظر نامحرم نبوده و یا خوف فساد و فتنه نباشد، فى نفسه اشکال ندارد. 2. در روایات سفارش شده است که برای زنان خوب نیست در وسط خیابان راه بروند، بلکه مستحب است از کنار دیوار و خیابان حرکت کنند؛ ✅الفقه، المرور و آداب السفر، ص 338 از جمله این‌که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «لَیْسَ لِلنِّسَاءِ مِنْ سَرَوَاتِ‏ الطَّرِیقِ شَیْ‏ءٌ وَ لَکِنَّهَا تَمْشِی فِی جَانِبِ الْحَائِطِ وَ الطَّرِیقِ»؛ 📚الکافی، ج 5، ص 518، خانم‌ها نباید در وسط جاده حرکت کنند، فقط می‌توانند در کنار دیوار و حاشیه جاده و خیابان حرکت نمایند. بدیهی است که پیامبر(ص) در این‌جا نمی‌خواهد بفرماید که راه رفتن خانم‌ها از وسط خیابان حرام است، بلکه این‌گونه روایات؛ بیانگر اهمیت دادن دین اسلام به رعایت اکرام و بزرگ‌داشت شخصیت بانوان و سلامت حریم آنها، برای حضور در اجتماع است ✅الفقه، المرور و آداب السفر، ص 338. که رعایت هرچه بیشتر این احکام به نفع بانوان و جامعه اسلامی خواهد بود. ⭕️آیت الله مکارم: پرسش :دوچرخه سوارى و موتور سوارى خواهران با مانتو در سطح شهر، با توجّه به آثار و تبعات سوء اجتماعى و اخلاقى آن چه حکمی دارد؟ ✅پاسخ :با توجّه به پیامدهاى سوئى که این گونه امور دارد، لازم است از آن پرهیز شود و به وسوسه هایى که این و آن مى کنند توجّه نکنید. ⭕️رهبری: سؤال: مدتی است در فضای مجازی خبری از دفتر جنابعالی منتشر شده که دوچرخه سواری بانوان با رعایت نکات شرعی جایز اعلام گردیده... اگر امکانش هست پیرامون این حکم و صحت و سقم آن توضیحی فرمایید. آیا دوچرخه سواری بانوان در خیابان جایز است ؟ ✅جواب: دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم باشد، حرام است @Porseman_channel