eitaa logo
هیئت محبان قرآن و عترت(علیهم السلام)
51 دنبال‌کننده
902 عکس
863 ویدیو
32 فایل
قال رَسُولُ الله(ص):إِنِّي تَاركٌ فِيكُمُ اْلثَّقَلَيْنِ إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا اَبَداً كِتَابَ الله وعِتْرتی
مشاهده در ایتا
دانلود
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «مَن كَانَ يَظُنُّ أَن لَّن يَنصُرَهُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ فَلْيَمْدُدْ بِسَبَبٍ إِلَى السَّمَاءِ ثُمَّ لْيَقْطَعْ فَلْيَنظُرْ هَلْ يُذْهِبَنَّ كَيْدُهُ مَا يَغِيظُ» هر کس گمان می‌کند که خدا پیامبرش را در دنیا و آخرت یاری نخواهد کرد (و از این نظر عصبانی است، هر کاری از دستش ساخته است بکند)، ریسمانی به سقف خانه خود بیاویزد، و خود را حلق آویز و نفس خود را قطع کند (و تا لبه پرتگاه مرگ پیش رود)؛ ببیند آیا این کار خشم او را فرو می‌نشاند؟! (سوره مبارکه حج/ آیه ۱۵ ) @ayehsobh تفسیر: بعضى از مفسران، در شأن نزول این آیه، چنین نقل کرده اند: گروهى از قبیله بنى اسد و بنى غطفان که با پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) پیمان بسته بودند، گفتند: ما مى ترسیم خدا سرانجام محمد(صلى الله علیه وآله) را یارى نکند و در نتیجه رابطه ما با هم پیمان هایمان از یهود قطع شود، و آن‌ها به ما مواد غذائى ندهند، آیه فوق نازل شده، به آن‌ها اخطار کرد و آن‌ها را سخت مذمت نمود. بعضى دیگر گفته اند: گروهى از مسلمانان به خاطر شدت غضب بر کفار، براى پیروزى پیغمبر(صلى الله علیه وآله) بیقرارى و بیتابى مى کردند، و مى گفتند: چرا وعده خدا در این زمینه تحقق نمى یابد؟ آیه نازل شد و آن‌ها را بر این بى صبرى ملامت کرد. 🌺🌺🌺 تفسیر: از آنجا که در آیات گذشته سخن از گروه ضعیف الایمان بود، در آیات بعد، نیز چهره دیگرى از آنها را ترسیم کرده، مى گوید: کسى که گمان مى کند خدا پیامبرش را در دنیا و آخرت یارى نخواهد کرد، و در خشم و غیظ فرو رفته، هر کارى از دستش ساخته است انجام دهد، ریسمانى به سقف خانه خود بیاویزد و خود را از آن آویزان کند، و نفس خود را قطع نماید و تا سر حدّ مرگ پیش رود ببیند آیا این کار، خشم او را فرو مى نشاند (مَنْ کانَ یَظُنُّ أَنْ لَنْ یَنْصُرَهُ اللّهُ فِی الدُّنْیا وَ الآخِرَةِ فَلْیَمْدُدْ بِسَبَب إِلَى السَّماءِ ثُمَّ لْیَقْطَعْ فَلْیَنْظُرْ هَلْ یُذْهِبَنَّ کَیْدُهُ ما یَغِیظُ). این تفسیر را گروه کثیرى از مفسران برگزیده، یا به عنوان یک احتمال قابل ملاحظه ذکر کرده اند. طبق این تفسیر، ضمیر لَنْ یَنْصُرَهُ اللّهُ به پیامبر(صلى الله علیه وآله) باز مى گردد، و سماء به معنى سقف خانه است (چون سماء به هر چیزى که در جهت فوق قرار داشته باشد اطلاق مى گردد) و جمله لیَقْطَع به معنى خفقان و قطع نفس و پیش رفتن تا سر حدّ مرگ است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۵ سوره‌ مبارکه حج)
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَأَنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يُرِيدُ» این گونه ما آن [= قرآن‌] را به صورت آیات روشنی نازل کردیم؛ و خداوند هر کس را بخواهد هدایت می‌کند. (سوره مبارکه حج/ آیه ۱۶ ) @ayehsobh تفسیر: آیه بعد، اشاره به یک جمع بندى در آیات گذشته کرده، مى گوید: این گونه ما قرآن را به صورت آیات بینات و نشانه هاى روشن نازل کردیم (وَ کَذلِکَ أَنْزَلْناهُ آیات بَیِّنات). دلائلى براى معاد و رستاخیز، همچون بررسى دوران جنینى انسان، رشد گیاهان، و زنده شدن زمین هاى مرده، که همگان را با مسأله معاد آشنا مى سازد و دلائلى همچون بى خاصیت بودن بت ها، و سرانجام، کار کسانى که دین را وسیله جلب منافع مادى قرار مى دهند. 🌺🌺🌺 ولى با این همه، داشتن دلائل روشن به تنهائى کافى نیست، بلکه آمادگى پذیرش حق نیز لازم است، به همین دلیل، در پایان آیه مى گوید: و خداوند هر کس را بخواهد هدایت مى کند (وَ أَنَّ اللّهَ یَهْدِی مَنْ یُرِیدُ). بارها گفته ایم خواست خدا بى حساب نیست، او حکیم است و همه کارهایش داراى حساب، هر کس که در راه او به مجاهده بر خیزد، و از اعماق جان خواستار هدایت باشد، خدا به وسیله آیات بیناتش او را راهنمائى مى کند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۶ سوره‌ مبارکه حج)
پیروزی تعصب بر بصیرت! مدت ها با خودم می گفتم با این همه شیعه و محب و یک ایران مردم علی دوست و حسین دوست چرا امام زمان(عج) ظهور نمی کند؟! اما در انتخابات اخیر جواب خودم را گرفتم. محرم شروع شد؛ در باشکوه ترین عزاداری های ایران، شب و روز برپا خواهد شد. قرنهاست در همه آذربایجان مداح های جانسوز ترین و زیباترین نوحه ها رو میخوانند. آن قدر جانسوز که حتی بدون دانستن معنی اش هم میشود مدتها پای آن اشک ریخت. ما خوب گریه میکنیم برای امام شهید. . برای امامی که اکنون یار نمیخواد نجوای انتظار داریم و ادعا داریم که همراهیم. خوب خرج میکنیم. اما برای زندگی اجتماعیمان سیاسیمان، چگونه علی وار و حسین وار زندگی کردن را تشخیص نمی دهیم. ما به خودمان رای میدهیم بدون در نظر گرفتن اصلح بودن. ما امام زنده منتظر را یاری نمیکنیم، ما برای ظهور انتخاب نمیکنیم، ما ۹ ماه به خاک و خون کشیده شدن کودکان غزه رو نمیبینیم. ما تانک و موشک های آماده حمله به لبنان را که سید حسن نصر الله گفت منتظر انتخاب ما هستند نمیبینیم. تعصبات از نوع قومی باعث شده که ما فقط خوب گریه میکنیم. اما خوب یاری نمی کنیم. . ما حتی سوختنِ ، ، ، و ... آن هم درست جلوی چشممان، حتی در فاصله چند کیلومتری ما، ما را تغییر نداده است. البته ما برایشان خیلی خوب گریه میکنیم، خیلی خوب تشییع میکنیم، خیلی خوب یادبود می سازیم اما در تشخیص و ترجیح آنکه به مرام و راه و مسیر او نزدیک تر است اشتباه می کنیم. اشتباه می کنیم چون تعصب قومی و قبیله ای بین ما و تشخیص درستمان حجاب می شود. خدا می داند قصدم طعن و سرزنش هموطنان عزیز آذری زبانمان نیست که چه بسا اگر دکتر پزشکیان از هر قوم دیگر ایرانی بود همین اتفاق می افتاد. خطابم همه است. همه خودمان. خودم، تو، او، ما. آری ما که انتظار اماممان را می کشیم اما هنوز در برخی عادات جاهلی قبل از اسلام گرفتاریم و به لیاقت ظهورش نرسیده ایم. آقا جان؛ ما گوش جان به کلام نایب و جانشینت سید علی نسپردیم. او راه و مسیر را نشانمان داد اما ما راه خودمان را رفتیم! راه تعصب، راه دلمان، راه عصبیت... آقا جان ما محبان خیلی خوبی برایتان برای اهل بیتتان، برای جد غریبتان حسین(ع) هستیم. اما در تشخیص و ترجیح آنچه امر شماست بر حال و هوا و خواست دلمان، در اطاعت بی چون و چرامان، در ولایت مداریمان هنوز نمره قبولی نگرفتیم. عزیز زهرا‌‌؛ ما هنوز در گذر از وادی محبتتان و رسیدن به وادی ولایتتان در جا می زنیم. و می دانیم که امر ظهور شما سربازان ولایت مدار می خواهد و نه فقط محبان بی قرار! نه آقا جان حق داری نیایی! آقا جان نیا چون هنوز مرز ادعا و واقعیت در بودنمان با تو در همه شرایط، در سخت ترین شدائد، برای خودمان هم واضح و روشن نشده است. نمی دانیم واقعا تا آخر پشت علی هستیم یا در ادعای آن سرگردانیم. گویا ما در ترجیح درد دین جدت بر درد های دنیایمان هنوز به نمره قبولی نرسیده ایم. آقا جان ما خیلی هایمان هنوز دردهایی از جنس دنیا داریم. درد برتر بودنمان، درد بهتر بودنمان، درد باید بودنمان به هر قیمتی، درد ارجحیت قوممان بر دیگر اقوام، بر دیگر ایرانیان، دردهایی جانکاه از جنس منیّت ها! اگر غیر این بود در امرتان برای تشخیص اصلح، صلاحیت و لیاقت و شایستگی را قربانی تعصب نژادی نمی کردیم. اگر غیر این بود؛ به تبلیغات هم خویشمان بیشتر دل نمی سپردیم تا به هدایت ها و رهنمودهای ولیمان! اگر غیر این بود؛ مصالح کشور و نظام اسلامی مردم ایران را قربانی تعصبات قومی و قبیله ای خود نمی کردیم. آقاجان این امتحان فقط امتحان این قوم و آن نژاد نبود، عده ای مان هم در تعصب جریانی و جناحی و عده دیگرمان به طمع پست و مقام و حب ریاست لغزیدیم تا اصلح به مسلخ رفت! آقاجان ما را ببخش که دشمن هنوز امید دارد که می تواند روی ما حساب کند! هنوز با ظهورت خیلی فاصله داریم! هنوز باید رو خودمان کار کنیم! نه آقاجان نیا و حق داری نیایی که اگر بیایی می ترسیم با این حال بدمان در بزنگاهی از بزنگاههای قیامتان در انتخاب بین امر شما و امر دنیامان، انتخاب نابجایی کنیم و معاذالله همچون جد غریبتان حسین(ع) در کربلایی دیگر تنهایتان بگذاریم! إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ
🔴 تعصب یا بصیرت! مدت ها با خودم می گفتم با این همه شیعه و محب و یک ایران مردم علی دوست و حسین دوست چرا امام زمان(عج) ظهور نمی کند؟! اما در انتخابات اخیر جواب خودم را گرفتم. محرم شروع شد؛ در باشکوه ترین عزاداری های ایران، شب و روز برپا خواهد شد. قرنهاست در همه آذربایجان مداح های جانسوز ترین و زیباترین نوحه ها رو میخوانند. آن قدر جانسوز که حتی بدون دانستن معنی اش هم میشود مدتها پای آن اشک ریخت. ما خوب گریه میکنیم برای امام شهید. . برای امامی که اکنون یار نمیخواد نجوای انتظار داریم و ادعا داریم که همراهیم. خوب خرج میکنیم. اما برای زندگی اجتماعیمان سیاسیمان، چگونه علی وار و حسین وار زندگی کردن را تشخیص نمی دهیم. ما به خودمان رای میدهیم بدون در نظر گرفتن اصلح بودن. ما امام زنده منتظر را یاری نمیکنیم، ما برای ظهور انتخاب نمیکنیم، ما ۹ ماه به خاک و خون کشیده شدن کودکان غزه رو نمیبینیم. ما تانک و موشک های آماده حمله به لبنان را که سید حسن نصر الله گفت منتظر انتخاب ما هستند نمیبینیم. تعصبات از نوع قومی باعث شده که ما فقط خوب گریه میکنیم. اما خوب یاری نمی کنیم. . ما حتی سوختنِ ، ، ، و ... آن هم درست جلوی چشممان، حتی در فاصله چند کیلومتری ما، ما را تغییر نداده است. البته ما برایشان خیلی خوب گریه میکنیم، خیلی خوب تشییع میکنیم، خیلی خوب یادبود می سازیم اما در تشخیص و ترجیح آنکه به مرام و راه و مسیر او نزدیک تر است اشتباه می کنیم. اشتباه می کنیم چون تعصب قومی و قبیله ای بین ما و تشخیص درستمان حجاب می شود. خدا می داند قصدم طعن و سرزنش هموطنان عزیز آذری زبانمان نیست که چه بسا اگر دکتر پزشکیان از هر قوم دیگر ایرانی بود همین اتفاق می افتاد. خطابم همه است. همه خودمان. خودم، تو، او، ما. آری ما که انتظار اماممان را می کشیم اما هنوز در برخی عادات جاهلی قبل از اسلام گرفتاریم و به لیاقت ظهورش نرسیده ایم. آقا جان؛ ما گوش جان به کلام نایب و جانشینت سید علی نسپردیم. او راه و مسیر را نشانمان داد اما ما راه خودمان را رفتیم! راه تعصب، راه دلمان، راه عصبیت... آقا جان ما محبان خیلی خوبی برایتان برای اهل بیتتان، برای جد غریبتان حسین(ع) هستیم. اما در تشخیص و ترجیح آنچه امر شماست بر حال و هوا و خواست دلمان، در اطاعت بی چون و چرامان، در ولایت مداریمان هنوز نمره قبولی نگرفتیم. عزیز زهرا‌‌؛ ما هنوز در گذر از وادی محبتتان و رسیدن به وادی ولایتتان در جا می زنیم. و می دانیم که امر ظهور شما سربازان ولایت مدار می خواهد و نه فقط محبان بی قرار! نه آقا جان حق داری نیایی! آقا جان نیا چون هنوز مرز ادعا و واقعیت در بودنمان با تو در همه شرایط، در سخت ترین شدائد، برای خودمان هم واضح و روشن نشده است. نمی دانیم واقعا تا آخر پشت علی هستیم یا در ادعای آن سرگردانیم. گویا ما در ترجیح درد دین جدت بر درد های دنیایمان هنوز به نمره قبولی نرسیده ایم. آقا جان ما خیلی هایمان هنوز دردهایی از جنس دنیا داریم. درد برتر بودنمان، درد بهتر بودنمان، درد باید بودنمان به هر قیمتی، درد ارجحیت قوممان بر دیگر اقوام، بر دیگر ایرانیان، دردهایی جانکاه از جنس منیّت ها! اگر غیر این بود در امرتان برای تشخیص اصلح، صلاحیت و لیاقت و شایستگی را قربانی تعصب نژادی نمی کردیم. اگر غیر این بود؛ به تبلیغات هم خویشمان بیشتر دل نمی سپردیم تا به هدایت ها و رهنمودهای ولیمان! اگر غیر این بود؛ مصالح کشور و نظام اسلامی مردم ایران را قربانی تعصبات قومی و قبیله ای خود نمی کردیم. آقاجان این امتحان فقط امتحان این قوم و آن نژاد نبود، عده ای مان هم در تعصب جریانی و جناحی و عده دیگرمان به طمع پست و مقام و حب ریاست لغزیدیم تا اصلح به مسلخ رفت! آقاجان ما را ببخش که دشمن هنوز امید دارد که می تواند روی ما حساب کند! هنوز با ظهورت خیلی فاصله داریم! هنوز باید رو خودمان کار کنیم! نه آقاجان نیا و حق داری نیایی که اگر بیایی می ترسیم با این حال بدمان در بزنگاهی از بزنگاههای قیامتان در انتخاب بین امر شما و امر دنیامان، انتخاب نابجایی کنیم و معاذالله همچون جد غریبتان حسین(ع) در کربلایی دیگر تنهایتان بگذاریم! إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَىَ وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ» مسلّماً کسانی که ایمان آورده‌اند، و یهود و صابئان [= ستاره‌پرستان‌] و نصاری و مجوس و مشرکان، خداوند در میان آنان روز قیامت داوری می‌کند؛ (و حق را از باطل جدا می‌سازد؛) خداوند بر هر چیز گواه (و از همه چیز آگاه) است. (سوره مبارکه حج/ آیه ۱۷ ) @ayehsobh تفسیر: آیه مورد بحث، به شش گروه از پیروان مذاهب مختلف که یک گروه مسلم و مؤمن اند، و پنج گروه غیر مسلمان اشاره کرده، مى فرماید: کسانى که ایمان آورده اند و یهود و صابئان و نصارا و مجوس و مشرکان، خداوند در میان آن‌ها روز قیامت داورى مى کند و حق را از باطل جدا مى سازد (إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ الَّذِینَ هادُوا وَ الصّابِئِینَ وَ النَّصارى وَ الْمَجُوسَ وَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا إِنَّ اللّهَ یَفْصِلُ بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ). مگر نه این است که یکى از نام هاى قیامت یوم الفصل، روز جدائى حق از باطل، و یوم البروز روز آشکار شدن مکتوم ها، و روز پایان گرفتن اختلافات است. آرى، خدا در آن روز، به همه این اختلافات پایان مى دهد; چرا که او از همه چیز آگاه و با خبر است (إِنَّ اللّهَ عَلى کُلِّ شَیْء شَهِیدٌ) 🌺🌺🌺 واژه مجوس، فقط یک بار در قرآن مجید در همین آیه مطرح شده، و با توجه به این که در برابر مشرکان و در صف ادیان آسمانى قرار گرفته اند، چنین برمى آید که آن‌ها داراى دین، کتاب و پیامبرى بوده اند. تردیدى نیست که امروز، مجوس به پیروان زردشت گفته مى شود، و یا لااقل، پیروان زردشت بخش مهمى از آنان را تشکیل مى دهند، ولى تاریخ خود زردشت نیز به هیچ وجه روشن نمى باشد، تا آنجا که بعضى ظهور او را در قرن یازدهم قبل از میلاد دانسته اند و بعضى در قرن ششم یا هفتم! از آیه فوق اجمالاً استفاده مى شود که: آنها نیز پیرو بعضى از مذاهب آسمانى بوده اند، به خصوص که در آیه، میان طائفه یهود و نصارا قرار گرفته اند. بعضى آنها را از پیروان یحیى بن زکریا مى دانند که مسیحیان او را یحیى تعمید دهنده مى نامند. بعضى معتقدند: صائبان، برخى از عقائد یهود و برخى از عقائد مسیحیان را گرفته و به هم آمیخته اند، و لذا مذهب آن‌ها را برزخى میان این دو مذهب مى دانند. صابئان براى آب جارى اهمیت زیادى قائلند، و لذا بسیارى از آن‌ها در کنار نهرهاى بزرگ زندگى مى کنند. مى گویند: به بعضى از ستارگان نیز احترام مى گذارند و به همین جهت، متهم به ستاره پرستى شده اند، هر چند ظاهر آیه فوق این است که آن‌ها در صف مشرکان نیستند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۷ سوره‌ مبارکه حج)
KHOSRAVI: کنفرانس بصیرتی ۱۴۰۳/۰۴/۱۸ حاج مهدی اسلامی موضوع : نقش سرویسهای امنیتی در انتخابات ایران تحریک گسل قومیتی سم مهلک برای کشور هشدار تجزیه ایران آنتی فتنه : بسم‌الله الرحمن الرحیم و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد سلام علیکم جمیعا عرض ادب و احترام دارم خدمت همه شما عزیزان امروز میخوام یک کنفرانس کاملا متفاوت و یک تحلیل عجیب از انتخابات اخیر بهتون ارائه بدم و توصیه میکنم حتما تا آخر با ما همراه باشید در هفته ای که گذشت اتفاق عجیبی رقم خورد و مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ایران برگزیده شد این انتخاب شوک عظیمی به جبهه انقلابی وارد کرد طوری که خیلی ها رو به جان همدیگه انداخته و به دنبال مقصر میگردند عده ای قالیباف رو مقصر میدونن که با توجه به اینکه رأی نداشت باید کنار میکشید و قالیباف اقبالی نداشت با تمام حمایت هایی که از خیلی از افراد شاخص داشت فقط تونست سه میلیون رأی بیاره و این واقعیت نداره که رأی قالیباف برای قشر خاکستری بوده که اگر فرض بر این بگذاریم که سه میلیون رأی قالیباف برای قشر خاکستری جامعه بوده پس این همه مذاح و منبری که حامی قالیباف بودن نتونستن رأیی برای اون جذب کنند؟ پس اینکه میگن اگر قالیباف کنار میکشید رأی های خاکستریش به سبد پزشکیان میرفت یک تحلیل اشتباهه عده ای جلیلی رو مقصر میدونند که اجماع نکرد و تا لحظه آخر سماجت کرد تا انشقاق بین جبهه انقلابی بیفته و سبد رأی ها تقسیم بشه و قائل بر این هستند که اگر قالیباف با پزشکیان میرفت مرحله بعد ، قالیباف میتونست پیروز انتخابات باشه ولیکن یه نکته که به نظر میرسه اینه که اگر قالیباف با این رأی در مرحله اول هم مقابل پزشکیان می‌ایستاد قطعا بازنده میشد بنده از یک زاویه دیگه میخوام این رو بررسی کنم و آسیب شناسی کنم خوب دقت کنید بنده قائل بر این هستم که ما به سرویس امنیتی mi6  باختیم و از این به بعد هم خطر عجیبی تمام انتخاباتهای ما رو تهدید میکنه قصد ترسوندن و ناامیدکردن ندارم لطفا تا آخر با من باشید تا براتون فکت بیارم قریب به چهل و اندی ساله که سرویس منحوس انگلیسی mi6 داره تو مملکت ما گسل های قومیتی رو دست کاری میکنه تا الان هم تونسته پانترک ها و پان عرب ها و اهل تسنن و پانکُرد ها رو به خط بکنه و این انتخابات تونست تست بزنه ببینه تا چقدر موفق بوده هیچ میدونید چرا اولین نفری که به پزشکیان تبریک گفت الهام علیف آذربایجان بود؟ چرا عربستان دومین کشور تبریک گفت؟ و چرا رئیس جمهوری انتخاب شد که بشدت نگاه پانترکیسم داره به نظر بنده از این به بعد باید منتظر تحرکات تجزیه طلبی در کردنشین و عرب نشین و اهل تسنن نشین و ترک نشین باشیم روزی که تمام تحلیلگران امنیتی فریاد زدن مواظب پانترکیسم آذربایجان باشید هیچ نهاد امنیتی متاسفانه ورود نکرد وقتی تو ورزشگاه تبریز در بازی های تراکتورسازی پرچم آذربایجان و ترکیه رو دست گرفته شد هیچ مقام امنیتی شاخهاش تیز نشد دارم هشدار میدم ،کنار گوش مسعود پزشکیان پر از مأمور mi6 هست ، مواظب باشید این آدم ساده است زود گول میخوره ریش بنفش داره بهش خط میده حسام الدین آشنا داره بهش خط میده ما در این انتخابات به mi6  و حسام الدین آشنا باختیم اولی گسل قومیتی رو فعال کرد دومی رسانه ها رو به خط کرد پروژه همستر هم دیدید که چه خوب جواب داد در یک هفته چندین میلیون رو کشیدن تو تلگرام و راحت مهندسی افکار عمومی کردن حالا این بچه های انقلابی دارن دنبال قاتل بروسلی میگردن باید به این رفقا بگم ای رفیق داری خودی رو میزنی حواست باشه الان زمان اتحاده برای چی میگم فعال کردن گسل قومیتی خطرناکه ، برای اینکه ما تا الان رئیس جمهور آذری داشتیم (حضرت آقا) رئیس جمهور کرمانی داشتیم (خاتمی و هاشمی) رئیس جمهور سمنانی داشتیم (احمدی نژاد و روحانی) رئیس جمهور مشهدی داشتیم (رئیسی) ولی این انتخابات خیلی فرق داره هر کدوم از اینهایی که نام بردم بخاطر شخصیت خودشون بود که رأی گرفتن یعنی مردم به توانایی های فردی اون بود که رأی دادن اما همه میدونیم پزشکیان مال این حرفها نیست اگر قرار بود به شخص پزشکیان رأی بدن قطعا یک پنجم این رأی رو هم نداشت اینها اومدن با فعال کردن گسل قومیتی پزشکیان رو حامی ترکها و اهل تسنن و کردها جا زدن و براش رأی گرفتن و الا اصلا با عقل جور درنمیاد سیستان و بلوچستانی که بخاطر خیانتهای روحانی داشت از بی آبی میسوخت و رئیسی بود که مشکل آب اونجا رو حل کرد ، به کسی مثل حسن روحانی دوباره رأی بده این قطعا برای این بود که کسی با نگاه مذهبی مثل جلیلی رأی نیاره قالیباف هم اگر میومد باز همین بود ارومیه ای که دریاچه اش داشت خشک میشد و روحانی براش هیچکاری نکرد ولی رئیسی داشت احیاش میکرد به دولت سوم روحانی رأی داد این چیزی جز فعال کردن گسلهای قومیتی است؟
از طرفی هم حسام الدین آشنا پزشکیان رو نماد اعتراض مردم به وضعیت معیشتی نشون داد و باعث شد خیلی ها برای اعتراض به وضع موجود به پزشکیان رأی بدن آی رفیق جبهه انقلابی مشکل از ماست که رسانه نداریم به جای اینکه پاچه همدیگه رو بگیریم و هزار جور انگ بهم بزنیم اگر خدمات دولت رئیسی رو برای مردم میگفتیم الان مردم میفهمیدن که احیای هزاران زیرساخت توی این مملکت توسط شهید رئیسی چیزی شبیه به معجزه بود که اگر می ماند در سال چهارم به بعد مملکت جهشی در اقتصاد میکرد که ما رو وارد عصر طلایی میکرد از بس داد زدیم و از خدمات شهید رئیسی گفتیم ،بما گفتن متوهم ماله کش  تو کانالهاشون برای جذب دو تا مخاطب جوری تخریب کردن شهید رئیسی رو که هر بار هم تذکر میدادیم انگار نه انگار بعد از شهادتشون تازه تو‌کانالهاشون از شهید حلالیت گرفتن ، نه این به درد نمیخوره شما جیگر ولی زمان رو سوزوندی با یه ببخشید درست نمیشه همین الانش با اتهام زدن به جلیلی و قالیباف داریم تو پازل سرویس امنیتی انگلیس بازی میکنیم و عده ای احمقانه حواسشون به این مسئله نیست واقعا میدونید از این به بعد چه بلایی سر انتخاباتهای ما میاد؟ از این به بعد شایسته سالاری جاش رو میده به رأی های قومیتی یعنی فردا هر کی بتونه گسل قومیتی رو تحریک کنه به راحتی رأی میگیره میدونید چرا تحلیل خیلی از تحلیلگران اشتباه از آب دراومد هیچ تحلیلگری فکرش رو هم نمیکرد که قومیت ها اینجوری بیان و نتیجه انتخابات رو عوض کنند والله اگر قالیباف هم میومد باز همین بود میدونید که پدر جلیلی کرده و مادرش ترک ارومیه پزشکیان برعکسه پدرش ترکه و مادرش کرده اینکه میگم به رسانه باختیم برای این بود که اینها تونستن پزشکیان رو‌ نماد قومیتی کنند الانم دارم باز هشدار میدم مواظب تحرکات گسلهای قومیتی باشید که در آینده نزدیک کف خیابون باهاشون داستان داریم اینو مینویسم برای یادگار این سیاست تحریک گسلهای قومیتی خیلی از بچه انقلابی ها رو از بین میبره یکیش خود من بذارید داستانهای کف خیابون شروع بشه بعدا به حرفم میرسید آی مردم شما رو به جان حضرت زهرا س شما رو به خون مبارک سیدالشهداء شما رو به مظلومیت امام زمان عج شما رو به تنهایی نائب امام زمان عج قسم میدم از همه اونهایی که ندای تفرقه دارن تو کانالها و منابرشون بلند میکنند بر حذر باشید و هر طوری شده مجبورشون کنید به اتحاد اگر اتحاد نکنیم اگر جهاد تبیین نکنیم اگر رسانه متحد نداشته باشیم والله کف خیابون داستان خواهیم داشت و اینبار قضیه خیلی فرق میکنه باید همه رو پاسخگو کنید الان رسانه پاشنه آشیل جبهه انقلابیه مگر حضرت آقا نفرمود اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامیه شما رو به سید الشهدا قسم میدم کوتاهی نکنید جبهه انقلابی رو یاری و تقویت کنید هر کس در راه جهاد تبیین کوتاهی کنه خودش رو جزو جبهه انقلابی ندونه آی رفیق کانال و گروه دار الان زمان اتحاده ، دنبال قاتل بروسلی نگرد با چنگ انداختن بهم هیچی درست نمیشه اگر میخواهید افسر جنگ نرم حضرت آقا باشید باید برای اون قسمتی که با دو تا حرف قومیتی گول خوردن روشنگری کنید ان شاءالله تا دیر نشده به خودمون بیاییم و دیگه فرصتها رو از دست ندیم از شما عزیزان ولایی هم میخوام تا جایی که میتونید این مطالب رو منتشر کنید تا مردم روشن بشن به امید پیروزی حق علیه باطل والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته ✍️ مهدی اسلامی مدیر قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی وکانال آنتی فتنه          ━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━━━ آدرس ما در ایتا :   Eitaa.com/efshagari57
محمد اللیثی، قاری بین المللی مصری در تاریخ ۲۸ بهمن سال ۱۳۷۷ به دانشگاه فارابی دعوت شد تا در محفل انس با قرآن کریم تلاوت کند اما به دلیل خستگی، نپذیرفت. ایشان پس از گذشت لحظاتی ناگهان با حالتی دگرگون پس از گوش فرا دادن به مصائب حضرت اباعبد الله(ع) با اعلام این که می‌خواهد قرآن بخواند، تلاوت ماندگار آیات 189 تا 195 سوره آل‌عمران را به یادگار گذاشت. در فیلم ماجرای این تلاوت شنیدنی را از زبان اساتید بنام می‌شنوید.
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يَسْجُدُ لَهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَمَن فِي الْأَرْضِ وَالشَّمْسُ وَالْقَمَرُ وَالنُّجُومُ وَالْجِبَالُ وَالشَّجَرُ وَالدَّوَابُّ وَكَثِيرٌ مِّنَ النَّاسِ وَكَثِيرٌ حَقَّ عَلَيْهِ الْعَذَابُ وَمَن يُهِنِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن مُّكْرِمٍ إِنَّ اللَّهَ يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ» آیا ندیدی که تمام کسانی که در آسمان‌ها و کسانی که در زمینند برای خدا سجده می‌کنند؟! و (همچنین) خورشید و ماه و ستارگان و کوه‌ها و درختان و جنبندگان، و بسیاری از مردم! امّا بسیاری (ابا دارند، و) فرمان عذاب درباره آنان حتمی است؛ و هر کس را خدا خوار کند، کسی او را گرامی نخواهد داشت! خداوند هر کار را بخواهد (و صلاح بداند) انجام می‌دهد! (سوره مبارکه حج/ آیه ۱۸ ) @ayehsobh تفسیر: از آنجا که در آیات گذشته سخن از مبدأ و معاد بود، آیه مورد بحث، با طرح مسأله توحید و خداشناسى، حلقه مبدأ و معاد را تکمیل مى کند، پیامبر(صلى الله علیه وآله)را مخاطب ساخته مى گوید: آیا ندیدى تمام کسانى که در آسمان ها و تمام کسانى که در زمین هستند براى خدا سجده مى کنند، و خورشید و ماه و ستارگان و کوه ها و درختان و جنبندگان؟! (أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللّهَ یَسْجُدُ لَهُ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ مَنْ فِی الأَرْضِ وَ الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ وَ النُّجُومُ وَ الْجِبالُ وَ الشَّجَرُ وَ الدَّوَابُّ). و نیز بسیارى از مردم براى او سجده مى کنند، در حالى که بسیارى دیگر ابا دارند و مستحق عذابند (وَ کَثِیرٌ مِنَ النّاسِ وَ کَثِیرٌ حَقَّ عَلَیْهِ الْعَذابُ). سپس، اضافه مى کند: اینها نزد پروردگار بى ارزشند و هر کس را خدا بى ارزش سازد هیچ کس نمى تواند او را گرامى دارد و مشمول سعادت و ثواب کند (وَ مَنْ یُهِنِ اللّهُ فَما لَهُ مِنْ مُکْرِم). آرى، خداوند هر کارى را بخواهد و مصلحت بداند انجام مى دهد مؤمنان را گرامى و منکران را خوار مى سازد (إِنَّ اللّهَ یَفْعَلُ ما یَشاءُ). 🌺🌺🌺 چرا در این آیه از ساکنان آسمان و زمین، سخن به میان آمده نه از خود آسمان و زمین؟ در پاسخ مى گوئیم: آسمان ها همان ستارگانند که در کلمه نجوم جمعند، و ذکر جبال (کوه ها) که قسمت مهمى از کره زمین را تشکیل مى دهند اشاره به خود زمین است. چرا أَ لَمْ تَرَ (آیا نمى بینى) فرموده، با این که سجده عمومى موجودات چیزى نیست که با چشم دیده شود؟ اما با توجه به این که رؤیت در لسان عرب، گاهى به معنى علم مى آید پاسخ این سؤال نیز روشن مى شود. به علاوه، گاه از مسائل بسیار روشن تعبیر به مشاهده مى کنیم، مثلاً مى گویند: آیا نمى بینى که فلان انسان، حسود و بخیل است، یا فلان انسان عالم و عادل است (در حالى که این صفات جنبه حسى ندارد) منظور درک قطعى است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۸ سوره‌ مبارکه حج) هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «هَذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيَابٌ مِّن نَّارٍ يُصَبُّ مِن فَوْقِ رُؤُوسِهِمُ الْحَمِيمُ» اینان دو گروهند که درباره پروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند؛ کسانی که کافر شدند، لباس‌هایی از آتش برای آن‌ها بریده شده، و مایع سوزان و جوشان بر سرشان ریخته می‌شود؛ (سوره مبارکه حج/ آیه ۱۹ ) @ayehsobh تفسیر: شأن نزول: جمعى از مفسران شیعه و اهل تسنن، شأن نزولى براى این آیه، نقل کرده اند که فشرده اش این است: روز جنگ بدر، سه نفر از مسلمانان (على(علیه السلام)، حمزه، و عبیدة بن حارث بن عبدالمطلب) به میدان نبرد آمدند، و به ترتیب ولید بن عتبه و عتبة بن ربیعه و شیبة بن ربیعه را از پاى در آوردند، آیه فوق نازل شد، و سرنوشت این مبارزان را بیان کرد. و نیز نقل کرده اند: ابوذر سوگند یاد مى کرد: این آیه درباره مردان فوق نازل شده. ولى همان گونه که بارها گفته ایم وجود شأن نزول خاص، هرگز مانع عمومیت مفهوم آیه نمى شود. 🌺🌺🌺 تفسیر: دو گروه متخاصم در برابر هم! در آیات گذشته، به گروه مؤمنان و طوائف مختلفى از کفار اشاره شده بود، و مخصوصاً آن‌ها را به صورت شش گروه تقسیم نمود، در اینجا مى فرماید: این دو دسته ـ مؤمنان و غیر مؤمنان ـ درباره پروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند (هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا فِی رَبِّهِمْ). طوائف پنجگانه کفار از یکسو، و مؤمنان راستین از سوى دیگر، و اگر درست دقت کنیم مى بینیم: اساس اختلافات همه ادیان به اختلاف درباره ذات و صفات خدا باز مى گردد و نتیجه آن به مسأله نبوت و معاد کشیده مى شود.
بنابراین، لزومى ندارد ما در اینجا کلمه دین را در تقدیر بگیریم و بگوئیم مخاصمه آنها در دین پروردگارشان است بلکه واقعاً ریشه اختلافات به اختلاف در توحید باز مى گردد. و اصولاً، تمام ادیان تحریف یافته و باطل، به نوعى از شرک گرفتارند که آثارش در همه عقائد آنها ظاهر مى شود. پس از آن، چهار نوع مجازات براى کافرانى که دانسته و آگاهانه، حق را انکار کردند بیان مى کند: نخست از لباس آن‌ها شروع کرده مى گوید: کسانى که کافر شدند لباس هائى از آتش براى آنها بریده مى شود (فَالَّذِینَ کَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِیابٌ مِنْ نار). این جمله، ممکن است اشاره به آن باشد که واقعاً قطعاتى از آتش به صورت لباس براى آنها بریده و دوخته مى شود!، و یا کنایه از این باشد که آتش دوزخ از هر سو آنها را مانند لباس احاطه مى کند. دیگر این که مایع سوزان و جوشان حمیم دوزخ بر سر آنها ریخته مى شود (یُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُؤُسِهِمُ الْحَمِیمُ) ... (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۹ سوره‌ مبارکه حج)
هر صبح یک آیه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «يُصْهَرُ بِهِ مَا فِي بُطُونِهِمْ وَالْجُلُودُ» آنچنان که هم درونشان با آن آب می‌شود، و هم پوست‌هایشان. 🌺🌺🌺 «وَ لَهُم مَّقَامِعُ مِنْ حَدِيدٍ» و برای آنان گرزهایی از آهن (سوزان) است. (سوره مبارکه حج/ آیه ۲۰_۲۱ ) @ayehsobh تفسیر: اما این آب سوزان و جوشان، در بدن آن‌ها آنچنان نفوذ مى کند که هم درونشان را ذوب مى نماید و هم برونشان را! (یُصْهَرُ بِهِ ما فِی بُطُونِهِمْ وَ الْجُلُودُ). * * * سوم این که تازیانه ها یا گرزهائى از آهن سوزان براى آن‌ها آماده است (وَ لَهُمْ مَقامِعُ مِنْ حَدِید). 🌺🌺🌺 یُصْهَرُ از ماده صَهر (بر وزن قهر) به معنى آب کردن پیه است، و صِهر (بر وزن فکر) به معنى داماد است. مَقامِعُ جمع مقمع (بر وزن منبر) به معنى تازیانه یا عمود آهنینى است که براى جلوگیرى یا مجازات کسى بر او مى کوبند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۲۰_۲۱ سوره‌ مبارکه حج)