فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اینجا آلمان است. مدعی بزرگ آزادی بیان و حق اعتراض!
🔻چندین پلیس با تجهیزات کامل ضد شورش! به دنبال دستگیری یک نوجوان ۱۰ سالهاند به جرم در دست گرفتن پرچم فلسطین!
@Ahmadhoseinsharifi
http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۸۵۴۲۰-۰۹۲۲۲۴.mp3
38.46M
🌹زیست برادرانه (جلسه اوّل)
❇️ عصر نبوی، الگوی زیست برادرانه
🎤علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
۱۷ ربیع الاوّل ۱۴۴۶
http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۸۵۴۲۰-۰۹۲۲۲۴.mp3
38.46M
🌹زیست برادرانه (جلسه دوّم)
❇️برادری فِرَق و مذاهب اسلامی
🎤علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳
۱۸ ربیع ۱۴۴۶
http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۸۵۳۳۰-۰۹۲۳۲۴.mp3
38.91M
🌹زیست برادرانه (جلسه سوّم)
❇️شاخص های برادری
🎤علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳
۱۹ ربیع الاوّل ۱۴۴۶
http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹نشست علمی با موضوع :
🟪 " مبانی و راهکارهای وحدت اسلامی در متون دینی"
✍ علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🟧 این نشست به دعوت حوزه علمیه خاتم الانبیا (ص) شهرستان داران فریدن برگزار گردید .در ابتدا چند نکاتی به سمع مخاطبان رسید که می توان از آنها با عنوان راهکارهای وحدت اسلامی یاد کرد:
1⃣ ضرورت آشنایی روحانیون، به خصوص مبلغان دینی و ذاکران اهل بیت (ع)، با سودمندی وحدت اسلامی و آسیبهای تفرقه و نزاع میان فرق و مذاهب اسلامی. در صورتی که تریبون داران و نویسندگان از سود و زیان وحدت و تفرقه آگاه گردند، از دامن زدن به نزاع مذهبی پرهيز خواهند کرد.
2⃣ جلوگیری از عامیانه شدن اختلافات مذهبی که نادانسته تفرقه میان مسلمانان را تشدید خواهد کرد.
3⃣ درست است که استعمار در تفرقه انگیزی نقش دارد ولی زمینههای تفرقه در میان خود مسلمانان است. در صورتی که وحدت اسلامی در میان مسلمانان تقویت گردد، حربه و بهانه را از دست دشمنان خواهد می ستاند.
4⃣ هیچ مذهبی با ناسزاگویی به مذهب رقیب گسترش نیافته است. عالمانی در گسترش تشیع موفق بودهاند که روش خردگرا و تفاهمی داشته اند. ناسزاگویی فقط چهره مذهب تشیع را در برابر دیدگان جهانیان تخریب خواهد کرد. در میان اهل سنت نیز خشونت رفتاری به وفور دیده می شود. این در حالی است که خشونت گرایان رفتاری و گفتاری هیچ گاه و هیچ جا نتوانسته اند به قدرت دست یابند. این خشونت رفتاری و گفتاری به حدّی ناپسند است که دولت عربستان هم با این که پشت پرده از خشونت طلبان پشتیبانی می کند ولی آشکار نکرده و آن را کتمان می نماید.
5⃣ نکته بسیار مهم در تقویت وحدت اسلامی، پرهیز از تعمیم خطای فرد به کلّ مذهب است. اگر عالم اهل سنتی یا دانشمند شیعی خطای فکری داشته و در کتابش نگاشته است نباید آن را به کل مذهب تعمیم دهیم. کتاب های شیعه و اهل سنت فراوان از این خطاهای فردی دارد؛ در حالی که بسیاری از عالمان آن مذهب چنین اندیشه ای را نمی پذیرند؛ نمونه را می توان به خطاهای فکری غُلات در شیعه و سلفی ها و بالأخص ابن تیمیه در اهل سنت اشاره کرد؛ که اکثریت پیروان فریقین چنین افکاری را قبول ندارند.
6⃣ مفهوم وحدت اسلامی نه ادغام مذاهب است، نه تاسیس مذهب جدید و نه پذیرش اشتراکات و کنار نهادن اختلافات؛ بلکه مفهوم وحدت ، دوری از نزاع مذهبی و همدلی و همدستی در مقابله با دشمنان اسلام است. همچنین معذور دانستن طرف مقابل در موارد اختلافی است.
امّا مبانی وحدت اسلامی
1⃣ یکی از مبانی وحدت، مبنای فقهی است؛ به این معنی که هر کس شهادتین را بر زبان جاری کند، مسلمان است و جان و مال و آبرویش محترم.
شرف الدین عاملی در کتاب الفصول المهمه فی تألیف الأمة همین مبنی و روش را پیاده کرده است. او بر این باور است که شیعه و اهل سنت هر دو مسلمانند. فقط اقلیتی از علمای شیعه مسلمان را بر سنّی انطباق نمیدهند؛ ولی اکثریت عالمان شیعه، اهل سنّت را مسلمان میدانند.
شرف الدین عاملی همچنین با استناد به قاعده "تجنّب از فساد" اختلاف شیعه و سنی را از مصادیق فساد در زمین دانسته و پرهیز از فساد را واجب میداند.
2⃣ از دیگر مبانی وحدت اسلامی می توان به اصول مذهب انگاری امامت اشاره کرد؛ به این معنا که اصول دین عبارتند از توحید ، نبوت و معاد. امّا امامت از اصول مذهب تشیّع است نه اصول دین. بر اساس این مبنی، شیعه و سنّی در اصول دین مشترکند و هر دو مسلمانند. عالمانی همچون امام خمینی، شرف الدین عاملی، محمد حسین کاشف الغطا، علامه طباطبایی و بسیاری از عالمان زمان شناس شیعه چنین اندیشهای دارند. افزون بر این که بسیاری از علمای شیعه بر این باورند که اکثریت اهل سنت منکر امامت نیستند بلکه جاهل به امامت اند. آنچه کفرآور است انکار است نه جهل.
در ادامه جلسه جریانهای فکری وحدت مذاهب اسلامی به اختصار معرفی شدند.
🔴 نخستین جریان مخالفان وحدت و تقریب مذاهب اند. اینان وحدت را انحراف و ساخته و پرداخته مخالفان خود میدانند. این جریان هم در میان شیعیان اند و هم اهل سنت. هر یک دیگری را متهم میکنند که وحدت اسلامی توطئه رقیب علیه مذهب دیگری است. سنیانِ مخالف وحدت می گویند شیعیان با سپر وحدت می خواهند در میان اهل سنت نفوذ و آنان را شیعه کنند. همچنين می گويند شیعیان مذهب حق نیستند تا بتوان با آنان وحدت کرد.
شیعیانِ مخالف وحدت هم آن را توطئه اهل سنت برای جلوگیری از گسترش تشیع و نقشه شیطانی می دانند.
ادبیات این جریان در هر دو طرف، بسیار توهین آمیز است. اینان خود را عین حق و طرف مقابل را باطل مطلق میدانند. افرادی همچون ناصرالقفاری از اهل سنت و یعسوب الدین رستگار جویباری از شیعیان از این جریانند.
(ادامه دارد)
http://eitaa.Com/Rahevasat
(ادامه فرشته پیشین)
🟩 جریان دوم کسانی هستند که با انگیزه ایجاد همزیستی مسالمت آمیزِ مسلمانان در برابر دشمن به دنبال وحدت اند ؛یعنی مسلمانان مشت واحدی در برابر دشمنان اسلام باشند
🟩 جریان سوم کسانی هستند که ضمن تاکید بر مشترکات مسلمانان، بر این باورند که جهت پرهیز از تنازع مذهبی، فریقین یا بحث علمی کنند و یکدیگر را در موارد اختلافی معذور بدارند یا اینکه اختلافات را مسکوت بگذارند. جالب آن است که عالمان وحدت گرائی همچون شرف الدین عاملی و علامه سید مرتضی عسگری ضمن دعوت به وحدت به صورت عالمانه و کاملاً محترمانه به دفاع از مذهب خود میپردازند.
🟩 جریان چهارم مانند جریان سوم افزون بر که بر مشترکات تاکید می کنند، بر این باورند که نباید موارد اختلافی را مسکوت گذاشت بلکه لازم است در موارد اختلافی بازنگری و بازخوانی انجام شود.
🟩 دیدگاه پنجمی هم وجود دارد که با تفسیر خاص از امامت، در نصوص امامت ، تشکیک و مقام معنوی و علمی امامت را از خلافت تفکیک مینمایند. دیدگاه اینان، که به نام قرآن بسندگان نیز شهرت یافتهاند، در میان شیعیان مقبولیت ندارد.
تفصيل مطالب در پوشه شنیداری در فرسته پسین قابل پیگیری است.
۴ مهر ۱۴۰۳
۲۱ ربیع الاوّل ۱۴۴۶
http://eitaa.Com/Rahevasat
4_6032819662209684819.mp3
63.28M
پوشه شنیداری نشست علمی با موضوع:
🌹مبانی و راهکارهای وحدت اسلامی در متون دینی🌹
✅ 🎤علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
❇️ حوزه علمیه خاتم الانبیا (ص) شهرستان داران فریدن
۴ مهر ۱۴۰۳
http://eitaa.Com/Rahevasat
📢 پیام حضرت آیتالله العظمی خامنهای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت حجتالاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل شهید حزبالله لبنان
👈 راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت/ ضربات جبههی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی کوبندهتر خواهد شد
📝 بسم اللّه الرحمن الرحیم
انا للّه و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران
امت بزرگ اسلامی
✏️ مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله رضواناللهعلیه، در حوادث دیشب لبنان به فیض شهادت نائل آمد و به ملکوت پرواز کرد. سید عزیز مقاومت پاداش دهها سال جهاد فی سبیل الله و دشواریهای آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد. در حالی شهید شد که سرگرم طرّاحی برای دفاع از مردم بیپناه ضاحیهی بیروت و خانههای ویرانشده و عزیزان پرپرشدهی آنان بود، همچنانکه دهها سال برای دفاع از مردم ستمدیدهی فلسطین و شهر و روستای غصبشده و خانههای تخریبشده و عزیزان قتلعامشدهی آنان طرّاحی و تدبیر و جهاد کرده بود. فیض شهادت پس از اینهمه مجاهدت حق مسلّم او بود.
✏️ دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را؛ و جبههی مقاومت پرچمداری برجسته را، و حزب الله لبنان رهبری کمنظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده سالهی او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایهگذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبههی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوهی الهی کوبندهتر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است.
✏️ سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.
✏️ اینجانب به پدر بزرگوار و همسر گرامیِ سید عزیز که پیش از او فرزندش سید هادی را نیز در راه خدا داده، و به فرزندان گرامیش و به خانوادههای شهیدان این حادثه و به یکایک افراد حزب الله و به مردم عزیز و مقامات عالیهی لبنان، و به سراسر جبههی مقاومت، و به مجموع امت اسلامی، شهادت نصرالله بزرگ و یاران شهیدش را تبریک و تسلیت عرض میکنم و در ایران اسلامی پنج روز عزای عمومی اعلام مینمایم. خداوند آنان را با اولیائش محشور فرماید.
✏️ والسلام علی عبادالله الصالحین
سید علی خامنهای
۱۴۰۳/۰۷/۰۷
🔸 #راه_نصرالله
💻 Farsi.Khamenei.ir
http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حتما ببینید | ولایت حقیقی ...!
👆سید حسن نصرالله: ما ولایت را اینگونه میفهمیم...
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۸۴۲۰۵-۰۹۳۰۲۴.mp3
38.6M
🌹تجلّی تفکّر عاشورایی در گفتار و رفتار شهید سید حسن نصرالله
✅به مناسبت سومین روز شهادت سید حسن نصرالله
🎤علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
❇️مسجد الزهرا(س) سپاهان شهر
۹ مهر ۱۴۰۳
http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹تجلّی تفکّر عاشورایی در گفتار و رفتار شهید سید حسن نصرالله
✅به مناسبت سومین روز شهادت سید حسن نصرالله
✍ علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سخن گفتن درباره مجاهد شهید سید حسن نصرالله، آسان نیست. انسان در برابر چنین مردان بزرگی، احساس کوچکی می کند. از این رو برای معرفی این شهید والا مقام از پیام رهبر معظم (دام ظلِه) کمک گرفته ام.
رهبر معظم انقلاب، که بهتر از هر کسی سید حسن شهید را می شناخت، در پیامی به مناسبت شهادت نصرالله، چهار ویژگی را بیان کرده اند :
1⃣ نخستین ویژگی "مجاهد کبیر" است. این تعبیر بسیار بزرگی است. به طور یقین، واژه مجاهد را برای هر کسی گفته نمیشود، بکار برد. جهاد فقط و فقط با انگیزه الهی تحقق مییابد. در روایت آمده است که مردی از پیامبر اعظم(ص) پرسید:
کسی برای کسب غنیمت مبارزه میکند. دیگری برای کسب شهرت و نفر سوم برای تفکِر قبیلهای می جنگد؛ پس جهاد فی سبیل الله چیست؟
پیامبر اکرم (ص) فرمود:
مَن قاتَلَ لِتکون کلمةُ اللهِ هِیَ العُلیا فَهُوَ فی سبیل الله؛
یعنی اگر کسی فقط برای اینکه کلمة الله والاتر و برتر باشد، مبارزه کند، این مبارزهای فی سبیل الله است.
بنابراین اگر انگیزه الهی نباشد، حتی کشته شدن در رکاب پیامبر (ص) هم شهادت به شمار نمیرود.
2⃣ "پرچمدار مقاومت در منطقه"
ویژگی دومی که رهبر انقلاب برای آن شهید عزيز بکار برده اند، پرچمدار مقاومت در منطقه است. میدانیم که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جهان در اوج جنگ سرد میان شرق و غرب بسر می برد. با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام به عنوان رقیب نظام سلطه اعلام موجودیت کرد. در همین زمان، سازمان حزب الله با الهام از آرمانهای امام خمینی (ره) در لبنان شکل گرفت؛ با اهداف مبارزه با اسرائیل، مبارزه با استعمار و برقراری حکومت اسلامی.
رهبران حزب الله به ولایت فقیه و امام خمینی و مقام معظم رهبری باور داشته و دارند. آنان موضع خود را با صراحت در مخالفت با سلطه استکبار و حمایت از مقاومت اعلام کردند. پس از دو جنگ ۳۳ و ۲۲ روزه و پیروزی حزب الله بر اسرائیل، نگاه جهانیان متوجه محور مقاومت به رهبری سید حسن نصرالله شد. اضلاع دیگر جبهه مقاومت افزون بر حزب الله عبارت بودند از ایران، سوریه و حماس. از اینرو محور و پرچمدار مقاومت در منطقه برای استکبار جهانی بسیار خطرناک بود. سید حسن نصرالله در طول ۳۲ سال رهبری حزب الله در لبنان محبوبیتش افزایش یافت و توانست قدرت سیاسی و نظامی حزب الله را افزایش دهد ؛ به طوری که در مجلس لبنان کرسیهایی را به دست آورد. از اینجا دانسته میشود که چرا شهادتش موجب شادمانی صهیونیستها و برخی کشورهای عربی مخالف حزبالله شده است .
3⃣ ویژگی سوم "عالم با فضیلت دینی"
همه میدانیم که سید حسن نصرالله، تحصیل کرده حوزه علمیه نجف اشرف بود و اندیشههای خود را از امام خمینی و امام موسی صدر الهام گرفته بود. آثار انتشار یافته از سید حسن نصرالله نشان میدهد که تفکر عاشورایی در گفتار و رفتارش تجلی یافته است. دو کتاب با عنوان "صبرُ و نصرُ، دروس من کربلا و دیگری "وفاءُ و اِباءُ، دروس من عاشورا ، که مجموع سخنرانی های او در سال ۱۴۳۸ و ۱۴۳۹ هجری قمری است، نشانگر تجلّی یافتن اندیشه عاشورایی در شخصیت سید حسن نصرالله است.
4⃣ آخرین ویژگی "رهبر مدبّر سیاسی"
او به حقّ رهبری با تدبیر، زمان شناس و سیاستمدار بود؛ به طوری که در مدّت کوتاهی توانست قهرمان جهان اسلام و عرب گردد. شجاعت، تقوا، بیاعتنایی به دنیا، باور ژرف به اسلام و ایمان به معاد از او شخصیتی کم نظیر ساخته بود.
ای نخل رشید، پرثمر خواهی شد
ای مرد شهید، خوش ثمر خواهی شد
آیات خدا، مرگ ندارند هرگز
ای سوره نصر، زندهتر خواهی شد.
یادش گرامی و پررهرو باد.
تفصيل مباحث در پوشه شنیداری فرسته پیشین قابل استماع است.
۹ مهر ۱۴۰۳
http://eitaa.Com/Rahevasat
🌷 نَصرٌ مِنَ الله و فَتحٌ قرِيب...
▫️ توییت دقایقی پیش حساب دفتر رهبر انقلاب اسلامی (KHAMENEI.IR) همزمان با حملات موشکی سنگین جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونی
💻 Farsi.Khamenei.ir
http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹قصه مباهله مولانا روزبهان شیرازی با مولانا تقی شوشتری 🌹
✅ نقل قول از کانال استاد رسول جعفریان
و از نوادر حکایات قصه مباهله مولانا روزبهان شیرازی است با مولانا تقی شوشتری:
بدان که در تاریخ اَلف مِنَ الهجرة مولانا روزبهان شیرازی که از جمله اجلّه ی شیراز بود، خصوصا در علوم ریاضی امتیاز تمام داشت، و در میان طبقه غزلباش [کذا] نمی توانست که موافق اعتقادات خود عمل نماید، از موطن خود مهاجرت اختیار نموده متوجه هندوستان شد، و به خدمت اکبرپادشاه مبادرت نموده، و اعتبار بسیار یافت و به اعلان مذهب شافعی و اوصاف آن و توبیخ مذهب شیعه و تنویه آن قیام می نمود و منصب کتاب داری بدو مفوّض و مرجوع بود، و چون آن پادشاه از دار فنا به دار البقا رفت، پسر او سلطان سلیم الملقب به جهانگیر پادشاه، به جای پدر سر بر آرای اورنگ فرماندهی شد و از وسعت مشرب امر نمود که طوایف امم موافق دین و مذهب خود عمل نمایند، و کسی با کسی در آن باب معاندت و مخاصمت ننماید، و در مجلس او اهل ادیان مختلفه راه داشتند.
اتفاقا روزی مولانا روزبهان در نفی مذهب شیعه سخنی می گفت، و مولانا تقی شوشتری نفی سخنان او می نمود تا آن که میانه ایشان گفتگوی بسیار و مباحثه ی بیشمار شد. پس پادشاه فرمود که از طرفین دلایل مذکور می سازند و حق ثابت نمی وشد و عرصه مجادله را کناری نیست.
مولانا تقی شوشتری گفت که یا مولانا روزبهان، مباهله می کنیم و پادشاه از حقیقت مباهله پرسید. گفتند که مدتی مقرّر می دارند و در آن مدعا دعای بد و نفرین بر هم می کنند که آن که ناحقّ است آسیبی بدو رسد و پادشاه این سخن پسند افتاد.
ایشان دست یکدیگر گرفته تا بیست روز موعد نمودند و در شب هفدهم چراغی خادمه ی مولانا روزبهان به خانه در برد و آتشی از در کتابخانه افتاد و مولانا خود را در کتابخانه انداخت که آتش را بنشاند یا چنین کتاب نفیس بیرون آورد. اتفاقا درهای خانه بر هم آمد و تا آگاه شدن مردم تمام کتابخانه و مولانا روزبهان و آن خادمه در آن خانه بسوختند و پادشاه و اکابر و اصاغر هندوستان متنبّه شده در مقام هواداری شیعه برامدند و مولانا تقی را دوست و دشمن تحفه ها فرستادند و مشار الیه از جمله امرای ذوی الاقتدار شد.
https://t.me/jafarian1964
http://eitaa.Com/Rahevasat
❇️ اقدام عاجزانۀ صهیونیستها در پی حملات تلافیجویانۀ ایران؛ دبیرکل سازمان ملل تحریم شد!
وزیر خارجۀ رژیم صهیونیستی، در اقدامی عجیب، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را عنصر نامطلوب خواند و اعلام کرد او حق ورود به سرزمینهایشان را ندارد.
کاتز طی پیامی مستأصلانه در ایکس نوشت: هرکسی که نمیتواند بهصراحت حملۀ شنیع ایران به اسرائیل را محکوم کند، همانطور که تقریباً همه کشورهای جهان این کار را نکردهاند، لیاقت پا گذاشتن در خاک اسرائیل را ندارد(!)
@HawzahNews / خبرگزاریحوزه
http://eitaa.Com/Rahevasat
🔻بی تعهّدی، راز مبارزه با پیشوایان کفر
✍علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻درست است که جامعه جهانی امروز از بیاِیمانی و بی دینی در رنج است اما بیش از بیاِیمانی از بیاَیمانی و بی اخلاقی رنج میبرد. استاد علّامه جوادی آملی می نویسد:
"مهمترین پیچیدگی عصر حاضر بیاَیمانی است؛ یعنی پایبند نبودن مستکبران به قوانین بین المللی و میثاق جهانی. قرآن کریم راز مبارزه با طغیانگران استکبار، یاغیان استعمار ، باغیان استثمار ، مکّاران استحمار و سوداگران استبعاد را فقدان پایبندی به تعهدات بینالمللی و میثاق جهانی و بیوفایی به سوگند می داند". ( جوادی آملی، مفاتيح الحياة، ص ۴۳)
قرآن میفرماید:
فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنتَهُونَ. (توبه ۱۲)
یعنی ﺑﺎ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﻛﻔﺮ پیکار کنید؛ چرا ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ] ﻫﻴﭻ ﺗﻌﻬﺪﻱ ﻧﻴﺴﺖ ، ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ از ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺷﻜﻨﻲ ﺑﺎﺯﺍﻳﺴﺘﻨﺪ .
از این رو می توان گفت؛ با کافران میشود زندگی مسالمت آمیز داشت اما با مستکبران هرگز.
امروز استکبار جهانی یعنی آمریکای جهانخوار، برخی کشورهای اروپایی و سگ هارشان رژیم صهیونیستی، مصداق پیشوایان کفرند که نسبت به قوانین بین المللی پایبند نیستند و بر همه آزادگان جهان فرض است که با آنان مبارزه کنند.
کاش برخی مسلمانان، بخصوص کشورهای عربی مدّعی اسلامیت و عربیّت، اندکی به این دستور وحیانی پیکار با مستکبران عمل می کردند.
۱۳ مهر ۱۴۰۳
http://eitaa.Com/Rahevasat
.
♨️ عمان: بهجای محکومکردن ایران به اشغالگری اسرائیل در فلسطین پایان دهید
وزیر امور خارجه عمان:
🔹️پایان دادن به عملیات نظامی رژیم اسرائیل در لبنان و غزه و اشغال فلسطین باعث بازگردانی صلح در منطقه خواهد شد، نه محکوم کردن اقدامات ایران.
🔹️هر کسی که عقیده دارد به روش دیگری از جمله بازداشتن ایران، حذف حماس، شکست دادن حزبالله یا حمایت مستمر سیاسی، نظامی و مالی از اسرائیل میتواین به صلح برسیم، یا دچار توهم است یا سادهلوح و یا این که عمدا تلاش میکند از حقیقت دوری کند.
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۰۷۵۳۰۰-۱۰۱۵۲۴.mp3
57.33M
🌹نشست علمی با عنوان:
🔴"تشیّع ایرانیان، چگونگی و چرائی"🔴
🎤 علی غلامی دهقی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
❇️ مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان
✅ در این نشست به پرسش های ذیل پاسخ داده شده است:
1⃣ مفهوم و خاستگاه تشیع و شکل گیری مذهب شیعه در سدهٔ نخست هجری چگونه بوده است؟ لطفا بر اساس سیر تاریخی توضیح دهید.
2⃣ مخالفان شیعه چه شبهاتی در باره خاستگاه و پیدایش تشیع مطرح می کنند و چه پاسخی می توان به آن شبهات داد؟ مثلا ماجرای عبدالله بن سبأ یهودی چیست؟
3⃣ آیا تشیع یک مذهب ایرانی است؟ ارتباط اندیشه امامت در شیعه با اندیشه فرّه ایزدی ایرانیان پیش از اسلام چیست؟ ماجرای داماد ایرانیان بودن امام حسین علیه السلام چیست و چه نقشی در شیعه شدن ایرانیان دارد؟
4⃣ نقش دولت صفویه بخصوص شاه اسماعیل در شیعه کردن ایرانیان چه بوده است؟ آیا شاه اسماعیل با زور سنیان ایران را شیعه کرده است؟
5⃣ چگونه و با چه شاخصهایی می توان شیعه امامیه را مذهبی جهانی معرفی کرد؟
6⃣ لطفا چند کتاب در خصوص تاریخ تشیع معرفی کنید؟
۲۴ مهر ۱۴۰۳
۱۱ربیع الثانی ۱۴۴۶
http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨☝️ یک هفته شایعات و دروغ های مختلف را ببینید
👌و بدانید جبهه باطل از تمام ظرفیت خود استفاده میکند و هیچ ممنوعیتی برای خود ندارد.
🔺️خجالت هم نمی کشند😐
📀خبرگزاری معتبر اینترنشنال👇
https://eitaa.com/porseshgar/38639
📀پایان شایعات
حضور سردار قاآنی در جمع مراسم شهید نیلفروشان👇
https://eitaa.com/porseshgar/38638
╭┅───────┅╮
@porseshgar📻🌿
╰┅───────┅╯
http://eitaa.Com/Rahevasat
🖌 سروده افشین علا برای نماز #جمعه_نصر و تقدیر رهبر انقلاب از آن:
قوی، زیبا و استادانه است؛ کاش شأن نزولش این حقیر نبودم.
🖊 آن جمعهی بشکوه
ای خطبهی غرّای تو چون آب بر آتش
تسکین دل سوتهی اصحاب بر آتش
شد هیمنهی خصم در آن جمعهی بشکوه
چون دود ز جمعیت احباب بر آتش
یکپارچه در سوز و گداز آمده بودند
تا روی تو بینند چو مهتاب بر آتش
ای پیر جوانبخت! ز آهنگ نمازت
مانند سپندی شده محراب بر آتش
بر چیرگیات در سخن، اعدا متحیر
چون خیرگی کرمک شبتاب بر آتش
خنیاگر صهیون نگر از نطق بلیغت
افکنده ز کف، آلت و مضراب بر آتش
فهماند کلام تو به صیاد جهانخوار
ماهی نشود صید ز قلاب بر آتش
از شش جهت افروخت شرر، جانی غاصب
زین رو شده بریان، خود قصاب بر آتش
ما چون تو اگر سوختهایم از غم یاران
گشتیم بهاور چو زر ناب بر آتش
تصویر "حسن" شیر عرب، حک شده بر عرش
هرگز نتوان سوختن این قاب بر آتش
دست از تو نداریم، اگر پا بگذارند
بسیار سران از پی ارباب بر آتش
فردا چو بسوزند عجب نیست که امروز
کردند بنا کاخ خود، اعراب بر آتش
ای پیر! هوادار توأم چونکه در این راه
بیداری و بس قافله در خواب بر آتش
دل کندهام از راست و چپ یکسره، چون تو
بر خندق سلمانی و احزاب بر آتش
از بغض تو بر گردهی ما دشنهی دشنام
بسیار زند سفله چو تنداب بر آتش
خفاش چه داند ز چه در چرخشم ای دوست
گرد تو چو پروانهی بیتاب بر آتش
از طعن رقیبان به فلاخن، چو خلیلم
در باغ گل افتاده ز پرتاب بر آتش
بگذار حسودم بزند طعنه که افتاد
زین شعر تر و تازه و شاداب بر آتش
افشین علا
مهر ۱۴۰۳
افشین علا پس از انتشار این شعر در صفحه شخصی خود نوشت: باخبر شدم که حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از خواندن شعر اخیرم پیرامون حماسهی جمعهی نصر، خطاب به این فرزند کوچک خود نوشتهاند:
📝"قوی، زیبا و استادانه است. کاش شأن نزولش این حقیر نبودم. به هرحال وظیفه داشتم تشکر کنم."
از اینکه امام و مقتدایمان در همهی برههها و بزنگاهها و با وجود دغدغههای خطیر و مشغلههای طاقتسوز، از شعر متعهد این روزگار غافل نیستند و همچنان خود را موظف میدانند بابت اثری که از سر صدق و با خون دل و عرقریزی روح سروده شده، ابراز لطف و فروتنی کنند، خداوند منان را شاکرم. بدیهی است این توجهات پدرانهی ایشان، خستگی و تلخکامی ناشی از مشاهدهی ناآشنایی و بیتفاوتی برخی اصحاب قدرت بهویژه در مدیریت فرهنگی کشور را در کام دلسوزان عزلتگزیده به شهدی شيرين تبدیل میکند.
📱 بله | ایکس | اینستاگرام | @resane_negar
http://eitaa.Com/Rahevasat
24.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ دو دیدگاه مخالف و موافق در میان خطیبان اهل سنت در حمایت از مقاومت و مبارزه با صهیونیستها
🔻وهابیت سعودی مخالف
🔻خطیب بغداد موافق
http://eitaa.Com/Rahevasat
4_5963258457783011774.mp3
10.07M
🌹حق الله مهمتر است یا حق النّاس؟🌹
(تصحیح یک پندار نادرست)
🎤علی غلامی دهقی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 باز نشر
گفتاری کوتاه در دانشگاه
۶ تیر ۱۴۰۰
http://eitaa.Com/Rahevasat
#علی_غلامی_دهقی_فریدنی
⚡️جنگ تمام عیار علیه اسلام در تاجیکستان
در طی پانزده سال گذشته، دولت تاجیکستان قوانین ضد اسلامی زیر را تحت عنوان مقابله با «افراط گرایی و افراط گرایی» تصویب کرده است. روز گذشته لایحه مبارزه با افراط گرایی تصویب شد.
برخی از موارد این قانون عبارتند از؛
1⃣ ممنوعیت ورود جوانان زیر ۱۸ سال به مساجد
2⃣ ممنوعیت آموزش های دینی در مساجد و مدارس به نوجوانان زیر ۱۸ سال
3⃣ ممنوعیت تحصیل در مراکز آموزشی اسلامی کشورهای عربی
4⃣ ممنوعیت تدریس آموزش های دینی بدون مجوز
5⃣ ممنوعیت گذاشتن ریش برای افراد زیر ۴۵ سال. افراد بالای ۴۵ سال با مجوز مخصوص می توانند ریش بگذارند و همچنین گذاشتن ریش بیشتر از ۳ سانتی متر ممنوع است.
6⃣ جرم انگاری انجام فریضه حج قبل از ۴۵ سالگی
7⃣ ممنوعیت انتخاب نام عربی برای نوزادان
8⃣ ممنوعیت برگزاری عروسی اسلامی، زیارت زائران و فرزندان در اعیاد اسلامی فطر و قربان.
9⃣ ممنوعیت عکس پاسپورت با ریش و حجاب
🔟 جرم انگاری حجاب
⛔️ جرم انگاری پرداخت عیدی فطر و قربان به کودکان
🏷 #چالشهای_جوامع_مسلمان #حجاب #تاجیکستان
💥 مسْلِمْنا (کانال علمیتخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و واتس اپ:
ʲᵒᶦⁿ↷
➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair
http://eitaa.Com/Rahevasat
24.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♨️ فیلمی کمتر دیده شده از اعترافات جمشید شارمهد به بمبگذاری در ایران از جمله حسینیه شیراز!
🔹اظهاراتی که پروژه شبکههای ضد ایرانی را برای سفیدشویی و بیگناه جلوهدادن این تروریستِ قاتلِ مردم ایران، نقش بر آب میکند!
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اعتراف یک اروپایی به خونریزی غربی ها نه مسلمانان
🔻اروپایی ها همیشه آغازگر جنگ بوده اند.
http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹 شناخت گذشته در پرتو حال🌹
✅ استاد مطهری در بحث از درسهای تاریخ و امکان پيش بيني آینده می نویسد:
❇️ در سال ۲۵ [۱۳۲۵ شمسی] که مرحوم آقا سید ابوالحسن [اصفهانی] فوت کرد و آقای بروجردی مرجع شد؛ من در فاصله چند روز گفتم تمام مشکلات من درباب خلافت حل شد؛ یعنی گذشته را در پرتو حال شناختم. آقای آقا سید ابوالحسن بود و مرجع كل فىالكل و من حدود هشت سال بود که در قم بودم و افراد زیادی را میشناختم که آدمهای خوبی بودند. یکمرتبه میخواست یک قدرت بزرگ روحانی از مقامی به مقام دیگر منتقل شود، یک امتحان بسیار بزرگ. من یکمرتبه دیدم مثل اینکه حوزه قم زیر و رو شد، یک حالت هول عجیبی به افراد افتاد. حال، هر کسی گرایشی به یک آقا داشت، در راه گرایش به این آقا کوبیدن بقیه آقایان همه چیز فراموش شده بود. مثل اینکه موقّتاً همه، همه چیز را فراموش کرده بودند. یک حالت جنونآمیزی بهوجود آمده بود. این آن را تعدیل میکرد و آن یکی را تفسیق، و دیگری به عکس.
گفتم سبحان الله! بشر چه موجودی است، پس اگر روزی پیغمبری بخواهد بمیرد و یک خلافت به آن عظمت بخواهد منتقل شود میبیند آن عادل ترین عادلها تبدیل میشود به فاسق ترین فاسقها.
از امتحانهایی که در زمان حاضر برای بشر پیش میآید انسان میتواند طبیعت بشر در گذشته را بفهمد، که میفهمد همین ماها هم اگر بودیم از همین کارها میکردیم چیز عجیبی نیست که انسان فکر میکند آدمهای خیلی استثنائی آمدند خلافت علی علیهالسلام را غصب کردند. نه، اگر ماها بودیم همین کارها را میکردیم.
این است که همان طور که انسان مسائل حال را در پرتو گذشته میشناسد، مسائل گذشته را نیز در پرتو حال میتوان شناخت. این حرف اساسی و درستی است.
مطهری، فلسفه تاریخ، ج ۱، ص ۱۸۰.
http://eitaa.Com/Rahevasat
🔻موضع جنبش حماس در باره ادعای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص دو دولت قانونی اسرائیل! و فلسطین
✅ فارس/ موسسه گفتگوی دینی وحدت برای صحت سنجی ادعای اخیر یکی از اعضای مجمع مدرسین و محققین با نوشتن نامهای به نماینده رسمی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، موضع رسمی این جنبش نسبت به این طرح را استفسار کرد.
بعد از انتشار بیانیه مجمع مدرسین و محققین و موجی که این بیانیه درباره «راه حل دو دولت» در رسانه و محافل سیاسی به راه انداخت، یکی از اعضای این مجمع در دفاع از این بیانیه مدعی شده بود که این طرح مورد تایید رهبران حماس قرار گرفته است.
موسسه گفتگوی دینی وحدت با هدف روشنگری و اطلاع رسانی و صحت سنجی این ادعا، با نوشتن نامهای به نماینده رسمی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، موضع رسمی این جنبش نسبت به این طرح را استفسار کرده است.
در ذیل نامه مدیر موسسه و پاسخ خالد قدومی نماینده حماس در ایران آمده است:
نماینده محترم جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران
جناب دکتر خالد قدومی زید عزّه
سلام علیکم
با آرزوی توفیق الهی و تسلیت شهادت مجاهد نستوه و متفکر مبارز شهید یحیی سنوار به جنابعالی و تمامی همرزمانتان در جنبش حماس، به استحضار میرساند مجموعهای موسوم به «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم» در پایان بیانیه ای که به مناسبت شهادت شهید یحیی سنوار صادر کرده است، تنها راه تحقق صلح را راه حل دو دولت دانسته است.
بعد از اعتراضات شدیدی که به این بیانیه انجام شد، در توجیه دیدگاه خود، مدعی شدند که راه حل دو دولت از طرف رهبران حماس تایید شده است. خواهشمند است دیدگاه رسمی جنبش اسلامی مقاومت فلسطین حماس را در این موضوع بیان بفرمایید.
با تشکر
مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت
حمیدرضا غریب رضا
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر فاضل شیخ حمید غریب رضا زید عزّه
مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت
در پاسخ به پرسش ارزشمند جنابعالی و سؤالی که درباره دیدگاه جنبش حماس نسبت «به راه حل دو دولت » مطرح کردید، با توفیق الهی نکات زیر را بیان میکنم:
بنده نسبت به چنین اشتباه و طرح چنین شبههای به شدت متأسف هستم و باید بگویم طرح این مساله، مسؤولیت ما را در روشنگری نسبت به حقایق سنگینتر میکند و چه بسا تاکید رهبر انقلاب حضرت آیت الله سید علی خامنهای حفظه الله بر ضرورت این روشنگری و نامگذاری آن به «جهاد تبیین» از این باب باشد.
موضع اصولی جنبش مقاومت اسلامی درباره راه حل سیاسی مساله فلسطین بر دو پایه اساسی بنا نهاده شده است:
نگاهی ریشه دار در مبانی اسلامی به مساله فلسطین:
بر اساس این دیدگاه، فلسطین سرزمینی است که وقف اسلامی به شمار میآید و هیچ مسلمانی حق ندارد در انجام وظیفه خود نسبت به این میراث اسلامی کوتاهی کند تا جایی که باید گفت: مسوولیت حمایت و دفاع از این سرزمین مقدس تنها به عهده ملت فلسطین نیست بلکه تمامی جهان اسلام این وظیفه را به دوش دارد. بنابراین هر گونه کوتاه آمدن از ذره ای از خاک فلسطین خیانت به خدا و رسول الله است.
فلسطین قبله نخست مسلمانان را در خود جا داده و به همین جهت هم بر تمامی امّت اسلامی واجب است این سرزمین را نجات دهند.
هر چند ملت فلسطین نوک پیکان این پروژه جهادی است و در خط نخست مبارزه قرار دارد ولی این واقعیت، وظیفه سنگین دفاع از سرزمین مقدس فلسطین را از دوش سایر مسلمانان برنخواهد داشت.
از نقطه نظر منافع سیاسی:
ما علاوه بر اینکه حق وجود اسرائیل، در سرزمین فلسطین را به رسمیت نمیشناسیم، معتقدیم سرزمین تاریخی فلسطین از نظر جغرافیایی در شرق از رود اردن تا دریای مدیترانه در غرب و در شمال از رأس الناقوره تا ام الرشراش در جنوب امتداد دارد. مساحت فلسطین 27 هزار و نه کیلومتر مربع است. تمامی این مساحت کشور فلسطین است و رژیم صهیونیستی که اسرائیل نامیده شده است، کمترین حقی در ذرهای از این خاک ندارد.
دیدگاه انسانی و سیاسی ما که مبتنی بر مبانی اسلامی، انسانی و ملّی است به اجماع ملی حول برنامهای سیاسی معتقد است. دیدگاه جنبش حماس عبارت است از:
« پذیرش دولت فلسطینی با داشتن حق حاکمیت بر کرانه باختری و باریکه غزه به پایتختی قدس شریف، و حفظ حق بازگشت پناهندگان فلسطینی به مناطقی که از آن بیرون رانده شدهاند، «بدون به رسمیت شناسی آنچه اسرائیل نامیده شده» و اینکه در چارچوب اجماع ملی محقق بشود».
البته فارغ از مسائل ذکر شده، مانع اصلی همه راههای پیشنهادی، طرف اسرائیلی است که چند ماه پیش نیز قانون مخالفت با راهحل دو دولتی را تصویب کرد و به قوانین، قطعنامهها و نهادهای مرجع بین المللی هیچ وقعی نمینهد. (ادامه دارد)
(ادامه فرسته پیشین )
هنگامی که میبینیم دشمن بیش از 75 سال است که در سرزمین فلسطین، نسل کشی میکند، دیگر جای هیچ راه حلی حتی سخن گفتن از راه حل سیاسی، باقی نگذاشته و اساسا هم زمینی برای تشکیل کشور فلسطین باقی نمانده است و به همین دلیل هم طوفان اقصی به راه افتاد. طوفانی که به اذن الهی، طومار دشمن صهیونیستی را در هم خواهد پیچید و دولت فلسطینی آزاد را در تمامی خاک فلسطین برپاخواهد کرد».
‘إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدًا (6) ‘وَنَرَاهُ قَرِیبًا (7)’ [سورة المعارج].
همانا که آنان تحقق این وعده الهی را بعید و دور میدانند و ما آن را نزدیک میبینیم.
دکتر خالد قدومی
نماینده جنبش حماس
ایران
٢٨ أکتوبر ٢٠٢٤
http://eitaa.Com/Rahevasat