eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
226 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پاسخ معاند در مورد روایتی که می گوید ، علت حبس یونس نبی در شکم ماهی ، عدم پذیرش ولایت علی علیهما السلام بوده است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2768
🤔پرسش ❔این که مراجع پیوند اعضا را جایز می دانند چه مفهومی دارد ❗️مگر زمان ائمه پیوند اعضا بوده است که ائمه حکم آن را بیان کرده باشند تا مراجع به آن حکم رسیده باشند ❕اگر حکمی بیان نشده پس این فتوای مراجع از کجا است ❕ 💠پاسخ💠 👌چنین نیست که تمام مراجع پیوند اعضا را جایز بدانند ، برخی از آنان جایز می دانند و برخی جایز نمی دانند . ❕از جمله کسانی که جایز می دانند ، آیت الله مکارم شیرازی است . ایشان فتوا می دهند ؛ « هرگاه مرگ مغزى به طور كامل و مسلّم باشد، و هيچ گونه احتمال بازگشت به زندگى عادى وجود نداشته باشد، برداشتن بعضى از اعضا (خواه مانند قلب باشد يا كليه يا عضو ديگر) براى نجات جان مسلمانى، مانعى ندارد، خواه وصيّت به اين كار كرده باشد يا نه، ولى بهتر جلب رضايت اولياى ميّت است‏ » 📚احکام پزشکی ، ص 121 👌و از جمله کسانی که جایز نمی دانند ، آیت الله سیستانی است ، ایشان می فرماید ؛ « قطع عضو مسلمان مرده مانند چشم و دستش برای پیوند زدن به بدن زنده جایز نیست و اگر کسی چنین کند بر او دیه لازم می‌آید و دفن آن عضو قطع شده واجب است، ولی اگر پیوند زده شد و عضو جزو بدن زنده‏ شد، قطع آن واجب نیست ، اگر کسی که از نظر مغزی مرده است در حالی که قلب وریه او هرچند به کمک دستگاه وظیفه خود را انجام می‌دهند شرعا مرده شمرده نمی‌شود وقطع اعضای او برای الحاق به افراد زنده به هیچ وجه جایز نیست و قتل محسوب می شود و موجب دیه و قصاص است » 📚سایت آیت الله سیستانی 💠https://www.sistani.org/persian/qa/02448/ 👌کسانی که فتوا به عدم جواز می دهند به ادله ای استناد می کنند از جمله آنکه در روایات متعددی از قطع عضو میت مسلمان نهی شده است . ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « گناه قطع سر میت شدیدتر است از قطع سر انسان زنده » 📚الکافی ج 7 ص 348 👌امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « خداوند آنچه را که در زمان زنده بودن مومنین ، انجامش حرام است را برای مردگان مومنین هم حرام کرده است » 📚الکافی ج 1 ص 303 👌پیامبر گرامی فرمود ؛ « احترام میت مسلمان مانند احترام زنده مسلمان است » 📚وسائل الشیعه ج 29 ص 329 👌بنابراین همانطور که آسیب و جراحت وارد کردن بر مسلمان زنده حرام است ، بر مسلمان میت هم حرام است و نباید اعضای بدن میت مسلمان را پس از مرگ برای پیوند قطع نمود . ❕همینطور روایاتی که از مثله و قطعه قطعه کردن بدن میت نهی می کند ، شاهد روشنی بر ممنوعیت پیوند اعضای میت است ، چنان که علی علیه السلام در مورد نحوه ابن ملجم فرمودند ؛ « ای فرزندان عبدالمطلب نکند بعد از شهادتم ( به بهانه قتل من ) در خون فرو روید و بگویید امیر مومنان شد. آگاه باشید جز من را به سبب قتل من نکشید ( درست ) بنگرید هر گاه من از این ضربت از دنیا پوشیدم ، او را تنها یک بزنید تا یک ضربت در برابر یک ضربت باشد و او را مثله نکنید ( گوش و بینی و اعضای بدن او را جدا نسازید ) که من از رسول خدا شنیدم که می فرمود از کردن بپرهیزید هر چند نسبت به سگ گزنده باشد » 📚نهج البلاغه نامه 47 بخش چهارم 👌روایات دیگری نیز می باشد که از اهانت و بی احترامی مومن نهی می کند؛ 📚وسائل الشیعه ج 12 ص 265 باب 146 ❕روشن است که قطعه قطعه کردن بدن میت مومن ، روشن ترین هتک و بی احترامی در قبال او محسوب می شود . 👌در مقابل فقهایی که قائل به جوازند ، پاسخ می دهند که ادله فوق صحیح است تا زمانی که اضطرار به عمل کردن بر خلاف آن حاصل نشده باشد ، چنان که امام صادق عليه السلام فرمود ؛ «لَيْسَ شَىْ‏ءٌ مِمَّا حَرَّمَ اللَّهُ الَّا وَقَدْ احَلَّهُ لِمَنِ اضْطُرَّ الَيْهِ » « هيچ حرامى الهى نيست مگر اين كه خداوند آن را براى كسى كه مضطر شده است حلال فرموده‏ است » 📚بحار الانوار ج 72 ص 411 👌وقتی که حفظ جان مسلمانی ، توقف بر پیوند اعضای فردی دارد که هیچ امیدی به بازگشت او به دنیا نیست ، ما در اینجا مضطر هستیم و می توانیم برای حفظ جان مسلمانی از اعضای مسلمان میت دیگر استفاده کنیم . ❕لذا می بینیم که امامان علیهم السلام اجازه شکافتن شکم میت مسلمانی را که فرزند در شکم دارد و او زنده است را از باب اضطرار داده اند ، در حالی که مطابق ادله فوق ، در حالت عادی چنین کاری را اجازه نداده بودند ، چنان که اصحاب امام صادق علیه السلام از ایشان در مورد زنی سوال کردند که مرده است ، اما فرزندش در شکمش تکان می خورد ، آیا می توان شکمش را شکافت و فرزند را خارج کرد ؟ امام علیه السلام فرمود ؛ «بله ، پس از آن شکم مادر دوخته می شود » 📚الکافی ج 3 ص 206 👌بنابراین می بینیم که حکم به جواز پیوند اعضای میت ، مبتنی بر روایات اهل بیت علیهم السلام است ، و مراجعی هم که حکم جواز داده اند ، حکمشان مبتنی بر ادله فوق می باشد ‌. @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕پاسخی اجمالی به معاند ؛ 👌علوم علی علیه السلام به تعلیم پیامبر گرامی بوده است و چنانچه در همان پاسخ آوردیم ، در مساله مذکور نیز ایشان جهت یادگیری تفصیلی مساله به پیامبر گرامی رجوع کردند ، نه از باب شک در صدق سخن فاطمه سلام الله علیهما ، بلکه برای فراگیری تفصیلی مساله . ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « خداوند حلال و حرام و تاویل را به رسولش تعلیم داد و رسول الله نیز تمام آنچه از خدا تعلیم دیده بود را به علی تعلیم داد» 📚بحار الانوار ج40 ص208 🔷وفرمود: « علی به هر آنچه رسول خدا می دانست آگاهی داشت و خداوند چیزی را به رسولش تعلیم نمی داد مگر آنکه رسول الله آن را به امیر المومنین تعلیم می داد» 📚بحار الانوار ج40 ص209 👌لذا می بینیم که علمای اهل سنت نقل می کنند ؛ « دانا ترین مردم به علوم رسول خدا ، علی بن ابی طالب است» 📚مستدرک حاکم ج3 ص499 👌و به خاطر همین پیامبر فرمود ؛ « من شهر علم هستم و علی درب آن شهر است .هر کس می خواهد وارد این شهر بشود باید از درب آن وارد شود » 📚مستدرک حاکم ج 3 ص 126 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌ما اگر چه مرحوم آصف محسنی را شایسته انتقادهای جدی می دانیم به خاطر تالیف کتابهایی چون مشرعه بحار الانوار ، معجم الاحادیث المعتبره ، الاحادیث المعتبره فی جامع احادیث و ... به خاطر اتخاذ نظریاتی بی مبنا و دادن اجازه نامه روایت به ناصبیانی چون نورعلی تابنده و ... با این وجود ایشان نگفتند که تمام وقائع کربلا ساختگی است ، بلکه گفته اند اکثر حوادث تفصیلی کربلا مجهول است ( مشرعه بحار الانوار ج 2 ص 156) ، اگر چه این سخن هم اغراق در مساله است ، با این وجود در گذشته توضیح داده ایم که مقصود علمایی که سخن از تحریف در وقائع کربلا به میان آورده اند چه می باشد ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1356
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
‍ ❕در یکی از کانال های اهل سنت ( تصویر 👆 ) از کارشناس خود پرسیده اند ؛ «اگر پدری پسر نداشته باشد و یک یا چند دختر داشته باشد، بعد از فوت ظاهرا بخشی از میراث او به برادرانش تعلق میگیرد (بخاطر اینکه پسر نداشته است). آیا این خورده شدن حق دخترها نیست؟ » ❕آنگاه کارشناس مربوطه شروع به پاسخگویی و توجیه این حکم کرده است ، در حالی که اهل بیت علیهم السلام که پیامبر گرامی امر به تبعیت از آنها کرده است ، تصریح کرده اند که برادران میت جزء طبقه دوم از طبقات ارث هستند و تا زمانی که از طبقه اول یعنی اولاد یا اولاد اولاد ، فردی باشد ، ارث به خواهر و برادر میت نمی رسد و در فرض مذکور تمام ارث به دختران می رسد . ❕علی بن ابی حمزه می گوید از امام کاظم علیه السلام در مورد همسایه ام پرسیدم که از دنیا رفته و تنها دخترانی از او باقی مانده است ؟ امام علیه السلام پاسخ داد ؛ « تمام مال از آن دختران است » ( الفقیه ج 4 ص 261) 👌بی شک پشت کردن به تعالیم اهل بیت علیهم السلام است که موجب شده شبهات مذکور برای عوام اهل سنت ایجاد شود و احیانا از دین و دستورات دین دل زده شوند ما آنان را توصیه به پیروی از اهل بیت علیهم السلام و پشت کردن به علمای متعصبشان می کنیم ، اهل بیتی که پیامبر گرامی ( طبق مدارک اهل سنت ) در وصف آنان فرمود ؛ «من دو چیز برای شما باقی می گذارم که تا زمانی که به آن دو تمسک کنید هرگز گمراه نمی شوید کتاب خدا و اهل بیتم» 📚سنن ترمذی ج5 ص329 _ مسند احمد ج5 ص182 _مستدرک حاکم ج3 ص148 👌و در حدیث فرمود؛ «مثل اهل بیتم در میان شما همانند کشتی نوح است در میان قوم نوح که هر کس بر آن سوار شود نجات یافته و هر کس از آن تخلف کند هلاک می شود» 📚مستدرک حاکم ج2 ص343 _ مجمع الزوائد ج9 ص168 _ کنزالعمال ج6 ص216 👌و در حدیث فرمود ؛ ❕«ستارگان وسیله ایمنی برای اهل زمین از غرق شدن هستند و اهل بیت من وسیله ایمنی برای امت من از اختلاف هستند» 📚مستدرک حاکم ج3 ص149 ❕مطابق نقل های فریقین ، پیامبر گرامی خبر از افتراق امت اسلام دادند و تصریح کردند که تنها یک فرقه اند که اهل نجاتند ، چنان که نقل می کنند که فرمود ؛ «امت موسی پس از او به هفتاد و یک فرقه تقسیم شدند که تنها یک فرقه از آنان فرقه ناجیه می باشد و هفتاد فرقه دیگر در آتش هستند. و امت عیسی پس از او به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند که یک فرقه از آنان ناجیه و بقیه در آتش هستند.و امت من نیز به هفتاد و سه فرقه تقسیم میشوند که یک فرقه از آنان اهل نجات و بقیه در آتش هستند» 📚الخصال ج 2 ص 585 _ سنن ترمذی ج 5 ص 26 👌مطابق نقل های فوق که طریقه نجات ، تنها طریقه اهل بیت علیهم السلام معرفی شده است ، عوام اهل سنت هم اگر می خواهند جزء افراد نجات یافته باشند باید به طریقه اهل بیت علیهم السلام تمسک کنند ، چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛ «فرقه ناجیه فرقه ای است که به من و اهل بیتم پس از من اقتدا کند» 📚معانی الاخبار ص 323 ❗️ علی علیه السلام هم فرمود ؛ «امت اسلام به هفتاد و سه فرقه تقسیم می شوند .قسم به خداوندی که جانم بدست اوست تمام این فرقه ها گمراه هستند مگر فرقه ای که از من تبعیت کنند و از شیعیان من باشند » 📚امالی مفید ص 213 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ وهابی را که مدعی است ما معتقدیم که غیر شیعیان زنازاده هستند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2769
👌پاسخ شبهه پراکنی وهابی در مورد چیستی عقیده به بداء در نزد شیعه را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2770
👌پاسخ وهابی را که مدعی است سوره کوثر ارتباطی با فاطمه صدیقه سلام الله علیها ندارد را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/691 ipasookh.ir
👌پاسخ وهابی را که مدعی است از امام زمان ادعایی تشیع در قرآن هیچ خبری نیست را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2602
👌نظر شیعه درباره سرانجام انسانهای صالح غیر مسلمان که آیا اهل بهشتند یا خیر را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1947
🤔 ❔مشتى ديگر بر دهان آخوند شياد ما در پستی، سوره ولايت را قرار داديم و گفتيم اين سوره پاسخ تحدى قرآن است. طبق معمول آخوند زيرك و باهوش كانال پرسمان اعتقادى با دروغگويى اثبات كرد كه آخوند نه شرافت دارد و نه براى مخاطبينش احترام قائل است. ايشان در مورد سوره ولايت ميگويد: سوره نورين و ولايت را جاعلين به طرز ناشيانه اى جعل كرده و تا پيش از قرن يازدهم هيچ مدارك و منابعى نداشته اند. بر طبق مدارك و شواهد اين دو سوره در هندوستان توسط عده اى جعل شده اند. سپس ادامه ميدهد كه سوره ولايت تنها در يك نسخه خطى از قرآنى مجهول و در قرن هفدهم ميلادى در هندوستان نگاشته شده و هيچ اثرى از آن در مصادر شيعى و غير شيعى وجود ندارد. حال براى اينكه ببينيد اين آخوند شياد براى فريب مخاطبش چه دروغى گفته و مخاطبش را مانند خودش نادان فرض كرده به مطلب بعدى با دقت توجه كنيد. علامه طبرسى يا همان علامه محدث نورى در كتاب معروف خود به نام فصل الخطاب في تحريف الكتاب كه در اثبات تحريف قرآن نوشته است در صفحه(تصوير بالا) ١٨٠ و ١٨١ هم سوره نورين و هم سوره ولايت را نوشته است و در زير اين سوره ها چنين ميگويد: من می گویم ظاهر کلام این است که او این مطلب را از کتب شیعه اخذ کرده و من اثری از آن نیافتم غیر از اینکه شیخ محمد بن علی بن شهر آشوب مازندرانی در کتاب المثالب از او نقل شده که آنان(اهل سنت) تمام سوره ولایت را از قرآن حذف کرده اند و این سوره در قرآن بوده است. خوب با اين ادعا، علامه محدث نورى ميگويد كه ابن شهرآشوب مازندرانى در كتاب المثالب سوره ولايت را آورده و آنرا سوره اى حذف شده از قرآن خطاب كرده است. ابن شهرآشوب كه از علماى بزرگ شيعه ميباشد و در قرن ٥ هجرى ميزيسته است يعنى ٦٠٠ سال قبل از زمانى كه آخوند كانال پرسمان ادعايش را كرده است اين آخوند ادعا كرده بود كه در هيچكدام از مصادر شيعى وجود نداشته و هنديها در قرن يازدهم نوشته اند درصورتى كه عالم بزرگ تشيع در قرن پنجم آنرا سوره اى حذف شده از قرآن ناميده و محدث نورى هم آنرا در كتابش آورده است ❗️❗️ 💠💠 👌 چنان که گفتیم ، سوره نورين و ولايت دو سوره ‏اى است كه جاعلين آن به طرز ناشيانه و با عباراتى سست و سراسر مغلوط درباره وصايت و مناقب امام على عليه السلام جعل كرده ‏اند. اين دو سوره‏ تا پيش از قرن يازدهم هيچ مدرك و منبعى نداشته و اثرى از متن و نام آنها نبوده است. افرادى كه به نقل يا نقد آنها پرداخته‏ اند، نيز منبع معتبر يا غيرمعتبرى تا پيش از اين قرن ارائه نكرده‏ اند. برطبق مدارك و شواهد و جست و جوهاى گسترده، اين دو سوره در قرن يازدهم در هندوستانِ قديم توسط عدّه ‏اى ناشناخته جعل شده و سپس نشر و گسترش يافته است. ❕سوره «ولايت» تنها در آخر نسخه خطّى، از قرآنى مجهول، كه در قرن هفدهم ميلادى در هندوستان نگاشته شده، وجود دارد و لذا اثرى از آن در منابع و مصادر شيعه و غيرشيعه به‏ چشم نمى ‏خورد. تنها آدرس اين نسخه مجهول قرآن اين است: «اين نسخه در ژوئن 1912 در بانكيپور هند يافت شده، مدير كتاب‏خانه بانكيپور گفته است اين نسخه را بيست سال پيش از شخصى به‏نام نواب در لكنهوى هند خريدارى كردم. قدمت اين نسخه حداكثر 200 تا 300 سال پيش است» 📚شیعه شناسی ، رضوانی ، ج 1 ص 295 ❕منبع اصلی که از دو سوره مذکور سخن به میان اورده ، کتاب دبستان مذاهب است و محدث نوری هم سوره نورین با نام سوره ولایت را از همین کتاب نقل می کند ، در حالی که علامه عسکری پیرامون کتاب دبستان مذاهب استدلال زیبایی دارد و می گوید ؛ ❕«مخالفين امثال احسان الهى ظهير در نسبت دادن سوره نورين به شيعه به كتاب ... كتاب دبستان المذاهب اعتماد نموده ‏اند، در حالى كه اين كتاب هيچ ارزش علمى ندارند، زيرا ؛ ❕ نام مؤلف دبستان المذاهب نوشته نشده است. و لذا علما در تشخيص مؤلّف آن اختلاف نموده ‏اند؛ برخى آن‏را به ميرذوالفقار على حسين اردستانى نسبت داده‏اند و عده ‏اى به شيخ كشميرى، از علماى متعصب اهل سنت و بعضى نيز به كيخسرو بن اسفنديار از بزرگانِ علماى فرقه مجوس در هند نسبت داده‏ اند. 👌برخى مى ‏گويند مؤلف از آن‏جهت كه درصدد ترويج دين زردشت و ابطال اديان ديگر بوده، اين كتاب را نوشته است تا اديان ديگر را سست جلوه دهد. در مدرسه اهل‏بيت عليهم السلام براى خبرى كه با سند صحيح به رسول خدايا يكى از اهل بيت عليهم السلام بازنگردد ارزشى قائل نيستند و براى اين سوره جعلى هيچ نوع سندى عرضه نشده است. 📚القرآن الکریم و روایات المدرستین ج 3 ص 174 🔸ادامه 👇