eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
224 ویدیو
53 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌ما اگر چه مرحوم آصف محسنی را شایسته انتقادهای جدی می دانیم به خاطر تالیف کتابهایی چون مشرعه بحار الانوار ، معجم الاحادیث المعتبره ، الاحادیث المعتبره فی جامع احادیث و ... به خاطر اتخاذ نظریاتی بی مبنا و دادن اجازه نامه روایت به ناصبیانی چون نورعلی تابنده و ... با این وجود ایشان نگفتند که تمام وقائع کربلا ساختگی است ، بلکه گفته اند اکثر حوادث تفصیلی کربلا مجهول است ( مشرعه بحار الانوار ج 2 ص 156) ، اگر چه این سخن هم اغراق در مساله است ، با این وجود در گذشته توضیح داده ایم که مقصود علمایی که سخن از تحریف در وقائع کربلا به میان آورده اند چه می باشد ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1356
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
‍ ❕در یکی از کانال های اهل سنت ( تصویر 👆 ) از کارشناس خود پرسیده اند ؛ «اگر پدری پسر نداشته باشد و یک یا چند دختر داشته باشد، بعد از فوت ظاهرا بخشی از میراث او به برادرانش تعلق میگیرد (بخاطر اینکه پسر نداشته است). آیا این خورده شدن حق دخترها نیست؟ » ❕آنگاه کارشناس مربوطه شروع به پاسخگویی و توجیه این حکم کرده است ، در حالی که اهل بیت علیهم السلام که پیامبر گرامی امر به تبعیت از آنها کرده است ، تصریح کرده اند که برادران میت جزء طبقه دوم از طبقات ارث هستند و تا زمانی که از طبقه اول یعنی اولاد یا اولاد اولاد ، فردی باشد ، ارث به خواهر و برادر میت نمی رسد و در فرض مذکور تمام ارث به دختران می رسد . ❕علی بن ابی حمزه می گوید از امام کاظم علیه السلام در مورد همسایه ام پرسیدم که از دنیا رفته و تنها دخترانی از او باقی مانده است ؟ امام علیه السلام پاسخ داد ؛ « تمام مال از آن دختران است » ( الفقیه ج 4 ص 261) 👌بی شک پشت کردن به تعالیم اهل بیت علیهم السلام است که موجب شده شبهات مذکور برای عوام اهل سنت ایجاد شود و احیانا از دین و دستورات دین دل زده شوند ما آنان را توصیه به پیروی از اهل بیت علیهم السلام و پشت کردن به علمای متعصبشان می کنیم ، اهل بیتی که پیامبر گرامی ( طبق مدارک اهل سنت ) در وصف آنان فرمود ؛ «من دو چیز برای شما باقی می گذارم که تا زمانی که به آن دو تمسک کنید هرگز گمراه نمی شوید کتاب خدا و اهل بیتم» 📚سنن ترمذی ج5 ص329 _ مسند احمد ج5 ص182 _مستدرک حاکم ج3 ص148 👌و در حدیث فرمود؛ «مثل اهل بیتم در میان شما همانند کشتی نوح است در میان قوم نوح که هر کس بر آن سوار شود نجات یافته و هر کس از آن تخلف کند هلاک می شود» 📚مستدرک حاکم ج2 ص343 _ مجمع الزوائد ج9 ص168 _ کنزالعمال ج6 ص216 👌و در حدیث فرمود ؛ ❕«ستارگان وسیله ایمنی برای اهل زمین از غرق شدن هستند و اهل بیت من وسیله ایمنی برای امت من از اختلاف هستند» 📚مستدرک حاکم ج3 ص149 ❕مطابق نقل های فریقین ، پیامبر گرامی خبر از افتراق امت اسلام دادند و تصریح کردند که تنها یک فرقه اند که اهل نجاتند ، چنان که نقل می کنند که فرمود ؛ «امت موسی پس از او به هفتاد و یک فرقه تقسیم شدند که تنها یک فرقه از آنان فرقه ناجیه می باشد و هفتاد فرقه دیگر در آتش هستند. و امت عیسی پس از او به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند که یک فرقه از آنان ناجیه و بقیه در آتش هستند.و امت من نیز به هفتاد و سه فرقه تقسیم میشوند که یک فرقه از آنان اهل نجات و بقیه در آتش هستند» 📚الخصال ج 2 ص 585 _ سنن ترمذی ج 5 ص 26 👌مطابق نقل های فوق که طریقه نجات ، تنها طریقه اهل بیت علیهم السلام معرفی شده است ، عوام اهل سنت هم اگر می خواهند جزء افراد نجات یافته باشند باید به طریقه اهل بیت علیهم السلام تمسک کنند ، چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛ «فرقه ناجیه فرقه ای است که به من و اهل بیتم پس از من اقتدا کند» 📚معانی الاخبار ص 323 ❗️ علی علیه السلام هم فرمود ؛ «امت اسلام به هفتاد و سه فرقه تقسیم می شوند .قسم به خداوندی که جانم بدست اوست تمام این فرقه ها گمراه هستند مگر فرقه ای که از من تبعیت کنند و از شیعیان من باشند » 📚امالی مفید ص 213 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ وهابی را که مدعی است ما معتقدیم که غیر شیعیان زنازاده هستند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2769
👌پاسخ شبهه پراکنی وهابی در مورد چیستی عقیده به بداء در نزد شیعه را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2770
👌پاسخ وهابی را که مدعی است سوره کوثر ارتباطی با فاطمه صدیقه سلام الله علیها ندارد را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/691 ipasookh.ir
👌پاسخ وهابی را که مدعی است از امام زمان ادعایی تشیع در قرآن هیچ خبری نیست را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2602
👌نظر شیعه درباره سرانجام انسانهای صالح غیر مسلمان که آیا اهل بهشتند یا خیر را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1947
🤔 ❔مشتى ديگر بر دهان آخوند شياد ما در پستی، سوره ولايت را قرار داديم و گفتيم اين سوره پاسخ تحدى قرآن است. طبق معمول آخوند زيرك و باهوش كانال پرسمان اعتقادى با دروغگويى اثبات كرد كه آخوند نه شرافت دارد و نه براى مخاطبينش احترام قائل است. ايشان در مورد سوره ولايت ميگويد: سوره نورين و ولايت را جاعلين به طرز ناشيانه اى جعل كرده و تا پيش از قرن يازدهم هيچ مدارك و منابعى نداشته اند. بر طبق مدارك و شواهد اين دو سوره در هندوستان توسط عده اى جعل شده اند. سپس ادامه ميدهد كه سوره ولايت تنها در يك نسخه خطى از قرآنى مجهول و در قرن هفدهم ميلادى در هندوستان نگاشته شده و هيچ اثرى از آن در مصادر شيعى و غير شيعى وجود ندارد. حال براى اينكه ببينيد اين آخوند شياد براى فريب مخاطبش چه دروغى گفته و مخاطبش را مانند خودش نادان فرض كرده به مطلب بعدى با دقت توجه كنيد. علامه طبرسى يا همان علامه محدث نورى در كتاب معروف خود به نام فصل الخطاب في تحريف الكتاب كه در اثبات تحريف قرآن نوشته است در صفحه(تصوير بالا) ١٨٠ و ١٨١ هم سوره نورين و هم سوره ولايت را نوشته است و در زير اين سوره ها چنين ميگويد: من می گویم ظاهر کلام این است که او این مطلب را از کتب شیعه اخذ کرده و من اثری از آن نیافتم غیر از اینکه شیخ محمد بن علی بن شهر آشوب مازندرانی در کتاب المثالب از او نقل شده که آنان(اهل سنت) تمام سوره ولایت را از قرآن حذف کرده اند و این سوره در قرآن بوده است. خوب با اين ادعا، علامه محدث نورى ميگويد كه ابن شهرآشوب مازندرانى در كتاب المثالب سوره ولايت را آورده و آنرا سوره اى حذف شده از قرآن خطاب كرده است. ابن شهرآشوب كه از علماى بزرگ شيعه ميباشد و در قرن ٥ هجرى ميزيسته است يعنى ٦٠٠ سال قبل از زمانى كه آخوند كانال پرسمان ادعايش را كرده است اين آخوند ادعا كرده بود كه در هيچكدام از مصادر شيعى وجود نداشته و هنديها در قرن يازدهم نوشته اند درصورتى كه عالم بزرگ تشيع در قرن پنجم آنرا سوره اى حذف شده از قرآن ناميده و محدث نورى هم آنرا در كتابش آورده است ❗️❗️ 💠💠 👌 چنان که گفتیم ، سوره نورين و ولايت دو سوره ‏اى است كه جاعلين آن به طرز ناشيانه و با عباراتى سست و سراسر مغلوط درباره وصايت و مناقب امام على عليه السلام جعل كرده ‏اند. اين دو سوره‏ تا پيش از قرن يازدهم هيچ مدرك و منبعى نداشته و اثرى از متن و نام آنها نبوده است. افرادى كه به نقل يا نقد آنها پرداخته‏ اند، نيز منبع معتبر يا غيرمعتبرى تا پيش از اين قرن ارائه نكرده‏ اند. برطبق مدارك و شواهد و جست و جوهاى گسترده، اين دو سوره در قرن يازدهم در هندوستانِ قديم توسط عدّه ‏اى ناشناخته جعل شده و سپس نشر و گسترش يافته است. ❕سوره «ولايت» تنها در آخر نسخه خطّى، از قرآنى مجهول، كه در قرن هفدهم ميلادى در هندوستان نگاشته شده، وجود دارد و لذا اثرى از آن در منابع و مصادر شيعه و غيرشيعه به‏ چشم نمى ‏خورد. تنها آدرس اين نسخه مجهول قرآن اين است: «اين نسخه در ژوئن 1912 در بانكيپور هند يافت شده، مدير كتاب‏خانه بانكيپور گفته است اين نسخه را بيست سال پيش از شخصى به‏نام نواب در لكنهوى هند خريدارى كردم. قدمت اين نسخه حداكثر 200 تا 300 سال پيش است» 📚شیعه شناسی ، رضوانی ، ج 1 ص 295 ❕منبع اصلی که از دو سوره مذکور سخن به میان اورده ، کتاب دبستان مذاهب است و محدث نوری هم سوره نورین با نام سوره ولایت را از همین کتاب نقل می کند ، در حالی که علامه عسکری پیرامون کتاب دبستان مذاهب استدلال زیبایی دارد و می گوید ؛ ❕«مخالفين امثال احسان الهى ظهير در نسبت دادن سوره نورين به شيعه به كتاب ... كتاب دبستان المذاهب اعتماد نموده ‏اند، در حالى كه اين كتاب هيچ ارزش علمى ندارند، زيرا ؛ ❕ نام مؤلف دبستان المذاهب نوشته نشده است. و لذا علما در تشخيص مؤلّف آن اختلاف نموده ‏اند؛ برخى آن‏را به ميرذوالفقار على حسين اردستانى نسبت داده‏اند و عده ‏اى به شيخ كشميرى، از علماى متعصب اهل سنت و بعضى نيز به كيخسرو بن اسفنديار از بزرگانِ علماى فرقه مجوس در هند نسبت داده‏ اند. 👌برخى مى ‏گويند مؤلف از آن‏جهت كه درصدد ترويج دين زردشت و ابطال اديان ديگر بوده، اين كتاب را نوشته است تا اديان ديگر را سست جلوه دهد. در مدرسه اهل‏بيت عليهم السلام براى خبرى كه با سند صحيح به رسول خدايا يكى از اهل بيت عليهم السلام بازنگردد ارزشى قائل نيستند و براى اين سوره جعلى هيچ نوع سندى عرضه نشده است. 📚القرآن الکریم و روایات المدرستین ج 3 ص 174 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕حال معاند می گوید که اگر دو سوره نورین و ولایت پس از قرن یازدهم مطرح شده اند ، چگونه است که محدث نوری می گوید ابن شهر آشوب سوره ولایت را در کتاب مثالب خود آورده است در حالی که ابن شهر آشوب در قرن پنجم هجری می زیسته است . 👌در پاسخ می گوییم محدث نورى تنها سوره نورين را با نام سوره‏ ى ولايت از كتاب دبستان مذاهب نقل مى‏ كند و سپس چنين مى‏ نويسد ؛ «ظاهر كلام دبستان مذاهب اين است كه وى اين سوره را از كتاب‏هاى شيعه بر گرفته است، ولى من هيچ اثرى از اين سوره در كتاب‏هاى شيعه نيافتم، جز بنا به آن چه از محمد بن شهر آشوب مازندرانى نقل مى‏ كنند. وى در كتاب «المثالب» گفته است ، مخالفان، سوره ‏ى ولايت را از قرآن انداختند و شايد منظور وى همين سوره باشد. 📚فصل الخطاب ص 180 ❕متأسفانه محدث نورى در نقل نظر دبستان مذاهب دقت كافى نكرده و نيز به قول كسانى كه به ابن شهر آشوب چنين نسبتى داده ‏اند بدون تحقيق اعتماد كرده است، كه به زودى در نکات ذیل خواهيد ديد ؛ 1⃣نسبتى كه ديگران به كتاب المثالب محمد بن على شهر آشوب مى ‏دهند و محدث نورى از آنها نقل مى ‏كند، كاملا بى ‏اساس و بدون مطالعه است؛ هر چند محدث نورى با تعبير: «على ما حكى عنه: بنا به آن چه از او [ابن شهر آشوب‏] حكايت شده» سوره‏ ى ولايت را به كتاب المثالب ابن شهر آشوب نسبت مى‏ دهد و اين عبارت نشان مى‏ دهد خود محدث نورى كتاب المثالب را نديده است، ليكن اين كتاب امروز در نزد ماست و، با چند بار تفحص، در آن هيچ اثرى از برانداختن سوره ‏ى ولايت به چشم نمى ‏خورد . 2⃣افزون بر آن ابن شهر آشوب به طور روشن ديدگاهش را درباره‏ سلامت قرآن از تحريف بيان كرده و همسان با ديدگاه سيد مرتضى علم الهدى ( الذخیره فی علم الکلام ص 363 ) بر اين باور است كه قرآن در عصر حضرت رسول اكرم به همين صورت كنونى جمع و در بين دو جلد تدوين شده است. ابن شهر آشوب در تعرض به اهل سنت مى‏ نويسد ؛ «به گمان شما، عثمان قرآن را جمع‏ آورى كرد و حال آن كه اين پندار مخالف آيات قرآن و اخبار است. » 👌سپس به ذكر آيات و اخبار درباره ‏ى جمع قرآن در عصر رسول خدا مى ‏پردازد و از جمله چنين مى ‏آورد ؛ « حضرت رسول اللّه كه هر سال قرآن را بر جبرائيل قرائت مى ‏كرد و در سال وفات دوبار آن را بر وى قرائت كرد، چطور ممكن است كه حضرت قرآنى را كه‏ تدوين و تأليف نشده و در مجموعه‏ اى مستقل گرد نيامده است بر جبرائيل قرائت كند؟! 📚مثالب النواصب ، ص 468 ❕ابن شهر آشوب در كتاب متشابه القرآن و مختلفه نيز ديدگاه صريح و روشن خود را درباره‏ ى صيانت قرآن از تحريف چنين مى‏ آورد ؛ « قول درست اين است كه هر چه در روايات بيش از مصحف موجود ادعا شود، تأويل قرآن است و تنزيل [يعنى: ظاهر الفاظ] قرآن بدون افزايش و كاهش بر جاى خود است.» 📚متشابه القرآن و مختلفه ج 2 ص 77 3⃣بنابراين، ابن شهر آشوب چنين نظرى ندارد؛ ليكن بايد ديد چه كسى اين نسبت را به ابن شهر آشوب داده كه موجب شده محدث نورى با استناد به قول او، با تعبير «على ما حكى عنه؛ بنا به آن چه از او [ابن شهر آشوب‏] حكايت شده» ، از وى نقل مى ‏كند؟ ❕ اين فرد كسى جز ابو المعالى محمود آلوسى مؤلف كتاب تفسير روح المعانى نيست. وى در مقدمه‏ تفسيرش با صراحت مى ‏نويسد ؛ « ابن شهر آشوب مازندرانى در كتاب مثالب گفته است: سوره‏ ولايت از قرآن ساقط شده است .... » 📚روح المعانی ج 1 ص 44 👌در گذشت آلوسى سال 1270 ق. و محدث نورى سال 1320 ق. است و نورى از تفسير آلوسى در فصل الخطاب استفاده كرده است؛ مانند اين عبارت كه مى‏ گويد ؛ « محمود آلوسى معاصر در فايده‏ ششم از مقدمات تفسيرش مى‏ گويد .... » 📚فصل الخطاب ص 162 ❕بنابراین آنچه به ابن شهر آشوب نسبت داده شده است صحیح نیست و تهمتی از جانب مخالفان بوده که متاسفانه محدث نوری بدون دقت کافی این نسبت را در کتاب خود نقل می کند ، ما در گذشته پیرامون محدث نوری و کتاب فصل الخطاب او مفصلا توضیح داده ایم که می توانید پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2772 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند را که مدعی است امام حسین علیه السلام در خردسالی با سگ بازی می کرده است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2773
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد تعداد همسران پیامبر گرامی اسلام را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1987