eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
5.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
173 ویدیو
37 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! 👈وابسته به موسسه بقیه الله الاعظم ارواحناه فداه طرح شبهه و سوال : @poorseman سایت ipasookh.ir تمام کانالهای ما : https://yek.link/ipasookh
مشاهده در ایتا
دانلود
👌ملحد دروغگو مدعی شده است که امام خمینی تناقض گو و کاذب بوده که در جایی می گوید علی ع با یهودیان با نهایت مدارا و انصاف رفتار می کرد و در جایی می گوید که علی در نبرد قریظه ، یهودیان را از دم تیغ گذراند . ❕ هر کس اندک درک و فهمی داشته باشد ، می داند که مدارای علی ع با یهود بر پایه دستور اسلام مبنی بر حسن معاشرت و همزیستی مسالمت آمیز با سایر انسانهایی که مسلمان نیستند و پیرو سایر ادیان بوده ، می باشد ، چنان که در ذیل توضیح داده ایم ! 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/777 👌و آنجایی هم که یهود بنی قریظه را ازدم تیغ می گذراند ، آن هم بر پایه حکم اسلام که مورد تایید عقل نیز است می باشد ، که دستور به دفاع در برابر دشمن محاربی می دهد که با توطئه و دسیسه ، در صدد از بین بردن اسلام و مسلمین هستند ، چنان که یهود بنی قریظه چنین کردند و در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1789
🤔 برخى تناقضات روائى در مذهب شيعه؛ : از امام صادق پرسيدند: مردى زنى را به همسرى گرفته و قبل از اينكه با او همبستر شود وى را طلاق داده است، آيا بر او حلال است كه دختر آن زن را بزوجيّت بگيرد؟ فرمود: مادر و دختر در اين مسأله حكمشان يكى است هر كدام را به همسرى گرفت و با او دخول نكرد و طلاقش داد ديگرى را مى‌تواند بگيرد. اين حدیث در کتاب من لایحضرالفقیه ج ٣ ص ٤١٤ از کتب اربعه شیعی(معتبرترين كتب حديث شيعيان ٤ كتاب است كه به نام كتب اربعه شناخته ميشوند)، آمده و میگوید که با مادر زن ازدواج کنید. اما در کتاب تهذيب الأحكام ج ٧ ص ٢٧٣ متضاد روايت قبلى را ميتوان يافت، توجه كنيد: : از امام صادق پرسيدم: اگر كسى با خانمى ازدواج كند و قبل از مقاربت با آن خانم، او را طلاق بدهد، چه‌صورت دارد؟ ابو عبداللّه گفت: مى‌تواند با دختر آن خانم ازدواج كند ولى نمى‌تواند با مادر آن خانم ازدواج كند. همانطور كه مشاهده نمودید در دو حدیث معتبر که بنا بر ادعاى علماى رجالى خود شيعيان، توسط راویان راستگو و عادل روایت شده اند، در روایت اول این امام صادق و دانشمند بزرگ میگوید{با مادر زن ازدواج کنید} ولی سپس همين دانشمند معصوم ادعاى اولش را فراموش كرده و در روایت دوم ميگويد با {مادرزن ازدواج نکنید} ❗️❗️ 💠💠 👌در گذشته گفتیم ، علت اصلی وجود برخی از روایات متعارض ، جو خفقان و فشاری بوده که از ناحیه ذی نفوذان سنی مسلک ، بر اهلبیت ع حاکم بوده است و آن بزرگواران در مواردی به خاطر همین فشار ، مجبور به تقیه کردن و بیان روایات تقیه ای ، بوده اند ، چنان که مرحوم صاحب حدائق می نویسد ؛ « منشا اختلاف در اخبار و روایات ما ، تنها تقیه از مخالفین بوده است » 📚الحدائق الناضره ج 1 ص 15 ❕ به خاطر همین نکته ، در هنگام تعارض ، ما ماموریم روایتی را اخذ کنیم که مخالف عقیده اهل سنت است ، چنان که در نقلی آمده است که راوی از امام صادق علیه السلام سوال کرد که ؛ « دو خبر از شما می بینیم که یکی از آنها موافق اهل سنت و دیگری مخالف عقیده اهل سنت است ، کدام خبر را اخذ کنیم ؟ امام علیه السلام فرمود آن خبری را که با اهل سنت مخالف است ، آن را اخذ کنید چرا که رشد و هدایت در آن است » 📚 الکافی ج 1 ص 68 ❕توضیح بیشتر در ذیل ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12640 👌با توجه به این ملاک در مورد اشکال شبهه افکن می گوییم ؛ ❕قرآن با صراحت ، مساله حرمت ازدواج با مادر همسر را اعلام کرده و می فرماید ؛ « حرام شده است بر شما ...مادران همسر » ( نساء 23 ) 👌مفسرین در توضیح آیه مذکور می نویسند ؛ « یعنی به مجرد اینکه زنی به ازدواج مردی در آید ، و صیغه عقد جاری گشت ، مادر او و مادر مادر او و ... بر او حرام ابدی می شوند » 📚تفسیر نمونه ج 3 ص 329 _ ترجمه تفسیر المیزان ج 4 ص 420 👌در رابطه با این حرمت به مجرد عقد ، روایات متعددی نیز از اهلبیت ع نقل شده است ؛ 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 462 باب 20 _ مستدرک الوسائل ج 14 ص 400 باب 20 ❕با این وجود در نقلی که معاند به آن استناد کرد ، آمده است که حرمت ازدواج با مادر همسر ، در صورتی است که با همسر جماع و نزدیکی صورت گرفته باشد و مجرد عقد موجب حرمت مادر همسر نمی شود . 👌چنان که گفتیم ، نقلهای متعارض از روی تقیه صادر شده اند ، نقل مذکور نیز از روی تقیه موافق عقیده برخی از فرق سنی مسلک صادر شده است ، چرا که آنان نقل می کنند که به مجرد عقد ، مادر همسر حرام نمی شود و شرط حرمت ، جماع و همخوابی با همسر است ؛ 📚جامع الاصول ج 11 ص 9026 👌و علمایی از آنان چون شافعی در برخی از فتاوی و ابن زبیر و عطاء و بشر المریسی و ابن شجاع و ... معتقد بودند که مجرد عقد ، موجب حرمت مادر همسر نمی گردد ؛ 📚المبسوط ، سرخسی ، ج 4 ص 199 _ الام ج 5 ص 24 _ المحلی ، ج 9 ص 528 _ المغنی ، ابن قدامه ، ج 7 ص 472 _ بدایه المجتهد ، ج 2 ص 33 _ احکام القرآن ، جصاص ، ج 2 ص 127 و... 👌بنابراین ، روایت متعارض از روی تقیه بر اساس مبنای برخی از علمای اهلسنت صادر شده است که ما ماموریم روایت مخالف عقیده اهلسنت ، یعنی حرمت ازدواج با مادر همسر به مجرد واقع شدن عقد را اخذ کنیم ، چنان که این حکم مطابق اطلاق آیه قرآن هم است ، و ما ماموریم که مطابق قرآن نیز عمل کنیم ، چنان که امام صادق ع فرمود ؛ « روایتی که از ما نقل می شود را تصدیق نکنید مگر زمانی که موافق با کتاب خدا باشد » 📚وسائل الشیعه ج 27 ص 123 👌روایت حرمت ازدواج به مجرد عقد ، چون مخالف عقیده برخی از فرق سنی مسلک و موافق قرآن است ، مطابق واقع و مورد اعتماد است و روایتی که مخالف قرآن و موافق برخی از فرق سنی مسلک است ، چون از روی تقیه صادر شده است ، برای ما حجت نیست و ما باید به روایت مخالف آن عمل کنیم . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ ملحد را که مدعی است ائمه شیعه علیهم السلام ، در بیان مشروعیت ازدواج با اهل کتاب دچار تناقض گویی شده اند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1477
👌پاسخ وهابی بی تربیت را که با توهین به شیخ کلینی در صدد شبهه افکنی در مورد فضل و مقام و برتری امامان نسبت به یکدیگر است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3347
🤔 ❔آیا می‌دانستید شیعیان با مجوز و تایید امام سجاد٬ مجرمین عاشورا را به فجیع‌ترین شکل ممکن زجرکش کردند؟ ▪️مجازات « قطع تک تک انگشتان + قطع دست و پا + سوزاندن در دیگ روغن جوشان » برای سنان‌بن انس که سر حسین نیمه‌جان را بریده‌بود: 📖 سنان را مختار دستگیر کرده و‌ انگشتانش را تک تک و دانه دانه جدا کرد و بعد پاها و دست‌هایش را بریده، و دیگ بزرگ روغن را برای او به جوش آورد و وی را در میان روغن جوشان افکند و‌ او جنب و‌ جوش کرد تا به جهنم واصل شد. 📚 منبع: اللهوف - تألیف ابن طاووس - ترجمه ابوالحسن میرابوطالبی - انتشارات دلیل ما ، قم ٫ ۱۳۸۰ - صفحه ۱۵۶ ✍پی‌نوشت: خوب است که بدانید ائمه‌ی به اصطلاح معصوم شیعه٬ در مواجهه با این جنایات ضد اخلاقی مختار نه تنها او را ملامت نکردند بلکه او را مورد لطف و مرحمت و دعای خیر خویش قرار دادند! به عنوان مثال: هنگامى كه سر ابن زياد و سر عمر ابن سعد را نزد امام سجاد آوردند خداى را سجده كرد و فرمود: سپاس مخصوص آن خدائى است كه خون ما را از دشمنان طلب كرد. خدا به مختار جزاى خير عطا فرمايد. 📚منبع: اختيار معرفة الرجال، شیخ طوسی٫ ج۱ ٫ص۱۲۷ ❗️❗️ 💠💠 👌اصل انتقام گرفتن از دشمن جانی و خون آشام امری مشروع و مورد تایید عقل و شرع است ، اما به حسب تعالیم اسلامی و راهنمایی های اهلبیت ع ، در انتقام گیری ، باید از مثله و تکه تکه کردن بدن قاتل پرهیز کرد ، اگر چه قاتل چنین کرده باشد . ❕خداوند می فرماید ؛ « كس كه مظلوم كشته شده براى وليش سلطه (حق قصاص) قرار داديم، اما در قتل اسراف نكند » ( اسراء 33 ) 👌اسحاق بن عمار از امام صادق علیه السلام سوال کرد که مقصود از اسراف در قتل که خداوند نهی کرده است چیست ❗️ امام علیه السلام فرمود ؛ « خداوند نهی کرد که غیر قاتل بجای قاتل قصاص شود یا قاتل مثله و تکه تکه شود » 📚الکافی ج 7 ص 370 ❕یکی از صحابه می گوید ؛ « رسول خدا هرگز خطبه‏ اى براى ما (در مسير ميدان جهاد) ايراد نفرمود مگر اينكه در آن به صدقه دستور داد و از مثله كردن نهى نمود » 📚بحار الانوار ج 101 ص 216 ❕در کتاب قرب الاسناد نیز چنین نقل شده است ؛ « علی علیه السلام زمانی که مورد ضربه ابن ملجم قرار گرفت فرمود که این اسیر را حبس کنید و به او غذا بدهید و با او خوب رفتار کنید . اگر زنده ماندم خودم تصمیم می گیرم که چگونه با او برخورد کنم اگر بخواهم قصاص می کنم و اگر بخواهم می بخشم و اگر از دنیا رفتم امر دست شما است .اگر تصمیم بر قصاص گرقتید او را مثله نکنید » 📚قرب الاسناد ص67 _ وسائل الشیعه ج 29 ص 127 _ المناقب ابن شهر آشوب ج3 ص312 ❕و در مورد نحوه قصاص ابن ملجم فرمودند ؛ « ای فرزندان عبدالمطلب نکند بعد از شهادتم ( به بهانه قتل من ) در خون مسلمانان فرو روید و بگویید امیر مومنان کشته شد. آگاه باشید جز قاتل من را به سبب قتل من نکشید ( درست ) بنگرید هر گاه من از این ضربت از دنیا چشم پوشیدم ، او را تنها یک ضربه بزنید تا یک ضربت در برابر یک ضربت باشد و او را مثله نکنید ( گوش و بینی و اعضای بدن او را جدا نسازید ) که من از رسول خدا شنیدم که می فرمود از مثله کردن بپرهیزید هر چند نسبت به سگ گزنده باشد » 📚نهج البلاغه نامه 47 بخش چهارم 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌 در رابطه با جنگ احد است ، می خوانیم ؛ « در آن هنگام كه چشم پيامبر به بدن رشيد حمزه افتاد كه در خاك و خون غلتيده بود و دشمن سنگدل سينه و پهلوى او را شكافته و كبد (يا قلب) او را بيرون كشيده بود و گوش و بينى او را نيز قطع كرده بود. پيغمبر بسيار منقلب و ناراحت شد و بعد از حمد و سپاس الهى و شكايت به درگاه او فرمود: اگر من بر آنها غلبه يابم آنها را مُثله خواهم كرد» (و طبق روايت ديگرى فرمود: با هفتاد نفر از آنها همين معامله مى ‏كنم.) آيه نازل شده، و دستور به عدم تعدى در مجازات داد و مسلمانان را دعوت به صبر نمود، بلافاصله پيامبر عرض كرد: «اصْبِرُ اصْبِرُ؛ خدايا صبر مى ‏كنم، صبر مى ‏كنم». 📚بحار الانوار ج 20 ص 63 _ تفسیر عیاشی ج 2 ص 274 _ البرهان فی تفسیر القرآن ، ج 3 ص 465 ❕آیه نازل شده ، آیه 126 نحل است که فرمود ؛ « هر گاه خواستید مجازات کنید ، تنها به مقداری که به شما تعدی شده کیفر دهید... » ❕پیامبر گرامی قصد مثله کردن و تکه تکه کردن بدن کفاری را داشت که حمزه سید الشهداء را شهید کرده بودند ، آیه نازل شد و گفت به همان اندازه که به شما تعدی شده تعدی کنید ، یعنی اگر آنان شما را کشتند ، شما هم بکشید ، اما حق تجاوز ندارید که مثلا دست به مثله بزنید ، چنان که شیخ مفید نقل می کند که علی به امام علیهما السلام فرمود ؛ « از کردن قاتلم بپرهیز زیرا رسول خدا آن را مکروه می دانست حتی نسبت به یک سگ گزنده » 📚 ص150 ❕آنچه از احادیث نهی از مثله کردن دشمن ، توسط یکی از معصومین ع نقل شده است ، سخن و اعتقاد همه آن بزرگواران است ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « حدیث من حدیث پدر من و حدیث پدرم حدیث جدم و حدیث جدم حدیث حسین و حدیث حسین حدیث حسن و حدیث حسن حدیث امیر مومنان و حدیث امیر مومنان حدیث رسول خدا و حدیث رسول خدا حدیث خداوند است» 📚الکافی ج1 ص131 👌بنابراین ؛ ❕اصل قیام مختار برای خوانخواهی امام حسین ع و انتقام از قاتلین شهدای کربلا ، مورد تایید اهلبیت ع بوده است ، و آن بزرگواران مختار را به خاطر آنکه از قاتلین امام حسین ع انتقام گرفت ، مورد دعای خیر قرار دادند ، چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9248 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9328 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9335 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9339 👌اما آن بزرگواران به حسب آنچه از روایات فوق نقل کردیم ، مختار و امثال مختار را از مثله کردن دشمن نهی کرده اند و تنها اصل انتقام گرفتن را اجازه داده و تایید کرده اند . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌در رابطه با سحر و ساحری و مجازات جادوگر و ساحر از دیدگاه اسلام ، پاسخ ذیل را بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3348 ❕البته اثبات این که حقیقتا فردی ساحر و جادوگر بوده و سحر و جادو کرده است ، مشکل است ، گروه تروریستی داعش معمولا با دلائل واهی ، افراد را متهم و مجازات می کند .
👌پاسخ وهابی را که مدعی است امامان علیهم السلام صیغه کردن دختران باکره را بدون اذن پدر اجازه داده اند را در ذیل بخوانید؛ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/819
🤔 ❔عبدالله بن ابی سرح کاتب وحی هم بود ، او وقتی دید که پیامبر اسلام آیه‌ای از قرآن را به پیشنهاد خودش که مقام نبوت هم ندارد تغییر داد٬ پی برد که این قرآن کلام خدا نمی‌تواند باشد چرا که کلام خدا نباید با پیشنهاد یک انسان عادی تغییر پیدا کند؛ اما واکنش مسلمین و پیامبر اسلام در قبال این موضع وی چه بود؟ او را محکوم به اعدام کردند تا وقتی که از ترس جان خود توبه کرد ❗️❗️ 💠💠 👌آنچه در مورد ابن ابی سرح ، در روایت شیعه آمده است ، کاملا بر خلاف آنچه ملحد می گوید ، می باشد و ثابت می کند که ملحد برای گمراه سازی مردم ، از هیچ دروغگویی ، ابا ندارد . ❕شیخ کلینی روایت می کند که ابو بصير مى‏ گويد ؛ 👌از يكى از دو امام باقر و صادق عليه السّلام پيرامون تفسير اين آيه شريفه: ... وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى‏ عَلَى اللَّهِ كَذِباً أَوْ قالَ أُوحِيَ إِلَيَّ وَ لَمْ يُوحَ إِلَيْهِ شَيْ‏ءٌ ... » پرسيدم. فرمود ؛ ❕« اين آيه در باره ابن ابى سرح نازل شد كه عثمان او را به‏ حكومت مصر گماشته بود، و او همان كسى است كه در روز فتح مكه، پيامبر اكرم خونش را هدر دانست. او از كسانى بود كه براى پيامبر اكرم قرآن مى ‏نوشت و چون خداوند از آسمان نازل مى‏ فرمود: «أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ» او مى ‏نوشت: «إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ». پيامبر اكرم به او مى‏ فرمود: اين را ننويس و همان را بنويس كه نازل شده، درست است كه: «إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ»، ولى همان را كه به من نازل شده بنويس. ابن ابى سرح همان كسى بود كه به منافقان مى ‏گفت: من از پيش خود مانند آنچه او [پيامبر ‏] مى‏ آورد مى‏ گويم و او تغييرش نمى‏ دهد، و از اين رو خدا در باره‏ اش اين آيه را نازل فرمود ؛ « چه كسى ستمكارتر است از كسى كه دروغى به خدا ببندد يا بگويد وحى بمن فرستاده شده در حالى كه وحى به او نشده باشد، و كسى كه بگويد من هم همانند آنچه خدا نازل كرده نازل مى ‏كنم‏ ...» ( انعام 93 ) 📚الکافی ج 8 ص 201 👌می بینیم این روایت به زیبایی ادعای ملحد را رد می کند و تاکید می کند که پیامبر گرامی اصرار داشت هر آنچه که وحی شده است ، نوشته شود ، و ابن ابی سرح منافق ، به دروغ ادعا می کرد که من مانند آنچه پیامبر می آورد را می آورم ، اما پیامبر آن را تغییر نمی دهد ، لذا آیه در مذمت او نازل شد . 📚مراه العقول ج 26 ص 110 ❕یا در تفسير قمى آمده است که امام صادق ع فرمود ؛ « عبد اللَّه بن سعد بن ابى سرح برادر رضاعى عثمان بود، بعد از هجرت رسول خدا به مدينه آمد و به اسلام گرويده، و چون خط خوبى داشت هر وقت آيه‏ اى نازل مى ‏شد رسول خدا او را مى ‏خواست تا آن آيه را بنويسد، رسول خدا وقتى املا مى ‏فرمود و مى‏ گفت تا بنويسد « و اللَّه سميع بصير » او مى‏ نوشت « سميع عليم » رسول خدا مى ‏گفت: « و اللَّه بما تعملون خبير » او به جاى « خبير » مى ‏نوشت « بصير » و گاهى « تاء » را « یاء» می ‏نوشت، و رسول خدا می ‏فرمود ، يكى است ، عبد اللَّه بالأخره از دين اسلام برگشت و به مكه مراجعت نمود، و به قريش گفت: به خدا سوگند محمد نمى‏ فهمد چه مى‏ گويد، من مثل او حرف مى ‏زدم چيزى نمى‏ گفت، پس اين آيه در حقش نازل شد ؛ « چه كسى ستمكارتر است از كسى كه دروغى به خدا ببندد يا بگويد وحى بمن فرستاده شده در حالى كه وحى به او نشده باشد، و كسى كه بگويد من هم همانند آنچه خدا نازل كرده نازل مى‏ کنم‏ » 📚تفسیر قمی ج 1 ص 210 👌در این روایت هم می بینیم که ابن ابی سرح به دروغ ادعا می کرد که من هم مانند پیامبر حرف می زنم ... و آیه در مذمت و دروغگوئی او نازل شد ، و پیامبر گرامی به او می فرمود آنچه تو می گویی ، با آنچه نازل شده است ، از نظر معنایی و کلی یک مفهوم را می رساند ، اما مطابق روایت اول ، پیامبر گرامی او را مامور می کرد که همانی را که نازل شده است را بنویسد . 🔸شیخ صدوق در تفسیر فراز « هو واحد » می نویسد ؛ « جز اين نيست كه پيغمبر آنچه را عبد اللَّه تغيير مى ‏داد به او مى‏ فرمود ؛ «هو واحد هو واحد» تا اينكه نوشته نگردد آنچه را عبد اللَّه اراده كرده، تا فقط آنچه را پيغمبر ديكته مى‏ كند، او بنويسد. پس مى ‏فرمود: «او يگانه است، تغيير دهى او را يا تغيير ندهى» نوشته نمى‏ گردد، آنچه تو مى‏ نويسى، بلكه آنچه را كه من از جانب وحى املا كرده ‏ام نوشته مى‏ شود » 📚معانی الاخبار ، ترجمه محمدی ، ج 2 ص 313 👌از آنچه گذشت ، کذب و دروغگوئی ملحد در جریان ابن ابی سرح ، روشن می شود . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌یکی از کانالهای ملحد ، در صدد برآمده است تا به جوابیه کانال ما در مورد مثله کردن قاتلین امام حسین ع توسط مختار ثقفی پاسخ دهد و مطالب سطحی و بی ارزشی را در نقد ما ایراد کرده است که برخی از آن موارد که ارزش جواب دادن دارد از قرار ذیل است ؛ 1⃣می گوید بسیاری از کسانی را که مختار کشته بود ، مرتکب قتلی نشده بودند ، چرا مختار آنها را کشت و چرا ما به التفاوت دیه آنان را به خانواده آنها پرداخت نکرد 😳 ❕او نمی داند کسانی که بر علیه امام حسین ع شمشیر کشیدند و در مقابل امام ع ایستادند ، ناصبی و دشمن اهلبیت ع ، محسوب می شوند و مهدور الدم هستند ، حتی اگر مستقیم به امام حسین ع آسیبی نرسانده باشند ❗️در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3179 ❕اگرچه رویه مختار بر آن بود کسانی را عقوبت کند که در میدان کربلا ، نظاره گر صرف نبودند و در به شهادت رسیدن شهدای کربلا نقش داشته اند ، چنان که یعقوبی می نویسد ؛ « مختار قاتلان حسین را تعقیب می کرد و جمع فراوانی از آنها را کشت به گونه ای که کمتر کسی از آنها زنده ماند» 📚تاریخ یعقوبی ج2 ص259 2⃣می گوید مجازات مثله کردن در قرآن ، در مورد محاربین ، مشروع شمرده شده است و پیامبر هم در قبال محاربین این حکم را اجرا کرده و در آیه 33 مائده به آن اشاره شده است . 👌او توجه ندارد که مقصود بحث ما در مورد مجازات مثله کردن ، آن بود که مثلا پس از کشتن فرد ، دست و پا و سر او بریده شود ، یا با بردن دست و پا و سرش ، جانش گرفته شود . ❕آنچه که او مطرح می کند از مجازات مثله محل مناقشه خارج است ، زیرا چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1655 👌مقصود از مجازات قطع دست و پا که در مورد محارب مطرح است ، همان مقداری است که در مورد سرقت بیان گردیده یعنی تنها بریدن چهار انگشت از دست یا پا و این ارتباطی با بحث مثله کردن ندارد .
❕متاسفانه در بحث قمر در عقرب ، برخی راه افراط را می پیمایند و با نسبتهای جعلی و خلاف واقع ، مدعی می شوند که در روایات آمده است که در مدت قمر در عقرب ، باید از انجام تمام کارهای مهم ، مانند خرید خانه و معامله و ... پرهیز کرد ، در حالی که چنین سخنی صحیح نیست ، آنچه مورد نهی در روایات ، قرار گرفته است ، مسافرت و عقد و ازدواج و زفاف و حجامت و نوشتن حرز امام جواد ع در مدت قمر در عقرب است ، در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1963
🤔 ❔اهلسنت خیلی می گویند که ابوبکر حامی پیامبر بوده است و اسلام با مال و ثروت ابوبکر پیشرفت کرد ❗️این سخن چقدر سندیت دارد ❗️❗️ 💠💠 👌آنان برای فضیلت سازی ، نقلهای جعلی و دروغین در مورد ابوبکر و ثروت افسانه ای او ساخته اند ، تا جایی که عایشه می گوید ؛ «من به دارائى پدرم كه در روزگار نادانى- پيش از اسلام- يك مليون اوقيه بود نازيدم و باليدم، در خانه او سيصد و شصت تخت مى ‏چيدند و بر روى هر تخت روپوشى گران- كه هر كدام به هزار دينار زر مى ‏ارزيد- مى ‏افكندند ...» 📚سنن نسائی ج 5 ص 358 _ تهذیب التهذیب ج 8 ص 358 ❕در حالی که فاطمه صدیقه س مطابق نقلهای اهلسنت ، به زیبایی کذب اهلسنت را بر ملا کرده و فقر و ناداری ابوبکر را به تصویر کشیده و خطاب به ابوبکر می گوید ؛ « نوشابه شما آبى بود كه از بس در آن غوطه خورده و ادرار و سرگين انداخته بودند تيره شده بود و خوراكتان برگ درختان. مشتى زبون و گردن كج كرده كه مى ‏ترسيديد مردم پيرامون شما بربايندتان. تا خداوند با دست برانگيخته‏ اش شما را رهائى بخشيد » 📚بلاغات النساء ص 24 _ اعلام النساء ج 4 ص 117 👌سایر نقلهای اهلسنت هم به روشنی ثابت می کند که ابوبکر مالی نداشت تا چه برسد که بخواهد انفاق کند یا بردگان را آزاد کند . ❕مسلم از ابوهریره روایت می کند ؛ « رسول خدا ، روزی یا شبی ، از منزل بیرون آمد ،ناگاه با ابوبکر و عمر برخورد کرد ، فرمود چرا در این ساعت از خانه بیرون آمدید ؟ گفتند گرسنگی ای رسول خدا ، فرمود قسم به آن کس که جانم به دست اوست ، مرا نیز همان از خانه بیرون کرد که شما را بیرون کرد ، برخیزید ، با هم به منزل یکی از انصار رفتند ... » 📚صحیح مسلم ج 3 ص 1609 کتاب الاشربه ، باب 20 ❕در نقل دیگر آمده است که آنان به منزل ابو ایوب انصاری رفتند و او ، آنان را اطعام کرد ؛ 📚الترغیب و الترهیب ، ج 3 ص 148 👌در نقل دیگر آمده است ؛ « پیامبر وارد مسجد شد پس ابوبكر و عمر را يافت از آن دو پرسيد: چرا بيرون آمده‏ ايد؟ گفتند گرسنگى، ما را بيرون آورده است . پیامبر گفت: من نيز از گرسنگى بيرون آمده ‏ام پس به نزد ابو الهيثم ابن التيهان شدند تا دستور داد با گندم يا جوئى كه نزد او بود خوراكى ساختند » 📚اعلام النبوه ص 220 ❕اگر ابوبکر دارای چنان ثروت افسانه ای بود ، دیگر پدرش ابوقحافه نيازمند آن نبود كه براى عبد اللّه پسر جذعان مزدورى كند و با بانگ خود مردم را بر سر سفره او بخواند . 📚مثالب الکلبی ، ج 8 ص 342 _ مسامره الاوائل ص 88 ❕كسى كه يك مليون اوقيه و سيصد و شصت تخت آراسته به ابريشم داشته سزاوار چنان بود كه ده تن همچون ابوقحافه مردم را به مهمانسرا و بر سر خوان خوراكى هايش بخوانند نه اين كه پدر خودش مزدور مردمان ديگر گردد تا از اين راه چند شاهى پول سياه به دست آرد يا شكم گرسنه‏ اش را سير كند. 📚الغدیر ، ج 8 ص 78 👌و اگر ابوبكر را در آن روزگار چنان دارائى‏ هائى بود كه پنداشته‏ اند- و اگر بخشى از آن را هم داشت- نيازمند آن نمى‏ شد كه براى هجرت با ياران پیامبر خدا دو شتر سوارى به هشتصد درهم بخرد . 📚طبقات ابن سعد ج 1 ص 228 _ تاریخ ابن کثیر ، ج 3 ص 218 👌و آن گاه يكى را به پیامبر خدا پيشكش كند و پیامبر نيز آن را نپذيرد مگر با دادن بهاى آن، و بگويد ؛ « من شترى را كه از آن خودم نيست سوار نمى‏ شوم ، بگو چه بهائى براى خريد آن پرداخته‏ اى؟ گفت چنين و چنان اندازه گفت پس من با پرداخت بها، آن را مى‏ ستانم » 📚صحیح بخاری ج 3 ص 1419 _ تاریخ طبری ج 2 ص 376 _ صحیح مسلم ، ج 1 ص 373 👌و اين كه رسول خدا آن را نپذيرفت ، انگيزه‏ اى جز آن نداشت كه ابوبكر را دارائى چندانى نبود . ❔آیا می توان پذیرفت که ابوبکر ، خود و مالش را متعلق رسول خدا بداند ، ولی هنگام هجرت ، پول شتری را که آن حضرت می خواست بر آن بنشیند و به مدینه برود را از حضرتش بگیرد ❗️ 🔸 👇
🔸ادامه 👇 ❔چگونه ابوبکر ، آن ثروت افسانه ای را دارا بوده است ، در حالی که خودش و پدرش به خريد و فروش پارچه مى ‏پرداخته كه آن را هم بر روى شانه و دوش خود به اين سوى و آن سوى مىکشيده ، بى آن كه در تجارتخانه يا دكانى جاى داشته باشد ، در بازارها و كوچه ‏ها پرسه مى ‏زده و كارى به‏ اين خردى و ناچيزى داشته است ❗️ 👌ابن سعد از عطاء نقل می کند ؛ « چون بوبكر به جانشينى پيامبر نشست بامدادان به سوى بازار شتافت و جامه ‏هائى بر دوش خود بار كرده بود تا به فروشندگى پردازد ، پس عمر پسر خطاب و ابو عبيده جراح او را ديدار كردند و به وى گفتند اى جانشين رسول خدا! كجا مى‏ خواهى بروى؟ گفت بازار گفتند براى چه كارى؟ توبه سرپرستى مسلمانان رسيده‏ اى گفت پس به خانواده ‏ام چه بخورانم؟ گفتند بيا تا چيزى برايت معين كنيم پس با آن دو برفت و بناشد كه روزانه يك نيمه گوسفند به او برسانند و پوشاك سر و تن او را هم بدهند....» 📚طبقات ابن سعد ، ج 3 ص 184 _ صفه الصفوه ، ج 1 ص 257 _ السیره الحلبیه ، ج 3 ص 359 ❕انفاقهای ابوبکر ، کجا بود ، آنگاه که خداوند مقرر کرد که هرکس قصد نجوا با پیامبر را دارد ، مبلغی باید صدقه دهد ، تمام صحابه از دادن این مبلغ خود داری کردند و مورد مذمت قرآن قرار گرفتند ، جز علی ع . 👌خداوند می فرماید ؛ « «اى كسانى كه ايمان آورده ايد! هنگامى كه مى خواهيد با پيامبرنجوا كنيد (و سخنان درگوشى بگوييد)، قبل از آن صدقه اى (در راه خدا) بدهيد؛ اين براى شما بهتر و پاكيزه تر است. و اگر توانايى نداشته باشيد، خداوند آمرزنده و مهربان است. آيا ترسيديد (فقير شويد) كه از دادن صدقات قبل از نجوا خوددارى كرديد؟! اكنون كه اين كار را نكرديد و خداوند توبه شما را پذيرفت، نماز را برپا داريد و زكات را ادا كنيد و خدا و پيامبرش را اطاعت نماييدو (بدانيد) خداوند از آنچه انجام مى دهيد آگاه است.». ( مجادله 12 _ 13) ❕علمای اهلسنت از على عليه السلام چنين نقل می کنند كه فرمود ؛ «در قرآن آيه ‏اى است كه هيچ كس قبل از من و نه بعد از من، به آن عمل نكرده و نخواهد كرد، و آن آيه نجوى است، من دينارى داشتم، آن را به ده درهم فروختم، هر زمانى مى ‏خواستم با پيامبر نجوى كنم، درهمى را صدقه مى‏ دادم، سپس اين آيه نسخ شد » 📚شواهد التنزیل ، ج 2 ص 231 _ الدر المنثور ، ج 6 ص 185 _ کشاف ، ج 4 ص 494 ❕بنابراین ، مساله ثروت ابوبکر و انفاق های او ، افسانه ای ساختگی است که اهلسنت برای او ساخته اند تا برایش فضیلت سازی کنند ، اما از آنجایی که دروغگو حافظه ندارد ، خودشان در کتب خویش ، این سخن و این ادعای خود را نقض کرده اند و خلاف آن را ثابت کرده اند ، لذا می بینیم که علامه حلی به زیبایی می گوید ؛ « مساله انفاق ابوبکر به پیامبر خدا ، کذب و دروغ است ، زیرا او صاحب مالی نبود و پدرش نیز در نهایت فقر بود تا جایی که مردم را بر سر سفره عبد الله بن جدعان دعوت می کرد ....و پیامبر قبل از هجرت با مال خدیجه تقویت شد ...» 📚منهاج الکرامه ص 187 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ توهمات ملحد را که با کپی کردن مطالب از سایتهای ضد شیعه ، مدعی است که ائمه ع در مورد قنوت نماز ، دچار تناقض گوئی شده اند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1512
👌پاسخ توهمات ملحد در مورد ازدواج پیامبر گرامی با ماریه قبطیه را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2233 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1833
👌ملحد دروغگو با استناد به یک روایت و تقطیع آن ، مدعی شده است که اصحاب ائمه در نقل حدیث سانسور می کرده اند ، در حالی که روایت مورد استناد او ، در صدد بیان جواز نقل حدیث به معنا است . ❕راوی می گوید ؛ « اینان ( اهلسنت ) حدیث را همانگونه که شنیده اند نقل می کنند ، و ما گاهی در نقل روایت ، تقدیم و تاخیری صورت می دهیم و چیزی را ( برای توضیح ) زیاد یا کم می کنیم ؟ امام صادق علیه السلام پاسخ داد ؛ « احادیث آنان ( اهلسنت ) فریبنده و دروغ است ، اما ( تقدیم و تاخیر و زیاده و کم شما ) اگر به گونه ای باشد که معنای حدیث را برسانید ، اشکالی ندارد » ❕از این روایت ، جواز نقل حدیث به معنا دانسته می شود و این که اگر معنای سخن امام رسانده شود ، حتی اگر الفاظ عینا از امام ع نباشد ، اشکالی ندارد ، چنان که در گذشته در ذیل پاسخی که به اللهیاری دادیم آوردیم ؛ « مرجع تقلید مطابق با حدیث فتوا می دهد و در توضیح المسائل نقل فتوایش ، مطابق و ترجمه روایت است و در واقع روایت را « نقل به معنا » می کند ، خود اهل بیت علیهم السلام اجازه نقل روایت به معنا را داده اند که روایات مذکور را شیخ کلینی در کافی شریف نقل می کند ؛ 📚الکافی ج 1 ص 51 باب روایه الکتب و الحدیث 👌و شیخ حر عاملی در کتاب الفصول المهمه خود باب « جواز روایه الحدیث بالمعنی » ج 1 ص 522 باب 12 و در کتاب وسائل الشیعه ج 27 ص 80 باب 8 مفصلا این روایات را نقل می کند که آن بزرگواران اجازه نقل روایت به معنا را داده اند . https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2516
🤔 ❔مذهب تکفیر و لعن ... 💠در روایت های شیعه اومده که اهل مکه اهل مدینه و اهل شام بصراحت تکفیر میشن . بلاد مسلمان ها به راحتی هرچه تمام مورد تکفیر قرار میگیره واقعا جایی بس تاسف هست . 🔻به این چند روایت دقت کنید : 🔴3- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ يُونُسَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ أَهْلُ الشَّامِ شَرٌّ مِنْ أَهْلِ الرُّومِ وَ أَهْلُ الْمَدِینَةِ شَرٌّ مِنْ أَهْلِ مَكَّةَ وَ أَهْلُ مَكَّةَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ جَهْرَةً 📘اصول کافى جلد 4 صفحه:134 روایة:3 ترجمه :✍حضرت صادق علیه السلام فرمود: اهل شام بدتر از مردم روم‏اند، اهل مدینه از اهل مکه بدترند، و اهل مکه آشکارا بخدا کفر ورزند. 🔵 4- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ سَمَاعَةَ عَنْ أَبِى بَصِیرٍ عَنْ أَحَدِهِمَا ع قَالَ إِنَّ أَهْلَ مَكَّةَ لَيَكْفُرُونَ بِاللَّهِ جَهْرَةً وَ إِنَّ أَهْلَ الْمَدِینَةِ أَخْبَثُ مِنْ أَهْلِ مَكَّةَ أَخْبَثُ مِنْهُمْ سَبْعِینَ ضِعْفاً 📘اصول کافى جلد 4 صفحه:135 روایة:4 ترجمه :✍ابو بصیر از حضرت باقر یا حضرت صادق علیهما السلام حدیث کند که فرمود: همانا اهل مکه آشکارا بخداوند کفر ورزند😳، و اهل مدینه از اهل مکه خبیث ترند😳، هفتاد بار خبیث‏ترند.😏 🚫تکفیر بلاد و سر زمین های مسلمین توسط امام معصوم ⬅️بنظر یه انسان عاقل دلیل این تکفیر ها چی بوده که در کتب شیعه بر علیه سر زمین مسلمین ساختن ❗️❗️ 💠💠 1⃣نخست از وهابی می پرسیم که اگر تکفیر مسلمین ، عملی مذموم و زشت است ، چگونه است که خودتان مسلمینی را که خلافت و امامت ابوبکر و عمر را قبول نکرده اند ، تکفیر کرده و کافر می دانید و علمایتان صراحتا فتوا می دهند ؛ « کسی که خلافت ابوبکر یا عمر را انکار کند ، کافر است » 📚شرح فتح القدیر ، محمد بن عبدالواحد السیواسی ، ج 1 ص 350 _ فتاوی السبکی ، ج 2 ص 587 _ الصواعق المحرقه ، ج 1 ص 138 ❕یا می گویید ؛ « هرکس منکر امامت ابوبکر و عمر شود ، کافر است » 📚فتاوی السبکی ، ج 2 ص 576 _ الصواعق المحرقه ، ج 1 ص 138 _ الفتاوی الهندیه فی مذهب ابی حنیفه ، ج 2 ص 264 ❕یا می گویید ؛ « ابوبکر و عمر ، اصل ( دین ) پس از پیامبر هستند ، و همین علت تکفیر رافضه ( شیعیان ) است ، زیرا ابوبکر و عمر را دشمن داشته و آنها را دشنام می دهند » 📚فتاوی السبکی ، ج 2 ص 576 ❕یا می گویید ؛ « کسی که ابوبکر و عمر را دو امام هدایت نداند ، هم بدعت گذار است و هم باید کشته شود » 📚تاریخ مدینه دمشق ، ج 52 ص 200 ❕ابن نجیم حنفی گوید ؛ « رافضه ( شیعیان ) اگر به شیخین ( ابوبکر و عمر ) دشنام دهد ، یا بر آنها طعنه وارد کند ، کافر است و باید کشته شود » 📚البحر الرائق شرح کنز الدقائق ، ج 5 ص 136 2⃣مشهور فقهای شیعه ، معتقدند که اهلسنت ، مسلمان ظاهری هستند و کافر فقهی و نجس محسوب نمی شوند ، زیرا شرط ورود در اسلام ، تنها اظهار شهادتین است و اعتقاد به ولایت اهلبیت ع ، شرط ورود در اسلام نیست . 📚مجمع الفائدة ج 13 ص 340 _ جواهر الكلام ج 33 ص 201 _ الهداية ص 54 _ الشرائع ج 4 ص 185. القواعد ج 3 ص 575 _ الدروس ج 2 ص 53. المسالك ج 10 ص 41. كشف الغطاء ج 4 ص 349 و ... ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ «اسلام شهادتین و اقامه نماز و زکات و انجام حج و روزه ماه رمضان است اما ایمان معرفت ولایت امامان است وکسی که ولایت را نداشته باشد مسلمان گمراه است » 📚الکافی ج 2 ص 25 ❕از این حکم یک دسته خارج می شوند و آن هم ناصبی و دشمن اهل بیت علیهم السلام است ، مطابق نقلهای متعدد ، ناصبی کافر و نجس است حتی اگر شهادتین را به زبان جاری کند ؛ 📚وسائل الشیعه ج 3 ص 419 باب 14 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 3⃣چنان که گفتیم ، نواصب یعنی دشمنان اهل بیت پیامبر اسلام ص ، کافر و نجس هستند ، چرا که مطابق نقل اهلسنت ، پیامبر گرامی فرمود ؛ « هر کس بغض و دشمنی اهل بیت را داشته باشد خداوند او را وارد آتش جهنم می کند » 📚مستدرک علی الصحیحین ، حاکم نیشابوری ، ج 3 ص 150 👌و فرمود ؛ « اگر كسى همواره به نماز و روزه بپردازد ولى كينه اهل بيت محمد را به دل بگيرد، و خدا را با اين حال ملاقات نمايد، به دوزخ مى ‏رود» 📚مستدرک علی الصحیحین ، ج 3 ص 148 👌و فرمود ؛ « كسى كه كينه ما اهل بيت را در دل داشته باشد، خداى تعالى در روز رستاخيز او را يهودى محشور مى ‏كند هر چند هم روزه بگيرد و نماز بگزارد» 📚مجمع الزوائد و منبع الفوائد ، هیثمی ، ج9 ص172 ❕یا از علی ع نقل می کنند که فرمود ؛ « سوگند به خدایی که دانه را شکافت و مردمان را آفرید پیامبر چنین فرمود که مرا جز مومن دوست ندارد و جز منافق دشمن نمی دارد» 📚صحیح مسلم ج 1 ص 86 _ فتح الباری ج 7 ص 58 4⃣این که در روایات مورد استناد وهابی ، آمد که اهل مکه و مدینه و شام به خداوند کفر ورزیدند و اهل مکه کفر آشکار ورزیدند ، اشاره به زمان سیطره بنی امیه بر بلاد اسلامی است که بغض و برائت جستن از علی و اهل بیت علیهم السلام را رواج می داند و دشمنی با آل علی ع ، را نماد حکومت خود کرده بودند ، و بر اساس روایات اهلسنت ، گفتیم که دشمنی با اهل بیت پیامبر ، کفر و نفاق آشکار است . 👌سیوطی می آورد ؛ « در زمان بنی امیه بر اساس سنتی که معاویه بنا نهاد بر فراز بیش از هفتاد هزار منبر، علی بن ابی طالب مورد لعن قرار می گرفت » 📚النصائح الکافیه، ص 105 ❕مسلم نیشابوری نقل می کند ؛ « معاویه ، سعد را امر کرد و به او گفت چه چیز تو را از سب و دشنام به ابوتراب( علی) باز می دارد...» 📚صحیح مسلم،ج 4 ص 1871 👌ابن ابی شیبه استاد بخاری نقل می کند ؛ « سعد بن ابی وقاص گوید در یکی از سفرهای حج نزد معاویه رفتم و معاویه به آن حضرت دشنام داد» 📚المصنف ج 6 ص 366 ❕طبری می نویسد ؛ «هنگامی که معاویه مغیره را والی کوفه قرار داد به او چند توصیه کرد از جمله اینکه از فحش و ناسزا به علی کوتاهی مکن» 📚تاریخ طبری ج 3 ص 218 ❕و نقل می کنند ؛ « هرگاه فردی از بنی امیه از جای خود بر می خاست علی را لعن می کرد» 📚حلیه الاولیاء ،ج 5 صد322 _ تاریخ مدینه دمشق،ج 50 ص 96 ❗️یا نقل می کنند ؛ « حاکمان بنی امیه تا پیش از زمان عمر بن عبدالعزیز به علی دشنام می دادند» 📚الطبقات الکبری،ج 5 ص 393 👌الوسی می نویسد ؛ « بنی امیه که غضب خدا بر انها باد تا زمان عمر بن عبد العزیز در پایان خطبه های نماز جمعه به علی ناسزا می گفتند» 📚روح المعانی ج 14 ص 220 5⃣لذا می بینیم ، علامه مجلسی در توضیح روایات مورد استناد وهابی می نویسد ؛ « محتمل است که این کلام در مورد زمان بنی امیه باشد ... آنان سب امیر المومنین ع می کردند که کفر به خداوند بزرگ است ...اکثر مخالفین در آن زمانها از نواصب و دشمنان و منحرفین از اهل بیت ع بودند خصوصا اهالی سه شهر مکه و مدینه و شام و اختلاف آنان در شدت شقاوت به خاطر اختلافشان در شدت و ضعف دشمنی با اهلبیت ع می باشد و شکی نیست که نواصب از کفار خبیث ترند و کفر آشکار اهل مکه همان اظهار عداوت آنان با اهل بیت ع است .... » 📚مراه العقول ج 11 ص 219 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ ملحد را که مدعی است مطابق روایت پیامبر اسلام ، فرار بردگان از دست ارباب گناهی بس بزرگ است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1461
👌پاسخ ملحد را که مدعی است ، مطابق فتوای علامه حلی ، با گرد و غباری که روی آلت تناسلی زن ، نشسته ، می توان تیمم کرد را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/924
👌ملحد مدعی شده است که امام رضا ع فرموده اند که قرآن تحریف شده است ، در حالی که با ادله قاطعی که مبنی بر عدم تحریف قرآن است که در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2205 ❕روایاتی که می گوید قرآن را تحریف کردند ، ناظر به تحریف معنوی قرآن است ، چنان که امام باقر ع فرمود ؛ « آنها حروف قرآن را حفظ و نگه داری کردند و حدود آن را تحریف کردند . پس آنرا نقل می کنند ولی معانی آنرا مراعات نمی کنند » 📚روضه الکافی ص128 _ الوافی ج5 ص274 ❕در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1141
🤔 ❔رسوائيهاى شهوانى پيامبر مسلمانان و علاقه شديد او به بستر زنان متعدد ريشه در ژن او داشته و از پدرش به ارث رسيده است. ▪️به نقل از طبری، پدر محمد، پيامبر اعراب، هنگام عقد نطفه ی محمد خواهان رابطه با زنی یهودی بوده و تنها دلیلش برای امتناع از این رابطه را همراه بودن پدرش با وی عنوان میکند! عبدالله، پدر محمد، بلافاصله بعد از ازدواج با آمنه، مادر محمد، به عنوان مردی متاهل و متعهد، سراغ زن یهودی برای آمیزش میرود! از چنين پدرى، چنان پسرى هم بدنيا مى آيد كه با داشتن ٨-٩ زن تنها با ديدن بدن عريان عروسش، او را از فرزند خوانده اش طلاق داده تا خودش آن تن زيبا را تصاحب كند. ماجراى هم آغوشى با كنيز همسرش، ماريه قبطيه نيز يكى ديگر از رسوائيهاى جنسى پيامبر اعراب است ❗️❗️ 💠💠 1⃣طبق عقیده شیعه ، پدر و مادر پیامبر گرامی اسلام ، مومن و پاک و پاکیزه بوده اند ، چنان که علامه مجلسى مى‏ نويسد ؛ «اماميّه بر اين اتفاق دارند كه پدر و مادر پيامبر اسلام و تمام اجداد او تا حضرت آدم عليه السلام مسلمان بلكه از صديقين‏ اند ؛ گروهى نبى مرسل و دسته ‏اى ديگر از اوصياى معصوم بوده ‏اند.» 📚بحار الانوار، ج 15، ص 117 ❕امام صادق عليه السّلام فرمود ؛ « جبرئيل بر حضرت رسول ص نازل شده و عرض كرد ؛ خدا تو را سلام مى‏ رساند و مى ‏فرمايد ، حرام كردم آتش را بر پشتى كه از او فرود آمده ‏اى يعنى عبد اللّه و شكمى كه تو را برداشته است يعنى آمنه و كنارى كه تو را كفالت و محافظت كرده است يعنى ابو طالب‏ » 📚الکافی ، 1 ص 446 _ خصال یک جلدی ، 293 _ معاني الاخبار 136 _ امالى شيخ صدوق 485 ❕علی ع فرمود ؛ « خداوند پيامبران را در برترين جايگاه قرار داد و در بهترين مكان مستقر ساخت و پيوسته آنها را از اصلاب با ارزش (پدران) به ارحام پاك (مادران) منتقل نمود؛ هر زمان يكى از آنها بدرود حيات گفت، ديگرى براى پيشبرد آيين خدا به جاى او برخاست » 📚نهج البلاغه ، خطبه 94 2⃣ متاسفانه ، اهل سنت ، از آنجایی که نمى ‏توانند ببينند كه آباء و اجداد خلفاى سه گانه و بنى اميه و ديگران ، افرادی كافر و ناپاک بوده اند ، در صدد بر آمده تا ایمان و پاکی پدر پیامبر گرامی اسلام ص را زیر سوال ببرند ، چنان که مسلم در نقلی جعلی از انس بن مالک کذاب می آورد که می گوید ؛ « شخصى از پيامبر پرسيد: پدرت كجاست؟حضرت فرمود: در آتش. او هنگامى كه به پيامبر پشت كرد حضرت او را خواست و به او فرمود: همانا پدر من و تو در آتشند. » 📚صحیح مسلم ج 1 ص 191 3⃣بر همین اساس ، در نقلی جعلی و بدون سند صحیح در صدد بر آمده اند تا پاکی پدر پیامبر اسلام را زیر سوال ببرند و نقل میکنند ؛ « عبدالمطلب رفت و دست پسر خویش عبد الله را به دست گرفت و چنانکه گویند به نزدیک کعبه بر زنی از بنی اسد گذشت که ام قتال نام داشت ... و چون ام قتال در چهره عبد الله نگریست به او گفت ای عبد الله کجا می روی ، عبد الله گفت با پدرم هستم ، ام قتال گفت به اندازه همان شتران كه به فداى تو گشتند مى‏ دهم كه هم اكنون با من در آميزى.» عبد الله گفت «اكنون پدرم با من است و از او جدا نتوانم شد.» عبد المطلب، عبد الله را پيش وهب بن عبد مناف بن زهره برد كه در آن هنگام بسن و شرف، سالار بنى زهره بود و آمنه دختر وهب را كه به نسب و مقام بهترين زن قريش بود به زنى او داد ... گويند ، عبد الله هماندم كه آمنه را به زنى گرفت به نزد وى رفت و با وى درآميخت كه محمد را بار گرفت. پس از آن عبد الله از پيش آمنه درآمد و به نزد ام قتال رفت كه با او چنان گفته بود، و گفت: «چرا اكنون آن سخن كه ديروز مى ‏گفتى نگويى؟» ام قتال گفت: «آن نور كه ديروز با تو بود برفته و مرا با تو حاجت نيست.» .... » 📚ترجمه تاریخ طبری ، ج 3 ص 797 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 4⃣این نقل جعلی اهلسنت مخالف سایر نقلهای خودشان است که تصریح بر پاکی و شرافت حضرت عبدالله ع می کند . از پیامبر گرامی نقل می کنند که فرمود ؛ « هنگامى كه آدم عليه السّلام در بهشت بود، در پشت او بودم و هنگامى كه حضرت نوح عليه السّلام در كشتى نشست، در پشت او بودم و هنگامى كه ابراهيم عليه السّلام را در آتش افكندند، در صلب او بودم.پدر و مادرم، هيچگاه به آلودگى دچار نگشتند و همواره خداى تعالى، مرا از صلب‏هاى پسنديده به رحمهاى پاكيزه و هدايت يافته، انتقال مى ‏داد. دو شعبه و گروه بوجود نيامد مگر اينكه من، در بهترين آنان قرار گرفتم. » 📚کنزالعمال ج 11 ص 428 _ تاریخ مدینه دمشق ، ج 3 ص 408 ❕سيوطى از ابن عباس نقل مى ‏كند كه فرمود ؛ «پيامبر دائماً در اصلاب انبيا بود تا آنكه مادرش او را به دنيا آورد.»و نيز از مجاهد نقل مى‏ كند كه گفت ؛ «رسول خدا از صلب پيامبرى به صلب پيامبرى ديگر و آنگاه به عنوان پيامبر خدا مبعوث شد.» 📚الدرّ المنثور، ج 5، ص 98 5⃣نقل جعلی اهلسنت ، بر خلاف نقلهای شیعه است که جریان مذکور را به گونه ای نقل کرده اند که گواه بر عفت و پاکی حضرت عبدالله ع می باشد . ❕علامه مجلسی نقل می کند ؛ « زنى بود كه او را فاطمه بنت مرّه مى ‏گفتند و كتب انبياء و علماى گذشته را بسيار خوانده بود، روزى حضرت عبد اللّه بر او گذشت، آن زن پرسيد: توئى كه پدرت صد شتر فداى تو كرد؟ گفت: بلى. فاطمه گفت: چه شود اگر مرا عقد كنى و يك مرتبه با من نزديكى كنى و من صد شتر به تو بدهم. عبد اللّه ملتفت نشد و رفت. و بعد از آنكه نطفه طيّبه حضرت رسالت پناه در رحم آمنه قرار گرفته بود، باز روزى بر آن زن گذشت و از او آن خواهش سابق را نديد، از سبب آن سؤال نمود، گفت: براى امرى تو را مى ‏خواستم كه اكنون به تقديرات ربّانى نصيب ديگرى شده است و آن نور سبحانى را ديگرى متصرّف گرديده است‏ » 📚حیاه القلوب ج 3 ص 90 ❕یا مطابق نقل ابن شهر آشوب ، حضرت عبدالله در پاسخ به درخواست آن زن بی اعتنایی نمود و این بیت را سرود ؛ « اگر از راه حرام چنین درخواستی داری ، پس مردن برای من بهتر از این کار است و اگر از طریق حلال چنین درخواستی داری که امکان آن نیست و چنین طریقی فراهم نشده است ، پس از چه راهی چنین درخواستی را داری !» 📚مناقب آل ابی طالب ، ج 1 ص 26 👌در پایان ، پاسخ شبهه پراکنی های شبهه افکن در مورد ازدواج پیامبر گرامی ص با زینب را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/894 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1937 ❕پاسخ شبهه پراکنی های او در مورد ازدواج پیامبر گرامی با ماریه قبطیه را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2233 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1833 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir