eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
وجه تسمیه علی علیه السلام به امیر المومنین !!! 🤔 : ❓بی‌‌اطلاعی امام معصوم از لغت عرب ‼️ 🔆 الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْوَشَّاءِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ قَالَ : سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ لِمَ سُمِّيَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ؟ قَالَ لِأَنَّهُ يَمِيرُهُمْ الْعِلْمَ، أَمَا سَمِعْتَ فِي كِتَابِ اللَّهِ : ﴿وَنَمِیرُ أَهۡلَنَا﴾ ✍🏻 احمد انماطی می‌گويد : از امام رضا پرسيدم : چرا حضرت علی، «امير المؤمنين» ناميده شد؟ فرمود : زيرا او مؤمنين را طعام علمى می‌دهد. مگر نشنيده‌اى كه خدا در كتابش ميفرمايد : «و ما خانواده خود را طعام می‌دهيم». و در روايت ديگر است كه فرمود : زيرا خوراک مؤمنين از جانب اوست، او به آنها خوراک «علم» ميدهد. 📚 اصول کافی 412/1 ⚠️ این درحالیست که «أمیر» از ریشه‌ی {{أ-م-ر}} به‌معنای فرمان و دستور است. و «يمیر» از ریشه‌ی {{م-ي-ر}} به‌معنای غذا دادن می‌باشد. ❗️❗️ 💠💠 👌در روایات ما تصریح شده است که به امیر مومنان علی علیه السلام , " امیرالمومنین " می گویند هم از آن جهت که ایشان فرمانروا و حاکم مومنان است و هم از آن جهت که ایشان مومنان را اطعام علمی می کند . ❗️ابو حمزه ثمالی گوید: " از امام ابوجعفر محمّد بن علی باقر علیه السّلام پرسیدم: ای فرزند رسول خدا، چرا علی را «امیرالمؤمنین» می‌نامند و این نام نامی است که پیش از او کسی بدان نامیده نشده و بعد از او نیز کسی را نشاید؟ فرمود: زیرا او اطعام کننده علم است و این غذا تنها از او خواسته می‌شود و آن را از دیگری نتوان طلب کرد. " " سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ الْبَاقِرَ ع يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ لِمَ سُمِّيَ عَلِيٌّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ هُوَ اسْمٌ مَا سُمِّيَ بِهِ أَحَدٌ قَبْلَهُ وَ لَا يَحِلُّ لِأَحَدٍ بَعْدَهُ قَالَ لِأَنَّهُ مِيرَةُ الْعِلْمِ يُمْتَارُ مِنْهُ وَ لَا يُمْتَارُ مِنْ أَحَدٍ غَيْرِه‏ " 📚علل الشرایع ج ١ ص ١٦٠ _ دلائل الامامه ص ٤٥١ ❗️ابن عباس گوید: "شنیدم رسول خدا صَلی الله علیهِ و آله - در حالی که به وی خبر داده بودند عده ای از قریش از اینکه آن حضرت علی را امیرالمؤمنین نامیده بود، ناراحتند و آن را انکار می‌کنند - بر بالای منبر فرمود: ای مردم، همانا خدای عزّوجل مرا به عنوان فرستاده خویش نزد شما فرستاد و به من فرمان داد که علی را پس از خود به امیری شما بگمارم، بدانید که هر کس من نبیّ او بوده ام، علی امیر اوست، امارتی که خدای عزّوجل بر شما قرار داده و به من فرمان داده که شما را از آن آگاه سازم تا گوش به فرمان و مطیع او باشید و اگر شما را فرمانی داد، فرمانش را به جای آورید واگر شما را از چیزی نهی فرمود، آن را ترک کنید. هان! آگاه باشید که نه در حیات من و نه پس از من کسی بر علی امیر نخواهد بود، زیرا خدای تبارک و تعالی او را به امیری شما گمارده و «امیرالمؤمنین» نامیده است، و پیش از او کسی را بدین نام ننامیده است و من آنچه را که درباره علی باید به شما ابلاغ می‌کردم، ابلاغ نمودم، پس هرکس درباره وی از من اطاعت نمود، از خدا اطاعت کرده و هر که در مورد او مرا نافرمانی نمود، خدای عزّوجل را نافرمانی کرده است و هیچ حجّتی نزد خدا نخواهد داشت و سرانجامش دوزخ و جایی که خدای عزّوجل در کتابش فرموده خواهد بود: «وَ مَن یَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَتَعَدَّ حُدُودَهُ یُدْخِلْهُ نَارًا خَلِدًا فِیهَا» " " سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص وَ هُوَ عَلَى الْمِنْبَرِ يَقُولُ وَ قَدْ بَلَغَهُ عَنْ أُنَاسٍ مِنْ قُرَيْشٍ إِنْكَارُ تَسْمِيَتِهِ لِعَلِيٍّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ مَعَاشِرَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بَعَثَنِي إِلَيْكُمْ رَسُولًا وَ أَمَرَنِي أَنْ أَسْتَخْلِفَ عَلَيْكُمْ عَلِيّاً أَمِيراً أَلَا فَمَنْ كُنْتُ نَبِيَّهُ فَإِنَّ عَلِيّاً أَمِيرُهُ تَأْمِيرٌ أَمَّرَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْكُمْ وَ أَمَرَنِي أَنْ أُعْلِمَكُمْ ذَلِكَ لِتَسْمَعُوا لَهُ وَ تُطِيعُوا إِذَا أَمَرَكُمْ بِأَمْرٍ تَأْتَمِرُونَ وَ إِذَا نَهَاكُمْ عَنْ أَمْرٍ تَنْتَهُون‏ .... " 📚امالی صدوق ص ٤٠٨ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 👌بنابراین لفظ امیر المومنین به دو معنا به کار رفته است , هم در معنای فرمانروایی و هم در معنای اطعام علمی , یعنی یک لفظ در بیش از یک معنا استعمال شده است , که روشن است که استعمال لفظ در بیشتر از یک معنا هیچ اشکالی ندارد , چنان که در تفسیر نمونه می خوانیم : "بارها گفته‏ايم استعمال لفظ در بيش از يك معنى نه تنها ايراد ندارد بلكه گاهى دليل كمال فصاحت است " 📚تفسير نمونه، ج‏13، ص: 396 👌مولف کتاب تفسیر نمونه در کتاب أنوار الأصول، ج‏1، ص: 149 مفصلا ادله جواز استعمال لفظ در بیشتر از یک معنا را مورد بحث و بررسی قرار می دهد . ❗️بنابراین لفظ " امیر المومنین " هم در معنای فرمانروایی و صفت مشبهه از ماده " امر " به کار رفته است و هم در معنای اطعام علمی به صیغه فعل مضارع متکلم از ریشه " میر " چنان که علامه مجلسی می گوید : " دوم اینکه «امیر» فعل مضارع به صیغه متکلم باشد و آن حضرت علی علیه السّلام خود آن را به کار برده و بدین مشهور گشته باشد، همان طور که «تابَّطَ شَراً» بدین لقب مشهور شد. ❗️سوم اینکه معنای آن چنین باشد که اُمرای جهان بدان سبب «امیر» نامیده می‌شوند که به زعم خودشان متکفّل اطعام و تهیه مایحتاج مردم هستند. امّا امارت امیرالمؤمنین علیه السّلام برای امری بزرگ تر از این مطلب است، زیرا او آن‌ها را از اطعامی تغذیه می‌کند که سبب زندگی جاوید اخروی آنان می‌گردد و طعام او قوت روحانی است ( یعنی علم ) هر چند در تامین معاش جسمانی مردم با دیگر امرا نیز وجه اشتراک دارد. " " الثانی أن یکون أمیر فعلا مضارعا علی صیغة المتکلم و یکون علیه السلام قد قال ذلک ثم اشتهر به کما فی تأبط شرا. الثالث أن یکون المعنی أن أمراء الدنیا إنما یسمون بالأمیر لکونهم متکفلین لمیرة الخلق و ما یحتاجون إلیه فی معاشهم بزعمهم و أما أمیر المؤمنین علیه السلام فإمارته لأمر أعظم من ذلک لأنه یمیرهم ما هو سبب لحیاتهم الأبدیة و قوتهم الروحانیة و إن شارک سائر الأمراء فی المیرة الجسمانیة " 📚بحار الانوار ج ٣٧ ص ٢٩٣ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
گوشت خواری و افطار امام باقر علیه السلام در ماه شعبان !!!! 🤔 : ❓امام پنجم شيعيان، انسانى پرخور بوده و ادعاى روزه گرفتن فراوان ائمه، جعل تاريخ ميباشد !!!! ▪️احمد بن محمد بن خالد البرقي از علماى نامدار شيعه در ص ٤٦٢ از جلد ٢ كتاب المحاسن روايتى را از زبان بزرگترين محدث تاريخ شيعه(زراره)، نقل ميكند بدين صورت: ▪️متن عربى: عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: تَغَدَّيْتُ مَعَ أَبِي جَعْفَرٍ فِي شَعْبَانَ خَمْسَةَ عَشَرَ يَوْماً كُلَّ يَوْمٍ بِلَحْمٍ مَا رَأَيْتُهُ صَامَ مِنْهَا يَوْماً وَاحِداً ▪️ترجمه: از زراره نقل شده است كه: در ماه شعبان ١٥ روز در خانه امام باقر غذا خوردم و غذاى هر روزمان گوشت بود و نديدم كه امام باقر حتى يك روز را روزه بگيرد !!!! ١٥ روز پشت سر هم خوردن گوشت باعث بوجود آمدن صدها بيمارى ميشود !!!! 💠💠 👌ما معتقدیم که امامان علیهم السلام عابد ترین مردمان بوده است , چنان که امام رضا علیه السلام این ویژگی را به عنوان یکی از نشانه های امام علیه السلام ذکر می کند : " عَنْ أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع قَالَ لِلْإِمَامِ عَلَامَات‏ ... أَعْبَدَ النَّاس‏" 📚من لا يحضره الفقيه، ج‏4، ص: 418 👌علمای اهلسنت و مخالفان امام باقر ع هم تصریح کرده اند که امام باقر علیه السلام در عبادت و بندگی ( که یک مصداقش روزه داری است ) , سر آمد مردمان بوده است . ❗️عبد الملك بن مروان به حاكم مدينه نوشت: " محمّد بن على ( امام باقر ع ) را دست و پا بسته و در غل‏وزنجير به نزد من بفرست. 👌حاكم مدينه در جواب نامه عبد الملك نوشت: " اى امير مؤمنان اين نامه‏اى كه برايت مى‏نويسم به منزله مخالفت با تو يا ردّ كردن دستور تو نيست. بلكه خيرخواهى است كه از روى دلسوزى انجام مى‏دهم. امروزه در روى زمين فردى باعفّت‏تر، زاهدتر و باورع‏تر از مردى كه شما او را از من طلب كرده‏ايد وجود ندارد. او از داناترين مردم، ملايم‏ترين مردم و👈 در عبادت خداوند و فرمانبردارى از او سخت‏كوشترين مردمان است👉 و من ناپسند مى‏دارم كه امير المؤمنين عبد الملك متعرّض چنين شخصى گردد، چرا كه إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقيقت، خدا حال قومى را تغيير نمى‏دهد تا آنان وضع خود را تغيير دهند. عبد الملك از ديدن نامه والى خوشحال شد و فهميد كه او از روى خيرخواهى و دلسوزى اين نامه را برايش نوشته است‏ " " ... الرجل الذي أردته ليس اليوم على وجه الأرض أعفّ منه و لا أزهد و لا أورع منه، و إنّه من أعلم الناس، و أرقّ الناس، و أشدّ الناس اجتهادا و عبادة، و كرهت لأمير المؤمنين التعرض له ف إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ. فسرّ عبد الملك بما أنهى إليه الوالي و علم أنّه قد نصحه‏ " 📚أعلام الهداية، ج‏7، ص: 21 👌ابن حجر عالم بزرگ اهلسنت در مورد عبادت امام باقر ع می گوید : " وارث امام زين العابدين عليه السّلام از ميان فرزندانش بود كه عبادت، دانش و پارسايى او را به ميراث برده بود " " وارثه- أي وارث الإمام زين العابدين- منهم عبادة و علما، و زهادة ابو جعفر محمد الباقر " 📚الصواعق المحرقه ص ٢٠١ 👌بنابراین امام باقر ع در عبادت و بندگی و مثلا روزه داری , سر آمد مردمان بوده است , با این وجود در مواردی ممکن است عذری به مانند بیماری پیش آید که نتوان برخی از روزهای مستحب موکد را روزه گرفت و ناچار شد برای درمان بیماری از گوشت مستمر استفاده کرد , چنان که در روایت آمده است که در موارد بیماری و عذر نباید روزه گرفت : « كُلَّمَا أَضَرَّ بِهِ الصَّوْمُ فَالْإِفْطَارُ لَهُ وَاجِبٌ » 📚الفقیه ، ج 2 ص 133 _ وسائل الشیعه ، ج 10 ص 219 👌و در ذیل نیز توضیح داده ایم که طب جدید و سنتی برای درمان برخی از بیماری ها , توصیه به خوردن گوشت می کنند , که روشن است مقصود از گوشت , شامل گوشت سفید به مانند گوشت کبک و ... هم می شود که خوردن مستمر آن در هنگام بیماری جهت تقویت بنیه بدن توصیه شده است , در ذیل بخوانید : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4875 👌بنابراین اگر امام باقر علیه السلام روزهایی را از ماه شعبان روزه نداشته اند و از گوشت استفاده می کرده اند, به خاطر عذر و در جهت درمان بیماری بوده است , چنان که علامه مجلسی در شرحی که بر روایت مورد استناد معاند می نویسد , به این نکته اشاره می کند : " کأن إفطاره علیه السلام شعبان کان لعذر ... " 📚بحار الانوار ج ٦٣ ص ٦٣ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
👌وهابی اشکال کرده است که در نزد شیعه اختلاف است که ماه رمضان چند روز است , این سخن او اشاره به اشکالی در مورد سی روزه بودن ماه رمضان در هر سال است که در برخی از روایات آمده و ما در ذیل حول این قضیه بحث داشته ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/134
شکنجه کردن کنانه بن ربیع برای گرفتن اعتراف !!!!! 🤔 : ❓ شکنجه دردمنشانه «كنانة بن ربيع» توسط پیامبر اسلام! پیامبر اسلام به خاطر پیدا کردن محل اختفای گنج، دست به شکنجه فجیع یک یهودی می‌زند: کنانة بن ربیع را پيش حضرت رسول آوردند و او صاحب كنز بنى النضير بود حضرت رسول گفت مالهايى كه در نزد توست حاضر كن او قبول نكرد پس او را به زبير داد كه وى را عذاب كن تا اقرار كند يک یهودي گفت كه من او را در فلان خرابه ديدم كه آمد و شد ميكرد رسول فرمود تا آن خرابه را شكافتند و مال بسيار بيرون آوردند و زرهاى ديگر را از او طلبيدند اقرار نكرد پس او را شكنجه كردند مقر نيامد آن گه او را به محمد مسلمه دادند تا او را به عوض برادر و عم خود كه در قلعه كشته بود قصاص كرد منبع: تفسير منهج الصادقين/ تألیف ملا فتح الله كاشانى/ جلد۸ صفحه۳۸۰ ❗️❗️ 💠💠 👌کنانه بن ربیع از بزرگان یهودیان خیبر بود که به جرم ترور برخی از افسران اسلام , اعدام شد . ❗️یکی از جنگ هایی که میان پیامبر گرامی و یهودیان اتفاق افتاد ، جنگ خیبر بود . ❕جرم بزرگی که یهودیان خیبر داشتند این بود که تمام قبائل عرب را برای کوبیدن حکومت اسلامی تشویق می کردند و سپاه شرک با کمک مالی یهودیان خیبر ، در یک روز از تمام نقاط مختلف عربستان حرکت کرده و خود را به مدینه رساندند و جنگ احزاب را صورت دادند . 👌ناجوانمردی یهودیان خیبر پیامبر گرامی را بر آن داشت که این کانون خطر را بر چیند و همه را خلع سلاح کند ، زیرا بیم آن می رفت که این ملت لجوج و ماجراجو بار دیگر با صرف هزینه های سنگین ، بت پرستان عرب را بر ضد مسلمین بر انگیزند و صحنه نبرد احزاب بار دیگر تکرار شود . 📚فروغ ابدیت ص722 👌از موقعى كه يهوديان «بنى النضير» از مدينه رانده شدند و در خيبر سكنا گزيدند، صندوق تعاونى مشتركى براى امور همگانى و هزينه‌هاى جنگى و پرداخت خون‌بهاى كسانى كه به دست افراد قبيله «بنى النضير» كشته مى‌شدند تشكيل داده بودند. گزارش‌هاى رسيده به پيامبر حاكى بود كه اين اموال در اختيار «كنانه» شوهر «صفيه» است. پيامبر «كنانه» را احضار كرد و خواستار تعيين جايگاه اين صندوق گرديد. او اصل مطلب را انكار كرد و گفت. هرگز از چنين امرى آگاهى ندارم. دستور توقيف «كنانه» صادر و قرار شد، در اين باره اطلاعات بيشترى به دست آورند. تحقيقات مأموران براى پيدا كردن جاى اين اموال آغاز شد. سرانجام يك نفر گفت: من فكر مى‌كنم كه جاى اين گنج فلان نقطه خاص (خرابه) باشد، زيرا من در ايام جنگ و پس از آن، شاهد رفت و آمد زياد «كنانه» به اين محل بودم. پيامبر بار ديگر كنانه را خواست و گفت: مى‌گويند: جاى صندوق در فلان جا است، اگر در آنجا گنج به دست آيد، شما كشته خواهى شد. او باز خود را به بى‌اطلاعى زد. به دستور پيامبر حفارى در آن آغاز گرديد و گنج «بنى النضير» به دست سربازان اسلام افتاد. اكنون بايد «كنانه» به سزاى اعمال خود برسد، او علاوه بر جرم كتمان چنين امرى، يكى از افسران اسلام را ناجوان‌مردانه ترور كرده بود، يعنى سنگ بزرگى را غافل‌گيرانه بر سر «محمود بن مسلمه» افكنده و او را كشته بود. پيامبر براى اخذ انتقام و ادب كردن ساير يهوديان - كه بار ديگر با حكومت اسلامى از در حيله و تزوير و دروغ وارد نشوند - او را به دست برادر مقتول داد و برادر مقتول او را به انتقام برادر خويش گشت. «كنانه» آخرين فردى بود كه به جرم ترور يك سردار بزرگ به قتل رسيد. 📚فروغ ابدیت، صفحه: ۷۴۳ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❗️آنچه در مورد کنانه بن ربیع و اعدام او در کتابهای تاریخی برای ما قابل قبول است , در همین اندازه که بیان شد مورد قبول است , بنابراین ادعای شکنجه کنانه برای اقرار کردن به جای گنج , برای ما قابل قبول نیست , زیرا مستند اصلی این سخن , روایات جعلی اهلسنت است و اگر برخی علمای شیعه هم این نقل را بیان کرده اند به نقل از علمای اهلسنت بوده است : " فأمر رسول اللّه «صلى اللّه عليه و آله» الزبير بن العوام، فقال: «عذبه حتى تستأصل ما عنده». فكان الزبير يقدح بزنده في صدره، حتى أشرف على نفسه، ثم دفعه رسول اللّه «صلى اللّه عليه و آله» إلى محمد بن مسلمة، فضرب عنقه بأخيه محمود بن مسلمة " 📚سبل الهدى و الرشاد ج 5 ص 132 و السيرة الحلبية ج 3 ص 42 و 43 عن تاريخ الأمم و الملوك ج 2 ص 302 و عن البداية و النهاية ج 4 ص 244 و عن السيرة النبوية لابن هشام ج 3 ص 800 و السيرة النبوية لابن كثير ج 3 ص 374. 👌مرحوم سید جعفر عاملی , مورخ تحلیلگر معاصر هم به این نقل با دیده شک و تردید نگاه می کند و می گوید که این نقل زعم و وهم اهلسنت است : " يزعمون: أن النبي «صلى اللّه عليه و آله» قد أمر الزبير بتعذيب كنانة " 📚الصحيح من سيرة النبى الأعظم (ط-جديد)، ج‏18، ص: 52 👌شیعه معتقد است که تهدید و شکنجه متهم برای اقرار و اعتراف جایز نیست , لذا برخی می نویسند : " تهديد و كتك زدن متّهم يا تنگ گرفتن بر او هنگام بازجويى جايز نيست. اگر شخص در بازجويى مجبور به اقرار شود، اقرار او از نظر شرع اعتبار ندارد بنابراين اگر بر اثر تهديد، به چيزى اقرار كند كه موجب حد مى‏شود، مانند زنا يا سرقت، حد بر او جارى نمى‏شود. " 📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم السلام، ج‏2، ص: 44 ❗️امام صادق علیه السلام از پدرش روایت می‌کند که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: " کسی که هنگام لخت کردن یا زندان کردن او یا از سر ترس و یا تهدید اقرار کند، حد بر او جاری نمی شود " " مَنْ أَقَرَّ عِنْدَ تَجْرِيدٍ أَوْ حَبْسٍ أَوْ تَخْوِيفٍ أَوْ تَهْدِيدٍ فَلَا حَدَّ عَلَيْهِ. " 📚قرب الاسناد ص ٥٤ _ الکافی ج ٧ ص ٢٦١ 👌امام صادق علیه السلام هم می فرمود که دست سارقی که از روی اجبار و شکنجه اعتراف کرده است , قطع نمی شود : "لَمْ تُقْطَعْ يَدُهُ لِأَنَّهُ اعْتَرَفَ عَلَى الْعَذَابِ. " 📚الکافی ج ٧ ص ٢٢٤ _ وسائل الشیعه ج ٢٨ ص ٢٦١ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
پاسخ به جوابیه معاند مفلوک در مورد شکنجه کردن متهم !!! 👌یکی از معاندین مفلوک فضای مجازی مدعی شده بود که پیامبر گرامی اسلام ص دستور به شکنجه یکی از یهودیان برای گرفتن اعتراف داده است , ما به این ادعای او پاسخ دادیم و ثابت کردیم که طبق فقه و روایات شیعی , شکنجه متهم برای گرفتن اعتراف جایز نیست و روایتی که معاند به آن استناد کرده است , از نقلهای جعلی اهلسنت است و قابل استناد نمی باشد , در ذیل بخوانید : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4935 👌حال معاند مفلوک که با پاسخ ما بی آبرو شد , در مقام دفاع بر آمده است و مدعی شده است که در منابع دسته اول فقهی شیعه هم بحث شکنجه متهم آمده است , او با این جوابیه بیشتر خود را بی آبرو کرد . ❗️انسان تصور می کند که وقتی معاند قصد دارد که از منابع دسته اول فقهی دلیل بیاورد , یعنی می خواهد از کتابهای کلینی ها و صدوق ها و طوسی ها و .... دلیل بیاورد , اما در کمال تعجب رفته است از کتاب ترجمه شده ای از آقای منتظری دلیل آورده است 😃!!! 👌رسوایی دیگر معاند مفلوک آن است که آقای منتظری در مقام نقل بیان کلام ابن قدامه عالم اهلسنت بوده است و مطلب مذکور را به نقل از کتاب مغنی ابن قدامه بیان می دارد , اما این مفلوک دروغگو مدعی می شود که این سخن خود آقای منتظری و منبع دسته ای فقهی شیعیان است !!! 😄به راستی باید به مکتب الحادی که چنین بیسوادان و دروغگویانی پرچم دار آن هستند تاسف خورد !!!! 👌آقای منتظری در کتابش چنین می آورد : " ما پيش از اين از كتاب خلاف شيخ طوسى و مجمع البيان اقوال فقهاى سنت را از نظر گذارانده‌ايم، اكنون براى تمام كردن فايده، كلام ابن قدامة حنبلى و نيز كلام ماوردى را بيان مى‌كنيم: ❕ابن قدامة در مغنى گويد: ..... اصحاب راى (مراد ابو حنيفه و پيروان وى) گويند: امام اگر بخواهد گردن آنان را مى‌زند، و اگر بخواهد آنان را به بردگى مى‌گيرد نه غير آن، و منّت گذاردن و فديه دادن جايز نمى‌باشد چون خداوند متعال مى‌فرمايد: «مشركين را هركجا يافتيد بكشيد» و اين آيه بعد از اين آيه بود كه مى‌فرمايد: «اسيران را منّت گذارده بى‌فديه يا با فديه آزاد نماييد.» و عمر بن عبد العزيز و عياض بن عقبه اسيران را مى‌كشتند.و دليل ما بر جواز منّت گذاردن و فديه گرفتن اين گفتۀ خداوند متعال است: «اسيران را منّت گذارده بى‌فديه يا با فديه آزاد نماييد.» و ديگر اينكه پيامبر (ص) بر ثمامة بن اثال و ابى عزه شاعر و ابى العاص بن ربيع منّت گذارد‌ و آزادشان كرد و دربارۀ اسراى جنگ بدر فرمود: «اگر مطعم بن عدى زنده بود و از من مى‌خواست كه اين بوگنديها را آزاد كنم بخاطر او آنان را آزاد مى‌كردم.» و اينكه تعدادى از اسراى بدر را كه هفتاد و سه مرد بودند آزاد فرمود و در مقابل هر كدام چهارصد (درهم) فديه گرفت، و روز جنگ بدر يك اسير مشرك را داد و در مقابل دو نفر فديه گرفت و صاحب عضباء [عضباء نام شتر پيامبر (ص) بود] را نيز در مقابل دو مرد آزاد نمود.و اما دليل بر كشتن اين است كه پيامبر (ص) مردان بنى قريظه را كه بين ششصد تا هفتصد نفر بودند كشت، و روز جنگ بدر هم نضر بن حارث و عقبة بن ابى معيط را با شكنجه كشت و ابا عزة را در روز جنگ احد به قتل رساند.اينها قصه‌هايى است شايع و مشهور كه پيامبر (ص) چندين مرتبه اين كارها را انجام داده و همين خود دليل بر جايز بودن اين امور است و چون اجراى هر يك از اين شيوه‌ها نسبت به بعضى از اسراء بيشتر به صلاح مى‌باشد ...» 📚مغنى ج 10 ص 400‌ 👌آقای منتظری پس از آنکه این کلام ابن قدامه را نقل می کند می گوید : " و در احكام السلطانيه ماوردى آمده است: ....." 📚 مبانى فقهى حكومت اسلامى، ج‌6، ص: 456 _ 458 👌دیدیم که معاند مفلوک چگونه به دروغ جملات فوق را کلام خود آقای منتظری معرفی می کند در حالی که جملات فوق کلام ابن قدامه است که آقای منتظری نقل کرده است !!!! 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❗️ما معتقدیم که نه تنها شکنجه کردن برای اعتراف جایز نیست , بلکه با شکنجه کسی را کشتن یا به تعبیر دیگر " مثله کردن " هم جایز نیست و پیامبر اسلام ص این را اجازه نمی دادند , و نقلهای جعلی اهلسنت در این رابطه نمی تواند مستند باشد , در ذیل بیشتر توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2656 👌نکته پایانی آنکه معاند مدعی شده است که یکی از روایاتی که ما در ممنوعیت شکنجه متهم به آن استناد کردیم , به گفته علامه مجلسی ضعیف است . ❗️معاند در حالی این ادعا را مطرح کرده است که نتوانسته است سایر روایات را رد کند , زیرا روایات در این زمینه متعدد است و قابل رد نیست , در کتاب وسائل الشیعه ج 28 ص 261 باب 7 مفصلا این روایات بیان شده است . 👌و اگر کلام علامه مجلسی برای شما حجت و معتبر است , بدان که علامه مجلسی معتقد بوده است که روایات کافی شریف همه معتبر و موثوق الصدور است , حتی آن روایاتی که سندشان ضعیف است , زیرا قرینه بر صحت دارند , بنابراین با استناد به کلام علامه مجلسی نمی توانی اعتبار روایتی که ما از کافی شریف به آن استناد کردیم را رد کنی : "« أنّ وجود الخبر في أمثال تلك الأصول المعتبرة ممّا يورث جواز العمل به، لكن لا بدّ من الرجوع إلى الأسانيد لترجيح بعضها على بعض عند التعارض، فانّ كون جميعها معتبرا لا ينافي كون بعضها أقوى، و أمّا جزم بعض المجازفين بكون جميع الكافي معروضا على القائم عليه السّلام لكونه في بلدة السفراء فلا يخفى ما فيه على ذى لبّ، نعم عدم إنكار القائم و آبائه صلوات اللّه عليه و عليهم، عليه و على أمثاله في تأليفاتهم و رواياتهم ممّا يورث الظنّ المتاخم للعلم بكونهم عليهم السّلام راضين بفعلهم و مجوزّين للعمل بأخبارهم » 📚مراه العقول ج 1 ص 22 ❗️در ذیل در مورد اعتبار روایات شیعه و روایات موثوق الصدور توضیح داده ایم که طبق دیدگاه بزرگان شیعه , گاه حتی یک روایت سند ضعیفی هم داشته باشد , اما قرائنی حاکم است که روایت مذکور از معصوم ع صادر شده است و ضعف سندی به تنهایی دلیل بر رد روایت نیست : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4753 @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
26.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺کلیپ تصویری : ❓این که برخی می گویند که روزه اگر بگیریم ، ترس آن را داریم کرونا بگیریم ، چقدر واقعیت علمی دارد ❗️تکلیف روزه گرفتن با ترس از کرونا گرفتن چیست !!!!! 👌پاسخ را در کلیپ بالا ببینید . ❕تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی _ شیعه پاسخ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
44.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣کلیپ ویژه : 🎥آموزهای مولوی عبد الحمید امام جمعه زاهدان علت هجوم به حرم رضوی !!!! ❗️در کلیپ فوق حادثه تروریستی حرم رضوی ریشه یابی شده است و به شبهاتی که موثر در وقوع این حادثه بوده , پاسخ گفته شده است . 👌تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی _ شیعه پاسخ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
📣سلام دوستان گرامی . 👌بنابر ضرورتی که احساس کردیم بر آن شدیم که به صورت تصویری و تهیه کلیپ هم به شبهات پاسخهای علمی و متقن دهیم و نفس معاندین را در فضاهایی چون اینستاگرام و آپارات و یوتیوب هم به شماره بیندازیم و آنان را خلع سلاح کنیم . ◾️برای موفقیت در این امر نیازمندی یاری و پشتیبانی شما عزیزان را داریم . 👌شما عزیزان در کانالهای ما در سه فضای مذکور , خصوصا اینستاگرام عضو شوید و صفحات ما را به دیگران هم معرفی فرمایید تا با عضو گیری بیشتر بتوانیم پر قدرت تر به مسیرمان ادامه دهیم . ❗️متاسفانه کلیپ آخر ما در مورد حادثه تروریستی حرم رضوی از آنجایی که رسوا کننده تسنن آمریکایی بوده است , ایسنتاگرام محدودیتهایی در مشاهده آن برای کاربران ایجاد کرده است لطفا با عضویت و معرفی پیج به دیگران ما را در نشر بیشتر کلیپ یاری فرمایید . صفحه ما در ایستاگرام : https://instagram.com/porsemane_eteghadi صفحه ما در آپارات : https://www.aparat.com/v/m78sc صفحه ما در یوتیوب : https://youtu.be/pPZNmoZmsPs