eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
علی کریمی و عزاداری !!!!.pdf
3.6M
علی کریمی : خوش بحال کسانی که زنجیر نمی زنند اما زنجیر از پای گرفتاری باز می کنند . سینه نمی زنند اما سینه دردمندی را از غم و آه نجات می دهند . اشک نمی ریزنند اما اشک از چهره انسانی پاک می کنند . میلیاردها تومان خرج می کنیم نذری بدهیم و در پایان آرزوی شفای بیماری را داریم که برای نداشتن پول درمان می میرد !!!!! ✍پاسخش را در فایل فوق بخوانید . @Rahnamye_Behesht http://ipasookh.ir
آیا مختار قصد داشت امام حسن ع را تحویل معاویه دهد !!!! 🤔 : ❓مختار همدست با جریانی بود که برای تحویل دادن امام مجتبی به معاویه تلاش می کردند. أن الحسن (ع) لما صار فی مظلم ساباط، ضربه أحدهم بخنجر مسموم، فعمل فیه الخنجر، فأمر ع أن یعدل به إلی بطن جریحی و علیها عم المختار بن أبی عبیده مسعود بن قیله، فقال المختار لعمه: تعال حتی نأخذ الحسن ع و نسلمه إلی معاویه. امام مجتبی (ع) وقتی به ساباط «مدائن» رسید آقا را ترور نافرجام کردند؛ و فردی با خنجر به آقا حمله کرد و آن خنجر اثر خودش را گذاشت و ضربه کاری بود. بعد امام دستور دادند که من را ببرید منطقه. «بطن جریحا»… آن جا عموی مختار والی و مسؤولیت آن منطقه را داشت. آقا را آوردند آن جا و بستری شدند. مختار به همراه عموی خود به دیدن امام آمد. بعد شروع کرد توی گوش عمو گفت: بیا امام را تحویل معاویه بدهیم. تا استاندار عراق شویم. 📚نام کتاب : علل الشرائع نویسنده : الشيخ الصدوق جلد : 1 صفحه : 221 ❗️❗️ 💠💠 👌این روایت طبق مبنای وهابی که در روایات شیعه همواره بحث سندی را دنبال می کند قابل استناد نیست , زیرا به صورت مرسل نقل شده است و شیخ صدوق سندی برای آن ارائه نمی دهد , چنان که آیت الله خویی در مورد این روایت می گوید : "این روایت قابل اعتماد نیست؛ زیرا مرسله است و ثانیاً بر فرض صحت روایت، مختار قصد آزمایش عموی خود را داشته است که اگر خدای نکرده چنین قصدی دارد نسبت به حفظ جان امام چاره ای بیندیشند , بنابراین سخن مختار از روی شفقت و محبتی بوده است که به امام حسن ع داشته است " "هذه الرواية لإرسالها غير قابلة للاعتماد عليها، على أن لو صحت لأمكن أن يقال إن طلب المختار هذا لم يكن طلبا جديا و إنما أراد بذلك أن يستكشف رأي عمه، فإن علم أن عمه يريد ذلك لقام باستخلاص الحسن ع، فكان قوله هذا شفقة منه على الحسن ع. " 📚معجم رجال الحديث و تفصيل طبقات الرواة، ج‏19، ص: 105 👌بنابراین عملکرد مختار تنها به خاطر امتحان و آزمایش عمویش بوده است , زیرا چنان که در نقلها آمده است : ❗️" شدت نفوذ معاویه در برخی سران لشکر و حتی غلامان حضرت امام حسن علیه السّلام بر بیم و هراس همراهان امام نسبت به جان امام افزود و مختار هراسی نیز هراس جان امام حسن ع را داشت. ▫️از این رو به سراغ «شریک بن أعور» از یاران خاص امیرالمومنین علیه السّلام و امام حسن علیه السّلام رفت و این مهم را با وی در میان نهاد و گفت: اکنون آن قدر بر جان امام بیمناکم و آن قدر از عناصر نفوذی در هراسم که بر عموی خویش نیز گمان بد می‌برم و می‌ترسم عامل نفوذی باشد و یا به وعده‌های معاویه و جوائز او فریفته شود. «شریک» به مختار آموخت که با عموی خود خلوت کن و در تنهایی پیشنهاد تسلیم نمودن امام علیه السّلام به معاویه را با او در میان بگذار. در این صورت اگر عموی تو خیانتکار باشد راز خود را با تو در میان خواهد نهاد. مختار بر اساس این طرح با عموی خویش از تسلیم کردن امام علیه السّلام به معاویه سخن گفت و چون صداقت عموی خویش را مشاهده کرد و بدان مطمئن شد، گفت: قصد من از این پیشنهاد آزمودن تو بود. " " قال له المختار اردت ان اجربک " 📚اعیان الشیعه ج ٧ ص ٢٣٠ 👌مرحوم قاضی نور الله شوشتری این جریان را چنین نقل می کند : " چون آن امام معصوم به نزديك سعد كه عم مختار بود و از قبل معاويه والى موصل بود بموصل آمد مختار از صفاى عقيده و نور مودت بر حضرت امام حسن عليه السّلام بترسيد كه مبادا عم جهت خاطر معاويه آسيبى به او رساند لاجرم گريان و غمناك پيش شريك اعور حارثى شيعى آمد و گفت مى‌ترسم كه عم من به دين امام بزرگوار كه قبلۀ متقيان و امام مؤمنان و وارث علم انبياء و اوصياء است آسيبى رساند راى تو درين انديشه چيست شريك اعور رحمه اللّه از عقلاى روزگار و زيركان دنيادار و كارشناسان جهان بود گفت اى فرزند راى من در اين كار آنست كه تنها در خلوت پيش عمت روى و گوئى اگر امام حسن را هلاك كنيم ما را پيش معاويه سبب قدر و جاه خواهد بود و در بسط‍‌ جاه ما خواهد افزود و اگر عمت با او غدرى در دل دارد از بيم تو كه اعتقاد ترا درحق على مى‌داند اظهار نمى‌تواند كرد ظاهر خواهد ساخت آنگاه چون خيانت او ما را معلوم شود چاره بسازيم و آن حضرت را بطرفى بيرون بريم مختار رحمه اللّه بيامد و آن سخن را در سر با عمش گفت عمش نيز چون معتقد خاندان نبوت بود جواب چنان داد كه مورخان نقل كرده‌اند و مختار ايمن گشت و مطمئن القلب شد " 📚مجالس المومنین ج ٢ ص ٢٤٦ 👌در ذیل ثابت کرده ایم که مختار از افراد مورد وثوق و تایید در نزد اهلبیت علیهم السلام بوده است : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/600 @Rahnamye_Behesht http://ipasookh.ir
طبق مبنای اهلسنت امام حسین ع واجب القتل بود !!!! 🤔 : ❓شيعيان تلویحاً وتصریحاً امام حسین ﴿رُضْوان اللهِ ؏َـلَیْه﴾ را مهدور الدم و واجب القتل میدانند. 🩸پرده اول: امام حسین رُضْوان اللهِ ؏َـلَیْه برای طلب خلافت به کوفه رفت. 🩸پرده دوّم: برحسب حدیث نهج البلاغه؛ اگر با یک شخص بیعت صورت گرفت؛ کسی دیگر حق اعتراض ندارد و الا باید کشته شود! ﴿فِإِنْ شَغَبَ شَاغِبٌ اسْتُعْتِبَ، فَإِنْ أَبَى قُوتِلَ. وَ لَعَمْرِی لَئِنْ کَانَتِ الاِْمَامَهُ لاَ تَنْعَقِدُ حَتَّى یَحْضُرَهَا عَامَّهُ النَّاسِ فَمَا إِلَى ذلِکَ سَبِیلٌ، وَلکِنْ أَهْلُهَا یَحْکُمُونَ عَلَى مَنْ غَابَ عَنْهَا، ثُمَّ لَیْسَ لِلشَّاهِدِ أَنْ یَرْجِعَ، وَ لاَ لِلْغَائِبِ أَنْ یَخْتَارَ﴾ ﴿فَإِنْ خَرَجَ عَنْ أَمْرِهِمْ خَارِجٌ بِطَعْن أَوْ بِدْعَةٍ رَدُّوهُ إِلَى مَاخَرَجَ منه، فَإِنْ أَبَى قَاتَلُوهُ عَلَى اتِّبَاعِهِ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَلاَّهُ اللهُ مَا تَوَلیا﴾ ⇣⇣پس⇣⇣ ❌درنتیجـه: حسب مبناۍ اهل تشیع امام حسین﴿؏﴾ باید به قتل میرسید چون همزمان با خلافت یزید،ادعای خلافت ڪرد. 💠💠 👌روشن است که طبق نصوص مسلم تاریخی شیعه و اهلسنت , امام حسین علیه السلام در برابر یزید قیام کرد تا او را از حکومت به زیر بکشد : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/537 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/537 👌متاسفانه طبق مبنای اهلسنت و تصریح علمای بزرگشان , امام حسین ع به خاطر قیام در برابر حاکم وقت یعنی یزید مهدور الدم بوده و قتلش واجب بوده است , چنان که اهلسنت از پیامبر نقل می کنند که فرمود : " به زودی فتنه هایی رخ خواهد داد , هرکس قصدش آن بود که اجتماع مسلمین را بشکند او را با شمشیر بزنید , فرقی نمی کند هر کس که می خواهد باشد "" «إِنَّهُ سَتَكُونُ هَنَاتٌ وَ هَنَاتٌ فَمَنْ أَرَادَ أَنْ يُفَرِّقَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ، وَ هِيَ جَمِيعٌ، فَاضْرِبُوهُ بِالسَّيْفِ، كَائِنًا مَنْ كَان‏ " 📚صحيح مسلم، ج‏3، ص: 1479 👌یا در نقل دیگر فرمود چنین فردی باید کشته شود : " فاقتلوه " 📚همان ص ١٤٨٠ 👌یا نقل می کنند که فرمود : " اگر برای دو خلیفه بیعت گرفته شد دومی از آنان باید کشته شود " " «إِذَا بُويِعَ لِخَلِيفَتَيْنِ، فَاقْتُلُوا الْآخَرَ مِنْهُمَا». 📚همان ص١٤٨٠ 👌یا نقل دیگر : « دست خدا بر سر جماعت است، و شيطان همراه كسى است كه با جماعت مسلمانان ناسازگارى كند. ، کسی که از جماعت مسلمین جدا شود را بکشید » « یفرق امر امه محمد من کان فاقتلوه » 📚سنن نسائی ، ج 7 ص 92 _ المعجم الکبیر ج 17 ص 146 🔸یا در نقل دیگری از پیامبر می آورند : «مَنْ رَأَى مِنْ أَمِيرِهِ شَيْئًا يَكْرَهُهُ فَلْيَصْبِرْ عَلَيْهِ فَإِنَّهُ مَنْ فَارَقَ الجَمَاعَةَ شِبْرًا فَمَاتَ، إِلَّا مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً» «هر کس از امیر و حاکم خود چیزی را ببیند که ناخوشایندش باشد، باید بر آن صبر کند. چرا که اگر کسی به اندازه یک وجب، از جماعت مسلمین جدا شود، و سپس بمیرد، به مرگ جاهلی مرده است. » 📚صحیح بخاری ج 8 ص 87 _ صحیح مسلم ج 6 ص 21 👌و نقل می کنند که فرمود ؛ « پس از من پیشوایانی بر مسند قدرت خواهند نشست که از هدایت من بهره نبرده اند و به سنت من عمل نکرده و در میان آنها افرادی خواهند بود که در شکل و پوست آدمیزاد اما قلب آنها قلب شیطان است . به سخنان آنان گوش ده و از فرمانشان اطاعت کن اگر شما را مورد ضرب و شتم قرار داده و اموال شما را غارت کردند وظیفه شما اطاعت و فرمانبرداری آنهاست» " «يَكُونُ بَعْدِي أَئِمَّةٌ لَا يَهْتَدُونَ بِهُدَايَ، وَ لَا يَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِي. وَ سَيَقُومُ فِيهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّيَاطِينِ فِي جُثْمَانِ إِنْسٍ قَالَ قُلْتُ: كَيْفَ أَصْنَعُ؟ يَا رَسُولَ اللَّهِ! إِنْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ؟ قَالَ «تَسْمَعُ وَ تُطِيعُ لِلْأَمِيرِ. وَ إِنْ ضُرِبَ ظَهْرُكَ. وَ أُخِذَ مَالُكَ. فَاسْمَعْ وَ أَطِعْ». 📚صحیح مسلم ج 6 ص 20 _ سنن بیهقی ج 8 ص 159 _ کنزالعمال ج 5 ص 309 ❕احمد بن حنبل می گوید ؛ « شنیدن و اطاعت کردن برای امیر و حاکم مومنین واجب است ، چه حاکم نیکوکار باشد و چه بدکار و فاجر و هرکس بر امام مسلمین خروج کند و در حال خروج بر او بمیرد ، به مرگ جاهلیت مرده است » " السمع والطاعة للأئمّة وأمير المؤمنين البر و الفاجر ومن خرج على إمام من أئمّة المسلمين وكان الناس قد اجتمعوا عليه وأقرّوا له بالخلافة بأي وجه من الوجوه، أكان بالرضا أو بالغلبة فقد شق الخارج عصا المسلمين وخالف الآثار عن رسول اللَّه، فإن مات الخارج عليه، مات ميتة جاهلية " 📚تاریخ المذاهب الاسلامیه ، ابی زهره ، ج 2 ص 322 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❕یا در کتاب شرح عقیده الطحاویه که از کتب مشهور در حوزه های اهلسنت است آمده است ؛ " « جایز نمی دانیم خروج بر حاکمان و ولاه امرمان را ، اگرچه آنان اهل جور و ستم باشند » " ولا نرى الخروج على أئمّتنا ولا ولاة أمرنا وإن جاروا " 📚شرح العقیده الطحاویه ص 110 ❗️بنابراین طبق اعتقاد اهلسنت , امام حسین ع به خاطر قیام و خروج در برابر یزید خارج از اسلام شده و قتلش واجب بوده است , چنان که عالم بزرگ اهلسنت , ابن عربی مالکی در مورد امام حسین ع می گوید : "ولا قاتلوه إلّابما سمعوا من جدّه؛ " و او را نكشتند مگر به خاطر آن چه كه از جدش شنيده بودند ( که کسی که بر حاکم خروج می کند باید کشته شود ) " 📚العواصم من القواصم: 245 ❗️یا برخی دیگر از علمای اهلسنت با بی شرمی یک اصل اعتقادی اهلسنت را چنین بیان می کنند : " در اختلاف بین حسین و یزید آن که درست عمل کرده و اشتباه نکرده یزید بوده و آن که اشتباه کرده حسین بوده است چرا که او علیه کسی خروج کرده که ( از سوی معاویه ) برای او بیعت گرفته شده بود و مردم باید از او اطاعت می کردند " " من الاعتقادات العامة التي غلبت على جماعة منتسبين إلى السنة أن يقولوا : إن يزيد كان على الصواب وأن الحسين رضي الله تعالى عنه أخطأ في الخروج عليه ولو نظروا في السير لعلموا كيف عقدت له البيعة وألزم الناس بها " 📚الفروع و تصحیح الفروع , مقدسی ج ٦ ص ١٥٤ _ مطالب اولی النهی فی شرح غایه المنتهی ج ٥ ص ٦٥٨ _ روح المعانی ج ٢٦ ص ٧٣ 👌یا عالم دیگر اهلسنت و مفتی اهل شام یعنی ابو الیسر عابدین می گوید : " بیعت یزید شرعی بود و کسی که بر او خروج کرد ( امام حسین ) باغی بود " "بيعة يزيد شرعية ، ومن خرج عليه كان باغياً " 📚اغالیط المورخین ص ١٢٠ 🔸یا عالم دیگر سنی مسلک محمد خضری نیز می گوید امام حسین ع به خاطر خروج بر یزید و ایجاد اختلاف خطای بزرگی را مرتکب شد : " « الحسين أخطأ خطأً عظيماً في خروجه هذا الذي جر على الأمة وبال الفرقة " 📚محاضرات فی تاریخ الامم الاسلامیه ج ٢ ص ١٢٩ 👌متاسفانه این جماعت نادان چشم خود را بر روی آیات قرآن بسته اند . آیاتی که با صراحت دستور به قیام و خروج در برابر حاکم فاسدی چون یزید را می دهد , چنان که در ذیل توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5247 👌نکته پایانی : ❕وهابی می گوید لزوم کشتن کسی که بر علیه حاکم وقت قیام کند در نهج البلاغه هم آمده است !!!! 🔸وهابی نادان توجه ندارد که آن سخن امیر مومنان ع از روی جدل و استدلال به مسلمات در نزد اهلسنت بوده است تا امثال معاویه را طبق اعتقاد خود معاویه مجاب به اطاعت کردن از خود کند تا دست از طغیان بکشند , چنان که در ذیل مفصل توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4857 @Rahnamye_Behesht http://ipasookh.ir
چند کلامی پیرامون سلمان رشدی و کتاب آیات شیطانی !!!!! ❕سلمان رشدی فرد مسلمان زاده هندی الاصل است که آلت دست آمریکا و اسرائیل شد و با تدوین کتاب آیات شیطانی و توهین و فحاشی به پیامبر اسلام ص گور خود را با دست خود کند !!!! 👌 نکته مورد توجه در این رابطه نام کتاب است که به اسم آیات شیطانی نام گرفته است , یعنی آیاتی که شیطان بر پیامبر اسلام ص نازل کرد که اشاره به جریان غرانیق است که متاسفانه توسط علمای اهلسنت این قضیه نقل شده است . ❗️نقل مذکور چنین است که سران قريش مانند «وليد»، «عاص»، «اسود» و «اميّه» با پيامبر ملاقات و درخواست كردند كه براى رفع اختلاف، طرفين خدايان يك ديگر را بپذيرند. در همين موقع، سورۀ «الكافرون» در پاسخ درخواست آنان نازل شد و پيامبر مأمور گشت كه در پاسخ آن‌ها چنين بگويد: لاٰ أَعْبُدُ مٰا تَعْبُدُونَ وَ لاٰ أَنْتُمْ عٰابِدُونَ مٰا أَعْبُدُ ؛ من آنچه را شما مى‌پرستيد عبادت نمى‌كنم و شما نيز پرستنده خداى من نخواهيد بود. با اين حال، پيامبر علاقه‌مند بود كه با قريش كنار بيايد و با خود مى‌گفت: اى كاش! دستورى نازل مى‌گرديد كه فاصله ما را از قريش كمتر مى‌ساخت. روزى در كنار كعبه با صداى دل‌نشين خود، سورۀ و النجم را مى‌خواند؛ هنگامى كه به اين دو آيه رسيد: أَ فَرَأَيْتُمُ اللاّٰتَ وَ الْعُزّٰى، وَ مَنٰاةَ الثّٰالِثَةَ الْأُخْرىٰ‌ ؛ مرا از «لات» و «عزّى» و «منات» (نام‌هاى بتان بت‌پرستان بودند) خبر دهيد. ناگهان شيطان بر زبانش اين دو جمله را جارى ساخت: «تلك الغرانيق العلى، منها الشّفاعة ترتجى؛ اينها غرانيق عالى‌مقامند، شفاعت آن‌ها مورد رضايت است.» سپس باقى آيات را خواند. هنگامى كه به آيۀ سجده رسيد، خود پيامبر و تمام حاضران اعم از مسلمان و مشرك در برابر بت‌ها سجده كردند؛ جز «وليد» كه بر اثر پيرى موفق به سجده نشد. غلغله و شادى در مسجد بلند شد و مشركان گفتند: «محمد» خدايان ما را به نيكى ياد كرده است. خبر صلح «محمد» با قريش به گوش مهاجران مسلمان حبشه رسيد و اين صلح وسيله‌اى شد كه گروهى از آن‌ها از اقامتگاه خود (حبشه) برگشتند، ولى پس از بازگشت، ديدند، وضع دو مرتبه دگرگون شده و فرشتۀ وحى بر پيامبر نازل شده و او را بار ديگر به پيكار با مشركان مأمور ساخته و گفته است كه اين دو جمله را شيطان بر زبان تو جارى ساخته است و من هرگز چنين جمله‌هايى نگفته بودم. " 👌طبری عالم بزرگ اهلسنت این جریان را نقل می کند : 📚تفسیر طبری ج ١٧ ص ١٨٧ _ تاریخ طبری ج ٢ ص ٧٥ ❗️سیوطی عالم دیگر اهلسنت هم این جریان را نقل می کند و می گوید علمای بزرگ دیگری از اهلسنت چون بزار و طبرانی و ابن مردویه و ضیاء با سندی که راویان آن ثقه هستند این جریان را نقل کرده اند : " بسند رجاله ثقات " 📚در المنثور ج ٦ ص ٦٥ ❗️همین موضوع به صورت اشاره در کتاب بخاری نیز آمده و توسط شارحان کتاب تفصیل داده شده است : " پیامبر برای سوره نجم سجده کرد و همراه با پیامبر , مسلمانان , مشرکان , جن و انس نیز سجده کردند " " سجد بالنجم و سجد معه المسلمون و المشرکون و الجن و الانس " 📚صحیح بخاری ج ١ ص ٣٦٤ ❕ابن حجر عسقلانی نیز تصریح می کند که قضیه آیات شیطانی در نزد اهلسنت ثابت و قطعی است : " دل ذلک علی ان لها اصلا و قد ذکرت ان ثلاثه اسانید منها علی شرط الصحیح " 📚فتح الباری ج ٨ ص ٣٣٣ 👌متاسفانه مذهب جعلی اهلسنت است که موجب رشد سلمان رشدی ها می شود , اهل سقیفه به جای خوشحالی کردن از ترور سلمان رشدی باید فکری به حال این روایات و مذهب جعلی خودشان کنند تا اساسا سلمان رشدی رشد نکند !!!!! ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕علمای شیعه این جریان را از اساس باطل می دانند و در رد این داستان می نویسند : "سازندۀ اين داستان، تصور نكرده است كه قرآن بر بطلان اين داستان گواهى مى‌دهد، زيرا خداى پيامبر به او نويد داده است كه هرگز باطل در آن راه نخواهد يافت. چنان كه مى‌فرمايد: لاٰ يَأْتِيهِ الْبٰاطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لاٰ مِنْ خَلْفِهِ‌ ؛ ( فصلت ٤٢ ) و نيز به او وعدۀ قطعى داده كه در تمام دوران تاريخ بشر، قرآن را از هرگونه پيشامد بد نگاه خواهد داشت. چنان كه فرمود: إِنّٰا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنّٰا لَهُ لَحٰافِظُونَ‌ . ( حجر ٩ ) 🔸با اين حال، چطور رانده‌شدۀ درگاه خدا (شيطان) توانست بر برگزيدۀ خدا پيروز آيد و در قرآن وى، باطلى را جاى دهد و قرآنى را كه اساس آن، مبارزۀ با بت‌پرستى است، مروّج دستگاه بت‌پرستى سازد. شگفتا! سازندۀ اين افسانه نغمۀ بسيار ناموزونى را در جاى نامناسبى ساز كرده و در جايى بر توحيد افترا بسته است كه چند لحظۀ قبل، خود قرآن به تكذيب آن برخاسته است، زيرا خدا در همين سوره، چنين مى‌فرمايد: وَ مٰا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوىٰ إِنْ هُوَ إِلاّٰ وَحْيٌ يُوحىٰ‌ ؛ از روى هوس سخن نمى‌گويد، اين قرآن نيست مگر وحيى كه به او نازل شده است. ( نجم ٣ و ٤ ) ❗️خداوند چطور با اين نويد قطعى، پيامبر خود را بى‌نگهبان مى‌گذارد و اجازه مى‌دهد كه شيطان در دل و فكر او تصرف كند؟! 👌همینطور قرآن تسلط شيطان را بر بندگان واقعى خدا را نفى مى‌كند؛ آنجا كه مى‌فرمايد: إِنَّ عِبٰادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطٰانٌ ؛ بر بندگان من تسلطى ندارى. ( حجر ٤٢ ) و باز مى‌فرمايد: إِنَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطٰانٌ عَلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَلىٰ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ‌ ؛ شيطان بر بندگان مؤمن و متوكل به خدا، تسلطى ندارد. " ( نحل ٩٩ ) 📚فروغ ابدیت، ص: ۳۲۹ 🔸در روایات اهلبیت علیهم السلام هم تاکید شده است که حجتهای الهی در هنگام دریافت وحی دارای آرامش و وقاری هستند که یقین می کنند آنچه بر آنان نازل شده است وحی الهی است نه القائات شیطانی لذا شیطان نمی تواند آنان را فریب دهد : " یلقی علیه السکینه _یعطی السکینه و الوقار _ الا بالتوفیق " 📚بصائر الدرجات ج ١ ص ٣١٨ _ الکافی ج ١ ص ٢٧١ _ بحار الانوار ج ١٨ ص ٢٥٦ ❗️در ذیل دلائل متقنی عقلی و نقلی ارائه داده ایم که ثابت می کند که شیطان نمی تواند در وحی پیامبران مداخله و نفوذ کند : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3395 🔸نکته دیگر آن است که سلمان رشدی در کتاب آیات شیطانی از یک بحث علمی خارج شده است و روی به توهین و فحاشی به پیامبر گرامی اسلام آورده است , بنابراین نمی توان کار او را با آزادی بیان توجیه کرد , زیرا تهمت و فحاشی و اهانت با آزادی بیان متفاوت است , او اگر تنها بحث علمی می کرد علمای مسلمان هم پاسخ او را می دادند اما او پای را فراتر گزارده و فحاشی و اهانت به مقام پیامبر اسلام ص کرده است , و از این طریق با حمایت دولتهای معاند با اسلام دشمنی و عناد ورزیده است لذا باید با او برخورد شود و به جرم فحاشی به پیامبر اسلام ص مستحق اعدام و مرگ است , چنان که روایتی است که امام باقر ع می فرماید ؛ « مردى از قبيله هذيل رسول خدا را ناسزا مى‏ گفت، به رسول خدا خبر رسيد و گفت كسى هست كه ( زبان او را كوتاه كند؟ ) و با او برخورد کند ؟ دو تن از انصار مدينه برخاستند و گفتند: يا رسول الله، ما آماده ‏ايم. آن دو به راه افتادند تا به محل آن مرد رسيدند و سراغ او را گرفتند تا در نيمه راه مرتع او را دريافتند كه براى سركشى به گوسفندانش مى ‏رفت، به او نزديك شدند و سلام نگفتند، آن مرد پرسيد: شما كه هستيد و نام شما چيست؟ گفتند: تو فلانى فرزند فلانى هستى؟ آن مرد گفت: بلى. آن دو از شتر پياده شدند و گردن او را زدند. ❕( راوی می گوید ) من به ابو جعفر باقر ع گفتم ؛ ❔« بفرمائيد كه اگر در اين روزگار ما كسى يافت شود كه رسول خدا را ناسزا بگويد، بايد او را بكشند؟ ابو جعفر گفت: اگر به جان خود نترسى، بايد او را بکشی » « إِنَّ رَجُلًا مِنْ هُذَيْلٍ كَانَ يَسُبُّ رَسُولَ اللَّهِ ص- فَبَلَغَ ذَلِكَ النَّبِيَّ ص فَقَالَ مَنْ لِهَذَا فَقَامَ رَجُلَانِ مِنَ الْأَنْصَارِ- فَقَالَ نَحْنُ يَا رَسُولَ اللَّهِ- فَانْطَلَقَا حَتَّى أَتَيَا عَرَبَةَ فَسَأَلَا عَنْهُ فَإِذَا هُوَ يَتَلَقَّى غَنَمَهُ فَقَالَ مَنْ أَنْتُمَا وَ مَا اسْمُكُمَا فَقَالا لَهُ أَنْتَ فُلَانُ بْنُ فُلَانٍ قَالَ نَعَمْ فَنَزَلَا فَضَرَبَا عُنُقَهُ قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ مُسْلِمٍ- فَقُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع أَ رَأَيْتَ لَوْ أَنَّ رَجُلًا الْآنَ سَبَّ النَّبِيَّ ص أَ يُقْتَلُ قَالَ إِنْ لَمْ تَخَفْ عَلَى نَفْسِكَ فَاقْتُلْهُ » 📚الکافی ج 7 ص 267 ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❗️پیامبر گرامی اسلام فرمود ؛ « مَنْ سَبَّ نَبِيّاً قُتِل‏ » « کسی که به پیامبری ، ناسزا گوید ، کشته می شود » 📚وسائل الشیعه ج 28 ص 213 _ بحار الانوار ج 76 ص 222 ❗️در نقل دیگری از امام رضا ع آمده است : " کسی که از محمد یا یکی از اهلبیتش به بدی یاد کند و چیزی هایی بگوید که شایسته آنان نیست , و به آنان طعن بزند , قتلش واجب است " "أَنَّهُ مَنْ ذَكَرَ السَّيِّدَ مُحَمَّداً ص أَوْ وَاحِداً مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ [بِالسُّوءِ وَ] بِمَا لَا يَلِيقُ بِهِمْ أَوِ الطَّعْنِ فِيهِمْ ص وَجَبَ عَلَيْهِ الْقَتْلُ. " 📚الفقه المنسوب الی الامام الرضا ع ص ٢٨٥ _ بحار الانوار ج ٧٦ ص ٢٢٢ ❗️علمای اهلسنت تصریح کرده اند که اگر کسی به پیامبر گرامی اسلام سب کند و بغض و کینه و دشمنی ورزد و دشنام دهد , باید کشته شود , حتی اگر مسلمان باشد : " ان ساب الرسول یقتل و لو اسلم " 📚المجموع , نووی , ج ١٩ ص ٤٢٧ _ الدر المختار , حصفکی , ج ٤ ص ٤٢٢ _ حاشیه رد المختار , ابن عابدین , ج ١ ص ٦٠٤ _ فتاوی السبکی ج ٢ ص ٥٦٩ ❗️لذا امام خمینی به خوبی فتوای قتل سلمان رشدی را صادر کرد و فرمود : "به اطلاع مسلمانان غيور سراسر جهان مى‏رسانم مؤلف كتاب «آيات شيطانى» كه عليه اسلام و پيامبر و قرآن، تنظيم و چاپ و منتشر شده است، همچنين ناشرين مطلع از محتواى آن، محكوم به اعدام مى‏باشند. از مسلمانان غيور مى‏خواهم تا در هر نقطه كه آنان را يافتند، سريعاً آنها را اعدام نمايند تا ديگر كسى جرأت نكند به مقدسات مسلمين توهين نمايد و هر كس در اين راه كشته شود، شهيد است ان شاء اللَّه. ضمناً اگر كسى دسترسى به مؤلف كتاب دارد ولى خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفى نمايد تا به جزاى اعمالش برسد. " 📚صحيفه امام، ج‏21، ص: 262 ❗️یا در بیانیه ای دیگر , دفتر مرحوم امام خمینی چنین منتشر کرد : "[رسانه‏هاى گروهى استعمارى خارجى به دروغ به مسئولين نظام جمهورى اسلامى نسبت مى‏دهند كه اگر نويسنده كتاب آيات شيطانى توبه كند حكم اعدام درباره او لغو مى‏گردد. امام خمينى- مدّ ظلّه- فرمودند:]. ❗️اين موضوع صد در صد تكذيب مى‏گردد. سلمان رشدى اگر توبه كند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامى همّ خود را به كار گيرد تا او را به دَرك واصل گرداند. [حضرت امام اضافه كردند:]. اگر غير مسلمانى از مكان او مطلع گردد و قدرت اين را داشته باشد تا سريعتر از مسلمانان او را اعدام كند، بر مسلمانان واجب است آنچه را كه در قبال اين عمل مى‏خواهد به عنوان جايزه و يا مزد عمل به او بپردازند. " 📚صحيفه امام، ج‏21، ص: 268 👌این که مرحوم امام خمینی می گوید حتی اگر سلمان رشدی توبه هم کند باز هم باید کشته شود از این جنبه است که او مصداق مرتد فطری گشته است و مطابق روایات توبه مرتد فطری پذیرفته نمی شود و باید کشته شود : 📚وسائل الشیعه ج 28 ص 323 به بعد « ابواب حد المرتد » 🔸در ذیل در رابطه با چرایی این حکم بیشتر توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2020 ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 👌چنان که گفتیم حرکت سلمان رشدی خارج از بحث آزادی بیان و بحث علمی بود , او با همراهی دولتهای معاند در صدد ضربه زدن به اسلام و دسیسه بر علیه اسلام با توهین و فحاشی به پیامبر اسلام بود , لذا مستحق مرگ و مجازات می باشد , چنان که برخی می نویسند : "با اين حال عجيب نيست كه دشمنان اسلام و مخصوصاً مستشرقان معاند سرمايه‏گذارى زيادى روى اين روايت ( غرانیق ) كرده و آن را با آب و تاب نقل كرده‏اند، و ديديم در اين اواخر نويسنده‏اى از تبار شياطين را وادار كردند كتابى تحت عنوان‏ «آيات شيطانى» بنويسد، و با تعبيرات بسيار موهن و زننده ضمن يك داستان تخيلى نه تنها مقدسات اسلام را زير سؤال برد، بلكه حتى نسبت به انبياء بزرگى كه همه اديان آسمانى براى آنها احترام قائلند (همچون ابراهيم على نبينا و آله عليه السلام) اهانت كند. 👌و باز عجيب نيست كه متن انگليسى اين كتاب با سرعت عجيبى به زبانهاى مختلف كفر ترجمه شود و در دنيا پخش گردد، و هنگامى كه امام خمينى (قدس سرّه الشريف) فتواى تاريخى خود را دائر بر مرتد بودن نويسنده اين كتاب يعنى «سلمان رشدى» و لزوم قتل او صادر كردند، چنان حمايتى از ناحيه دولتهاى استعمارى و دشمنان اسلام از نويسنده كتاب شد كه در دنيا سابقه نداشت، اين حركت عجيب، حقيقت را روشن ساخت كه سلمان رشدى در اين كار تنها نبوده، و مسأله از تأليف يك كتاب ضد اسلامى فراتر است، و در واقع توطئه‏اى است كه از سوى غرب استعمارگر و صهيونيستها براى كوبيدن اسلام طراحى شده و جدّاً پشت سر آن ايستاده‏اند. ❗️ولى ايستادگى محكم امام خمينى قدس سرّه در فتواى خود، و ادامه راهش از سوى جانشينان او، و پذيرش اين فتواى تاريخى از سوى غالب توده‏هاى مسلمين جهان، سبب ناكامى توطئه‏گران گشت، و تا اين تاريخ كه ما اين بحث را مى‏نويسيم نويسنده كتاب مزبور در اختفاى كامل به سر مى‏برد و از سوى دول استعمارى دقيقاً مراقبت مى‏شود، و ظاهراً مجبور است تا آخر عمر چنين زندگى كند، و شايد به دست خود آنها به قتل برسد تا از اين رسوائى نجات يابند. " 📚پيام قرآن، ج‏7، ص: 167 ❗️مقام معظم رهبری نیز به این نکته اشاره کرده و می گوید : "آن روزى كه استكبار، ماجراى سلمان رشدى را علم كرد، براى همين بود كه شايد بتواند از راه آن موجود حقير سيه‌روز و سيه‌رو و كتاب شيطانى او، به روحيه‌ى مسلمانان لااقل در بخشى از دنيا لطمه بزند. با دشنام و بدگويى در اين كتاب، شايد بتوانند قدرى مسلمانان را تضعيف كنند. همين عمل، وبال جانشان شد. عكس‌العمل امام در مقابل اين توطئه، آن‌چنان قاطع و كوبنده بود كه همه‌ى آن‌ها را غافلگير كرد. آنان خواستند با نشر و بزرگ كردن آن كتاب، روحيه‌ى مسلمانان را تضعيف كنند. شايد شماها ندانيد، ولى من ديده بودم؛ چون مجلات را براى من مى‌آورند. يكى، دو ماه بود كه اين كتاب در مطبوعات دنياى غرب مخصوصاً مجلات امريكايى آن‌چنان تبليغ مى‌شد كه هركسى نگاه مى‌كرد، مى‌فهميد اين يك توطئه است. لزومى ندارد كه يك كتاب را هرچند هم كه خوب باشد اين‌قدر بزرگ كنند، در مجلات بنويسند، راجع به آن رپرتاژ بدهند، از فروشش بگويند، از ناشرش بگويند، از مطالبش بگويند، خلاصه كنند و عكس و فيلم بگيرند، اينجا و آنجا پخش كنند و همه به مسلمانان بخندند! هركسى مى‌فهميد كه اين كار، عادى نيست. با جنجال، اين كتاب را وسط انداختند، شايد بتوانند با آن، روحيه‌ى مسلمانان را تضعيف كنند و بشكنند. " 📚بيانات، جلد: ۱۲، صفحه: ۲۸ . (۱۳۶۹/۰۳/۱۵) ▫️ادامه 👇
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
▫️ادامه 👇 👌چنان که گفتیم حرکت سلمان رشدی خارج از بحث آزادی بیان و بحث علمی بود , او با همراهی دولته
▫️ادامه 👇 ❗️در پایان گفتنی است که برخی مطرح کرده اند که مگر اسلام با ترور مخالف نیست , پس چگونه از ترور سلمان رشدی حمایت می کنید !!!! 👌در پاسخ می گوییم بله , اسلام با ترور مخالف است : 📚الکافی ج ٧ ص ٣٧٥ ❗️اما باید توجه داشت که ترور در لغت به ترساندن و ارعاب و وحشت میان مردم معنا شده است که مناسب است با قتلی که به صورت پنهانی و بدون اطلاع قبلی صورت می گیرد . 📚فرهنگ کامل انگلیسی , فارسی ; دکتر عباس آریان پور ج ٥ ص ٥٧٠٩ _ فرهنگ علوم سیاسی , احمد شاملو ص ٥٦٣ ▫️همینطور " ولف " فیلسوف آمریکایی ترور را عبارت از به کار بردن غیر مشروع خشونت می داند و می نویسد : " تروریسم عبارت است از به کار بردن غیر مشروع زور و خشونت برای رسیدن به اهداف خاص , لذا استفاده مشروع از قدرت و زور داخل در مفهوم ترور نیست " 📚الارهاب , مصطفی مصباح , ص ٤٤ ❗️سایت ویکی پدیا نیز ترور را استفاده غیر قانونی از خشونت و ترساندن می داند و می نویسد : " تروریسم استفاده غیرقانونی از خشونت یا ارعاب است، به خصوص علیه غیر نظامیان، برای دنبال کردن اهداف سیاسی است " https://b2n.ir/q29817 ❕بنابراین ترور دو رکن اساسی دارد : ١ _ به صورت پنهانی و ارعاب باشد چرا که در ترور عنصر پنهان کاری نهفته است _ ٢ _ به صورت استفاده غیر قانونی از خشونت و قدرت باشد . ✍حال اگر قتلی صورت گیرد که به صورت قانونی و مشروع بوده و از قبل هم به صورت عمومی اعلام شده باشد که مثلا دیگر جان فلانی که مجرم است , حرمتی ندارد , چون دو رکن ترور در آن نیست , ناپسند محسوب نمی شود . ❗️در مورد سلمان رشدی نیز تروری محقق نشده است , زیرا پنهان کاری رخ نداده است و علنا اعلام کرده ایم که هر جا سلمان رشدی را ببینیم می زنیم و نیز استفاده غیر مشروع از قدرت نیست , زیرا سلمان رشدی فحاشی و اهانت به مقدسات اسلامی کرده است و هر جامعه ای حکم به برخورد با افراد هنجار شکن و توهین کننده به مقدسات می کند و بین توهین و آزادی بیان فرق می گذارد و افراد جوامع مختلف حاضر نمی شوند که بپذیرند دیگران به بهانه آزادی بیان به آنها و مقدساتسان توهین و فحاشی کنند , بلکه با چنین افرادی برخورد می کنند . 👌بنابراین سلمان رشدی با فحاشی و اهانت و دشنامی که در کتاب آیات شیطانی به پیامبر اسلام نثار کرده است , عملا با مسلمین اعلان جنگ کرده است و دشمن حربی مسلمین محسوب می شود , مسلمین هم اعلام کرده اند که سلمان رشدی دشمن ما است و جانش احترامی ندارد و هر جا ببینیم حتی با حربه و نیرنگ و پنهانی او را می کشیم , و از آنجایی که چون بر این قضیه اعلان عمومی صورت گرفته است و استفاده از خشونت هم در این رابطه مشروع است , لذا مفهوم ترور مصداق پیدا نمی کند . 📚جواهر الکلام ج ٢١ ص ٧٩ ▫️آنچه در مورد سلمان رشدی در آمریکا توسط جوان مجاهد لبنانی مصداق پیدا کرده است نیرنگ در برابر دشمن حربی است که مطابق روایات ما چنین نیرنگ زدنی جایز است . امام باقر ع فرمود ؛ « به درستى كه على عليه السلام مى‏ فرمود: «اگر پرندگان، مرا برُبايند، برايم دوست داشتنى‏ تر است از اين‏كه چيزى را به پيامبر خدا نسبت دهم كه نفرموده است. از پيامبر خدا شنيدم كه در روز [جنگ‏] خندق مى‏ فرمود ؛ « جنگ، نيرنگ است » " « الإمام الباقر عليه السلام: إنّ عَلِيّا عليه السلام كانَ يَقولُ: لَأَن تَخَطَّفَنِي الطَّيرُ أحَبُّ إلَيَّ مِن أن أقولَ عَلى رَسولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله ما لَم يَقُل، سَمِعتُ رَسولَ اللّهِ صلى الله عليه و آله يَقولُ في يَومِ الخَندَقِ: الحَربُ خُدعَةٌ " 📚تهذیب الاحکام ، ج 6 ص 162 ▫️امام على عليه السلام در یکی از حكمت‏هاى خود فرمود ؛ « در نبرد، به نيرنگ خويش بيشتر اعتماد كن تا به نيرويت، و [نيز] به پرهيز و احتياط خود، شادمان‏تر باش تا به كارزار و دليرى‏ ات؛ چرا كه جنگ، جنگِ بى ‏باكان، و غنيمتِ محتاطان است. » «كُن فِي الحَربِ بِحيلَتِكَ أوثَقَ مِنكَ بِشِدَّتِكَ، وبِحَذَرِكَ أفرَحَ مِنكَ بِنَجدَتِكَ؛ فَإِنَّ الحَربَ حَربُ المُتَهَوِّرِ، وغَنيمَةُ المُتَحَذِّر » 📚شرح نهج البلاغه ، ابن ابی الحدید ، ج 20 ص 312 @Rahnamye_Behesht http://ipasookh.ir
سلمان رشدی و کتاب آیات شیطانی .pdf
7.08M
✍عنوان مقاله : سلمان رشدی و کتاب آیات شیطانی !!!! 👌در مقاله فوق در رابطه با ماجرای کتاب آیات شیطانی و چرایی لزوم برخورد با سلمان رشدی و نقش مذهب اهلسنت در رشد سلمان رشدی ها توضیحات خوبی داده ایم !!!! @Rahnamye_Behesht http://ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
پاسخی به حسن آقا میری در مورد کشتن فرد دشنام دهنده به ائمه ع و ترور سلمان رشدی !!!! ❗️حسن آقا میری که به حق از آن بیسوادان مدعی فضل و علم است با استوری کردن یک روایت در صفحه اینستاگرامش مدعی شده است که کشتن فرد هتاک به اهلبیت علیهم السلام جایز نیست و همینطور کشتن غافلگیرانه یا ترور جایز نیست !!!!! 👌این که فرد هتاک به اهلبیت علیهم السلام باید کشته و اعدام شود از مسائل مسلم و اجماعی در نزد علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ است و تنها بیسوادانی چون آقا میری می توانند در این مساله تشکیک کنند !!!!! ❕می نویسند : " كشتن سبّ كننده پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله يا يكى از امامان معصوم عليه السّلام و يا حضرت فاطمه سلام اللَّه عليها واجب است؛ نيز كشتن او براى شنونده سبّ در صورت توانايى و ايمن بودن از ضرر، جايز، بلكه واجب است، و بنابر مشهور، نيازى به اذن حاكم شرع نيست. به تصريح برخى، حكم سبّ ساير پيامبران نيز همين است، بلكه بعضى قدما بر آن ادعاى اجماع كرده‏اند. " 📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم السلام، ج‏3، ص: 619 ❗️" به اجماع فقهاى شيعه گوينده ناسزا به پيامبر (ص) يا يكى از معصوم (ع) يا حضرت فاطمه زهرا (س) به صورت مطلق و نسبت به همه اشخاص مهدورالدم است و سابّ النبى تنها مصداقى است كه مورد اتفاق فقها ست كه هركس شنيد، مى‏تواند مرتكب را به قتل برساند و معمولا با عبارت «يجوز لسامعه قتله» مهدورالدم بودن مطلق سابّ النبى دركتب فقهى شيعه مطرح شده است. " 📚فقه اهلبيت عليهم السلام (مجله فارسى)، ج‏22، ص: 175 👌مرحوم صاحب جواهر که کتابش فصل الخطاب در نظریات فقهی است , در شرح عبارت محقق كه قتل سابّ النبى را جايز مى‏داند مى‏نويسد: " بلكه قتل سابّ النبى واجب است و در مسأله اختلافى ميان فقها نيست. علاوه بر وجود اجماع محصّل و منقول، نصوص متعددى بر اين امر دلالت دارند؛ از جمله درخبر هشام بن سالم از امام صادق (ع) نقل شده كه درمورد ناسزا گويى به حضرت رسول (ص) سؤال شد. فرمود: هركس زودتر فرصت يافت، دشنام دهنده را بكشد و نيازى به اذن وحكم امام نيست. " 🔸همچنين صاحب جواهر همين حكم را درخصوص سبّ يكى از ائمه معصوم (ع) بيان و ادعاى اجماع كرده است. " من سب النبي (صلى الله عليه و آله) جاز لسامعه بل وجب قتله بلا خلاف أجده فيه، بل الإجماع بقسميه عليه، مضافا إلى النصوص‏ ... و كذا الكلام في من سب أحد الأئمة (عليهم السلام) بلا خلاف أجده فيه أيضا، بل الإجماع بقسميه عليه... " 📚جواهر الکلام ج ٤١ ص ٤٣٢ ❕حکم مذکور مورد فتوای سایر فقهای شیعه نیز قرار گرفته است . " من سب النبي صلى الله عليه وآله وسلم ، جاز لسامعه قتله ، ما لم يخف الضرر على نفسه أو ماله ، أو غيره من أهل الإيمان . وكذا من سب أحد الأئمة عليهم السلام " 📚شرائع الاسلام , محقق حلی , ج ٤ ص ٩٤٨ " من سبّ النبيّ ( صلى الله عليه وآله وسلم ) أو أحد الأئمّة ( عليهم السلام ) ، وجاز لسامعه قتلُهُ ما لم يخف الضّرر على نفسه أو ماله أو بعض المؤمنين . " 📚تحریر الاحکام , علامه حلی , ج ٥ ص ٣٩٦ " من سب النبي عليه السلام جاز لسامعه قتله ، ما لم يخف الضرر على نفسه أو ماله ، أو غيره من أهل الايمان . وكذا من سب أحد الأئمة عليهم السلام . " 📚مسالک الافهام , شهید ثانی , ج ١٤ ص ٤٥٢ " وساب النبي صلى الله عليه وآله وأحد الأئمة عليهم السلام يقتله السامع مع أمن الضرر . " 📚مجمع الفائده , محقق اردبیلی , ج ١٣ ص ١٧١ " من سب النبي ص جاز لسامعه قتله ما لم يخف الضرر على نفسه أو ماله أو غيره من أهل الإيمان ، وكذا من سب أحد الأئمة ع . " 📚الینابیع الفقهیه , مروارید , ج ٢٣ ص ٣٤١ " مسألة 5: من سب الامام العادل وجب قتله. دليلنا: إجماع الفرقة و أخبارهم و أيضا قول النبي عليه السلام: من سب عليا فقد سبني و من سبني فقد سب الله و من سب الله و سب نبيه فقد كفر، و يجب قتله. " 📚الخلاف، شیخ طوسی ج‏5، ص: 340 ▫️ادامه 👇