eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
209 ویدیو
50 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! 👈وابسته به موسسه بقیه الله الاعظم ارواحناه فداه طرح شبهه و سوال : @poorseman تمام کانالهای ما : https://yek.link/ipasookh
مشاهده در ایتا
دانلود
❗️بخشی از پیامهای پر مهر شما عزیزان که قوت قلب ما برای ادامه پیمودن مسیر آگاهی سازی و شبهه زدایی است 🌸🌸🌸 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❗️بخشی از پیامهای پر مهر شما عزیزان که قوت قلب ما برای ادامه پیمودن مسیر آگاهی سازی و شبهه زدایی است 🌸🌸🌸 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❤️یکی از کاربران به توفیق الهی و به واسطه پاسخهای کانال , آیین مسیحیت را ترک گفت و به اسلام و تشیع گروید 🌸🌸🌸🌸 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
حضور فاطمه صدیقه سلام الله علیها در کربلا ???? 🤔 ❓شما در پاسخی گفته بودید برای حضور حضرت فاطمه س در کربلا در روز عاشورا مستندی ندیده اید , در حالی که یکی از مراجع بر خلاف سخن شما گفته است ❓ آیا حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در کربلا حضور داشتند؟ ✔️ 39. حضور حضرت فاطمه (عليها السلام) در شهادتگاه امام حسين (عليه السلام) ⚠️س. نظر شما در مورد روايات رسيده كه از حضور حضرت پيامبر و حضرت زهرا (عليها السلام) در كنار بدن نازنين امام حسين (عليه السلام) پس از شهادتش سخن مى‌گويد، چيست؟ 🖌🖍ج: باسمه جلت اسمائه 📝در اين مورد اگر تنها يك روايت ضعيف هم مى‌بود و دلالت مى‌نمود، من بر حضور آنان كنار آن نازنين بدن، يقين داشتم تا چه رسد به اين همه روايت كه در اين مورد رسيده است. 📓📔فضائل و مصائب حضرت زهرا عليها السلام- نویسنده :آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی ناشر :مهر أمیر المؤمنین علیه السلام محل نشر:قم سال نشر:١٣٩٠- ص 66 ❗️❗️ 💠💠 👌باید توجه داشت آنچه که مورد سوال واقع شده است , در رابطه زیارت قبر امام حسین ع پس از شهادتشان توسط پیامبر گرامی و فاطمه سلام الله علیهما است , این مطلبی است صحیح که مورد مناقشه نیست به این که ارواح مطهر آن عزیزان در شهادتگاه امام حسین ع و در کربلا برای زیارت قبر امام حسین ع و استغفار برای زائرین قبر امام حسین ع حاضر می شوند . ❕امام صادق ع فرمود : " فرشتگان، پيامبران و اوصيا، به سوى او ( امام حسین ) فرود مى‏آيد؛ و محمّد، برترينِ پيامبران است و ما برترينِ اوصيا هستيم». "يَهبِطُ مَعَ المَلائِكَةِ إلَيهِ وَالأَنبِياءِ وَالأَوصِياءِ ومُحَمَّدٌ أفضَلُ الأَنبِياءِ ونَحنُ أفضَلُ الأَوصِياءِ " 📚مصباح المتهجّد: ص 279، بحار الأنوار: ج 101 ص 285. ❕و در نقل دیگر فرمود : "فاطمه عليها السلام دختر محمّد نزد زائران قبر فرزندش حسين ، حضور مى‏يابد و براى گناهانشان آمرزش مى‏طلبد. " " إنَّ فاطِمَةَ بِنتَ مُحَمَّدٍ صلى الله عليه و آله تَحضُرُ لِزُوّارِ قَبرِ ابنِهَا الحُسَينِ عليه السلام، فَتَستَغفِرُ لَهُم ذُنوبَهُم. " 📚كامل الزيارات: ص 231 ح 343، بحار الأنوار: ج 101 ص 55 ح 14. 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 👌آنچه مورد مناقشه است حضور جسمانی و مادی آن بزرگواران در روز عاشورا است به این صورت که دیگران آنان را در بیداری ببینند , چنین قضیه ای مستندی ندارد . ❕البته اعتقاد ما بر آن است که اهلبیت ع اگر بخواهند , می توانند پس از مرگشان در دنیا حضوری مادی داشته باشند به نحوی که دیگران آنان را در بیداری ببینند . 👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « ( پس از وفات پیامبر ) علی علیه السلام ابوبکر را ملاقات کرد و با او در امر خلافت احتجاج کرد ، و گفت آیا راضی می شوی که در این مساله پیامبر بین من و تو قضاوت کند ؟ علی علیه السلام دست ابوبکر را گرفت و به مسجد قبا برد که به ناگاه پیامبر در آنجا بود که بر علیه ابوبکر حکم داد ، ابوبکر ترسان بازگشت و عمر را مطلع کرد ، عمر گفت این سحر بنی هاشم است » " أَنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع لَقِيَ أَبَا بَكْرٍ فَاحْتَجَّ عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ لَهُ أَ مَا تَرْضَى بِرَسُولِ اللَّهِ ص بَيْنِي وَ بَيْنَكَ قَالَ فَكَيْفَ لِي بِهِ فَأَخَذَ بِيَدِهِ وَ أَتَى مَسْجِدَ قُبَا فَإِذَا رَسُولُ اللَّهِ ص فِيهِ فَقَضَى عَلَى أَبِي بَكْرٍ فَرَجَعَ أَبُو بَكْرٍ مَذْعُوراً فَلَقِيَ عُمَرَ فَأَخْبَرَهُ فَقَالَ مَا لَكَ أَ مَا عَلِمْتَ سِحْرَ بَنِي هَاشِمٍ. " 📚بصائر الدرجات ج 1 ص 274 ❕سماعه گفت : " خدمت حضرت صادق عليه السّلام رسيدم با خود صحبت مى‏كردم امام عليه السّلام مرا مشاهده كرده فرمود تو را چه شده كه با خود حرف ميزنى مايلى حضرت باقر عليه السّلام را ببينى ? عرض كردم آرى . فرمود حركت كن برو داخل خانه. داخل شدم ناگاه چشمم بحضرت باقر افتاد. " " و فرمود گروهى از شيعه خدمت حسن بن على عليه السّلام پس از شهادت حضرت على آمدند سؤال كردند. فرمود اگر امير المؤمنين را ببينيد مى‏شناسيد گفتند آرى فرمود پرده را بالا بزنيد. آن جناب را ديدند و شناختند و منكر نشدند. امير المؤمنين عليه السّلام فرمود مى‏ميرد مرده ما با اينكه مرده نيست و باقى ميماند باقيمانده ما حجت بر شما. " " كُنْتُ عِنْدَ أَبِي الْحَسَنِ ع فَأَطَلْتُ الْجُلُوسَ عِنْدَهُ فَقَالَ أَ تُحِبُّ أَنْ تَرَى أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ وَدِدْتُ وَ اللَّهِ فَقَالَ قُمْ وَ ادْخُلْ ذَلِكَ الْبَيْتَ فَدَخَلْتُ الْبَيْتَ فَإِذَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع قَاعِد ....." 📚بصائر الدرجات ج ١ ص ٢٧٥ ❕در روز عاشورا نیز آن بزرگواران می توانستند حضوری داشته باشند که دیگران در بیداری آنان را ببینند , اما در این که آیا چنین امری در روز عاشورا واقع شده است , مستندی موجود نیست , آنچه که است مشاهده آن بزرگواران در روز عاشورا در عالم رویا و خواب است نه بیداری . 👌در نقلی آمده است : " مردى كه دست و پا نداشت و كور بود مى‏گفت: پروردگارا! مرا از آتش نجات بده! به وى گفته شد: تو (به علت اينكه دست و پا ندارى) عقوبتى نخواهى داشت. با اين حال باز هم دعا ميكنى از آتش نجات پيدا كنى!؟ او گفت: من در كربلاء با آن افرادى بودم كه امام حسين را كشتند. موقعى كه امام حسين شهيد شد و مردم لباسهاى او را بتاراج بردند من يك شلوار و بند شلوار نيكوئى به پاى آن حضرت ديدم. تصميم گرفتم: بند شلوار او را غارت كنم. ناگاه ديدم آن حضرت دست راست خود را بلند كرد و روى آن بند شلوار نهاد، چون من نتوانستم دست او را رد كنم لذا آن را قطع كردم و در نظر گرفتم آن بند شلوار را باز كنم. ناگاه ديدم دست چپ خود را روى آن نهاد. من نيز دست چپ وى را قطع نمودم. سپس تصميم گرفتم: آن بند شلوار را از شلوار سرقت كنم، ناگاه صداى زلزله‏اى شنيدم و خائف شدم و آن را واگذار كردم. 👈خدا خواب را بر من مسلط نمود و در ميان کشتگان خوابيدم. در عالم خواب ديدم: گويا: حضرت محمّد در حالى آمد كه حضرت على و فاطمه با آن بزرگوار بودند. آنان سر مقدس امام حسين را برداشتند و آن را بوسيد و فرمود: يا ولدى قتلوك، قتلهم اللَّه! " اى پسر عزيزم ترا كشتند، خدا آنان را بكشد! " چه كسى اين عمل را با تو انجام داده است؟ امام حسين ميفرمود: شمر مرا شهيد نموده است. و اين شخصى كه خواب است دستهاى مرا قطع كرده است. و بمن اشاره كرد. زهرا به من فرمود: خدا دستهاى تو را قطع كند و چشم تو را كور نمايد و تو را داخل جهنم كند. من در حالى بيدار شدم كه چيزى را نميبينم و دست و پاهاى من سقوط كرده‏اند تنها نفرينى كه از زهراء باقى مانده اين است كه داخل جهنم گردم. " " رُوِيَ أَنَّ رَجُلًا بِلَا أَيْدٍ وَ لَا أَرْجُلٍ وَ هُوَ أَعْمَى يَقُولُ رَبِّ نَجِّنِي مِنَ النَّارِ فَقِيلَ لَهُ لَمْ تَبْقَ لَكَ عُقُوبَةٌ وَ مَعَ ذَلِكَ تَسْأَلُ النَّجَاةَ مِنَ النَّارِ قَالَ كُنْتُ فِيمَنْ قَتَلَ الْحُسَيْنَ ع بِكَرْبَلَاءَ فَلَمَّا قُتِلَ رَأَيْتُ عَلَيْهِ سَرَاوِيلًا ......." 📚بحار الانوار ج ٤٥ ص ٣١١ @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕زنگ تفریح ❗️تناقض گویی ملحد 😂 👌ملحد که این روزها از ناحیه اربابان تحت فشار است و مجبور است شبهات پوسیده و سالهای گذشته خود را باز نشر کند , به واسطه این فشار طاقت فرسا روی به تناقض گویی آورده است . ❕در جایی می گوید امام حسین ع به مروان فحاشی می کرد , باز اندکی بعد می گوید چرا امام حسین ع فحاشی مروان به پدرش را می دید و به او چیزی نمی گفت ❗️❗️❗️ باخودت چند چندی 😁😁😁 👌به هر حال در ذیل پاسخ دو مطلب تکراری او را داده ایم : 1⃣فحاشی امام حسین ع به مروان : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2695 2⃣اقتدای امام حسین ع به مروان در نماز : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/912
❕سخنی با مخاطبین گرامی 👌به حول و قوه الهی بر آن شدیم تا همانطور که در تلگرام نفس معاندین را به شماره انداخته ایم , وارد اینستاگرام شده و در آنجا نیز معاندین را راحت نگذاریم . ❕با همکاری برخی از دوستان انشاء الله پاسخ های کانال به صورت عکس نوشته و کلیپ تصویری در خواهد آمد و در پیج اینستاگرام قرار داده خواهد شد . 👌برای موفقیت در این هدف نیازمند حضور شما عزیزان در آن صفحه و معرفی پیج به سایرین هستیم , لطفا هم خود عضو شوید و هم دیگران را نیز به عضویت دعوت کنید . ❕آدرس پیج ما در اینستاگرام : https://instagram.com/porsemane_eteghadi
👌پاسخی به کانال نواخباری پیرامون واکسن زدن 👇👇👇
توضیحی در مورد دیدگاه اسلام پیرامون واکسن زدن و واکسن کرونا 🤔 ❓ حکم کسی که با وجود سلامتی غالب، واکسن می زند یا دارویی مصرف می کند و در اثر آن می میرد یا دچار مشکلات تازه می شود چیست؟ ✅پاسخ : به روایات زیر توجه فرمایید : 1⃣عَنِ النَّوْفَلِیِّ عَنِ السَّکُونِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: مَنْ ظَهَرَتْ صِحَّتُهُ عَلَی سُقْمِهِ فَیُعَالِجُ نَفْسَهُ بِشَیْءٍ فَمَاتَ فَأَنَا إِلَی اللَّهِ مِنْهُ بَرِی ءٌ. 📚 الخصال ص۲۶ امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمود : کسی که صحت و سلامتی او بر بیماری غلبه داشته باشد، پس با خودش را معالجه کند و در نتیجه بمیرد، پس من به درگاه الهی از او بیزارم! ✅ با توجه به روایات فوق و غیره، معالجه و درمان و چاره جویی کردن با دارو، قبل از ایجاد یا غلبه بیماری مورد نهی و مذمت شدید اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته است و اگر کسی در نتیجه این معالجات و چاره جویی ها بمیرد، اهل بیت علیهم السلام به درگاه الهی از او بیزار و برئ هستند. نعوذ بِاللَّهِ منها! ✅ شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام باید مواظب باشند که با تزریقات بی دلیل و مشکوک بر علیه سلامتی و جان خود کاری نکنند، که اگر نعوذ بالله اتفاقی افتاد، ائمه معصومین علیهم السلام از ما برئ و بیزار هستند ❗️❗️ 💠💠 👌باز شاهدیم که نواخباریون فضای مجازی , جهل و نادانی و بی اطلاعی خود از روایات اهلبیت علیهم السلام را به رخ ما کشیده اند , در ذیل در مورد اینان توضیحات بیشتری داده ایم : 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13533 ❕متاسفانه کانال نواخباری که مطلب فوق را منتشر کرده است , توجه به مفهوم روایت نداشته و در معنای آن تحریف ایجاد کرده است . 👌مورد روایات مورد استناد او در معالجه است , نه چاره جویی و پیش گیری به این که تا انسان نیاز به درمان پیدا نکرده که مثلا اصلا بیمار نیست یا بیماری خفیفی دارد که بدون دارو خوب می شود , در همچنین مواردی , از دارو استفاده نکند و خود را با دارو معالجه نکند , لذا می بینیم که حدیث شناس بزرگ , شیخ حر عاملی که نو اخباریون معاصر , خاک پای او هم محسوب نمی شوند , روایات مورد استناد معاند را در بابی گرد می آورد که به آن اشاره کردیم : " بَابُ اسْتِحْبَابِ تَرْكِ الْمُدَاوَاةِ مَعَ إِمْكَانِ الصَّبْرِ وَ عَدَمِ الْخَطَر.... " " باب در استحباب ترک مداواه و معالجه در صورتی که امکان صبر بوده و خطری انسان را از عدم معالجه تهدید نمی کند " 📚وسائل الشیعه ج ٢ ص ٤٠٨ باب ٤ ❕بنابراین روایات فوق ارتباطی با واکسن ندارد , این روایات ناظر به معالجه است , اما واکسن برای معالجه نیست , بلکه برای پیش گیری است و ادله ای از آیات و روایت بر لزوم واکسن زدن دلالت می کند . ❕خداوند می فرماید ؛ « خود را با دست خود به هلاکت نیفکنید » « لَاتُلْقُوا بِايْديِكُمْ الَى التَّهْلُكَة » ( بقره 195 ) ❕ امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « هر آنچه در آن فساد نهفته شده و مایه ضرر برای جسم و نفس است حرام شمرده شده است» « َ كُلُّ أَمْرٍ يَكُونُ فِيهِ الْفَسَادُ مِمَّا قَدْ نُهِيَ عَنْه‏ ... َ فَحَرَامٌ ضَارٌّ لِلْجِسْمِ وَ فَسَادٌ لِلنَّفْس‏ » 📚بحار الانوار : ج 100 ص 51 ❕امروز پزشکان متعهد , معتقدند که اگر واکسن زده نشود , در صورت ابتلاء به کرونا خطر مرگ یا بیماری شدید است که مطابق آیه و روایت فوق ما موظیفیم که خود را از هلاکت و مرگ و ضرر و زیان شدید به جسم حفظ بداریم , مصداق عمل به این آیه و روایت در زمان کنونی , علاوه بر مراقبت های بهداشتی , واکسن زدن است . 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 👌اهلبیت علیهم السلام پیروانشان را به مراقبت در جهت عدم ابتلا به بیماری های مسری توصیه و دعوت می کردند . ❕پیامبر گرامی فرمود ؛ «اى على ، خداوند براى امّت من، اين را خوش ندارد ... كه كسى با جذاميان ( که بیماری مسری دارند ) سخن گويد، مگر اين كه ميانشان به اندازه يك ذراع، فاصله باشد». همچنين فرمود: «از جذامى بگريز، چنان كه از شيرى مى‏ گريزى». " " ... فِرَّ مِنَ الْمَجْذُومِ كَفِرَارِكَ مِنَ الْأَسَد " 📚الفقیه : ج 4 ص 357 👌و در نقل دیگر فرمود ؛ « در حالى با جذامى سخن بگو كه ميان تو و او، به اندازه يك يا دو نيزه، فاصله است » 📚فیض القدیر : ج 5 ص 52 _ بحار الانوار : ج 62 ص 83 ❕و فرمود ؛ « پنج دسته اند که باید از آنان پرهیز شود که یکی از آنان مجذومین و جذامیان اند » « خَمْسَةٌ يُجْتَنَبُونَ عَلَى كُلِّ حَالٍ الْمَجْذُومُ ... » 📚خصال : ج 1 ص 287 ❕در نقل دیگری آمده است ؛ « مجذومی به نزد پیامبر آمد تا با ایشان بیعت کند ، پیامبر دستش را به سوی او دراز نکرد ، و گفت دستت را دراز نکن ( بدون دست دادن ) با تو بیعت کردم » « أَنَّهُ ص أَتَاهُ مَجْذُومٌ لِيُبَايِعَهُ فَلَم‏ يَمُدَّ يَدَهُ إِلَيْهِ بَلْ قَالَ أَمْسِكْ يَدَكَ فَقَدْ بَايَعْتُكَ » 📚بحار الانوار : ج 62 ص 83 ❕بنابراین مراقبت کردن برای عدم ابتلاء به بیماری مسری , مورد تاکید اهلبیت علیهم السلام بوده است که یکی از مصادیق این مراقبت کردن در زمان کنونی , واکسن زدن است . 👌رهبر معظم انقلاب که امین جامعه اسلامی است و دهها پزشک متخصص و متعهد به عنوان مشاور در نزد خود دارد , هم خود واکسن می زند و هم دیگران را تشویق به واکسن زدن می کند , با این استدلال که واکسن زدن از بحران و خطر و مرگ و میر کم می کند , اگر واکسن زدن موجب مرگ یا عوارض شدید می شد , رهبری , جامعه اسلامی را به آن توصیه نمی کردند . ❕ رهبری چنین فرمود : " خوشبختانه با تولید واکسن در داخل مسیر واردات خارجی آن نیز هموار شد، در حالی که تا قبل از آن با وجود پرداخت بهای واکسن، فروشندگان خارجی بدعهدی می‌کردند. واکسن چه از راه واردات و چه با تولید داخلی باید با تلاش مضاعف و به هر شکل ممکن تأمین شود و در اختیار همه مردم قرار بگیرد. ان‌شاءالله با همت دست‌اندرکاران، تا چند ماه دیگر واکسن به بهترین وجه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و پس از آن، حتی با وجود بیماری، بحران و خطر مرگ‌ومیر و مصیبت‌زده شدن خانواده‌ها کاهش خواهد یافت. " https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=48455 ❕این سخنان رهبری بر پایه تحقیقات و مستندات دهها و صدها پزشک متعهدی است که به رهبری مشاوره داده و نتیجه تحقیقات خود را ارائه داده اند . 👌بنابراین با این بیان , واکسن زدن مورد توصیه آیات و روایات و نزدن واکسن مورد نهی است , بر همین اساس برخی از علما در رابطه با وجوب شرعی واکسن زدن چنین استدلال می کنند : " به عنوان نمونه مثلاً در گذشته كه واكسن آبله كشف نشده بود؛ بسيارى از كودكان كه متولد مى‌شدند به خاطربيمارى آبله، فلج شده يا فوت مى‌كردند. اما اكنون كه به واكسن بيمارى آبله دست يافتيم؛ در حالى كه به عنوان كلى، حكمى كه دلالت بر وجوب حفظ جان انسان كند، داريم ولى چون به عنوان شخصى و جزئى حكمى كه دلالت بر وجوب واكسن كند نداريم ولى از نظر مصلحت انديشى بگوييم: كه شرعاً تزريق واكسن آبله واجب است. زيرا اطباى عالم اعم از مسلمان و غيرمسلمان، شيعه و سنى، همه مى‌گويند اين واكسن به صلاح حفظ جان انسان مى‌باشد؛ پس از باب مصلحت گرايى حكم شارع را كشف مى‌كنيم به اين حكم از خود تشريع مى‌كنيم. " 📚کاوشی در کلام و فقه , سبحانی , ص ٣٨٦ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
پاسخی به معاند پیرامون قیام امام حسین علیه السلام ❗️ما در سالهای گذشته در ذیل پاسخی پیرامون بیعت امام سجاد علیه السلام با یزید ملعون و واقعه حره , به نقل از کتاب سیره پیشوایان مرحوم مهدی پیشوایی نقل کردیم : " مردم مدینه پس از آگاهی از انحراف یزید و دوری او از اسلام سر به شورش بر علیه یزید بلند کردند و از امام سجاد علیه السلام خواستند که شورش آنها را هدایت کند اما امام علیه السلام از به عهده گرفتن رهبری شورش امتناع کرد زیرا میدانست که شورش با شکست مواجه می شود و همگان جان خود را از دست خواهند داد و از سوی دیگر با نفوذ عبد الله بن زبیر و دیگران در بین شورشیان ، این شورش یک نهضت اصیل شیعی محسوب نمی شد و رهبران شورش نیز در برقراری اصل شورش از امام سجاد علیه السلام نظر خواهی نکرده بودند و این نشان دهنده این بود که شورش مذکور یک حرکت خالص شیعی نیست و در صورتی پیروزی معلوم نیست که به نفع شیعیان تمام شود لذا امام علیه السلام در این شورش شرکت نکرد " 📚سیره پیشوایان ص270 ❗️حال معاند نسبت به این سخن اشکالاتی کرده است : 1⃣پس چرا حسین بن على دست به قيام زد زمانى که میدانست قیامش به شکست فجیع منتهی میشود؟ ❗️❗️ 👌پاسخ : ❗️زیرا بقاء اسلام وابسته به قیام امام حسین علیه السلام و جان دادن ایشان بود , در همچنین مواردی حتی اگر انسان بداند قیامش منتهی به شکست می شود و خودش هم کشته می شود , باز باید قیام کند و امام حسین ع هم آگاهانه به شهادت قیام کرد , در ذیل توضیح مفصل داده ایم : 🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3217 🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1926 2⃣پس چرا حسین بن على با علم اینکه نامه‌هایی که از کوفه به او رسیده از جانب شیعیان خالص نیست(به اعتراف خودش) دست به قیام زد؟ ❗️پاسخ : 👌زیرا گفتیم وظیفه امام حسین ع قیام و شهادت بود تا اسلام احیا شود اگرچه می دانست شهید و کشته می شود و به ظاهر بر دشمن چیره نمی شود . 3⃣چرا حسین با اینکه میدانست نهضت کوفیان یک نهضت اصیل شیعی نیست و معلوم نیست حتی پس از پیروزی، نفع شیعه تضمین بشود، دست به قیام زد؟❗️ 👌پاسخ : ❗️این پرسش تکرار همان دو پرسش ابتدایی است , زیرا مصلحت اسلام و بقاء اسلام وابسته به قیام و شهادت امام حسین علیه السلام بود اگر چه امام از سرانجام قیام مطلع بود . 💠نکته : پس از آنکه با قیام و شهادت امام حسین ع اسلام آبیاری شد و از نابودی حفظ شد , دیگر مصلحتی نبود که امام سجاد ع به هر قیمتی دست به قیامی زند که سرانجامش شکست و کشته شدن بود , لذا امامان پس از امام حسین ع در برابر حکام زمان خود دست به قیام مسلحانه نزدند , زیرا آن مصلحتی که در قیام امام حسین ع بود , در قیام آنان نبود , در ذیل مفصل توضیح داده ایم : 🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1926 🍀https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1574 ❓ملحد در ادامه مدعی شده است که ما متناقض سخن گفته ایم و می گوید : " آخوند در ابتدا ادعا ميكند كه مردم مدينه از سجاد خواستند شورش را هدايت كند! بعد در تناقض با اين ادعا ميگويد شورشيان از سجاد نظر خواهى نكردند! " ❗️پاسخ : 👌عصبانیت شما از ما موجب شده است که کلام ما را با دقت مطالعه نکنید , ما گفتیم که مردم مدینه شورش کردند و بعد از شورش از امام سجاد ع خواستند هدایت شورش آنها را به دست گیرد , رهبران شورش در برقراری اصل شورش ( در ابتدای امر ) از امام سجاد ع نظر خواهی نکرده بودند . ❗️در پایان خطاب به معاند می گوییم : 👌با این اشکالات سطحی نمی توانی ما را از پاسخ گویی ناتوان کنی تا آبروی و حیثیت بر باد رفته خود را در برابر اربابان و مخاطبینت باز گردانی , اگر چه بروی پاسخهای چهار سال پیش ما را زیر و رو کنی تا اشکالی از آن بگیری , به حول و قوه الهی ما با تمام قوا آماده ایم که شما را بیش از پیش رسواتر کنیم . @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
❕توضیحی در مورد ترس از کرونا : 👌ترس و رعب و وحشت از امری , موجب می شود که بدن تحت تاثیر آن ترس قرار گیرد و کارایی و عملکرد طبیعی بدن با اختلال روبرو شود . ❕خداوند یکی از الطاف خود بر پیامبر گرامی را القاء ترس و رعب و وحشت در دل دشمنان پیامبر میداند تا آنان با این ترس و وحشت عملکردشان دچار اختلال شود و نتوانند در برابر پیامبر گرامی صف آرائی کنند . 👌خداوند می فرماید : " سَنُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ بِما أَشْرَكُوا بِاللَّهِ ما لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطاناً وَ مَأْواهُمُ النَّارُ وَ بِئْسَ مَثْوَى الظَّالِمِين‏ " " به زودى در دلهاى كافران به خاطر اينكه بدون دليل چيزهايى را براى خدا شريك قرار دادند، رعب و ترس مى‏افكنيم و جايگاه آنها آتش است و چه بد جايگاهى است جايگاه ستمكاران. " ( آل عمران آیه ٥١ ) 👌و فرمود : " إِذْ يُوحِي رَبُّكَ إِلَى الْمَلائِكَةِ أَنِّي مَعَكُمْ فَثَبِّتُوا الَّذِينَ آمَنُوا سَأُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْب‏ " " (به خاطر بياوريد) موقعى را كه پروردگارت به فرشتگانى وحى كرد من با شما هستم كسانى را كه ايمان آورده‏اند ثابت قدم بداريد. بزودى در دلهاى كافران ترس و وحشت مى‏افكنم‏ " ( انفال ١٢ ) 👌و فرمود : " خداوند گروهى از اهل كتاب را كه از آنها (مشركان عرب) حمايت كردند از قلعه‏هاى محكمشان پائين كشيد، و در دلهاى آنها رعب افكند (كارشان به جايى رسيد كه) گروهى را به قتل مى‏رسانديد و گروهى را اسير مى‏كرديد. " " وَ أَنْزَلَ الَّذِينَ ظاهَرُوهُمْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ مِنْ صَياصِيهِمْ وَ قَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَرِيقاً تَقْتُلُونَ وَ تَأْسِرُونَ فَرِيقا " ( احزاب ٢٦ ) ❕و فرمود : " و در قلب آنها ترس و وحشت افكند، به گونه‏اى كه خانه‏هاى خود را با دست خويش و با دست مؤمنان ويران مى‏كردند، پس عبرت بگيريد اى صاحبان چشم! " " قَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَ أَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يا أُولِي الْأَبْصارِ " ( حشر ٢ ) ❕در حديثى از رسول خدا ص مى‏خوانيم كه فرمود: " نصرت بالرعب مسيرة شهر! " " من از جانب خدا به وسيله ترس و وحشت دشمنان يارى شده‏ام به فاصله يك ماه " 📚 مجمع البيان جلد 2 صفحه 519 (ذيل آيه 151 آل عمران). ❕يعنى نه تنها كسانى كه در ميدان نبرد با من رو برو مى‏شوند وحشت دارند بلكه در نقاطى كه دشمن از من يك ماه راه فاصله دارد وحشت و اضطراب حاكم است! 💠در نقل دیگری پیامبر گرامی فرمود : " یکی از امتیازاتی که خداوند به من داده است , این است که مرا به وسیله انداختن ترس در دل دشمن پیروزی داده است " " نصرت بالرعب " 📚الفقیه ج ١ ص ٢٤١ 👌 در مورد لشكريان حضرت مهدى (عج) نيز مى‏خوانيم كه سه لشكر او را يارى مى‏كنند: الملائكة، و المؤمنون، و الرعب!:" فرشتگان و مؤمنان و ترس و وحشت"! 📚 اثبات الهداة جلد 7 صفحه 124 👌در نقل دیگری در مورد امام مهدی ع می خوانیم : " او با سلاح و وحشت در دل دشمنان، يارى مى‏شود " " وأَنَّهُ يُنصَرُ بِالسَّيفِ وَالرُّعبِ " 📚إعلام الورى‏: ج 2 ص 233، كشف الغمّة: ج 3 ص 313، 👌از این آیات و روایات در مورد دشمنان جبهه حق استفاده می شود که دشمنان در حقيقت سعى مى‏كنند از برون ضربه نخورند اما خداوند از درون آنها را متلاشى مى‏كند، و مى‏دانيم ضربه درونى جانكاهتر و جبران ناپذير است، چرا كه اگر تمام سلاحها و ارتشهاى دنيا در اختيار كسى باشد ولى روحيه نبرد نداشته باشد محكوم به شكست و نابودى است. 📚تفسیر نمونه ج ٢٣ ص ٤٩٩ ❕بنابراین ترس و وحشت از امری موجب شکست و نابودی می گردد , چنان که در نقلهایی آمده است که وقتی دشمنان علی ع در میدان نبرد , متوجه می شدند ضربتی که به آنها خورده است از جانب علی ع بوده است , از شدت ترس و هول و هراس در جا جان میدادند و هلاک می شدند : "فَيُقَالُ مَنْ جَرَحَكَ فَيَقُولُ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ فَإِذَا قَالَهَا مَاتَ. " 📚الفصول المختاره ص ٢٩٥ _ مناقب آل ابی طالب ج ٢ ص ٢٤١ 👌در رابطه با کرونا هم ترس و وحشت موجب اختلال در عملکرد بدن و تضعیف مقاومت می گردد که نتیجه آن شکست در برابر کرونا و مرگ است ❗️❗️ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❕مرحوم شبر می نویسد : " وهم و ترس مضر است , و چه بسا موجب مرگ شخص شوند , پس اگر شهری به جهت ورود طاعون بترسند و توهم بیخود کنند و فال بد زنند , کم کم دچار آسیب می شوند زیرا که ترس از طاعون از خود طاعون نیز کشنده تر است .... ❕گروهی از حکماء گفته اند چه بسا ماری , شخصی را بگزد اما خودش مار را نبیند و به او بگویند نیش زنبور است پس او باور کند و زنده می ماند , و چه بسا بر عکسش اتفاق می افتد و شخص می میرد . 👌گویند وجهش این است که اگر باور کند , که نیش زنبور , مار گزیدگی است , قلب هراسان و منقبض می شود و بدن سست می گردد و منافذ به سوی قلب باز می شود تا این که سم سریعا به قلب می رسد و اگر سم زنبور به قلب برسد برای مرگ شخص کافی است , و چنان چه به این باور برسد که مار گزیدگی نیش زنبور است , قلب قوی می شود و به قوت قلب بدن قوی می گردد , پس استخوان ها و گوشت محکم و منافذ مسدود می شود و سم به قلب نمی رسد " " أنّ الوهم والخوف مضرّان لمن عرضا له وربّما قتلاه، فإذا كان أهل البلد يتوهّمون ويتطيّرون بدخول أهل الطاعون عليهم تضرّروا بهم؛ لأنّ الوهم والخوف قتّالان..... أنّ طائفة من الحكماء ذكروا أنّه لو لدغت حيّة رجلًا فلم يرها وخبر أنّها لسعة زنبور حتّى صحّ عنده ذلك ربّما لم يمت. ولو انعكس عنده الحال لربّما مات. قالوا: الوجه فيه أنّه إذا اخبر عن لسعة الزنبور أنّها لدغ حيّة خاف القلب وانقبض وفتر البدن وتفتّحت المسامّ إلى القلب حتّى يكون العلّة في سرعة وصول السمّ إلى القلب، وسمّ الزنبور إذا توجّه إلى القلب كفى في موت ذلك الإنسان، وأمّا إذا صحّ عنده أنّها لسعة زنبور قوي القلب وبقوّته يقوى البدن، فتصلب العظام ويشتدّ اللحم وتنسدّ الفُرَج والمسامّ، فيشيع السمّ في كلّ البدن ولا يصل منه إلى القلب ما يقتله‏ " 📚مصابیح الانوار ج ١ ص ٦١١ 👌بنابراین در موضوع کرونا هم نباید ترس و وحشت داشت و با توکل به خداوند و تکیه به لطف او می توان بر ترس و وحشت از کرونا غلبه کرد , چنان که در ذیل توضیح مفصل داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1973 ❕رئیس خانه روان شناسان می گوید : 👌«کرونا هراسی» یک اختلال روان‌شناختی است که می‌تواند بیشتر از کرونا، عامل بیماری و مرگ باشد؛ بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و عواقب ناشی از آن باید با پرهیز از افکار منفی از بروز این اختلال دوری کرد. ❕از منظر عضو شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی، بیشترین آمار مرگ و میر تحت تاثیر کرونا هراسی است؛ وی می گوید: خیلی ها کرونا می گیرند و عادی رفتار می کنند بعد هم خوب می شوند، اما عده ای تا کرونا می گیرند حتی کمتر از یک هفته می میرند، با مقایسه این ۲ دسته مشاهده می شود که عامل کرونا هراسی در گروهی که فوت کرده اند، بیشتر بوده است به عبارتی نگرش افراد نسبت به کرونا یکی از عوامل مهم بیماری است. " 🌐https://b2n.ir/b64219 ❕بنابراین نباید از کرونا ترسید , بلکه باید در عین رعایت مراقبتها و زدن واکسن , با تکیه بر لطف و فیض الهی , با کرونا مواجه شد . @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
👌ملحد با بازنشر شبهات سال گذشته خود , مدعی شده که امام حسین علیه السلام فرموده است که هرکس مرا منکر شود , خونش حلال است و نیز مدعی است که به جوابیه ما هم در این رابطه پاسخ داده است , در ذیل پاسخ ما به او را بخوانید : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2798 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3135
جنایت یزید در واقعه حره و دفاع وهابیون از یزید !!!! 🤔 ❓درمورد واقعه حرّه بایستی بدانیم که : و حادثه مباح دانستن [ جان و مال و ناموس ] اهل مدینه و قتل صحابة به آن صورتی که ذکر شده است نبوده و اتفاق نیفتاده . و ثبت شده كه اهل شام [ سپاهیان یزید ] گرفتند از اهل مدینه بعضی چیزهایی مال آنها بود و [ واقعه حرّه] به آن صورتی نیست که در روایات ضعیفه وارد شده که جان و مال و آبرو و ناموس اهل مدینه حلال شد و برخی امور منکر دیگر. نظرات في الشرطة جلد: ١ صفحه:٥۴ بنابراین روایاتی که ذکر اباحه مدینه در آن است کلهم اجمعین ضعیف می‌باشد و محلی برای استناد نــدارد. 💠💠 👌وهابی برای دفاع از یزید ملعون , مسلمات تاریخی را که مورخین متواترا نقل کرده اند , منکر شده است با این که می داند متواترات از قضایای قطعی اند و ضعف سندی برخی از آنها خللی به اصل ماجرا وارد نمی کند . ❕واقعه حرّه، رخدادی بس تلخ و سنگین است که به سال ۶۳ هجری قمری در روزگار سلطنت یزید بن معاویه، میان لشکریان شام و مردم مدینه به وقوع پیوست. 👌واقعه حرّه رابه حق باید یکی از فجایع تاریخ دانست و در شمار زشت ترین حوادث سلطنت بنی امیه به حساب آورد. ابن مُشکویه می‌نویسد: «واقعه حرّه از سهمگین ترین و سخت ترین وقایع است». 📚تجارب الأمم، ج ۲، ص ۷۹ ❕قیام مردم مدینه در سال ۶۳ هجری قمری علیه سلطنت یزید و سلطه امویان بیش از هر چیز اعتراض گسترده و مردمی علیه سیاست‌ها و برنامه‌های حکومتی بود. این جریان خودجوش اجتماعی، پس از همدلی در انکار سلطه بنی امیه صورت گرفت، و گروه انصار، عبداللَّه بن حنظله و گروه قریش، عبداللَّه بن مطیه را به فرماندهی نیروهای رزمی خود انتخاب کردند. 📚 طبقات الکبری، ج ۵، ص ۱۰۶؛ تاریخ طبری، ج ۴، ص ۳۶۸ ❕یزید درباره مردم مدینه به مسلم بن عقبه چنین سفارش کرد: «مردم مدینه را سه بار دعوت کن، اگر اجابت کردند چه بهتر وگرنه در صورتی که بر آنان پیروز شدی سه روز آنان را قتل عام کن، هر چه در آن شهر باشد برای لشکر مباح خواهد بود. اهل شام را از آن چه می‌خواهند با دشمن خود انجام دهند باز مدار. چون مدت سه روز بگذرد از ادامه قتل و غارت دست بردار و از مردم بیعت بگیر که برده و بنده یزید باشند! هر گاه از مدینه خارج شدی به سوی مکه حرکت کن». " ... ادع القوم ثلاثه ایام فان هم اجابوک و الا فقاتلهم " 📚 اخبار الطوال، ص ۳۱۰؛ کامل ابن اثیر، ج ۴، ص ۱۱۲؛ الفتوح، ج ۳، ص ۱۸۰ _ تاریخ طبری ج ٣ ص ٣٥٣ ❕ابن قتیبه می‌نویسد: «ورود لشکر شام در بیست و هفتم ماه ذی الحجه ۶۳ هجری اتفاق افتاد و تا دمیدن هلال ماه محرّم، مدینه به مدت سه روز در چنگال سپاه شام غارت شد». 📚الامامه و السیاسه ج ١ ص ٢٢٠ _ ٢٢١ ❕مسلم بن عقبه چنان که یزید بن معاویه گفته بود به لشکر شام پس از تصرّف مدینه گفت: «دست شما باز است، هرچه می‌خواهید انجام دهید! سه روز مدینه را غارت کنید». 📚همان ج ٢ ص ١٠ ❕بدین ترتیب شهر مدینه بر لشکریان شام مباح شد و در معرض تاراج و بهره برداری همه جانبه آنان قرار گرفت، و هیچ زن و مردی در مسیر آنان از گزند و آسیب ایمنی نیافت. مردم کشته می‌شدند و اموالشان به غارت می‌رفت. 📚 الفتوح، ج ۳، ص ۱۸۱؛ کامل ابن اثیر، ج ۴، ص ۱۷ ❕در هجوم شامیان به خانه‌های مدینه , هزاران زن هتک حرمت شدند، هزاران کودک زاییده شدند که پدرانشان معلوم نبود. از این رو آنان را اولاد الحرّه می‌نامیدند. 📚الامامة و السیاسة، ج ۲، ص ۱۰؛ البدء و التاریخ، ج ۶، ص ۱۴؛ وفیات الاعیان، ج ۶، ص ۲۷۶؛ تاریخ الخلفاء، ص ۲۰۹. ❕کوچه‌های مدینه از اجساد کشته شدگان پر و خون‌ها تا مسجد پیامبر بر زمین ریخته شده بود. 📚کامل ابن اثیر ج ٤ ص ١١٣ ❕ کودکان در آغوش مادران محکوم به مرگ شده . 📚الامامه و السیاسه ج ١ ص ٢١٥ ❕و صحابه پیر پیامبر مورد آزار و بی حرمتی قرار می‌گرفتند. 📚اخبار الطوال ص ٣١٤ 👌شدت کشتار به حدّی بود که از آن پس مسلم بن عقبه را به خاطر زیاده روی در کشتن مردم «مُسرف بن عقبه» نامیدند. اهل مدینه از آن پس لباس سیاه پوشیدند و تا یک سال صدای گریه و ناله از خانه‌های آنان قطع نشد. 📚الامامه و السیاسه ج ١ ص ٢٢٠ ❕ابن قتیبه نقل می‌کند: «در روز حرّه از اصحاب پیامبر هشتاد مرد کشته شد. و بعد از آن روز، صحابی بدری باقی نماند. و از قریش و انصار هفتصد نفر به قتل رسیدند. و از سایر مردم از موالی و عرب و تابعین ده هزار نفر به قتل رسیدند». " قتل یوم الحره من اصحاب النبی ثمانون رجلا ... " 📚همان ج ١ ص ٢١٦ _ البدایه ج ٨ ص ٢٤٢ ❕مسعودی می نویسد : " در واقعه حره دو نفر از خاندان ابوطالب , چند نفر دیگر از بنی هاشم , بیش از نود نفر از قریش , بیش از نود نفر از انصار و بیش از چهار هزار نفر از دیگران که افراد شناخته شده ای نیستند کشته شدند " ... اربعه آلاف من سائر الناس ... " 📚مروج الذهب ج ٢ ص ٢٤٩ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❕یاقوت حموی می نویسد : " تعداد کشته ها از مردم عادی سه هزار و پانصد نفر و از انصار چهار هزار نفر و گفته شده هزار و هفتصد نفر و از قریش هزار و سیصد نفر " 📚معجم البلدان ج ٢ ص ٢٤٩ ❕از مالک بن انس نقل شده است : " در واقعه حره , هفت صد نفر از قاریان و حافظان قرآن که سه نفر آنان از اصحاب بودند , کشته شدند " " سبعمائه من حمله القرآن " 📚دلائل النبوه ج ٦ ص ٤٧٤ ❕سیوطی می‌نویسد: «در سال ۶۳ هجری اهل مدینه بر یزید خروج کرده و او را از خلافت خلع نمودند. یزید لشکر انبوهی را به سوی آنان فرستاد و دستور داد آن‌ها را به قتل رسانده و پس از آن به طرف مکه حرکت کرده و ابن زبیر را به قتل برسانند. لشکر آمدند. و واقعه حرّه در مدینه طیّبه اتفاق افتاد. و نمی دانی که واقعه حرّه چه بود؟ حسن یک بار نقل کرد که به خدا سوگند! هیچ کس در آن واقعه نجات نیافت. در آن واقعه، جماعت بسیاری از صحابه و از دیگران به قتل رسیدند و مدینه غارت شد و از هزار دختر باکره ازاله بکارت شد{ إنَّا للَّهِ ِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ. رسول خدا فرمود: «من اخاف اهل المدینة اخافه اللَّه و علیه لعنة اللَّه و الملائکة و الناس أجمعین»؛ «هر کس اهل مدینه را بترساند خداوند او را خواهد ترسانید و لعنت خدا و ملائکه و همه مردم بر او باد. » این حدیث را مسلم روایت کرده است». 📚تاریخ الخلفاء، ص ۲۰۹؛ سیر اعلام النبلاء، ج ۴، ص ۳۷و۳۸. ❕ابن قتیبه می‌نویسد: «مسلم بن عقبه هنگامی که از جنگ و غارت با اهل مدینه فارغ شد در نامه ای به یزید چنین نوشت: «السلام علیک یا امیرالمؤمنین … من نماز ظهر را نخواندم جز در مسجد آنان، بعد از کشتن فجیع و به غارت بردن عظیم … فرار کننده را دنبال کرده و مجروحان را خلاص کردیم. و سه بار خانه هایشان را غارت نمودیم، همان گونه که امیرالمؤمنین دستور داده بود … ». 📚الامامة و السیاسة، ج ۱، ص ۲۱۸. ❕سبط بن جوزی از مداینی در کتاب «حرّه» از زهری نقل کرده که گفت: «در روز حرّه از بزرگان قریش و انصار و مهاجران و سرشناسان و از موالی هفتصد نفر به قتل رسیدند. و کسانی که از بردگان و مردان و زنان به قتل رسیدند ده هزار نفر بود. چنان خونریزی شد که خون‌ها به قبر پیامبر رسید و روضه و مسجد پیامبر پر از خون شد. مجاهد می‌گوید: مردم به حجره رسول خدا و منبر او پناه بردند ولی شمشیرها بود که بر آن‌ها وارد می‌شد. مداینی از ابن قره و او از هشام بن حسان نقل کرده که گفت: هزار زن بدون شوهر بعد از واقعه حرّه بچه دار شدند. و غیر از مداینی هم نقل کرده اند که ده هزار زن بعد از واقعه حرّه بدون شوهر بچه دار شدند. " 📚 تذکرة الخواص، ص ۲۵۹و۲۶۰؛ البدایة و النهایة، ج ۸، ص ۲۴۲؛ تهذیب التهذیب، ج ۲، ص ۳۱۶. المنتظم فی تاریخ الملوک و الامم ج ٦ ص ١٦ ❕ابن قتیبه دینوری می‌نویسد: «جابر در ایّام حرّه از چشم نابینا بود. در برخی از کوچه‌های مدینه راه می‌رفت و می‌گفت: نابود شود کسی که خدا و رسول را ترسانیده است. مردی پرسید: چه کسی خدا و رسول را ترسانیده است؟ جابر پاسخ داد: از رسول خدا شنیدم که فرمود: هر کس اهل مدینه را بترساند گویا آن چه را نزد من است ترسانده است. مرد شامی با شمشیر خود به جابر حمله کرد تا او را بکشد. مروان آن مرد را دور کرد و دستور داد جابر را داخل منزلش کنند و در را ببندند». 📚الامامه و السیاسه ج ١ ص ٢١٤ ❕البته یکی از جاهایی که مورد هجوم و غارت سپاه شام قرار گرفت، خانه جابر بود و تمام وسایل منزلش غارت شد. 📚 سیره ابن هشام، ج ۲، ص ۱۹۴ ❕وهابی برای دفاع از مذهب جعلی اهلسنت , هر روایتی که بر روی آن دست می گذاریم , می گوید ضعیف است , خطاب به او می گوییم ما هم می دانیم که مذهب شما جعلی و توسط راویان فاسد و جاعل ایجاد شده است و انبوهی از روایات جعلی حتی در صحیح بخاری و مسلم است , و شما روایت صحیحی ندارید , چنان که در ذیل گفته ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2884 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2728 👌اما در متواترات به مانند بحث مذکور نمی توانید بر پایه تضعیفات سندی , اصل واقعه را زیر سوال ببرید , چنان که ابن تیمیه میگوید : «زیادی و تعدد راه های نقل حدیث ، برخی از آنها ، برخی دیگر را تقویت می کند که خود زمینه یقین و اطمینان به آن حدیث را فراهم می کند ، اگر چه راویان آن گروهی از فاسقان و فاجران باشند » " فَإِنَّ تَعَدُّدَ الطُّرُقِ وَكَثْرَتَهَا يُقَوِّي بَعْضَهَا بَعْضًا حَتَّى قَدْ يَحْصُلُ الْعِلْمُ بِهَا وَلَوْ كَانَ النَّاقِلُونَ فُجَّارًا فُسَّاقًا " 📚مجموع فتاوی ابن تیمیه ج ٤ ص ٣٥ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
❕معاند مفلوک کاری جز انتشار مطالب تکراری و پوسیده ندارد , در ذیل پیرامون ازدواج دختران بنی هاشم با دشمنانشان توضیحات کافی را ارائه داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/572
❕ملحد پرسش تکراری را در مورد علم غیب امامان علیهم السلام مطرح کرده است , ما در ذیل علم غیب امامان علیهم السلام را بر اساس آیات قرآن به اثبات رسانیده ایم : 🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3253 ❕و در ذیل از آیاتی که از راهنمایان الهی نفی علم غیب می کند , پاسخ گفته ایم : 🍀https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3038 🍀https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2699 🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3268 👌علم غیب آن بزرگواران روشن ترین دلیل بر ارتباط آنان با خداوند و حقانیت و حجیت سخنان و عملکردشان می باشد و دیگران با علم غیب آن بزرگواران به حقانیت آنان پی می برند , لذا امامان ع برای معرفی خود به عنوان حجت الهی , تکیه بر مساله علم غیب می کردند , چنان که در ذیل گفته ایم : 🍀https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2520 👌آن بزرگواران اجازه نداشتند که از علم غیب در مسائل شخصی خود استفاده کرده و مثلا مشکلات و گرفتاری های خود را با علم غیب حل کنند , چنان که در ذیل گفته ایم : 🍀https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1360 🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3307 🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3309 ❕البته آن بزرگواران در مواردی که صلاح می دانستند , جان دیگران را به وسیله علم غیب حفظ می کردند که در ذیل به نمونه ای از آن اشاره کرده ایم : 🍀https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4061
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
پاسخی به معاند پیرامون امام سجاد ع و قیام مردم مدینه ( واقعه حره ) ❕ما در گذشته در ذیل پاسخی , تحلیلی را با استفاده از کتاب " سیره پیشوایان " ارائه دادم که در جریان واقعه حره , مردم مدینه متمایل بودند که امام سجاد ع در شورش آنان شرکت کند و آنان را رهبری کند , اما امام سجاد ع چون از سرانجام این شورش مطلع بود که منجر به شکست می شود و با نفوذ عبدالله بن زبیر در هدایت شورش , ورود امام سجاد ع به شورش مفید نبود , چرا که امام ع نمی خواست پلی باشد تا عبدالله بن زبیر را به مقاصدش برساند . 👌حال معاند مفلوک و تیم دوزاری اش , تقاضا کرده اند که بر این تحلیل خود مستندات تاریخی ارائه دهیم . ❕ما نیز درخواست او را اجابت کرده و می گوییم : 👌از عوامل مهمی که موجب تحریک مردم مدینه برای شورش بر علیه یزید شد , ماجرای شهید شدن امام حسین ع به دست یزید بود . ❕ابن خلدون می‌نویسد: «چون ستم یزید و کارگزارانش فراگیر شد، فرزند رسول خداصلی الله علیه وآله و یارانش را کشت، مردم سر به شورش برداشتند». 📚تاریخ ابن خلدون ج ٢ ص ٣٧ ( به نقل از کتاب واقعه عاشورا و پاسخ به شبهات , علی اصغر رضوانی , ص ١٠٦ ) ❕برخی از نویسندگان می نویسند : " از جمله مهمترين عوامل نهضت در مدينه، ماجراى كشتار و سركوب و اسارت خاندان رسالت و پرده‏نشينان وحى بود كه احساسات و عواطف همه را جريحه‏دار كرده بود و توده‏ها را براى اعلان انتقام گرفتن و خشم بر حكومت اموى واداشت و علاوه بر اينها چيزى كه در برانگيختن توده مردم و واداشتن آن به انقلاب مؤثر شد، شيون بانوان بنى هاشم و گريه و زارى شديد آنان براى امام حسين عليه السّلام بود، يكى از اين بانوان در حالى كه مسلمانان را مخاطب ساخته بود مى‏گفت: «اگر پيامبر (ص) از شما بپرسد در حالى كه شما آخرين امّتها هستيد نسبت به عترت و خاندان من پس از رحلتم چه كرديد؟ شما جواب پيامبر را چه‏ خواهيد داد در حالى كه بعضى از آنان اسير و بعضى به خونشان آغشته شده‏اند! پاداش من اين نبود كه من شما را نصيحت كردم كه مبادا نسبت به خويشاوندان من پس از من بدى كنيد.» براستى كه اين سوز و گداز نسبت به اهل بيت عليهم السّلام باعث بيدارى گروههاى مردم مدينه شد و آنها را به غيرت واداشت تا به قيام مسلحانه در برابر حكومت اموى مبادرت ورزند. " 📚تحليلى از زندگانى امام سجاد عليه السلام ، نويسنده: باقر شريف قرشى / مترجم محمدرضا عطائى‏ ج‏ 2،ص: 656 ❕مردم مدینه پس از واقعه عاشورا , بسیار متاثر شدند و شیون و فریادهای خود را در کشته شدن امام حسین ع سر می دادند و گرد امام سجاد ع جمع شده و امام ع پیرامون این واقعه برای آنان سخن می گفت . 👌بشير بن حَذلَم می گوید : "وقتى به مدينه نزديك شديم، على بن الحسين (زين العابدين) عليه السلام پياده شد. بارش را بر زمين گذاشت و خيمه‏اش را بر پا كرد و زنان را پياده نمود و فرمود: «اى بشير! خدا، پدرت را رحمت كند كه شاعر بود. آيا تو هم مى‏توانى شعر بسرايى؟». گفتم: آرى، اى پسر پيامبر خدا! من هم شاعرم. فرمود: «پس به مدينه برو و خبر كشته شدن حسين عليه السلام را اعلام كن». اسبم را سوار شدم و تاختم تا وارد مدينه شدم. وقتى به مسجد پيامبر رسيدم، صدايم را بغض‏آلود، بلند كردم و چنين سرودم: اى مردم يثرب! اين شهر، ديگر جاى نشستن نيست. حسين، كشته شد! مانند باران، بگِرييد. تنَش در كربلا، گلگون افتاده‏ و سرش بر تيرك‏ها، چرخانده مى‏شود. ❕آن گاه گفتم: اين، على بن الحسين (زين العابدين عليه السلام) است كه با عمّه‏ها و خواهرانش در نزديكى شما فرود آمده‏اند و در آستانه وارد شدن بر شمايند و من، فرستاده اويم. جايش را نشانتان مى‏دهم. 👈هيچ زن پرده‏نشين و پوشيده‏اى نبود، مگر اين كه با صورتى باز، از پشت پرده‏ها بيرون آمد، با سر برهنه و سيلى به صورتْ‏زنان. آنان، شيون مى‏كردند. من زن و مردِ گريانى بيش از آن روز نديده‏ام و نيز روزى را تلخ‏تر براى مسلمانان پس از در گذشت پيامبر خدا 👉 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❕از كنيزى شنيدم كه بر حسين عليه السلام نوحه‏سرايى مى‏كرد و مى‏گفت: كسى، خبر مرگ آقايم را دردمندانه آورد. آن خبر مرگ، مرا بيمار كرد و مصيبت‏زده. .... آن گاه آن كنيز گفت: اى جارچى! با خبر مرگ ابا عبد اللّه، اندوه ما را تازه كردى و زخم‏هايى را كه هنوز بهبود نيافته بود، خراشيدى. تو كه هستى، رحمت خدا بر تو؟ گفتم: من بَشير بن حَذلَم هستم كه مولايم على بن الحسين عليه السلام مرا فرستاد و خودِ او، فلان جا با خانواده ابا عبد اللّه الحسين عليه السلام و زنانش فرود آمده است. ❕آنان، مرا در همان جا رها كردند و بيرون دويدند. من هم اسبم را هِى كردم و به سوى آنان، باز گشتم و ديدم كه راه و همه جا پُر از جمعيت است. از اسبم پياده شدم و جمعيّت را شكافتم تا به درِ خيمه نزديك شدم. على بن الحسين عليه السلام داخل آن بود و در حالى كه با پارچه‏اى اشك‏هايش را پاك مى‏كرد، بيرون آمد. پشت سرِ امام عليه السلام، خادمى صندلى در دستش بود و آن را براى ايشان گذاشت. امام عليه السلام بر روى آن نشست؛ ولى نمى‏توانست جلوى اشكش را بگيرد. صداى گريه مردم، بلند شد و ناله كنيزكان و زنان به هوا برخاست. مردم از هر سو، امام زين العابدين عليه السلام را تسلّى مى‏دادند و آن مكان، يكپارچه آه و فغان شد. ❕امام عليه السلام با دستش اشاره كرد كه: «ساكت باشيد» و هيجان مردم، فرو نشست.آن گاه امام عليه السلام فرمود: ... " اى قوم! خداى متعالِ ستودنى، ما را با مصيبت‏هايى سنگين و شكافى بزرگ در اسلام، آزموده است. ابا عبد اللّه عليه السلام و خاندانش كشته شده‏اند، زنان و كودكانش اسير گشته‏اند و سر او را بر بالاى نيزه، در شهرها چرخانده‏اند و اين، مصيبتى است كه نظيرى ندارد. " ❕اى مردم! كدام يك از مردان شما، پس از شهادت او، شادى مى‏كنند و كدامين چشمِ شما مى‏تواند اشك خود را نگاه دارد و آن را از ريختن، باز دارد؟ بر شهادت او، آسمان‏هاى استوارِ هفتگانه و درياها با امواج خود و آسمان‏ها با ستون‏هاى [نامرئى‏] خود و زمين با كرانه‏هاى خود و درختان با شاخه‏هاى خود و ماهى‏ها در ژرفاى درياها و فرشتگان مقرّب و همه آسمانيان، گريستند. ❕اى مردم! كدامين قلب از شهادت او نشكافت؟! يا كدامين دل بر او نسوخت؟! يا كدامين گوش، اين مصيبت شكافنده اسلام را شنيد و از شنيدن، باز نمانْد؟! ❕اى مردم! ما رانده شده و آواره، از شهرها تبعيد و دور گشته‏ايم، .... بى آن كه گناهى انجام داده يا ناپسندى را به جا آورده و يا ضربه‏اى به اسلام زده باشيم، و مانند اين را در باره پدرانِ پيشين خود نيز نشينده‏ايم «و اين، دروغ‏بستنى، بيش نيست». ❕به خدا سوگند، اگر پيامبر آن اندازه كه سفارش رعايت ما را به ايشان كرد، سفارش به جنگ با ما مى‏كرد، نمى‏توانستند از آنچه با ما كردند، بيشتر انجام دهند! پس «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ» از مصيبتى به چه بزرگى و دردناكى و دهشتناكى و سختى و وحشتناكى و تلخى و گران‏بارى! آنچه را كه به ما رسيده و بر ما كارگر شده، نزد خدا مى‏نهيم و به حساب او مى‏گذاريم، كه او پيروزمند و انتقام‏گيرنده است». " ... فَوَجَدتُ النّاسَ قَد أخَذُوا الطُّرُقَ وَالمَواضِعَ، فَنَزَلتُ عَن فَرَسي وتَخَطَّيتُ رِقابَ النّاسِ حَتّى قَرُبتُ مِن بابِ الفُسطاطِ، وكانَ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ عليه السلام داخِلًا فَخَرَجَ ومَعَهُ خِرقَةٌ يَمسَحُ بِها دُموعَهُ، وخَلفَهُ خادِمٌ مَعَهُ كُرسِيٌّ، فَوَضَعَهُ لَهُ وجَلَسَ عَلَيهِ وهُوَ لا يَتَمالَكُ مِنَ العَبرَةِ، فَارتَفَعَت أصواتُ النّاسِ بِالبُكاءِ وحَنينُ الجَواري وَالنِّساءِ، وَالنّاسُ مِن كُلِّ ناحِيَةٍ يُعَزّونَهُ، فَضَجَّت تِلكَ البُقعَةُ ضَجَّةً شَديدَةً...." 📚الملهوف: ص 226، بحار الأنوار: ج 45 ص 147 ❕طبری و دیگران می نویسند : " هنگامى كه اسيران به مدينه وارد شدند، زنى از خاندان عبد المطّلب، با موهايى پريشان، دست بر سر و گريان، به پيشواز آنان آمد و چنين مى‏گفت: چه مى‏گوييد، اگر پيامبر به شما بگويد: اى آخرين امّت! پس از من‏ چه كرديد با عترت و خاندانم؟ برخى از آنان، اسيرند و برخى‏شان، به خون آغشته‏اند. اين، پاداش خيرخواهى من برايتان نبود که با خويشاوندان من، بدرفتارى كنيد! " " لَمّا دَخَلوها [أي دَخَلَ الأَسرَى المَدينَةَ] خَرَجَتِ امرَأَةٌ مِن بَني عَبدِ المُطَّلِبِ، ناشِرَةً شَعرَها، واضِعَةً كُمَّها عَلى رَأسِها، تَلَّقاهُم وهِيَ تَبكي‏ ... " 📚تاريخ الطبري: ج 5 ص 390، تهذيب الكمال: ج 6 ص 429، الكامل في التاريخ: ج 2 ص 579 💠ادامه 👇