eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.5هزار دنبال‌کننده
811 عکس
442 ویدیو
56 فایل
آوینی در ساحت انقلاب اسلامی ایستاده و از ادبیات فلسفی برای تبیین آن کمک می‌گیرد. به تعبیری، او فرزند انقلاب است. 📚 #ماجرای_فکر_آوینی پرداختی به انقلاب اسلامی و آنچه بدان مربوط است به سبک شهید آوینی راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از چی کتاب
هدایت شده از چی کتاب
هدایت شده از چی کتاب
هدایت شده از چی کتاب
هدایت شده از چی کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الليلُ مسمار يُدَقُ في صدري الصديع. شب، میخی است که در سینه‌یِ دردمندم کوبیده می‌شود. •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 امشب را ساده از دست ندهید 📌سه خصوصیت مهم شب عرفه 1⃣ توبه مقبول است 2⃣دعا مستجاب است 3⃣ عبادات در آن معادل ۱۷۰ سال است 🎙مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی ➖➖➖➖➖➖➖ 📱به بپیوندید: @tahzib_alborz
ـ صاحِبى فى وَحْدَتى یا غِیاثى فى کُرْبَتى یا وَلِیّى فى نِعْمَتى یا اِلـهى وَاِلـهَ آبائى رفیق و همدمم در تنهایى ... اى فریادرس من در گرفتارى ... اى ولى من در نعمتم ... اى معبود من و معبود پدرانم 💞 •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گذشته مباش و غمت مباد من سالهاست هـیـچ نمی آورم به یــاد بی اعتنا شدم به جهان، بــی تـــو آنچنان کز دیدن تو نیز نه غمگین شوم نه شــاد رسم این مگر نبود که گر آتشم زنی خاکستر مرا نسپاری به دست بــاد •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
عِندَما يُريدون الحب ، يأتون بأجمل الكلمات لاختِراق القُلوب و مَتى يُريدونَ الذهاب إنَهُم ، يبحثون عَن أقل الأعذار لكسر القُلوب…! آن هنگام که خواهانِ عشق‌‌اَند، زیباترین واژه‌ها را می‌آورند برای نفوذ در قلب‌ها... و آنگاه که می‌خواهند بروند، پیِ کمترین بهانه‌ها هستند برای شکستنِ دل‌ها…! •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 جناب مصطفی محقق داماد اخیرا افاضاتی داشته‌اند که البته تکرار سخن منسوخ نظریه‌پردازان غربی سکولاریسم است. سخنی که سال‌ها پیش پاسخ داده شده... ایشان و هم‌فکرانشان تمام همّتشان را گماشته‌اند که جامعه اسلامی را در لجنزار سکولاریسم غرق کنند. البته، نه ایشان، نه هم‌فکرانشان سخن جدیدی ندارند هرآنچه جریان استعمار و توسعه و فلاسفه غرب گفته‌اند قِی می‌کنند. ✅ استاد احمدحسین شریفی پیشنهاد راه‌گشا و پاسخ مجملی به این صحبت‌ها داشته‌اند که در پیام بعدی می‌توانید بخوانید. پ.ن: هم‌فکران محقق داماد در راستای نهادینه کردن تفکر سکولاریسم در حوزه، تشکلی است با نام نشست دوره‌ای اساتید که با شعار حفظ استقلال حوزه شروع به کار کرد. البته منظور از این شعار تقویت حوزه سکولار و مقابله با جریان حوزه انقلابی قم است. از اعضا اصلی این نشست میتوان از علوی بروجردی، سید محمد یثربی و هادوی تهرانی نام برد. پ.ن ۲: اساتید مطرح فلسفه در دانشگاه که سعی در ترویج تفکر سکولار در ایران دارند؛ بیژن عبدالکریمی، محمد مجتهد شبستری، مصطفی ملکیان و شفیعی کدکنی هستند. ...
🔴سخنی با آیت‌الله محقق داماد: درباره درست یا غلط بودن پسوند اسلامی برای علوم انسانی 🖊احمدحسین شریفی جناب استاد آیت‌الله مصطفی محقق‌داماد، ریاست محترم گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۶ تیر ۱۴۰۲ در مصاحبه‌ای که در سایت انتخاب منتشر شده است می‌گوید: «معتقدم رشته‌های مختلف علوم انسانی اکثراً جزو علوم به معنای خاص یا Science است. روانشناسی علم است؛ جامعه‌شناسی علم است و روش علمی می‌خواهد. علم نه مسلمان است و نه کافر. شیمی نه مسلمان است و نه کافر. مثلاً اینکه فرمول شیمیایی آب از ترکیب H۲O حاصل می‌شود، ... نه مسلمان است و نه کافر! این علم است و ربطی به اسلام و کفر ندارد. به هرحال من چندان موافق اسلامی شدن علوم انسانی نیستم؛ چرا؟ چون علم از مقوله هستی است و دین از مقوله بایستی است. هستی و بایستی دو مقوله متفاوت هستند. ...» (https://www.entekhab.ir/fa/news/731445 ) ⭕️بیان چند ملاحظه می‌دانم که جناب استاد به صورت استطرادی به این بحث ورود کرده‌اند و طبیعتاً‌ فرصت لازم برای تشریح دقیق ابعاد مختلف دیدگاه خود نداشته‌اند. به همین دلیل از همین‌جا از ایشان دعوت می‌کنم به هر گونه و در هر مکان و زمانی که صلاح می‌دانند، دیدگاه خود را به صورت تفصیلی و دقیق عرضه کنند تا بتواند باب گفتگوی عالمانه‌تری را فراهم کند. علاقه‌ای که حضرت استاد به گفتگو و بحث علمی دارند این جسارت را به این بنده می‌دهد که به عنوان دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی از ایشان دعوت کنم تا با حضور مدافعان ایده علوم انسانی اسلامی، به عنوان یکی از پیش‌نشست‌های هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در هر زمان یا مکانی که خود ایشان صلاح می‌دانند برای گفتگو در این باب، در محضر ایشان باشیم. 🔻در عین حال، ناظر به همین عباراتی که منتشر شده است، چند ملاحظه کوتاه را بیان می‌کنم: اولاً، «علوم انسانی» تماماً از مقوله «هستی» نیستند؛ بخش عمده‌ای از آنها از مقوله «بایستی» است. ثانیاً، «دین» نیز تماماً از مقوله «بایستی» نیست؛ بسیاری از گزاره‌های دینی از مقوله «هستی‌»‌اند. اکثر قریب به اتفاق آیات مربوط به معرفت، جهان، خدا و انسان از مقوله هستی‌اند و نه بایستی. ثالثاً، «بایدها» ریشه در «هست‌ها» دارند: از نگاه اسلام و بر اساس حکمت عملی شیعی، «بایدهای اسلامی» ریشه در «هست‌ها» دارند و بلکه بیانی دیگر از «هست‌ها»یند. مگر نه اینکه «الاحکام الشرعیة تابع للمصالح و المفاسد الواقعیة» رابعاً، «هستی» غیر از «فهم هستی» است: درست است که واقعیت و هستی در مقام ثبوت، مسلمان و غیرمسلمان ندارد، اما «تلقی از واقعیت» چطور؟ «فهم واقعیت» چطور؟ «نوع نگاه به واقعیت» چطور؟ آیا اینها هم مسلمان و غیر مسلمان ندارد؟ یعنی آیا تلقی فلسفه اسلامی و به طور کلی اسلام، از «هستی»، با تلقی فلسفه اومانیستی از هستی تفاوتی ندارد؟ آیا «فهم توحیدی» از الوهیت با «فهم تثلیثی» از آن تفاوتی ندارد؟ خامساً، علوم انسانی غیر از علوم طبیعی‌اند: علوم انسانی را در صورتی می‌توان در زمره شیمی و فیزیک به شمار آورد که موضوع، مسائل، غایات و روش‌های آنها یکسان باشد. در حالی که «موضوع علوم انسانی» متفاوت با «موضوع علوم طبیعی» است و جالب است که خود جناب استاد محقق داماد در همین مصاحبه به این مسأله اشاره می‌کند! و اگر «تمایز موضوعی» را پذیرفتید چاره‌ای ندارید جز آنکه «تمایز روشی» را نیز بپذیرید، زیرا «روش زاییده و مولود موضوع» است؛ و نه امری قراردادی و تحمیلی بر موضوع. 🆔@ahmadhoseinsharifi 🌹 •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر آفاق وسیع دل های ما از آفتاب بی غروب توکل نور و گرما نمی گرفت. بدون تردید هیچ یک از ما پای در راهی اینچنین نمی نهاد... ما را اجبار و اکراه بدین جا نکشانده است که دشواری ها راه بر ما ببندد! راه حق محفوف در بلایا و دشواری هاست :) •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
هرکسی دِل به کسی داده در این شهرِ غریب ما که غیر از تــــو نداریم، چه باید بکنیم؟! •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
عید غدیر به همگی خصوصا سادات معظم مبارک ❤️🌹 تا الآن که عیدی‌ای شامل حال ما نشده ببینم از سادات حاضر در کانال کسی اعلام آمادگی میکنه☺️ •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پيامبر اکرم صلی‌اللّه‌عليه‌و‌آله: 🔹 يا عَلىُّ وَ لِلصّالِحِ ثَلاثُ عَلاماتٍ: يُصْلِحُ ما بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللّهِ تَعالى بِالْعَمَلِ الصّالِحِ وَ يُصْلِحُ دينَهُ بِالْعِلْمِ وَ يَرْضى لِلنّاسِ ما يَرْضى لِنَفْسِهِ 🔸 اى على! انسان صالح سه نشانه دارد؛ 🔻با عمل صالح، ميان خود و خداوند را اصلاح مى‌كند... 🔻با علم، دينش را اصلاح مى نمايد... 🔻و براى مردم، همانى را مى‌پسندد كه براى خود مى‌پسندد. 📚 میراث حدیث شیعه، ج ۲، ص ۳۵ •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
❇️منشأ سکولاریسم در دنیای اسلام آیت‌الله مصباح یزدی (رضوان الله علیه) ☀️روایات فراوان در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) 🔹از پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) روایات فراوانى نقل شده است كه در آنها تعبیراتى از قبیل خلیفه، ولىّ، مولا و تعابیر دیگرى شبیه آنها در شأن امیرالمؤمنین(علیه السلام) صادر شده است. بسیارى از این روایات را اهل تسنن نیز نقل كرده اند. بعضى از این تعبیرات به قدرى صریح است كه اگر شخصى بدون غرض آنها را مطالعه كند، هیچ شك و شبهه‌اى در مورد ولایت و خلافت حضرت على(علیه السلام) براى او باقى نخواهد ماند. به همین علت بعضى از علماى اهل تسنن كه این گونه احادیث را جمع آورى كرده و در این زمینه آثارى را تألیف كرده اند، به جهت اهتمام نسبت به گردآورى روایات پیرامون مدح امیرالمؤمنین(علیه السلام) و یا اثبات ولایت و خلافت ایشان، متهم به تشیع شده اند. این گونه روایات فراوان است و در كتب متعددى ثبت شده است، كه علاقه مندان مى‌توانند به آنها مراجعه كنند. 🚫شبهه در روایات 🔹 نكته مهم در این میان، تشكیكى است كه درباره مضمون این روایات صورت مى‌پذیرد. از صدر اسلام افرادى كه در مقام بحث و جدل مغلوب شده و بر آنها ثابت مى‌شد كه این تعبیرات از پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) صادر شده و معنایى جز خلافت حضرت على(علیه السلام) ندارد، متعصبانه با طرح شبهه‌هاى شیطانى، به تحریف معنوى این روایات دست مى‌زدند. از جمله این شبهات این است كه: مى پذیریم كه بعد از وفات پیغمبر(صلى الله علیه وآله) وظیفه‌اى كه بر عهده ایشان بوده به حضرت على(علیه السلام) منتقل شده است. اما كار پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ابلاغ رسالت و دین خدا بود و وظیفه دیگرى نداشت؛ از این رو وظیفه حضرت على(علیه السلام) بعد از پیغمبر(صلى الله علیه وآله) ، به عنوان خلیفه آن حضرت، تبلیغ دین خدا است و وظیفه دیگرى بر عهده آن حضرت نیست! ❌ سکولاریسم بر اساس شبهاتى از این قبیل، منشأ سكولاریزم، یعنى تفكیك دیانت از سیاست، از صدر اسلام پیدا شد. از همان ابتدا كسانى مى‌گفتند مسأله ریاست بر امت و به تعبیر دیگر «امامت»، مربوط به زندگى دنیا و اداره امور آن است و ربطى به «رسالت» ندارد. پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) ، رسول خدا و مأمور ابلاغ پیام‌هاى خدا به مردم بود، اما امامت و حكومت بر مردم و وجوب اطاعت مردم از آن حضرت در امور دنیا ثابت نشده است! از این رو درباره حضرت على(علیه السلام) نیز كه خلیفه آن حضرت است، ثابت نیست. بنابراین گرچه حضرت على(علیه السلام) خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) است، لكن چون بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) تنها «ابلاغ» پیام‌هاى خداوند واجب بوده است، به همین دلیل براى حضرت على(علیه السلام) نیز به عنوان خلیفه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) امرى بیش از این ـ تبلیغ دین ـ ثابت نیست! خلاصه، مسأله حكومت از مسأله تبلیغ دین جدا است و خلافت امیرالمؤمنین(علیه السلام) از پیامبر(صلى الله علیه وآله) كه در روایات آمده فقط در امر تبلیغ دین است! شاید تعجب كنید كه چگونه ممكن است در صدر اسلام چنین مسأله‌اى مطرح شده باشد؟! اما واقعیت این است كه اتفاقاً پایه و اساس ماجراى سقیفه بر همین نظریه استوار بود. هنوز پیكر مبارك پیغمبر اكرم(صلى الله علیه وآله) به خاك سپرده نشده بود كه عده‌اى در سقیفه جمع شدند تا براى امت، خلیفه و امام تعیین كنند. معنى این كار آن بود كه خدا و پیامبر فقط در امر دین دخالت مى‌كنند و مسأله رهبرى جامعه و حكومت چون مربوط به دین نیست، از این رو خدا و پیامبر نیز چیزى در مورد آن نفرموده‌اند و ما خود باید در این باره تصمیم بگیریم! معناى این كار، تفكیك دین از سیاست بود و نطفه این نظریه در سقیفه بسته شد. 📚 در پرتو ولایت، ص۹۴   •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
این چه خوب بود👇😊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا