eitaa logo
تحلیل دینی سیاسی اقتصادی
78 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
232 فایل
ارتباط بابنده: @rezahaghshenas
مشاهده در ایتا
دانلود
چشم باز کن وگوش جان بسپار که فاطمه در مسیرولایت بی طرف نبود،و لحظه ای ازجهادتبیین دست برنداشت برای همین است که روضه ی بیت الاحزانش تاابد به گوش میرسد.. فاطمه یعنی وقتی پای ولی خدا درمیان است از هرچیز غیراوبریده باشی و خودت را دراوفانی کرده باشی تا بتوانی برای خدا قیام کنی و فدائی اوباشی و ولو تنهایی.. اصلا مگر میتوان فاطمه را تفسیر کرد.. مگرنمیبینی که عقول از کنه معرفت او بریده اند.. شهادت سیده دوعالم حضرت خانوم فاطمه زهرا عصمت الله الکبری را خدمت آقاومولامون صاحب الزمان وهمه ی دوستداران وشیعیان حضرت تسلیت عرض میکنیم..🖤
📸 | به لطف او، از «ولایت» با خبر هستیم 🔸️هيچ كس در عالم به اندازه حضرت زهراسلام‎الله‎علیها از ولايت حمايت نكرد، در چه مدت؟ بين ۷۵ تا ۹۵ روز؛ اما در ظرف همين مدت كوتاه آنچنان نقشى آفريد كه اگر حضرت زهراسلام‎الله‎علیها نبود، من و شما شايد از حقيقت ولايت خبرى نمى‏داشتيم. اگر ما امروز چيزى از اسلام و تشيع و ولايت مى‏دانيم، به بركت همان چند روز زندگى حضرت زهراسلام‎الله‎علیها بعد از رحلت پيغمبر اكرم‎صلی‎الله‎علیه‎وآله است كه براى حمايت از مقام ولايت آن سخنراني‎ها را كردند. ۱۳۸۱/۰۵/۱۳ 📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از بینش راهبردی
تا همین هفته پیش زمین و زمان را تهدید می‌کردند که فردای سقوط جمهوری اسلامی شما را از فلان درخت یا تیربرق آویزان و اعدام میکنیم! اما امروز ژست روشنفکری برشان داشته و می گویند: نه به اعدام! همینقدر بی شرف!
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | تشنگان وصل 🌷 رهبر انقلاب: اینکه شما می‌بینید و می‌شنوید بعضی از این شهدای ما عاشقانه میکردند، خدای متعال یک نوری به دل آنها انداخته بود؛ با این نور یک حقیقتی را میدیدند، این بود که عاشق شهادت بودند. 👈 شهید سلیمانی میگفت... تهدیدش کردند که تو را میکشیم، گفت من دارم در بیابانها دنبالش میگردم، بلندی و پستی‌ها را طی میکنم دنبال همین. ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ 🔺️ رسانه KHAMENEI.IR بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، نماهنگ "تشنگان وصل" را منتشر میکند. 📥 سایر کیفیت‌ها👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=51359
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای هجوم به خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها از زبان رهبرمعظم انقلاب
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاموشی در جنوب پاریس 🔹منابع فرانسوی بامداد امروز از قطعی برق گسترده در شهر پاریس و خاموشی مناطق جنوب پایتخت فرانسه خبر دادند. 🔹شرکت شبکه انتقال برق فرانسه: این قطعی برق که به‌دلیل نقص فنی در ترانسفورماتور منبع انرژی یکی از شعبه‌های این شرکت رخ داد، ۱۲۵ هزار مشترک را در خاموشی فرو برد. 🔹دولت فرانسه پیش از این نیز هشدار داده بود که به‌دلیل فاصله بین عرضه و تقاضا، ممکن است خاموشی‌هایی تا حداکثر ۲ ساعت رخ دهد. @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
رئیس‌مجلس: بخش خصوصی به پیمانکار دست دوم تبدیل شده است 🔹در برنامه هفتم توسعه باید بحث مربوط به موضوعات استانی و امور تصدی‌گری در استان‌ها به شورای برنامه‌ریزی استان‌ها واگذار شود. 🔹در سطح ملی فقط باید برای مسائل ملی و کلان کشور تصمیم‌گیری و گره‌گشایی شود. متاسفانه در حال حاضر ظرفیت‌های بخش خصوصی در کشور خفه شده و آنها معترض هستند و می‌گویند به پیمانکاران دست دوم تبدیل شده‌اند. @Farsna - Link
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ تردید بی‌پایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیه‌ای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش نخست 🔸 جناب سروش محلاتی در مطلبی با عنوان «این معارضان، محارب نیستند» در دو بخش، به نفی صدق عنوان بغی و محاربه پرداخته و در اجرای مجازات این دو عنوان، درباره کسانی که رفتار خشونت‌آمیز داشته و مرتکب قتل و جرح شده‌اند، تردید می‌نماید! ♨️ اشکال به تردید در عنوان «بغی» به نظر وی، حرکتهای خشونت‌آمیز در نظام اسلامی، دو دسته است: ➖ یا حرکت سازمانی است که به آن «فئة باغیة» گفته می‌شود ➖ و دسته دیگر، حرکت اعتراضی پراکنده است که صدق بغی نمی‌کند. وی برای اثبات این مدعا، به کلام شیخ طوسی استناد کرده که؛ شرط صدق عنوان بغی، سازمانی‌بودن آن است و اعتراض خشونت‌آمیز مشمول عنوان بغی نیست. 🔺 این دیدگاه، موافق با موازین فقهی نیست و اشکالات عدیده‌ای بر آن وارد است: 1⃣ اولاً: استناد او به کلام شیخ طوسی و صاحب جواهر، مفید هیچ نکته فقهی نیست، چرا که رأی شیخ طوسی در مقام، حاکی از شهرت میان متقدمین ندارد؛ زیرا؛ او فقط در «المبسوط» به این رأی تصریح کرده و در «الخلاف» و «النهایة» به تعریف غالب اکتفا کرده: «الباغي: من خرج على إمام عادل، و قاتله، و منع تسليم الحق اليه، و هو اسم ذم».(۱) و دیگر اینکه، فقهای متقدم بر شیخ طوسی نیز متعرض به آن نشده و فقط ابن ادریس(۲) و ابن حمزه طوسی(۳) از او تبعیت کرده، و در مقابل، فقهای دیگری مانند علامه حلی، نظر مقابل یعنی «صدق عنوان بغی حتی با یک نفر» (۴) را تقویت کرده و شهید ثانی نیز قول علامه را «حسن» دانسته است.(۵) با این وصف، نه شهرتی وجود دارد و نه اتفاق نظری، پس، این استناد به کلام شیخ خالی از وجه فقهی است. 2⃣ ثانیاً: ایشان ادعا کرده؛ فقها فقط به گروهی که به صورت سازماندهی‌شده، مرتکب خشونت می‌شوند اطلاق «فئة باغیة» کرده‌اند که حکومت موظف به برخورد با آنهاست؛ اما اعتراضات پراکنده که حتی با قتل و جرح همراه است، مشمول عنوان بغی نمی‌شود. با جستجو در متون فقهی، معلوم می‌گردد که چنین نسبتی به فقها درست نبوده و اینگونه نیست که، ایشان عنوان بغی را منحصر در «فئة باغیة» کرده باشند. به علاوه اینکه، این تعبیر، متخذ از روایت معروفی است که در منابع روایی فریقین آمده و اشاره به شهادت عمار در جنگ صفین به دست معاویه علیه اللعنة دارد، و در غالب موارد در متون فقهی، با نظر به همین معنا در کلام فقها استفاده شده است. 3⃣ ثالثاً: تعریفی که فقها از عنوان «باغی» ارائه کرده‌اند به اینکه: «کل من خرج علی امام عادل»(۶) که به نظر می‌رسد از روایت ذیل آیه شریفه «فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ باغٍ وَ لا عادٍ»(۷) استفاده کرده‌اند که می‌فرماید: «الباغي؛ الخارج على الإمام‏»(۸) عموم این تعریف، شامل هر خارجی می‌شود؛ چه قلیل باشد چه کثیر، چه سازمانی باشد چه نباشد. همانطور که صاحب جامع المقاصد نیز می‌گوید: «و هي بعمومها تتناول الآحاد، و ما فوقهم»(۹) 4⃣ رابعاً: روایتی از حفص بن غیاث به نقل از امام صادق(سلام الله علیه) وارد شده که، کیفیت مواجهه با بغات را بعد از هزیمت ایشان تبیین می‌کند: «عَنْ حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الطَّائِفَتَيْنِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ إِحْدَاهُمَا بَاغِيَةٌ وَ الْأُخْرَى عَادِلَةٌ فَهَزَمَتِ الْعَادِلَةُ الْبَاغِيَةَ فَقَالَ لَيْسَ لِأَهْلِ الْعَدْلِ أَنْ يَتْبَعُوا مُدْبِراً وَ لَا يَقْتُلُوا أَسِيراً وَ لَا يُجْهِزُوا عَلَى جَرِيحٍ وَ هَذَا إِذَا لَمْ يَبْقَ مِنْ أَهْلِ‏ الْبَغْيِ‏ أَحَدٌ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ فِئَة يَرْجِعُونَ إِلَيْهَا فَإِذَا كَانَ لَهُمْ فِئَةٌ يَرْجِعُونَ إِلَيْهَا فَإِنَّ أَسِيرَهُمْ يُقْتَلُ وَ مُدْبِرَهُمْ يُتْبَعُ وَ جَرِيحَهُمْ يُجْهَزُ»(۱۰) عموم فقهایی که به احکام بغاة پرداخته‌اند، به این روایت استناد کرده و بغات را به دو دسته تقسیم کرده‌اند: بغاتی که دارای فئة و رئیس هستند و بغاتی که بدون فئة و رئیسند؛ از جمله شیخ طوسی: «و أهل البغي على ضربين: ضرب منهم يقاتلون و لا تكون لهم فئة يرجعون اليه. و الضّرب الآخر تكون لهم فئة يرجعون إليه.»(۱۱) رفتار با هرکدام متفاوت از دیگری است. این افتراق حکم میان بغاة با وجود صدق عنوان بغی بر هر دو دسته - هم در روایت و هم در اقوال فقها- حکایت از آن دارد که، مقاتله اولیه با باغی، بدون در نظر گرفتن «فئة» انجام می‌شود و بعد از هزیمت است که باید باغیان دارای فئة را از فاقد فئة تفکیک کرده و با هرکدام متفاوت رفتار نمود. 📌 ادامه در فرسته بعد... @Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ تردید بی‌پایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیه‌ای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش دوم 5⃣ خامساً: احتمال می‌رود، از آیه شریفه «وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَى الْأُخْرى‏ فَقاتِلُوا الَّتي‏ تَبْغي‏ حَتَّى تَفي‏ءَ إِلى‏ أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطين‏»(۱۲) و برخی نصوص دیگر از جمله روایت حفص بن غیاث که گذشت، با نظر به تعبیر «طائفتین» اینگونه استفاده شود که، آیه و روایت، دلالت بر بغی بیش از یک نفر دارند؛ حال ممکن است، قلیل باشند یا کثیر. اگر هم چنین باشد، اما به هیچ وجه، حکایت از «خروج سازمانی» ندارد. ممکن است یک نفر خروج بر امام کند و دیگرانی دفعتاً حول او جمع شوند و به مقاتله با امام بپردازند بدون آنکه، سازماندهی در میان باشد. و کلام شیخ طوسی که مورد استناد جناب سروش محلاتی قرار گرفته، ظاهر در اخذ قید «کثرت» است و هیچ اشعاری به «سازمانی‌بودن» ندارد: «أن يكونوا في منعة لا يمكن كفهم و تفريق جمعهم إلا بإنفاق و تجهيز جيوش و قتال، فأما إن كانوا طائفة قليلة و كيدها كيد ضعيف، فليسوا بأهل البغي»(۱۳) همانطور که پیداست، نکته قتال در کلام شیخ، وجود کثرتی است که نیاز به دفع شدید دارد و عنوان بغی را منحصر به سازمانی یا فئه‌ای‌بودن نمی‌کند. تمام الکلام اینکه، ملاک صدق عنوان بغی «الخروج علی الإمام» است، چه خارجیین، قلیل باشند چه کثیر، چه سازمانی باشند چه نباشند. 6⃣ سادساً: او، با استناد به اینکه، شیخ طوسی میان اقدام ابن ملجم، لعنه الله، با دیگر بغاة تفاوت قائل شده و آن را بغی ندانسته، و با استناد به کلام حضرت امیر(سلام الله علیه) که دال بر عفو قاتل دارد، سخن حضرت را به معنای عدم صدق عنوان بغی بر فعل آن ملعون ازل و ابد دانسته است. در حالیکه، از عفو حضرت نمی‌توان عدم صدق عنوان بغی را کشف نمود، بلکه ممکن است به ملاک دیگری، مورد عفو قرار گرفته، ضمن آنکه، ملاک صدق عرفی عنوان بغی (خروج بر امام) وجود دارد و مانعیت از صدق عنوان، باید به دلیل حاکمی باشد که به تعبد، فعل ابن ملجم را از عنوان خارج نماید، در حالیکه چنین دلیلی در مقام نیست. 📌 ادامه در فرسته بعد... @Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ تردید بی‌پایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیه‌ای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش سوم ♨️ اشکال به تردید در عنوان محارب اما در خصوص بخش دوم متن که درباره عنوان «محاربه» است. نکته‌ای که در این خصوص قابل طرح می‌باشد ناظر بر کلام اوست که می‌گوید: «آیا کسانی که قصد اخلال در امنیت عمومی نداشته و صرفاً در اعتراض به حکومت، دست به رفتارهای خشن می‌زنند و یا مرتکب قتل یا جرح نسبت بخصوص مأموران حکومتی می‌شوند، کارشان مصداق "یسعون فی الأرض فساداً" بوده و مستحق مجازات محارب هستند، و یا تحت عناوین دیگری مجازات شده و کیفرشان متفاوت از محارب است؟» او در صدق عنوان محاربه بر این افراد تردید دارد، چرا که با وجود اینکه آنها مرتکب قتل و جرح شده‌اند، و لیکن چون قصد اخلال نداشته‌اند، پس مصداق محارب نیستند و فعل ایشان افساد فی الأرض نیست. 🔺 این دیدگاه نیز صواب نبوده و مخدوش می‌باشد: 1⃣ اولاً: روشن است که کسی که شهرِ سلاح کرده و به مقابله با مأمورین - حتی اگر مردم را هم نگوییم- می‌پردازد، کار او «اعتراض» نیست. چه برسد به اینکه در فرآیند اعتراض، از آن سلاح گرم و سرد استفاده کرده و مأمورین را به قتل برساند یا مجروح نماید. هذا اول الکلام که روشن شود، چنین فردی را در هیچ عرف بین المللی، «معترض» نمی‌گویند. اگر هم بدواً به عنوان معترض به میدان آمده، اما با اسلحه‌کشی و قتل و جرحی که صورت‌داده، دیگر عنوان معترض بر او صدق نمی‌کند، و باید به تناسب جرمی که انجام‌داده مجازات شود. و اساساً رفتار یکسان با چنین فردی که مرتکب قتل شده و با فرد دیگری که صرفاً اعتراض دارد، خارج از عدالت بوده و برخلاف حکمت مجازات و خارج از مشی عقلاء عالم است. 2⃣ ثانیاً: کسی که قصد اخلال در امنیت عمومی ندارد و صرفاً اعتراض به حکومت دارد، چرا باید از اسلحه استفاده نموده و شهر سلاح کند؟ آیا جز این است که ملازمه عادیه میان «شهر سلاح» با «قصد اخافه» وجود دارد؟ و آیا غیر از این است که، «قصد اخافه» ملازم با «افساد فی الأرض» است؟ و افساد فی الأرض نیز به معنای «سلب الأمن» از جامعه است. پس چگونه می‌توان، فقدان قصد اخلال در امنیت عمومی را از فعل چنین فردی که شهر سلاح او به قتل و جرح منجر شده است، استفاده نمود؟ 3⃣ ثالثاً: لازم به تذکر است که، اینگونه نیست که «قصد اخافه» مورد اتفاق همه فقها باشد، به عنوان نمونه، شهید ثانی با استناد به عموم آیه، قصد اخافه را ملاک تحقق محاربه نمی داند.(۱۴) و میرزاجواد تبریزی نیز به نظر او صحه گذاشته چنین می‌گوید: «و ما في الروضة من أن الحدّ يتعلّق بتجريد السلاح قصد الإخافة أم لا، يمكن المساعدة عليه.»(۱۵) 📌 منابع در فرسته بعد... @Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ تردید بی‌پایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیه‌ای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش پایانی/منابع ✳️ منابع ۱- النهاية في مجرد الفقه و الفتاوى، ص: ۲۹۶/ الخلاف، ج ۵، ص: ۳۳۵ ۲- السرائر الحاوي لتحرير الفتاوى؛ ج ۲، ص: ۱۵ ۳- الوسيلة إلى نيل الفضيلة؛ ص: ۲۰۵ ۴- تحرير الأحكام الشرعية على مذهب الإمامية (ط - القديمة)؛ ج ۱، ص: ۱۵۵/ تذكرة الفقهاء (ط - الحديثة)؛ ج ۹، ص: ۴۰۶/ منتهى المطلب في تحقيق المذهب؛ ج ۱۵، ص: ۱۷۵ ۵- مسالك الأفهام إلى تنقيح شرائع الإسلام؛ ج ۳، ص: ۹۱ ۶- شرائع الإسلام في مسائل الحلال و الحرام، ج ۱، ص: ۳۰۷/ ۷- البقرة : ۱۷۳ ۸- تفسير العياشي، ج‏ ۱، ص: ۷۴/ الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏ ۶، ص: ۲۶۵ ۹- جامع المقاصد في شرح القواعد، ج ۳، ص: ۴۸۳ ۱۰- الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏ ۵، ص: ۳۲/ تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج‏ ۶، ص: ۱۴۴ ۱۱- النهاية في مجرد الفقه و الفتاوى، ص: ۲۹۷ ۱۲- الحجرات : ۹ ۱۳- المبسوط في فقه الإمامية، ج‌ ۷، ص: ۲۶۴ ۱۴- الروضة البهية في شرح اللمعة الدمشقية (المحشى - كلانتر)، ج‌ ۹، ص: ۲۹۰ ۱۵- أسس الحدود و التعزيرات، ص: ۳۸۲ @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 ربایش و قتل مولوی عبدالواحد به جرم حمایت از اسلام و انقلاب در دیدار با نماینده رهبری! / سکوت مولوی عبدالحمید! 🔹‏افراد گروهک تروریستی، مولوی عبدالواحد ریگی، روحانی ‎بلوچ و اهل سنت طرفدار نظام که در سفر نماینده رهبر انقلاب به سیستان وبلوچستان با وی دیدار کرده بود رو بعد از ربایش به قتل رسوندن... 💬 مجید بامری/ خبرنگار بلوچ ❗️ اگر فردا دیدید عبدالحمید داره با همون صدای قشنگش می‌گه چرا مولوی‌های اهل سنت را می‌کشید! بدونید که حواله جدید دلار از راه رسیده! @HozeTwit
اینم عکس آخر باشه از قطر به سفر لپ‌لپ به قیمت ۱۸۹ ریال، معادل یک ملیون و هشتصد هزار تومان. با دقت مراکز خرید و فروشگاه‌ها رو بررسی می‌کردم، با این‌که همسایه‌ی قطر هستیم هیچ خوراک و پوشاک ایرانی یافت نشد... 🗣ارتقایی
پاسخی اجمالی و در عین حال کاربردی به قلم دکتر ابوالقاسم خدادی، هیأت علمی دانشگاه و وکیل دادگستری، در برابر شبهه های اخیر که توسط برخی اساتید حقوق دانشگاه تهران ناظر بر مفهوم محاربه در فضای جامعه منتشر شده،
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت‌الله گلپایگانی تضعیف نظام را حرام می‌دانست روایت رهبر انقلاب از پیامی که آیت‌الله العظمی گلپایگانی برای ایشان فرستاده بود. این ویدیو به مناسبت سالگرد رحلت این مرجع برای نخستین‌بار منتشر می‌شود. @Farsna
هدایت شده از اخبار سوریه
✴️ کاتالیست‌های ایرانی به جای آلمانی در پتروشیمی‌های روسیه 🔸پس از فروش توربین‌های گازی ساخت ایران و باز شدن پای تجهیزات سنگین ایرانی به بازار روسیه، حالا نوبت بقیه بازارها است. ایران که در طول یک دهه تحریم سخت گذشته برای فرار از آن راه تولید در داخل را انتخاب کرده بود، حالا در حوزه کاتالیست‌ها به عنوان مهمترین فاکتور تولید در پتروشیمی‌ها به خودکفایی رسیده و برای گریدهای مختلف در این صنعت کاتالیست تولید می‌کند. 🔸تا پیش از این بیشتر کاتالیست‌های ایرانی از آلمان و بعدها از چین وارد می‌شدند که نمونه چینی در برخی موارد کیفیت نداشت. شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی پس از سال‌ها تحقیق موفق به تولید گریدهای مختلف شدند و عملاً در این زمینه هم کشور بی‌نیاز شد. در صنعت بزرگ پتروشیمی روسیه که آلمانی‌ها سرمایه‌گذاری بسیاری کرده بودند، کاتالیست‌های آلمانی حرف اول را می‌زد و حالا که آلمانی‌ها میدان را خالی کرده‌اند قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این بازار سراسر سود حضور پیدا کنند. 🔸مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مذاکراتی که از فروردین‌ماه امسال با هیئت‌های روس برای صادرات کاتالیست ایرانی به روسیه انجام شده است، گفت یک تن کاتالیست ایرانی با موفقیت در مجتمع‌های پتروشیمی روسیه در حال استفاده است و شرکت‌های روسیه سفارش‌های جدید برای خرید کاتالیست ثبت کرده‌اند. 🔸مرتضی شاهمیرزایی (که کلا من از این یکی خوشم نمیاد دلایلش رو هم یک روز خواهم گفت که از طرف چه کسی به وزیر نفت که خودش آدم کس دیگه‌ای است قالب شد) در همایش مدیران ارشد صنعت نفت در محل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: کاتالیست‌های ایرانی با موفقیت در حال استفاده در مجتمع‌های پتروشیمی روسیه هستند؛ روس‌ها هم باور نمی‌کردند که کیفیت کاتالیست‌ها تا این حد بالا باشد زیرا کاتالیست‌های چینی در راکتورهای مجتمع‌های پتروشیمی آنها جواب نداده بود، آنها باور کردند که کیفیت کاتالیست‌های ایرانی بالاست و با بهترین‌های جهان رقابت می‌کند. 🔸وی بومی‌سازی کاتالیست‌ها را یکی از راهبردهای وزارت نفت در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: بنا داریم همه کاتالیست‌های این صنعت را بومی کنیم و براساس سند جامع کاتالیستی که آماده کرده‌ایم می‌توانم بگویم که راه زیادی در پیش نداریم. 🔸معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به حمایت‌های شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حمایت ویژه معاونان و وزیر نفت از صنعت پتروشیمی ادامه داد: اگر قرار است اقتصادی پویا در کشور داشته باشیم باید از مسیر صنعت پتروشیمی در این راه حرکت کنیم. 🔸برای آن‌هایی که نمی‌دانند کاتالیست چیست و چه نقشی در صنعت پتروشیمی دارد باید کمی مطالعه کنند. عربستان سعودی 100درصد کاتالیست خود را وارد می‌کند و سایر کشورهایی که در حوزه پتروشیمی کار می‌کنند استقلال چندانی در این حوزه ندارند. با توجه به رانت و لابی که در حوزه واردات کاتالیست بود، برای شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروهای جوانی که در آن‌ها کار می‌کردند خیلی نگران بودم، اما خدا را شکر تحریم جوری کار کرد که نتوانند یک گرم هم وارد کنند وامیدوارم که در حوزه صادرت موفق باشند. @syriankhabar
هدایت شده از خوش‌خبر
👕 یک کارخانه تولید پوشاک بعد از ۵ سال به چرخه‌ی تولید بازگشت رئیس کل دادگستری کردستان گفت: تلاش‌های جدی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان و با واگذاری کارخانه تولیدی پرریس کردستان به سرمایه گذار جدید، مقدمات بازگشت این کارخانه به چرخه تولید پس از ۵ سال تعطیلی فراهم شد. 📆۱۴۰۱/۹/۱۸ ، ۳۶۶۶۷۶۴ خبرهای‌خوش 👈 🇮🇷 @gooodnews_ir ♥️
👓 ۸۱ شھید از نیروهای امنیتی در مھر و آبان!! چرا از خودمان نمی‌پرسیم در ڪدام کشور جز ایران در درڪَیری میان پلیس و آشوبڪَران، پلیس ڪشته می‌شود؟ این جز نشانه ملاطفت و مماشات پلیس و وحشیڪَری و جنایتڪاری آشوبڪَران است؟ 💬 دستاران @HozeTwit
1401.09.17-OstadDerakhshani.mp3
3.04M
🔸تحلیل مسائل سیاسی منطقه با محوریت: 👈بررسی نتایج قرارداد 20ساله چین با عراق 👈بررسی قرارداد 20 ساله پاکستان با چین و بررسی کودتای پاکستان 👈بررسی تحولات افغانستان و به رسمیت شناخته شدن آن 👈بررسی قرارداد 25 ساله ایران و چین 👈تحولات آذربایجان و اقدامات آن علیه ایران 👈طرح ناتو و اسرائیل برای انتقال تهدید به مرزهای ایران 👈راه اندازی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب 👈طرح گروه G7 برای جلوگیری از راه اندازی پروژه ترانزیتی شرق به غرب 🔹حجت الاسلام علي درخشاني چهارشنبه 🗓 1401-09-17 موسسه امام خمینی(ره) https://eitaa.com/tahlilrahbordi_mantaghe
💠کارگاه روش تدریس و کلاسداری 🔰6 جلسه،ویژه طلاب،تیر ماه1400 استاد مطلبی پور 🌐https://miqat.ir/edu_courses/class_plist/id/61 کارگاه قابل استفاده برای تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺پلیس مهربان و مردمی و جانفدای آمریکایی😊 ⚠️درجا تو همون خیابون طرف رو به رگبار بستن ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
45.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ۱۴ دقیقه طوفانی در مورد حجاب ! ✅ پاسخ به یک سوال مهم : ⬅️ ما حجاب نمیخوایم‌!
🔴واکنش وزیر امور خارجه به گستاخی چینی‌ها 🔹پ‌ن: آفرین در تمامیت ارضی با هیچ‌کس تعارف نداریم ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 @sarbazan_gomnam