eitaa logo
110 دنبال‌کننده
715 عکس
985 ویدیو
51 فایل
این کانال با هدف انعکاس اخبار و اطلاعات مرتبط با جامعه روحانیت شهرستان خمینی شهر ایجاد گردیده است از همه سروران عزیز که همراهی و همفکری می کنند تشکر می کنیم. شناسه مسئول کانال @Mj_kamali تلفن دبیرخانه:33605047
مشاهده در ایتا
دانلود
و لا تکونن علیهم سبعا ضاریا تغتنم اکلهم : در برابر مردم مصر همچون حیوان درنده اى مباش که خوردن آنها را غنیمت و در آمدى براى خود فرض کنى. و در نامه 45 به عثمان بن حنیف مى فرماید: فو اللَّه ما کنزت من دنیاکم تبرا و لا ادخرت من غنائمها وفرا : به خدا سوگند از دنیاى شما طلایى نیاندوختم و از غنائم و در آمدهاى آن اندوخته اى فراهم نکردم. و در کلمات قصار، در جمله 331 مى فرماید ان اللَّه جعل الطاعة غنیمة الاکیاس : خداوند اطاعت را غنیمت و بهره هوشمندان قرار داده است. و در نامه 41 مى خوانیم و اغتنم من استقرضک فى حال غناک : هر کس در حال بى نیازیت از تو قرضى بخواهد غنیمت بشمار. و نظیر این تعبیرات بسیار فراوان است که همگى نشان مى دهد غنیمت منحصر به غنائم جنگى نیست. و اما مفسران: بسیارى از مفسران که در زمینه این آیه به بحث پرداخته اند صریحا اعتراف کرده اند که غنیمت در اصل معنى وسیعى دارد و شامل غنائم جنگى و غیر آن و به طور کلى هر چیزى را که انسان به دون مشقت فراوانى به آن دست یابد مى شود حتى آنها که آیه را به خاطر فتواى فقهاى اهل تسنن مخصوص غنائم جنگى دانسته اند باز معترفند که در معنى اصلى آن این قید وجود ندارد بلکه به خاطر قیام دلیل دیگرى این قید را به آن زده اند. قرطبى مفسر معروف اهل تسنن در تفسیر خود، ذیل آیه چنین مى نویسد غنیمت در لغت خیرى است که فرد یا جماعتى با کوشش به دست مى آورند ... و بدانکه اتفاق (علماى تسنن) بر این است که مراد از غنیمت در آیه (و اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ) اموالى است که با قهر و غلبه در جنگ به مردم مى رسد، ولى باید توجه داشت که این قید همانطور که گفتیم در معنى لغوى آن وجود ندارد، ولى در عرف شرع، این قید وارد شده است «1». فخر رازى در تفسیر خود تصریح مى کند که: الغنم الفوز بالشی ء غنیمت این است که انسان به چیزى دست یابد و پس از ذکر این معنى وسیع از نظر لغت مى گوید: معنى شرعى غنیمت (به عقیده فقهاى اهل تسنن) همان غنائم جنگى است «1». و نیز در تفسیر المنار غنیمت را به معنى وسیع ذکر کرده و اختصاص به غنائم جنگى نداده اگر چه معتقد است باید معنى وسیع آیه فوق را به خاطر قید شرعى مقید به غنائم جنگى کرد «2». در تفسیر روح المعانى نوشته آلوسى مفسر معروف سنى نیز چنین آمده است که: غنم در اصل به معنى هر گونه سود و منفعت است . در تفسیر مجمع البیان نخست غنیمت را به معنى غنائم جنگ تفسیر کرده، ولى به هنگام تشریح معنى آیه چنین مى گوید: قال اصحابنا ان الخمس واجب فى کل فائدة تحصل للانسان من المکاسب و ارباح التجارات، و فى الکنوز و المعادن و الغوص و غیر ذلک مما هو مذکور فى الکتب و یمکن ان یستدل على ذلک بهذه الایة فان فى عرف اللغة یطلق على جمیع ذلک اسم الغنم و الغنیمة «4» علماى شیعه معتقدند که خمس در هر گونه فایده اى که براى انسان فراهم مى گردد واجب است اعم از اینکه از طریق کسب و تجارت باشد، یا از طریق گنج و معدن، و یا آنکه با غوص از دریا خارج کنند، و سایر امورى که در کتب فقهى آمده است، و مى توان از آیه بر این مدعى استدلال کرد، زیرا در عرف لغت به تمام اینها غنیمت گفته مى شود. شگفت آور این که بعضى از مغرضان که گویا براى سم پاشى در افکار عمومى ماموریت خاصى دارند در کتابى که در زمینه خمس نوشته اند دست به تحریف رسوایى در عبارت تفسیر مجمع البیان زده، قسمت اول گفتار او را که متضمن تفسیر غنیمت به غنائم جنگى است ذکر کرده ولى توضیحى را که در باره عمومیت معنى لغوى و معنى آیه در آخر بیان کرده است، به کلى نادیده گرفته و یک مطلب دروغین به این مفسر بزرگ اسلامى نسبت داده اند، مثل اینکه فکر مى کرده اند تفسیر مجمع البیان تنها در دست خود آنها است و دیگرى آن را مطالعه نخواهد کرد، و عجیب این است که این خیانت را تنها در این مورد مرتکب نشده، بلکه در موارد دیگر نیز آنچه به سود بوده گرفته، و آنچه به زیان بوده است نادیده گرفته اند. در تفسیر المیزان نیز با استناد به سخنان علماى لغت تصریح شده که غنیمت هر گونه فایده اى است که از طریق تجارت یا کسب و کار و یا جنگ به دست انسان مى افتد و مورد نزول آیه گرچه غنائم جنگى است ولى مى دانیم که هیچ گاه مورد عمومیت مفهوم آیه را تخصیص نمى زند «1». از مجموع آنچه گفته شد چنین نتیجه گرفته مى شود که: آیه غنیمت معنى وسیعى دارد و هر گونه در آمد و سود و منفعتى را شامل مى شود زیرا معنى لغوى این لفظ عمومیت دارد و دلیل روشنى بر تخصیص آن در دست نیست. تنها چیزى که جمعى از مفسران اهل تسنن روى آن تکیه کرده اند این است که آیات قبل و بعد در زمینه جهاد وارد شده است و همین موضوع قرینه مى شود که آیه غنیمت نیز اشاره به غنائم جنگى باشد. در حالى که مى دانیم شان نزول ها و سیاق عمومیت آیه را تخصیص نمى زنند و به عبارت روشن تر هیچ مانعى ندارد که مفهوم آیه یک معنى کلى و عمومى باشد و در عین حال مورد نزول آیه غنائم جنگى که یکى از موارد این حکم کلى ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این‌روزها با رصد شبکه های ماهواره ای معاند و برخی کانال های داخلی، شاهدیم که بخش زیادی از پست ها و اخبارشان را علیه ، جهت داده و قرار می‌دهند و با ایجاد خط خبری، کامنت ها و فیدبک های داغ و پر‌بحثی را مهندسی می‌کنند. ♨️در همین رابطه حجت الاسلام علیرضامحمدلو یادداشتی نگاشته که در پست بعدی مطالعه بفرمایید @Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
✍️آنفولانزای نیویورکی در کمین حوزه و روحانیت 🔺 سال ۱۳۸۶ که دومین قطعنامه آمریکا در سازمان ملل تصویب شد، آنان به دنبال تحقق یک نوع در ایران بودند که نفرت از اسلام (شماتت اسلام)، نفرت از ایرانیت (شماتت ایرانیت)، نفرت از نظام جمهوری اسلامی (شماتت نظام)، نفرت از رهبران (شماتت رهبران) و نفرت از همدیگر (شماتت از همدیگر) را دنبال می‌کردند. 🔴 این استراتژی در موسسه آمریکن اینترپرایز (AmericanEnterprise Institute) توسط نو محافظه کاران در ایالات متحده طراحی و تدوین شده بود. آن ها بر این باور بودند که اگر این ویروس‌ِپنج لایه در میان ایرانیان ایجاد شود، انسجام و درهم تنیدگی آنان از هم خواهد پاشید. 🔹 برای انجام و شروع این استراتژی، آقای نیکلاس برنز درخواست بودجه ۱۲۵میلیون دلاری را از کمیسیون خزانه داری کنگره آمریکا درخواست کرده بود که با موافت نمایندگان در اختیار وی و مراجع ذیربط قرار گرفت. 🔴 حال این‌روزها با رصد شبکه های ماهواره ای معاند و برخی کانال های داخلی، شاهدیم که بخش زیادی از پست ها و اخبارشان را علیه جهت داده و دستور روز قرار می‌دهند و با ایجاد خط خبری، کامنت ها و فیدبک های داغ و پر‌بحثی را مهندسی می‌کنند. 🔹از جهت دادن عنوان شکایت شخصیت های حقیقی از برخی سلبریتی ها به سمت روحانیت و ادبیات تند یک روحانی در اعتراض به ساز و رقص عده ای کنار خیابان تا خبر افزایش طلاق در میان طلاب و طعنه یکی از به روحانیت و اعتراض به ورود طلاب به و مورد اخیر هم درگیری یک خانم و بی احترامی اش به لباس و عمامه روحانیت، مصادیق پررنگ این خط خبری محسوب می‌شوند. 🛎 آنچه که رخ می‌دهد، یک و بازی رسانه ای می تواند تلقی شود و ضروری است که نسبت به مختصات این پروژه واقف باشیم و از کنشگری های احساسی که باعث عمق گرفتن ذهنیت‌های منفی نسبت به روحانیت می شود، اجتناب کنیم. 🔴 در این موقعیت یعنی اعتبارزدایی از نهاد روحانیت در اذهان عمومی و جهت دادن ناراحتی ها به سمت طلاب و برانگیختن احساسات منفی با تصویرسازی های منفی است. 🔹 یکبار روحانیت را مقابل نمایش می‌دهند و آنها نیز این تقابل را وایرال کرده و به سمت توده مردم سرازیر می‌نمایند. بار دیگر روحانیت را در مقابل معلمین و آموزش و پرورش قرار داده و حساسیت های قشر و دانش‌آموز را برانگیخته می‌کنند. 🔴 اوضاع طلاق در روحانیت را برجسته کرده و چهره وخیم‌تری از ماجرا را به تصویر می‌کشند و در پازل فاجعه‌بار ماجرا، درگیری روحانیت با مردم را با تقطیع و برش از قبل و بعد ماجرا به نمایش می‌‌گذارند. 🛎 با این اوصاف، هم روحانیت باید باهوش تر در سطح اجتماع حاضر شده تا در قرار نگیرند و هم اهالی رسانه و مردم فرامتن ویدیوها را تحلیل کرده و را مراقبت کنند و هم مسئولین مربوطه اگر پشت صحنه ای در ماجراها وجود دارد، بررسی کرده و در صورت تحریف و تنش در افکار عمومی، سریعتر کرده و شفاف سازی نمایند. 🖊 حجت الاسلام علیرضا محمدلو @Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️ 📝 | #۹دی، انقلابی علیه استبدادی دیگر 🍃🌹🍃 🔻 ۱۹ دی ماه ۵۶ خروش انقلابی مردم با بصیرت قم در دفاع از امام و مقتدای شان خون تازه‌ای را در رگهای بزرگترین انقلاب مردمی قرن جاری ساخت که ثمره آن ۱۳ ماه بعد در ۲۲ بهمن ۵۷ به ثمر نشست و ریشه استبداد پهلوی را از بیخ و بن بر کند، استبدادی که در بیرون از مرزها سرسپرده و غلام حلقه به گوش شیطان بزرگ بود و در درون خودکامه و مستبد در برابر ملت. 🔸 زمانه گذشت تا بار دیگر استبدادی دیگر از همان جنس اما با چهره‌ای دیگر در برابر اراده و خواست مردم قد علم کرد و به بهانه دروغین تقلب در انتخابات، به رای و نظر مردم که تبلور آن در صندوق‌های رای بود، تن نداد و ۸ ماه کشور رو بستر فتنه و آشوب قرار داد و انواع و اقسام ظلم‌ها و جفاها را در حق انقلاب، مردم و نظام و ارزش‌های آن روا داشت و این بار هم ملت بابصیرت و انقلابی ایران اسلامی در حماسه ۹ دی طومار این فتنه گران را در هم پیچیدند. 🔹 این فتنه به همین جا ختم نشد. چرا که بهانه‌ای به دست دشمنان ملت انقلابی ایران داد تا برای انتقام از آنها و به بهانه حمایت از جنبش به اصطلاح سبز بخوانید فتنه فتنه گران، درست در ایام سالگرد فتنه ۸۸ و در ۱۹ خرداد ۸۹ با تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ تحریم های ظالمانه را علیه ملت ایران روا دارند، قطعنامه‌ای که بعدها غرب پرستان دیگری برای بی اثر کردن آن در بین سالهای ۹۲ تا ۱۴۰۰ با پذیرش توافق خسارت بار موسوم به برجام اثرات آن تحریم های ظالمانه را تکمیل تر کردند. 🔺 راستی چه فرقی است بین استبداد پهلوی دهه ۵۰ و سران فتنه ۸۸، هردو خودکامه و مستبد در برابر اراده ملت و هر دو سرسپرده و غلام حلقه به گوش در برابر شیطان بزرگ. ✍ حمید جعفری @Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خامنه‌ای: 🔹بی‌عقلها خواستندحرکت مردمی(9 دی) روخراب کنند گفتند راهپیمایی حکومتی! نفهمیدند حکومت روتعریف میکنند. 🔹این چه حکومتیست که در دو روز میتواند چنین بسیج عظیم ملی رو بکنه؟ @Rohaniyat_Khomiyni_Shahr
💎 سه نکته درباره فتنه 🔻امام علی علیه السلام: إنَّ الفِتَنَ إذا أقبَلَت شَبَّهَت، و إذا أدبَرَت نَبَّهَت، یُشَبِّهنَ مُقبِلاتٍ و یُعرَفنَ مُدبِراتٍ، إنَّ الفِتَنَ تَحومُ کالرِّیاحِ یُصِبنَ بَلَدا و یُخطِئنَ اُخری. ❇️بی گمان، فتنه‌ها چون روی می‌آورند فضا را به شبهه می الآیند (فضا را مشتبه می‌کنند) و چون پشت می‌کنند، آگاهی می‌بخشند. بهنگام روی آوردن در آغاز ناشناخته اند، اما به گاه رفتن و بروز آثار شناخته می‌شوند هجومشان گردبادی کور را می‌ماند که به شهری فرود می آیند و شهری دیگر را نادیده می‌گیرند. 📚 نهج البلاغه: الخطبة ۹۳ ☀️‌بیانات مقام معظم رهبری انگیزه‌هایى وجود دارد براى فراموش کردن و در طاق نسیان گذاشتن(۱) این روزهاى بزرگ و این حوادث بزرگ؛ کار میکنند و تلاش میکنند براى اینکه سوابق تعیین‌کننده و عموماً افتخارآمیز براى انقلاب و دوران دفاع مقدّس و امثال اینها، فراموش بشود. نهم دى را هم میخواهند به فراموشى بسپرند. حادثه‌ى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان میخواستند نگذارند باقى بماند. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ☀️حادثه ی ماندنی در تاریخ ما ☀️امام خامنه ای: ۸۸ تنها آن چیزی نبود که توی خیابان بوسیله ی تعدادی آدم دیده شد ؛ این یک چیز ریشه داری بود ، یک بیماری عمیقی درست کرده بودند ، اهدافی داشتند . ☀️زمینه ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود ، کارهای بزرگی شده بود و هدف های بسیار خطرناکی دنبال این کار بود که با این برخورد های گوناگون سیاسی و امنیتی و اینها حل نمیشد . ☀️یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت ، که این حرکت ، حرکت #۹_دی بود ، آمدند بساط فتنه و فتنه گران را درهم پیچیدند . لذا حادثه ی ۹ دی یک حادثه ی ماندنی در تاریخ ماست . ☀️کلام جانسوز امام خامنه ای یک خطاب آخرى هم عرض کنم به مولامان و صاحبمان، حضرت بقیه اللَّه (ارواحنا فداه): اى سید ما! اى مولاى ما! ما آنچه باید بکنیم، انجام میدهیم؛ آنچه باید هم گفت، هم گفتیم و خواهیم گفت. ☀️من جان ناقابلى دارم، جسم ناقصى دارم، اندک آبروئى هم دارم که این را هم خود شما به ما دادید؛ همه‌ى اینها را من کف دست گرفتم، در راه این انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم کرد؛ اینها هم نثار شما باشد. ☀️سید ما، مولاى ما، دعا کن براى ما؛ صاحب ما توئى؛ صاحب این کشور توئى؛ صاحب این انقلاب توئى؛ پشتیبان ما شما هستید؛ ما این راه را ادامه خواهیم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهیم داد؛ در این راه ما را با دعاى خود، با حمایت خود، با توجه خود، پشتیبانى بفرما @Rohaniyat_Khomiyni_Shahr