eitaa logo
رشدانه(سبک زندگی)
266 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
475 فایل
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود... رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود. 📝نظرات مشفقانه خود را در باره مطالب کانال با نشانی زیر در میان بگذارید. ممنونم صفری(سطح۳مشاوره خانواده،دارای پروانه تخصصی سازمان نظام روانشناسی۱۳۹۳۰) @Tebyan_313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی 🔷 نشانی برخط: https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom
📗 خشمت را قورت بده! 🖌مجید جعفری هرفته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 تیم ۵ نفره جمهوری اسلامی ایران با کسب ۵ طلا در مسابقات جهانی نجوم و اختر فیزیک به مقام اول جهان رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 پیامبر اکرم(ص) را محدود به مسلمانان نکنیم 🔹نجمه صالحی پژوهشگر حوزوی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه: ◻️ حضرت محمد (ص)، رسول خدا و خاتم پیامبران بوده‌اند، به عبارتی پیامبر همه‌ جهان هستند و واژه "اسلام" پس از عنوان "پیامبر"، چه بسا محدود کردن ایشان فقط برای مسلمانان است و ظاهرا عنوان "پیامبر اسلام" از سوی مستشرقین در منابع ذکر شده و مترجمین در آثار خود نقل کرده‌اند و به تدریج کاربرد عمومی یافته است. ◻️در اسلام، رعایت استقلال ذاتی برای زن به منزله یک انسان که در عبودیت با حضرت حق هویت می‌یابد، تبیین می‌شود. یکی از عمده تلاش‌های پیامبر(ص) در اصلاح نگاه حاصل از افراط و تفریط‌های عصر جاهلی درباره زن بود. ◻️پس از اسلام پذیری، بیعت نوعی از مشارکت، اجتماعی، سیاسی و اعلام تعهد به مشارکت است و زنان در این مشارکت سهم داشتند. سیاست پیامبر (ص) درباره زنان، درگیر کردن آنان در امور اجتماعی بود. ◻️ پس از پیامبر(ص) به دلیل رویکرد و نظرات شخصی خلفا نسبت به حضور زنان، حضور و نقش زنان کم‌رنگ‌تر شد. مشروح گفت‌وگو
20151005090921-9878-73.pdf
408.4K
🔷شیوه های پیامبر اکرم(ص) در مدیریت روانی جامعه اسلامی 🖊سیدحسین علیانسب این پژوهش با هدف بررسی شیوه پیامبر اکرم در مدیریت روانی جامعه و پاسخگویی به این سؤال که «دولت ها چگونه روحیه و اراده ملت خود را برای همکاری مدیریت کنند؟» انجام شد. بدین منظور از روش پیمایش تاریخی و تحلیل نظریِ مواردِ مربوط به حکومت پیامبر رحمت استفاده شد. دستاوردها نشان داد که ایشان بدون خروج از مسیر اخلاق اسلامی، با روش های متعدد، جامعه را در مقابل دشمن، بانشاط و آماده نگاه می داشتند؛ بعضی از آن روش ها؛ عبارتند از: ✅ توجه به ویژگی های روان شناختی مخاطبان، تعامل مستقیم و عاطفی با مردم، دانش افزایی و آگاهی بخشی به آنان، مشارکت دادن آنان در امور سیاسی، اجتماعی و نظامی، استفاده از ظرفیت گروه های مرجع، بازسازی روانی جامعه پس از بحران ها، احیای نظام ارزشی جامعه و حراست اعتقادی؛ و جلوگیری از حضور عناصر سست عنصر در صف مسلمین. بدین ترتیب، ✅ پیامبر اکرم بدون اینکه بر منابع مادیِ آنان چیزی افزوده باشد، آنان را به قدرتِ بسیار تأثیرگذار منطقه تبدیل کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 پيامدهاي شهادت از زبان حضرت زهرا سلام الله علیها 🔹حضرت در خطبه فدکیه و خطبه ای که بعدا در جمع زنان مدینه که به عیادت ایشان آمده بودند ایراد فرموده اند. پیامدهای شهادت پیامبرصلی الله علیه وآله را بیان میکنند از جمله آنها عبارتند از: ۱. ايجاد ضعف و سستي در ميان مردم؛استومَعَ وهْنُهُ «يا وَهيُهُ»و «فقبحا لفلول الحدّ واللعب بعد الجدّ وقرع الصّفاة؛ چه زشت است سستي و بازيچه بودن مردانتان پس از آن همه تلاش و كوشش». ۲. تفرقه و اختلاف بوجود آمد؛«استنهَرَ فتقُهُ وانْفَتَقَ رَتْقُهُ؛ تشتت و پراكندگي گسترش يافت و وحدت و همدلي از هم گسست». ۳. اميد و آرزوهاي مسلمانان به نااميدي تبديل شد«واكَدَتِ الاَمالُ». ۴. به حريم پيامبر بي حرمتي شد؛ «اضيعَ الحَريمُ و اُزِيلَتِ الحُرْمَةُ عِنْدَ مَماتِهِ» ۵. خط نفاق و دورويي آشكار شد.؛ «ظَهَرَ فيكُمْ حَسْكَةَ النّفاق»و «تَشْرَبُونَ حَسْوا فيِ ارْتِغاء َو تَمْشُونَ لاَهْلِهِ وَ وُلْدِهِ فِي الْخَمْرِ وَالضَّرّاءِ وَ نَصْبِرُ مِنْكُمْ عَلي مِثْلِ حَزِّ الْمُدي، وَ وَخْزِ السَّنانِ فِي الْحبشاء؛ شير را اندك اندك با آب ممزوج نموديد و به بهانه اين كه آب مي نوشيد، شير را خورديد. كنايه از نفاق است كه تظاهر به عملي ميشود كه در واقع خلاف آن است... ۶. دين و معنويت كم رنگ شد.؛ «و سَمَلَ جَلْبابُ الدّينَ» ۷. مردم دچار بي تفاوتي شدند«يا مَعاشِرَ الْفِتْيَةِ وَاَعْضاء الْمِلَّةِ، وَ حَضَنَةِ الاِسلامِ ما هذِهِ الْغميزَةُ في حَقّي والسّنةُ عَنْ ظلامَتی» ۸. مردم پيمان شكني كردند. فرمودند: «فَانّي حِرْتُمْ بَعْدَ البَيانِ وَ اَسْرَرْتُمْ بَعْدَ الاِعْلانِ وَ نَكَصْتُمْ بَعْدَ الاِقْدامِ» ۹. مردم دچار وسوسه هاي شيطاني شدند؛«تَسْتَجيبُونَ لِهتافِ الشَّيْطانِ الْغَوِيّ»و«اَطْلَعَ الشَّيطانُ رَأسَهُ مِنْ مَغْزَرِهِ هاتِفا بِكُمْ فَاَلْفاكُمْ لِدَعْوَتِهِ مُسْتَجيبينَ؛» ۱۰. شتاب در شنيدن حرفهاي بيهوده و بي اساس؛«مَعاشر النّاس الْمُسْرِعَةِ اِلي قيلِ الْباطِلِ الْمُغْضِيَةِ عَلَي الْفِعْلِ الْقَبيحِ الْخاسِر» ۱۱. نطفه مظاهر فساد روئيدن گرفت. در پايان خطبه عيادت خطاب به زنان مهاجر و انصار فرمود: «اَمّا لَعَمْري لَقَدْ لَقِحَتْ فَنَظِرَةً رَيثما تُنْتِجُ ثُمَّ احْتَلِبُوا مِلْ ءَ الْقَعْبِ دَما عَبيطَا وَ ذُعافا مُبيدا؛ ۱۲. فرصت طلبان سر كار آمدند...
کنشگران غیر مباشر ۲.mp3
35.76M
🔹 شب سوم مراسم عزادرای دهه آخر ماه صفر 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) 🗓 ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ 📜 کنش اجتماعی (۳) کنشگران غیرمباشر - بازیگران خاموش - فاعلان ناپیدا 4️⃣ تحسین، تقبیح و تأیید تحسین گری = کنشگری تحسین کار غلط = کننده کار غلط تحسین کار خوب = کننده کار خوب تقبیح گری = کنشگری تقبیح کار غلط = مانع کار غلط تقبیح کار خوب = مانع کار خوب تحسین و تقبیح رسانه‌ای: لایک کردن 5️⃣ علاقمندی، دوست داشتن دوستداری = کنشگری دوست دار کار قبیح = کنشگر فعل نیک دوست دار کار نیک = کنشگر کار نیک دوست داشتن، بعد عاطفی کنش اجتماعی 🔹 شب دوم کلیک کنید 🌐 صفحات مجازی ایتا | تلگرام | ویراستی | توییتر | آپارات
🔹پیامبر صل الله علیه و آله و سلم: بِرُّوا آباءَكُمْ يَبِرُّكُمْ اَبْناءُكُمْ، عَفُّوا عَنْ نِساءِ النّاسِ تُعَفُّ نِسائُكُمْ. 📙كنز العمال، ج 16، ص 466 . « به پدرانتان نيكى كنيد تا فرزندانتان به شما نيكى كنند، از زنان مردم چشم پوشى كنيد تا ديگران نسبت به زنهاى شما چشم پوشى كنند.» https://eitaa.com/Rooshdaneh/18380
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا