eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
خیلی حیف شد... غصه خوردیم💔 سر بُرد ما از ولز و تاثیر مثبت روی فروکش کردن شلوغی های ز.ز.آ هم دوست داشتیم آمریکا رو ببریم تا کلا فتنه دفن بشه. ولی اون مرحله‌ی تاریخی به بصیرت و مجاهدت نیاز داشت نه اتفاقات فوتبالی. خدا از این امدادهای دوپینگی نمیکنه. حالا هم برخی رفقا تو دلشون میگفتن رفتن به فینال و قهرمانی در شب ۲۲ بهمن چه تاثیر خوبی میتونه در انتخابات و راهپیمایی ۲۲بهمن داشته باشه. ولی انقلاب اسلامی مقدس‌تر از این حرفاست که خدا بخواد بواسطه قِل خوردن توپ و رفتنش تو دروازه تقدیرش رو رقم بزنه. اتفاقات بزرگ، مقدمات حکیمانه‌ی بزرگ میخوان. نمیتونیم زلف امور بزرگ مقدس رو به مسائل اتفاقی و هیجانات گره بزنیم. 😉😊 دست بچه‌های تیم ملّی درد نکنه. دمشون گرم. با غیرت بازی کردن🌹 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از همراه مربی | نوجهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿ماجرای جالب و عجیب ابوخمینی (پدر خمینی) در یکی از کشورهای عربی!!! 💢از زبان حجت الاسلام دکتر علیرضا ایمانی مسئول هماهنگی امور فرهنگی و تبلیغی در ۲۲ کشور جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا 🔗عضویت در کانال همراه مربی👇 (نشست‌های منظم تربیتی) ➖ @hamrah_morabbi
هدایت شده از نردبان آسمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام قرائتی: منم دلخوشی از این مسولین ندارم حتما ببینید 💢 به رسانه معنوی "نردبان آسمان" بپیوندید https://eitaa.com/nardebameaseman
هدایت شده از خبرگزاری فارس
اجرای طرح یارانۀ مضاعف فجرانه از فردا 🔹معاون وزیر رفاه: مرحلۀ جدید کالابرگ الکترونیکی در قالب طرح فجرانه به‌مدت ۳ ماه اجرا خواهد شد و اعتبار خرید کالا از ۱۲۰ هزار به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. 🔹طرح از فردا اجرا می‌شود همچنین هموطنان می‌توانند بدون هیچ پیش‌شرطی از اعتبار در نظر گرفته شده طرح استفاده کنند. 🔹۶۱ میلیون نفر در ۷ دهک مشمول این طرح هستند و ۱۱ قلم کالای اساسی برای تغذیه به مردم اختصاص داده شده. 🔹این طرح علاوه بر طرح حمایت از ۱۳۲ هزار کودک در ۷ دهک، طرح حمایت از مادران شیرده نیز است‌. @Farsna - Link
🌄 پیامبرِ عشق و عمل ▫️ من معتقدم امروز، مردم خيلى بيدارتر و آماده‌تر و روشن‌تر از پيش‌اند و معتقدم كه اگر «محمدى» بود، مى‌توانست از همين مردم «سلمان‌هايى» بسازد. ▫️ او گذشته از آنكه در مغزها معرفت و شناخت مى‌گذاشت، در دل‌ها عشق و شور و ايمان مى‌آفريد و در يك لحظه و با يك نگاه و با يك توجه «ابوذر» مى‌ساخت و «سلمان» را صيد مى‌كرد و «اويس» تربيت مى‌نمود و «عمار» و «مقداد» و «بلال» و «مصعب» و «جعفر» و «حمزه» و... جمع‌آورى مى‌كرد و اينها را جورى مى‌ساخت كه هر يك، چراغ شهرى مى‌شدند و مشعل جمعى و رسول قبيله‌اى! ▫️ اين نفوذ پيامبر بيشتر به خاطر آن بود كه از دل سخن مى‌گفت و با عشق و رحمت و دلسوزى تبليغ مى‌كرد و هر آنچه مى‌گفت، خود قبلاً بدان عمل مى‌نمود. ✍🏻 عین‌صاد 📚  | ص ۱۷۴ #️⃣ ▫️ @einsad
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
🌸عید است و هوا شمیم جنت دارد 🌸نام خوش مصطفی حلاوت دارد 🌸 با عطر گل محمدی و صلوات 🌸این محفل ما عجب طراوت دارد 🌷🍃 مبعث نبی رحمت، پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم بر تمام جهانیان مبارک باد. 📎 📎 🌷 روز عید مبعث یکى از چهار روزى است که در تمام سال امتیاز روزه گرفتن دارد و در روایت آمده است روزه گرفتن در این روز برابر با هفتاد سال روزه گرفتن است. 🌷 📚 مفاتیح الجنان / اعمال روز مبعث ━💠🍃🌺🍃💠━ 🔴🔵 مراقبات شب مبعث ⚪️ شب مبعث از شب‌های متبرّک و بسیار ارزشمند است که اعمال و مراقباتی هم برای آن نقل شده است: ☀️ ۱- غسل ☀️ ۲- شیخ طوسی در مِصباح‌المُتَهَجِّد از امام جواد علیه السّلام روایتی را نقل کرده که آن حضرت فرمودند: 🔴 در رجب شبى است که از آنچه که بر آن آفتاب می‌تابد، بهتر است و آن شب بیست و هفتم رجب است که در صبح آن پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلّم به رسالت مبعوث شدند و براى آن شب اعمالی است که اگر شیعه‌ای از ما آن اعمال را در آن شب انجام دهد پاداش عمل شصت سال را می‌برد و فرمودند: 🔵 پس از نماز عشاء هر ساعتى از شب را تا پیش از نیمۀ آن بیدار شو و دوازده رکعت نماز (هر دو رکعت به یک سلام) اقامه کن و در هر رکعت بخوان: 🔹 سوره حمد و سوره‌اى از سوره‌هاى کوچک مفصل (از سوره محمّد (ص) است تا آخر قرآن) پس از آن که فارغ شدی از خواندن نمازها می‌نشینی و می‌خوانی: 🔺سوره «حمد» ۷ مرتبه 🔺سوره «ناس» ۷ مرتبه 🔺 سوره «فلق» ۷ مرتبه 🔺سوره «توحید» ۷ مرتبه 🔺سوره «کافرون» ۷ مرتبه 🔺سوره «قدر» ۷ مرتبه 🔺«آیة الکرسى» (تا هوالعلی العظیم) ۷ مرتبه و بعد از آن این دعا را می‌خوانی: 🌕 الْحَمْدُ لِلهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً وَلَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فى الْمُلْکِ وَ لَمْیَکُنْ لَهُ وَلِىُّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبیراً. اَللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُکَ بِمَعاقِدِ عِزِّکَ عَلَى اَرْکانِ عَرْشِکَ و َمُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ کِتابِکَ وَ بِاسْمِکَ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ وَ ذِکْرِکَ الاْعْلىَ الاْعْلىَ الاْعْلى وَ بِکَلِماتِکَ التّامّاتِ اَن تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اَنْ تَفْعَلَ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ... 🔵 آنگاه هر دعایی که خواستی بخوان و هر حاجتی که داری، از خداوند طلب کن. ☀️ ۳- زیارت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام که افضل اعمال شب عید مبعث است. ☀️ ۴- شیخ کفعمى در بلدالامین بیان کرده است که در شب مبعث این دعا را بخوانند: «اَللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُکَ بِالتَّجَلِىِ الاْعْظَمِ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُعَظَّمِ وَالْمُرْسَلِ الْمُکَرَّمِ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَاَنْ تَغْفِرَ لَنا ما اَنْتَ بِهِ مِنّا اَعْلَمُ یا مَنْ یَعْلَمُ وَلا نَعْلَمُ اَللّهُمَّ بارِکْ لَنا فى لَیْلَتِنا هذِهِ الَّتى بِشَرَفِ الرِّسالَةِ فَضَّلْتَها وَبِکَرامَتِکَ اَجْلَلْتَها وَبِالْمَحَلِّ الشَّریفِ اَحْلَلْتَها ... (برای مطالعه دعای کامل به مفاتیح الجنان مراجعه شود) 🔺 پس به سجده برو و بگو: 🔸«اَلْحَمْدُلِلهِ الَّذى هَدانا لِمَعْرِفَتِهِ وَخَصَّنا بِوِلایَتِهِ وَوَفَّقَنا لِطاعَتِه» و سپس در همان حالت سجده ۱۰۰ مرتبه بگو: 🔸شکْراً شُکْراً پس سر از سجده بردار و بگو: 🔵 «اَللّهُمَّ اِنّى قَصَدْتُکَ بِحاجَتى وَاعْتَمَدْتُ عَلَیْکَ بِمَسْئَلَتى وَتَوَجَّهْتُ اِلَیْکَ بِاَئِمَّتى وَسادَتى اَللّهُمَّ انْفَعْنا بِحُبِّهِمْ وَاَوْرِدْنا مَوْرِدَهُمْ وَارْزُقْنا مُرافَقَتَهُمْ وَاَدْخِلْنَا الْجَنَّةَ فى زُمْرَتِهِمْ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ» ☀️ ۵- دوازده رکعت نماز که داود بن سرحان از امام صادق عليه السّلام برای شب نیمۀ ماه رجب روايت كرده و در شب بیست و هفتم هم خوانده می‌شود: 🔵 دوازده ركعت نماز به جا مى‌آورى هر دو رکعت به یک سلام و در هر ركعت بعد از سورۀ «حمد» يک سوره خوانده و هنگامی كه از نماز فراغت يافتى، می‌خوانی: 🔺سوره «حمد» ۴ مرتبه 🔺سوره «فلق» ۴ مرتبه 🔺سوره «ناس» ۴ مرتبه 🔺سوره «توحید» ۴ مرتبه 🔺«آية الكرسى» ۴ مرتبه و پس از آن چهار مرتبه می‌گويى: 🔹سبْحَانَ اللهِ وَ الْحَمْدُ لِلهِ وَ لا إِلَهَ إِلا اللهُ وَ اللهُ أَكْبَرُ سپس می‌خوانی: 🔹اللّهُ اللّهُ رَبِّي لا أُشْرِکَ بِهِ شَيْئا وَ مَا شَاءَ اللّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِيمِ. وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ 🔴 التماس دعا
آیت الله العظمی جوادی آملی.mp3
1.2M
📌 روزی که آیت الله العظمی جوادی آملی شرمنده شد
‍ ‍ 💢یک آلمانی روی شیشه عقب ماشینش نوشته بود: نه فیس بوک، نه واتساپ، نه توییتر، نه اینستاگرام داره، اما یک میلیارد و هشتصد میلیون دنبال کننده داره. او حضرت (صلی الله علیه و آله وسلم) پیامبر خداست! (صلوات‌الله‌ علیه و آله) (علیه‌السلام) 🌷💐🌷
💥فکر می‌کنید اگر در دوره حافظ، سعدی، فردوسی و... تلفن می‌بود اونم از نوع منشی دار👌، منشی تلفن خونشون چی میگفت؟!😳 💎 پیغامگیر حافظ : 🔥رفته ام بیرون من از کاشانه خود غم مخور تا مگر بینم رخ جانانه خود غم مخور بشنوی پاسخ ز حافظ گر که بگذاری پیام زان زمان کو باز گردم خانه‌ی خود غم مخور 💎 پیغامگیر سعدی : 🔥از آوای دل انگیز تو مستم نباشم خانه و شرمنده هستم به پیغام تو خواهم گفت پاسخ فلک گر فرصتی دادی به دستم 💎 پیغامگیر باباطاهر : 🔥تلیفون کرده ای جانم فدایت الهی مو به قربون صدایت چو از صحرا بیایم ، نازنینم فرستم پاسخی از دل برایت 💎 پیغامگیر فردوسی : 🔥نمی‌باشم امروز اندر سرای که رسم ادب را بیارم به جای به پیغامت ای دوست گویم جواب چو فردا برآید بلند آفتاب 💎 پیغامگیر خیام : 🔥این چرخ فلک ، عمر مرا داد به باد ممنون توام که کرده ای از من یاد رفتم سرکوچه ، منزل کوزه فروش آیم چو به خانه ، پاسخت خواهم داد 😜😂
✔️آغاز بعثت از غار حراء یا ابطح؟! 🟥در اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله در غار حراء خلوت می کرده اند شکی نیست، اما آغاز رسالت و نخستین رویارویی زمینی با جبرائیل، نه در حراء بلکه در ابطح بوده است و ایشان نیز تنها نبودند بلکه امیر المؤمنین، جناب جعفر و جناب حمزه علیهم‌السلام به همراه ایشان بوده‌اند و جبراییل در همان دیدار نخست شهادت به نبوت پیامبر و وصایت امیر المؤمنین علیهما السلام داده است. 🔴آغاز بعثت در ابطح گرچه از عوام پنهان است اما روایت آن از متواترات است (منظور از تواتر تعریف آن در نزد اصولیون نمیباشد) و نه تنها شیعه اثنی عشری، بلکه زیدیه و اسماعیلیه و حتی اهل سنت آنرا نقل کرده‌اند. 🔴حذیفه از پیامبر صلی الله علیه وآله نقل کرده که فرمودند: ما در ابطح خوابیده بودیم، علی بن ابی طالب سمت راست، جعفر ابن ابی طالب سمت چپ و حمزه علیهم السلام نزد پایم بودند. جبرائیل به همراه فرشتگان آمدند، یکی از آنها به جبرائیل گفت به سوی کدامیک از این چهار تن رسالت یافتی و فرستاده شدی؟ گفت: به سوی این فرد که سید فرزندان آدم است. گفتند اینها کیستند؟ گفت این محمد سید النبیین، این علی سید الوصیین، این جعفر ابن ابی طالب که بالهایی سرخ رنگ برای اوست که در بهشت پرواز می کند و این حمزه آقای شهداست، علیهم السلام. 🔴امام صادق علیه‌السلام از پیامبر صلی الله علیه وآله روایت کردند که فرمودند: ما در ابطح خوابیده بودیم، علی بن ابی طالب سمت راست، جعفر ابن ابی طالب سمت چپ و حمزه علیهم السلام نزد پایم بودند.جبرائیل، میکائیل و اسرافیل نازل شدند و اسرافیل گفت به سوی کدامیک از اینها مبعوث شده ایی؟ جبرائیل گفت: به سوی محمد که سید النبیین است. اسرافیل گفت سایرین کیستند؟ گفت این برادر و وصی اوست که سید الوصیین است، این جعفر ابن ابی طالب که بالهایی سرخ رنگ برای اوست که در بهشت پرواز می کند و این حمزه آقای شهدا در روز قیامت است. 🔴امیرالمومنین علیه‌السلام از پیامبر صلی الله علیه وآله روایت کردند که فرمودند: من بین فرزندان ابی طالب علیهم السلام خوابیده بودم که جبرائیل آمد و فرشته دیگری به او گفت به سوی کدام رسالت یافتی و فرستاده شدی... 🟥اسماعیلیه نیز آنرا نقل کرده اند، به طور مثال قاضی نعمان در شرح الاخبار حدیث روز مبعوث به رسالت شدن پیامبر صلی الله علیه و آله را به صورت مفصل تر از حذیفه نقل می کند که ذکر آن رفت و نیز آنرا در مثالب هم نقل کرده است. 🟥در آثار مهم علمای زیدیه مانند امالی خمیسیه،  تفسیر فرات کوفی و قاضی سلیمان کوفی در مناقب نیز این ماجرا از ابن عباس نقل شده است. 🟥حتی برخی علمای عامه مانند متقی در کنز العمال، سیوطی در جامع الاحادیث و ابن منظور در تاریخ مختصر دمشق به همراهی جمعی دیگر روایت مبعوث شدن پیامبر در ابطح را از ابن عباس نقل کرده‌اند. 🟥در تعدادی دیگر از منابع همچون روضة الواعظین و اثبات الوصیة نیز مولفشان بدون اتصال به معصوم این واقعه را در ابطح شرح داده‌اند. ⬅️لازم به ذکر است که آغاز بعثت از حراء را جمعی از علمای عامه مانند ابن هشام و طبری صاحب تاریخ و بخاری و امثالهم نقل نموده و عجیب است که شیعیان نقلهای متواتر تاریخی و شیعی از اهل بیت عليهم‌السلام را رها کرده و گزارشات علمای اهل سنت را اختیار کرده‌اند. @negahinou
هدایت شده از نردبان فقاهت
✔️ در اغلب کشورهای اسلامی از عرب‌زبان و ترک‌زبان و اردو زبان، در این دو قرن اخیر، شاعرانی می‌توان یافت که مدافعِ اندیشه وحدت اسلامی یا انترناسیونالیسم اسلامی‌اند و ما در زبان فارسی در این حال و هوا فقط یک شاعر داریم و آن اقبالِ لاهوری است که از خاکِ هندوستان برخاسته است. در ایران، با این همه شاعر خُرد و کلانی که داشته‌ایم، هیچ شاعر درجه یک و حتی درجه دویی هم نداریم که از انترناسیونالیسم اسلامی سخن گفته باشد. 📚 با چراغ و آینه، شفیعی کدکنی ص53 @Nardebane_feghahat
| مبانی نظری غرب مدرن اثر دکتر شهریار زرشناس انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، برپایی تمدن نوین اسلامی را به عنوان یکی از آرمان‌های اصلی خود مطرح کرده است. اما رسیدن به این هدف بدون شناخت مبانی نظری تمدن رقیب (تمدن غرب) ممکن نیست. کتاب ارزشمند مبانی نظری غرب مدرن که به همت دکتر شهریار زرشناس به رشته تحریر در آمده و توسط نشر معارف منتشر شده است، در قالب چند فصل از جمله موارد زیر سازمان‌دهی شده است: 🔹ماهیت مدرنیته (اومانیسم، سکولاریسم، سرمایه‌سالاری، جدایی اخلاق از علم، تکنوکراسی، نهیلیسم و ...) 🔸ادوار تاریخی مدرنیته (از شروع رنسانس تا زمان حاضر) 🔹ایدئولوژی‌های عالم مدرن (دموکراسی، لیبرالیسم، سوسیالیسم، ناسیونالیسم، فاشیسم، فمنیسم و ..) اطلاعات بیشتر از جمله توضیحات شفاهی نویسنده کتاب و همچنین فهرست دقیق مطالب آن را در اینجا مشاهده کنید. معرفی منابع و ابزارهای مفید @sarcheshme_danaee
| بدون روتوش با دهه هشتادی‌ها دکتر امیرحسین ثابتی همزمان با ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ و اوج‌گیری جنگ شناختی در فضای مدارس، دکتر امیرحسین ثابتی (فعال فرهنگی‌سیاسی و مجری برنامه جهان آرا) با حضور در برخی از مدارس تهران با دانش‌آموزان به گفتگو نشست و به بسیاری از سوالات چالشی آن‌ها پاسخ داد. مشروح سوالات و پاسخ‌های مطرح شده در این مدارس در این کتاب کوچک جذاب و خواندنی منتشر شده و در فاصله کوتاه چند ماهه به چاپ چهاردهم رسیده است! نقاط قوت 🔸این کتاب در قالب پرسش و پاسخ نوشته شده و با توصیف دقیق آنچه در این جلسات گذشته، خواننده را به دنبال خود می‌کشاند. 🔹پاسخ‌ها در عین‌حال که عمیق و عالمانه است، به زبان بسیار ساده و قابل فهم برای همگان نوشته شده است. همچنین متن کتاب به گونه‌ای است که به مخاطب، زاویه دید و قدرت تحلیل می‌دهد تا خودش بتواند به پاسخ بسیاری از سوالات دست پیدا کند! 🔸فصل آخر این کتاب‌ نیز به صحبت‌های دکتر حسین کچویان در برنامه جهان‌‌آرا اختصاص پیدا کرده که بسیار خواندنی است! این کتاب عالی را به شدت به همه دانش‌آموزان و دانشجویان و همه دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت توصیه می‌کنم. برای مشاهده متن برخی از پرسش‌ها و نیز ویدئوی توضیحات نویسنده کتاب به اینجا مراجعه کنید. معرفی منابع و ابزارهای مفید @sarcheshme_danaee
⭕️بعثت برای مقابله با جاهلیّت آمد 🔹 برای مقابله‌ی با آمد. جاهلیّت در ادبیات اسلامی، دوران قبل از طلوع نبوّت است. نباید تصوّر کرد که این ، مخصوص جزیرةالعرب و عرب‌های مکّه و حجاز و بقیّه‌ی نقاط بود؛ نه، آن عمومیّت داشت؛ 🔹ایرانِ آن روز هم غرق در جاهلیّت بود، امپراتوری رومِ آن روز هم غرق در جاهلیّت بود؛ و برای مقابله‌ی با همه‌ی این جاهلیّت پدید آمد. فقط به معنای فقدان علم نیست؛ در تعبیرات اسلامی و در ادبیات اسلامی، معنای بسیار وسیع‌تری دارد؛ بخشی از جاهلیّت، فقدان علم و نداشتن علم است، 🔹امّا جاهلیّت به معنای وسیع عبارت است از و حاکمیّت نیروی و انسانی بر ؛ این می‌شود جاهلیّت. یعنی جوامع انسانی، تحت تأثیر تمایلات شهوی و غضبیِ عمدتاً فرمانروایان خود به شکلی دربیاید که در آن گم بشود و حاکم بشود؛ این می‌شود جاهلیّت. بیانات مقام معظم رهبری ۹۴/۰۲/۲۶ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له @tabyinchannel
33.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 همان‌طور که فروپاشی شوروی فروپاشی ایدئولوژیک بود، فروپاشی آمریکا هم فروپاشی ایدئولوژیک خواهد بود. 🆔 @mirbaqeri_ir
2fc13e14-a144-4483-9f4c-1615bfcf215a.pdf
18.31M
👆👆 👌ورق بزن و بخون، جالبه ¤ تمیز و زیبا برای چاپ پوستر و نمایشگاه 💢 پاسخ به ۴۰ سوال مهم در خصوص عملکرد مجلس یازدهم 📆 ۱۴۰۲/۱۱ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
🔰 چهارمین همایش ملی حوزه انقلابی حوزه منتظر 📷 محور های کلی کتب و مقالات در تصویر بالا عنوان شده است 🟢 آخرین مهلت ارسال آثار: تا پایان سال جاری ۱۴۰۲ ✅ به مقالات و کتب صحیح دریافتی مبلغ ۲۰۰‌هزارتومان بعنوان حق القلم پرداخت می شود 🟥 جهت کسب اطلاع بیشتر و ارسال آثار به تارنمای زیر مراجعه فرمایید: www.hamayeshhf.com 🔹شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی @ENOEnsani
هدایت شده از صابرین نیــوز
♦️توییت دفتر مقام معظم رهبری: پیروزی مردم غزه روز به روز آشکارتر خواهد شد، ان شاء الله. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اهداف رسالت پیامبر (صلی الله علیه و آله) در کلام امام علی (علیه السلام) چگونه بیان شده است؟ 🔹 (علیه السلام) در بخشی از خطبه دوم بعد از تحکیم پایه هاى شهادت به توحید و یگانگى خدا، به سراغ دوّمین و مهمترین اصل بعد از توحید یعنى شهادت به مى رود و مى فرماید: «وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ». (من گواهى مى دهم که و اوست). آرى پیش از آن که (صلی الله علیه و آله) باشد، او بود، و تا بنده خاص نباشد به نمى رسد؛ ضمناً به ، پاسخى است به آنها که رسولان خدا را تا سرحدّ الوهیت بالا مى بردند و بزرگترین افتخار آنان را که عبودیتشان بود از آنها مى گرفتند. 🔹سپس رسالت و (صلی الله علیه و آله) را این چنین توصیف مى کند، مى فرماید: «اَرْسَلَهُ بِالدّینِ الْمَشْهُورِ وَ الْعَلَمِ الْمَأثُورِ وَ الْکِتابِ الْمَسطُورِ، وَالنُّورِ السّاطِعِ وَ الضِّیاءِ اللامِعِ، وَ الاَمْرِ الصّادِعِ». (او را با دین و و نشانه روشن و نوشته شده و و روشنایى تابنده و امر و و بى پرده فرستاد). در این که این تعبیرات ششگانه عمیق و پرمحتوا اشاره به چه امورى است تفسیر هاى گوناگونى وجود دارد. 🔹نخست این که «دین مشهور» اشاره به و «علم مأثور» اشاره به و «کتاب مسطور» اشاره به و «نور ساطع» اشاره به و «ضیاء لامع» اشاره به و «امر صادع» (به قرینه آیه فَاصْدَعْ بِما تُؤمَرُ) [۱] اشاره به و اظهار بدون پرده در برابر و است. این احتمال نیز وجود دارد که «نور ساطع» و «ضیاء لامع» توضیحات بیشترى درباره قرآن مجید باشد چرا که قرآن مایه روشنایى افکار و جوامع انسانى است. 🔹سپس به هدف نهایى (صلى الله علیه و آله) و آوردن و و قوانین و مى پردازد و مى فرماید: هدف از این بعثت و تجهیزات همراه پیامبر، چند چیز بود. هدف این بود که: «اِزاحَةً لِلشُّبُهاتِ، وَ احْتِجاجاً بِالْبَیِّناتِ، وَ تَحْذیراً بِالآیاتِ وَ تَخْویفاً بِالمَثُلاتِ». ( را از میان بردارد و با دلایل و استدلال کند و به وسیله مردم را از مخالفت خدا برحذر دارد و از که به دنبال مخالفت دامنگیرشان مى شود بترساند). 🔹در تفسیر این چهار تعبیر نیز مى توان گفت که «اِزاحةً لِلشُّبُهاتِ» اشاره به حقایقى است که در پرتو روشن مى شود و هرگونه شک و را مى زداید و «وَ احْتِجاجاً بِالْبَیِّناتِ» اشاره به است که براى گروهى که استدلالات عقلى، آنان را قانع نمى کند، موجب و ایمان است، 🔹و «تحذیر به آیات» تهدید به و «تخویف به مثلات» تهدید به است همان گونه که در به آن اشاره شده است، مى فرماید: «وَ یَسْتَعْجِلُونَکَ بِالسَّیِئَةِ قَبْلَ الْحَسَنَةِ وَ قَدْ خَلَتْ مَنْ قَبْلِهِمُ الْمَثُلاتُ»؛ [۲] (آنها پیش از حسنه و رحمت الهى از تو تقاضاى شتاب در سیئه و مى کنند با این که پیش از آنها ، بر گذشتگان نازل شده است). پی نوشت‌ها؛ [۱] سوره حجر، آیه ۹۴ [۲] سوره رعد، آیه ۶ 📕پيام امام امير المومنين (ع)، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ۱۳۸۷ش، ج ۱، ص ۲۷۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
*Guterres* , the honorable Secretary of the United Nations, said that the world has entered an *"era of chaos"* that causes great suffering and thwarts progress. In some cases, such as the war in Gaza, war and "chaos" means confronting oppression, genocide and violation of human rights, isn't it?! *The main issue is justice and morality, isn't it?* There is a beautiful saying from the Prophet Muhammad (PBUH): *An hour of justice is better than seventy years of worship, whose nights are spent in prayer and days are spent in fasting.* [Mishkah Anwar, p. 544]
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
*Guterres* , the honorable Secretary of the United Nations, said that the world has entered an *"era
*گوترش* ، دبیر محترم سازمان ملل گفت: *جهان وارد "عصر هرج و مرج" شده است* که باعث رنج های زیادی می شود و پیشرفت را خنثی می کند. *در برخی موارد مثل جنگ غزه، این یعنی مقابله با ظلم، نسل کشی و تضییع حقوق انسانها است، اینطور نیست؟!* *مسئله اصلی عدالت و اخلاق است، اینطور نیست؟* کلام زیبایی از پیامبر اسلام محمد ص وجود دارد: *ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب هايش به نماز و روزهايش به روزه بگذرد.* [مشكاه الأنوار، ص ۵۴۴]
🔺معرفی کتاب امیر کبیر در دوره صدارت امیرکبیر، ما شاهد رویکردی نو نسبت به تحوالت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی می باشیم که برخی موارد با تأسیس دارالفنون شتاب و توسعه بیشتری پیدا کرد. اما قابل انکار نیست که امیرکبیر نمونه ای از صدراعظمها و دولتمردان توانمند ایرانی است. او توانایی خود را در ادارۀ یک کشور پهناور که حاکمانش به دلیل داشتن خوی و خصلت قبیلگی از آگاهی و توان مدیریت سیاسی و اجرایی بی بهره بودند، به اثبات رسانید. در بخشی از این کتاب می خوانیم: در دورۀ قاجار، جامعه ایران با جهان مدرن غرب روبه‌ رو شد که از نظر مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی با آن خیلی فاصله داشت. دولتمردان و سیاستمداران این دوره به ضرورت تغییر و تحول در ایران پی برده بودند. مطلب مهم اینکه در این هنگام تبادل و روابط میان ایران و غرب نیز افزایش یافت و این موضوع اعزام دانشجو به خارج و آمدن هیئت‌های علمی و نظامی، ترجمه و چاپ کتاب، انتشار روزنامه و تغییر نظام آموزشی سنتی به نظام آموزشی مدرن را اجتناب‌ناپذیر کرده بود. این تحّول علمی و دانش تمدن غرب و جنگ‎های ایران و روسیه باعث شد که عباس میرزا نایب‌السلطنه و وزیر توانمندش، میرزا عیسی فراهانی به ضعف و انحطاط ایران آگاه شوند که نتیجه آن به‌وجودآمدن جریانی شامل اقداماتی نو بود، پس از مرگ میرزا عیسی قائم‌مقام فراهانی و عباس میرزا ناتمام ماند، ولی چندی بعد توسط میرزا ابوالقاسم فراهانی پی گرفته شد. به‌هرحال این نکته مسلم است که پس از قتل میرزا ابوالقاسم جریان پیشرفت و مدرن شدن ایران توسط امیرکبیر که تربیت‌یافته این جریان ترقی‌خواهی بود، ادامه پیدا کرد. می‌توان گفت که در دوره صدارت امیرکبیر، ما شاهد رویکردی نو نسبت به تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی می‌باشیم که برخی موارد با تأسیس دارالفنون شتاب و توسعه بیشتری پیدا کرد. تأسیس دارالفنون نیز نشان از آگاهی و دوراندیشی او داشت؛ زیرا دارالفنون مهم‌ترین منبع تأمین نیروی انسانی توانمند برای اداره کشور به شمار می‌رفت. وی میراث‌دار سنت ایران و اسلامی و پاسدار نهاد صدارت می‌باشد که سعی داشت با روش‌های عملی و واقع‌گرایی که از میراث ایرانی - اسلامی آموخته و تجربه کرده بود، در فن مدیریت کشور اجرا کند که در آن توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ایرانی مدرن از اهمیت برخوردار بود. کوتاه سخن اینکه این نوشته که اینک به نظر خوانندگان گرامی خواهد رسید، کوشش و تلاشی است که در راه شناساندن امیرکبیر و مشعل روشن ترقی‌خواهی و توسعه ایرانی مدرن که در تاریکی‌ها و بیدادگری به دوش خود کشید و از مشکلات نهراسید، یک‌تنه به جنگ آن‌ها رفت و سرانجام دشمنان امیرکبیر ناجوانمردانه ایشان را در روز دوشنبه 18 ربیع‌الاول سال 1268 خورشیدی به قتل رساند. خانواده میرزا تقی خان نام اصلی میرزا تقی خان «محمد تقی» است و زادگاهش «هزاوه» از محل فراهان عراق. هنوز هم در آنجا محله‌ای به نام «محلۀ میرزا تقی خانی» معروف است و خانه پدری‌اش نزدیک تپه «یال قاضی» شناخته می‌باشد.(هزاوه) در مجاورت قریه مهرآباد فراهان موطن خاندان قائم‌مقام بودند. خانوادۀ پدری و مادری میرزا تقی خان از طبقه پیشه‌ور بودند. پدرش به تصریح قائم‌مقام «کربلایی محمد قربان» بود که در خطاب او را «کربلایی» می‌گفت. سجع مهرش «پیرو دین محمد قربان» بود. محمد قربان پسر طهماسب بیک است که به «حاج طهماسب» هم نام برده شده است. کربلایی محمد قربان پدر وی، در آغاز در دستگاه میرزا عیسی قائم‌مقام اول سمت آشپزی داشت و بعدها در دستگاه میرزا ابوالقاسم قائم‌مقام ناظر آشپزخانه گردید. مادر میرزا تقی خان، «فاطمه» یا «فاطمه‌سلطان» دختر استاد شاه محمد بنّا و از اهالی فراهان و بنایی حاذق بود. از همین رو بیشتر کارهای اختصاصی خاندان قائم‌مقام به وی محول می‌شد. https://www.faraketab.ir/book/192456-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1