هدایت شده از 🇮🇷 یازهــــــــرا 🇵🇸
🔴"فرهنگ غرب" از کجا وارد کشور شد!
🌀فرهنگ غرب از راه بیحجابی وارد کشور شد؛ وقتی هم که وارد شد، اینطور نبود که فقط با حجاب مبارزه کند، با نماز مبارزه کرد، با زکات مبارزه کرد، با امر به معروف مبارزه کرد، با نهی از منکر مبارزه کرد، با عفت مبارزه کرد، با ناموس مبارزه کرد، با تمام مظاهر دینی مبارزه کرد!
⚠️ اما دری که از آن وارد شد، دَرِ بیحجابی بود، اول این سدّ را شکست؛ مثل اینکه اینجا را کوتاهترین درها دیده است!
✍آیت الله حائری شیرازی
💬منبع آنتی سکولار
#نهضت_بیدارگری
💠کانال یازهـــــرا | رسانه حجـــــاب
@yaazahra_ir
هدایت شده از طاها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿🌿🌿
🎥امر به معروف از نوع #ژاپنی
آموزنده،خیلی جالب بود،حتما گوش بدین،بعضی از این کلیپ ها یه توفیقه که شامل حال هر کس نمیشه🌹
↶【به ما بپیوندید 】↷
https://eitaa.com/tahavaliasr
@tahavaliasr
نهی از منکر فایده ندارد چرا خودتان را خسته میکنید؟
پاسخ خداوند:
الأعراف
وَإِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِّنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ
ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻲﺍﻋﺘﻨﺎ، ﻧﺎﻫﻴﺎﻥﺍﺯﻣﻨﻜﺮ ﺭﺍ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻛﺮﺩﻧﺪ: «ﭼﺮﺍ ﺟﻤﺎﻋﺘﻲ ﺭﺍ ﻣﻮﻋﻈﻪ ﻣﻲﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺩﺳﺖﺁﺧﺮ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩﺷﺎﻥ ﻣﻲﻛﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺳﺨﺖ ﺩﭼﺎﺭﺷﺎﻥ ﻣﻲﺳﺎﺯﺩ؟» ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩﻧﺪ: «ﺗﺎ ﭘﻴﺶ ﺧﺪﺍ ﻋﺬﺭی ﻣﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ. ﺗﺎﺯﻩ، ﺷﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﺯﺷﺘﺸﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ.» (١٦٤)
https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴باید به زن غربی در انتخاب پوشش کمک کنیم.
🔹خیلی به دعواهای اخیر و گیس بریدن های زنان غربی توجه نکنید ،واقعیت آن هست زن غربی در حوزه پوشش دچار سردرگمی شده است .از طرفی به او میگویند آزاد هستی وباید آزاد بپوشی واز طرفی این زن با این لباس ها نمیتواند از حیثیت خود مراقب کند .
🔹اما او هیچ راه حلی هم برای این تعارض ندارد.برای مثال لیدی گاگا که ملکه براندازان ما هم محسوب میشود در سردرگمی انتخاب پوشش ناخودآگاه به همان الگوی پوشش مردانه روی می آورد او الگوی مردانگی را برتر ومصون میباید و برای مراقبت از خود در جامعه مردسالارانه غرب لباس مردانه میپوشد .چرا؟چون او نمیداند حجاب وعفاف میتواند این تعارض را برای او حل کند ،او نمیداند حجاب هم زنانگی اورا حفظ خواهد کرد و دیگر نیازی به پیروی از مردانگی ندارد و هم مصونیت خواهد داشت و هم میتواند اثر گذار باشد.باور کنید زنان غربی نمیدانند،اگر میدانستنددیگر زنان به اصطلاح شاخص آنها اینقدر مضحک ومردانه لباس نمیپوشیدن ودر مصاحبه ها اشک نمیریختند.
مصاحبه#لیدی_گاگا_را ملاحظه فرمایید
✍عالیه سادات
___________________
#کانال_شکوه_زن_وزنانگی
به ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عشق ۹۸ درصدی، ۱ دقیقه!
https://eitaa.com/SAmarashi
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: المراه ریحانه لیست بقهرمانه. زن گل است نه گلادیاتور!
عزت نفس و خودپنداره والا برای زنان با شبیه شدن به مردان تامین نمیشود بلکه با ارزنده سازی زن بودن و تقدس مادر بودن و زینت پدر بودن و امثال آن تامین میشود.
با این تامین میشود که بگوییم شان زن بالاتر از آن است که برود جوشکار اسکلت فلزی بشود. برود کارگر معدن زغال سنگ بشود. برود قصاب کشتارگاه بشود. برود رفتگر خیابان بشود. برود سربازی. برود با دشمن درگیری نظامی پیدا کند. و الی آخر. این کارهای زمخت باید به عهده مردان باشد.
اینکه بگوییم زن وقتی با ارزش شده که نقش مردانه ایفا کند این عین ناارزنده سازی زن بودن است.
https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از نسیم حیات|جواد محمدی
🔺اینکه می گویند: «الْانْسانُ حَریصٌ عَلی ما مُنعَ مِنْهُ» مطلب صحیحی است ولی نیازمند به توضیح است.
🔺انسان به چیزی حرص می ورزد که هم از آن ممنوع شود و هم به سوی آن تحریک شود؛ به اصطلاح تمنای چیزی را در وجود شخصی بیدار کنند و آنگاه او را ممنوع سازند.
🔺اما اگر امری اصلًا عرضه نشود یا کمتر عرضه شود، حرص و ولع هم نسبت بدان کمتر خواهد بود.
📚مساله حجاب، ص ۱۲۰
@nasimehayaat
🔴سه چهارم مردم انگلیس خواسته اند در محیط کاری دست دادن با زنان ممنوع شود
🔹علت اینکه میخواهند دست دادن در محیط کار ممنوع شود آزار های فیزیکی زنان توسط مردان میباشد که با اجرای این طرح برای زنان حریم امن ایجاد خواهد شد.ما هم دعا میکنیم این طرح اجرا شود.
🔹کم نیست که زنان غربی برای بهداشت روانی خودشان به تمام ایات دین اسلام عمل کنند.اما مساله اینجاست که زنان غربی پیامد های آزادی پوچ در غرب را چشیده اند اما در ایران عده ای هنوز نمیدانند آزادی های پوشش چقدر زن را در معرض خطر قرار میدهد
_______________
📚@reza_afshar
دکتر مرعشی
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: المراه ریحانه لیست بقهرمانه. زن گل است نه گلادیاتور! عزت نفس و خو
عبدالهی:
عرض سلام و احترام خدمت استاد محترم.
حدیثی در کانالتون قرار دادین ( المراه ریحانه لیست بقهرمانه)
خواستم خدمتتون عرض کنم که تا جایی که حقیر میدونم «قهرمان» در زبان عربی با فارسی فرق میکنه، ترجمه قهرمان عربی به فارسی میشه « خدمتکار»...
🙏🌸
ممنون از زحمات و مطالب مفیدی که در کانالتون قرار میدین🙏
بنده که خیلی استفاده میکنم.
سید علی مرعشی:
سلام علیکم سپاسگزارم. معنای قهرمان اجمالا یعنی کسی که کارهای طاقت فرسا به او محول میکنند که ممکن است منجمله خدمتکاری باشد. لفظ گلادیاتور هم در این پست کنایه از کسی است که به ظلم و جور کارهای طاقت فرسا به او محول میشود.
Saintlady:
حضرت آقا این حدیث رو در کار منزل معنی کردند نه جامعه و اشتغال
جای دیگه در بحث اشتغال میگن اسلام مانع استعداد وعلاقه زنان در این موارد نیست ولی اجبار و تشویق هم نمیکنه
سید علی مرعشی:
خانواده یک جامعه کوچک و جامعه یک خانواده بزرگ است. برای همین کار زنان در معدن زغال سنگ همانقدر بی انصافی است که کارهای سنگین منزل مثل جابجا کردن کپسول گاز. از این جهت فرقی نیست.
https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از 🇱🇧🚩 دختــران چــادری 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
+ما این همه منکر داریم
بدتر از بی حجابی، چرا انقدر گیر دادید به حجاب😒؟!‼️
⊹
⊹🎙استاد عالی
⊹
▪️#حجاب_حکم_خداست
▪️#شبهه
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ کانال برتــر حجاب
✅ برگزیده ی رصدنمای فضای مجازی👇🏻
🌸 eitaa.com/joinchat/3093102592Cc9d364a057
فیلم کرسی رابطه لیبرالیسم جنسی و خشونت. دکتر سید علی مرعشی. پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهیدچمران اهواز (۱۳۹۷) [قسمت ۱].
https://drive.google.com/file/d/1pmvMe23UyUwgw6F-7NEroDVd5IfBb8DR/view?usp=share_link
https://eitaa.com/SAmarashi
لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرائِيلَ عَلى لِسانِ داوُدَ وَ عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذلِكَ بِما عَصَوْا وَ كانُوا يَعْتَدُونَ (۷۸) كانُوا لا يَتَناهَوْنَ عَنْ مُنكَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ ما كانُوا يَفْعَلُونَ (۷۹)
بدانید که ناسپاسان قوم بنیاسرائیل از زبان داود و عیسی پسر مریم، نفرین شدهاند و این به سبب نافرمانی و تجاوزشان بود! (۷۸) زیرا آنها یکدیگر را از بدی و زشتی که [گستاخانه] انجام میدادند نهی نمیکردند، و چه منفور و زشت است عملکردشان! (۷۹)
مائده [۷۸-۷۹]
https://eitaa.com/SAmarashi
فرق کافر با فاسق چیست؟
کافر کسی است که منکر یکی از ضروریات دین باشد، مثلا معتقد باشد نماز یا حجاب یا امر به معروف و نهی از منکر امر لازمی نیست.
فاسق کسی است که منکر لازم بودن ضروریات دین نیست اما در رفتار شخصی به آنها پایبند نیست.
کافر اگر حربی باشد یعنی با مسلمانان دشمنی و جنگ کند باید با او جنگید. اگر کافر، ذمی باشد یعنی سر جنگ با مسلمانان نداشته باشد مسلمانان نیز جنگی با او ندارند اما اگر پذیرا باشد در جهت هدایت او تلاش میکنند.
فاسق را باید امر به معروف و نهی از منکر نمود.
https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از عصر زنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی | #کلیپ
♦️ برخی، نسخههای آزادی در روابط جنسی را برای رفع نیاز عاطفی دختران ما تجویز میکنند و آن را "احترام به انتخاب آزادانه" عنوان میکنند!
🔺 این درحالیاست که دختران بیشترین آسیب روحی و جسمی را در این روابط متحمل میشوند...
🔺 چرا زیست عفیفانه برای دختران تجویز نمیشود؟!
🎤 با ارائه: دکتر فرشته روحافزا
📎 فایل صوتی نشست
📎 فایل تصویری نشست
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماینده سابق مجلس انگلیس خطاب به غربیها؛ شما تمام دنیا را وحشت زده کردهاید و خودتان را امپراتور خطاب میکنید!
⭕️ جورج گالووی، نماینده سابق مجلس انگلیس در دومین مجمع بینالمللی دموکراسی در پکن:
🔺️"سیستم ما مردم را فقیرتر میکند؛ فرانسه در آتش میسوزد، انگلیس از سرما به خود میلرزد، ۸۰ میلیون نفر در آمریکا فاقد بیمه درمانی هستند بعد غربیها درباره حقوق بشر صحبت میکنند!"
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #با_هم_ببینیم
👈🏻 این خوشتیپی نیست، این جنایته!!
💠 یه خانوادهای دخترشون رو آورده بودند پیش من و گفتند که آقای دکتر لطفاً نصیحتش کنید! خیلی وضع پوششش خرابه!! گفتم دخترم، شما برای چی اینجوری میپوشی؟! انگیزت چیه؟!
#دکتر_سیدعلی_مرعشی
#حجاب
🍃🌹▪️ـــــــــــــــــــــــــ
https://eitaa.com/SAmarashi
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
دکتر علیرضا لاور، سفیرفیلم:
http://mediasafir.com/Xsunami/Xsunami-1080P-SafirTamasha.mp4
لینک مستقیم دانلود مستند ایکسونامی
آقای دکتر لطفا بزرگواری بفرمایید و حتما مستند را ببینید و نظرات ارزشمند تان را بفرمایید
سید علی مرعشی:
سلام خدا بر شما.
با دقت تا اخر دیدم. بی نظیر است. غوغا است. به نظرم باید به طور گسترده میان جوانان به ویژه دختران پخش شود.
https://eitaa.com/SAmarashi
دکتر مرعشی
دکتر علیرضا لاور، سفیرفیلم: http://mediasafir.com/Xsunami/Xsunami-1080P-SafirTamasha.mp4 لینک مستقی
پست وارده👇
در فیلم بالا مطالب زیادی درباره به بردگی کشاندن انسان وجود داشت اما از نظر من خانواده مهمترین بخش آن بود،
چرا که یک انسان بی هویت و تنها مستعد هر ظلم و آسیب و انتقال آن به همان جامعه است!
https://eitaa.com/SAmarashi
https://b2n.ir/y19950
لینک مستقیم دانلود مستند ایکسونامی، نسخه دانش آموزی
https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله به تجربه گر فصل دو خانم نعمت اللهی بخاطر اینکه از حجاب گفت و درنهایت بخاطر حملات کارش به عمل مغز باز کشید!
بخشی از لایو مهم دکتر عباس موزون
https://eitaa.com/SAmarashi
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📶 نشست برخط روانشناسی حجاب
✅ بررسی مسئله حجاب از نگاه روانشناختی
👤دکتر سید علی مرعشی
دکترای حرفه ای پزشکی، ام پی اچ در بهداشت اجتماعی، دکترای تخصصی روانشناسی، عضو هیات علمی و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
🗓 تاریخ برگزاری: جمعه ۲۵ فروردين ماه
🕤 ساعت ۲۱:۳۰
2⃣ ۲ ساعت وبینار رایگان
⁉️ همراه با پرسش و پاسخ
🌐 لینک ثبتنام:
https://survey.porsline.ir/s/EWYsHvF
↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید.
➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan_net
روانشناسی و خدا
بریده ای از کتاب درسنامه روانشناسی اسلامی
تالیف دکتر سید علی مرعشی
پزشک و متخصص روانشناسی
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
برخی پژوهشگران متأخر متوجه ضعف روانشناسی در نادیده گرفتن معنویت شده و بدین سبب بر روی این موضوع به عنوان «عامل مورد غفلت» (هوج و کاردیناس، 2001) تمرکز نمودند. پیشتر نیز نظریه پردازان مطرحی به معنا و معنویت توجه کردند، اما در عین حال نخواستند و یا نتوانستند هستی شناسی و انسان شناسی ماتریالیستی را نفی کنند. برای مثال فرانکل (1967) گر چه بر معنا تأکید میکند اما آن را در خدا و روز بازپسین نمیجوید و یا شاید به دلیل ترس از طرد به اتهام غیرعلمی بودن، دستکم جرأت نمیکند به توحید و معاد متمسک شود. البته در میان افراد مشهور روانشناسی متعارف کسانی هستند که در کارهای خود از خدا یا دین نام برده اند اما نه به عنوان اعتقاد یا یک ضرورت اعتقادی. برای مثال، یونگ (1959) هرچند در اواخر عمر میگفت من به وجود خدا واقف هستم (نه اینکه فقط عقیده دارم) اما میبینیم او در نظریه رسمی خود عقیده به خدا را در حد یک کهن الگو در ناخودآگاه جمعی تنزّل میدهد (شولتز و شولتز، 2005؛ ترجمه سیدمحمدی، 1386) که لزوماً بازتابی از حقیقت نیست. یونگ هرچند دوری از دین را عامل نوروز (رواننژندی) میداند (پالمر، 2003)، اما نظریه او هیچگونه پایه دینی ندارد. در واقع هنگامی که او به مجری شبکه بیبیسی گفت: «من نیازی ندارم که به خدا عقیده داشته باشم؛ من میدانم که خدا هست»، با سیلی از انتقادات مواجه شد تا بدانجا که مجبور شد در نامه هائی سخن خود را به شکلی ترمیم کند تا از زیر فشار انتقادات بیرون رود (یونگ، 1959). او حتی پس از مرگش نیز متهم به عقیده کور شد (داوکینز، 2006). ویلیام جیمز (1907) نیز هرچند شاید در زندگی شخصی خود فردی متدین بود اما در عرصه علمی و حرفه ای نگاهی پراگماتیستی (عملگرایانه) به دین داشت و عقیده به دین را به دلیل مفید بودنش تأیید میکرد اما نه به دلیل درست بودنش! شاید او نیز زیر فشار سهمگین فضای دین ستیزانه روزگار خود در غرب بود. به هر صورت تعداد اینگونه روانشناسانی که روی خوش به دین نشان داده اند چندان زیاد نیست. در مقابل اما، جریان کلی روانشناسی متعارف با دین و معنویت تضاد آشکار دارد. خشت اول این بنا را فروید (1959) گذاشت که دین را یک نوروز وسواس جهانی معرفی کرد. بعد از او افرادی مانند واتسون (به نقل از کریلن، 1975) و اسکینر (1987) در رفتارگرائی و الیس (1980) در شناختگرائی جریان وسیعی را رقم زدند که با دین خصومت آشکار داشت، اما فروید و بقیه تحت تأثیر یک تفکر فلسفی (و نه علمی) خاص که در غرب رایج شده بود قرار داشتند. به هر روی، بسیاری دیگر از افراد تأثیرگذار بر جریان روانشناسی متعارف نیز از بیان خصومت با دین ابا نداشتند و یا لااقل آشکارا آن را نادیده گرفتند.
هرچند فروید ریشه تدین را وسواس میدانست، با این حال بررسی احوالات فروید به خوبی نشان میدهد که او خود نیز دچار نوروز وسواس بود و خصومت او با دین علاوه بر جو فرهنگی زمانه اش از ویژگیهای شخصیتی خود او نیز ناشی میشد. برخی از نویسندگان غربی مانند پالمر (2003) نیز در این موضوع با من هم عقیده هستند. فروید به مادرش دلبستگی شدید جنسی داشت و به عکس با پدر خصومت میورزید، پدری که کاملاً مذهبی بود. وفق نظریه خود فروید، این موضوع سبب شده بود که فروید دچار عقده ای موسوم به پدیده مثلث اودیپی گردد (شولتز و شولتز، 2005؛ ترجمه سیدمحمدی، 1386). فروید در جریان ابتلاء به عقده اودیپ به رقابتی ناکام با پدر مذهبی خود، بر سر تصاحب مادرش کشانده شد، رقابتی که سر از خصومت درآورده بود؛ و خصومتی که امکان بروز نداشت زیرا غلبه بر پدر ممکن نبود. من چنین می اندیشم که شاید فروید در خلال یک واکنش دفاعی نابالغ، ناسالم و ناهشیار، از نوع «جا به جائی»، جهتگیری این خصومت را از شخص پدر، متوجه گرایش مذهبی او کرده بود. حتی اگر این موضوع را نادیده بگیریم و حتی اگر تبیینات نظری فروید را معتبر ندانیم، توجه به وسواسی بودن خود فروید (پالمر، 2003) در عین تقابل او با دین، ممکن است ما را به این تلقی رهنمون کند که فروید نیز مانند شماری از بیماران من دچار «وسواس ضددینی» بود؛ وسواسی که برخلاف ادعای فروید نه از مذهبی بودن که از لامذهب بودن سر درمی آورد.
https://eitaa.com/SAmarashi