eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.3هزار دنبال‌کننده
754 عکس
256 ویدیو
276 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅اینجا نشر پژوهشها و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ کانال تدریس: 1. @Shia_erfan 2. @Nezam_Andishe ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب صراط حمید - دستور العمل های اخلاقی و عرفانی بزرگان - گردآورنده حجت الاسلام حمید کامران ماوردیانی .pdf
408.1K
🔸فایل PDF کتاب *«صراط حمید»* 🔻 *دس‍ت‍ورال‍ع‍م‍ل‌ه‍ای‌ اخ‍لاق‍ی‌ و ع‍رف‍ان‍ی‌ از ب‍زرگان (آن‍چ‍ه‌ ب‍ای‍د ی‍ک‌ س‍ال‍ک‌ ال‍ی‌ ال‍ل‍ه‌ ب‍دان‍د)* 📌ت‍ه‍ی‍ه‌ و ت‍ن‍ظی‍م‌: حجت‌الاسلام ح‍م‍ی‍د ک‍ام‍ران‌‏ ماوردیانی 🔻 این کتاب و فایلش توسط مؤسسه فرهنگی اسلامی شبکة الامامین الحسنین (عليهما‌السلام) بصورت الکترونیکی منتشر شده است. 🌐 alhassanain.org/m/persian/?com=book&view=category&id=110 🌐 alhassanain.org/m/persian/?com=book&id=756 🔸فایل Word کتاب👇 🌐 eitaa.com/salehi786/891 🔹 🔸 @Salehi786 @Salehy
کتاب صراط حمید - دستور العمل های اخلاقی و عرفانی بزرگان - گردآورنده حجت الاسلام حمید کامران ماوردیانی .docx
136.2K
🔸فایل Word کتاب *«صراط حمید»* 🔻 *دس‍ت‍ورال‍ع‍م‍ل‌ه‍ای‌ اخ‍لاق‍ی‌ و ع‍رف‍ان‍ی‌ از ب‍زرگان (آن‍چ‍ه‌ ب‍ای‍د ی‍ک‌ س‍ال‍ک‌ ال‍ی‌ ال‍ل‍ه‌ ب‍دان‍د)* 📌ت‍ه‍ی‍ه‌ و ت‍ن‍ظی‍م‌: حجت‌الاسلام ح‍م‍ی‍د ک‍ام‍ران‌‏ ماوردیانی 🔻 این کتاب و فایلش توسط مؤسسه فرهنگی اسلامی شبکة الامامین الحسنین (عليهما‌السلام) بصورت الکترونیکی منتشر شده است. 🌐 alhassanain.org/m/persian/?com=book&view=category&id=110 🌐 alhassanain.org/m/persian/?com=book&id=756 🔹 🔸 @Salehi786 @Salehy
بسم الله 🔸 امام خمینی (ره)، در جلسه چهارم تفسیر سوره حمد: 🔻 این باى‌{بِسْمِ اللَّهِ‌} باى سببیت، آن طور که اهل ادب مى‌گویند نیست. اصلًا فاعلیت حق از باب سببیت و مسببیت نیست، علیت و معلولیت هم نیست. بهترین تعبیرش همان است که در قرآن واقع شده است که گاهى ظهور: {هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ‌}؛ و گاهى «تجلى» {تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ‌} [تعبیر کرده است؛] 🔻 و این غیر از قضیه سببیت و مسببیت است، که در سببیت و مسببیت، یک تمایلى که مقتضى نیست در ذات حق تعالى با موجودات، [مفروض است‌]. از این جهت یا باید سببیت را یک معناى توسعه دارى حساب بکنیم که تجلى و ظهور را هم شامل بشود، یا در اینجا بگوییم که با، باى سببیت نیست. بگوییم: «بِاسْمِ اللَّهِ» کذا، یعنى بِظُهُورِهِ کذا، بِتَجلّیهِ‌ کذا. 🔻 یا بگوییم: الْحَمْدُ «بِاسْمِ اللَّهِ»، نه از باب اینکه حمد مسبب است حتى از براى اسم؛ و تعبیر به سببیت و *تعبیر به علیت هم من یادم نیست که در کتاب و سنت واقع شده باشد. این یک تعبیر فلسفى است که در لسان فلاسفه واقع شده. من در کتاب و سنت یادم نیست که علیت، سببیت به این معنا آمده باشد؛* خلق است، ظهور است، تجلى است، این تعبیرات است. {تفسیر سوره حمد، ص153 و 154}
🔸 استفاده از اصطلاح فلسفی «علّت» برای خدای سبحان، در روایت توحید مفضل از امام صادق (علیه السلام) 👇 (بنحوی تقریر دستگاه فلسفی علت و معلول) جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/310857 شناسه حدیث : ۳۱۰۸۵۷ نشانی : توحید المفضل ج ۱، ص ۱۷۹ فَإِنْ قَالُوا كَيْفَ يُعْقَلُ أَنْ يَكُونَ مُبَايِناً لِكُلِّ شَيْءٍ مُتَعَالِياً عَنْ كُلِّ شَيْءٍ قِيلَ لَهُمُ اَلْحَقُّ اَلَّذِي تُطْلَبُ مَعْرِفَتُهُ مِنَ اَلْأَشْيَاءِ هُوَ أَرْبَعَةُ أَوْجُهٍ فَأَوَّلُهَا أَنْ يُنْظَرَ أَ مَوْجُودٌ هُوَ أَمْ لَيْسَ بِمَوْجُودٍ وَ اَلثَّانِي أَنْ يُعْرَفَ مَا هُوَ فِي ذَاتِهِ وَ جَوْهَرِهِ وَ اَلثَّالِثُ أَنْ يُعْرَفَ كَيْفَ هُوَ وَ مَا صِفَتُهُ وَ اَلرَّابِعُ أَنْ يُعْلَمَ لِمَا ذَا هُوَ وَ لِأَيِّ عِلَّةٍ فَلَيْسَ مِنْ هَذِهِ اَلْوُجُوهِ شَيْءٌ يُمْكِنُ لِلْمَخْلُوقِ أَنْ يَعْرِفَهُ مِنَ اَلْخَالِقِ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ غَيْرُ أَنَّهُ مَوْجُودٌ فَقَطْ فَإِذَا قُلْنَا وَ كَيْفَ وَ مَا هُوَ فَمُمْتَنِعٌ عِلْمُ كُنْهِهِ وَ كَمَالُ اَلْمَعْرِفَةِ بِهِ وَ أَمَّا لِمَا ذَا هُوَ فَسَاقِطٌ فِي صِفَةِ اَلْخَالِقِ، 👈 *لِأَنَّهُ جَلَّ ثَنَاؤُهُ « عِلَّةُ كُلِّ شَيْءٍ وَ لَيْسَ شَيْءٌ بِعِلَّةٍ لَهُ »،* ثُمَّ لَيْسَ عِلْمُ اَلْإِنْسَانِ بِأَنَّهُ مَوْجُودٌ يُوجِبُ لَهُ أَنْ يَعْلَمَ مَا هُوَ وَ كَيْفَ هُوَ كَمَا أَنَّ عِلْمَهُ بِوُجُودِ اَلنَّفْسِ لاَ يُوجِبُ أَنْ يَعْلَمَ مَا هِيَ وَ كَيْفَ هِيَ وَ كَذَلِكَ اَلْأُمُورُ اَلرُّوحَانِيَّةُ اَللَّطِيفَةُ فَإِنْ قَالُوا فَأَنْتُمُ اَلْآنَ تَصِفُونَ مِنْ قُصُورِ اَلْعِلْمِ عَنْهُ وَصْفاً حَتَّى كَأَنَّهُ غَيْرُ مَعْلُومٍ قِيلَ لَهُمْ هُوَ كَذَلِكَ مِنْ جِهَةٍ إِذَا رَامَ اَلْعَقْلُ مَعْرِفَةَ كُنْهِهِ وَ اَلْإِحَاطَةَ بِهِ وَ هُوَ مِنْ جِهَةٍ أُخْرَى أَقْرَبُ مِنْ كُلِّ قَرِيبٍ إِذَا اِسْتَدَلَّ عَلَيْهِ بِالدَّلاَئِلِ اَلشَّافِيَةِ، فَهُوَ مِنْ جِهَةٍ كَالْوَاضِحِ لاَ يَخْفَى عَلَى أَحَدٍ، وَ هُوَ مِنْ جِهَةٍ كَالْغَامِضِ لاَ يُدْرِكُهُ أَحَدٌ، وَ كَذَلِكَ اَلْعَقْلُ أَيْضاً ظَاهِرٌ بِشَوَاهِدِهِ وَ مَسْتُورٌ بِذَاتِهِ
instagram.com/p/CYdZZw1I-YX/ https://article.tebyan.net/478635/با-وجود-مالیات-چرا-باید-خمس-بدهم- 📌کامنت نقد بنده به این👆 مطلب تبیان در مقایسه خمس و مالیات 👇
صالحی - ارتباط کاربران
instagram.com/p/CYdZZw1I-YX/ https://article.tebyan.net/478635/با-وجود-مالیات-چرا-باید-خمس-بدهم- 📌
سلام مطلبتان در عین دقت های خوبی که دارد چند نقد بسیار مهم و اساسی بهش هست👇 🔻 اولا، در پرداختن به موضوع مالیاتی اسلام، ظاهرا مهمتر و پرکاربردتر از عنوان خمس، عنوان زکات است (بخصوص که در مواردش زکات بر نقدین هست که همان زکات بر پول رایج بوده است). زکات یکی از پنج رکن اسلام است. قال الباقر (ع): «بُنِيَ اَلإِسلاَمُ عَلَى خَمسٍ إِقَامِ اَلصَّلاَةِ و إِيتَاءِ اَلزَّكَاةِ و حِجِّ اَلْبَيتِ و صَومِ شَهْرِ رَمَضَانَ و اَلوَلاَيَةِ لَنَا أَهلَ اَلْبَيْتِ». هرجایی در قرآن امر به اقامه نماز شده، امر به ایتاء زکات هم شده (أَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ)، و زکات ضمانت اجرایی الزامی را هم دارد، و اتفاقا از طرف امام و رهبر حاکم، افرادی بعنوان عامل زکات گیرنده به افراد مراجعه می‌کنند. . 🔻 ثانیا، زکات همان مالیات اسلامی در حکومت اسلامی است (و با وجود آن دیگر نیازی به مالیات مازاد حکومتهای امروزی نبود). t.me/MataNevesht/2515 یکی از مهمترین مواردی که زکات داشته، نقدین (سکه طلا و نقره) بعنوان پول رایج در معاملات اسلامی بوده است. متأسفانه در زمانه ما اولا با خروج از مکانیزم «پول کالایی» (در نقدین طلا و نقره)، و مبتلا شدن به فساد ذاتا رباساز در «پول اعتباری» (در پول رایج امروزی)، هم دچار تورم افسار گسیخته و کاهش ارزش پول و رباسازی های ناشی «خلق اعتبار» در بانکها هستیم، و هم مالیات اسلامی زکات که روی پول کالایی رایج در مملکت اسلامی بوده را از دست دادیم. وقتی هر نوع درآمدی (تجارت صادرات و واردات و امور خدماتی وحمل ونقل و...) مبتنی بر نقدین (پول کالایی) باشند، و بر نقدین هم زکات جاری باشد، آنگاه تمام مشاغل با نصاب زکات خود، مالیات اسلامی خود را با قصد قربت پرداخت کرده اند، و عملا فرار مالیاتی معنا ندارد. برای مطالعه بیشتر، به مباحث مرحوم آیت‌الله محی الدین حائری شیرازی در رابطه با پول کالایی و پول اعتباری مراجعه کنید. t.me/haerishirazi/2242 t.me/salehi786/3877 🔻 آیت الله محسن اراکی می‌گویند: در اقتصاد اسلامی، پول باید به وسیله «طلا و نقره» تعیین شود (که زکات بر آن جریان دارد)؛ این مسئله یک حکم عقلائی نیست بلکه حکم شرعی است و شارع برای مبادله تجویز نکرده جنسی را که ارزش حقیقی ندارد مبادله شود یا باید طلا و نقره و یا نماینده طلا و نقره در کار باشد. در اسلام چیزی به نام مالیات نداریم بلکه مالیات برگرفته از سیستم غربی و طبق معیارهای آنان است؛ در اسلام زکات داریم و اگر همین زکات رایج شود برکاتی بر جامعه نازل خواهد شد که حد و حصر ندارد. (٢۴ فروردین ١٣٩٩، درس فقه سیاسی) 🔻 ثالثا، متاسفانه با پول اعتباری، مبتلا به فساد های اختلاس هزار میلیاردی در افراد دولتی، و در سیستم بانکی مبتنی بر پول اعتباری مبتلا به سرقت ارزش پول مردم و ایجاد تورم مستمر شده، و حتی خبری از مالیات دادن این سارقان سیستمی هم نیست، که عملا کسانی که بصورت بادکنکی با سیستم فاسد ربوی خلق اعتبار به اموال باد آورده می‌رسند، چون زکات بر پول رایج وجود ندارد هیچ مالیاتی نمی یابند. 🔻رابعاً، در مورد همان خمس هم در کنار زکات (بخصوص زکات بر پول رایج)، این موارد مصرف های خاص و عام خمس و زکات تحت تصرف امام و نائب اوست، که امام خمینی آن را همان جایگزین مالیات های حکومت های دیگر میدانند و می‌فرمایند: ⚡ "حکومت اسلامى به وسیله خمس اداره مى‌شود." {صحیفه امام، ج‌14، ص302} 🔻 و نیز در {سیستم مالیاتى اسلام‌} میفرمایند: 🔸امام خمینی(ره): ⚡"و اگر یک روزى هم ان شاء الله توانستیم و توانستید که همان مالیات اسلامى را بگیریم، و آن هم کم رقمى نیست، البته زکات خیلى نیست، اما به اندازه فقرا هست که دیگر فقیر را نمى‌گذارد وجود پیدا کند، اما خمس یک مالیات بسیار هنگفتى است که این مالیات بسیار هنگفت براى همه چیز است، یعنى سیستمش طورى است که این طور نیست که خیال بشود براى فقرا است، خمس تمام عایدى تمام یک مملکت در هر سال، یک قلم بسیار درشت است و این مى‌تواند اداره بکند؛ ⚡اگر ان شاء الله توانستید، توانستیم، همین سیستم اسلامى را، که دیگر در مالیاتها هم هیچ احتیاج به اینکه یک چیز دیگرى زاید بر آن باشد نداشته باشیم، همین خمسِ تمام اموال، یعنى درآمدها، و بسیار عادلانه است، براى اینکه این بقال سر محله به اندازه خودش مالیات مى‌دهد، آن آدمى هم که صاحب کارخانه‌هاى کذاست، آن هم به اندازه خودش مالیات مى‌دهد، این یک طور سیستمى است که یکجور با عدالت رفتار شده و اگر چنانچه ان شاء الله هم بشود، دیگر هیچ احتیاجى به اینکه مردم زاید بر آن چیزى بدهند هم ندارد و البته حالا که باز آن ترتیب نشده است و امید است که بشود، و اگر بشود هم، یک درآمد بسیار سرشارى است که‌ شاید همه چیز ما را اداره بکند؛ و ان شاء الله مملکت صحیح و سالم بشود و خودتان اداره‌اش بکنید." {صحیفه امام، ج‌8، ص234و235} 🔸 @Salehi786
بسم الله 🔸 *«چهار ذکر قرآنی مشکل گشا، از امام صادق (علیه السلام)»* 🔸 🔸وَ رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ وَ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ حُمْرَانَ عَنِ اَلصَّادِقِ (علیه السلام) قَالَ: 🔻«عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لاَ يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ ⚡1. عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لاَ يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ: *«حَسْبُنَا اَللهُ وَ نِعْمَ اَلْوَكِيلُ»* فَإِنِّي سَمِعْتُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقِبِهَا: «[قٰالُوا حَسْبُنَا اَللّٰهُ وَ نِعْمَ اَلْوَكِيلُ] فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اَللّٰهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ» ⚡2. وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اِغْتَمَّ كَيْفَ لاَ يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى: *«لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ أَنْتَ سُبْحٰانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ اَلظّٰالِمِينَ»* فَإِنِّي سَمِعْتُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقِبِهَا: «فَاسْتَجَبْنٰا لَهُ وَ نَجَّيْنٰاهُ مِنَ اَلْغَمِّ وَ كَذٰلِكَ نُنْجِي اَلْمُؤْمِنِينَ» خ ⚡ 3. وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لاَ يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى: *«وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ إِنَّ اَللّٰهَ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ»* فَإِنِّي سَمِعْتُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقِبِهَا: «فَوَقٰاهُ اَللّٰهُ سَيِّئٰاتِ مٰا مَكَرُوا» ⚡4. وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ اَلدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لاَ يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى: *«مٰا شٰاءَ اَللهُ لاٰ قُوَّةَ إِلاّٰ بِاللهِ»* فَإِنِّي سَمِعْتُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقِبِهَا : «إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مٰالاً وَ وَلَداً `فَعَسىٰ رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ»، اَلْآيَةَ، «وَ عَسَى مُوجِبَةٌ». 🔸 ✅ *«ترجمه»* : 🔸از امام صادق (عليه السّلام) نقل مى‌كنند كه فرمود: 🔻 در شگفتم از كسى كه از چهار چيز مى‌ترسد، چگونه به چهار چيز پناه نمى‌برد: 🔰1. در شگفتم از كسى كه مى‌ترسد، چگونه به اين سخن خداوند پناه نمى‌برد: *«حسبنا اللّٰه و نعم الوكيل»* «خدا ما را بس است و چه خوب نگهبانى است» چون از خدا شنيدم كه پس از آن مى‌فرمايد: «آنها به نعمت و فضلى از خدا منتقل شدند و هيچ بدى به آنها نرسيد» 🔰 2. و در شگفتم از كسى كه اندوهگين مى‌شود، چگونه به اين سخن خداوند پناه نمى‌برد: *«لا اله الاّ انت سبحانك انى كنت من الظالمين»* «خدايى جز تو نيست، تو منزهى و من از ستمگران بودم.» چون از خداوند شنيدم كه پس از آن مى‌فرمايد: «ما او را اجابت كرديم و او را از غم نجات داديم و اين چنين مؤمنان را نجات مى‌دهيم.» 🔰 3. و در شگفتم از كسى كه دچار مكر و حيله شده، چگونه به اين سخن خداوند پناه نمى‌برد: *«و افوّض امرى الى اللّٰه ان اللّٰه بصير بالعباد»* «كار خودم را به خدا وامى‌گذارم كه خدا بر بندگان بيناست» چون از خدا شنيدم كه پس از آن مى‌فرمايد: «پس خدا او را از بدى‌هاى آنچه مكر كردند حفظ‍‌ كرد.» 🔰 4. و در شگفتم از كسى كه رزق دنيا و آرايش زينتهای آن را مى‌طلبد، چگونه به اين سخن خداوند پناه نمى‌برد: *«ما شاء اللّٰه لا قوة الا بالله»* «آنچه خدا بخواهد، هيچ نيروى جز از خدا نيست» چون از خدا شنيدم كه پس از آن (از قول گوینده‌اش) مى‌فرمايد: «اگر مرا مى‌بينى كه مال و فرزندم از تو كمتر است اميد است كه خدایم (فعسی ربّی) بهتر از باغ تو به من بدهد.»، و «عسى» بمعنای «اميد است» در اين آيه معناى «حتميت یافتن (از جانب خدا)» را دارد. 🔸 🌐 نشانی : 📌 من لا يحضره الفقيه ج ۴، ص ۳۹۲ https://hadith.inoor.ir/hadith/103816 شناسه حدیث : ۱۰۳۸۱۶ 📌نقل دیگری (با کمی تفاوت در الفاظ) از همین روایت: تهذيب الأحکام ج ۶، ص ۱۷۰ https://hadith.inoor.ir/hadith/91264 شناسه حدیث : ۹۱۲۶۴ 🔸 @Salehi786 @Salehy
درس و استاد عرفان 🔸 دروس عرفانی استاد حجت‌الاسلام احمدرضا اسدی (از شاگردان علامه حسن‌زاده)، در شهر قم، مدرسه علمیه سعادت (مدرسه آیت الله جوادی آملی)، مدرس شماره 4، ساعت 9 الی12 صبح هر روز درسی برگزار می‌شود. 📌ساعت 9 صبح شرح تمهید القواعد، ساعت 10 صبح شرح فصوص الحکم، ساعت 11 صبح شرح منتهی المدارک 📌لوکیشن👇 🌐 https://nshn.ir/sbsMe9QxvehU 🔻درس ایشان خیلی مورد توجه دوستان طلبه اهل دقت در فلسفه و عرفان است. صوت درسشان در کانال ایتای زیر بارگذاری می‌شود👇 🌐 https://eitaa.com/asadi_ahmadreza 🔸 @Salehi786
97820949.pdf
6.53M
فهرست کتاب تعلیقه و شرح بر مصباح الانس تقریر درس مصباح الانس مرحوم علامه حسن حسن‌زاده‌ آملی نشر اشراق حکمت در نمایشگاه کتاب book.icfi.ir/book/283326/تعلیقه-و-شرح-بر-مصباح
صالحی - ارتباط کاربران
فهرست کتاب تعلیقه و شرح بر مصباح الانس #PDF تقریر درس مصباح الانس مرحوم علامه حسن حسن‌زاده‌ آملی
🔸 دو روز تا پایان نمایشگاه مجازی کتاب برای خرید کتاب با ٢٠% تخفیف، به صورت ٢٤ ساعته و ارسال رایگان باقیست. (تا پایان یازدهم بهمن) book.icfi.ir خرید کتب bon.tibf.ir ثبت کد ملی برای بن برای گرفتن بن کتاب پرداخت اولیه لازم نیست
کتاب «رسائل الهی آیت الله سید محمد حسن الهی طباطبائی» ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی تعداد صفحات: 166 در نمایشگاه کتاب book.icfi.ir/book/132165/رسائل-الهی
هدایت شده از صلوات نامه
گمشده ام را به من باز گردان! مرحوم شیخ کلینی رضوان الله علیه در کتاب «کافی» نمازی را امیرالمومنین علی علیه السلام نقل می کند که بسیار مجرب است و برای این نماز، داستانهای شگفت و عجیبی برای یافتن گمشده یا اشیاء سرقت شده، ظاهر شده است: دو رکعت نماز خوانده شود و در هر رکعت بعد از سوره «حمد»، سوره «یس» خوانده شود؛ بعد از اتمام نماز صد و ده مرتبه بگوید: «اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ فَرَجَنا بِهِمْ» و بعد از آن پنج مرتبه بگوید:«يَا هَادِيَ‏ الضَّالَّةِ رُدَّ عَلَيَّ ضَالَّتِي‏»: ای رهنمای گمشده، گمشده‌ام را به من بازگردان! كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، الكافي (ط - الإسلامية)، 8جلد، دار الكتب الإسلامية - تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق. «الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏2 ؛ ص625. نکته: در کتاب «کافی»، 110 مرتبه صلوات و پنج مرتبه برای دعای «يَا هَادِيَ‏ الضَّالَّةِ رُدَّ عَلَيَّ ضَالَّتِي‏»، ذکر نشده و این دعا یکبار گفته شده و از فرمایشات آیت الله سید محمد سجادی اصفهانی است. منبع: مفاتیح السماء: سیره حضرت روح الله امام خمینی در دعاها، اذکار و زیارات، سید محمد سجادی اصفهانی، قم: نور علی نور، 1395، چاپ اول، ص 52. به روح شیخ کلینی و امام خمینی رضوان الله تعالی علیهما، صلواتی هدیه بفرمائید. @salavatnameh
هدایت شده از صلوات نامه
مگر می شود میهمانت را نااُمید کنی؟! آیت الله سید محمد سجادی اصفهانی : سالی در ایام حج هنگامی که در مکه معظمه بودم، یک روحانی دیدم که چمدانش را که تمام وسایل سفر، پول و گذرنامه اش درون آن بود، گم کرده بود. برای چاره اندیشی به ستاد حج مراجعه کرد، به ایشان گفته شد: «باید پانزده روز در جدّه بماند تا مجوز عبور بگیرد و بعد هزار ریال سعودی پرداخت کند و دوباره بلیط بگیرد ...». من به ایشان گفتم: «ناراحت نباش و نماز یس را بخوان»! بعد از مدتی ایشان را دیدم که برایم تعریف کرد: «در مسجدالحرام این نماز را خواندم و قصد خروج از مسجدالحرام را داشتم، ناگهان در میان آن همه جمعیت شخصی دست بر شانه من زد و گفت: حاج آقا! دو روز است که یک چمدان به اشتباه در کاروان ما آمده است و صاحب آن را نمی شناسیم، نمی دانیم آن را چکار کنیم؟! به همراه آن شخص رفتم تا چمدان را برای تحویل دادن به ستاد حج ببریم، هنگامی که چمدان را دیدم باور نمی کردم چمدان خودم باشد»! این بسیار عجیب است که در ایام حج با آن شلوغی و ازدحام چگونه خداوند به واسطه این نماز کرامت فرمود و گمشده وی را به او رسانید. منبع: مفاتیح السماء: سیره حضرت روح الله امام خمینی در دعاها، اذکار و زیارات، سید محمد سجادی اصفهانی، قم: نور علی نور، 1395، چاپ اول، ص 52. @salavatnameh
🔸 صلاة الفرج، علّمه الحجة (علیه السلام) لأبی البغل. 🔻 کتاب رسائل الهی (آیت الله الهی طباطبایی)، ص٢٩ ✅ ترجمه دستورالعمل👇 🌐 eitaa.com/salehi786/913 ایتا 🌐 t.me/SalehiBooks/1634 تلگرام
بسم الله 🔸 صلاة الفرج، علّمه الحجّة لأبی البغل: 🔸نماز فرج و گشایش، از حضرت حجت (علیه السلام) به ابی البغل: 🔻 در خلوت شب و با حال انابه و تضرع، دو رکعت نماز بخوانید، و بعدش در دعای خاضعانه بگویید: 🔻 یَا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمِیلَ وَ سَتَرَ الْقَبِیحَ، یَا مَنْ لَمْ یُؤَاخِذْ بِالْجَرِیرَةِ وَ لَمْ یَهْتِکِ السِّتْرَ، یَا عَظِیمَ الْمَنِّ، یَا کَرِیمَ الصَّفْحِ، یَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ، یَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ، یَا بَاسِطَ الْیَدَیْنِ بِالرَّحْمَةِ، یَا مُنْتَهَی کُلِّ نَجْوَی، وَ یَا غَایَةَ کُلِّ شَکْوَی، یَا عَوْنَ کُلِّ مُسْتَعِینٍ، یَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا. ⚡یَا رَبَّاهْ (ده مرتبه) ⚡یَا سَیِّدَاهْ (ده مرتبه) ⚡[ یَا مَوْلَیَاهْ (ده مرتبه) ] {اضافه از نقل بحارالانوار) ⚡یَا غَایَتَاهْ (ده مرتبه) ⚡یَا مُنْتَهَی رَغْبَتَاهْ (ده مرتبه) أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ (علیهم السلام) إِلَّا مَا کَشَفْتَ کَرْبِی وَ نَفَّسْتَ هَمِّی وَ فَرَّجْتَ غَمِّی وَ أَصْلَحْتَ حَالِی. 🔻در این موقعیت دعاهایتان را از خدا بخواهید و هرچه حاجت دارید بگویید 🔻سپس در حالت سجده، گونه راست خود را بر زمین (مُهر پهن) بگذارید و 100 مرتبه بگویید: ⚡ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَای، وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَای (ای محمد، ای علی! ای علی، ای محمد! مرا کفایت کنید که شما دو کفایت کننده‌ام هستید و مرا یاری کنید، زیرا شما دو یاور من هستید) 🔻سپس آنطرف صورت، گونه چپ خود را بر زمین (مُهر پهن) بگذارید و 100 مرتبه بگویید: ⚡«أَدْرِکْنِی» (مرا دریاب) و آن را بسیار تکرار کن! 🔻 سپس در انتها، با یک نفس پر تکرار بگو (در یک نَفَس آنقدر بگو تا نَفَست قطع شود): ⚡الْغَوْث، الْغَوْث، الْغَوْث ! (به فریادم برس، به فریادم برس، به فریادم برس! ) 🔻 آنگاه سر بردار که خداوند ان شاء الله با کرم خود حاجت تو را روا خواهد کرد. 🔸 🌐 رسائل الهی، ص٢٩. eitaa.com/salehi786/911 📌فایل pdf متن کامل حکایت eitaa.com/salehi786/915 ایتاء t.me/SalehiBooks/1635 تلگرام 🌐 بحارالأنوار ج۵١ ص٣٠٣و٣٠۴؛ و ج٨٨ ص٣۴٩و٣۵٠؛ و ج٩٢ ص٢٠٠و٢٠١. 🔸 @Salehi786
کتاب رسائل الهی ص٢٩ الی ٣٧ - حکایت نماز فرج از امام زمان ع به ابی البغل - صلاة الفرج علمه الحجة .pdf
8.18M
🔸متن کامل حکایت نماز فرج از امام زمان (عج) به ابی البغل (نقل آیت الله الهی طباطبایی از کتاب جدشان میرزا محمدحسین طباطبایی با عنوان «لسان الغیب») 🔻صلاة الفرج، علّمه الحجة (علیه السلام) لأبی البغل. 🔻 کتاب رسائل الهی (آیت الله الهی طباطبایی)، ص٢٩ الی ٣٧ ✅ ترجمه دستورالعمل👇 ایتا eitaa.com/salehi786/913 تلگرام t.me/SalehiBooks/1634 🔸 @Salehy @Salehi786
رسائل اخوان الصفا و خُلّان الوفا و اهل العدل وابناء الحمد - مكتبة زاد .pdf
5.91M
🔸 رسائل اخوان الصفا و خُلّان الوفا و اهل العدل وابناء الحمد 📌فایل pdf کامل کتاب (کل ۴ جلد یکجا) 🔻مکتبة زاد - دانلود شده از سایت انتشارات 🌐 zaad.me/bfja 🔻 فهرست تفصیلی در انتهای کتاب است 🔸 ✅ بحث انواع محبة مورد اشاره در جلسه ۵۴ استاد عابدینی (دوشنبه ١٨ بهمن ١۴۰۰)، جناب صدرالمتألهین در اسفار ج٧ ص١۵٠؛ از این رسائل (ص۵٠٧ همین فایل) مأخوذ است. 🔸 🔸کانال درس اسفار 🔹 Sapp.ir/abedini.asfar 🔸 @Salehi786
صالحی - ارتباط کاربران
🔸متن کامل حکایت نماز فرج از امام زمان (عج) به ابی البغل #PDF (نقل آیت الله الهی طباطبایی از کتاب جد
🔸آیت الله شبیری زنجانی در مورد همان نماز فرج (که از کتاب رسائل الهی اشاره شد) : 🔻 یک وقتی برای من مشکلی پیش آمد که در عمرم تاکنون چنین مشکلی پیش نیامده است و به گونه ای بود که به تلف شدنم منتهی می شد. کاملاً مضطر شده بودم. این دستورالعمل را انجام دادم همزمان با تمام شدن آن، مشکلم حل شد. مشکل من به گونه ای بود که به حساب اسباب عادی اصلاً قابل حلّ نبود ولی جای شگفتی بود که با این عمل مشکل حل شد. 🌐 zanjani.ir/دستورالعملی-از-امام-زمان-علیه-السلام-ب/?fa 🔸 @Salehi786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"وحدانیت خدای متعال به معنای واحدِ عددی نیست." واحد بودن خدای متعال به این معناست که نمی‌شود برای او دوم فرض کرد ؛ حتی فرضش ممکن نیست. یکِ عددی آنی را می‌گویند که می‌شود دوم و سوم داشته باشد. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: واحدٌ لا بعَدَد ؛ الأحَدُ بِلا تأویل عَدَد. حقیقت ذات حق وجود محض است، هستی محض است، کمال محض است، بود محض است، محض کمال است. حقیقت هستی بدون هیچ قید و شرطی می‌شود دو تا باشد یا نمی‌شود؟! نمی‌شود. مطلق یک حقیقت نمی‌شود دو تا باشد. فرض دو تا از مطلق یک حقیقت ، یک فرض محال است. (دقت شود) 🌐 www.shojaee.org@shojaee_org
🔸 کانال آرشیو صوت‌ به‌روز درس خارج فقه حضرت آیت الله سیـّد احـمـد مـددی 🔰 کانال ایتا: 🌐 Eitaa.com/ahmetmdadi 🔰 کانال سروش: 🌐 sapp.ir/ahmetmdadi 🔸 @Salehi786
▪️إنا لله و إنا إليه راجعون▪️
🌹خواهر عزیزم، چه ماندگار شدی ١/١/١ روز وصالت به روح یکتای الهی 🙏 عزیزم همیشه تا ابد در نقطه اتصال وجودم به روح یکتای الهی درعمیق‌ترین نقطه قلبم هستی😭♥️ 🔸 💥 ای که این روزها توجه یافتم: 🔸در ذهن و عکس‌ها و صورت های ماضی، خاطرات عزیزمان را داریم، و با جاذبه‌ی آن صورت های مأنوس در ادراکمان دل‌خوشیم. 🔻پس در این احوال، در حقیقت با ذهن خودمان محشوریم، و داریم انعکاس تصویر عزیزمان در ادراکات نفس خویش را جای وجود باقی و حاضر او می‌نشانیم! 🔻 اما اگر از بازیگری ذهن و اعتیاد به صورت‌ها (و ماهیت‌ها) خلاص شده، و در ماورای صورت‌ها، به معانی و حقایق مجرد وجودی توجه کنیم، هستی عزیزمان هست، و لحظه ای از هستی ما جدا نیست، و نقطه اتصالمان با این توجه به عمیق‌ترین نقطه وجودمان رسیده، و با اتصالمان به روح یکتای الهی دیگر لحظه ای فراق و فاصله بینمان نیست 🌷 این احساس اگر عمیقا در قلبمان شکوفا شود یکی از کاربردی ترین اثرات باور به توحید عینی و حقیقی الهی است، که *همه در نقطه‌ی وحدت به وجودش متصلیم* و هستیمان عین وصل به اوست و لحظه ای جدای از وجودش برایمان حتی فرضش هم ممکن نیست، چون هستی هستِ اوست، و جدایی وغیرهستی هرگز نیست