eitaa logo
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
400 دنبال‌کننده
816 عکس
319 ویدیو
46 فایل
▫️ته تغاری اهل کتاب ▫️قائل به خمینیسم و خامنه ایسم سیاسی 🔸️سردبیر صراط ۱۳۵۷ | چند رسانه ای دین و مطالعات فرهنگی 🔸️عضو کانون نویسندگان حوزوی | مداد الفضلا 🔺گرد آوری محتوای تبلیغی صراط 👇👇👇 @mohtavatablighSerat
مشاهده در ایتا
دانلود
🖊 🔺مراسم اربعین شهادت امیرالمومنین در قم ! وقتی صحبت از که می‌شود دیگر حد و مرز ها کنار رفته و آن مسئله گاها چنان دچار افراط توسط افراد می‌شود که ارزش خودآن هم زیر سئوال میرود ... با ما همراه باشید ... ✅@Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
🖊#یادداشت #شبهه #بدعت 🔺مراسم اربعین شهادت امیرالمومنین در قم ! وقتی صحبت از #افراط که می‌شود دیگ
1.16M
🔻🎤سئوال شرعی از دفتر مقام معظم رهبری پیرامون شبهه پایه گذاری اربعین امیرالمؤمنین و یا مشابه آن ... ⭕️پاسخ : از رهبری در این مورد چیزی نداریم ولی باید همان مرسوماتی که بوده است باید انجام شود که [مراسمات دیگر تحت الشعاع واقع نشود...] 🔺و در مورد اربعین امیرالمؤمنین ما چیزی از جهات تاریخی و از جهات توصیه معصومین نداریم ... و به معنای نو آوری است ... واین مسئله ما چیزی متقن نداریم ولی کلیت این است که مراسمات دیگر تحت الشعاع قرار داده نشود .... ⭕️ واگر تحت الشعاع شود باید مدیریت شود که این گونه نشود ... وباید ببینید که سیره مقام معظم رهبری و ... چیست و طبق همان جلو بروید ...@Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
🖊#یادداشت #شبهه #بدعت 🔺مراسم اربعین شهادت امیرالمومنین در قم ! وقتی صحبت از #افراط که می‌شود دیگ
🔺🖊 بعضی از دوستان نقد وارد کردند چرا عیناً مصداق کلمه بدعت رو شما برای اون آوردید و شاید این طور نباشه... در واقع باید گفت بله ، به طور قطع نمیشود لفظ و ایضا مفهوم بدعت در آن جاری شود ، منتها نقدی که وارد شد شاید بخاطر اشکالاتی که در نقد بود در عبارات بالا آن گونه ای بیاید و اصل مطلب را بزند متاسفانه نشد ... 🔺و مصداق حقیر بر عبارت [ اربعینِ امیرالمؤمنین ] بود نه توسل کردن به اهل بیت .... [ اربعینِ دیگر درست کردن ] مورد اشکال است نه بحث سر اینکه امروز ما توسل به اهل بیت انجام بدهیم یا خیر ... چیزی که نه [سابقه تاریخی] دارد [ ونه تایید کسی ] را نباید داخل در دین کرد ... چون قداست آن مسئله را از بین می‌رود .... ودر پی اش عادی سازی مسئله را در پی دارد .... و من الله توفیق... ✅ @Serat1357talabe | صراط
🔺 و نوآوری‌ : امروز «نوآوری» را می‌گویند «بدعت». نوآوری در غیر امر دین عیبی ندارد. کسی در شعر می‌خواهد نوآور باشد، کسی در هنر می‌خواهد نوآور باشد، کسی در فلسفه می‌خواهد نوآور باشد. این مانعی ندارد ولی در دین، نوآوری معنی ندارد چون آورنده دین، ما نیستیم. حتی امام هم آورنده دین نیست. امام وصی پیغمبر و خزانه علم اوست. آنچه که پیغمبر گفته است [او بیان می‌کند]. خود پیغمبر هم آورنده دین نیست. خدا به وسیله مَلَک و گاهی بدون وسیله ملک دین را به پیغمبر وحی می‌کند، پیغمبر به مردم ابلاغ می‌کند و همه‌اش را یکجا برای امام بیان می‌کند. آورنده دین حتی پیغمبر هم نیست. در دین نوآوری غلط است، بدعت است و حرام. بله، نو استنباط کردن درست است که آن نوآوری نیست. اخباریین اجتهاد را خیال می‌کنند نوآوری است، می‌گویند اجتهادها همه بدعت است. اشتباه می‌کنند. اجتهاد یعنی حُسن استنباط. ممکن است مجتهدی مطلبی را از نو استنباط کند که قبلاً خود او یا دیگران جور دیگر استنباط میکرده‌اند. این، مسئله‌ استنباط است نه آورندگی. 🔺امروز، مطلق نوآوری را «بدعت» می‌نامند و از بدعت حمایت می‌کنند و مثلًا می‌گویند فلان کس بدعت‌آور است. ولی ما نباید اشتباه کنیم. اصلًا این اصطلاح غلط است. در میان ما از قدیم «بدعت» یعنی نوآوری در دین، ادْخالُ فِی الدّینِ ما لَیسَ فِی الدّین. نباید چیز دیگر را «بدعت» بنامیم، بعد کم کم بگوییم پس بدعت اشکالی ندارد. خواستم این را بگویم تا بعضی از جوانها اشتباه نکنند. 🔺[ اگر امروز نوآوری را «بدعت» می‌گویند، این بدعت اگر در مسائل هنری، شعری، فلسفی یا علمی است نه فقط عیب نیست بلکه کمال است ولی در دین، آنهم به معنی آوردن نه به معنی اجتهاد، یعنی چیزی را که در دین نیست از خود جعل کردن، در حد بزرگترین گناهان است.] حتی حدیث است: مَنْ زارَ مُبْدِعاً (مُبْتَدِعاً) فَقَدْ خَرَّبَ الدّینَ [ کافی، ج 1/ ص 54 با اندکی اختلاف ] اگر کسی به دیدن یک اهل بدعت برود، دین را خراب کرده است. [ استاد مطهری، سیری در سیره نبوی،ص،112,113 ] @Serat1357talabe | صراط
🔺اهمیت نقش آفرینی در از همینک ... اینکه رهبری گفتند از همینک توپخانه ها به سمت روشن شده است ، یعنی اینکه : ای طرف مقابل اگر هستی ... هستی ... هستی ... و هرچه که هستی باید نقش خود در قبال نقش آفرینی در این مورد از همینک کنی... از های ما دربرابر جبهه ی غرب و دوستدارانش این است که در دقیقه ی نود حاضر در میدان هستیم ، قافل از آنکه طرف مقابل برای رویارویی از همینک ستادهای به انتخاباتی خود را فعال کرده ، و در جامعه در حال فعالیت است ... 🗓یادداشت های دیگر https://virasty.com/Serat1357talabe/1686457182862122968@Serat1357talabe | صراط
علی بختیاری | صراط۱۳۵۷
🔺#بدعت و نوآوری‌ : امروز «نوآوری» را می‌گویند «بدعت». نوآوری در غیر امر دین عیبی ندارد. کسی در شعر
🔺مبارزه با ‏ : حدیثی در کتب حدیث هست که مضمون آن این است که هر وقت اهل بدعت را دیدید [با آنها مبارزه کنید.] «بدعت» یعنی کسی در دین خدا چیزی را وارد کند که از دین نیست؛ از پیش خود چیزی را جعل و وضع کند که مربوط به دین نیست. 🔺همه وظیفه دارند که با بدعت مبارزه کنند. مثلاً صلوات فرستادن، همه وقت خوب است. شما در هر شرایطی صلوات بفرستید، یک عمل مستحبی را انجام داده‌اید. فرض کنید یک گوینده حرف می‌زند، در وسط حرف خودش برای این که رفع خستگی کرده باشد، به جمعیت می‌گوید: صلواتی بفرستید. این امر خوبی است. 🔺اما اگر شما فکر کنید که در اسلام یک چنین سنتی هست که در وسط حرف گوینده صلوات بفرستید و به عنوان یک امر اسلامی این کار را بکنید، این «بدعت» است. بدانید چنین دستوری در اسلام نرسیده که در وسط موعظه یک نفر صلوات بفرستید. 🔺یک عادتی در میان ما ایرانیها هست که اگر از آن پرهیز کنیم خوب است و آن این است که وقتی چراغ را روشن می‌کنند صلوات می‏‌فرستیم. ممکن است بگویید صلوات هر وقت خوب است. من هم قبول دارم، هر وقت خوب است، اما در ایران این کار یک پرونده بدی دارد. [ استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج 4، ص47 ] @Serat1357talabe | صراط
29.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺من کرارا گفته ام که من با هرکه معمم است و اسم خودش را روحانی گذاشته است موافق نیستم .....@Serat1357talabe | صراط
🔺✍جنگ روایت ها و نگاه ها بر مسائل اجتماعی ... به طرف میای میگی ما تو رفتیم پالایشگاه فرا سرزمینی افتتاح کردیم به دست خودمون ، میگه هیچ سودی نداره ، میگم یکی از کشور های منابع عظیم نفت و گاز هستش ما میتونیم به اندازه خودمون از اون استفاده مشترک ببریم میگه هیچ سودی نداره ... بعد میگم دلیل و استناد ردت چیه میگه همین جوری ، میدونم حرف درسته ولی دوست ندارم قبول کنم ... 🔺به شخصی که اینگونه پاسخ داده است کاری ندارم ، ولی با این نوع کار دارم که خیلی در جامعه ای که زندگی می‌کنیم زیاد شده و این مصداق 🔺و زمانی که این نوع در رواج پیدا می‌کند نتیجه اش این می‌شود که طرف مقابل واقعیت ماجرا و یا داستانی که رخ داده است را برای طرف میگوید ولی قبول نمی‌کند، چرا ؟ چون نگاه ها به انس گرفته ودیگر نگاهی ویا گوشی دیگر برای نیست ... 🔺وهمین نگاه باعث می‌شود در اتفاقات اخیر در شهر جای جلاد و عوض شود و آن گونه خسارات را به بار آورد ... 🗓یادداشت های دیگر @Serat1357talabe | صراط✍
🖊 🔺آنها که غدیر را فهمیدند، کربلایی شدند... فهم غدیر ، پیش‌نیاز فهم کربلاست... 🗓۲۱ روز تا عید غدیر ویراست👇 https://virasty.com/Serat1357talabe/1686826402252437923@Serat1357talabe | صراط