eitaa logo
سید علیرضا نقیب پور
190 دنبال‌کننده
264 عکس
153 ویدیو
11 فایل
طلبه ام؛ کارم درس و تدریس و پژوهش. می نویسم و می خوانم و می دانم برای رشد و تعالی باید خواند باید نوشت "عدالت" دغدغه من است که اگر نباشد نه اخلاق می ماند نه فرهنگ... ارتباط با من @s_ali_reza
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اولین باری که حضرت آیت الله مصباح یزدی را زیارت کردم حدودا ده سال داشتم که ایشان یک شب در منزلمان در عباس‌ آباد مهمان شدند . پدرم به ایشان گفتند که شخصی است که به خاطر رنج های فراوانی که در زندگی داشته عنایتی به او شده و با داروهای گیاهی بیماری هایی را مداوا می‌کند. فردایش به همراه آیت الله به منزل آن شخص رفتیم. آیت الله مصباح از او درباره ذوالقرنین پرسید و یک سوال دیگر و وقتی بر گشتیم ایشان فرمودند بله چیزهایی به ایشان عطا شده است بعد از آن چندین مرتبه دیگر در منزل فامیل، خدمت ایشان رسیدم و گاهی هم از ایشان سؤالاتی می پرسیدم. چیزی که در همه ی این دیدارها برایم جالب بود تواضع بی حد و اندازه ایشان در مقابل بزرگ و کوچک بود. تواضع ایشان میوه درخت علم و دانش بود که در جان ایشان ریشه دوانده بود. به لحاظ عملکرد سیاسی و اجتماعی آنچه بسیار قابل توجه است تلاش های ایشان در تبیین بنیاد های فکری انقلاب اسلامی و نظریه پردازی در علوم انسانی است. آنچه درين مصیبت برایم سنگین است آن است که جایگزینی برای ایشان وجود ندارد. رحمت واسعه خداوند نثار آن روح تابناک @Seyed_Alireza_Naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدار آیت الله مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی که حاج آقای والد نیز حضور داشتند
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد محراب می‌نالید، منبر داشت می‌سوخت 🏴شعرخوانی درباره شهادت حضرت زهرا (س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم در مباحث علوم حوزوی سایت زیر یک کتابخانه آنلاین عالی است: www.ablibrary.net
هدایت شده از حامد کاشانی
منبر تراز در عمومی ترین تریبون تشیع در محضر رهبر معظم انقلاب؛ فاطمیه ۹۹ چندی است که بیان پاکیزه و مؤدبانه‌ی معارف اصلی تشیع، دچار خرده‌گیری و حساسیت شده است و گویندگانی که سعی می‌کنند در چارچوب نظام و وحدت اسلامی از مبانی تشیّع دفاع کنند، یا روی منبر برای مردم عقایدشان را با استدلال تبیین نمایند، از جانب برخی منع شده و به انواع و اقسامِ اتهامات نوازش می‌شوند. دردا که این رفتارها به فرمایش و عمل ولی معظم فقیه مستند می‌گردد، در حالی که اگر به عمل ایشان توجه می‌شد و منبرهای تراز اساتید فن در حضور ایشان، مانند حجت الاسلام والمسلمین استاد رفیعی بررسی می‌گردید چنین گفته نمی‌شد. مثلاً برای یک نمونه در دو شب پایانی فاطمیه‌ی امسال (۱۳۹۹) در محضر رهبر معظم انقلاب جناب آقای رفیعی درباره‌ی فاطمیه و مسئله‌ی دفاع از حق سخنانی فرمودند که علاوه بر انتشار آنها در صفحات رسمی رهبر انقلاب، در رسانه‌ی ملی نیز پخش شده است. اوّلا سخنران محترم دفاع از حق را موضوع این دو شب قرار داده و تبیین مبانی مکتب اهل بیت علیهم السلام را به صورت استدلالی و با استناد به منابع عامه و نقد ایشان مطرح کردند. ثانیاً رویکرد ایجابی ایشان مزیّن به رویکرد سلبی و مقایسه‌ی جبهه‌ی حق و باطل و بیان حقّانیت حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه و تبیین اعتقادی بودن فاطمیه و نه صرفاً تاریخی بودن آن گردیده بود (مثلاً شب دوم حدود دقیقه ۲۰) ثالثاً ایشان با ادب و احترام اما روشنگری، بسیاری از نکات مورد بحث در این زمینه‌ها را به وضوح مطرح کردند. از جمله: ایشان در شب اول حدود دقیقه ۳۱ در مصداق حق‌گریزان «انس بن مالک» را مطرح کرده، ایشان را برای کتمان غدیر در حضورِ امیرالمؤمنین صلوات الله علیه "دروغگو" شمردند، مبارزه‌ی حضرت صدیقه‌ طاهره سلام الله علیها را همه جانبه و تا پایان عمر بیان کرده و (حدود دقیقه ۳۸) به دفن شبانه برای مبارزه‌ی حضرت تا آخرین لحظه و بیان نظر مخالف خود استدلال کردند. ایشان در شب دوم، یکی از مصادیق مواجهه‌ی حق و باطل را "جنگ جمل" معرفی نموده (حدود دقیقه ۴) و جمله‌ی «حذیفه» که حضرت را "امیرالمؤمنینِ واقعی" خطاب کرده بود، بیان کردند (حدود دقیقه ۱۲)، و از این دست مطالب فراوان دیگری که در این دو شب مطرح گردید. و در دقایق پایانی شب دوم مطلب بسیار مهمی مطرح نموده روایت و درباره‌ی حضرت زهرا سلام الله علیها گفتند: «آن اعلام رسمی که کرد، عدم بیعت و اعلام رسمی که بر عدم رضایت کرد، فرمود: من از این جریانها راضی نیستم، می‌دانید که رضایت من هم ملاک است، دیشب هم روایت آن را خواندیم، در صحاح دو نوع است، اینطور آمده است که رضایت فاطمه رضایت پیامبر است، در کتابهای دیگر مانند «مستدرک حاکم» که دیشب خواندم اینطور است: «إنَّ الله یَغضَبُ لِغَضَبِها»، خشم و غضبِ ایشان با هم تنافی ندارد، محوریت دارد، هم خشمِ خدای متعال را دارد و هم خشمِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم را. این عبارت امام رضا صلوات الله علیه را تکمله قرار بدهم که فرمودند: «کَانَت لَنا أمٌ صَالِحَة، مَاتَت وَ هِیَ عَلَیهِمَا سَاخِطَة»، مادر ما با عدم رضایت از جریانهای حاکم بر مدینه از دنیا رفت، افرادی که این قضایا را آفریدند، و این جالب است که امام رضا علیه السلام فرمودند که رضایت ایشان به ما نرسیده است. امام این مطلب را میفرمایند که فرزندِ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند و اهل البیت هستند، ادری بما فی البیت هستند، ممکن است یک نفر بگوید شما خبر ندارید و بعد تمام شد، نه!» اگر سخنران، استاد رفیعی و مجلس، محضر رهبر انقلاب نبود، این سخنان (مخصوصا روایت امام رضا علیه السلام) و این مجلس را خلاف منویات رهبر معظّم انقلاب تلقّی می‌کردند و امیدوارم امروز نیز رهبری را ضدّ وحدت معرفی نکنند. @kashani1395
هدایت شده از 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بخش کوتاهی از سخنرانی حجت الاسلام رفیعی درحضور رهبر انقلاب- فاطمیه۹۹ 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ☑️ کانال شخصی سیـ حسین ـد @seyyedhoseiin
شریعتی و مسئله ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) روایت از چرایی و چگونگی انتقاد از @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔴من شخصا از مقطعی حساسیتم نسبت به ایشان [دکتر شریعتی] زیاد‌ شد که جزوه‌های سخنرانی‌اش به نام دروس اسلام‌شناسی مـنتشرمی‌شدند و در هر جزوه‌ای یکی دو تا از سخنرانی‌های ایشان در این موضوع درج می‌شد. آن‌وقت‌ها چاپ هم آسان‌ نبود و این جزوات پلی‌کپی و از طریق‌ خود حسینیه ارشاد به طور نیمه رسمی منتشر می‌شدند. انتشار آنها هم چندان علنی نبود، چون حرف‌های ایشان در بعضی موارد ضد دستگاه بود. 🔵بنده بعضی از این‌ جزوات را مطالعه کردم و‌ دیدم‌ در اینها اشکالات اساسی هست که اگر بماند و به رسمیت شناخته شود، خطرات بسیار بزرگی را ایجاد خواهد کرد. ایشان بر نکات سؤال‌‌برانگیزی تأکید می‌کرد، از جمله این که اساساً نظر اسلام در باب حکومت‌، نظر‌ دموکراسی است و لذا بعضی از وقایع تاریخی صدر اسلام، مخصوصاً بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) را به این صورت تفسیر می‌کند که اینها روش‌های دموکراتیک بوده‌اند! وقتی هم مواجه می‌شود با اعتقاد‌ شیعه‌ راجع به نصب‌ امیر المؤمنین(ع) و و ، دست به توجیه می‌زند تا به نوعی با نظریه دموکراسی سازگار شود و می‌گوید در مورد‌ امیر المؤمنین(ع) مسئله نصب نبود، بلکه کاندیداتوری بود! و در هر روش حکومتی‌ دموکراتیک‌، هر‌ شخصی می‌تواند یک نفر را کاندیدا کند، منتها اعتبارش به این کاندیداتوری نیست، بلکه اعتبارش به این است که مردم ‌‌رأی‌ بدهند! پیغمبر(ص) هم به عنوان یک شخص، علی(ع) را کاندیدا کرده، ولی مردم رأی‌ ندادند‌ و نشد‌! و صحبت‌هائی از این قبیل. ⚫️سبک ایشان هم به گونه‌ای بود که حرف‌هایش را با طنزها و کنایه‌های نیشدار‌ و در مواردی تعابیری زننده که به خطر بیان جذابش، مورد توجه شنونده قرار می‌گرفت، توام‌ می‌کرد. مثلاً ایشان در کتاب‌ تشیع‌ علوی و تشیع صفوی از خـرافات رایـج در دورۀ صفویه نام می‌برد، از جمله آن که مثلاً جبرئیل برای سیدالشهدا(ع) لالائی می‌خواند و می‌گفت: «ان فی الجنه نهر من لبن لعلی و حسین و حسن»، این را مسخره می‌کند‌ و می‌گوید بسیار چندش‌آور است که در بهشت نهری از شیر باشد، در حالی که این نص صریح قرآن است که « أَنْهَارٌ مِن لَّبَنٍ...»(محمد، 15) یعنی نه تنها یک نـهر نـیست که نهرهاست. ایشان این را مسخره‌ می‌کرد‌ که در واقـع برمی‌گشت به مسخره کردن قرآن. اسمش بود که دارد تشیع صفوی را مسخره می‌کند، در حالی که نص صریح قرآن را مسخره می‌کرد! و نمونه‌های بسیار دیگری. ⚪️ ایشان اصل مسئله وحی، امامت‌ و خاتمیت‌ را تخریب می‌کرد. 🔻 اگر ملاحظه می‌کنید این مقوله‌ها را تکذیب و تخریب می‌کنند، را باید در آن دوران جستجو کرد. ایشان بود که این باب را فتح کرد و افتخاراتش برای‌ ایشان، ثبت‌ است. کسی که علناً در این عصر، مسخره کردن اسلام و نصوص‌ اسلامی و انکار قطعیات اسلام و تشیع را فتح باب کرد، ایشان بود. کس دیگری در کسوت یک اندیشمند اسلامی، جرئت‌ نمی‌کرد‌ این‌ حرف‌ها را بزند. ایشان به خاطر موقعیت و محبوبیتی که در میان جوان‌‌ها داشت‌، این‌ کار را کرد و ما هم دربرابرش مسامحه کردیم و این مسامحه تا آن جائی ادامه پیدا کرد که حتی‌ کسانی‌ هم که استاد اسلام‌شناسی حساب می‌شدند و او حتی لیاقت شاگردی آنها را هم نداشت‌، در‌ مقابل این جو نتوانستند حرفی بزنند و سکوت کردند و یا نهایتا گفتند اشتباهی رخ داده، اما نباید‌ شخصیت‌ او مخدوش شود. ریشه انحرافات امثال گروه فرقان، از همین افراد سرچشمه می‌گیرد که پرونده‌های اعترافات‌ آنها‌ موجود است. 🔹من به عنوان مثال، یکی از مواردی را که خودم از نزدیک‌ مشاهده‌ کردم‌، عرض می‌کنم. ما با یکی از شخصیت‌های حوزه ارتباط نزدیک و تقریبا هر روز رفت‌وآمد داشـتیم. ایشان دو‌ سه‌ تا پسرداشت که بسیار بچه‌های دوست‌داشتنی و مؤدبی بودند. آنها دبیرستانی و سن‌شان نزدیک به هم بود‌. یادم‌ می‌آید که ایشان از بچه‌هایش بسیار تعریف می‌کرد و می‌گفت در نمازشان گریه می‌کنند و اهل عبادتند و چنین و چنان‌، و حتی‌ من که پدرشان هستم، این‌طور نیستم. چنین بچه‌هائی در اثر خواندن کتاب‌های اسلام‌شناسی وامثالهم، مارکسیست و بالأخره در‌ جریانی‌، دو تن از آنها اعدام‌ شدند‌. حقیقتا بچه‌های بسیار‌ مؤدب‌ و مؤمن‌ و نمونه‌ای بودند که من به تقوای آنها‌ حسرت‌ می‌خوردم و اینها شدند ! و رفتند در خانه‌های تیمی و بالأخره هم در نوجوانی و‌ جوانی‌ از بین رفتند. کم نبودند کسانی که تحت تاثیر سخنان این‌ شخص‌ و به خاطر گیرائی بیان او، به این‌ راه کشیده شدند و همه چیزشان ‌را از دست دادند. اینها خطراتی بود که ما‌ احساس‌ می‌کردیم و دوستان می‌گفتند: «مهم نیست‌، حالا‌ یک اشتباهی‌ کرده! طوری نیست‌!». (یادآور: شماره4و5، صص30 –40) 🔶حاشیه خرده جریان را بشناسیم! @rozaneebefarda
12.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما ببینید👌خیلی زیباست هر کی با نشر میده
1608570492128.pdf
17.85M
بسم الله متن کتابی که در بالا بصورت کوتاه از آن شنیدید. 📖کتاب ❗️۱۹ هزار آمار بین المللی در این کتاب بررسی شده است.
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز مغفول کشتار ۸ بهمن 🏴توسط پهلوی بادستور آمریکا 💠رهبرانقلاب ‼️قبل از انقلاب، در دوران حرکت عظیم مردمی، ماجرای کشتار مردم در هفده شهریور توسط دولت دست نشانده‌ی آمریکا انجام گرفت، اما در هشتم بهمن، یعنی چند روز قبل از ورود امام به داخل کشور، در همین خیابان انقلاب تهران، مردم اجتماع کرده بودند؛ ژنرال هایزر که فرستاده‌ی آمریکا بود و به ایران آمد برای اینکه شاید بتواند یکجوری از دست انقلاب رژیم را نجات بدهد و حفظ بکند، او در خاطرات خودش مینویسد -اینها اسناد تاریخی است- و میگوید من به ژنرال قره‌باغی گفتم که در مواجهه‌ی با مردم لوله‌ی تفنگهایتان را پایین بیاورید؛ یعنی مردم را بکُشید، تیر هوایی بیخودی در نکنید، مردم را قتل‌عام کنید. اینها هم همین کار را کردند، لوله‌ی تفنگها را پایین آوردند، عدّه‌ای جوان و نوجوان کشته شدند ولی جمعیّت عقب نرفت. هایزر میگوید؛ قره‌باغی بعد آمد به من گفت که این تدبیر تو فایده‌ای نکرد، مردم عقب نرفتند، آن‌وقت هایزر میگوید من دیدم این ژنرال‌های شاه چقدر کودکانه فکر میکنند؛ یعنی باید ادامه میدادند، باید مرتّب میکُشتند. ببینید این رژیمِ دست‌نشانده بود. ژنرال آمریکایی دستور قتل‌عام هم‌وطنان را به ارتشبد ایرانی میدهد و این به دستور او و به توصیه‌ی او عمل میکند و چون فایده‌ای ندارد، میرود به او میگوید فایده‌ای ندارد؛ او هم میگوید اینها بچّه‌اند، اینها کودکانه فکر میکنند. این، ماحصل حکومت پهلوی در ایران است. آمریکایی‌ها این‌جوری با ما شروع کردند؛ با انقلاب این‌جوری شروع کردند. بعد هم در طول این مدّت هرچه توانستند توطئه کردند ۹۴/۸/۱۲ @Jahade_tabeini
مقام معظم رهبری: تبیین مهم‌ترین راهبرد در مبارزه با جنگ ادراكی است زیرا در حال حاضر «ما با ذهن‌ها مواجهیم، با دل‌ها مواجهیم؛ باید دل‌ها قانع بشود. اگر دل‌ها قانع نشد، بدن‌ها به راه نمی‌افتد، جسم‌ها به‌كار نمی‌افتد» (12/04/1395) این روشنگری نیز در واقع جهاد است. چراكه «جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ كردن در میدان قتال نیست؛ جهاد شامل جهاد فكری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی، و جهاد مالی است.» (29/02/1395)
وَ جَاءَ مِنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعَىٰ قَالَ يَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِينَ @Seyed_Alireza_Naghibpour
❌ نخست وزیر استرالیا: مردم استرالیا تسلیم تهدیدهای گوگل نمی شوند‼️ ❌ بعد از آن که پیش نویس قانونی در استرالیا منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل و فیسبوک و سایر پلتفرم ها باید به صاحبان سایت هایی که در فضای خود نشان می دهند، پول بدهند؛ گوگل تهدید کرد که کاری می کند که مردم استرالیا نتوانند از امکانات سرچ گوگل در آن کشور ۲۵ میلیون نفری بهره ببرند‼️ ❌ حالا اسکات موریسون نخست وزیر این کشور به عنوان مهمترین مقام سیاسی، رسما موضع گرفته و اعلام کرده مردم استرالیا در برابر گوگل نمی شوند. منبع: http://ow.ly/L4Th102xmBq ❌دنیای بدون فیلتر را در ببین @kharej2025
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حرف حساب
| ۱ ✳ احزاب دست‌ساخته‌ی سیا 🔻 می‌گوید: «...در دوران نخست‌وزيری من، يک خارجی آمريكایی از طريق ديگر آمد. را به‌عنوان ليدر روشنفكران تراشيدند و به قبولاندند كه اين شخص و اين روشنفكران، ايران را گلستان خواهند كرد. شاهنشاه قبول فرمودند و به من امر دادند استعفا كن. فوراً سمعاً و طاعتاً اطاعت كردم. مطلب به‌قدری شور بود كه در انتخابات نسبتاً آزادی كه من انجام دادم [انتخابات دوره‌ی بيست‌و‌يكم مجلس] منصور كه كانديد وكالت تهران بود و می‌خواست وكيل درجه يك تهران باشد، وكيل دوازدهم شد. بعدازظهر قرائت آرا، راكول پدرسوخته وزيرمختار آمريكا سراسيمه پيش من دويد كه دستم به دامنت بگو منصور را بالا بياورند. باری وكيل درجه اول نشد ولی چند ماه بعد نخست‌وزير ايران بود. و حالا هم هنوز همان حزب [ايران‌نوين] بر سر كار است و آقای نفر دوم منصور و مغز متفكر او بعد از كشته‌شدن منصور نخست‌وزير هست كه هست، حالا هشت سال می‌گذرد....» 📚 از کتاب ج۳ 📖 ص ۱۰۴ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
مرحوم محدث نوری در خاتمه مستدرک‌الوسائل بنقل از ملاصالح مازندرانی می‌نویسد: من حجّت بر طالبان علم هستم، زیرا کسی از من فقیرتر نبود و گاه اوقاتی بر من می‌گذشت که جز نور مستراح نوری [برای مطالعه] نداشتم. ▪️ذهن و حافظه ام از همگان بدتر بود، به صورتی که گاهی راه خانه ام را گم می کردم و نام فرزندانم را فراموش می کردم. سی سال از عمرم گذشته بود که به آموختن الفبا پرداختم! آن قدر کوشش کردم تا خدا آن چه را دارم به من تفضّل فرمود.!!! 📗خاتمه مستدرک‌الوسائل، ج۲، ص۱۹۷. @Seyed_Alireza_Naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمایشات بسیار مهم امام ره این عمامه خطرناک است؛ این محاسن خطرناک است. چهره ی امروز ما، چهره ی مظلومیت نیست تا محبوب شویم.... @Seyed_Alireza_Naghibpour
14.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ نگذارید طور دیگری درباره شما فکر کنیم صحبت های دقیق مجری برنامه مخاطب خاص شبکه سه خطاب به رییسی معاون وزیر بهداشت پیرامون بسته شدن بدون دلیل مسیر عتبات عالیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید علیرضا نقیب پور
✅✳️✳️✳️✳️✅ (ع) با سه دسته رسما جنگید هر سه گروه نماز می خواندند به جماعت! ⚪️از توده ها که بگذریم خلاصه ای از تیپولوژی رهبران این سه جریان: ❇️1⃣اهل :(ناکثین) ✔️اصحاب شناخته شده رسول الله(ص) ✔️سابقه ی هجرت و جهاد ✔️آلودگی اقتصادی و سابقه ی ویژه خواری ✔️آشنایی نزدیک با علی(ع) در دوره ی رسول الله (ص)و آگاهی کامل از جایگاه رفیع مولا ✔️از موافقان حکومت علی پس از قتل خلیفه سوم ✔️سرخوردگی از رفتار سیاسی علی(ع) خصوصا نادیده گرفتن منزلت اجتماعی و سابقه ی انقلابی شخصیت ها در مسؤلیت سپاری ❇️2⃣جریان (قاسطین) ✔️جریانی ریشه دار در قبایل عربی و دارای شرافت خانوادگی(بزرگان قریش) ✔️متکی به دستگاه تبلیغ و فریب و استفاده ی گسترده از اموال بیت المال در راستای جذب ✔️بهره مندی از پایگاه مردمی قوی در میان تازه مسلمانان دور از متن سنت اسلامی ✔️سابقه دشمنی دیرینه با اهل بیت و زخم خورده ی جنگ های نخستین ❇️3⃣خوارج(مارقین) ✔️اهل انجام مناسک دین از نماز و قرآن و روزه و جهاد و... ✔️خودمحوری در فهم دین ✔️عدم تفقه در دین و بسنده کردن به برخی از ابعاد و نادیده گرفتن برخی دیگر ✔️قوت و قدرت روحی بالا و آمادگی زیاد برای مبارزه و جنگ ✔️نا آگاهی نسبت جایگاه حجت شرعی و مقام امامت ✔️بینش ضعیف و عدم قدرت تحلیل زمانه و شرایط و شناخت جریان ها ✅بعضی وقت ها فکر می کنم سرعت تحولات در دوره ی کوتاه حکومت مولا چنان بالاست که یک دور شیوه برخورد با تیپ های متنوع انحراف به همه حقیقت خواهان نشان داده شده است. (اگر پسند است برای دیگران هم...) @Seyed_Alireza_Naghibpour
🔰🔰 بخشی از مسمط بسیار زیبای شمس اصطهباناتی در میلاد امیرالمومنین علیه السلام: این خانه را باید خدا در عرش معماری کند آدم بنایش بر نهد جبریل هم یاری کند آید خلیل الله در او یک چند حجاری کند او را اولو العزمی دگر منقوش و گچکاری کند اینسان خدا از خانه اش چندی پرستاری کند تا ساعتی ازدوستی یک میهمانداری کند وز میهمانداری دگر امر قوی جاری کند پس نقشهای ما سلف بُد بهر این زیبا خلف @Seyed_Alireza_Naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸 بخشی از موشحه بسیار زیبای ميرزا إسماعيل شيرازي (م 1305) در وصف امیر المؤمنین (علیه السلام): إن يكن يُجعَلُ للَّه البنونْ‏،   و تعالى اللَّهُ عمّا يصفونْ‏، فوليدُ البيتِ أحرى أن يكون‏   لوليِّ البيتِ حقّا ولدا     لا عُزير لا و لا ابنُ مريمِ‏ ترجمه : اگر امکان داشت که برای خدا فرزندی در نظر گرفته شود- و خداوند منزّه است از فرزند داشتن و از آنچه يهود و نصارا در باره فرزند داشتن او می گویند- پس کسی که در کعبه زاییده شده سزاوارتر است که براى صاحب کعبه فرزند به شمار آید، نه عزير, كه يهود فرزند خدایش خواندند و نه پسر مريم ,كه نصارا به فرزند خدایی توصیفش کردند. @Seyed_Alireza_Naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سال نوتون مبارک...🌺🌹 حول حالنا الی احسن الحال یعنی اربعین حرم باشم امسال @Seyed_Alireza_Naghibpour
به شیوه ی غزل   به شیوه ی غزل اما سپید می آید صدای جوشش شعری جدید می آید   چه آتشی غم تو باز زیرسر دارد که باغ شعرٍ تر از آن پدید می آید   دوباره سبز شده خاک سرزمین دلم مگر زخطّه ی چشمت شهید می آید؟   نفس نفس به امید تو عمر می گذرد امید می رود آری ، امید می آید   برای درد دل تو مفید نیست کسی وگرنه نامه برای مفید می آید   مردّدم که تو با عید می رسی از راه و یا به یُمن قدوم تو عید می آید   کلیدداری کعبه نشانه ی حق نیست کسی است حق که در آن بی کلید می آید   و حاجیان همه یک روز صبح می گویند: چقدر بر تن کعبه سفید می آید @Seyed_Alireza_Naghibpour
هدایت شده از خانه هنر طلاب
🔸گاندوی ترجمه‌ی کتب! 🔹 مافیای ترجمه کتب الحادی و شک‌گرایانه در ایران ✍️دکتر مهدی در یادداشتی در سایت شخصی خود به اشتباهات و دست‌های پشت پرده در ترجمه کتب اشاره نمود: برای مثال، «آنتونی فلو»، فیلسوف معروف غربی، یکی از ملحدان درجه‌یک در جهان شناخته می‌شد و مناظرات زیادی هم در این باب داشت که خیلی هم بازتاب خبری داشت. این شخص یک‌مرتبه به خدا بازگشت و الحاد را کنار گذاشت. خبر به این مهمی در ایران ترجمه و منعکس نشد! شاید بنده اولین کسی بودم که خبرش را در سمیناری در قم دادم. بعداً دیدم که فقط یکی از روزنامه‌ها، در دو سطر به آن اشاره کرده بود. سال‌ها بود که کتاب‌های ژان پل سارتر، نویسنده‌ی معروف فرانسوی، به فارسی ترجمه می‌شد. چقدر هم غرب‌زدگان ایرانی مرید او بودند. سارتر در آخر عمرش به خدا بازگشت و این را در مصاحبه‌ای با یک خبرنگار کمونیست متذکر شد. چنین موضوعی به هیچ وجه در جامعه‌ی ما منعکس نشد و کسی آن مصاحبه را ترجمه نکرد. در صورتی که این موضوع در یک مجله‌ی آمریکایی معروف منتشر شد. بقیه‌ی اخبار آن هم در غرب آمد، اما در ایران نه. برعکس، وقتی مثلاً یک کتاب الحادی از ریچارد داکینز منتشر می‌شود، بلافاصله ترجمه و چاپ می‌شود. با مجوز همین وزارت ارشادی که می‌گویند سخت‌گیری می‌کند، چاپ می‌شود! اما در نقطه‌ی مقابل، ده‌ها کتاب بر ضد این کتاب و با استدلال‌های علمی نوشته می‌شود، حتی یکی‌ از آن‌ها هم ترجمه نمی‌شود. بعضی از فلاسفه‌ی غربی حرف‌هایشان نزدیک به بعضی از مواضع فیلسوفان ماست، اما این کتاب‌ها اصلاً ترجمه نمی‌شود. مثلاً یک روز من داشتم در کتاب‌فروشی آکسفورد در قسمت‌های مختلفش چرخ می‌زدم. یک‌مرتبه سه کتاب دیدم که بر ضد نسبی‌گرایی منتشر شده است. می‌دانید که نسبی‌گرایی مکتبی است که منکر اصالت همه چیز می‌شود. اما من در آنِ واحد، سه کتاب روی آن میز دیدم. متأسفانه حتی یکی از آن‌ها هم به فارسی ترجمه نشده است. برعکس، تا دلتان بخواهد راجع به نسبی‌گرایی و پوچ‌گرایی و غیره در ایران کتاب ترجمه شده و مقاله نوشته شده است. مشروح این مطلب را در آدرس ذیل نمایید : 🌐 http://mgolshani.ir/331/ 🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی» @honaretollab
تصویری از والد مکرم حفظه الله در ایام دفاع مقدس در شهرستان عباس آباد اجتماع در بدرقه رزمندگان است @Seyed_Alireza_Naghibpour