eitaa logo
『سَـربـٰازانِ‌‌ دَهـہ‌هَشتـٰادیٖ‌』
3.9هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
279 فایل
❁﷽❁ 🔸 #دهہ‌ھݜٺٵدێ‌هٵ هم‌شهید‌خواهندشد.. درجنگ بااسرائیل انشاءالله بشرط...⇩ 🍃🌹[شهیدانه زندگی کردن]🌹🍃 🤳خادم خودتون↶ @Shheed_BH_80 ☎️حرفهای شما↶ @goshi_80 📬تبادل‌‌وکپی↶ @shraet_80 🚩شروع‌کانال⇜ ²³`⁸`⁹⁸ #دوستات‌رو‌به_کانال_دعوت‌کن⇣🌸😊🌸⇣
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 『 درمیان‌تمام‌زیبایی‌هایی کوچه‌پس‌کوچه‌های‌شھر، همین‌مرا‌بس‌است؛ . . . " الھی‌و ربّی‌مَن‌لی‌غَیرُڪ "!』 ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• . درانتھای بحث دیروز توحید رو به سه قسم تقسیم کردیم. توحیدذاتی-توحید‌افعالی-توحید‌صفاتی وهر یک از این سه قسم رو قراره باهم بررسی کنیم. واما توحید ذاتی: یعنی قبول داشتن اینکه ذات خداوند یکتاست و هیچ مِثل و شریکی ندارد. و هیچ‌گونه ترکیبی هم در آن راه ندارد. و برای اثبات آن از دلایل استفاده می‌کنیم. 1‌• : در چند جلسه قبل گفته‌شد که خداوند واجب الوجود است و لازمه‌ی واجب‌الوجود بودن این است که هیچ نقصی در آن نباشد و اگر نقصی باشد دیگر واجب الوجود نمی‌شود. 2• : اگر ما دوتا کتاب فرض کنیم آن دو کتاب در "کتاب‌بودن" باهم اشتراک دارند. و در مواردی از جمله "رنگ،محتوا،مکان،محتوا،حجم" متفاوت باشند. یعنی این دو کتاب از جهاتی باهم مشترک و از جهاتی باهم متفاوت‌اند. حالا اگر ما دوتا خدا فرض کنیم لازم است که در "خدا‌بودن" باهم مشترک باشند. و از این جھت که قرار باشد ‌"عنوان‌دو‌بودن‌" برآنها اطلاق شود باید از جهاتی متفاوت باشند یعنی یک خصوصیاتی یک خدا داشته باشد که دیگر ندارد. و آن خداهم خصوصیاتی داشته باشد که دیگری نیز نداشته باشد. و در این حالت یعنی هردوی آن خدایان ناقص هستند چون خصوصیاتی رو دارا نیستند و این با واجب‌الوجود و بی‌نقص بودن خداوند سازگار نیست. لذا ممکن نیست که بیش از یک خدا داشته باشیم. 3• : به سه مقدمه زیر توجه کنید: هرگاه دوخدا فرض شود با سه احتمال روبه‌رو خواهیم بود، ۱. تنها یکی از آن دو می‌تواند از تحقق اراده دیگری جلوگیری کند ولی دیگری قادر به چنین کاری نیست در این صورت روشن است که خدای حقیقی همان خدای اول است و خدای دومی به دلیل مغلوب بودن اراده‌اش نمی‌تواند خدا باشد. ۲. هردو میتواند از تحقق اراده دیگری جلوگیری کنند. ۳. هیچ کدام نمی‌تواند از تحقق دیگری جلوگیری کند. اما دواحتمال آخر از این جهت که مغلوب شدن خدایان مفروض و ناتوان بودن خدایان برای غلبه بر دیگری با واجب الوجود بودن منافات دارد. لذا هردو احتمال نامعقول می‌شود و چون احتمال دیگری ممکن نیست لذا فرض خدایان متعدد محال است. ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
hamid alimi.mp3
2.38M
🕊⃢♥️ ❪ قیمت‌خون‌حسین‌استـ‌؛ نھ‌اشڪ‌من‌وتو . . ! ❫ ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
『سَـربـٰازانِ‌‌ دَهـہ‌هَشتـٰادیٖ‌』
#هࢪ_ࢪۅز_ݕٵ_قࢪآن✨ •-•﴿صفحه³⁶⁵﴾•-• ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→•@shohaadaae_80
📖 ••ذیل آیه ⁶³سوره مبارکه فرقان: مخالفان دین و قرآن در مقابل حقیقت کبر و غرور دارند ولی بندگان تسلیم حق در مقابل خداوند خاکسارند. آنها می گفتند: ما رحمان را نمی شناسیم ولی مومنان خود را بندگان رحمان می‌دانند. آنها کسانی هستند که با آرامش و بی تکبر بر روی زمین راه می روند و هنگامی که جاهلان آنها را مورد خطاب استهزا و جدل قرار می‌دهند در پاسخ آنها سلام وداع می گویند. قابل توجه است که این سلام ناشی از ضعف نیست این نوعی بی اعتنایی به گفته جاهلان و بی پاسخ گذاشتن آنهاست. مومنان در این موارد مقابله به مثل نمی کنند و یا به آنها زخم زبان نمی‌زنند یعنی به آنها پاسخی می دهند که از هر نوع ناسزا و لغوی سالم است ویژگی دیگرشان بندگی خالصانه و عبادت های طولانی است به طوری که شب ها را با سجده و قیام برای پروردگارشان سپری می کنند. ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گناه خاموش ع.ص.mp3
11.75M
🔥 | قسمت‌پنجم ⚠️ در‌صورتی‌که تا‌ڪنون در‌معرض این‌گناھ[خو‌ارضایی‌] قرار‌نگرفتید؛ از استفاده از این فایل پرهیز کنید.⚠️ ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
سلام رفقا :) دربحثی که این روز ها شاید جوانان رو درگیر خودش کرده باشه[خود‌ارضایی] سعی‌کردیم با عنوان 🔥 . . . نکات مھمی رو خدمتتون قرار دادیم تا بااستفاده از اون نکات ‌ان‌شاءالله در ترک این گناه موفق‌تر و زودتر به نتیجه‌ برسید. ؛🙂💌⇩ http://payamenashenas.ir/Shohaadaae_80
: خودارضایی یعنی تحریک غیرطبیعی جنسی به هر نحوی! و جزء گناهان کبیره هم بشمار میاد. اگر مرتکب نیستید؛ زیاد درباره‌ش نپردازید.
1• سلام لطفتون‌مستدام باد استاد نیز کاملا گمنام هستند. ______________ 2• سلام رفیق :) آرھ پیشنهاد خوبیه! ولی عقیده‌ام اینکه؛ " اگر‌درخانه‌کَس‌است، یک‌حرف‌بس‌است" لذا به همین سلسله‌صوت 🔥هم می‌توان کفایت‌ کرد.
بله صلاح‌خویش‌خسروان‌دانند😅✋🏻 ان‌شاءاللھ بتونن هرچه‌زودتر ترک کنند.
1• سلام متوجه نشدم منظورتون رو! ________ 2• ان‌شاءاللھ :) شاید‌تقریبا به‌اندازه‌‌انگشتان‌یک‌دست✋🏻
هر چیزی اگر به قصد و نیت بد خوانده یا دیده یا ادامه داده بشه مشکل داره، حتی نگاه به عکس شهید ... اگر رمان مسئله اصلیش یک همچین چیزی نیست و شما بدون اطلاع از اینکه یک همچین مطالبی داره خواندید، اشکال نداره و بالفرض اون مطلب اگه خیلی طولانی بود نباید ادامه بدید اما اگر رمان کلا مشخصه یک همچین مسائلی داره کلا از اولش مطالعه آن اشکال دارد.
تعدادی از ناشناس‌ها مرتبط با بود. لذا منتظر باشید تا در این باره یک سلسله مباحث خدمتتون ارائه بدیم✨🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 『فتواۍحسین‌این‌است: آرۍ....! درنتوانستن‌نیز بایستن‌هست :)』 ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
『سَـربـٰازانِ‌‌ دَهـہ‌هَشتـٰادیٖ‌』
• . خب خب و اما در میان اقسام توحید بعد از توحید ذاتی، وقت آن است که در این جلسه به توحید صفاتی بپردازیم. برای روشن تر شدن مطالب این جلسه به مثال زیر توجه کنید. انسان در عالم صفت‌های متعدد را به خود متصف می‌کنید از جمله: خندان-گریان-انسانیت-حیوانیت و... در میان این مثال‌ها، انسانیت و حیوانیت دو صفتی هستند که عین‌ذات انسان هست یعنی بر انسان عرضه نمی‌شود بلکه با انسان عینیت دارند. اما دوصفت خندان‌ و گریان اوصافی هستند که بر انسان عرضه می‌شود و با ذات انسان عینیت ندارند. به دسته‌اول "صفات‌ذاتی" و به دسته دوم "صفات‌عارضی" می‌گویند. حالا آیا صفات‌ عالم‌بودن، رحمان‌بودن، بخشنده بودن، و... جزء صفات عارضی‌خداوند هستند؟ یا ذاتی؟! + برای پاسخ به این سوال احتمالات موجود رو باهم بررسی می‌کنیم. 1•صفات‌الھی،جزء‌ذات‌خداوند‌اند؛ این احتمال باطل است چون به مرکب بودن ذات خداوند می‌انجامد، درحالی که در بحث دیشب گفته‌شد ذات خداوند قابلیت مرکب بودن را ندارد. 2•صفات‌الھی‌خارج‌ا‌ز ذات‌خداوند‌اند؛ که اگر اینطور باشد نیز با دو احتمال پیش‌رو خواهیم بود. "صفات‌خارج‌ا‌ز ذات، ‌واجب‌الوجود‌اند" "صفات‌خارج‌از ذات، ممکن‌الوجود‌اند" در فرض اول که صفات واجب‌الوجود باشند محال است چون متعدد بودن چند واجب‌الوجود با توحید ذاتی که در جلسه قبل گفتیم سازگار نیست. اما فرض دوم که صفات ممکن‌الوجود باشند لازم است که علت آن را پیداکنیم، چون در جلسه دوم گفتیم که هر ممکن الوجودی باید علتی داشته باشد. لذا اگر علت این صفات، واجب‌الوجود دیگری باشد، مستلزم متعدد شدن چند واجب‌الوجود می‌شود که این با ت حید ذاتی سازگار نیست. اما اگر علت این صفات خداوند باشد با یک فرضیه غیر ممکن روبه‌رو خواهیم شد به این صورت که مثلا خداوند فاقد صفت حیات و قدرت بوده، و ابتداءً آن‌دو را در خارج از ذات خود ایجاد کرده بعد خود را متصف به آن کرده است! یعنی مثلا شما ریاضی بلد نباشید اما به دوستتان ریاضی یاد بدهید و بعد از یاد دادن آن، شما استاد ریاضی شوید! پس این احتمال هم محال است. و جمع شدن تمام این محالات در کنار هم ناچارا میتواند تصمیم را اینطور رقم بزند که صفات خداوند عین ذات خداوند هستند نه خارج از ذات و عارضی! ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱⃢🎰 + رفـقا ! شمارش‌معکوس‌؛ برای‌ظھورشروع‌شده‌‌ . . . به‌خدا‌قسم؛ ‌صدای‌قدمھای‌مھدی‌فاطمه-عج- میاد. -عج- ⓙⓞⓘⓝ↴ ♡|→• @shohaadaae_80