eitaa logo
هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
157 دنبال‌کننده
655 عکس
15 ویدیو
53 فایل
نیلوفرر تفلیسی موضوعات کانال: ۱-هنر استراتژیک ۲-برداشتی از جلسات کلبه کرامت و‌... ۳-نوشته‌ها و تحقیقات ایراندخت
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آرما مدیا
🎬نگاهی به فیلم علاءالدین 2019 ✅ لایو اکشن علاءالدین در مورد پسریه که امورات زندگیش رو با دزدی میگذرونه و در این بین، یک روز تو بازار با شاهدخت شهر رو به رو میشه. این برخورد زمینه علاقه اونها به رو فراهم میکنه... نکات فیلم: ⭕️ این فیلم تاکید میکنه که باطن آدمها و تصوری که از خودشون دارن، از امکانات مادی و ظاهرشون مهمتره (علاءالدین با اینکه شاهزاده شده، اما خودش رو باور نداره) ⭕️ تو این فیلم یه شاهزاده خانم رو میبینیم که شایسته ترین فرد برای جانشینی پادشاهه ولی قانون و رسم جامعه این اجازه رو نمیده... ⭕️ اگر چه جادو و برآورده شدن آرزو، موضوع اصلی داستانه، اما تغییرات مهم با اراده آدمها اتفاق میوفته نه با جادو ⭕️ عشقی که ما تو این فیلم میبینیم عشق شرقیه یعنی علاقه ای که متعهدانه هست و هدفش ازدواجه (نه رابطه عاشقانه) و این نکنه مثبتیه ⭕️ اگه یادتون باشه تو فیلم () همه دزد بودن، تو این فیلم هم تقریباً همینطوره با این تفاوت که کمتر روش تأکید میشه و چون فیلم فانتزیه، تلخی این موضوع جلب توجه نمیکنه. همینطور لوکیشن های فیلم، ساختمونا و بازار شبیه هستند، انگار کارگردانان هالیوود نمیخوان بین ایرانی ها و عرب ها تفاوتی قرار بدن! ⭕️ طبق نظریه شرق شناسی، اگر شرق (غیر اروپا) باشکوه هم نشون داده بشه، طوری بازنمایی میشه که این موضوع مربوط به گذشته است و ربطی به زمان حال نداره. به همین دلیل معمولا تو رسانه ها به نقاط قوت شرقیا پرداخته نمیشه. مثلاً ممکنه خیلی به تاریخ ایران باستان یا اهرام سه گانه توجه بشه، اما زیبایی ها و پیشرفت امروز سانسور میشه. تو این فیلم هم این اتفاق کاملاً مشخصه. 👤محمدعلی عبدالهی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
📣انیمیشن «شیرشاه 1/2»، «The Lion King1/2»: ♦️مشخصات اثر: کارگردان: بردلی ریموند محصول: آمریکا سال انتشار:2004 ژانر: ماجراجویی 🔹 خلاصه‌ی داستان: «شیرشاه 3» یا «شیرشاه یک و نیم» محصول استودیو دیزنی‌تون و والت دیزنی استرالیا می‌باشد، این پویانمایی از سری پرطرفدار شیرشاه و در ادامه دو شماره‌ی موفق پیشین خود به نام‌های «شیرشاه» و «شیرشاه 2: پادشاهی سیمبا» ساخته شده است، در این شماره یک میرکت به نام «تایمون» و یک گراز به نام«پومبا» داستان شیرشاه را از دید خودشان برای مخاطبان تعریف می‌کنند. اما تایمون اصرار دارد که فیلم را جلو بزند تا به قسمتی برسد که وارد داستان می‎شود، چرا که در اوایل فیلم، آنها حضور نداشتند و از طریق گوینده فیلم، قبل از آغاز سفر سیمبا وارد داستان می‌شوند. همچنین در این شماره با مادر «تیمون» و عمو «مکس» هم آشنا خواهیم شد… ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🦋هنر استراتژیک ✅@StrategicArt_ir
✡ انیمیشن شیرشاه ۱.۵ 🎬 کارگردان: بردلی ریموند / فیلم‌نامه: تام روجرز / آهنگساز: دون هارپر / شرکت تولیدکننده: والت دیزنی / تاریخ اکران: ۲۰۰۴ 1⃣ در این انیمیشن «تیمون» و هم‌نوعانش موجوداتی هستند که گویا مشخص و امنی ندارند. تیمون، دوست ندارد حرف مادرش را مبنی بر این‌که «این در سرنوشت و طبیعت آنها است و هیچ سرزمینی متعلّق به آنها نیست»، بپذیرد. تیمون به‌دنبال است که آن را تبدیل به وطن خود کند و از آوارگی خارج شود. 2⃣ این خواسته نیز در طول داستان، خواسته‌ی کوچکی! معرفی شده که تحقّق آن حقّ کسی را ضایع نکرده و به کسی صدمه نمی‌رساند! در پایانِ داستان شاهد هستیم که مادر تیمون نیز از اعتقاد خود برمی‌گردد و تازه را با آغوش باز می‌پذیرد. 3⃣ در سکانس‌های مختلف این انیمیشن می‌بینیم که این خواستهٔ کوچکِ! تیمون (سرزمینی برای خود و هم‌نوعانش)، در ذهن بیننده به‌صورت «حق این موجودات» تداعی می‌شود. درواقع خواسته است که با ارسال این‌گونه سیگنال‌های روانی، حسّ ترحم و هم‌دردی مردم را برای قومی که به‌دنبال سرزمینی برای خود می‌گردد، برانگیزد و غصب سرزمین را از طریق احساسی توجیه کند. ✍ علی حامدین 📖 آنچه خواندید چکیدهٔ کوتاهی بود از مقالهٔ مفصلِ «نقد انیمیشن شیرشاه ۱.۵». متن کامل این تحلیل را در لینک زیر مطالعه کنید: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/10567 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📣 فیلم «1917» ♦️مشخصات اثر: کارگردان: سم منداس محصول: آمریکا سال انتشار: 2019 ژانر: جنگی 🔹 خلاصه‌ی داستان: دو سرباز جوان انگلیسی ارتش بریتانیا در جنگ جهانی اول ماموریت دارند پیامی را در اعماق سرزمین دشمن منتقل کنند که آنها را از حمله باز می دارد که ممکن است به مرگ هزاران سرباز منجر شود و... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🦋هنر استراتژیک ✅@StrategicArt_ir
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (١) 🎬 مهم‌تر از مقدمه: این عصر قرمز است! 1⃣ درحالی‌که بشرِ مدرنِ متنفر از قرون وسطی، با پیشرفت‌های اقتصادی، علمی و تکنولوژیک خود در اوج امید به‌سر می‌بُرد و مدینهٔ فاضله جهان را برای خودش خیال‌بافی می‌کرد، ناگهان در سراسر جهان جوی خون جاری شد… 2⃣ همانانی که «قرون وسطایی» را فحش می‌دانستند و کلیسا (بخوانید: دین) را متهم به خشونت، جنگ‌طلبی و تحجّر می‌کردند، ۱۰۰میلیون کشته، زخمی و مفقود را از طرف تمدن مدرن به بشریّت هدیه کردند! همان‌هایی که مردم را به برگشت دوباره (رنسانس) به بینش‌ها و سبک زندگی یونانی فراخواندند… 3⃣ آن‌ها مردم را از شرّ تعصّب و خشونت کلیسا به همان یونانی فراخواندند که تماشای تکه‌پاره شدن گلادیاتورهای بیچاره، از مهیّج‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحاتش به‌شمار می‌رفت! 4⃣ آری! در اوج سقوط کرد و تعداد زیادی از فیلسوفان و اندیشمندان لیبرال، نااُمید از به پایان تمدن بشریّت معتقد شدند و تمام تلاش‌های چندصدساله‌شان را در احیای ، پوچ انگاشتند. 5⃣ پدیدۀ شوم و نکبت چیزی نیست جز نتیجهٔ حرص و منیّت بشر… همان منیّتی که ردّ پایش در تمام شئون تمدنی غرب و شرق مدرن از اقتصاد کاپیتالیستی گرفته تا و -لذت اومانیستی حس می‌شود. بگذریم که این حرص و منیّتِ نابودکننده، تحت عنوان‌های عوام‌فریبانه‌ای چون ، مثل چماقی بر سر حقوق خدای بشر فرود می‌آید! کوتاه می‌کنم… 🔸حرص شروع شد… 🔸سپس جنگ آمد… 🔸و خون جاری گشت… 👈 شاید به همین دلیل است که این عصر قرمز است! ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٢) 🎬 هالیوود برندۀ واقعی جنگ جهانی 1⃣ با پایان جنگ اول جهانی، اَشراف مهاجر که اغلب از دهکده‌های یهودی‌نشین اروپای‌شرقی به آمریکا مهاجرت کردند و از تجارت انواع و اقسام پوست، الماس، مشروبات الکلی و… به رسیده بودند، اینک کمپانی‌های خود را در نیویورک برپا می‌کردند تا خیلی زود سرزمین رؤیاهای خود را در غرب آمریکا بنا کنند. 2⃣ قطعاً سینما و نقش آشکاری در شکل‌دادن به احساسات مردم آمریکا و اروپا نسبت به جنگ داشت. فیلم‌های سینمایی از «سفته» (چارلی چاپلین، ۱۹۱۸) تا «قلب‌های جهان» (دیوید وارک گریفیث، ۱۹۱۸) و حتی انیمیشن‌های هفتگی یونیورسال! در خدمت دولت‌ها بودند. 3⃣ پس از آغاز جنگ دوم جهانی، هالیوود تولیدات جنگی خود را افزایش داد، درحالی‌که آمریکا هنوز در جنگ بی‌طرف بود! فیلم‌های هالیوود در این سال‌ها بیشتر به آماده‌سازی مردم می‌پرداخت و مردم نیز به این گرایش روی خوش نشان می‌دادند. جالب است بدانید پنج فیلم از ده فیلم پُرفروش سال ۱۹۴۱ به موضوع اختصاص داشت! 4⃣ در ۱۸ دسامبر ۱۹۴۱، بلافاصله پس از حمله ژاپن به پرل هاربر و اعلان جنگ آمریکا به ژاپن، رئیس‌جمهور آمریکا فرانکلین روزولت، دفتری به‌نام دفتر امور سینمایی (BMPA) در دل مرکز اطلاعات جنگ (OWI) تأسیس کرد تا استودیوها را به حمایت از اهداف ملی کشور هدایت کند. 5⃣ هالیوود هم این دعوت را با تأسیس پاسخ گفت تا از طریق این کمیته، مدیران استودیوها، پخش‌کنندگان، نمایش‌دهندگان، بازیگران و رؤسای اتحادیهٔ کارگران سینما را در خدمت اهداف تبلیغاتی و برنامه‌های تهییج احساسات جنگی درآورد. ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٣) 🎬 مؤسسان حقیقی سینمای سفارشی! 1⃣ دولت‌هایی که نقش فعالی در تولید و نظارت بر سینما داشتند، «کمیتهٔ اطلاعات عمومی» در آمریکا، «دفتر جنگ» در بریتانیا و «خدمات سینمایی و حماسی ارتش» در فرانسه، به طرق مختلف بر ساخت فیلم‌ها نظارت می‌کردند؛ آن‌ها فیلم‌های آموزشی، نظامی و پزشکی می‌ساختند و سفارش ساخت فیلم‌های تبلیغاتی برای عامهٔ مردم را می‌دادند. 2⃣ دولت ایالات متحده ۶ مقولهٔ محوری به فیلم‌های ابلاغ کرد که هم با اهداف اطلاعات جنگی هم‌خوانی داشتند و هم ارزش‌های سنّتی سرگرم‌کنندگی فیلم‌ها را حفظ می‌کردند. 3⃣ لوییس جیکوب، از مسئولین کمیتهٔ امور جنگی هالیوود، این شش پیشنهاد را به این شرح فهرست نمود: 🔸۱. مسائل جنگ: برای چه می‌جنگیم؟ شیوهٔ زندگی آمریکایی 🔸۲. خصلت‌های دشمن: ایدئولوژی‌اش، اهداف و شیوه‌هایش 🔸۳. : از جمله متحدان ما در جنگ 🔸۴. جبههٔ تولید: تدارک مصالح ضروری برای پیروزی در جنگ 🔸۵. جبههٔ داخلی: تعهدات مردمی 🔸۶. توان نیروهای درگیر در جنگ: نیروهای مسلح ما، متحدان ما و رابطین ما 4⃣ دیوید‌ ای. کوک «David A. Cook» در جلد اول کتاب «تاریخ سینمای جهان» در این‌باره می‌نویسد: 5⃣👈 هالیوود بلافاصله با تولید یک مشت اراجیف ابلهانه و ملودرام‌های اغراق‌شده‌ی میهن‌پرستانه از میادین جنگ و جبهه‌های داخلی، به این خواسته‌ها پاسخ گفت؛ فیلم‌هایی که در واقع ذات را چنان شکوه می‌بخشیدند که در تاریخ بشریت سابقه نداشت! و به شورشی جهانی می‌مانستند. فیلم‌هایی همچون «درود بر دلیری»، «زندگی در خطر»، «فرمانده‌ی ابرها»، «پیش به‌سوی سواحل تریپولی»، «ما متحدیم»، «لعنت بر هیتلر»، «بلوندی پیروز است» و… ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (۴) 🎬 فرصتی طلایی برای قوم مظلوم یهود!! 1⃣ این جنگ فرصتی بود تا جماعتِ مهاجر، به‌عنوان میهن‌پرستان دلسوز آمریکا، جایگاهشان را در جامعهٔ آمریکایی تثبیت کنند و از حالت بیگانگی و غریبگی برای همیشه خارج شوند. وقتش رسیده بود با قوام دادن به جامعهٔ یهودی در آمریکا، دِین خود را به بنیان‌گذاران یهودی خود ادا کند. 2⃣ باز هم هالیوود به کمک آمدند و با انواع و اقسام فیلم‌ها سعی کردند، این‌گونه وانمود کنند که اساساً جنگ جهانی دوم برای مقابله با و قتل و غارت آن‌هاست! 3⃣ خیلِ فیلم‌هایی که در رابطه با جنگ جهانی دوم توسط استودیوهای مختلف ساخته شد، این شبهه را در جامعهٔ آمریکا به‌وجود آورد که اصلاً همین فیلم‌ها باعث پیروزی ارتش آمریکا در جنگ گردید! 4⃣ از همین‌رو، در پایان جنگ، (از صاحبان کمپانی معروف ) یکی از افرادی بود که مدال افتخار دریافت کرد. در متن نوشته‌ای که برای آن مدال افتخار خوانده شد، چنین آمده بود: 5⃣👈 «آقای وارنر، به‌خاطر تجربیات شما در‌زمینه‌ی تولیدات سینمایی و فیلم‌های میهن‌پرستانهٔ متعددی که به جامعهٔ آمریکا ارائه کردید، این مدال افتخار را به شما تقدیم می‌کنیم؛ چراکه آثار شما باعث بسط روح میهن‌پرستی در میان سربازان و ارتش آمریکا طی روزهای سخت جنگ شد…» ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (۵) 1⃣ تا به حال به این فکر کردید که چرا غرب فقط در فیلم‌های تخیّلی مارول و دی سی قهرمانانی دارد که حاضرند گمنامانه جانشان را برای دیگران فدا کنند؟! جواب ساده است… چون همچین قهرمانانی در دنیای واقعی ندارد! چون ماهیت نفی غیب و معاد می‌کند، در نتیجه قهرمانی که به‌خاطر ارزشی "بالاتر از این دنیا" از خود بگذرد، از دل این تمدن بیرون نمی‌آید! 2⃣ مطمئن باشید اگر انگلیس و آمریکا اسطوره‌هایی چون ژنرال را داشتند تاکنون ده‌ها فیلم و سریال از آن‌ها ساخته بودند تا برای ملتشان "قهرمان واقعی" معرفی کنند. نه قهرمان‌های تخیّلی چون جیمز باند و سوپرمن و…! 3⃣ بارها متفکران و اندیشمندان نظامی غربی اذعان کرده‌اند که در حسرتِ داشتنِ ژنرال‌های شجاع و از خودگذشته‌ای چون هستند. بارها اذعان کرده‌اند که نمی‌توانند منطق نظامیِ افرادی چون را بفهمند. نمی‌توانند چون از ریشه بینش‌هایشان نسبت به جهان، انسان و غیب مشکل دارد. ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (۶) 1⃣ با این اوصاف دو راه وجود دارد که غربی‌ها از این چالش بیرون بیایند: 🔸١) سوءاستفاده از احساسات ناسیونالیستی و میهن‌پرستانه مردم برای جلو بردن اغراض سلطه‌طلبانه خود، 🔸٢) استفاده از ظرفیت و ایجاد انگیزه برای جوانان و نوجوانان برای پیوستن به ارتش با الگوسازی از قهرمانان خیالی فیلم‌ها و بازی‌ها. 2⃣ شاید برایتان جالب باشد که طبق آمار خبرگزاری‌های آمریکایی، از زمان عرضه‌ی مجموعه‌بازی‌های (از سال ٢٠٠٣) تاکنون، درصد ورود جوانان آمریکایی به ارتش این کشور به‌مرور رشد چشمگیری داشته است! بیش از ٩٠درصد سربازان آمریکایی بازی‌های اکشنی چون ندای وظیفه (Call of Duty) و (battlefield) را حداقل یک بار تجربه کرده‌اند! 3⃣ چه‌کسی می‌تواند بازی محبوب کالاف را بازی کند و شیفتهٔ کاپتان پرایس انگلیسی و سیگار کوبایی‌اش نشود؟! طبیعی است بهترین راه ایجاد گرایش به ارتش برای مملکتی که بیش از ١۶۴میلیون از مردمش درگیر و بیش از ٢۵٠میلیون از آن‌ها درگیر و فیلم هستند، استفاده از پتانسیل رسانه و صنعت سرگرمی است. ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٧) 1⃣ اکثر مردم جهان به‌خصوص مردم اروپا و آمریکا، مقصّر اصلی را آلمان می‌دانند. آلمانی که ضدقهرمانِ ثابتِ اکثر فیلم‌های ساخته‌شده‌ی در موضوع جنگ جهانی است. پر واضح است که این بینش، تحت تأثیر بمباران تبلیغاتی هالیوود و هم‌دستانش از طریق سرمایه‌گذاری روی کلیشهٔ جنگ جهانی ایجاد شده است. 2⃣ شما را ارجاع می‌دهم به فیلم "حرامزاده‌های لعنتی" تارانتینو. به‌قدری از آلمانی‌جماعت در این فیلم متنفّر می‌شوید که تمام جنایات آمریکا و انگلیس در طول تاریخ بشریت را از یاد می‌برید! حتی اگر با آن‌ها خورده‌شیشه هم داشته باشید باز هم می‌گویید: خدا پدرشان را بیامرزد که شرّ این "حرامزاده‌های لعنتی" را از سرمان کم کردند!!! 3⃣ در فیلم ١٩١٧ هم به‌طور کاریکاتوری سربازان آلمانی منفور و پَست جلوه داده می‌شوند. در دو جای فیلم به سربازان آلمانی اعتماد می‌شود و هر بار نتیجهٔ این اعتماد چیزی جز نارو زدن و خیانت نیست!! 🔸اولین‌جا وقتی است که بلیک و اسکوفیلد خلبان آلمانی را نجات می‌دهند. تنها ثانیه‌هایی بعد از نجات خلبان آلمانی، وی با چاقو به بلیک حمله می‌کند و جواب محبتش را می‌دهد! 🔸دومین‌جا وقتی است که اسکوفیلد در شهر اکوست با سرباز جوان آلمانی به‌طور اتفاقی روبه‌رو می‌شود. او به آلمانی اعتماد می‌کند و دستش را از روی دهانش برمی‌دارد، اما دشمنان انگلیس باید پست‌تر از این‌ها به تصویر کشیده شوند!! ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٨) 1⃣ به‌ندرت می‌شود اسم آلمانی‌ها در فیلم بیاید و از لفظ برایشان استفاده نشود! فیلم به‌قدری مخاطب را نسبت به آلمانی‌جماعت متنفر می‌کند که مخاطب به‌طور ناخودآگاه تمام جنایات و جنگ‌های شروع شده توسط انگلیس و آمریکا را توجیه‌شده می‌بیند. 2⃣ سیاست توجیه جنگ‌های جبههٔ استکبار، سیاستی است که سال‌ها است از استراتژی‌های کلان امپراطوری رسانه‌ای غرب و به‌شمار می‌رود. سیاستی که به‌راحتی می‌توان ردّ پایش را درفیلم‌ها و بازی‌های شاخصی مثل: جنگ جهانی زد، آدمکش آمریکایی، آرگو، المپیوس سقوط کرده، سیصد، منطقه سبز، غیر قابل تصور، اکولایزر، تک‌تیرانداز آمریکایی، ندای وظیفه، میدان نبرد، اسپلینتر سل: بلک لیست، سام ماجراجو، رزیدنت اویل، مدال افتخار، نور درحال مرگ و بسیاری از تولیدات رسانه‌ای دیگر مشاهده کرد. 3⃣ در تصویر فوق که در سال ٢٠١۴ توسط منتشر شده، مشاهده کنید که کدام کشور حرامزاده‌تر است! نکتهٔ جالب این است که آمار حرامزاده‌های انگلیس از حرامزاده‌های آلمان بیشتر است! ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ شعری با مضامین صریح یهودی، قهرمان داستان را در اوج ناامیدی، متحوّل می‌کند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٩) 1⃣ اسکوفیلد (قهرمان فیلم) که ملتهب‌ترین ساعات عمرش را گذرانده و برای چندمین بار از مرگ حتمی نجات پیدا کرده، بالاخره صبرش تمام می‌شود و از شدّت مصائبی که این چند ساعت بر سرش ریخته، بغضش می‌ترکد و گریه می‌کند. او طاقتش طاق شده و بریده است… 2⃣ مهم‌ترین سکانس فیلم به تصویر کشیده می‌شود و در همین برزخ ناامیدی، صدای خوشی توجه اسکوفیلد را جلب می‌کند. او این صدای خوش‌لحن را که بار دیگر بارقه امید را در دل او زنده می‌کند، دنبال می‌کند و به جمع سربازانی که همگی در زیر سایه درختان جنگل، نشسته و به سرود زیبای خواننده‌اش گوش می‌کنند، اضافه می‌شود. او با اعماق وجود به نوای امیدبخش سرباز گوش می‌دهد و دوباره زنده می‌شود. 3⃣🎶 غریبی بیچاره و پا برهنه‌ام… که در این دنیای پر رنج گم گشته‌ام… ولی عازم هستم که عاری از هرگونه گزند و رنج است… به آن‌جا خواهم رفت تا پدرم را ببینم، بدان‌جا خواهم رفت و دیگر نخواهم بود… به‌سوی خواهم رفت… به‌سوی حقیقی‌ام خواهم رفت… می‌دانم که ابرهای تیره مرا احاطه خواهند کرد…می‌دانم که مسیرم سخت و ناهموار است… ولی انتظارم را می‌کشند… جایی که لطف خداوند تا ابد نصیب همگان خواهد شد… به خانه می‌روم تا مادرم را ببینم… می‌روم تا عزیزان و از دست دادگانم را ببینم… به‌سوی رود اردن خواهم رفت…به‌سوی خانه حقیقی‌ام خواهم رفت… ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🕎 بنی‌اسرائیل در حال عبور از رود اردن و ورود به سرزمین مقدس ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter