eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
673 عکس
715 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️قدیما که دکتر سروش دین رو رحمانی تبیین میکرد مورد نقد قرار می گرفت و حکم ارتدادش رو میدادند. ♦️الان که گفته کشتن مخالفین و مرتدین جزو سیره پیامبر(ص) بوده صدای هیچ مرجعی بلند نشد! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: روزه نفس از لذت های دنیوی سودمندترین روزه هاست. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️تاملی بر مساله برده داری در اسلام(6) 💠مهمترین احکام بردگان(1) ♦️1-برده و کنیز ملک مولای خودست و مالک شرعا مجازست هرگونه صلاح می داند در ملک خود تصرف کند.در هیچ یک از تصرفات مولی رضایت مملوک شرط نیست.برده در حوزه مباحات موظف است رضایت مولی را تامین کند.برده موظف است آنچه مولی تعیین کرده خورد و بیاشامد،آنچه مولی مشخص کرده بپوشد وقس علی هذا ♦️2-برده بدون اذن مولی فاقد حق مالکیت است.اگر به هر طریقی از طرق مالی به برده برسد،همه این اموال به مالک وی تعلق می گیرد،مگر آنکه مولی چیزی را به او تملیک کند ♦️3-مولی از برده آزاد شده خویش با شرایطی ارث می برد(ولاء عتق) اما برده آزاد شده مطلقا از مولایش ارث نمی برد. ♦️4-مولی حق دارد ازدواج غلام و کنیزخود را بدون طلاق فسخ کند یعنی کفایت می کند به آنها امر کند که از هم جدا شوند. ♦️5-کنیز چه در نماز و چه در غیرآن واجب نیست سر و مو و گردن خود را بپوشاند لذا حجاب زنان و دختران حره با کنیز متفاوت است. ♦️6-مولی اعم از مرد و زن،مجتهد و عامی،عادل و فاسق حق دارد بدون مراجعه به قاضی در مورد برده خلاف کار خود مطلق حدود شرعی را اجرا کرده و او را مجازات کند ♦️7-حد شرعی برده خفیف تر از حد انسان آزاد و فی الجمله نصف آن است ادامه دارد... 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مادر بچه ها و تنور داغ و کلامی که حضرت پیامبر(ص) فرمودند.... 💠 استاد رفیعی 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
💠نقدی بر سواد تاریخی مدعی مرجعیت و از مانعین تحول حوزه( یثربی کاشانی ) ♦️در این جلسه که در کاشان بر
♦️متن کتاب شیخ مفید که فقط دو دختر به نام های فاطمه و سکینه را بیان می کند ♦️الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ؛ ج‏2 ؛ ص135 [فصل في ذكر أولاد الإمام الحسين ع‏] (باب ذكر ولد الحسين بن علي ع) ♦️و كَانَ لِلْحُسَيْنِ ع سِتَّةُ أَوْلَادٍ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ الْأَكْبَرُ كُنْيَتُهُ أَبُو مُحَمَّدٍ وَ أُمُّهُ شَاهْ‏زَنَانُ بِنْتُ‏ كِسْرَى‏ يَزْدَجَرْدَ. وَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ الْأَصْغَرُ قُتِلَ مَعَ أَبِيهِ بِالطَّفِّ وَ قَدْ تَقَدَّمَ ذِكْرُهُ فِيمَا سَلَفَ وَ أُمُّهُ لَيْلَى بِنْتُ أَبِي مُرَّةَ بْنِ عُرْوَةَ بْنِ مَسْعُودٍ الثَّقَفِيَّةُ. وَ جَعْفَرُ بْنُ الْحُسَيْنِ لَا بَقِيَّةَ لَهُ وَ أُمُّهُ قُضَاعِيَّةٌ وَ كَانَتْ وَفَاتُهُ فِي حَيَاةِ الْحُسَيْنِ. وَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْحُسَيْنِ قُتِلَ مَعَ أَبِيهِ صَغِيراً جَاءَهُ سَهْمٌ وَ هُوَ فِي حَجْرِ أَبِيهِ فَذَبَحَهُ وَ قَدْ تَقَدَّمَ ذِكْرُهُ فِيمَا مَضَى. وَ سُكَيْنَةُ بِنْتُ الْحُسَيْنِ وَ أُمُّهَا الرَّبَابُ بِنْتُ إِمْرِئِ الْقَيْسِ بْنِ عَدِيٍّ كَلْبِيَّةٌ وَ هِيَ أُمُّ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحُسَيْنِ. وَ فَاطِمَةُ بِنْتُ الْحُسَيْنِ وَ أُمُّهَا أُمُّ إِسْحَاقَ بِنْتُ طَلْحَةَ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ تَيْمِيَّةٌ. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن مجتبی علیه السلام: غفلت تو دراین اسـت کـه رابطه خود را با مسجد قطع می‌‌کنی. 👇👇 @Taammolate_talabegi
📈 روند ازدواج و طلاق (۹۸-۱۳۵۸) در چهل سال منتهی به سال ۱۳۹۸ تعداد ازدواج ۷۵ درصد و تعداد طلاق ۷۲۶ درصد افزایش یافته است. در ده سال منتهی به سال ۱۳۹۸ تعداد ازدواج ۴۰ درصد کاهش و تعداد طلاق ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آیت الله بهجت اعتقاد به شیعه شدن غزالی داشته اند. 🔹ایشان عبارتی از کتاب سرالعالمین را شاهد استبصار غزالی ذکر می کند. ♦️نقد این نظر مفصلا طی چندین پست ارائه خواهد شد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️تاملی بر نظر آیت الله بهجت درباره توبه غزالی و تشیع او(1) ♦️آیت الله بهجت در برخی سخنان خود با استناد به کتاب «سرّ العالمین» ادعا کرده اند که «محمّد غزّالی» در پایان کار توبه کرده و شیعه شده است. مدافعان تصوّف، سخن ایشان را عَلَم کرده و به دفاع از غزّالی پرداخته اند. ♦️دلیلی که برای تشیّع غزّالی ادّعا شده عبارت: و أجمع الجماهير على متن الحديث من خطبته في يوم عيد غدير خمّ باتفاق الجميع و هو يقول: من كنت مولاه فعليّ مولاه. فقال عمر: بخ بخ يا أبا الحسن لقد أصبحت مولاي و مولى كل مولى، فهذا تسليم و رضى و تحكيم. ثم بعد هذا غلب الهوى لحب الرئاسة است (سر العالمین ص 483) (خلاصه ترجمه: بعد از اینکه خلیفه دوم راضی و تسلیم به ولاء حضرت علی شد،هوا و هوس بر او غالب گشت) 💠نقد ♦️گویا آیت الله بهجت بر شنیده های خود تکیه کرده و کتاب «سرّ العالمین» را نخوانده است! این کتاب نه تنها هیچ دلالتی بر تشیّع ندارد؛ بلکه سراسر آن حکایتگر انحراف نویسنده است؛ البته در صحت انتساب کتاب سر العالمین به غزالی تشکیک وجود دارد که در پستی جداگانه ارائه خواهد شد. سرالعالمین بیشتر از آنچه به توبه نامه شبیه باشد به سند جرمی می ماند. از خود کتاب استفاده می شود که قبل از اتمام احیاء العلوم نوشته شده است: «سنذكر حكايات الكرم في مواضعها من كتاب السلسبيل و كتب إحياء علوم الدين.» (سرّ العالمین ص467) ♦️انحرافات متعددی در کتاب وجود دارد از جمله : 🔸1. ستاره پرستی، سحر، جن گیری و خرافات 🔸2. تمجید از سفیانی موعود!!! 🔸3. مدح عمر، عثمان، عائشه، معاویه، مأمون، هارون الرشید، ابوحنیفه، شافعی، احمد بن حنبل، مالک بن انس و... 🔸4. تمجید از سران صوفیه 🔸5. تبلیغ بدعتهای عامه مانند نماز تراویح، نماز ضحی، شستن پا در وضو و ... 🔸6. تبلیغ عقاید و کتب کلامی اشاعره 🔸8. دعوت به غصب حکومت که حق آل الله است 🔸9. عادی و اکتسابی جلوه دادن مقام امام سجاد علیه السلام و رسول خدا صلی الله علیه و آله 🔸10. تطبیق حدیث «من مات و لم یعرف امام زمانه» بر اقطاب صوفیه 🔸11. اولی الامر دانستن شاهان ظالم و واجب شمردن اطاعت از آنان 🔸12-مباح شمردن فسق و فجور مانند غنا، موسیقی، مجالس شرب خمر، شطرنج ادامه دارد... 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا