May 11
امام علی علیه السلام:
چون دیدی خداوند سبحان با وجود آن که گناه میکنی پیاپی به تو نعمت می دهد این برای غافلگیر کردن و به دام انداختن توست.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تعبیر ملاصدرا در مورد قرآن
🔹استاد عالی
#مذهبی
👇👇
@Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
💠آیت الله خامنهای: برای یک ملت - مثل بعضی از ملت هایی که شما می بینید با همه باد و بروتی که دارند -
♦️میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شصت و دو درصد بوده است
#تأمل
#سیاسی
#ریاست_جمهوری
#حکومت_اسلامی
#جمهوری_اسلامی
#شورای_نگهبان
#ولایت_فقیه
#مقام_معظم_رهبری
👇👇
@Taammolate_talabegi
4_5884497420523407955.mp3
28.76M
🔹 فایل صوتی نشست «چیستی #فقه_اجتماعی»
🔹ارائه: دکتر مجید کافی (عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
▫️برگزار شده در: ۵ اسفند ۱۳۹۹
#فقه
#علوم_انسانی
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
هيچ تهيدستى گرسنه نماند، مگر به سبب اين كه ثروتمندى از حقّ او بهره مند شده است.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍️ آسیب شناسی دین پژوهی دکتر سروش(۱۶)
💠 ارکان نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت
🔹حقیقت مطلب آن است که نظریه قبض و بسط از سه اصل و شش تز تجاوز می کند و قابلیت بسط تا ده ركن را خواهد داشت و بیش از آنچه در خلاصه نظریه آمده، در متن کتاب ادعا شده است.
🔻ترتیب منطقی اصول و ارکان این نظریه به شرح زیر است:
١. دین از معرفت دینی متمایز است.
۲. احکام دین از احکام معرفت دینی تمایز دارند. توضیح اینکه دین صامت، ثابت، مقدس، خالص، کامل و حق است ولكن معرفت دینی ناطق، متغیر، نامقدس، غير خالص، ناقص و آمیزه ای از حق و باطل می باشد.
٣.معرفت دینی، معرفتی بشری است.
۴. معارف بشری با یکدیگر ترابط عمومی دارند.
۵. معرفت دینی نیز به عنوان یک معرفت بشری با معارف بیرون دینی در ارتباط و تلائم است. (نتیجه رکن سوم و چهارم)
۶. معارف بشری غیر دینی متحولند.
۷. معرفت دینی به تبع تحول در سایر معارف بشری دستخوش تحول و قبض و بسط است. (نتیجه رکن پنجم و ششم)
۸. معرفت دینی متکامل است.
۹. معرفت دینی نسبی است.
۱۰. معرفت دینی عصری است.
#آسیب_شناسی_دینی
#دکتر_سروش
#فلسفه_دین
#تأمل
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍️تاملی بر ادعایی غریب از حجت الاسلام سید احمد خاتمی
♦️خبرگزاری رسا روز اول تیر ۱۴۰۰ به نقل از سید احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان نوشته است:
«بعد از انقلاب، استقبال فوق العاده مردمی را از نامزدی آیتالله رئیسی در موارد دیگری سراغ ندارم. البته ریاست جمهوری مقام معظم رهبری حساب جدایی دارد بعد از دوره ایشان، این همه استقبال از یک نامزد ریاست جمهوری پدیده کمنظیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود.»
♦️برای درستیسنجی این ادعا کافی است نگاهی به آمارهای رسمی سیزده دوره انتخابات ریاست جمهوری بیندازیم،
این آمار نشان میدهد در میان ۸ نفری که در جمهوری اسلامی به ریاست جمهوری رسیدهاند، سید ابراهیم رئیسی با رکورد ۳۰/۲۲ درصد پایینترین نرخ رای را به نسبت جمعیت واجد شرایط دارد.
اگر نسبت رای رئیسی را به نسبت شرکتکنندگان در انتخابات ۱۳ دوره انتخابات ریاست جمهوری بسنجیم، نسبت آرای رئیسجمهوری سیزدهم با رکورد ۶۱/۹۶ درصد آرا چهارمین نسبت آرای پایین در سیزده دوره است.
اگر تعداد آرا را در نظر بگیریم رئیسی با رکورد ۱۷,۹۲۶,۳۴۵ کمترین تعداد رای یک رئیس جمهور را بعد از سال ۱۳۸۴ به دست آورده است. این در حالی است که طی ۱۶ سال گذشته جمعیت واجدین شرایط در ایران بیش از ۱۲ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.
♦️طبق آمار رسمی وزارت کشور ایران، بیشترین نرخ رای به نسبت جمعیت واجد شرایط شرکت در انتخابات مربوط به انتخابات دوره سوم در سال ۱۳۶۰ است که آیت الله خامنهای با رکود ۷۰ درصد آرای کل واجدین شرایط و با رای ۹۴ درصد شرکتکنندگان در انتخابات به ریاست جمهوری رسید. بعد آن بیشترین نرخ رای به نسبت جمعیت واجدین شرایط در اختیار شهید رجایی با رکورد ۵۶/۲۹درصد و دوره اول محمد خاتمی با رکورد ۵۵/۲۳ درصد است.
#تأمل
#سیاسی
#ریاست_جمهوری
#حکومت_اسلامی
#جمهوری_اسلامی
#شورای_نگهبان
#ولایت_فقیه
#مقام_معظم_رهبری
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
شتابگر فاش کننده ی اسرار نباشید.
👇👇
@Taammolate_talabegi