eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
671 عکس
709 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆واکنش من 😂😂 🧐وقتی مامانم می گه بیا ببینم این چیه تو جیبت؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 درخواست تعطیلی پنجشنبه ها در قوه قضائیه از رئیس قوه و جواب حاج آقا رئیسی. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️جواز همبستر شدن مولا با کنیز خود جلوی چشم دیگران 🔹شیخ طوسی در تهذیب روایتی را از امام صادق بدین گونه نقل کرده است : ﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﺑﻦ ﺳﻌﻴﺪ ، ﻋﻦ ﺣﻤﺎﺩ ﺑﻦ ﻋﻴﺴﻰ ، ﻋﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻳﻌﻔﻮﺭ ، ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ‏( ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ‏) ﻓﻲ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﻳﻨﻜﺢ ﺍﻟﺠﺎﺭﻳﺔ ﻣﻦ ﺟﻮﺍﺭﻳﻪ ﻭﻣﻌﻪ ﻓﻲ ﺍﻟﺒﻴﺖ ﻣﻦ ﻳﺮﻯ ﺫﻟﻚ ﻭﻳﺴﻤﻌﻪ ، ﻗﺎﻝ : ﻻ ﺑﺄﺱ . آيا جايز است مردی در خانه با كنيز خود نكاح كند و با این حال در خانه افرادی هستند كه اين عمل را می بينند ؟ اشکالی ندارد. http://lib.eshia.ir/10083/8/208/%D9%85%D9%86_%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%87 🔸روایت به لحاظ سندی بی شک روایتی صحیح است . علامه مجلسی درملاذ الأخيار ج13 ص 407 ، صاحب جواهر در جواهر الكلام ج‌30 ص 313، فاضل هندی در كشف اللثام ج‌7 ص350، شهید ثانی در مسالك ج‌8 ص 99، مولی احمد نراقی در مستند الشيعة ج‌16 ص 25، صاحب ریاض در رياض المسائل (ط - الحديثة) ج‌11 ص442، سید احمد خوانساری در جامع المدارك في شرح مختصر النافع؛ ج‌4 ص 357 و بزرگان دیگری هم روایت را سندا صحیح می دانند و در متون فقهی به آن استناد کرده اند.نرم افزار درایه النور هم روایت را صحیح ارزیابی کرده است . ❓ سوال حال تصور کنید مولایی 10 کنیز دارد و موقع همبستری با یکی از آنها 9 کنیز دیگر مشغول تماشای این عمل جنسی باشند.آیا این عمل کاری اخلاقی هست ؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹تناقضات جزئی از تأمل عمیق است!! ذهن دینی فلسفی 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمؤمنین عليه السلام: معيار خوبى كردن، منت ننهادن به آن است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش اگر در بین نماز، ذرات غذای مانده در بین دندان ها را فرو ببریم، نماز اشکال پیدا می کند؟ ✅پاسخ اگر در بین نماز، غذایی را که لای دندانها مانده فرو ببرد، نمازش باطل نمی شود. آیت الله نوری: احتیاط واجب آن است که در بین نماز، غذایی را که لای دندانها مانده فرو نبرد. همه مراجع عظام جز صافی و زنجانی: اگر قند یا شکر و مانند اینها در دهان مانده باشد و در حال نماز کم کم آب شود و فرو رود نمازش اشکال پیدا میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳چرا شادمهر باید از این مملکت بره!؟ بله آقای کویتی پور هستند، ممد نبودی ببینی... 👇👇 @Taammolate_talabegi
استاد وکیلی صورت های ورود دین به مسائل جامعه.mp3
8.44M
📼 در این قطعه صوتی استاد وکیلی به صورت خلاصه با مثالهای کاربردی ۹ شکل حضور دین در علوم انسانی و مسائل مورد نیاز جامعه رو بحث میکنند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
﷽؛ 👈 با توجه به نزدیک شدن به سالگرد کتاب برای برگزاری مسابقه، نذر فرهنگی، هدیه دادن، تهیه برای مدارس و... با در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 👈 کتاب هم اکنون در حال ترجمه به چهار زبان عربی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیولی است. ویژگی‌های کتاب👇👇 1️⃣ انتخاب هدفمند داستان‌هایی از زوایای مختلف زندگی حاج قاسم برای انتقال ویژگی‌های ایشان به نسل جدید؛ 2️⃣ برای هر داستان تصویرسازی جذاب و اختصاصی انجام شده است؛ 3️⃣ ذیل هر داستان تمرین‌های متفاوتی ــ برای نهادینه‌سازی پیام مورد نظر ــ برای مخاطب در نظر گرفته شده است؛ 4️⃣ کتاب برای رده سنی ۹+ نوشته شده است؛ 5️⃣ در پایان کتاب ده سوال به همراه پاسخنامه برای برگزاری مسابقه در سطح مدارس، کانون‌های مساجد و... طراحی شده است. 👈 برای تهیه کتاب (20 عدد به بالا ) با تخفیف ویژه و پست رایگان به آیدی @m_a_1363 پیام دهید یا با شماره 09338276836 تماس بگیرید. 👈 برای تهیه زیر 20 عدد به آیدی زیر پیام دهید👇👇 @admin_morabbi 👈 برای دیدن چند نمونه از داستان‌های کتاب، وارد کانال شوید👇👇 https://eitaa.com/amoghasem
✍️تاملی بر دلیل تنافر برای اثبات عصمت انبیاء 🔹یکی از مهمترین ادله معتقدین به عصمت دلیل تنافر است . این دلیل بیانگر اینست که اگر گناه یا خطایی از پیامبری صادر شود این امر موجب تنافر و دور شدن مردم از آنها و در نتیجه نقصان در امر و هدف رسالت می شود . بدین خاطر خدا با ویزگی عصمت انبیاء را برای اقبال مردم و هدایت مهیا می سازد . 🔸قبل از نقد این دلیل لازم به تذکر است که نقد دلیل اصلا ملازمه ای با نفی و رد مدعی ندارد . امکان دارد همه ادله مدعایی نامعتبر باشد ولی در عالم واقع مدعی امری ثابت باشد ( دقت کنید ) . در اینگونه مواقع باید برای مدعای خود دنبال دلیلی معتبر باشیم و پیرو دلیل . 💠نقد 🔻1 – ادیان دیگر چه الهی و چه بشری تقریبا قائل به عصمت انبیاء و موسسین خود از گناه و خطا نیستند با این حال پیروان فراوانی دارند . به عنوان مثال کتاب مقدس مملو از خطاهای انبیاء از زنای با محارم گرفته تا شرب خمر هست . اگر سرزدن خطا یا گناهی باعث تنافر مردم شود در اینصورت این انبیاء باید پیروانی نداشتند 🔻2- بخش زیادی از مسلمانان در طول تاریخ قائل به عصمت پیامبر اسلام فقط در دایره دریافت و ابلاغ وحی بوده و در سایر امور دنیوی ایشان را مبرا از خطا ندانسته اند . با این حال دست از مسلمانی و اعتقاد به نبوت برنداشتند . 🔻3- رهبران غیر مذهبی فاسدی وجود داشتند که فساد اخلاقی و غیر معصوم بودن آنها مانع اطاعت پیروانشان نشده است . در ضمن این افراد معجزه حسی هم نداشتند که باعث جمع شدن مردم گرد آنها شود . لذا این تصور که سرزدن خطا یا گناه باعث دورشدن مردم از پیامبری شود تصور چندان درستی نیست 🔻4 – خطا یا گناه کردن پیامبر می تواند از جهتی مقوم دعوت او نیز باشد بدین صورت که وقتی پیامبری دچار خطا شود و بعد از آن توبه کند به سان پیروان خود خواهد شد که دچار خطا و گناه می شوند و بعد از آن توبه می کنند . در اینصورت پیروان این نبی بیشتر با مراد خود احساس همسانی می کنند . 🔻5- بر فرض صحت دلیل تنافر این دلیل فقط عصمت پیامبر را فقط در انظار عمومی ثابت می کند و توان اثبات عصمت را برای خلوت شخصی ندارد . بسیار اتفاق می افتد که فردی بین جمع خیلی از امور را انجام ندهد ولی در خلوت خود بارها این عمل را انجام داده باشد . این گزاره که تضاد در حیات خلوت و جلوت فردی در نتیجه منجر به آشکار شدن حیات خلوت او می شود چندان دلیل متقنی برای آن وجود ندارد . 🔻6- در خود قرآن نیز مثال نقضی برای دلیل تنافر وجود دارد . خداوند پیامبری را به سوی فرعون می فرستند که قبلا مرتکب خطای قتل نفس شده است . طبق دلیل تنافر خداوند نباید حضرت موسی را که خطایی بزرگ کرده بود به نبوت مبعوث می کرد . 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: تدبیر و آینده نگری پیش از عمل تو را از پشیمانی ایمن می سازد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش 1. وقت غسل جمعه تا چه زمانی است؟ 2. آیا جایز است قضای غسل جمعه را وسط هفته انجام داد؟ ✅ پاسخ 1. از اذان صبح روز جمعه تا اذان ظهر می باشد، هر چند نزدیک ظهر بهتر است و اگر تا این موقع انجام نداد، می تواند آن را بدون قصد ادا و قضا بعد از ظهر بجا آورد. 2. می تواند از صبح شنبه تا غروب بجا آورد، ولی قضای آن در روزهای دیگر وارد نشده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🚩🚩🏴🏴🚩🚩 سلام فاطمیه،سلام ماه ماتم سلام اشک و گریه،سلام ناله و غم سلام ای سیاهی،سلام ای کتیبه سلام بزم روضه،سلام نوحه و دم 👇👇 @Taammolate_talabegi
سخنان_مرحوم_آیت_الله_میرزا_علی_اکبر.mp3
6.13M
🔹سخنان عارف فرزانه مرحوم آیت الله میرزا علی اکبر ۱۳۴۶٫۰۶٫۱۴ 🔹ایشان از شاگردان آیه الحق سید علی و هم حجره و برادرشان بودند 🔹آیه الله رضوان الله علیه در مورد ایشان فرموده بودند در خطه آذربایجان مهذب تر از ایشان(آقای مرندی)نیست 🔻نکته : سخنرانی به زبان ترکی ست... 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 امیر المومنین(ع) فرمود چهارتا گناه هست که از خود گناه بدتره... 🔹با بیان استاد عالی 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍ این روایت را به دو گونه صحیح میتوان ترجمه کرد: 🔹معنای اول : دو مقدمه دارد اولاً لفظ یری با مراجعه به کتب لغوی و استعمالات آن در جاهای مختلف معانی مختلفی دارد و یکی از اونها معنای علم هست ینی همیشه یری بمعنای دیدن با چشم نیست بعضی بلکه بسیاری از اوقات بمعنای علم هست (مثل الم تعلم بان الله یری) دوماً همیشه جواز در کاری بمعنای بی اشکال بودن نیست یعنی ممکن است جایز باشد اما مکروه باشد (روایات بسیاری هست که می‌فرماید در لحظه مواقعه و مطالب مربوط به آن طوری باشد که حتی صدای نفس زوجین رو هم کسی نشنود و این نشان از اهتمام شارع به این مسئله تربیتی دارد) نتیجه اینکه روایت به این معناست: مواقعه در حالیکه کسی متوجه کار زوجین هست و می شنود جواز دارد اما مکروه است. 🔹 معنای دوم بضمیمه مقدمات بالا: سلمنا که یری به معنای دیدن با چشم باشد برای کسی که ممیز هم نباشد اصل کار جواز دارد اما مکروه هست و آثار بسیار بد تربیتی دارد.
✍️تاملی بر تفسیر به رای از شعر معروف حافظ ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را رفیق و مونس شد نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد غزل شماره 167 دیوان حافظ 🔹بارها و بارها در روز عید مبعث شاهد بوده ایم که برای تبریک این عید بزرگ استناد به این شعر شده و مصداق آن را وجود گرامی پیامبر می دانند آنهم به یک دلیل. چرا که در بیت دوم حافظ گویا از فردی مکتب نرفته و احتمالا بیسواد حرف می زند و پیامبر اسلام هم به مکتب نرفته بود.!!! لذا حتما این بیت حافظ اشاره به پیامبر دارد!!! 🔸این نوع تفسیر متن جای تعجب دارد بسی!! به قول آن ضرب المثل معروف که هر گردی گردو نیست چه کسی گفته که هر کس از یکی امی تعریف می کند مرادش حتما پیامبر است ؟ 💠در واقع این شعر در مدح شاه شجاع حاکم شیراز است.توضیح اینکه حافظ در جوانی علاقه زیادی به شاه ابواسحاق اینجو داشته ولی او به دست امیر مبارزالدین محمد کشته می شود و حافظ از او کینه به دل میگیرد.شاه شجاع هم طی کودتایی پدر خود امیر مبازرالدین محمد را از سلطنت خلع کرده ابتدا او را کور و بعد به قتل می رساند!!حافظ نیز از این عمل شاد شده و در به قدرت رسیدن او این غزل را می سرایدکه ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد !!! 🔷اما ادله ای دیگر که این شعر در مدح و منقبت رسول الله نیست 🔻1-تصریح حافظ پژوهان بزرگی چون بهاء الدین خرمشاهی به در شان شاه شجاع بودن این شعر 🔻2-حافظ در دیوان 5هزار بیتی خود تنها یک بار آنهم به صورت کنایه اسم پیامبر را آورده و اصلا به صورت صریح از آوردن اسم انبیاء و اولیاء گویا کراهت دارد ولی ده بیت ده بیت در مدح امراء و وزراء شعر سروده است 🔻3-حافظ برخلاف شعرای قبل و بعد خود که در مدح پیامبر شعری سروده اند ، هیچ غزل و قصیده ای در مدح ‍پیامبر ندارد که جای شگفتی است 🔻4-حافظ در بیت ‍پنجم همین قصیده به اسم شاه شجاع تصریح کرده است البته با کنیه او که ابوالفوارس است.لذا این تصریح دلالت بر مدح او در این قصیده دارد 🔻5-شارحین دیوان حافظ که ذوقی عرفانی دارند مثل جمال آفتاب آ سعادت پرور نیز صرفا در یکی از احتمالات خود گفته اند که مراد پیامبر است و صد البته احتمال بدون قرینه داخلی و خارجی ارزشی ندارد 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: دعا کلید حاجت است و لقمه های حلال دندانه های آن کلیدند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا