eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
674 عکس
712 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵ خرداد ۱۴۰۰
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: نه عیب جو باش و نه ثنا گو نه زخم زبان زن و نه مجادله گر. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۲۵ خرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمی دونم اگه من نبودم به عنوان کاندیدا آقایون چی می خواستن بگند تو این جلسه؟! 👇👇 @Taammolate_talabegi
۲۵ خرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۶ خرداد ۱۴۰۰
امام صادق علیه السلام: در برابر کسی که از او دانش می آموزید فروتن باشید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۲۶ خرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۷ خرداد ۱۴۰۰
امام علی علیه السلام: با عشق به وطن کشورها آباد می شود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۲۷ خرداد ۱۴۰۰
🔹علوم انسانی جدید به منزله بخشی از تقدیر، امری است که نمی تواند متعلق میل و انتخاب ما قرار گیرد. 🔻نگوییم ایمان و دین و اسلام کافی است و ما علم جدید و علوم انسانی جدید را نمی خواهیم، که این اندیشه خطراتش بیشتر از خود آفات و خطرات علوم و تکنولوژی مدرن و علوم انسانی جدید است. 🔸اگر نگاه ما تغییر کند و ما به خود آگاهی دینی دست یابیم، علوم طبیعی و انسانی جدید نیز به نوبه خودشان بسیار مفید و قابل استفاده خواهند بود و به واسطه این علوم نیز می توان ندای هستی را شنید، منوط به آنکه گوش جان ما نسبت به این ندا گشوده باشد. نظام معرفتی دوره جدید به طور کلی و علوم انسانی جدید را به طور خاص نمی توان به سهولت نادیده گرفت. اما می توان و باید به طرح پرسش درباره بنیاد آن و نیز درباره محدودیت ها و نقصان های آن پرداخت. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۲۷ خرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹ما اشتباه کردیم، ما اقتصادمون رو به این روسری باختیم امروز که باید جبران کنیم می گیم ما رای نمی دیم. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۲۷ خرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۸ خرداد ۱۴۰۰
امام علی علیه السلام: با عزم و اراده به جنگ سستی بروید. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۲۸ خرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 انشاءالله با انتخاب حداکثری شاهد پیروزی جبهه انقلاب باشیم. 🔹هر نفر یک نفر دیگر رو هم به انتخاب تشویق کنه. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۲۸ خرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۹ خرداد ۱۴۰۰
امام علی علیه السلام: شیرینی پیروزی تلخی صبر را از بین می برد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۲۹ خرداد ۱۴۰۰
✍️ آسیب شناسی دین پژوهی دکتر سروش(۱۶) 💠اولین نظریه در باب معرفت شناسی دینی که به صورت مدون و نظام وار عرضه گردیده رویکرد دکتر عبدالکریم سروش است که با عنوان بسط و قبض تئوریک شریعت (نظریه تکامل معرفت دینی) از اردیبهشت ماه ۱۳۶۷ تا خرداد ۱۳۶۹ در مجله ماهانه کیهان فرهنگی به صورت متوالی عرضه شد و سپس در ۱۳۷۰ به صورت کتاب با عنوان قبض و بسط تئوریک شریعت منتشر شد. 🔸جایگاه علمی نظریه قبض و بسط 🔹نویسنده نظریه در این باره می نویسد: به بحث قبض و بسط از دیدگاه های مختلف می توانید نظر کنید. از یک حیث یک بحث معرفت شناسی خالص است، از یک حیث یک بحث کلامی است، از یک حیث یک بحث اصولی است (متعلق به علم اصول) و از یک حیث هم یک بحث تفسیری است (متعلق به علم تفسیر) و این تعلق ها، تعلق های وثیق و عمیقی است. 🔹وی در دیباچه کتاب می نویسد: نظریه قبض و بسط که در اصل یک نظریه تفسیری - معرفت شناختی است به کلام و عرفان و اصول هم متعلق می شود. به کلام تعلق دارد چرا که به دین شناسی متعلق است و آشکار می کند که مفروضات پیشین ما و انتظارات ما از دین و شناخت ما از انسان تا کجا بر درک ما از کتاب و سنت تأثیر می نهد. اصولی است چرا که معلوم می کند حاجت فقیه در استنباط به کدام علوم است ... عرفانی است چرا که شریعت و طریقت و حقیقت را معنا می کند که سه گونه درک و تلقی از دین اند. 🔻 نظریه قبض و بسط نه یک نظریه اصولی و نه یک نظریه کلامی و نه یک نظریه تفسیری و نه یک نظریه معرفت شناسی محض است، بلکه یک نظریه معرفت شناسی دینی است. این نظریه با بهره گیری از مبانی هرمنوتیکی گادامر و با رویکرد درجه دوم به چگونگی تحول معرفت دینی دست یافته است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۲۹ خرداد ۱۴۰۰
هدایت شده از عصر پیشرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ دعایی که مستجاب شد... دولت مردمی؛ ایران قوی 🇮🇷 🔆 @BaraayeMardom
۲۹ خرداد ۱۴۰۰
✍️ختنه پیامبر(ص) ♦️در احکام شرعی شیعه امامیه، ختنه مرد، از ضروریات دین اسلام شمرده شده است؛ و خودداری از ختنه، بر مردان حرام می‌باشد. حتی اگر مردی در دوران کهنسالی به دین اسلام بپیوندد، ختنه بر او واجب است. اهمیت ختنه آنچنان است که، فقها طواف شخص ختنه‌ناکرده (اغلف) را باطل دانسته؛ و امامت جماعت‌شدن وی را مکروه می‌دانند؛حتی برخی فقهای امامیه برآنانند که نمی‌توان بر پیکر شخص ختنه ناکرده، نماز میت خواند. ♦️اکنون با توجه به اهمیت ختنه، و این مسأله که پیامبر اسلام(ص) در چهل سالگی به دین اسلام مبعوث شد‌ه‌اند و به مرور، دستورات اسلامی را ابلاغ نموده‌اند؛ این پرسش به وجود می‌آید که اولاً در چه سالی حکم ختنه واجب شده است؟ و از سوی دیگر، نسبت شخص پیامبر(ص) با این حکم اسلامی چگونه است؟ که هر کدام، پژوهش مستقل و مفصلی را می‌طلبد. ♦️برای وضعیت ختنه پیامبراسلام(ص)، دو حالت کلی و چند حالت فرعی قابل تصور است: 🔹الف. پیامبر(ص) تا آخر عمر ختنه نشدند: ۱ـ حکم اسلامی ختنه کردن، «عطف به ماسبق» نمی‌شود؛ و فقط کسانی که بعد از اعلام دستور ختنه، اسلام بیاورند، مشمول حکم فقهی ختنه‌شدن می‌شوند. بنابراین، پیامبر شامل این دستور اسلامی نبودند و تا پایان عمر ختنه نشدند. 2ـ حکم ختنه، جزء استثنائات فقهی پیامبر(ص) بوده است؛ یعنی همانطور که پیامبر در یکسری از احکام، مانند «زیادهمسری» یا «نماز شب»، حکم متفاوت از مسلمین دارند و استثناء هستند؛ در حکم ختنه نیز، ایشان استثناء هستند؛ و لازم نبوده است که به حکم ختنه شدن عمل کنند. 🔹ب. پیامبر(ص) ختنه شده‌اند: 1ـ پیامبر(ص)، به صورت معجزه‌آسایی ختنه شده به دنیا آمده‌اند؛ و نیازی به ختنه شدن نداشته‌اند. همچنان که بنابر برخی احادیث، بعضی پیامبران و امامان ختنه شده به دنیا آمده‌اند؛ و این از ویژگی‌های امام(ع) به شمار رفته است. 2ـ ختنه کردن، جزء آداب و رسوم مردم جزیرة العرب قبل از اسلام بوده است؛ بنابراین شاید پیامبر(ص) در بچگی ختنه شده‌اند؛ همانند احکام و رسوم یهودیان حجاز. ♦️در کتاب مقدس ذکر شده: هرکس که ختنه نشود، عهد مرا شکسته ‌است؛ و از مردم خود جدا شده ‌است. اهمیت ختنه در برخی فرق یهودیت به گونه‌ای است که شخص ختنه نشده را نجس می‌دانند؛ یا مثلاً معتقدند اگر مذکر یهودی از دنیا برود و ختنه نشده باشد، ابتدا باید جنازه وی ختنه شده و سپس به خاک سپرده شود. بنابر برخی احادیث، پیامبر(ص) پس از تولد، توسط شخص عبدالمطلب، و بر پایه برخی دیگر از روایات، توسط جبرئیل، ختنه شده‌اند. 3ـ پیامبر(ص) پس از بعثت، و در زمانی که حکم اسلامی ختنه واجب گشته، ختنه شده‌اند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۲۹ خرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳۰ خرداد ۱۴۰۰
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: منفورترین مردمان شخص متکبر است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۳۰ خرداد ۱۴۰۰
۳۰ خرداد ۱۴۰۰
💠شکست سخت و مفتضحانه قبیله استمرارطلب و توجیه‌گر وضع موجود و نه بزرگ مردم به آنها 💠 آرای هواداران همتی + آرای ائتلاف چهره‌های سیاسی شهیر و اشخاص و گروهها و احزاب حامی او (بخوانید اعضای سرشناس و پرمدعای قبیله اصلاح‌طلبِ فصل انتخابات) که با وجود فقر در بینش و ضعف در تحلیل سیاسی و عدم درک صحیح از اوضاع و شرایط، خود را قطب عالم امکان و علامه دهر و مردم را نیز مقلّد چشم و گوش بسته خویش می‌پندارند = دوسوم آرای باطله و سه‌چهارم آرای محسن رضایی 👇👇 @Taammolate_talabegi
۳۰ خرداد ۱۴۰۰
💠 تشیع علوی vs تشیع صفوی 🔹در تشيع علوی عالم محقق در اجتهادش آزاد است، عامی بايد در برابر مجتهد مقلد باشد، اين يك نظام اجتماعی و در عين حال علمی است اما در تشيع صفوی، تقليد یعنی: " صم، بكم، عمی " بودن همه در برابر كسانی كه لباس رسمی دارند و رسميت هم به نامشان در تشيع صفوی ابلاغ شده و ديگران به كلی حق تحقيق و برداشت و استنباط تازه، نه در مسائل فنی بلكه در فهم و تلقی مذهب و مسائل اعتقادی كه طبق اصل اسلامی هر کسی خود بايد اجتهاد كند ندارند؛ سپس تمام اصول اعتقادی، احكام، ارائه راه حل ها، نظريات، مسائل عقلی و اجتماعی همه بی منطق و بی تحليل صادر مي شود و عقيده را هم به عموم بخشنامه  می كنند. 🔻در تشيع علوی، تقليد در اصول نيست، در عقايد نيست، در احكام است، در فروع است، آن هم نه در خود فروع، بلكه در فروع فروع. در چگونگی مسائل عملی خاصی كه احتمالا ميان مجتهدان اختلاف هست، مثلا نماز كه جز فروع دين است، قابل تقليد نيست، مسلم است و ضروری. 🔸در تشيع صفوی مردم در همه چيز مقلد كور و تسليم منطق روحانی خويشند و روحانی صفوی عقل و علم و دين و احساس و سليقه و فهم و زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی و اخلاقی مردم را همه با فتوی، كه به صورت فرمان های كوتاه و قاطع و امر و نهی صادر می شود تعيين می كند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
۳۰ خرداد ۱۴۰۰
💠مکاشفه سید هاشم حداد در آرامگاه مرحوم دکتر شریعتی و شباهت آن با ابوحنیفه!!! ♦️عجب ظلمتی دارد!!عجب ظلمتی دارد!!! 👇👇 @Taammolate_talabegi
۳۱ خرداد ۱۴۰۰