❇️ اهانت به قرآن برآمده از ذات پلید تمدن غرب
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
🔸 بار دیگر و در چند روز اخیر دستهای پلید شیطان از آستین غرب بیرون آمد و جسارتهای بیشرمانه و هتک حرمتهای #جنون_آمیزی را به ساحت قرآن کریم روا داشته است.
🔺 این بیشرمی فوق تصور در ادامه تلاش برای قبحزدایی از تجاوز به همه مرزهای اخلاق و شرافت صورت میگیرد.
عادیسازی و بلکه حقانگاری بیشرمانهترین فسادهای اخلاقی، دانش نامیدن انواع فرمولهای ظلم و بسط بیعدالتی، توهین به همه نمادهای دینی و اخلاقی و دهها سرفصل دیگر از این قبیل، کارویژهی ابلیس و همکارانش در چند سده اخیر بوده است.
🔻 ما را با سیاهی لشکر شیطان کاری نیست؛ ولکن آنها که خود را متعلق به جبهه دین خدا میدانند ولی همچنان در خواب به سر میبرند، بدانند که زمان بیداری فرا رسیده است.
ستیز میان دو جبهه حق و باطل به روشنترین روزهای خود رسیده است.
⁉️ دیگر چه کاری و چه تجاوزی مانده است که غرب وحشی انجام نداده باشد؟ غرب به چه زبانی بگوید که من آمدهام تا همه ارزشهای الهی را از بین ببرم؟ وحوش غربی چه فساد و فحشا و ظلمی بکنند تا #دانشگاه و #حوزه ما بفهمد که غرب منجلابی است از کثیفترین توهمات شیاطین و تنها چیزی که در آن یافت نمیشود علم است و پاکی.
✅ ای آزادگان عالم! بیدار شوید و طوق ذلتی که شیاطین بر گردنتان انداختهاند را باز کنید.
اولین قدم در وادی توحید، کفر به طاغوت است و کدام طاغوت بزرگتر از #تمدن_شیطانی_غرب؟!
به اقتصاد و حقوق و سیاست و فرهنگ غرب، کفر بورزید و از خود و جامعه خود دور کنید.
✅ ای حوزویان آزاده! قیام کنید برای خدا و در راه خدا و دین خدا را یاری کنید که فرمود: (وَلَیَنصُرَنَّ ٱللَّهُ مَن یَنصُرُهُۥۤۚ إِنَّ ٱللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ) [حج/۴۰]
♨️ سوزاندن پرچمهای کشورهایی که در آنها و زیر سایه امنیت آنها به ساحت قرآن کریم جسارت شده است لازم و ضروری است، ولی کافی نیست.
دانشگاه و حوزه را باید از نجاساتی که سالهاست فاضلاب متعفن فکر غربی تولید کرده است تطهیر کرد. این همان جهاد کبیری است که خداوند از ما طلب کرده است.
♨️ انقلاب اسلامی ما تمام نشده است!
انقلاب همچنان زنده است زیرا مبارزه همچنان زنده است و ما همچنان در مسیر هستیم و به مقصد نرسیدهایم.
✅ باید فکر غربی از دانشگاه و حوزه ما پاک شود، از ساحت فرهنگ و هنر پاک شود، از متون قانونی ما پاک شود و از همه مهمتر، از دل و ذهن پیر و جوان و مرد و زن ما خصوصاً مسئول و دولتمرد ما پاک شود.
امروز مبارزه با تفکر فاسد و مفسد غرب بزرگترین تکلیف ماست.
نگویید نمیدانیم بعدش چه میشود؟ به خدا اعتماد کنید و کفر به طاغوت بورزید تا خداوند هدایتش را جاری سازد.
🔺 و اما سخن آخر!
مسئولین باید بدانند که از جمله بزرگترین سرمایههای جامعه دینی، غیرت دینی و اسلامی ماست و نوع واکنش ایشان نسبت به پدیدهها تأثیر بسیار مهمی در این خصوص دارد.
نباید از کنار این بیحرمتیها به راحتی عبور کرد و به چند تذکر دیپلماسی اکتفا نمود.
انقلابی باشید و انقلابی عمل کنید و روح غیرت و عزت را در جامعه دوباره به جوشش درآورید.
اَللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا فَصَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَعِنَّا عَلَي ذَلِكَ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ وَ بِضُرٍّ تَكْشِفُهُ وَ نَصْرٍ تُعِزُّهُ وَ سُلْطَانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَ رَحْمَةٍ مِنْكَ تُجَلِّلُنَاهَا وَ عَافِيَةٍ مِنْكَ تُلْبِسُنَاهَا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.
#غیرت_دینی
#منجلاب_تمدن_غرب
#کفر_به_طاغوت
@Tanbiholomah
May 11
❇️ ضرورت انقلاب اسلامی از دیدگاه آیتالله خوئی
📝 جلوگیری از اندراس دین در ایران
«چون اساس اسلام در ایران در خطر است. باید مردم علیه این نظام، قیام و تظاهرات کنند؛ ولو بلغ ما بلغ و هرچه کشته شوند».
📌 متن کامل:
https://eitaa.com/Tanbiholomah/58
#اندراس_دین
#فقه_حکومتی
#تشکیل_حکومت_دینی
#بازنشر
@Tanbiholomah
May 11
❇️ ضرورت انقلاب اسلامی از دیدگاه آیت الله خوئی
📝 جلوگیری از اندراس دین در ایران
🔸 حجت الاسلام ربانی بیرجندی در کتاب شرف صحبت جانان، ص ۵۵ به نقل از استاد رجبعلی رضازاده آوردهاند:
🔹 سال ۱۳۵۴ش با چند نفر دیگر به همراه آقای عبادی، امام جمعه مشهد، عازم نجف اشرف شدیم.
آقای عبادی بین راه نماز را جمع میخواند! نفهمیدم چرا نمازش را جمع میخواند.
بعد از رسیدن به نجف، یک شب بعد از درس از آقای خوئی این مسأله را سؤال کردم که اگر کسی قاچاق به کربلا و عراق بیاید در بین راه باید نمازش را تمام بخواند؟
ایشان فرمودند: «بله»
🔹 آن وقت ما فهمیدیم که آقای عبادی توجه به فتوای ایشان داشته است که اگر خوف جان یا مال یا ناموس داشته باشد، سفر معصیت هست و در سفر معصیت باید نماز تمام باشد.
❗️یکی از آقایانی که آنجا نشسته بود و مرد مسنی هم بود، فوری به آقای خوئی اعتراض کرد و گفت: آقا در زمان علمای سابق حتی در زمان ائمه علیهم السلام مردم میآمدند کربلا، خلفای وقت هم از چند نفر یکی را با قید قرعه میکشتند. مردم کشته میشدند، دستشان قطع میشد اما به کربلا میرفتند.
ائمه علیهم السلام و علما زیارت را منع نکردند، حالا شما میگویید اگر کسی خوف داشته باشد و قاچاقی بیاید، سفرش معصیت است؟
♨️ آقای خوئی فرمودند: «بله، آنجا باید آن کار میشد و حالا باید این کار بشود. آنجا اساس کربلا در خطر بود و میخواستند اسم امام حسین علیه السلام را از بین ببرند. باید مردم میآمدند، حتی اگر کسی کشته شود یا دستش قطع شود.
اما حالا این چراغ روشن شده و کسی نمیتواند اسم امام حسین علیهالسلام را از بین ببرد. حالا باید قواعد فقهی کاملا رعایت شود. در سفری که خوف جان، مال یا ناموس باشد، نماز تمام است».
✅ بعد بلافاصله ایشان به ایران گریز زدند، فرمودند:
«چون اساس اسلام در ایران در خطر است. باید مردم علیه این نظام، قیام و تظاهرات کنند؛ ولو بلغ ما بلغ و هرچه کشته شوند».
〰〰〰〰〰〰
📌 بیشتر بخوانید:
❇️ انقلاب اسلامی فراتر از نظریهها (۱)
https://eitaa.com/Tanbiholomah/10
❇️ انقلاب اسلامی فراتر از نظریهها (۲)
https://eitaa.com/Tanbiholomah/26
❇️ انقلاب اسلامی فراتر از نظریهها (۳)
https://eitaa.com/Tanbiholomah/55
#اندراس_دین
#فقه_حکومتی
#تشکیل_حکومت_دینی
#بازنشر
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ مجموعه یادداشت «انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر طاغوت»
🖋 محمدصادق احمدی
📝 بخش نخست: مقابله با طاغوت، ضرورتی دینی:
https://eitaa.com/Tanbiholomah/38
📝 بخش دوم: مقابله با طاغوت، ضرورتی عقلی:
https://eitaa.com/Tanbiholomah/42
📝 بخش سوم: سازش یا مبارزه با طاغوت؟
https://eitaa.com/Tanbiholomah/43
بخش چهارم: جمهوری اسلامی و سیاست دینیِ طاغوتستیزی:
https://eitaa.com/Tanbiholomah/44
#انقلاب_اسلامی
#مقاومت_در_برابر_استکبار
#طاغوت_زمان
#دینداری_جامع
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ نگاهی به دیدگاه شیخ انصاری پیرامون ولایت عامه فقیه (۱)
🖋 محمد متقیان تبریزی
📝 اشاره
سعه و گستره ولایت فقیه در عصر غیبت کبری، هماره یکی از مداخل مباحث #فقه_سیاسی بوده است.
در این مدخل فقهی، ولایت فقها بر امر افتاء و قضاء یا نیابت ایشان از ناحیه امام در این دو امر، محل پرسش و بحث نیست، بلکه بیش از آن و در محدوده «امور عامه» که حوزه ولایتِ سلاطین و حکام است، مورد سؤال قرار میگیرد که، آیا چنین ولایت و نیابتی برای فقیه ثابت میشود؟
🔺 شیخ انصاری (رضوان الله علیه) نیز بسان سایر فقهای امامیه، در این عرصه، دارای رأی مستقل و بیان ویژهای است.
اما از آنجا که، معمولاً مواجهه عموم طلاب و اساتید با کتاب «المکاسب» است، فقط آن دیدگاهی که در این کتاب منعکس گردیده، مورد توجه قرار میگیرد. درحالیکه او در سایر متون فقهی استدلالی و همچنین فتاوای خویش، رأی دیگری دارد که مورد غفلت قرار گرفته است. در این یادداشت، گزارشی مختصر درباره دیدگاه او در متون فقهیاش، ارائه میگردد.
📌 ادامه در کانال نخبگانی تنبیهالأمّة...
#ولایت_فقیه
#شیخ_انصاری
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ نگاهی به دیدگاه شیخ انصاری پیرامون ولایت عامه فقیه (۲)
🖋 محمد متقیان تبریزی
📝 رأی شیخ انصاری در کتاب «المکاسب»
شیخ انصاری در این کتاب، ابتدائاً ولایت را در دو گونه تصویر میکند:
1⃣ استقلال در تصرف(ولایت تصرفیه)،
2⃣ ولایت در اذن به تصرف دیگری(ولایت اذنیه).
وی در بررسی ولایت به معنای اول، در اثبات آن برای فقیه، تردید میکند:
«و بالجملة، فأقامه الدليل على وجوب طاعة الفقيه كالإمام عليه السلام إلّا ما خرج بالدليل دونه خرط القتاد!»(۱)
اما درباره ولایت به معنای دوم، که لزوم استیذان از فقیه در تصرفات است، بعد از اشاره به ادله، چنین میگوید:
«آنچه که این ادله اثبات میکنند، ثبوت ولایت برای فقیه است در اموری که مشروعیت ایجاد آنها در خارج، اثبات شده باشد. به گونهای که، اگر فقیه هم نبود لازم است مردم قیام به انجام آن امور داشته باشند. و اما درباره مواردی که در مشروعیت آنها تردید وجود دارد، مانند اجراء حدود برای غیر امام و... از این ادله، نمیتوان اثبات ولایت برای فقیه نمود و باید از ادله دیگری مشروعیت ولایت را استنباط کرد.»(۲)
شیخ انصاری، با این بیان، امور حسبیه را نه از باب ولایة الحسبة، بلکه از باب مقتضای ادله نیابت برای فقیه ثابت میداند، و سپس، ولایت و نیابت فقیه را در این امور، به «ولایة الإذن» تقلیل میدهد نه «ولایة التصرف».
📝 رأی شیخ انصاری در کتاب «النکاح»
بر وزان همان تعبیری که او در «المکاسب» دارد در کتاب «النکاح» ذیل بحث از «أسباب الولایة» درباره اثبات ولایت عامه برای حاکم چنین میگوید:
«و أمّا القول بثبوت الولاية للحاكم على من بلغ سفيها مع وجود الأب و الجدّ، فهو ضعيف جدا؛ لعدم الدليل عليه، إلّا أن يثبت للحاكم عموم الولاية بدليل عام خرج عنه ما خرج، و هو الصغير الذي أجمع على أنّ الحاكم لا ولاية له عليه مع الأب و الجدّ و بقي الباقي، و إثبات ذلك دونه خرط القتاد»(۳)
همانطور که پیداست، در این کتاب هم، اثبات ولایت عامه را برای فقیه، مشکل میداند.
📌 ادامه در فرستهی بعد...
#ولایت_فقیه
#شیخ_انصاری
@Tanbiholomah
❇️ نگاهی به دیدگاه شیخ انصاری پیرامون ولایت عامه فقیه (۳)
🖋 محمد متقیان تبریزی
📝 رأی شیخ انصاری در کتاب «القضاء و الشهادات»
او در این کتاب، ابتدائاً از ثبوت اذن برای فقها در امر «قضاء» سخن گفته و آن را در حد ضروری مذهب میداند. سپس، درباره دامنه نفوذ حکم فقیه بحث کرده و با اشاره به ادله ای چون، مقبوله ابن حنظلة، مشهورة أبی خدیجة، توقیع شریف و... چنین می گوید:
«ثم إنّ الظاهر من الروايات المتقدمة: نفوذ حكم الفقيه في جميع خصوصيات الأحكام الشرعية و في موضوعاتها الخاصة، بالنسبة إلى ترتّب الأحكام عليها، لأنّ المتبادر عرفا من لفظ «الحاكم» هو المتسلّط على الإطلاق، فهو نظير قول السلطان لأهل بلدة: جعلت فلانا حاكما عليكم، حيث يفهم منه تسلّطه على الرعيّة في جميع ما له دخل في أوامر السلطان جزئيا أو كلّيا.»(۴)
🔺 آنچه که در این عبارت، مجال تأمل و دقت دارد، استظهاری است که شیخ از لفظ «حاکم» میکند: «المتسلط علی الإطلاق». او، در ادامه، استدلال به توقیع و مقبوله را به وجهی اوضح، تقریب دوباره ای میکند:
«فحينئذ نقول: إنّ تعليل الإمام عليه السلام وجوب الرضى بحكومته في الخصومات بجعله حاكما على الإطلاق و حجّة كذلك، يدلّ على أنّ حكمه في الخصومات و الوقائع من فروع حكومته المطلقة و حجيته العامة، فلا يختص بصورة التخاصم، و كذا الكلام في المشهورة إذا حملنا القاضي فيها على المعنى اللغوي المرادف لفظ «الحاكم»»(۵)
📝 رأی شیخ انصاری در کتاب «الزکاة»
او در این کتاب، ذیل مسئله ۴۲ درباره «متولی اخراج زکات» بحث می کند که، دو نفر متولی اخراج زکات هستند: مالک و هر آن کسی که در حکم مالک است مانند وکیل، وصی، ولی. و امام و نائب او. سپس، درباره مطالبه نبی(صلی الله علیه و آله) و امام (سلام الله علیه) بحث می کند که، اگر ایشان، از کسی مطالبه زکات کنند: «وجب الدفع الیه». و در ادامه درباره فقیه نیز چنین می گوید:
«و لو طلبها الفقيه فمقتضى أدلّة النيابة العامة وجوب الدفع؛ لأنّ منعه ردّ عليه، و الرادّ عليه رادّ على اللّٰه تعالى»(۶)
🔺 پرواضح است که، تعبیر «أدلّة النيابة العامة» به معنای اثبات ولایت عامه، برای فقیه است. ولایت عامهای که نائب مناب ولایت عامه امام در امور عامه است و به معنای ولایت تصرفیه است نه ولایت اذنیه. در حالیکه، او براساس مبنایی که در مکاسب برگزیده بود، وجوب دفع زکات و خمس به فقیه را نپذیرفت.(۷)
📌 ادامه در فرستهی بعد...
#ولایت_فقیه
#شیخ_انصاری
@Tanbiholomah