eitaa logo
تنویر
459 دنبال‌کننده
108 عکس
36 ویدیو
0 فایل
✳️ تنویر، Tanwir@ ☑️ ارتباط با ادمین 👤 @admin_4000 ☑️ تارنما 🌐 Tanwir.ir ☑️ رایانامه 📧 Tanwir.ir@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🖋 از گذشته تا کنون 🗓 42 سال پیش در چنین روزی (بیستم مهر ماه) مراسم ختم شهدای اعتراضات شهر آمل با حضور روحانیون و وعاظ مقیم تهران به صحنه اعتراضات مردمی علیه رژیم پهلوی تبدیل شد. نمونه ی دیگری از نقش آفرینی و دلسوز در حوادث روز جامعه. 🔍از قبل از پیروزی انقلاب تا به امروز، در میان طلاب علوم دینی مرامها و سبک زندگی های مختلفی وجود داشته است. در سالهای بعد از پیروزی انقلاب همچون گذشته شاهد کنشگری طلاب جهادی در بحرانهای مختلف اجتماعی بوده ایم. بحرانهایی از قبیل: جنگ تحمیلی هشت ساله، تهاجم فرهنگی، سیل، زلزله، کرونا و... . 👌طلاب جهادی با آغاز بیماری کرونا به صورت خودجوش برای خدمت رسانی به مردم و مبارزه با بیماری کرونا به ها رفتند و تا امروز در کنار کادر فداکار درمان، در قالب گروه های متعدد فعالیت می کنند. در حال حاضر حدود 107 با حضور 2121 مبلغ در سراسر کشور در سنگر مبارزه با بیماری همدوش پزشکان و مشغول خدمت هستند. 💎عملکرد قابل تقدیر این دسته از طلاب برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله است. اسلامی که امام از آن سخن میگفت و اسلامی که همواره یاریگر مظلومان و مستضعفان جهان بوده و هست. ‼️در مقابل جماعت اندکی که از قضا مسئولیتهای بزرگی در کشور بر دوش دارند بر خلاف سیره ی زندگی علمای گذشته رفتار میکنند! رفتارهایی که با فرهنگ غربی سازگار است و نتیجه ای جز بدبین شدن مردم به اسلام و فاصله گرفتن آنان از روحانیت ندارد. 💡این در حالی است که پیچیدگی های جنگ تبلیغاتی در زمان کنونی، باعث میشود تا به آسانی دلسوزان واقعی مردم از مدعیان دروغین تمیز داده نشوند. دم زدن از مکتب امام و خود را یار غار امام دانستن و اجتهاد نامیدن نظرات خلاف اسلام خود نیز نمودی از همین پیچیدگی ها است. پیچیدگی هایی که باعث خلط حق و باطل و فریب خوردن مردم و بدبین شدن برخی از آنان به روحانیت شده است. 👈توجه به خروجی این دو سبک نگاه به مسائل جامعه و دردهای مردم است که طلاب را برای انتخاب مسیر صحیح زندگی یاری میکند و باعث میشود مردم بین و آگاه با افرادی که تنها نامی از اسلام را یدک میکشند تمیز قائل شوند. موکب رسانه ای تنویر👇 eitaa.com/Tanwir
🖋 از علمای انقلابی تا نمایان غیر انقلابی! 🗓 38 سال پیش در چنین روزی (بیستم و سوم مهرماه) آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی (امام جمعه کرمانشاه) هنگام اقامه نماز جمعه به وسیله منافقین به رسیدند. عالم که در خانه ای بسیار کوچک و قدیمی زندگی میکرد و زمانیکه اطرافیان به وی اصرار میکردند تا خانه شان را تعمیر کنند اینطور پاسخ میدادند: «خانه های مردم را هواپیماهای عراقی خراب کرده اند و بندگان خدا زیر چادرها زندگی میکنند. آن وقت شما میخواهید خانه مرا تعمیر کنید؟!» 🔸تلاش برای بین شیعه و اهل سنت از جمله اقدامات ایشان است. عالم وارسته ای که بعد از رحلت ، اهالی غرب کشور را به تقلید از (ره) تشویق می کرد. 🔸امام خمینی در پیامی به مناسبت شهادت ایشان فرمودند: «...او در جبهۀ دفاع از حق از‏‎ ‎‏جمله اشخاصی بود که مایۀ دلگرمی جوانان مجاهد بود و از مصادیق بارز‏‏ رِجالٌ صَدَقُوا ما‏‎ ‎‏عاهَدُوا الله َ عَلَیْه‏ بود. و رفتن او ثلمه‏ بر اسلام وارد کرد و جامعۀ روحانیت را سوگوار‏‎ ‎‏نمود.» 🔍صفای نفس، علمیت، ساده زیستی و در این در هم آمیخته بود و همین خصوصیات بارز شخصیتی بود که باعث شد سالیان سال به مردم کنند. 👈ایشان نمونه ای از علمای راستینی هستند که با عمل خود صدق سخنشان را اثبات کردند. متأسفانه در زمان کنونی شاهد عملکرد بد افرادی هستیم که گرچه ظاهرا هستند اما با زندگی روحانی و فرسنگ ها فاصله دارند. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا موکب رسانه ای تنویر👇 eitaa.com/Tanwir
❓عیار در انقلابیون چقدر است؟ ❓ چه واکنشی در بحرانها از خود نشان میدهند؟ "تنویر" بررسی میکند👇 https://eitaa.com/Tanwir/772 eitaa.com/Tanwir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ❓برچسب توسط چه افرادی و با چه انگیزه ای به انقلابیون زده شده است؟ ❓آیا به معنای بی عقلی است؟ 🔍 روی دیگر سکه ی را به مردم نشان داد! 👈با زوایای شخصیتی بیشتر آشنا شوید... موکب رسانه ای تنویر👇 eitaa.com/Tanwir
مشتری: آقا؛ تخم مرغ دارید؟ مغازه دار: نه پسرجان؛ ما تخم مرغ نمیاریم!☹️ مشتری: شیر چطور؟؟ مغازه دار: نه؛ ما هیچ وقت شیر نمیفروشیم!! 😒 مشتری: پودر لباسشویی چی؟ پودر لباسشویی دارید؟؟؟ مغازه دار: نه پسرجان؛ ما پودر لباسشویی هم نداریم!!!😳 مشتری: پس آقا؛ بهتر نیست مغازه تونو تعطیل کنید تا هم ما به زحمت نیفتیم هم خودتون؟؟😡 مغازه دار: پسرجان؛ ما دنبال دفاع از ارزشهای همه ی بقالی ها هستیم! میخوایم هر مغازه داری دستش تو جیب خودش باشه و مستقل زندگی کنه!!🙄😳🙊‼️⁉️ حال مشتری خوبه نگران نباشید... 😂 موکب رسانه ای تنویر👇 eitaa.com/Tanwir
🖋 اظهارنظرعلمی یا تهمت به مراجع شیعه برای دمیدن در آتش ؟ 🗓 در روزهای اخیر شبکه ی العراقیه در برنامه ای با موضوع دین و سکولاریسم با آقای گفتگو کرد. وی در این گفتگو اظهار داشت: «به ضرس قاطع میگویم که تمامی علماء شیعه، مسلمانان را از نظر باطنی کافر میدانند و درباره ی کفر ظاهری آنان نیز برخی از علما آنان را در حکم کفار میدانند.» 💡در پی این اظهارات، فتوایی از حفظه الله منتشر شد که در واقع نقضی بر ادعای سید کمال حیدری بود. ایشان مسلمانان غیر دوازده امامی را از نظر ظاهری و باطنی مسلمان دانسته و قائل به مجزی بودن تمامی عباداتی که بنابر شرایط انجام داده اند شدند. ❓ اما چه چیز باعث شده تا آقای سید کمال حیدری چنین سخن عجیبی بر زبان براند؟ آیا میتوان قبول کرد که چنین فردی که صاحب تألیفات گوناگون در موضوعات حوزوی بوده و مدرس حوزه ی علمیه میباشد از نظرات آشکار فقها آگاهی نداشته است؟ ‼️ از سوی دیگر آقای سید کمال حیدری در گذشته از سوی علما دعوت به شده است و اساسا جایگاه بحث علمی، محافل علمی است. حال آنکه او اظهارنظرهای خلاف خود را در رسانه ی جمعی مطرح کرده است و عموم جامعه را مخاطب سخنان آمیز خود قرار داده است. 👈 در پی انتشار این سخنان بی اساس ردیه ای از آیت الله اراکی در رسانه ها منتشر شد. ناگفته پیداست که اگر نقدی نیز به بیانات آیت الله اراکی وارد باشد انتقاد از ایشان مهم بوده و مبارزه با تحریف و تهمت ناروای آقای حیدری اهم میباشد اما برخی هجمه به آیت الله اراکی را بر مقابله با تهمت ناروا به علماء شیعه ترجیح دادند! ⭕️ در آخر باید گفت: این ساده لوحی است که چنین اقداماتی را صرف اظهارنظرهای فقهی دانست و از نقشه ی دشمن برای سکولاریزه کردن اسلام و دامن زدن بر آتش تفرقه ی مذهبی غفلت کرد. بدون شک چنین اظهارنظرهایی خواسته یا ناخواسته در جهت عملیاتی شدن اغراض شوم دشمنان اسلام و ایجاد تفرقه میان مسلمین صورت میپذیرد و این طلاب علوم دینی و روحانیون بصیر هستند که میبایست با نقد علمی و موضعگیریهای هوشمندانه ی خود پرده از نقشه ی شوم کفار برداشته و مانع غبارآلود شدن فضای جامعه و گمراهی مردم شوند. موکب رسانه ای تنویر👇 eitaa.com/Tanwir
امنیتی شدن یک پروژه فکری طه حیدری نژاد 1. طی سالهای گذشته اظهارنظرها و سخنان آقای سید کمال حیدری از کنشگران فکری حوزه علمیه قم همواره محل تامل اساتید و طیفی از حوزویان بوده است. اظهاراتی که هر چه جلوتر حرکت می کند به سمت و سوی جریان روشنفکری دینی نزدیک تر می شود و با ایشان همگراتر و به همان میزان از جریانات فکری رسمی موجود در حوزه فاصله می گیرد. همین مساله کافی است تا از شخصیت های نهادهای انقلابی همچون جامعه مدرسین گرفته تا جریانات سنتی حوزه همچون نشست دوره ای اساتید نسبت به سخنان وی واکنش نشان دهند و علیه وی بیانیه دهند. 2.     یکی از سنت های همیشگی در حوزه های علمیه سنت مباحثه، گفتگو و نقد و ابرام بوده و همانطور که از کتابهای کلاسیک حوزه نیز برمی آید قلت و ان قلت روندی جاری و ساری در حوزه هاست. بر اساس این مبنا حوزویان حق دا رند در چارچوب های موجود به اظهارنظر پراخته و دیدگاه های خود را در مسائل گوناگون مطرح کنند و هم اکنون نیز در حوزه های علمیه جریانات مختلف فکری علی رغم همه اختلاف ها تلاش می کنند این سنت را حفظ کنند. 3. علی رغم همه تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله آزاداندیشی در حوزه مع الاسف هیچ گاه آزاداندیشی در فضای حوزه به معنای واقعی آن محقق نشد. غالب کرسی ها در فضای اختلافات سلیقه و نه اختلافات مبنایی تشکیل می شود و همین مساله پرونده های اصلی را به سرانجامی نامعلوم می کشاند.ماجرای تحول خواهی یکی از همان دست پرونده هاست که همچنان حوزه در خصوص آن نتوانسته به یک نظریه واحد برسد. افکار و اظهارات سید کمال حی دری نیز از آن دسته از جریاناتی است که حوزه می توانست و امکان آن بود که در غالب یک سلسله تمهیدات درون حوزوی از جمله کرسی آزاداندیشی و مفاهمه حل و فصل گردد . 4.  به نظر می رسد که سید کمال حیدری - که از جمله نظریات وی می توان به جواز تعبد به ادیان، جواز تعدد قرائت ها از دین، تمایز بین مرجعیت فقهی و دینی اشاره داشت - با اظهار نظر اخیر خود مبنی بر تکفیر اهل سنت توسط علمای شیعه، پروژه فکری خود را وارد فاز جدیدی نمود. انتشار این اظها ر نظر در روزهایی که نزدیک به هفته وحدت می شویم موجی از تعارضات و تنش ها را در درون برخی از جریانات شیعه به راه انداخته است.در مقطعی که باید فعالانه به دنبال دفع نقشه های استکبار جهانی در ایجاد تنش بین مسمانان بود، طیفی از بزرگان حوزه قم درگیر دفع و پاسخگویی به شبهات ایشان شده تا از تنش زا شدن فضا و از امنیتی شدن یک تفکر جلوگیری کنند. 5. مهمترین سوال بسیاری از دغدغه مندان در چنین شرایطی این است که چه باید کرد و فضای تنش زای موجود را چگونه می توان کنترل کرد؟ به نظر می رسد هر تفکری در سه سطح نمود پیدا می کند. سطح اول ) سطح فکری و نظر ی؛ در این سطح تفکر و اندیشه در قالب کتاب، نظریه، کرسی آزاداندیشی و ... عرضه گردیده و تنش زایی آن منجر به ابعاد اجتماعی و سیاسی و امنیتی نمی گردد. سطح دوم) سطح سیاسی و اجتماعی؛ برخی از تفکرات و اندیشه ها در سطوح مختلف امتداد پیدا می کنند و با جذب افراد به سطوح سیاسی و اجتماعی امتداد پیدا می کنند. سطح س وم) سطح امنیتی؛ این سطح بالاترین سطح تخاصم یک اندیشه با چارچوب های موجود می باشد. به عنوان مثال داعش و تفکر تکفیری به عنوان یک اندیشه در میان سلفیت در سالهای متوالی فکری بود و عرصه میدانی نداشته اما در سطح سوم، در سالهای گذشته سطح امنیتی پیدا کرده و باعث جنگ ها و ریختن خون های زیادی در بین مسلمانان شد. در نهایت به نظر می رسد با اظها ر نظر اخیر آقای سیدکمال حیدری در شبکه عراق یالاخباریه این جریان فکری خیلی زود وارد سطح سوم گردید، سطحی که احتمالا در صورت اهمال دلسوزان می تواند در سالهای آینده هزینه های زیادی برای کشور و فعالان تشیع در سایر کشورها داشته باشد. 🇮🇷 http://eitaa.com/joinchat/1026359310Cd87a388a56
🖊 شیعه چرا و چگونه؟ ❓آیا ی مذهبی دیگری در راه است؟ 🔍با نگاهی به عقاید متوجه میشویم که وی به دلیل ضعف مبانی فقهی و دینی به تدریج دچار شده و عامل تضعیف و تخریب علمای شیعه و برانگیختن احساسات علیه شیعیان شده است. 💡او حجیت قائل شدن برای اجماعات و مشهورات و مسلمات را یکی از اشکالات تفکر شیعی میداند حال آنکه هیچ مذهب و فرقه ای اجازه نمیدهد با مسلمات آن مقابله شود و کنارگذاشتن مسلمات معنایی جز آن مذهب ندارد. گویا سید کمال بین تحریف اسلام و خلط کرده است. 💠بی شک جایگاه و وجهه ی علماء راستین اسلام که از فهم عمیق دینی، و آنان نشأت گرفته است مانع بزرگی برای تحریف عقاید اسلامی میباشد حال آنکه وی عالمان دین را همچون عالمان سایر دانش های بشری محترم میداند و برای آنان قداستی قائل نیست. 👈گویا توجه به عنصر زمان و مکان و لزوم و فقها عناوین جذابی هستند که مورد سوء استفاده او برای چنین اظهارنظرهای ناروایی قرار گرفته است. نظراتی که زمینه را برای تحریف دین باز میکند و پیچیدگی کار اینجاست که کسانیکه قصد تحریف اسلام دارند را میخوانند و در مقابل، پاسداری از مرزهای عقیدتی را معرفی میکنند. همانگونه که در جهت به لجن کشیدن زنان جامعه ی اسلامی غیرت بر روی ناموس را حسادت معرفی کرده اند. به عبارت دیگر اگر هر کس هرآنچه به زعم خود دلیل انگاشت را بدون درنظر گرفتن شرایط جامعه و در راستای اغراض شوم دشمنان اسلام با عموم جامعه به اشتراک بگذارد که سنگ روی سنگ بند نمیشود و معنای آن چیزی جز منحرف کردن مردم و سرایت دادن بیماری فکری خود به آنان نیست. 🔺اساسا تا جای بد و خوب عوض نشود نمیتوان بد را به مردم قالب کرد چراکه احساسات مذهبی و باورهای دینی و فطرت پاک مردم آنرا پس خواهد زد و دشمن این نکته را به خوبی دریافته و با درنظر گرفتن آن به دشمنی با اسلام و ایران میپردازد. 🔴اظهار نظر سید کمال به خوبی به رسانه های دشمن کمک کرد تا ایران و منطقه را به رخ دادن فتنه ی مذهبی نزدیک کنند و از دشمن اصلی و استکبار جهانی باز دارند و باید گفت و و به اصطلاح تبرئی دو لبه ی یک قیچی برای هدم و میباشند. موکب رسانه ای تنویر👇 eitaa.com/Tanwir
💡اگر شما جای بودید.... 🔸گرچه بیانیه ی آیت الله اراکی در رد سخنان دارای ادبیات تندی بود و پیامدهای بدی داشت لکن با در نظر داشتن برخی نکات میتوان چنین موضع گیریهایی را در شرایط کنونی بیشتر درک کرد: (البته نکات ذیل به هیچ عنوان به معنای توجیه چنین اقداماتی نیست) 1. تبعات سنگین و بعضا جبران‌ناپذیر اظهارات حیدری بر مساله خطیر و امت اسلامی، آن هم در برهه کنونی تقابل جبهه مقاومت با جهانی، برای فردی چون آیت الله اراکی که سابقه فعالیت چندین ساله در این زمینه را در کارنامه دارد، بدیهی و آشکار است. گویا سابقه تقریبی بودن آقای اراکی و پاسخ منفی سید کمال حیدری به مناظره‌ها، موجب این بیانیه تند آقای اراکی شده است. 2. صدور متن اصلی بیانیه به زبان عربی از سوی ایشان این نکته را به مخاطبین گوشزد می‌کند که مخاطب اصلی این نوشتار مسلمانان منطقه هستند و این بیانیه به منظور جلوگیری از سوء برداشت‌ها از اقدام سید کمال در صادر شده است. 3. اگرچه بهتر بود که ایشان در این مواجهه با بیانی عالمانه و مستدل، ادعاهای بی اساس کمال حیدری را به چالش می کشیدند و یا پیشنهاد تشکیل در این موضوع را مطرح می کردند؛ منتهی بایستی دقت داشت که این چنین تقابلی بیشتر می توانست کارکردی داخلی داشته باشد؛ علاوه بر این که تجربه نشان داده که سید کمال حیدری توجهی به چنین پاسخ های عالمانه نمی نماید و همواره به صورت یکطرفه صرفا به بیان ادعاهای بی اساس خود در رسانه های عمومی و فضای مجازی اقدام می کند. موضع‌گیری نسبتا ملایم‌تر جریان سنتی حوزه در سال 1396و یا اقدام آقای علیدوست در پاسخگویی عالمانه به برخی ادعاهای سیدکمال حیدری در ابتدای مهرماه 1399 نمونه‌هایی از این تجربه‌اند که شاید آقای اراکی را به این جمع‌بندی رسانده که چنین تقابلی در خصوص ادعاهای گاه و بیگاه حیدری کارآیی ندارد. 👈در آخر باید گفت چنین یادداشتهای انتقادی درباره دیدگاه های انحرافی میبایست به شکل علمی و به دور از جنجال کار شود لکن سکوت حوزوی و حمایت آن از سید کمال و از سوی دیگر هجمه ی گسترده به آیت الله اراکی توسط این جریان به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و به نوعی کمک به دشمن در تثبیت اظهارات خلاف سید کمال حیدری و بزرگنمایی خطای آیت الله اراکی و کمک به گسترش پیامدهای نامطلوب آن به حساب می آید. 👈همچنین جریان نیز در این حادثه سکوت اختیار کرد که به سادگی نمیتوان از کنار آن عبور کرد. موکب رسانه ای تنویر👇 eitaa.com/Tanwir
وحدت و مبارزه ⚡️مساله وحدت و جنگ در اندیشه حضرت امام چگونه است؟ مرز جبهه حق و باطل را چه نکته ای تعریف میکند؟ مسلمان بودن و کافر بودن؟ پس چرا امام میگوید ان شاء الله استکبار را شکست میدهیم و با بوداییان برادرانه زندگی میکنیم؟ (۱۸-۶-۴۳) ⚡️ از آن طرف چرا اسلام را دو بخش میکند، اسلام آمریکایی را در جبهه مقابل قرار میدهد و در نامه به گورباچف مینویسد یک تقریر از اسلام هست که افیون توده ها است و مذهب واقعی نیست و ما هم با آن درگیریم؟ او به گورباچف میگوید تو هم بیا با ما در این جبهه در مقابل آن جبهه و آن اسلام. ⚡️جالب است که خیلی ها نمیدانند حکم کافر در کار فقهی علما در خیلی از موارد غیر از حکم جاهل قاصر است و امام در مکاسب محرمه خود معتقد است عوام مردم دنیا بلکه خواص و علمای آنها اکثرشان جاهل قاصرند. و همین یک نکته نوع مبارزه و جبهه بندی او را متفاوت میکند. او در «تقریرات فلسفه» اش میگوید اکثر مردم بهشتی اند و جماعت کمی وارد جهنم میشوند. ⚡️با این حساب جبهه بندی امام را مقوله ولایت خدا و ولایت طاغوت مشخص میکند. چه بسا شیعیانی امام زمانی مثل انجمن حجتیه و امثالهم که در جبهه مقابلند و چه بسا جماعت زیادی از مردم دنیا که در جبهه ما هستند. ⚡️اما یک نکته مهم این است که درگیری امام با این جماعت فقط علمی نیست. وقتی که سطح درگیری در سطح اراده ها است باید به جز کار علمی نشان دهیم چطور این علم و این اندیشه اراده آمریکا یا همان طاغوت یا شیطان اکبر را پیش میبرد. و بعلاوه دامنه تاثیرشان را به هر روش محدود کنیم. ⚡️در ساحت علم ، مقابله علمی است ولی وقتی بحث در سطح رسانه ای و تاثیر اجتماعی بر عموم است تعابیر صرفا علمی نخواهد بود، امام به این اهل علم شیعه میگوید افعی، میگوید مار خوش خط و خال، میگوید «عمامه از سرشان بردارید»، این یعنی وقتی ماجرا در سطح علمی صرفا نیست و بعد رسانه ای و اجتماعی پیدا کرد باید رفتاری که با سامری اتفاق افتاد رخ دهد او باید بایکوت اجتماعی شود و «لامساس» سر دهد. @ali_mahdiyan
📌دنبال شاخ و دم گشتن برای اشتباه است! 👈پیرامون اظهارات اخیر و تهمت ناروایی که به علماء شیعه زده است یادآوری چند نکته ضروری به نظر میرسد: 1. برنامه ای که سید کمال حیدری در آن شرکت کرده است محصول شبکه است. موضوع این مصاحبه ها نیز میباشد. شبکه العراقیه در سال 2003 در بغداد پایه گذاری شد و در زمان تأسیس، توسط شرکت آمریکایی هریس اداره می شد. العراقیه در راستای به اصطلاح و هماهنگ نمودن هرچه بیشتر عراق با ارزش‌های دارای سوابق مشکوکی است. 2. مقابله با پروژه ی پیچیده و دشواری است. به دلیل نقابی که بر چهره دارند و در ظاهر دوست پنداشته میشوند به راحتی قادر به انجام اقداماتی هستند که به و ایران و تفکر اصیل شیعی ضربه میزند. اقدامات و تحریفهایی که جز از دست آنان ساخته نیست. دشمن با چندین واسطه در چهره های شاخص نفوذ کرده و افکار و عقاید خود را از زبان عناصر نفوذی داخلی در فضای جامعه منتشر میکند و چه بسا خود نفوذی ها نیز تا پایان عمر متوجه خوش خدمتی شان به جبهه ی نشوند. لذا نفوذی بودن لزوما به معنای انگلیس و اسرائیل بودن نیست. سوابق مشکوک شبکه العراقیه در راستای به اصطلاح توسعه مدنی جامعه عراق و هماهنگ نمودن هرچه بیشتر عراق با ارزش‌های دموکراسی غربی، می‌تواند تا حدودی بیان آیت الله اراکی در ایفای نقش سیدکمال حیدری در نقشه سرویس‌های اطلاعاتی استکبار جهانی را تائید نماید. 3. در جریان نباید در سید کمال حیدری متوقف شد. دشمن سعی دارد به مرور زمان عقاید شیعه را دستخوش تحریف قرار دهد. در قرآن کریم نیز تحریف به نسبت داده شده است و به گواه تاریخ رویه ی یهود این بود که در میان هر قومی در لباس و زی همان قوم ظاهر میشود و عقاید خود را از زبان نفوذی های داخلی به خورد ملتها میدهد. تأکید میکنیم که این به معنای خائن بودن هر صاحب عقیده ی باطلی و ربط داشتن وی به اسرائیل و آمریکا نیست بلکه چه بسا چنین اظهارنظرهایی از روی دلسوزی نیز باشند اما بدون شک از و شناسی نشأت میگیرند و ضربات سهمگین و حتی غیرقابل جبرانی بر پیکره ی اسلام عزیز وارد میکنند. فراموش نکنیم که چنین بی بصیرتی هایی بود که منجر به شهادت سلام الله علیها شد. موکب رسانه ای تنویر👇 eitaa.com/Tanwir
⭕️ ترویج و دین در لباس دین؛ میوه ی به سبک غربی 👈پیرامون سخنان تحریف آمیز برخی چهره های حوزوی در روزهای اخیر و نقش در وقوع چنین رخدادهای خطرناکی، توجه به چند نکته ضروری به نظر میرسد: 1. اظهارات امثال آقایان محمدجواد ، ، ، محمدتقی و... بار دیگر لزوم بیشتر نهادهای حوزوی بر رفتار چهره های معروف حوزه را یادآور شد. در واقع کوتاهی این نهادها و بی در و پیکر بودن فضای مجازی دست به دست هم داده اند تا هر اندیشه ی غلطی به اسم با رنگ و لعاب فقهی به مردم عرضه شود! لزوم نقش آفرینی علما و نهادهای حوزوی در این زمینه زمانی بیشتر احساس میشود که بدانیم: جایگاه در جامعه و نفوذ کلام آنان، دشمن را وسوسه کرده تا برای معیوب کردن دستگاه محاسباتی مردم از رجال دینی سوء استفاده کند تا جایی که کارشناسان امنیتی در جلسات ایالات متحده محور عملیات علیه جمهوری اسلامی را در حوزه های علمیه جستجو میکنند! کوتاهی نهادهای حوزوی و سکوت خواص حوزه در مقابله با پروژه ی میتواند ضربات جبران ناپذیری بر پیکره ی اسلام عزیز وارد کرده و سبب گمراهی مردم شود اما حضور پررنگ و هوشمندانه ی حوزویان بصیر کشور را از چالش های پیش رو به سلامت عبور میدهد و در نهایت باعث شکست و سربلندی اسلام و ایران خواهد شد. 2. گرچه برخی چهره های حوزوی نسبت به دعوت علما برای و حضور در محافل علمی بی اعتنایی میکنند و گویا بیشتر مایل به ترویج خود در ها هستند اما به منظور و آشکار شدن سستی پایه های لازم است این طیف، برای حاضر شدن در محافل علمی از سوی علما و مراکز حوزوی تحت فشار قرار بگیرند. سهل انگاری در این زمینه منجر به تکرار رفتارهای غلط روزهای گذشته و زیر سؤال رفتن امهات عقاید اسلامی و مؤسسات حوزوی خواهد شد. 3. با توجه به شرایط حساس پیش آمده میبایست علماء اعلام حوزه (دام عزهم) بیش از پیش برای ساماندهی و مدیریت چالشهای پیش رو در میدان حاضر باشند. 4. در انتها باید گفت: نباید وجود نقاط ضعف در حوزه و اظهارنظرهای شاذ برخی، دستاویزی شود برای زیر سؤال بردن جمیع حوزویان (خاصه علماء اعلام)، تضعیف نهادهای حوزوی و القاء حس ناامیدی در بدنه طلاب. شایسته است با انتقادات سازنده طلاب علوم دینی را در پیمودن مسیر دشوار پاسداری از مرزهای عقیدتی اسلام یاری رساند و از همسویی با دشمن در جهت تخریب آنان پرهیز نمود. موکب رسانه ای تنویر👇 eitaa.com/Tanwir
💢پیوند و / بسیجی یعنی علی علیه السلام/ دشمن برای منزوی کردن بسیجیان دسیسه میکند/ با رواج فرهنگ بسیجی دیگر بن بستی وجود ندارد 🔺پیروزی بستری را فراهم کرد تا روحانیون فرصت ظهور و بروز تفکرات و رفتار انقلابی را بیش از پیش به دست آورند. 🔺تفکراتی که هنوز هم در جامعه منشاء اثر و باعث خیر و برکت است. طلاب بسیجی که از اثر پذیرفته اند نه تنها در میدان دفاع از مرزهای کشور در دوران نقشی موثر و حضوری چشمگیر داشتند بلکه در بحرانهای اخیر از جمله ، و نیز مشتاقانه به یاری همنوعان خود شتافتند و به فروکش کردن بحران کمک کردند و اکنون در صف مقدم مبارزه با این ویروس هستند. 💡در منظر رحمه الله علیه بسیجی یعنی علی علیه السلام که وجودش وقف بود. در واقع بودن و بسیجی بودن با یکدیگر در تلازم هستند و طلبه اگر بخواهد حقیقتا به باورها و دستورات اسلامی پایبند باشد میبایست دارای روحیه ی بسیجی و باشد. 🔸برکت فرهنگ بسیجی به قدری است که در پیام اخیر خود که به مناسبت سالروز تشکیل منتشر شد از آن به عنوان ثروتی بزرگ و ذخیره ی خداداد ملت ایران یاد کردند. 🔸به رغم اینکه جریان اصیل انقلابی دارای ویژگیهای بارزی همچون دینی، احساسات لطیف مذهبی توام با ، آینده نگری و به معنای حقیقی خود میباشد اما دشمن قصد دارد بسیجی بودن را ترجمه کند و با و خواندن این جریان مقدس این قشر خدوم را در کشور منزوی کند. البته در این میان نمیتوان از کج سلیقگی و فهم غلط برخی افراد زاویه دار با تفکر اسلام ناب چشم پوشید که باعث ظهور رفتارهای غلط و در نتیجه ضربه خوردن فرهنگ بسیجی و اثربخشی تبلیغات سوء دشمن شده است. 🔻البته این توطئه جز با حمایت طیفی در داخل امکان پذیر نیست و در سالهای اخیر شاهد اظهارنظر برخی خواص در این جهت بوده ایم. تا آنجا که رهبر انقلاب از این جماعت لب به انتقاد گشود و از تکرار ادبیات و تندرو خواندن انقلابیون نهی فرمود. 🔸در هر جایی که مشکل و بن بستی وجود داشته است فرهنگ بسیجی گره ها را باز کرده است و معضل اقتصادی نیز با تکیه بر توان و ظرفیت بی گمال قابل حل میباشد. 🔺امروز لزوم مقابله با ها و حضور چشمگیر طلاب بسیجی در میدانهای علمی، فرهنگی، روشنگری و نیز سیاسی بیش از هر زمان دیگر احساس میشود و امید است که به فرموده امام خامنه ای عزیز یکایک بسیجیان خود را موظف به ابطال کید دشمن مبنی بر نابودی یا بی اثرکردن بدانند. "تنویر" را دنبال کنید👇 http://eitaa.com/Tanwir
💢 حمایت پدر معنوی از پدر فتنه 88/ شدیدا علاقه مند به سرنوشت مردم و کشور است؟/انعکاس جهتدار اخبار ؛ دلسوزی است یا ضربه به ؟! 🔺 چندی پیش یکی از نشریات در صفحه اول خود عکسی از نیم رخ و را با تیتر «یک داستان از دو ادعای مشابه» منتشر و ادعای تقلب در که توسط مطرح شده بود را با ادعای درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 88 مقایسه کرد. 🔸تشبیهی که به مذاق برخی از جمله جناب خوش نیامد. وی با جانبداری از که یکی از به حساب می آید، مطالب قابل تاملی را تحت عنوان انتقاد از این شبیه سازی رسانه ای اظهار داشت. ❗️او را فردی شدیدا علاقه مند به سرنوشت مردم و کشور معرفی کرد و در ادامه به موازین حرفه ای و روزنامه نگاری اشاره ای داشت و درآمیختن حق و ناحق و تحمیل دیدگاه کاملا حزبی به محتوا را مذمت کرد. 🔸این در حالی است که بنابر شنیده ها پدر معنوی محسوب میشود اما تخصصی در حیطه و ندارد و به همین دلیل است که افتضاحاتی همچون ماجرای اعلام عید فطر به بار آورده است. 🔍 این خبرگزاری خود را رسانه ی دین و دینداران معرفی کرده و به پوشش اخبار حوزه و روحانیت میپردازد اما در واقع در پوشش کار رسانه ای سعی در سوء استفاده از اخبار و جهت دهی به رخدادهای مربوط به دارد. این یعنی دقیقا همان اتهامی که به او و دوستانش در وارد است را به نشریه مذکور نسبت داده (درآمیختن حق و ناحق و تحمیل دیدگاه حزبی به محتوا)! 🔺وی با چشم پوشی از خسارت که بواسطه ادعای به کشور تحمیل شد، حرکت نشریه فوق الذکر را دامن زدن به تنشی غیرمسئولانه قلمداد کرد! یعنی مجددا عین همان اتهامی که به وارد است را به دیگری نسبت داد! ✍جالبتر اینکه وی به قداست قلم و شرافت خبرنگاری نیز معتقد است. 🔺میبایست توجه فاتح را به سخنان خودش جلب کنیم و یادآور شویم که اصولا خبرنگاری تا زمانی دارای شرافت است که پوشش و محملی برای درآمیختن حق و باطل، و انعکاس جهت گیرانه ی اخبار نباشد. 🔻ای کاش امثال این دست از فعالان خوش زبان رسانه ای کمی از انصاف و وجدانی که خود از آن دم میزنند برخوردار باشند و فعالیت رسانه ای در را به اهلش واگذار کنند چراکه شغل شریف خبرنگاری و انعکاس واقعیت ها است نه واژگون نشان دادن آنها و در شرایط فعلی نیاز به رسانه ای دارند که برای برآورده شدن مطالبات آنها و ارتقاء سطح علمی و معنوی حوزه بکوشد نه رسانه ای که اخبار را با جهتگیری های خاص پوشش دهد. 🔸حمایت آشکار فاتح از به خوبی رویکرد گردانندگان اصلی در نشر اخبار حوزوی را روشن میکند. رویکردی که مجددا به ناآگاهان راهبرد تازه مبنی بر سوء استفاده از ظرفیت حوزویان برای ضربه به نظام را یادآور میشود. 🔸بی شک شرایط فعلی کشور هوشیاری دوچندان خواص را نیز طلب میکند چراکه متاسفانه مورد حمایت میباشد!! "تنویر" را دنبال کنید👇 http://eitaa.com/Tanwir
⁉️خوابید یا خودتان را به خواب زده اید؟؟ 🔻قابل توجه محترم؛ صدای گلوله های ایادی باز هم در کشور شنیده شد. اکنون چقدر باید رساتر شود تا بشنوید؟ 🔺قابل توجه : چند شهید دیگر باید بدهیم تا بدانید دین باید برای ایدئولوژی بسازد؟ چقدر باید خون ریخته شود تا به این جمع بندی برسید که اصلی عقلایی بوده و نظریه و مردود است؟ 🔸جا دارد سخن پرمغز رحمه الله علیه را یادآور شویم: "بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر میشود." ⁉️وقت آن نرسیده که بیدار شوید یا خودتان را به خواب زده اید؟ موکب رسانه ای "تنویر"👇 http://eitaa.com/Tanwir
🌍از نقد و انتقاد استقبال می کنیم 👈فیلمی که مشاهده می کنید، لایو فرید مدرسی از بغداد است که نیمه شب 26 آذر 99 منتشر شد و در آن از کلیپ های منتشر شده توسط کانالهای انقلابی و گروه های آتش به اختیار انتقاد می کند. 👈وی در این لایو، چند بار از کلیپ های منتشر شده توسط تنویر نام می برد و از الفاظ بسیار بدی برای توصیف آنها و تولید کنندگانش استفاده می کند. موکب رسانه ای تنویر، از این فیلم استقبال کرده و ضمن بازنشر آن، مواردی را بیان می کند: 1️⃣ این فیلم نشان داد فعالیت های آتش به اختیار «تنویر» نتیجه بخش بوده است. 2️⃣ اینکه عنصر رسانه ای دولت اعتدال با همه دسترسی های سیاسی و امنیتی و رسانه ای اش، به انتقاد از یک کانال کوچک بپردازد، نشان دهنده دقت انتخاب موضوعات توسط تنویر است. علی رغم همه انتقاداتی که به رئیس جمهور سابق داریم، اما ایشان در این زمینه حرف جالبی زده. https://b2n.ir/503125 3️⃣ مشخص شد که علی رغم ادعاهای قبلی فرید مدرسی؛ «تنویر» وابستگی امنیتی و حکومتی ندارد و به صورت آتش به اختیار فعالیت می کند. 4️⃣ پس از مطرح شدن این صحبت ها، فشارها جهت حذف چند مورد از کلیپ های تنویر به نتیجه رسید و مجبور شدیم همه کلیپ هایی که با عنوان «آقازاده» ساخته شده بودند را حذف کنیم. 5️⃣ سری کلیپ های آقازاده، با موضوع بررسی ابعاد سیاسی و علمی آقای محقق داماد در 7 قسمت در دست ساخت بود که پس از انتشار قسمت اول و مکدر شدن خاطر آقای فرید مدرسی و فشار نهادهای امنیتی، روند تولید آنها متوقف شد. اما دست از تلاش در این زمینه بر نمی داریم. 🌍اما چند نکته خطاب به جناب فرید مدرسی: 1️⃣ ساکت کردن ما راحت است، زیرا ما به اصولی پایبندیم! این را مقایسه کنید با جولان خودتان در حوزه علمیه و فتنه هایی که ایجاد کردید! 2️⃣ ما تا آخرین روز عمر هم خودمان را بی سواد می دانیم، مهم این است که راه فهمیدن و آموختن را نبسته ایم. موکب رسانه ای تنویر eitaa.com/Tanwir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️در بلوچستان از این آدم ها کم نداریم. آدم هایی که در دوران جنگ، جانشان را در روی دست گرفته و به جبهه های حق علیه باطل رفتند و بعد از چهار دهه هنوز بر روی آرمان های خود ایستاده اند و عشقشان وطن و نظام اسلامی است. 🔹چنین افرادی که معمولا از قشر ضعیف جامعه هم هستند، بدون هیچ چشم داشتی حاضر هستند جانشان را برای این نظام بدهند. اگر دقت کنید خودش هم به این مطلب اشاره کرده و می گوید در این سالها که چیزی به ما ندادید و ما برای پول و مقام چنین نمی گوییم بلکه این اعتقاد قلبی ما است. 🔹ای کاش مسئولین به جای حمایت از یک طیف خاص در زاهدان، چنین افرادی را شناسایی می کردند و به آنها بها و ارزش می دادند. هر چند در طول تاریخ چنین افرادی گمنام زندگی کرده و می کنند... چون هدفشان معنویت و خداست و چشم داشتی ندارند... اما دشمنان بلوچستان که معمولا در آن طرف این مرزها هستند، طاقت شنیدن این حرفها را ندارند. چنانکه سنی نیوز که مدیران آن در سوی دیگر مرزها هستند، از این مولوی ها با عنوان «ناقص العقل» یاد می کنند! ◀️کانال اخبار اهلسنت ایران http://eitaa.com/sunninews
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 [آقازاده]یِ نصیری.. محمد نصیری فرزند مهدی نصیری خبرنگار آسوشیتد پرس در ایران بود که نقش مهمی در پوشش اخبار فتنه ۸۸ برای رسانه های معاند برعهده داشت. ▪️وی هم اکنون در کانادا، بهشت اختلاسگران، در رادیو CBC کانادا مشغول انجام وظیفه است. 🔥 @Moohem
☑️ موضع مراجع تقلید نسبت به رژیم اشغالگر قدس از گذشته تاکنون 🔹️آیت‌ﷲ شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم، سنگ بنای آگاهی و مخالفت علمای شیعی در ایران با اشغال سرزمین‌های فلسطین را بنا نهاد و ماهیت رژیم صهیونیستی را برملا کرد. بعد از ایشان علمای حوزه عملیه و متدینان و روشن‌فکران متعهد، با تأسی از حرکت آیت‌ﷲ حائری، خطر رژیم صهیونیستی را احساس کرده و همواره به طرق مختلف به مخالفت و مبارزه با آن پرداختند. 🔹️از جمله آن مجاهدان و عالمان می توان به محمدحسین کاشف‌‌الغطاء و عبدالکریم زنجانی اشاره کرد. ایشان حتی پیش از تأسیس رژیم صهیونیستی، ضمن دفاع از فلسطین نسبت به دانه‌‌ای که شیطان در این سرزمین مقدس کاشت، هشدار و انذار دادند و با فتاوی و خطابه‌‌های آتشین این موضوع را به مهم‌‌ترین مسئله جهان مسلمین تبدیل نمودند. مرحوم آیت‌‌الله زنجانی تأسیس دولت یهود را مثل ساختن قصر بر روی آب تشبیه می‌‌کند که دوامی ندارد. صهیونیست‌‌ها را به حیوان وحشی تشبیه می‌‌کند که استعمارگران آن را در باغ فلسطین داخل کرده‌‌اند، ولی برحسب امر طبیعت، این وحشی به دست مسلمانان غیور از این باغ اخراج خواهد شد. 🔹️اخیرا مراجع تقلید آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و جوادی آملی با صدور بیانیه و سخنرانی در درس خارج خود بر حمایت فعالانه از مردم بی دفاع غزه دربرابر جنایت صهیونیستها تاکید کردند. @tanwir
🛑 یک سند تاریخی 👈 فتوای جهاد مراجع عظام نجف و امام خمینی در برابر اسرائیل ▪️در تصویری که مشاهده می شود (ظاهرا از سوی یکی از روزنامه های وقت عراق) متن فتوای و اسامی علمای دعوت کننده به جهاد با صهیونیسم، منتشر شد که نام برخی از مراجع فقید دیده می‌شود: 1⃣ آیت الله سید محسن حکیم 2⃣ امام خمینی 3⃣ آیت الله سید ابوالقاسم خوئی 4⃣ آیت الله سید عبدالله شیرازی 5⃣ آیت الله سید محمود شاهرودی 6⃣ آیت الله کاشف الغطاء 7⃣ آیت الله شیخ عبدالکریم زنجانی 8⃣ آیت الله سید محمدمهدی شیرازی 9⃣ آیت الله سید محمد علی حمّامی 👈 در بین تصاویر، عکس شیوخ شاخص الازهر نیز آمده است. ▪️در تیتر روزنامه مذکور تحت عنوان «الله اکبر» آمده بود که علمای بزرگ، مسلمانان را به جهاد مقدس برای بازپس گیری وطن سلب شده و مقدسات اسلامی در فلسطین دعوت می کنند. و ادامه میدهد: علمای بزرگ در پیامی به عبدالرحمن محمد عارف رئیس جمهوری عراق، از موضع قهرمانانه و مبارزه او علیه صهیونیست ها اعلام حمایت کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️چرایی سکوت سکولارها در جنایت جنگی رژیم اشغالگر در غزه⁉️ 🔸️تا دیروز عده ای از این سکولارها از حقوق بهائیان دفاع می کردند و با فوت مهسا امینی سخن از چرخه معیوب حکمرانی راندند و در ماجرای سطل ماست، ماجرای خلال یهودی را با صدای بلند مرور کردند، چرا امروز در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سکوت کردند در حالی که همه آزادگان جهان از هر دین و آیینی که هستند این جنایات را محکوم می کنند. 🔸️سکولارهایی که ندای جدایی دین از سیاست را فریاد می زنند ظاهرا انسانیت و وجدان را هم کنار گذاشتند و مواضع یکسانشان با لیبرال ها در مخالفت با جمهوری اسلامی را بر اساس عناد یا منافع مشترک هماهنگ می کنند. 🔹️گرچه هیچ وقت نباید به این طیف حوزویان اعتماد و اتکا کرد، اما این قبیل حوادث، موقعیت مناسبی برای شناخت چهره واقعی آنان است. @Tanwir
مهدی جمشیدی: 🔹احمق هایی به نام نواندیشان دینی، از آتش بس و تشکیل دو کشور مستقل در فلسطین سخن گفته اند. 🔸تهی اندیشان سکولار پاسخ بدهند که در برابر غاصب باید"مقاومت" کرد یا "معامله"؟! 🔸با غاصب باید "جنگ" کرد یا "صلح"؟! 🔸"بیرون کردن" غاصب رواست یا "به رسمیت شناختن" او؟! ♦️راه قدس، از کربلای خونین جهاد و شهادت می گذرد.