هدایت شده از حوزه تراز انقلاب اسلامی(حتا)
🔴 "ضمیر مرجع خودش را پیدا کرد"
1⃣ در ماههای اخیر خبری مبنی بر بازداشت یک تبعه ایرانی_ فرانسوی منتشر شد و بعد از کلی هجمه علیه نظام در رسانه های معاند خارجی و بعضا در داخل، رئیس جمهور و وزارت خارجه فرانسه خواستار آزادی وی شدند.
2⃣ این فرد دوتابعیتی با هدف نفوذ در حوزه های علمیه، سفرهای متعددی را به قم داشته و در قالب آشنایی با مراکز اسلامی و انجام تحقیقات و همکاری های علمی با عناصر غیرانقلابی ارتباط داشته و بدنبال نفوذ و جریان سازی و جمع آوری اخبار و اطلاعات بوده است. برخی از سایتهای ضدانقلاب به صراحت اعلام کردهاند که نامبرده در همکاری با مراکز آکادمیکی که با آنها کار میکرد، بارها #روحانیون_قم را برای شرکت در سمینارهای مختلف به #پاریس میآورده است!
3⃣ نکته مهم و قابل توجه، پاسخ این فرد دوتابعیتی در تلویزیون فرانسه به سوال مجری فرانسوی است که پیرامون مدافعان دموکراسی و آلترناتیو نظام ایران می گوید:
" امروز مدافعان دموکراسی در ایران روحانیونی هستند که در قم ساکناند!! "
4⃣ اخیرا سروش محلاتی در ادامه افاضات جدید خود در مصاحبه ای پیرامون "دموکراسی و تقدس زدایی از حکومت" نظریات آیت الله مصباح یزدی را در امتداد نظرات خوارج دانسته و لازمه دموکراسی دینی را "تقدس زدایی از حکومت" و "غیرآسمانی بودن تصمیمات حکومتی" می داند.
فارغ از جوابیه لازم نسبت به شبهات و مفروضات و سخنان سروش توسط جریانهای انقلابی حوزوی، توجه شما را به این نکته جلب می کنم که بالاخره "ضمیر مرجع خودش را پیدا کرد" و مشخص شد که امید دشمنان برای نفوذ در حوزه های علمیه چه کسانی هستند.
#نفوذ_در_حوزه_های_علمیه
#سکولارهای_حوزوی
🆔 @hawzah_enghelabi
🌍 در صدر اسلام، موضوع محوری، ایمان آوردن به رسول خدا (ص) بود، دعوا سرِ ایمان به خدا نبود، دعوا سرِ شخص رسول خدا (ص) بود، آغاز اسلام با دعوا بر سرِ خدا نبود.
👈 الان هم دعوای دین سرِ آمدن «او» ست، نه سرِ دینداری بدونِ او.
👈 الان هم دینداری باید به جایی برسد که «او» بیاید، آمدن «او» شاخص موفقیت ما در دینداری است.
📚 حجه الاسلام پناهیان- 98/06/09- هیئت میثاق با شهدا
@Tanwir
🌍 هر بحثی امروز باید نسبت خودش را با ظهور ولی الله الاعظم و مقدمه سازی برای #ظهور حضرت مشخص کند. اگر این نسبت را مشخص نکند، بحث ابتری است.
🌍 امام صادق (ع) می فرمود غرض اسلام که طواف خانه کعبه نبود، طواف خانه کعبه قبل از پیامبر (ص) هم بود.
👈 یعنی طواف خانه کعبه بدون رسول خدا، طواف دوران جاهلی است.
👈 پس درس اخلاق و درس عبادت و درس معنویت بدون ربط با ظهور حضرت ولی عصر (عج)، درس اخلاق و معنویت و عبادت #دوران_جاهلی است.
حجه الاسلام پناهیان- 98/06/09- هیئت میثاق با شهدا
@Tanwir
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🔴 چرا این آیه پیامبر(ص) را پیر کرد؟/استقامت ملّت، با روحانیون است 🔴
✴️ شما روحانی هستید، روحانی باید #خدمتگزار_ارواح_مردم باشد؛ #قلوب مردم را حفظ بکند. شماها مأمورید که قلبهای مردم را حفظ بکنید. در آیه شریفه دو جا آمده است که فَاسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ. لکن در یک سوره وَاسْتَقِمْ کَما اُمِرْتَ است؛ و در یک سوره: فَاستَقِم کَمَا امرت و من تاب معک.
🔴 روایت شده است از پیغمبر اکرم که شَیَّبَتْنِی سورةُ «هودٍ» لِمَکَانِ هذه الآیةِ. در سورۀ «شورا» هم هست. نفرمود سورۀ «شورا»؛ فرمود سورۀ «هود»؛ برای اینکه در سورۀ «هود» وَ مَنْ تابَ مَعَکَ است؛ یعنی چون #استقامت_ملت را هم به عهدۀ من گذاشته است، که مستقیم باش و هر که با توست مستقیم باشد، این من را پیر کرد.
❌ الآن #استقامت_ملت با شما #روحانیون است؛ یعنی خطابِ فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ. یک نهضت حاصل شده، استقامت لازم دارد. یک جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده، استقامت در مقابل او لازم است، باید نگهش دارید؛ و همۀ اشخاصی که با شما هستند هم به عهدۀ شماست که استقامتشان را حفظ کنید. اهل مسجدید، اهل مسجد را. امام جماعتید، اهل مسجد را باید استقامتشان را حفظ کنید. خطیب هستید، مستمعین را باید حفظ بکنید. هرچه هستید و در هر جا هستید، زمام امور مردم به دست شماهاست. و پیغمبر اکرم می فرماید که شَیَّبَتْنی سورة هود. پیرم کرد سوره هود؛ برای اینکه #استقامت_امت را هم به عهدۀ من گذاشته اند. این یک چیز بزرگی است. استقامت هر مسجدی و اهل هر مسجدی به عهدۀ امام مسجد است. استقامت هر شنونده ای به عهده گوینده است. گوینده ها باید مستقیم باشند تا بتوانند مستقیم کنند. ائمۀ جماعت باید مستقیم باشند تا بتوانند مستقیم کنند دیگران را. بنابراین، ما باید وظیفۀ خودمان را که #بزرگترین_وظیفه است، بدانیم. و بعد از اینکه مطلبمان حق است، مستقیم باشیم در این مطلب حق.
📖 صحیفه امام/ ج۹/ص ۴۷۸
#امام_خمینی
#استقامت_ملت
#استقامت
#بزرگترین_وظیفه
✳️✳️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌍 #ارزش_معنوی و واقعی #انسان را #انگیزه اش تعیین میکند. #نیت_خوب، زیباترین قسمت #روح را تشکیل میدهد ولی برای #مدیریت_نیت چه کار میتوان کرد؟ چه راهکارهای عملی و سادهای وجود دارد که نیت خوب خودمان را افزایش و نیتهای بد را کاهش بدهیم؟
🌍 به دلیل تأثیرگذاری بالای #انگیزه و آثاری که بر روی #اعمال دارد و به دلیل پیچیدگیهای روح انسان، باید بیشتر در مورد انگیزه تأمل کنیم.
👈 بی اهمیت دانستن #نتیجه کار و خلاص شدن از نتیجه کار، باعث میشود که #خلاقیت افزایش پیدا کند و #استرس کم شود ولی دین، چگونه انسان را از #نتیجهگرا بودن دور میکند؟
👈 #انگیزه_خوب، #حکمت به دنبال دارد و حکمت، #اختلاف بین انسان ها را از بین میبرد. اما انگیزه خوب نتایج بسیار زیاد دیگری هم دارد؛ اصولاً انگیزه خوب ذاتاً با ارزش است، اگر چه به عمل هم منتهی نشود، ولی:
👈 چه راههایی برای #کنترل_نیت و مراقبت از نیت خوب وجود دارد
👈 راه دستیابی به #اخلاص چیست؟
📚ytre.ir/honar-va-hamase
@Tanwir
🔴 درس سهل اندیشان از کربلا
♦️امام خامنه ای :برخی افراد سهل اندیش و سهل انگار درخصوص مذاکره با آمریکا می گویند چگونه است که حضرت علی علیه السلام و حضرت امام حسین علیه السلام با دشمنان خود مذاکره کردند اما اکنون با مذاکره با آمریکا مخالفت می شود؟
♦️چنین تحلیلی درخصوص مسائل تاریخ اسلام و مسائل کشور، نهایت ساده اندیشی است زیرا حضرت علی علیه السلام با زبیر و حضرت امام حسین علیه السلام با عمر بن سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند.
♦️متأسفانه عده ای برای توجیه مذاکره جمهوری اسلامی ایران با شیطان بزرگ، با نگاهی عوامانه، اینگونه مسائل را در روزنامه ها، سخنرانی ها و فضای مجازی مطرح می کنند، که کاملاً اشتباه است.
۱۵ مهر ۱۳۹۴
@tanwir
هدایت شده از قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
☀️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🍃 «كهيعص» (مریم/1) 🍃 «کاف ها یا عین صاد»
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
✍🏻 سعد بن عبدالله قمی در گفتگویی كه با امام حسن عسكری علیه السلام داشته، روایت می كند كه ایشان به من فرمودند: چه چیز تو را به این جا آورده است ای سعد؟ گفتم: احمد بن اسحاق مرا به دیدار مولایم تشویق نموده است. ایشان فرمودند: پس مسائلی كه می خواستی در موردشان بپرسی چیست؟ گفتم: به موقعش ای مولای من. ایشان فرمودند: حال از نور چشمم در مورد آنان بپرس، و با دست به فرزندش (یعنی حضرت #قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره كرد و او به من فرمود: هر آن چه كه برایت مطرح است از من بپرس.
▪️به آن حضرت گفتم: ای فرزند رسول خدا! مرا از تاویل آیه « #کهیعص » باخبر سازید؟
⚫️ ایشان فرمودند: این حروف از اخبار غیبی است و خداوند بنده اش زكریا را از آن مطلع نمود و سپس آن را برای محمد صلی الله علیه و آله و سلم حكایت كرد و قضیه از این قرار است كه زكریا علیه السلام از پروردگارش پرسید كه اسماء #پنج_تن را به او بیاموزد و خداوند نیز جبرئیل را بر او فرو فرستاد و آن را بدو یاد داد و هرگاه زكریا، محمد و علی و فاطمه و حسن صلوات الله علیهم اجمعین را یاد می كرد، اندوهش از بین می رفت و غصه اش برطرف می گشت، اما هرگاه حسین علیه السلام را به یاد می آورد، بغض گلویش را می گرفت و چشمانش تار می شد.
▪️ به همین خاطر روزی عرض كرد: پروردگارا! مرا چه شده كه هرگاه چهار نفر از آنان را یاد می كنم، با نام هایشان اندوهم برطرف گردد و هرگاه حسین علیه السلام را به یاد می آورم، چشمانم اشكبار می گردد و آه و ناله ام به هوا بلند می شود؟
⚫️ سپس خداوند تبارك و تعالی او را از داستان حسین علیه السلام مطلع نمود و گفت: «كهیعص»، و این چنین كاف، اسم #کربلا است، و هاء به معنای #هلاک عترت، و یاء، #یزید ملعون است كه به حسین علیه السلام ظلم می كند و عین، #عطش حسین علیه السلام می باشد و صاد نیز بیانگر #صبر او است.
▪️ هنگامی كه زكریا علیه السلام این را شنید، سه روز از #مسجد بیرون نیامد و مردم را از داخل شدن به آن منع می كرد و شروع به ناله و گریه می نمود و دعایش این بود: خدایا! آیا بهترین مخلوقت را به مصیبت فرزندش داغدار می كنی؟ خدایا، آیا اندوه این مصیبت را بر ساحت او فرود می آوری؟ پروردگارا! آیا جامه #مصیبت را بر تن علی و فاطمه علیهما السلام می پوشانی و داغ این مصیبت را بر خانه آنان نازل می گردانی؟ 🖤
🙏🏻 در ادامه میگفت: خدایا! مرا فرزندی عطا كن كه در پیری موجب روشنی چشمم گردد، و او را وارث و وصی من بگردان و جایگاه او را نسبت به من به مانند جایگاه #حسین علیه السلام قرار ده و هرگاه او را به من عطا نمودی، مرا با دوستی او مورد آزمایش قرار بده و سپس همان طور كه حبیبت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را داغدار مصیبت فرزندش كردی، مرا نیز داغدار مصیبت فرزندم كن. سپس خداوند، یحیی علیه السلام را بدو بخشید و او را داغدار فرزندش كرد، و مدت بارداری مادر یحیی علیه السلام شش ماه بود، چنان كه مدت بارداری مادر حسین علیه السلام نیز چنین بود.
#حدیث #امام_شناسی #تفسیر_قرآن_کریم #لبیک_یا_حسین علیه السلام #محرم
📚 كمال الدین و تمام النعمة / ص415 / ح21
@gharar_at
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🔴 تبلیغ، میدان جنگ است/ تبلیغ یعنی مواجهه ی با دشمن 🔴
💠 تلاش مهمّ جنگ نرم دشمن، امروز متوجّه این است که ملّت ایران #امیدش را از دست بدهد. از این آیهای که عرض کردیم -اَلَّذینَ یُبَلِّغونَ رِسالٰتِ اللهِ وَیَخشَونَهُ وَ لا یَخشَونَ اَحَدًا اِلَّا الله- معلوم میشود که این تبلیغ، #دشمن دارد؛ [وقتی]که میفرماید تبلیغ میکنند رسالات الهی را، از خدا میترسند، از غیر خدا نمیترسند، پیدا است که غیر خدا در مقابل این مبلّغین الهی، مبلّغین رسالاتالله، صفآرایی دارند؛ بحث بر سر دعوا است.
یا در آن آیهی شریفهی «بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَّبِّکَ وَ اِن لَم تَفعَل فَما بَلَّغتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ یَعصِمُکَ مِنَ النّاس» که [میفرماید] خدا تو را حفظ میکند، نگران نباش، دغدغه نداشته باش از دشمن، پیدا است که در مقابل تبلیغ پیغمبر، #صف_دشمنان است، جبههی دشمنان است. برادران عزیز، خواهران عزیز! معنای این چیست؟ معنایش این است که شما آنوقتی که تبلیغ میکنید، تبلیغ اساسی میکنید، تبلیغ اسلامی میکنید، در مقابل این تبلیغ شما یک جبههی دشمنی #صفآرایی میکند؛ این را باید بدانید.
❌ تبلیغ #میدان_جنگ است. بعضیها از اسم جنگ بدشان میآید؛ تا گفته میشود جنگ اقتصادی یا جنگ نرم یا جنگ تبلیغاتی، اینها بدشان میآید، [میگویند] «آقا چرا اینقدر از جنگ صحبت میکنید؟ از صلح صحبت کنید»! خب جنگ هست. این غفلت ما است که اگرچنانچه دشمن متوجّه ما باشد -جبههی دشمن به طرف ما نشانه گرفته که تیرهای خودش را پرتاب کند- ما غافل باشیم. امیرالمؤمنین فرمود «مَن نامَ لَم یُنَم عَنه»؛ شما اگر در سنگر خوابت برد، معنایش این نیست که طرف مقابل شما و دشمن شما هم خوابش برده؛ او مواظب شما است، او مراقب شما است، او منتظر است که شما خوابت ببرد. از اسم جنگ که نباید انسان خوف کند؛ خب دشمن الان در حال جنگ است؛ جنگ، جنگ نظامی نیست -البتّه جنگ نظامی نمیکنند، غلط هم میکنند اگر بخواهند بکنند- امّا جنگ هست، #جنگ_نرم هست، جنگهایی هست که از جنگ نظامی خطرناکتر است؛ دشمن در حال جنگ با ما است. خب، پس توجّه داشته باشید که تبلیغ یعنی #مواجههی_با_دشمن؛ تبلیغ درست، یعنی سینهبهسینه شدن با دشمن حقیقت، با ظلم و با ظلمات؛ این، معنای تبلیغ است؛ این، #حقیقت_تبلیغ است.
🎙 ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
#امام_خامنه_ای
#تبلیغ
🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از پایگاه جریانشناسی اسباط
🔰 فعالیتهای سیاسی مذهبی #شهید_قدوسی
🔺 علی قدوسی در ۱۲ مرداد ۱۳۰۶ش در نهاوند به دنیا آمد. پدرش آخوند ملااحمد از روحانیان منطقه بود که امور شرعی مردم نهاوند و نواحی اطراف آن را اداره میکرد.
🔺 قدوسی در جریان ملی شدن صنعت نفت در سال۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ش با آیت الله #کاشانی همکاری و با #فداییان_اسلام نیز ارتباط برقرار کرده و از حامیان نواب صفوی بود. وی در همان سالها، آموزشهای نظامی را در مناطق کوهستانی گذراند. وی همچنین در نهاوند در مقابل فعالیتهای حزب توده جبههگیری کرد.
🔺 آیت الله قدوسی با اندیشههای سیاسی #امام_خمینی (ره) به خوبی آشنا بود. او پس از افشاگیریهای امام خمینی در سال 1341 كه علیه لایحه كاپیتولاسیون و دیگر مصوبات خائنانه دولت و مجلس صورت پذیرفت، هماره همدوش همفكرانش به پشتیبانی از قیام همت گماشت.
🔺 او در قیام 15 خرداد 1342 و تبعید امام خمینی در 13 آبان 1342 همراه همه طلبهها، استادان و مردم انقلابی به صحنه آمد و به مبارزه با رژیم #پهلوی پرداخت.
1️⃣ از بنیانگذاران جامعه مدرسین
🔺 اوج مبارزات آیت الله قدوسی در آن دوران، همكاری گسترده او با هیات مدرسین بود. هیات مدرسین نخستین تشكیلات منسجم روحانیت بود كه در سال 1337 در زمان مرجعیت آیت الله العظمی #بروجردی تاسیس شده بود. این هیات در سال های 1341-1342 بسیار فعال بود.
🔺 اعلامیههای فراوان از سوی هیات مدرسین در سراسر كشور پخش و جنایت های رژیم پهلوی برملا شد. هیات مدرسین با انتشار اعلامیهها، پشتیبانی اساتید #حوزه_علمیه_قم از نهضت امام خمینی را به مردم آشكار ساخت.
🔺 این هیات كه بعد به گروه یازده نفری شهرت یافت (و امروزه با نام #جامعه_مدرسین شناخته میشود) نخستین هسته مبارزه مخفی علیه رژیم پهلوی بود و در پوشش اهداف اصلاحی نظام آموزشی حوزه علمیه قم، به فعالیت های سیاسی میپرداخت.
🔺 آیت الله قدوسی از بنیانگذاران این هیات بود. هیات مدرسین در سال 1345 به دست ساواك كشف و افراد آن تحت تعقیب ماموران پهلوی قرار گرفتند. آیت الله قدوسی در این ماجرا دستگیر شد. اما چون ساواك نتوانسته بود مداركی علیه او پیدا كند، پس از چند ماه از زندان آزاد شد.
2️⃣ تأسیس #مدرسه_حقانی
🔺 قدوسی پس از آزادی از زندان به قم رفت و همراه سید محمد حسینی بهشتی کوشید با حفظ اصالتهای حوزه و تکیه بر امتیازها و ویژگیهای این نظام، برنامههای جدیدی طراحی کند. برنامهریزی دقیق، استفاده از روشهای ارزشیابی، آزمونهای منظم و نظارت مستقیم بر متون درسی، از جمله برنامههای او در این راستا بود. چنین تفکری به تأسیس مدرسه حقانی در سال ۱۳۳۹ش انجامید.
3️⃣ تاسیس مکتب توحید
🔺 از فعالیتهای دیگر آیت الله قدوسی برای آشنایی بانوان با اعتقادات و مبانی فکری اسلام، تأسیس «مکتب توحید» در سال ۱۳۵۲ش بود.
4️⃣ دادستان انقلاب
🔺 پس از گذشت چند ماه از انقلاب دادگاه های انقلاب بی نظم و با مشکلات زیادی درگیر بود که این امر مسئولین را واداشت تا برای این وضعیت راه حلی بیابند . اولین قدم برای این مسئله قرار دادن مدیر دلسوز و مقتدر در راس دادگاه ها بود که طی حکمی از سوی امام ( ره ) شهید قدوسی به سمت #دادستانی_کل_کشور منصوب شدند .
به مناسبت 14 شهریور سالروز شهادت شهید قدوسی
🆔 @asbaat_ir
هدایت شده از خط حزب الله
#سخن_هفته
مطابق با پژوهشهای معتبر درباره وضعیت دینداری
مردم ایران، شرکت در مناسک دینی رشد چشمگیری داشته است
📝ملت حسین
💢انقلابی به نام دین
14 قرن بعد از آنکه کارخانهی انسانسازی پیامبر در مدینهالنبی آغاز به کار کرد، در گوشهای دیگر از جهان، در کشوری به نام ایران، و به رهبری فردی پیامبرگونه، «انقلابی به نام دین» به ثمر رسید که بطلان همهی #نظریههای_سیاسی معاصر بود. در زمانهای که تصور بر این بود مقولهای به نام «دین» توانایی #بازتولید_فرهنگی در جامعه ندارد، انقلاب اسلامی ایران، به تعبیر فوکو «روح یک جهان بیروح» شد و نشان داد که کماکان، عنصر «دین»، مهمترین عامل محرک انسانها است و همچنان این کارخانهی عظیم، در حال انسانسازی است.
🔶آیا جامعه ایران، جامعهای دیندار است؟
حال سؤال آن است که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، آیا سکهی دین همچنان در جامعهی ایران رایج است یا نه؟ به زبان دیگر، آیا #جامعهی_ایران، جامعهای دیندار است یا آنچنانکه بعضی تصور میکنند جامعهی ایران شاهد #افول_دینداری است؟ پرسش مهمی است که پاسخ درست به آن میتواند ما را به فهم درست از جامعهی ایران رهنمون کند.
⭕️برای مثال مطابق با پیمایشها و پژوهشهای معتبر انجامشده دربارهی وضعیت دینداری در ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز، این نتیجه مشخص میشود که در بعد مسائل اصلی دین، مانند اعتقاد به خدا، پیامبر و معصومین(ع)، معاد و آخرت و نظایر این، شاهد ثبات در دینداری بوده و حدود 98درصد مردم ایران به این اصول دینی اعتقاد دارند. بیش از 80 درصد مردم ایران نیز اهل نماز (دائم یا گاهی) و روزه گرفتن هستند. نکتهی قابل توجه آن است که ابعاد بیرونی رفتار #دینداری مردم مانند شرکت در مراسم عزاداری سیدالشهداء، شرکت در مراسم اعتکاف، زیارت اماکن مقدسه به شدت افزایش یافته است. در مقایسهای که بین سالهای 1374 تا 1388 دراینباره انجام گرفته است، میزان شرکت در #مجالس_روضهخوانی از حدود 57 درصد در سال 1374 به 75 درصد در سال 1388 افزایش پیدا کرده است. میزان زیارت اماکن مقدس نیز از 70 درصد در سال 1374 به 78 درصد در سال 1388 افزایش پیدا کرده است. مثلا در حالیکه در اوایل دههی 80، یک میلیون نفر به مشهد مقدس سفر میکردند، این آمار در حال حاضر به بیش از 20 میلیون نفر رسیده است.
🔰نسبت رشدها به دشمنیها
اما رشد وضعیت دینداری در ایران درحالی است که «ما مواجه هستیم با یک حملهی همهجانبه؛ یک جبههی عظیمی از لحاظ فرهنگی دارند به ما تهاجم میکنند؛ این هم در خلال حرفهایشان هست، البتّه ما میدانستیم این حرف را، امّا حالا دیگر خودشان هم صریحاً میگویند که «غلبهی بر جمهوری اسلامی و غلبهی بر حاکمیت اسلام، با جنگ نظامی و با تحریم اقتصادی موفّقیتآمیز نیست، [بلکه] با کار فرهنگی و نفوذ فرهنگی موفّقیتآمیز است؛ ذهنها را باید تغییر داد، روی مغزها باید کار کرد، هوسها را باید تحریک کرد»؛ این را الان صریح میگویند.» 30/5/98 در حقیقت نسبت رشد دینداری را باید با تضادها و دشمنیهایی که پیرامون آن وجود دارد مقایسه کرد.
✅ #محرم و عزاداری بر سیدالشهداء، یکی از آن مقاطعی در سال است که به خوبی #بیانگر #وضعیت_دینداری مردم ایران است. فرهنگ #عاشورا آن نقطهی ثقلی است که هم «علت محدثه»ی انقلاب اسلامی بوده است و هم «علت مبقیه»ی آن. و تا عاشورا زنده است، این انقلاب زنده است.
@Khattehezbollah
هدایت شده از حوزه تراز انقلاب اسلامی(حتا)
🔻برگ اول؛ راهبرد دوقطبی سازی دشمنان
1⃣ اسکات مودل؛ مشاور ارشد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده در برآورد سالانه سیاستهای امریکا در قبال ایران در سال ۲۰۱۷ چنین می آورد: "نجف را، به عنوان اصلیترین رقیب ایران در رهبری جامعه شیعه تقویت کنید. نجف در عراق و قم در ایران، از مدتها بر سر «مرجعیت شیعه» در سرتاسر جغرافیای شیعه رقابت دارند." مدل ایران «تئوکراسی» است که در آن روحانیون قدرت سیاسی دارند. در صورتی که آقای سیستانی، بزرگترین مرجع نجف قرائت سنتیتری از شیعه دارد که روحانیون باید حتی آلامکان از سیاست برکنار بمانند.
2⃣ وی در ادامه آورده که ما باید متحدان عرب را تشویق کنیم تا از سنتهای «رهبانی» و مداراگر نجف حمایت کنند...و در عراق هم باید قرائتهایی از اسلام شیعه که بیشتر اهل مدارا و کمتر اهل سیاست و نظامیگری هستند، تبلیغ شوند.
🔻برگ دوم؛ دوقطبی سازی جریانهای لیبرال و سکولار
1⃣ هر از چند گاهی جریانهای لیبرال داخلی و جریان سکولار حوزوی خبری را با عنوان ملاقات با آیت الله سیستانی منتشر می کنند. این جریانات تلاش دارد تا اهداف خود را با خبرسازیهایی تحت عنوان ملاقات با آیت الله سیستانی دنبال کنند. انتشار اخباری مبنی بر توصیه های ایشان بر منزوی بودن روحانیت و عدم ورود به حکومت، عدم ورود بسیج و نیروهای حشدالشعبی در کارهای اقتصادی و ... مواردی است که بدان دامن زده می شود در حالی که اخبار آشکار و پنهان حاکی از توصیه ایشان به مخاطبین خود در حمایت از مقام معظم رهبری و نظام اسلامی است.
2⃣ طیف لیبرال و سکولار حوزوی تلاش دارند تا مشی آیت الله سیستانی را نسبت به سیاست و مسائل حکومتی، حداقلی، نظارتی، ارشادی و منزویانه ترسیم کنند و با پر رنگ کردن نقص ها و مشکلات موجود در ایران چنان القاء می کنند که ولایت فقیه را ناکارآمد نشان دهند.
3⃣ قبلا سروش محلاتی به سفارش محمد قوچانی مصاحبه ای را با روزنامه کارگزاران انجام می دهد و در این مصاحبه به خواننده چنین القاء می کند که آیت الله سیستانی قائل به نقش نظارتی و عدم دخالت در امور است و با اسلام سیاسی مخالف و به دنبال اسلام اجتماعی است.
4⃣ اخیرا نیز کاظم قاضی زاده با انتشار خبری مبنی بر ملاقات با آیت الله سیستانی بدنبال کسب تائیدیه خود و موسسه فهیم جهت بازسازی چهره و جایگاه اش در بین حوزویان می باشد. قاضی زاده گفته است که طبق سفارش آیت الله سیستانی به نظریه پردازی های دینی و پی جویی چالش های اندیشه دینی و پاسخگویی به هجمه ها و دیدگاه های رقیب تلاش کردیم!!!
🔻سخن آخر
1⃣ واقعیت این است که تلاش دشمنان خارجی و جریانهای لیبرال داخلی و سکولار حوزوی در دوقطبی سازی و ناکارامدنشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران در یک راستاست و همگی دانسته یا ندانسته در یک پازل بازی می کنند.
2⃣ تشکیل سلسله کرسی های نظریه پردازی موسسه فهیم نیز با هماهنگی سران جریان اصلاحات و با هدف سکولاریزه کردن حوزه و روحانیت با عناوینی همچون "حوزه مستقل و عقلگرا؛ نه سکولار و نه افراطی " در برابر حوزه انقلابی دنبال می شود و به نظر می رسد آقای قاضی زاده بیشتر دستور لیبرالها و سکولارها را عمل می کند تا توصیه های آیت الله سیستانی را.
#سکولارهای_حوزوی
#اسکات_مودل
#دوقطبی_سازی_قم_نجف
#حوزه_تراز_انقلاب_اسلامى
🆔 @hawzah_enghelabi
معنایی متفاوت از #تاسوعا و #عاشورا
🌍 بیشتر واژهشناسان این تصور را داشتهاند که چون #واقعه_کربلا در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس #عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس #تاسوعا را نیز که با تِسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
👈 آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر نیز به کار میرود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
👈 آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
👈 آیا اعراب قبل از این واقعه به دهم محرم عاشورا و نهم محرم تاسوعا گفته میشده است؟ در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد.
🌍 #عاشورا؛ روز #معاشرت_با_امام (ع)
عِشر به معنای معاشرت و مصاحبت است. «مَُعاشر» یعنی مصاحب و «عاشر» اسم فاعل عِشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. «عشیر» یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است. به همین ریشه «العاشور» از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت، خصلت و صفت او باشد.
🌍 #تاسوعا؛ روزِ #وسعت_ظرفیت
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. «اَتسع» به فتح الف یعنی گروههای نُه نفره شدند. اما «اِتسع» به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اِتساع یعنی گسترده شدن، گشاده شدن و بالا رفتن ظرفیت. اِتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیتشان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع هم به این اشتقاق، چیزی است که فراخی و گستردگی و ظرفیتش زیاد باشد؛
🌍 این دو نام از ابداعات #امام_سجاد (علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا سخنی به میان آمده است به نظر از #جعلیات_بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، در حالی که در مورد واژه تاسوعا تقریباً موردی نداریم که قبل از امام سجاد (علیه السلام) به کار برده شده باشد. که این احتمال پیشینی نبودن واژه تاسوعا به معنای نهم را تقویت میکند.
📚 برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن
@Tanwir
هدایت شده از حوزه تراز انقلاب اسلامی(حتا)
🔻به بهانه ماجرای صدرالساداتی ها
1⃣ در چند روز اخیر برادران صدرالساداتی مردم عزیز ایران و خانواده خود را نگران کردند و همه کشور را نگران و مشغول خود کردند. با اعلام خبر مفقودی و ناپدید شدنشان، موج سیاهنمایی و تهمتها علیه نهادها و حاکمیت و انقلاب شروع شد. از جریانهای داخلی به ظاهر عدالتخواه و منتقد گرفته تا مخالفین و اپوزسیون خارجی و شبکه های معاند خارجی چون بی بی سی و آمدنیوز و...
2⃣ نکته جالب اینجاست که روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب نیز در یک اقدامی هماهنگ شروع به فضاسازی علیه نهادهای نظام می کنند و حتی تیتر اول خود را به این موضوع اختصاص می دهند و تنور سیاهنمایی و تهمتها علیه نظام و نهادها را داغ تر می کنند.
3⃣ در این میان غفار عباسی و هوادارانش بیشترین فضاسازی را علیه نظام داشتند و با سخنرانی های خود در منبر های مختلف اوج تهمتها را علیه نظام و حاکمیت داشتند. محور اصلی سخنان شاگردان غفاری همچون احد ایمانی و شهادتی و ... اتهام علیه نهاد های امنیتی و برخی از نهادهای حاکمیتی و نفوذ در تمامی ارکان نظام بود.
4⃣ القای عدم امنیت در کشور و تحریک خانواده های صدرالساداتی در انجام مصاحبه و تهیه کلیپ و مراجعه و شکایت از نهادهای مختلف و در نهایت انجام عملیات رسانه ای از اقدامات دیگر این جریان بود.
5⃣ سیاهنمایی و ایجاد یاس و ناامیدی و متهم کردن منصوبین نظام به فساد و ایجاد بدبینی در بین مردم،خروجی رفتارها و واکنشهای این افراد به این ماجرا بود.
6⃣ محور اصلی سیل تهمتها به حاکمیت که در نامه اخیر روح الله صدر هم دیده می شود نفوذ بود. سوالی که پیش می آید این است که آیا این همه تحمیل هزینه بر کشور و تهیه خوراک رسانه ای برای مخالفان داخلی و خارجی و حمله و متزلزل کردن جایگاههای برخی از نهادهای کشور نفوذ نیست؟!!!!
🔸نفوذ یعنی اینکه کشور و انقلاب را فدای افراد کردن. یک روز مشایی و تیمش و روز دیگر فدای....
🔸نفوذ یعنی کشور را فدای فردی مثل غفار عباسی کردن.
🔸نفوذ یعنی هجمه سراسری روزنامه های زنجیره ای به حاکمیت به بهانه مفقود شدن برادران صدرالساداتی.
🔸نفوذ یعنی سیل تهمتها و لجن پراکنی علیه نظام در منابر حسینی توسط مریدهای غفار عباسی.
🔸نفوذ یعنی تحصن روح الله صدرالساداتی(نماینده مجلس خبرگان) و فشار و فضا سازی علیه حاکمیت در دفاع از غفار عباسی همزمان با سفر مقام معظم رهبری به مشهد مقدس
🔸نفوذ یعنی هجمه عدالت خواهان- شما بخوانید عدالت خواران_ به نهادهای امنیتی به بهانه مفقود شدن صدرالساداتی ها
🔻سخن آخر
🔹انقلاب اسلامی هدیه است الهی برای ایران اسلامی و حاصل فداکاری ها و گذشت مردان و زنان عزیزی است که با بذل جان و مال و آبروی خود آن را حفظ کردند.
حال چه شده که عده ای حاضرند انقلاب را فدای امثال خاتمی و مشایی و غفار عباسی و جریان خود می کنند. این یعنی همان نفوذ.
برای مظلومیت این انقلاب باید گریست.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#عدالت_خواهی
#عدالت_خواری
#صدرالساداتی
#غفار_عباسی
#حوزۀ_تراز_انقلاب_اسلامی
🆔 @hawzah_enghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
* #امام_حسین #شاکله
🔻هيچ عملي مثل توسل به حضرت سيدالشهداء (عليه السلام) جنس آدمي را پاك و زلال نمي كند؛ تمام اين ثواب هائي را كه برای انواع توسل به حضرت مثل زیارت حضرت یا گریه بر حضرت و ... گفته اند با اين مسأله قابل حل است كه در توسل به حضرت سید الشهداء (علیه السلام) جنس انسان تبديل مي شود.
🔸بعضي در ثواب هایی که برای زیارت یا گریه برای حضرت سيدالشهداء (عليه السلام) نقل شده، خدشه كرده اند كه اين همه ثواب چگونه است؟ در حالی كه وقتی این نوع توسلات جنس و جوهره انسان را تبدیل می کند پس مشكل حل مي شود.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
*تقویم عاشورا*
طبق محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در «گاهشماری ایرانی»، واقعه کربلا به حساب گاهشماری شمسی ۲۱ مهر سال ۵۹ هجري شمسی میشود.
تاریخ شمسی هم مثل قمری نیست که تغییر کند. موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و میشود با در آوردن اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ، حرفهای مقتلنویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند.
*روز عاشورا چگونه گذشت؟*
در این تحقیق علمی، اوقات شرعی روز ۲۱ مهر به افق کربلا (که در طول قرون حداکثر ۳-+ دقیقه اختلاف میتواند داشته باشد) را استخراج کردهایم و روایات مقتلنگارها را با این ساعتها تنظیم کردهایم.
*۵:۴۷ اذان صبح*
امام(ع) بعداز نماز صبح، برای اصحابش سخنرانی کرد. آنها را به صبر و جهاد دعوت کرد و بعد دعا خواند: «اللهم انت ثقتی فی کل کرب...
خدایا تو پشتیبان من هستی در هر پیشامد ناگواری»
طرف مقابل نيز نماز را به امامت عمر سعد خواند و بعداز نماز صبح، به آرایش سپاه و استقرار نیرو مشغول شدند.
*حدود ساعت ۶:۰۰*
امام حسین(ع) دستور دادند تا اطراف خیمهها خندق بکنند و آن را با خار بوته ها پر کنند تا بعد آن را آتش بزنند و مانع از حمله سپاه از پشت سر بشوند.
*طلوع آفتاب*
کمی بعد از طلوع آفتاب، امام(ع) سوار بر شتری شد تا بهتر دیده شود. رو به روی سپاه کوفه رفت و با صدای بلند برای آنها خطبهای خواند. صفات و فضایل خودش، پدر و برادرش را یادآوری فرمودند و اینکه کوفیان به امام(ع) نامه نوشتهاند. حتی چند نفر از سران سپاه کوفه را مخاطب قرار داد و از حجّار بن ابجر و شبث ربعی پرسید که مگر آنها او را دعوت نکردهاند؟
آنها انکار کردند!
امام(ع) نامههایشان را به طرف آنها پرتاب و خدا را شکر کرد که حجت را بر آنها تمام کردهاست.
یکی از سران جبههی مقابل، از امام(ع) پرسید: چرا حکم ابن زیاد را نمیپذیرد و آنها را از جنگ مقابله با پسر پیامبر(ص) نمیرهاند؟
اینجا بود که امام(ع)، آن جمله معروفشان را فرمودند:
«أَلَا وَإنَّ الدَّعِيَّ ابْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ: بَيْنَ السِّلَّه وَالذِّلَّه؛ وَهَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه...
فرد پستی که پسر فرد پست دیگری است، من را بین کشته شدن و قبول شدن و قبول ذلت مجبور کرده! ذلت از ما دور است.»
سخنرانی امام(ع) حدوداً نیم ساعت طول کشیدهاست.
*حدود ساعت ۸:۰۰*
بعد از سخنرانی امام(ع)، چند نفر از اصحاب آن حضرت، به روایتی بُرَیر که «سید القرآء» (آقای قرآن خوانهای کوفه بود _ الفتوح) و به روایتی زهیر (تاریخ یعقوبی و طبری) خطاب به کوفیان، سخنان مشابهی گفتند.
بعداز سخنان زهیر و بریر، امام فریاد معروف «هل من ناصر ینصرنی» را سر دادند.
چند نفری دچار تردید شدند! از جمله حُر و فرد دیگری به نام ابوالشعثا و دو برادر که در گذشته عضو خوارج بودند.
بعید نیست که کسان دیگری هم با دیدن شدت گرفتن احتمال جنگ، از سپاه کوفه فرار کرده باشند.
*حدود ساعت ۹:۰۰*
روز به وقت چاشت رسیده بود که شمر به عمر سعد پرخاش کرد که چرا این قدر تعلل میکند؟ عمر سعد عاقبت رضایت به شروع جنگ داد.
اولین تیر را به سمت سپاه امام(ع) رها کرد و خطاب به لشگریانش فریاد زد:
«نزد عبیدالله، شهادت بدهید که من اولین تیر را رها کردم.»
بعداز انداختن تیر توسط عمر سعد، کماندارهای لشکر کوفه همگی با هم شروع به تیراندازی کردند. امام به یارانش فرمودند:
«اینها نماینده این قوم هستند. برای مرگی که چارهای جز پذیرش آن نیست، آماده شوید.»
چند نفر از سپاه امام در این تیر باران کشته شدند. (تعداد دقیق را نمیدانیم. تعداد کشتگان تیراندازی با تعداد کشتگان حمله اول ۵۰ نفر ذکر شدهاست.)
*حدود ساعت ۱۰:۰۰*
بعد از تیراندازی، «یسار»، غلام «زیاد بن ابیه» و «سالم» غلام عبیدالله ابن زیاد از لشکر کوفه برای نبرد تن به تن، در ابتدای جنگ بیرون آمدند. عبدالله بن عمیر اجازه نبرد خواست. امام حسین(ع) نگاهی به او کرد و فرمود:
«به گمانم حریف کشندهای باشی» عبدالله آن دو نفر را کشت. البته انگشتان دست چپش قطع شد.
بعد از این نبرد تن به تن، حمله سراسری سپاه کوفه شروع شد. ابتدا حجار به جناح راست سپاه امام حسین(ع) حمله کرد اما حبیب و یارانش در برابر او ایستادگی کردند. زانو به زمین زدند و با نیزهها حمله را دفع کردند.
همزمان شمر به جناح چپ سپاه امام(ع) حمله برد. زهیر و یارانش به جنگ مهاجمین رفتند. خود شمر در این حمله زخم برداشت.
بعداز عقبنشینی هر دو جناح کوفی، عمر سعد ۵۰۰ تیرانداز فرستاد که دوباره سپاه امام(ع) را تیرباران کردند که آن حملات، علاوه بر از پا درآمدن هر ۲۳ اسب لشکریان امام(ع)، تعدادی دیگر از اصحاب شهید شدند. الفتوح، آن نفرات را ۵۰ نفر و ابن شهرآشوب ۳۸ نفر ذکر کردهاست.
اولین شهید، ابوالشعثا بود و ۸ تیر انداخت که ۵ نفر از دشمن را کشت.
امام(ع) او را دعا کرد.
گروهی از سپاه شمر خواستند از پشت سر به امام(ع)حمله کنند. زهیر و ۱۰ نفر به آنها
حمله کردند.
*حدود ساعت ۱۱:۰۰*
بعداز این حملات، امام(ع) دستور تک تک به میدان رفتن را به یاران داد.
اصحاب با هم قرار گذاشتند تا زندهاند نگذارند که کسی از بنیهاشم به میدان برود.
انگار برای شهادت با هم مسابقه داشتند.
بعضی «در مقابل نگاه امام(ع)» شهید شدند.
یکی از اولین کسانی که کشته شد، پیرمرد زاهد، جناب بریر بود. مسلم بن عوسجه بعد از او کشته شد. حبیب بر سر بالین او رفت و گفت کاش میتوانستم وصیتهای تو را اجرا کنم.
مسلم با دست امام حسین(ع) را نشان داد و گفت: «وصیت من این مرد است».
یک بار، هفت نفر از اصحاب امام(ع) در محاصره واقع شدند، حضرت عباس(ع) محاصره آنها را شکست و نجاتشان داد.
*اذان ظهر*
حبیب بن مظاهر موقع اذان ظهر شهید شد.
چون که نوشتهاند، امام(ع) خطاب به اصحاب فرمودند:
یکی برود با عمر سعد مذاکره بکند و بخواهد برای نماز ظهر جنگ را متوقف کنیم.
یکی از لشکر کوفه صدا زد: «نماز شما قبول نمیشود.» حبیب به او گفت: «ای حمار! فکر میکنی نماز شما قبول میشود و نماز پسر پیامبر(ص) قبول نمیشود؟» به جنگ او رفت اما از سپاه کوفی به کمکش آمدند و حبیب کشته شد.
امام(ع) از شهادت حبیب متأثر شد و برای اولین بار در روز عاشورا گریست. رو به آسمان کرد و گفت: «خدایا رفتن جان خودم و دوستانم را به حساب تو میگذارم.»
امام(ع) نماز را شکسته و به قاعده «نماز خوف» خواند. گروهی از اصحاب به امام(ع) اقتدا کردند و بقیه به جنگ پرداختند. زهیر و سعید بن عبدالله حنفی خودشان را سپر امام کردند.
نوشته اند سعید بن عبدالله ۱۳ تیر و نیزه خورد و به شهادت رسید. در آخرین نفس از امام پرسید: «آیا وفا کردم؟»
*حدود ساعت ۱۳:۰۰*
۳۰ نفر از اصحاب امام(ع) تا وقت نماز زنده بودند و بعد از این ساعت شهید شدند.
بعد از کشته شدن اصحاب، نوبت به بنی هاشم رسید. اولین نفر، حضرت علی اکبر(س) بود.
البته الفتوح، عبدالله بن مسلم بن عقیل را اولین شهید بنی هاشم خواندهاست. این عبدالله بن مسلم، به طرز ناجوانمردانهای شهید شد. شهادت او بر جوانان بنی هاشم گران آمد. دسته جمعی سوار شدند و به دشمن حمله بردند. امام آنها را آرام کرد و فرمود:
«ای پسرعموهای من، بر مرگ صبر کنید. به خدا پس از این هیچ خواری و ذلتی نخواهید دید.»
*حدود ساعت ۱۴:۰۰*
عاقبت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) تنها ماندند.
عباس(ع) اجازه میدان خواست، اما امام(ع) او را مأمور رساندن آب به خیمهها کرد. دشمن بین دو برادر فاصله انداخت. عباس(ع) دلاور در حالیکه با شجاعت تمام سعی در آوردن مشک آب برای زنان و کودکان داشت، در محاصره دشمن دو دستش قطع شده و با عمودی آهنین بر سرش زدند که از اسب بر زمین افتاد. اباعبدلله(ع) سراسیمه خود را بر پیکر قطعه قطعه برادر رساند. دشمن کمی به عقب رفت. امام(ع) برای دومین بار، بعداز مرگ برادر عزیزش، گریه کرد و فرمود:
«اکنون دیگر پشتم شکست.»
*حدود ساعت ۱۵:۰۰*
امام(ع) به طرف خیمهها برگشت تا خداحافظی کند. همچنین پیراهنش را پاره پاره کرد و پوشید تا بعدا در وقت غارت کردن توسط دشمن برهنهاش نکنند.
وقت وداع با اهل بیت، کودک شیرخوارهاش علی اصغر(س) را به میدان برد تا او را سیراب کند که به تیر حرمله کشته شد.
امام(ع) به میدان رفت اما کمتر کسی حاضر به مقابله با ایشان میشد. بعضی تیر میانداختند و بعضی از دور نیزه پرتاب میکردند.
شمر و ۱۰ نفر به مقابله با امام(ع) آمدند.
بعداز شهادت امام(ع)، بر پیکر مبارکش جای ۳۳ زخم نیزه و ۳۴زخم شمشیر شمرده شد.
در مقاتل نوشتهاند: زمانی که امام(ع) در آستانه شهادت بود، کسی جرأت نمیکرد به سمت ایشان برود، اهل حرم از صدای اسب ایشان (ذوالجناح) متوجه شده و بیرون دویدند. کودکی به نام عبدالله بن حسن(ع) دوید و به طرف مقتل امام آمد. او را در بغل عمویش کشتند. امام ناراحت شدند و کوفیان را نفرین کردند:
«خدایا باران آسمان و روییدنی زمین را از ایشان بگیر!»
*۱۶:۰۶ مقارن با اذان عصر*
وقت شهادت امام(ع) را وقت نماز عصر گفتهاند. روایت تاریخ طبری به نقل از وقایعنگار لشکر عمر سعد چنین است: «حمید بن مسلم گوید: پیش از آن که حسین(ع) کشته شود، شنیدم که میگفت:
«به خدا پس از من، کسی را نخواهید کشت که خداوند از کشتن او، بیش از کشتن من بر شما خشم آرد.»
گوید: آنگاه شمر میان کسان بانگ زد که «وای بر شما! منتظر چیستید؟ مادرهایتان به عزایتان بنشینند، بکشیدش!»
گوید در این حال سنان بن انس حمله برد و نیزه در قلب امام(ع) فرو برد...
*حدود ساعت ۱۷:۰۰*
بعداز شهادت امام(ع)، عدهای لباسهای آن حضرت را غارت کردند که نوشتهاند تمام این افراد، بعدها به مرضهای لاعلاج دچار شدند.
غارت عمومی اموال امام حسین(ع) و همراهانش آغاز شد. عمر سعد ساعتی بعد دستور توقف غارت را داد و حتی نگهبان برای خیمهها گذاشت.
یکی از شیعیان بصره به اسم سوید بنمطاع بعداز شهادت امام(ع) به کربلا رسید و برای دفاع از حرم امام(ع
) جنگید تا شهید شد.
*نزدیک غروب آفتاب*
سر امام(ع) را از بدن جدا میکنند و به خولی میدهند تا همان شبانه برای ابن زیاد ببرد.
آنگاه، به دستور عمر سعد، بر بدن مطهر امام(ع) و یارانش اسب میدوانند تا استخوانهایشان هم خرد شود.
*۱۸:۴۹ مقارن با اذان مغرب*
داستان روز غمانگیز عاشورا، اینطور تمام میشود! در حالی که عمر سعد دستور نماز جماعت مغرب را میداده، سنان بن انس بین مردم میتاخته و رجز میخوانده که «افسار و رکاب اسب مرا باید از طلا بکنید! چرا که من بهترین مردمان را کشتهام!»
هدایت شده از مهدی جهانتیغی
✔️چرا نصرالله با ادبیات عاشورایی با رهبر انقلاب سخن گفت؟
⭕️آیا تحولات خاصی در منطقه در حال وقوع است؟
✍️چندی قبل نمایندگان انصارالله یمن به ایران آمدند و با رهبر انقلاب به عنوان ولی و نائب امام بیعت کردند و اینک نیز دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی کم نظیر با ادبیات شب عاشورا با رهبر انقلاب بیعت مجدد کرد. ماجرا چیست؟! برخی شاید تصورشان این باشد که در پشت پرده تحولات منطقه اخبار پنهان و رویدادهای در حال اتفاق است که کار به چنین ادبیات علنی و خاصی رسانده است.
🔻اما یک بررسی کوچک نشان میدهد که تحولات منطقه همچنان بر مدار پیروزی محور مقاومت در حال حرکت است و اتفاق بزرگ و جدیدی در حال رخدادن نیست. بنابراین به یک معنا این سخنان را باید از حوادث روزمره منطقه باید جدا دانست و برای آن یک فلسفه عمیقتر بیان کرد.
🔻در ابتدا باید در مورد سخنان اخیر نصرالله توجه کرد که او ادبیات عاشورایی را درباره گزینه جنگ آمریکا و اسرائیل در برابر ایران بکار برد. یعنی اگر با ایران جنگ بشود، حزب الله بی طرف نیست و از حسین زمان دفاع خواهد کرد و نکته اصلی نیز در همین جا نهفته است. در صورت آغاز جنگ با ایران، حزب الله در خط مقدم جنگ – بخوانید در شبیه ترین موقعیت به کربلا – قرار خواهد گرفت. یعنی اگر جنگی با ایران صورت بگیرد، رزمندگان حزب الله، دست به اقدام -به ظاهر انتحاری- همانند شهدای کربلا خواهند زد و خط مقدم جنگ با ایران را صدهاکیلومتر دورتر از تهران خواهند کشاند و خود نیز در این خط مقدم، کاری کربلایی خواهند کرد.
🔻درباره گروه انصارالله نیز همچین نکتهای نهفته است. کیست که نداند این روزها برخی مناطق یمن شرایطی همانند کربلا را تجربه میکند. همچنانکه رهبر انصارالله در سخنرانی روز عاشورا، صحنه یمن را «کربلای معاصر» خواند. ضمن اینکه در واقع انصارالله در حال حاضر به نیابت از انقلاب اسلامی به جنگ با یزید زمانه رفته است.
🔻بنابراین هم عبدالملک الحوثی و هم سیدحسن نصرالله چون خود را در موقعیت کربلایی هستند و همچنین برای عاشورهای پیش رو می خواهند آماده باشند، طبیعی است که ادبیاتشان متناسب با حال و هوای شب دهم محرم است و همانند رزمنده آماده رزم، با «حسین زمان» خود سخن میگویند.
🔸🔸اما این نکته مهم را نباید غفلت کرد که موقعیت ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام و رهبر محور مقاومت در منطقه شباهتی به موقعیت کربلا ندارد بلکه تهران در شرایط بدر و خیبر است. این شرایط را نیز مدیون افرادی همچون نصرالله، عبدالمالک الحوثی، مدافعین حرم و افسران سبزپوشی است که در خط مقدم – موقعیت کربلای جهان اسلام- وظیفه خود را به نحو احسن انجام میدهند.
@mahdi_jahantighi
پرونده #انقلابیگری
🌍 سخن از #انقلاب و #انقلابی_بودن، #نیاز_امروز است
👈 بعضی از #حرفهای_خوب، زمان دارند و در زمان خاصی باید آن حرفها را بیان کرد، زمان خاصی که در آن زمان، بهتر #شنیده می شوند و بهتر #درک می شوند، زیرا #نیاز_زمانه اند، اگر در آن زمانه بیان شوند، اکثر مردم با آن حرفها #ارتباط برقرار می کنند و #دلها برای درک و دریافت آن حرف آماده تر خواهد بود.
👈 #حرفهای_خوب به ظاهر بی زمانند، اما معمولا بعضی از حرفها در بعضی از زمانها بهتر درک می شوند.
👈 زمان بعضی از حرفهای خوبی که #قبلا زده شده، #امروز رسیده.
👈 یکی از حرفهایی که #مصداقش قبلا تحقق پیدا کرده ولی زمانش امروز فرا رسیده، مفهوم #انقلاب است و از زیرمجموعه های آن، مفهوم #انقلابیگری و #انقلابی بودن است.
👈 درست است که انقلاب 40 سال پیش رخ داد و سخنان #حضرت_امام این انقلاب را جان داد و آن زمان مردم به انقلابی بودن دعوت می شدند و آن زمان انقلابی بودن معنا داشت، ولی آن یک #هیجانی از انقلاب بود که #جلوه_ای از #انقلابی_بودن را به نمایش گذاشت.
👈 امروز بعد از 40 سال، بیشتر از گذشته می توان #عمق این رخداد بزرگ و مفهوم عمیق را درک کرد و فهمید و از آن لذت برد.
👈 #انقلاب57، پیش درآمد مفهوم انقلاب و انقلابی بودن و انقلابیگری بود.
👈 حتی دوران #دفاع_مقدس هم پیش درآمد مفاهیم و حقائق و اتفاقات بسیار بزرگتری است که در آینده رخ خواهد داد.
👈 به طور کلی نه دفاع مقدس در زمان خودش به پایان رسید و نه انقلاب. اینها یک #پیش_درآمد بودند که در #آینده مشخص خواهد شد که مقدمه چه چیزهایی بودند.
👈 شکوه آن انقلاب، به #ذی_المقدمه اش است. حضرت امام (ره) می فرمودند: «انقلاب ما انفجار نور بود».
👈 این نور، برای روشن کردن چیزهایی است که در آینده خواهیم دید. مثل نوری که یک صحنه را روشن می کند، این نور روشن می شود تا ببینیم چه چیزهایی قرار است روی این صحنه نمایش داده شود.
👈 بعضی از حرفهایی که در تاریخ انقلاب زده می شد، زمان #فهم عمیقش برای عموم مردم، آن زمان نبود، آن حرفهای بلند، الان نازل شده و پایین آمده و #قابل_فهم شده.
👈 بعضی از #کلمات که در آن نقطه از انقلاب صادر شده اند، مستقیما در زمان خودشان مصرف نداشتند و #عمیق درک نمی شدند، باید زمانی از صدور آنها می گذشت تا کلمات، از آن #اوج، #فرود بیایند و #موقع_عمل به آنها فرا برسد.
👈 امروز روز چنین مفهومی است. مفهوم #انقلابی_بودن.
#ادامه_دارد
📚 http://panahian.ir/post/177
@Tanwir
🔻یادداشت مهدی محمدی پیرامون حملات به دفتر رهبر معظم انقلاب
1⃣ مدت هاست که از گوشه و کنار، هر بار به بهانه ای، به دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی حمله آورده می شود و شخصیت های اصلی آن، بویژه آقایان حجازی و حسین محمدی هدف قرار می گیرند. ماهیت همه این حملات، و طیف حمله کنندگان البته یکسان نیستند ولی عموما منطق یکسانی دارند و در یک چیز، که افتادن در برنامه دشمن علیه امناء رهبری است، آگاهانه یا ناآگاهانه، مشترکند.
2⃣ دفتر رهبری معصوم نیست، خالی از نقد و اشکال هم نیست اما، و هزار اما، نزدیک ترین سیستم کشور به شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی است، محل، مجرا و مجری مستقیم منویات، تصمیمات و نظرات ایشان است، مستقیما توسط ایشان اداره می شود و اساسا هویتی جز اتصال به رهبری ندارد. بنابراین، اگر از خاستگاه انقلابی نظر کنیم، وقتی به دفتر می رسیم ادب نقد متفاوت می شود. نمی شود –واساسا پذیرفته نیست که کسانی خود را نه تنها انقلابی، بلکه مرشد همه انقلابیون بخوانند و وقتی نوبت به نزدیک ترین سیستم به رهبری می رسد چنان سخن بگویند که گاه، دشمن اگر همه هنر و نیرویش را جمع کند، نمی تواند آنگونه سخن بگوید.
3⃣ دفتر رهبری بویژه کسانی مانند آقایان حجازی و محمدی، مشرف ترین افراد به مسائل کشور، عالم ترین آنها به مصالح و ملاحظات و دلسوزترین افراد برای تفکر و جریان انقلابی هستند که دارایی گرانبهای نظام اسلامی محسوب می شود. بسیاری از نقد ها اگر مسئله شخصی نباشد، ریشه در عدم اشراف کامل به مسائل کشور دارد که باعث می شود کسانی نتوانند منطق دفتر را در تصمیم هایی که می گیرد، توصیه هایی که می کند و افرادی که منصوب می کند درک کنند؛ منتها به جای اینکه ایراد را در فهم خویش بدانند به خود اجازه می دهند حتی ادعا کنند که دفتر رهبری از انقلاب فاصله گرفته است.
4⃣ شاید بسیاری ندانند که دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی بی گمان اصلی ترین پناهگاه جریان انقلابی در کشور است. اگر دفتر و اهتمام و جدیت آن نبود از بسیاری افراد، حلقه ها و فعالیت های انقلابی در کشور اساسا نشانی نمی ماند. روا نیست کسانی که همه هویت و حیثیت آنها از عنایتی است که سیستم رهبری به آنها کرده، و این سیستم تا منتها درجه ممکن صبور و حلیم و خطاپوش بوده، درست در زمانی که دشمن رهبری و اطرافیان و منسوبان آن را هدف گرفته، برای دشمن کد درست کنند و ذهنیت بدنه جریان انقلابی را آشفته سازند. دشمنی دشمنان که تمام نمی شود، اما این اقل حق جمهوری اسلامی است که بتواند روی دوستی دوستان حساب کند.
5⃣ از همه نگران کننده تر این است که طیفی در جریان انقلابی شکل بگیرد که اساسا در جبهه مبارزه با دشمن اصلی اغلب غایب و فاقد مهارت نبرد با دشمن هستند، ولی به دوستان که می رسد به یکباره به جنگاورانی ماهر و پرانگیزه بدل می شوند. نشاندن دوستان و منسوبان رهبری در کانون حمله و نقد، و دادن آدرس غلط به بدنه جریان انقلابی درباره ریشه مشکلات آیا خطای کوچکی است؟ برای من که روز و شب را به مطالعه ادبیات دشمن می گذرانم مشاهده این مقدار موقع نشناسی و کج سلیقگی و کشاندن آن به رسانه ها حیرت انگیز و غیرقابل هضم است.
#صدرالساداتی
#غفار_عباسی
🆔 @Tanwir
هدایت شده از حوزه تراز انقلاب اسلامی(حتا)
🔻اما و اگرهای ماجرای صدرالساداتی ها
1⃣ پس از خوداختفایی چند روزه برادران صدرالساداتی و نگران شدن مردم عزیز و دلسوز ایران و خانواده محترمشان و همچنین نهادهای امنیتی و انقلابی نظام که سربازان گمنام این نظامند، بالاخره سید مهدی با گذاشتن یک استوری در بامداد روز جمعه، به این خوداختفایی پایان دادند.
2⃣ سید مهدی صدرالساداتی که ظاهرا سخنگوی برادران خود نیز شده، سعی در توجیه اشتباه بزرگی دارد که به نظر هر چی دست و پا میزنند بیشتر در باتلاقی که خود را گرفتار آن کرده اند فرو می برند.
3⃣ در استوری جدید خود نیز از مخاطبین درخواست سوال کرده ولی ظاهرا فقط به سوالاتی پاسخ میدهد که از قبل توجیهاتی برای آن آماده کرده و بقیه سوالها را نه تنها جواب نمی دهد بلکه آن مخاطبین را بلاک می کند و از پیج خود بیرون می اندازد.
4⃣ اگر آن ۳۶ ساعتی که خود صدرالساداتی به آن اشاره می کنند و گفته که نیمی از آن را در خواب بوده اند بپذیریم، مشخص می شود که برادران صدرالساداتی تا غروب روز پنج شنبه در ویلایی در یکی از روستاهای اطراف قم تشریف داشتند و بعد از آن به جای مراجعه به خانواده هایشان، تصمیم می گیرند به این بازی بچه گانه ادامه دهند این در حالی است که با وجود مطلع شدن از نگرانی خانواده و مردم عزیز کشورمان از وضعیتشان، به سمت تهران رفته و نهایتا بعد از مدتی به شمال کشور رفته و پنهان می شوند و به خوداختفایی خود ادامه می دهند.
5⃣ سوالی که به ذهن مخاطبین می آید این است که چرا برادران صدرالساداتی بعد از آن زمان، به این بازی بچه گانه خود ادامه دادند و لااقل خانواده خود را از نگرانی درنیاوردند. شاید می خواستند خبر اختفای خود در اطراف قم را به حاشیه ببرند و از این موضوع فرار کنند. جالب اینجاست که حتی مصاحبه پدر صدرالساداتی ها و انگشت اتهام زنی ایشان به سوی نهادهای امنیتی نظام بعد از این زمان نیز ادامه داشت.
6⃣ نگرانی خانواده آنها نیز از وضعیت صدرالساداتی ها، کماکان بعد از بارگذاری استوری سیدمهدی در شمال کشور نیز ادامه داشت و نظام و نهادهای امنیتی با انواع اتهام زنی ها روبرو بود. ضمنا مراجعات مختلف خانواده های آنها و تهیه شکوائیه های مختلف به دفتر آقا و دیگر نهادهای نظام همچنان ادامه داشت.
7⃣ در این میان چند گروه آتش بیار معرکه شدند و تنور اتهام زنی به نظام و نهادهای امنیتی را گرم کردند. یکی از این جریانات، غفار عباسی و هوادارانش است که با سخنرانی و مصاحبه به تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب پرداختند و با اتهام زنی به نهادهای امنیتی نظام و حتی دفتر مقام معظم رهبری، مخالفین خود را در تمام دستگاه ها و نهادهای کشور، نفوذی خواندند. جریان دیگر اصلاح طلبان بودند که با هیولای رسانه ای خود شروع به اتهام زنی به نظام و نهادهای انقلابی کردند. تکلیف جریان ضدانقلاب و معاند و ماهیگیریشان از این آب گل آلود مانند همه ماجراهای دیگر روشن است.
8⃣ آنچه بر همگان روشن است این است که برادران صدرالساداتی با این کار بچه گانه خود تلاش کردند نظام و حاکمیت و نهادهای زیر نظر آن را به چالش بکشانند. البته هیچ کس منکر نقاط ضعف در داخل کشور نیست و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر اصلاح آن امور تاکید کردند. اما انقلاب اسلامی یک تنه در برابر تمام استکبار ایستاده و ان شاءالله تا ظهور امام زمان به راه خود ادامه خواهد داد.
🔻سخن آخر
پیشنهاد می شود که آقای صدرالساداتی به جای فرافکنی و اتهام زنی به نظام، از مقام معظم رهبری، مردم عزیز، خانواده محترمشان و همه نهادها و کسانی که در این چند روز مورد هجمه و اتهام قرار گرفتند عذرخواهی کنند. بدانند به خاطر کاری که کردند مستحق مجازاتند و بیش از این خود را قربانی فردی همچون غفار عباسی نکنند. به آقایان شهادتی، احد ایمانی، رضایی نیا، افشاری و شاه محمدی و ... که ظاهرا از مریدان اصلی غفار عباسی هستند و در این چند روز از هیچ کاری علیه نظام کوتاهی نکردند توصیه می شود بیش از این، لجاجت نکنند و از انحراف و ایجاد تفرقه و اختلاف میان فرزندان این نظام و انقلاب دست بردارند بالاخره بدانند که سعه صدر این نظام هم حدی دارد و مطالبه مردمی برای برخورد با این جریان منحرف زیاد شده و به نظر می رسد باید منتظر عقوبت رفتارخود بمانند.
#صدرالساداتی
#عدالت_خواری
#غفار_عباسی
#حوزۀ_تراز_انقلاب_اسلامی
🆔 @hawzah_enghelabi
پرونده #انقلابیگری
قسمت دوم
🌍 خیلیها سعی داشتند مفهوم #انقلابی_بودن و #انقلابیگری را در تاریخ دفن کنند.
👈 خیلیها فکر می کردند این مفهوم خود به خود در حال #محو_شدن است.
👈 خیلیها داشتند از بین رفتن این مفهوم را #جشن می گرفتند.
👈 خیلیها برای از بین بردنش تئوریهای مختلف و #توجیهات مختلفی بیان می کردند.
🌍 یکی از #توجیه های خیلی رایج این بود که:
🌍 یک انقلابی اتفاق افتاده که اقتضای آن زمانه بوده، ولی الان با توجه به اینکه در وضعیت باثباتی هستیم، دیگر باید #به_صورت_عادی زندگی کنیم ( #نرمالیزاسیون )، الان باید در یک مناسبات تعریف شده ای، به صورت قانونمند با هم زندگی کنیم.
👈 انگار #انقلابی_بودن با #زندگی_کردن منافات دارد
👈 انگار انقلابی بودن در شرایط به ظاهر عادی #جرم است.
👈 انگار انقلابی بودن با #قانونمند بودن منافات دارد
👈 انگار زندگی، #تعریف تثبیت شده ای دارد که در آن تعریف، انقلابی بودن یک #مزاحم و یک خار به نظر می رسد.
🌍 خیلی تلاشها شد که این مفهوم را از بین ببرند.
#ادامه_دارد
📚 http://panahian.ir/post/177
🆔 @Tanwir
هدایت شده از حوزه تراز انقلاب اسلامی(حتا)
🔻 می خواهند مقام معظم رهبری را بزنند نمی توانند، دفتر رهبری را می زنند!
🔸جریان فتنه و جریان انحراف در یک حرکت هماهنگ در حال تخریب جایگاه رهبری نظام بعنوان سد آهنین در برابر نفوذ دشمن و براندازی از درون می باشد.
🔸امروز احمدی نژاد همانقدر روسیاه و کدر است که خاتمی بوده و هست. تخریب اعضای موثر دفتر رهبری آن هم با نقاب انقلابیگری تنها کار منافقان و نفوذیان است و هر کس این اقدام را در مقطع کنونی انجام دهد قطعا در پازل دشمن قدم برداشته است.
🔹افرادی که سابقه انقلابیگری دارند مراقب باشند سابقه مهم نیست، انقلابی ماندن مهم است.
#جریان_فتنه
#جریان_انحراف
#صدرالساداتی
#حوزۀ_تراز_انقلاب_اسلامی
🆔 @hawzah_enghelabi
هدایت شده از مهدی جهانتیغی
⭕️سند غیرقابل انکار نقش ایران در حملات پهپادی به عربستان
✍️یمنیها با ده پهپاد، یکی از نبضهای انرژی دنیا را دچار تعلیق و شوک بزرگی کردهاند. سالهاست درباره تاسیسات نفتی آرامکو و نقش ویژه آن در اقتصاد و انرژی دنیا، داستانها در رسانههای غربی سخن گفته میشود ولی اینک به معنای واقعی، این تاسیسات استراتژیک در زیر دندان جریان مقاومت قرار دارد.
🔻کار به جایی رسیده است که صهیونیستها میگویند، پهپادهای یمنی از تکنولوژی خاصی برخوردار است که تاکنون سه بار کیلومترها راه بدون اینکه سیستم های پیشرفته دفاعی ساخت آمریکا در عربستان غلطی بتوانند بکنند، طی کرده و خود را به تاسیسات «بقیق» به عنوان بزرگ ترین مخزن روغن و پالایش نفت خام در جهان رسانده و عملیات کردهاند. این سخنان شبیه همان گزارشی است که خبرگزاری روسیه بعد از زدن گلوبال هاوک آمریکایی توسط یک سامانه بومی، نوشت: ایران موشک فوق افسانهای دارد.
با این وجود حیف است که درباره ابعاد راهبردی این ماجرا کم سخن بگوییم:
1️⃣ این سومین ضربه کاری به عربستان با اتکا به پهپاد است. نکته مهم این است که طی هفتههای اخیر شدیدترین تدابیر هوایی برای مقابله با حمله احتمالی در عربستان با پیشرفتهترین سامانههای دفاعی آمریکا، حاکم بوده ولی در صحنه عمل نه تنها کاری از دستشان برنیامده بلکه ضربه وارده از دفعات قبل سنگینتر هم بوده است.
2️⃣ اینبار از اقدامات اطلاعاتی کم سابقه نیز همزمان رونمایی شده است. یعنی نقاط آسیب پذیر قبلا توسط یک تیم اطلاعاتی زیر مجموعه انقلابیون عربستان شناسایی و اطلاعات آن منتقل شده است. ترکیب عملیات اطلاعاتی و نظامی در برابر عربستان خود یک نقطه عطف در جنگ یمن و عربستان بشمار میرود. درباره میزان دقیق قدرت این تیم اطلاعاتی فعال در عربستان باید سوژه حیاتی و راهبردی بعدی پهپادهای یمنی را به نظاره نشست.
3️⃣ علنی شدن همکاری انقلابیون و اپوزسیون عربستان با یگانهای امنیتی یمن، این ادعای انصارالله مبنی بر تسخیر پایتخت آل سعود در صورت عدم خاتمه جنگ در یمن را بسیار معتبرتر از گذشته کرده است. زیرا در حالیکه ارتش و نیروهای مردمی یمن قبلا برای حملات زمینی به عربستان خود را آماده کرده اند، پرواضح است که همکاری سیل ناراضیان حکومت سعودی در داخل خاک عربستان با یمنیها، معلوم است که چه بلایی می تواند، سر آل سعود بیاورد.
4️⃣ این را هم اضافه کنید که موفقیت آمیز بودن حمله اخیر پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان – که نیمی از صادرات نفت این کشور را تعطیل کرده است- یعنی، تهدید از فروپاشاندن اقتصاد عربستان نیز اینک، یک بلوف جنگی نیست.
5️⃣ اما نقش ایران این وسط چیست؟ واقعیت آن است که نقش ایران بزرگتر از اظهارات بی سند و پایه پمپئو، وزیرخارجه آمریکا درباره نقش مستقیم ایران در حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان است. ایران در واقع همواره الهام دهنده و الگو بوده است. ایران با زدن پهپاد گلوبال هاوک آمریکا در حقیقت هم آغازگر تحمیل معادلات جدید امنیتی و نظامی در منطقه شد و هم الهام دهنده دیگر جریانات مقاومت. پس از همین اتفاقات در ایران است که حزب الله هم خودروی نظامی اسرائیل را منهدم کرده و هم اینک یمنی ها تاسیسات نفتی عربستان را زیر چک خود گرفتهاند. اگر پمپئو میخواهد درباره نقش ایران سخن بگوید نیازی به ارائه سند نیست، فقط کافیست اعتراف کند که خاورمیانه از ایران الگو گرفته و بر مدار گفتمان ایران در حرکت است. این سند را مقامات ایران نیز انکار نکرده و نمیکنند...
@mahdi_jahantighi
پرونده #انقلابیگری
قسمت سوم
انسان، یا #انقلابی است، یا #گرگ_و_گوسفند
🌍 خیلی تلاشها شد که مفهوم #انقلابیگری را از بین ببرند.
👈 در حالی که فقط یک نوع زندگی هست که با انقلابی بودن منافات دارد، آن هم زندگی #گوسفندوار، یا به تعبیر دیگری #گرگ_وار است.
👈 البته زندگی #گوسفندوار و #گرگ_وار برای ما آدمها فرق دارد، ولی برای خدا هیچ فرقی ندارد، هر دویشان را با هم به #جهنم می فرستد. آنجا در جهنم #گوسفند ها ناله می زنند و می گویند:
⬅«این #گرگ ها ما را تکه پاره کرده اند، لااقل اینها را دو برابر عذاب کنید» خداوند می فرماید: «ناراحت نباشید! هر دو گروه را دو برابر عذاب می کنم»
👈 در اینکه آنها باید دو برابر #عذاب شوند چون به شما ظلم کرده اند، تردیدی نیست، ولی اینکه شما هم باید دو برابر عذاب شوید برای این است که شما به #ظلم آنها میدان داده اید، شما خواستید که گرگ ها شما را بِدَرَند!
👈 #انقلابی نه گرگ است و نه گوسفند.
👈 #انقلابی نسبت به گرگ ها، انقلابی می شوند و از حالت گوسفندوار زندگی کردن نجات پیدا می کند.
👈 انسان، یا انقلابی است، یا گرگ و گوسفند. جز این، هیچ صورت دیگری برای زندگی انسان قابل تصور نیست.
#ادامه_دارد
📚 http://panahian.ir/post/177
🆔 @Tanwir