eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙اینجانب احمد دباغ فرزند شهید عبد المطلب دباغ، 💢و در سال 1352 هـ.ش در شهر بغداد متولد شدم و30 سال سن دارم. ♨️فعالیتهای قرآنی خویش ر از سال 1359 شروع نمودم و ابتدا به صورت غیر حرفه ای و خودآموز با قرائت عبد الباسط شروع کردم و جزء 29 و30 قرآن را حفظ کردم. 💢در سال 1360در ایران مراکز قرآنی خیلی کم بود؛ چرا که تازه انقلاب شده بود و بعد هم جنگ تحمیلی. و اگر کسی حافظ سوره ی بقره و یا حافظ 8 تا 10 جزء بود، می گفتند: ♨️این یک معجزه است؛ لذا بنده مشتاقانه به دنبال یک استاد بودم. خوشبختانه در سال 1365 به همّت استاد بهبهانی و استاد کعبی که مشوّق من بودند به طور اصولی از اول قرآن و با استفاده از نوار ترتیل و تجوید و حفظ شماره ایات شروع به حفظ قرآن کردم، جالب است بدانید که در آن کلاس 10 نفری، بیشتر اعضا حافظ کل قرآن کریم شدند که یکی از آنها این بنده ی کوچک خداست، و این جلسه سه روز در هفته ـ در سرما و گرما و حتی در زمان موشک باران ادامه داشت و روزهای جمعه را در منزل استاد بودیم و 10 الی 12ساعت قرآن حفظ می کردیم. 💠 واحساسم این بودکه قرآن با روح و جان من مأنوس شده ،به طوری که همیشه خواب نزول ایات قرآن و سوره ها را می دیدم. 💠در عرض دو سال و نیم حافظ قرآن شدم و تا سال 1374 و 1375 تقریباً هر روز قرآن را مرور می کردم و حدود دو ساعت و نیم به صورت مباحثه، حفظ و تجوید کار می کردیم 📌ادامه مطالب در پیام بعدی👇 کانال 👇 @Targomeh
ادامه مطالب…… 🎁مقامهای و رتبه های کشوری و بین المللی 🎊عناوین داخلی👇 ❇️مسابقات كشوری سال 71 مقام اول ❇️مسابقات كشوری سازمان تبلیغات اسلامی سال 72 مقام اول ❇️مسابقات كشوری سازمان بهزیستی سال 73 مقام اول ❇️مسابقات كشوری اداره كل اوقاف و امور خیریه سال 78 مقام اول ❇️مسابقات كشوری در اصفهان سال‌های 80 و81 مقام اول 🎁عناوین بین المللی 🔰مسابقات بین‌المللی سال 68 - رشته ده جزء در تهران مقام دوم 🔰مسابقات بین‌المللی سال 71 -رشته حفظ کل در تهران مقام اول 🔰مسابقات بین‌المللی سال 76 - رشته حفظ کل در مكّه مكرّمه مقام اول 🔰مسابقات بین‌المللی سال 76 - رشته تفسیر در مكّه مكرّمه مقام دوم 🔰مسابقات بین‌المللی سال 78 - رشته حفظ کل در تهران مقام اول کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 یک کاتالوگ و هدایت نامه از سوی خدایی است که خودش نیز سازنده و خالق ماست. 🔹 و به تمام نیازها و ابعاد وجودمان احاطه دارد، 🔹 فقط کافیست دروازه قلبمان را باز کنیم به روی قرآن 👈 و آیاتش را راه دهیم به زندگی هایمان 📚سوره - 3 و 4 🔸 إِلَّا تَذْكِرَةً لِمَنْ يَخْشى‌ 🔸 تَنْزِيلًا مِمَّنْ خَلَقَ الْأَرْضَ وَ السَّماواتِ الْعُلى‌ 🔹مگر آنكه مايه‌ى تذكّر و يادآورى باشد براى كسى كه (از خدا) مى‌ترسد. 🔹از جانب كسى كه زمين و آسمان‌هاى بلند را آفريده، نازل شده است. کانال 👇 @Targomeh
⁉️آیا این آیه قرآن اعجاز نیست 🔸یکی از عجیب ترین آیه های که ذهن من راخیلی درگیرکرده آیه 40 سوره میباشد که درباره تباه شدن اعمال کافران است و ترجمه آن بصورت زیر میباشد. (این آیه را همراه آیه 39 بخوانید تامعنی آن را بهتر متوجه شوید) 🔸آیه 40 نور : (اعمال کافران)همچون ظلماتی (است)، در یک دریای عمیق و پهناور که موج آن را پوشانده ،و بر فراز آن موج دیگری، و بر فراز آن ابری تاریک است؛ ظلمتهایی است یکی بر فراز دیگری، آن گونه که هر گاه دست خود را خارج کند ممکن نیست آن را ببیند! و کسی که خدا نوری برای او قرار نداده، نوری برای او نیست! 🔸آیا میدانستید موج‌ها فقط در سطح دریا وجود ندارند بلکه قوی‌تر و بلندتر آن‌ها در زیر اقیانوس‌ها بوجود می‌آید؟؟ قضاوت باشما میتوانید بروید دراین مورد تحقیق کنید واقعا این آیه عجیب نیست؟ توجه شود این آیه در 1400 سال پیش نازل شده است .... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📕📕 💫 🌺 نیز به معناى آرزو، ولى داراى کاربرد محدودترى است و گویا فقط بر آن دسته از کلان‌ که براى شخص، محترم و مقدّس و قابل دست‌یابى است، مى‌شود. ( آرزوى پیامبران، همین مقاله ) 🌼 آرزو در فارسى با و در قرآن با واژه های گوناگونی ادا می شود که عبارتند از : ⬅️ ۱. : 🌺 این واژه که ۱۴ بار در کریم به کار رفته و از حروف مشتبه بالفعل است ، اصلی ترین و رایج ترین را برای آرزو داردر: * قال یا لیت بینی و بینک بعد المشرقین فبئس القرین = گفت : ای میان من و تو دوری خاور و باختر بود * ( زخرف ۳۸ ) ⬅️ ۲.‌ ؛ 🌼 این واژه که در برای شرط ، وضع شده ، گاهی در معنای به کار میرود : * فلو انّ لنا کرّه فنکون من المومنین = ای کاش برای ما بود و از مومنان میشدیم * (شعرا ۱۰۲ ؛ نیز زمر ۵۸ ؛ بقره ۱۶۷ ) ⬅️ ۳. : 🌺این واژه نیز که اصل برای پرسش است ، در مواردی برای بیان به کار میرود : * فهل لنا من شفعاء فیشفعوا لنا = کاش برای ما باشد که برای ما شفاعت کنند * ( اعراف ۵۳ ؛ نیز شورا ۴۴ ؛ غافر ۱۱ . ادامه دارد ........ کانال 👇 @Targomeh
13.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۶۱و۶۲ وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَىٰ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنَافِقِينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُودًا ﴿٦١﴾ چون به آنان گویند: [برای داوری و محاکمه] به سوی آنچه خدا نازل کرده، و به سوی پیامبر آیید، منافقان را می بینی که از تو به شدت روی می گردانند! (۶۱) فَكَيْفَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ثُمَّ جَاءُوكَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا إِحْسَانًا وَتَوْفِيقًا ﴿٦٢﴾ پس [وضع و حالشان] چگونه خواهد بود هنگامی که به سبب آنچه مرتکب شده اند، حادثه ناگواری به آنان برسد، آن گاه در حالی که به خدا سوگند می خورند، نزد تو می آیند که ما [از داوری بردن نزد طاغوت] نیّتی جز نیکی و برقراری صلح و سازش [میان طرفین نزاع] نداشتیم. (۶۲) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٦١) -نتيجۀ داورى طاغوت. به دنبال نهى شديد از مراجعۀ به طاغوت، و داوران جور، نتايج اين گونه داوريها و دستاويزهايى كه منافقان براى توجيه كار خود به آن متشبث مى‌شدند، در اين آيه و دو آيۀ بعد مورد بررسى قرار گرفته است. در آيۀ مورد بحث مى‌فرمايد: اين گونه مسلمان‌نماها نه تنها براى داورى به سراغ طاغوت مى‌روند، بلكه هنگامى كه به آنها گفته شود به سوى آنچه خداوند نازل كرده، و به سوى پيامبر بياييد، منافقان را مى‌بينى كه از (قبول دعوت) تو اعراض مى‌كنند» و با اصرار روى اين كار مى‌ايستند (وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ تَعالَوْا إِلى ما أَنْزَلَ اللّهُ وَ إِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنافِقِينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُوداً) . يعنى: مقاومت و اصرار آنها در اين كار نشان دهندۀ روح نفاق و ضعف ايمان آنهاست، و گر نه با دعوت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله بيدار مى‌شدند و به اشتباه خود معترف مى‌گشتند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 415 کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٦٢) -باز در اين آيه روى سخن به پيامبر صلّى اللّه عليه و آله است، مى‌فرمايد: «پس چگونه موقعى كه بر اثر اعمالشان گرفتار مصيبتى مى‌شوند سپس به سراغ تو مى‌آيند» ! (فَكَيْفَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ بِما قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ثُمَّ جاؤُكَ) . و در اين موقع «سوگند ياد مى‌كنند كه منظور و هدف ما (از بردن داورى نزد ديگران) جز نيكى كردن و ايجاد توافق در ميان (طرفين نزاع) نبوده است» (يَحْلِفُونَ بِاللّهِ إِنْ أَرَدْنا إِلاّ إِحْساناً وَ تَوْفِيقاً) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 415 کانال 👇 @Targomeh