eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.4هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
4.9هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 خیانت⚠️ /27📖 *🥀 از امام باقر و امام صادق علیه السلام چنین روایت کرده اند که پیامبر دستور داد یهود بنی قریظه (طایفه از یهود مدینه ) را محاصره کنند ، این محاصره بیست و یک شب ادامه یافت ، لذا ناچار شدند پیشنهاد صلحی همانند صلحی که برادرانش از طایفه بنی نضیر (گروه دیگری از مدینه ) کرده بودند ، بکنند؛ به این ترتیب که از سرزمین مدینه و به سوی شام بروند . 🍃پیامبر صلی الله علیه و آله از این پیشنهاد امتناع کرد (شاید به این جهت که صداقتشان در این پیشنهاد مشکوک بود) و فرمود تنها باید حکمیت سعد بن معاذ را بپذیرند . 🥀 آنها تقاضا کردند که پیامبر صلی الله علیه و آله ابولبابه را که یکی از یاران پیامبر صلی الله علیه و آله در مدینه بود ، نزد آنها بفرستد و این در حالی بود که ابولبابه با آنها سابقه دوستی داشت و خانواده و فرزندان و اموالش نزد آنها بود . 🍃پیامبر صلی الله علیه و آله این پیشنهاد را قبول کرد و ابولبابه را نزد آنها فرستاد . آنها با ابولبابه مشورت کردند که آیا صلاح است حکمیت سعد بن معاذ را بپذیرند ؟ 🥀ابولبابه اشاره به گلوی خود کرد؛ یعنی اگر بپذیرد کشته خواهید شد ، تن به این پیشنهاد ندهید . پیک وحی خدا ، جبرئیل ، این موضوع را به پیامبر صلی الله علیه و آله خبر داد . 🍃ابولبابه می گوید هنوز کام برنداشته بودم که متوجه شدم که من به خدا و پیامبر صلی الله علیه و آله خیانت کرده ام . آیه درباره او نازل شد . 🥀در این هنگام ابولبابه سخت پریشان گشت ، به طوری که خود را با طنابی به یکی از ستون های مسجد پیامبر صلی الله علیه و آله بست و گفت به خدا سوگند نه غذا و نه آب می خورم تا مرگ من فرا رسد ، مگر این که خداوند توبه مرا بپذیرد . 🍃هفت شبانه روز گذشت . نه غذا خورد و نه آب نوشید؛ آن چنان که بی هوش به روی زمین افتاد . خداوند توبه او را پذیرفت . این خبر به وسیله مو منان به اطلاع او رسید ولی سوگند یاد کرد که من خود را از ستون باز نمی کنم تا پیامبر صلی الله علیه و آله بیاید و مرا بگشاید . پیامبر صلی الله علیه و آله آمد و او را گشود . 🥀ابولبابه گفت برای تکمیل توبه خود ، خانه ام را که در آن مرتکب گناه شده ام ، رها خواهم ساخت و از تمام اموالم صرف نظر می کنم . پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود : کافی است که یک سوم از اموالت را در راه خدا صدقه بدهی . 📚يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ 🥀اى کسانى که ایمان آورده اید! به خدا و پیامبر خیانت نکنید. و (نیز) در امانتهاى خود خیانت روا مدارید، در حالى که مى دانید (این کار، گناه بزرگى است). (انفال/27) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥📚🎆 📖 (ص) 🦋تنبيه خيانتكار در ميان جمعيت‏🦋 🌱هنگامى كه اميرمؤمنان عليه‏السلام نامه حاطب را از ساره (زن جاسوس) گرفت و به حضور پيامبر آورد، پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم دستور داد، اعلام كنند تا مسلمانان در مسجد النبى (در مدينه) اجتماع نمايند تا اين موضوع اعلام گردد؛ مسجد پر از جمعيت گرديد، پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم نامه را به دست گرفت و بالاى منبر رفت و پس از حمد و ثنا فرمود: 🌻اى مردم! من از خداوند متعال تقاضا كردم كه اوضاع و اخبار ما را از قريشيان مخفى بدارد، ولى مردى از شما، نامه‏اى براى اهل مكه نوشته او آن‏ها را در آن نامه از جريانات ما خبر داده است، صاحب اين نامه برخيزد! وگرنه وحى الهى او را رسوا خواهد نمود، كسى برنخاست، پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم براى بار دوم گفتار پيشين خود را اعلام اعلام كرد، در اين هنگام، حاطب از ميان جمعيت برخاست و در حالى كه مانند برگ درخت خرما در برابر باد تند، مى‏لرزيد، عرض كرد: صاحب نامه من هستم، ولى پس از قبول اسلام راه نفاق را نپيموده‏ام، و پس از يقين، شكى در من به وجود نيامده است. 🌱پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم به او فرمود: پس چرا اين نامه را نوشتى؟ 🌻 او عرض كرد: من در مكه بستگانى بى دفاع دارم، ترسيدم به آن‏ها آسيب برسد؛ براى حفظ آن‏ها از آسيب مشركان، اين نامه را نوشتم، نامه را به جهت اين كه شرك در دين پيدا كرده باشم ننوشتم. 🌱عمر بن خطاب برخاست و به رسول خدا عرض كرد: به من دستور بده حاطب را بكشم، چرا كه او منافق است. پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: او از سربازان جنگ بدر است، گويى خداوند به آن‏ها لطف كرد و آنان را بخشيد، ولى او را از مسجد بيرون كنيد، مسلمانان او را هُل مى‏دادند تا اين كه از مسجد بيرونش كردند، اما او چشمش به سوى پيامبر بود، تا آن حضرت به حال رقّت كند، رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: رهايش كنيد، سپس به حاطب فرمود: تو را بخشيدم، از پيشگاه خداوند، طلب آمرزش كن كه ديگر از اينگونه جنايات مرتكب نشوى. کانال 👇 @Targomeh
🔴 در محضر قرآن کریم / ✅ وَ لَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِى هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ. قُرْآناً عَرَبِيّاً غَيْرَ ذِى عِوَجٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ (زمر/۲۷-۲۸) 🔹و همانا ما در این قرآن (براى هدایت مردم) از هر مثالى آوردیم، تا شاید متذكّر شوند. قرآنى عربى (و فصیح)، بى‌هیچ كجى، شاید مردم پرهیزكار شوند. 🔸«مثل» به معنای هر سخنی است که حقیقتی را مجسّم یا چیزی را وصف و یا چیزی را به چیز دیگر تشبیه می‌کند. این تعبیر همه‌ی حقایق و مطالب قرآن را در بر می‌گیرد؛ یعنی قرآن انواع پندها، اسرار خلقت، داستان‌ های واقعی اقوام پیشین و ... را برای هدایت مردم بیان کرده است و هر کس می‌تواند با ژرف‌نگری از آن بهره گیرد. در آیات فوق به چهار ویژگی قرآن اشاره شده است: از هر نوع مثال هدایت‌بخش دارد، خواندنی است، فصیح و گویاست و کژی در آن راه ندارد. ❇️ از پيام‌های آیات ▫️آن چه مهم است راهنمایى و تذكّر دادن به انسان هاست، خواه با استدلال باشد یا با مَثَل. «ضربنا للناس... من كلّ مثل» ▫️تأثیر مثال در عموم مردم، از استدلال بیش‌تر است. «للناس» ▫️هر نوع مثالى كه در رابطه با تذكّر به انسان و غفلت‌زدایى از اوست، در قرآن آمده است. «كلّ مثل - یتذكّرون» ▫️انسان داراى فطرت پاک و باورهاى درونى است، ولى از آنها غافل مى‌شود و غفلت‌زدایى، ضرورى است. «یتذكّرون» ▫️تكرار كلمه‌ى قرآن در دو آیه پى‌درپى، رمز آن است كه قرآن كتابى خواندنى، پندآموز و نجات‌بخش است. «هذا القرآن... قرآناً عربیّاً» ▫️با توجّه به آیه‌ى بیست و سوّم، كه قرآن را احسن الحدیث نامید، معلوم مى‌شود یكى از نشانه‌هاى بهترین سخن، داشتن مثال روشنگر و به دور از انحراف است. «كل مثل - قرآنا عربیّاً - غیر ذى عوج» ▫️هر نوشته‌اى قابل تغییر و نیازمند تكامل است و دیر یا زود اشكالات آن ظاهر مى‌شود (و لذا همه نویسندگان عالى‌مقام در مقدّمه‌ى كتابشان از نقاط ضعف عذرخواهى مى‌نمایند) مگر قرآن كه كامل و بى‌اشكال است. «غیر ذى عوج» ▫️تقوا، در گرو توجّه و تذكّر دائمى است. «لعلهم یتذكّرون... لعلهم یتقون» ▫️در تلاش‌هاى فرهنگى و دینى احتمال اثر كافى است و لازم نیست به تأثیر كار یقین صددرصد داشته باشیم. «لعلهم یتذكّرون» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-اوست کسی که شما را آن گونه که می‌خواهد در رحمها صورتگری می‌کند. 📚سوره -6 کانال 👇 @Targomeh
🍃🍃🌺🍃🍃 ☘تقوا مهمترین فلسفه روزه☘ واژه تقوا در قرآن کریم در آیات متعدّدى به کار رفته است و در آیات نخستین سوره بقره هدایت را مخصوص متقین مى­داند: «هُدىً لِلْمُتَّقینَ» و نیز در جاى دیگر مى فرماید: (کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ) (سوره بقره آیه ۱۸۳) این آیه مهمترین حکمت روزه گرفتن را رسیدن به تقوا بیان مى کند کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ی اشتباه عمومی که وجود داره اینه که وقتی میگیم ماه رمضان ماه دعاست فکر میکینیم یعنی ماه در خواست کردن و حاجت خواستنه اما اینجوری نیست دعا یعنی صدا کردن، فراخواندن پس معنی این آیه ✴️... ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ 📜 (غافر60) این میشه👇 👈صدایم کنید تا جواب شما را بدم ✅پس ماه رمضان ماه دعاست یعنی ماه حرف زدن و صدا کردن خداست . کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 صراط مستقیم در قرآن ✅ بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین. بحث این هفته را اختصاص دادیم به تدبّر موضوعی. معمولاً سه نوع تدبر مطرح می‌شود: ▫️تدبّر آیه‌ای که با انتخاب یک از آیه از قرآن، پیرامون آن صحبت کرده و پیام‌ها و نکات کاربردی را از آن استخراج می‌کنند. شاید بتوان گفت مباحثی که تحت عنوان «در محضر قرآن کریم»، ظهرها در کانال گذاشته می‌شود جزو این بخش محسوب شود. ▫️تدبّر سوره‌ای که بحث و فحص در خصوص یک سوره از قرآن است. مشخص شدن سیاق‌های آن سوره، مطالب هر سیاق و ارتباط آن با دیگر اجزای سوره و نهایتاً جهت هدایتی سوره، عمده مطالبی است که در تدبّر سوره‌ای مطرح می‌گردد. آنچه در جلسات هفتگی به عنوان «آشنایی با سوره‌ها» در خدمت عزیزان ارائه می‌شود و به شکل مبسوط در طول هفته به آن می‌پردازیم و پیام‌های آیات را ذکر می‌کنیم، نمونه‌ای محدود از تدبّر سوره‌ای است. ▫️تدبّر موضوعی که در این جلسه بدان اشاره می‌کنیم، شکلی دیگر از تدبّر است که پس از انتخاب موضوع، واژه‌های مرتبط با آن را پیدا می‌کنیم، پس از شناخت واژگان، در گام بعدی، مراجعه به قرآن و استخراج آیات مرتبط با موضوع است. در مرحله بعد، دسته‌بندی آیات و انسجام دادن و نظام‌بخشی و تدوین موضوع تدبّر است. آنچه گفتیم به زبان خیلی ساده بوده و دوستان عزیز می‌توانند تفصیل و تکمیل این بحث را در کتب مربوط مطالعه نمایند. 🔸موضوع انتخابی برای این جلسه، «صراط مستقیم در قرآن کریم» است. صراط به عنوان راه واضح و آشکار بوده و در قرآن برای راه خدا، دو تعبیر وجود دارد: صراط مستقیم و سبیل الله. همانطور که در تصویر ذکر کردیم، راه خدا یکی است و جمع بسته نمی‌شود، هم‌چون نور و دین که در قرآن به شکل مفرد به کار رفته است ولی سبیل هم به صورت جمع آمده است و هم بر راه حق و راه باطل، هر دو اطلاق می‌شود. طریقه، شرعه، منهاج و ... هم به این معنا نزدیک است. 🔸عناوینی که ذیل این بحث انتخاب کردم، عبارتند از: ▫️صراط مستقیم چه راهی است؟ که به هفت مورد اشاره شد. ▫️ویژگی‌های صراط مستقیم در قرآن کدام است؟ شش ویژگی ذکر گردید. ▫️هدایت به صراط مستقیم، مقیّد به چیست؟ چهار مورد را بیان کردیم. ▫️اصول ده‌گانه و مشترک بین انبیا چه مواردی را شامل می‌شود؟ در این بخش آیات ۱۵۱ تا ۱۵۳ سوره انعام را مورد مطالعه قرار دادیم که در آن ده فرمان آمده است و انتخاب آن به جهت ذکر مصادیقی از راه خداست که در پایان هر آیه جمله «ذلکم وصّاکم به لعلکم ...» تکرار شده است و نتیجه گرفتیم که تقوا در گرو تعقل و تذکر است و پیروی از صراط مستقیم مورد اشاره در آیه ۱۵۳، عامل وحدت و نجات از تفرقه خواهد بود. ⬅️ نمونه آیات هر بخش - با ذکر نام سوره و شماره آیه - در تصویر آمده است، دوستان قرآنی می‌توانند با مراجعه به قرآن، متن آیات و ترجمه آن را مطالعه کنند و هم‌‌چنین از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کرده و با احصای سایر آیات مربوط، این بحث را تکمیل نمایند. ان‌شاءالله کانال 👇 @Targomeh
در روایات اومده که آیه ی ✴️ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ 📜(غافر60) مخصوص ماه مبارک رمضانه یعنی تو این ماهه که خدا اونی که صداش کنه رو بی جواب نمیزاره کانال 👇 @Targomeh
تمام کتابهای آسمانی در ماه مبارک رمضان نازل شدن 🔸تورات 👈 ششم ماه مبارک 🔹انجیل 👈13 ماه مبارک 🔸صحف حضرت ابراهیم👈 اول ماه مبارک 🔹زبور 👈18 ماه مبارک 🔸قرآن 👈19 و یا 21 و 23 ماه مبارک کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟪🟪 🪴> 🍁سفارش خداوند به آسان گیرى> 👈4. 🌀یکى از نکوهیده دوران جاهلیّت که امروز هم به آن دامن زده مى‌شود، این است که را به‌ویژه آنان که مهریّه سنگین داشتند، به گونه‌هاى مختلف تحت مى‌گذاشتند تا خود را ببخشند و طلاق گیرند. 🔸قرآن ، را از این عمل منع کرده و به رفتار و سختگیری نکردن با آنان دستور داده است : *یا ایّها الّذین آمنوا ..... و لا تعضلوهنّ لتذهبوا ببعض ما ءاتیتموهنّ ..... و عاشروهنّ بالمعروف * ( نسا ۱۹ ) 🌀حضرت در ازدواج موسی علیه السلام با یکی از آسان گرفت و او را بین ۸ یا ۱۰ سال کار کرد : * قال انّی ارید ان انکحک احدی ابنتی هاتین علی ان تاجرنی ثمانی حجج فان اتممت عشرا فمن عندک و ما ارید ان اشقّ علیک * ( قصص ۲۷ ) 🔸قرآن به مردانی که خود را طلاق داده اند و تصمیم ندارند با آنها زندگی کنند ، دستور می‌دهد که بر آنها نگرفته ، تسهیلات مسکن و هزینه زندگی آنان را در دوران فراهم سازند و تصریح می‌کند که اگر آنها باردارند ، باید هزینه دوران و تولد را تامین کنند و اگر متکفل شیردهی شدند ، را نیز بپردازد: * اسکنوهنّ من حیث سکنتم من وجدکم و لا تضارّوهنّ لتضیّقوا علیهنّ و ان کن اولات حمل فانفقوا علیهنّ حتّی یضعن حملهنّ فان ارضعن لکم فاتوهنّ اجورهنّ واتمروا بینکم بمعروف * ( طلاق ۶ ) ادامه دارد...... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۱۶ يَهْدِي بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَيُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيهِمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ ﴿١٦﴾ خدا به وسیله آن [نور و کتاب] کسانی را که از خشنودی او پیروی کنند به راه های سلامت راهنمایی می کند، و آنان را به توفیق خود از تاریکی ها [یِ جهل، کفر، شرک و نفاق] به سوی روشناییِ [معرفت، ایمان و عمل صالح] بیرون می آورد، و به جانب راه راست هدایت می‌کند. (۱۶) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ١٦) - «همان نورى كه خداوند بوسيلۀ آن كسانى را كه در پى كسب خشنودى او باشند به طرق سلامت هدايت مى‌كند» (يَهْدِي بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ) . و علاوه بر اين «آنها را از انواع ظلمتها و تاريكيها (ظلمت شرك، ظلمت جهل، ظلمت پراكندگى و نفاق و. . .) به سوى نور توحيد، علم و اتحاد رهبرى مى‌كند» (وَ يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ) . و از همه گذشته «آنها را به جادۀ مستقيم كه هيچ گونه كجى در آن از نظر اعتقاد و برنامۀ عملى نيست هدايت مى‌نمايد» (وَ يَهْدِيهِمْ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 502 کانال 👇 @Targomeh
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 يَهْدِى بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَيُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَيَهْدِيِهمْ إِلَى‏ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ‏ 🍀 ترجمه: خداوند به وسیله ‏ى آن كسانى را كه از رضاى الهى پیروی کنند، به راه ‏هاى سلامت هدایت مى ‏‌كند، و آنان را با خواست خود از تاریكى‏ ها به سوی روشنایى بیرون مى‏ آورد، و آنها را به راه راست هدایت مى ‏‌كند. 🌷 : راه ها،جمع سبیل است. 🌷 : سلامتی و یکی از نام های خداست. 🌷 : تاریکی ها 🌷 : راه راست 🌸 این آیه همانند سایر آیات سوره مائده در مدینه نازل شده است. در پایان آیه قبلی خواندیم قد جآءکم من الله نور و کتاب مبین: قطعا از سوی نور و‌کتابی آشکار برای شما آمد. در این آیه می فرماید: «يَهْدِي بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ: خداوند به وسیله ی آن (نور و کتاب مبین) کسانی را که از رضای الهی پیروی کنند، به راه های سلامت هدایت می کند.» داراى مراتبى است: یک مرحله، هدایت عمومى براى همه انسان‏هاست، خواه پیروى كنند یا نكنند ونوع دیگر مخصوص كسانى است كه هدایت عمومى را پذیرفته باشند. این آیه نوع دوّم را بیان مى ‏‌كند. 🌸 ، یكى از نام‏ هاى خداست و یكى از نام ‏هاى بهشت هم «دارالسّلام» است. پس راه ‏هاى سلام، یعنى راه و كه رسیدن به آن دو از «سُبل السلام» و صراط مستقیم مى ‏‌گذرد. «سُبل السّلام»، شامل راه ‏هاى سلامت فرد و جامعه، خانواده و نسل، فكر، روح و ناموس و... مى‏ شود. علاوه بر اين آنها را از انواع ظلمت ها و تاريكی ها (ظلمت شرک‌، ظلمت جهل، ظلمت پراكندگى و نفاق و. . .) به سوى نور توحيد، علم و اتّحاد، هدایت مى‌ كند که می فرماید: «وَ يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ: و آنان را با خواست خود از تاریکی ها به سوی روشنایی بیرون می آورد.» «وَ يَهْدِيهِمْ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ: و‌ آنها را به راه راست هدایت می کند.» 🔹 پیام های آیه ۱۶ سوره مائده 🔹 ✅ ، خود زمینه‏ ساز هدایت خویش است. ✅ به راه‏ هاى سلامت و سعادت، در گرو كسب رضاى خداست و هر كسی در پى راضى كردن غیر او باشد، در انحراف است. ✅ راه یكى و راه‏ هاى باطل (شرک، كفر، نفاق و تفرقه و...) متعدّد است. ✅ ، یكى است ولى راه ‏هاى رسیدن به آن متعدّد است. ✅ در سایه قرآن، به همزیستى و صفا در زندگى مى ‏‌رسد. ✅ براى رسیدن به صراط مستقیم، تنها پیامبر و كتاب كافى نیست، لطف و اراده‏ ى هم لازم است. ✅ ، داروى شفابخش همه ظلمات است. تاریكى‏‌هاى جهل، شرک، تفرقه، شبهات، شهوات، خرافات، جنایات واضطراب‏ها را به نور علم، توحید، وحدت، تمدن، یقین، حقّ، صفا وآرامش تبدیل مى‏‌كند. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂 پیرو ولیّ خدا باشید تا پیروز شوید. 🍂 🔶...... بِآيَاتِنَا أَنتُمَا وَمَنِ اتَّبَعَكُمَا الْغَالِبُونَ (قصص/٣۵) ⚡️ ترجمه : خداوند به حضرت موسی فرمود: ..... به بركت آيات (و نشانه هاى) ما بر شما دست نخواهند يافت (و) شما و هركس پيروى تان كند، پيروز خواهيد بود. 💥حضرت موسی، برای رفتن به نزد فرعون، نگران بود که یا تکذیبش کنند و یا به قتلش برسانند و در نتیجه، نتواند مأموریتش را انجام دهد. ❌ اما خدای متعال، این وعده و اطمینان را به او داد که هم خودش و هم یاران و پیروانش پیروز خواهند شد و دست دشمن به آنان نخواهد رسید. ✅بنابراین؛ پیروزی و غلبه ی ولایتمداران، وعده ی خدا، و قطعی است. کانال 👇 @Targomeh
🌴 ⚠️ /108📖 🥀مفسران گفته اند عمرو بن عوف مسجدی ساخت به نام قبا و از پیامبر صلی الله علیه و آله خواست که تشریف بیاورد و در آن مسجد نماز بخواند . 🍃 پیامبر صلی الله علیه و آله پیشنهاد او را پذیرفت . تشریف برد و در آن مسجد نماز اقامه کرد . 🥀عده ای از منافقان ، از جمله غنم بن عوف حسادت ورزید . با خود گفتند ما هم مسجدی درست می کنیم و به نماز جماعت پیامبر صلی الله علیه و آله حاضر نمی شویم . 🍃مسجدی کنار مسجد قبا درست کردند . وقتی تمام شد ، پیش پیامبر صلی الله علیه و آله آمدند و از آن بزرگوار خواستند که تشریف بیاورد و نمازی در آنجا بخواند و با چرب زبانی گفتند که ما می خواهیم شما در اینجا نماز بخوانید و دعا کنید تا متبرک شویم . 🥀پیامبر صلی الله علیه و آله که در حال آماده شدن برای رفتن به جنگ تبوک بود ، فرمود : ما در حال سفر هستیم و وقتی که بازگشتیم می آییم انشاء الله و نماز می خوانیم . 🍃وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله که از جنگ بازگشت ، آیه نازل شد که این مسجد ضرار است و برای تفرقه بین مسلمانان و برای جنگ با خدا و رسول ساخته شده است و آنها دروغ می گویند و آن را به خاطر دوری به مسجدالحرام و غیره بنا نهاده اند . کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا