eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 قَالُوا سَمِعْنَا فَتًى يَذْكُرُهُمْ يُقَالُ لَهُ إِبْرَاهِيمُ 🔹ترجمه: گفتند: شنيده‌ايم كه جوانى به نام ابراهيم، از آنها سخن مى‌گفته است. 🕋 إِنَّ إِبْرَاهِيمَ كَانَ أُمَّة ًقَانِتًا لِّلَّهِ حَنِيفًا وَلَمْ يَكُ مِنَ الْمُشْرِكِينَ 🔹ترجمه: ابراهيم امتی بود، به فرمان خدا بر پاى ايستاد و صاحب دين حنيف بود. و از مشركان نبود. 🔑 ابراهیم نزد مردم جوانی بیش نبود، اما نزد الله به تنهایی یک امت به حساب می‌آمد 👈 مهم آن است که نزد خداوند چه باشی، نه نزد مردم. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻ویژگیهای فقرا در قرآن🌻 🥀🥀🍃🍃🥀🥀🍃🍃🥀🥀 1⃣ کسانی که در تنگنا واقع شدند ❇️ لِلْفُقَرَاءِ الَّذِينَ أُحْصِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ [ ﺻﺪﻗﺎﺕْ ] ﺣﻖِّ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ [ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺟﻨﮓ ﻳﺎ ﻃﻠﺐ ﺩﺍﻧﺶ ﻳﺎ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﻳﺎ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺩﻳﮕﺮ ] ﺩﺭ ﻣﻀﻴﻘﻪ ﻭ ﺗﻨﮕﻨﺎ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ.(بقره٢٧٣) 2⃣ خویشتن دار هستند ❇️ يَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِيَاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُم بِسِيمَاهُمْ ﻓﺮﺩ ﻧﺎﺁﮔﺎﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﭘﺎﺭﺳﺎﻳﻲ ﻭﻋﻔّﺘﻲ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺗﻮﺍﻧﮕﺮ ﻭ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﻣﻰ ﭘﻨﺪﺍﺭﺩ . [ ﺗﻮ ﺍﻱ ﺭﺳﻮﻝ ﻣﻦ ! ] ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻴﻤﺎﻳﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﻲ .(بقره٢٧٣) 3⃣ تکدی گری نمیکنند ❇️ لَا يَسْأَلُونَ النَّاسَ إِلْحَافًا [ ﺁﻧﺎﻥ ] ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﻤﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ .(بقره٢٧٣) 🥀🥀🍃🍃🥀🥀🍃🍃🥀 کانال 👇 @Targomeh
✨ نکات قرآنی صفحه ۱۲۷✨ 🌸توسّل به اولیای خداوند برای قضای حوائج، جایز است. 🕋«قالَ الْحَوارِیُّونَ یا عِیسَی» «قالَ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ اللَّهُمَّ...» 🌸گاهی سؤال و توبیخ یک بی‌‏گناه، برای هشدار به دیگران است. 🕋 «أَ أَنْتَ قُلْتَ» گاهی به در می‌گویند تا دیوار بشنود. 🌸مؤمنان، اگر به خاطر صداقتشان، مشکلاتی را در دنیا تحمّل کنند، این راستی و صداقت در آخرت برای آنان کارساز است. 🕋«یَنْفَعُ الصَّادِقِینَ صِدْقُهُمْ» 🌸عذاب و یا آمرزش مشرکان به دست خداست. 🕋«إِنْ تُعَذِّبْهُمْ» «وَ إِنْ تَغْفِرْ لَهُمْ» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
-پس صبر نیکو پیش گیر. -که این مردم آن روز را بسیار دور (از امکان) بینند. -و ما نزدیک (به وقوع) می‌بینیم. -روزی که آسمان چون فلز گداخته شود. -و کوهها مانند پشم زده متلاشی گردند. -و هیچ کس از خویش خود جویا نشود. 📚 - 10-5 کانال 👇 @Targomeh
⚠️⚠️تکرارِ تاریخِ همجنس بازی قوم لوط در عصر حاضر!! ⭕️پیدا شدن "عبرت ایندگان" شده لوط در عصر حاضر!! ان شاءالله از این آیه عبرت بگیرند!!!!👇🏽👇🏽 «وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِينَ» « یاد کن لوط را آنگاه که به قوم خود گفت همانا شما به کار زشتی می پردازید که هیچ یک از جهانیان پیش از شما آن را انجام نداده است !» (عنکبوت- 28) کانال 👇 @Targomeh
📜 🎁> ◀️ 🌺ابرار، از و نهرها که از زیر درختان جارى است ( بقره / ۲، ۲۵ ) و بهره بهشتیان است، و از بهشتى، مانند آب گوارا و که هرگز بوى آن دگرگون نمى‌شود و که طعم آن تغییر نمى‌ یابد و لذت بخش و انگبین ناب که در جاری است ، بهره مندند . ( محمد ۱۵ ) 🌼افزون بر این ها از هایی سود می برند که با اوصافی ویژه شده است : - 👈1. 🌺« یُسقَونَ مِن رّحیقٍ مَختومٍ = از مُهر شده نوشانیده شوند .» ( مطففین ۲۵ ـ ۲۸ ) 🌼 نوشیدنى مزبور ویژگى دارد: یکم : صاف و خالص از هر و سر به مُهر است : * رحیق مختوم * که شدن آن برای تکریم و صیانت آن است ، چون همواره چیزی را که و خالص از غش و آمیزه باشد ، مُهر و موم می کنند تا چیزی با آن و ناخالصش نکند . دوم : با ماده معروف ( مشک ) به جای گل و لاک معمول در دنیا شده است : * ختامه مسک *( مطففین ۲۶ ) برخی مقصود از * * را بوی مشک دانسته‌اند که آخرین طعم مزبور در دهان است . سوم : آن بر اثر والایی شانش ، شایسته است مورد مسابقه و منافسه قرار گیرد خدای متعالی را به چنین مسابقه ای تشویق میکند : * و فی ذالک فلیتنافس المتنافسون * ( مطففین ۲۶ ) چهارم : آمیزه‌ای از سار ناب تسنیم دارد * و مزاجه من تسنیم * عینا یشرب بها المقرّبون * ( ۲۷ و ۲۸ ) که بر پایه برخی روایات ، شراب بهشتی ، و ویژه الهی است و این آمیختگی ، بر گوارایی شراب ابرار می افزاید . پیامبر و خاندانش که از و سابقانند ، از شراب ناب آن و دیگر ابرار ، از آمیزه تسنیم می نوشند . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh
هدایت شده از آرشیو
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم عمران آیه ۴۴ ذَٰلِكَ مِنْ أَنْبَاءِ الْغَيْبِ نُوحِيهِ إِلَيْكَ ۚ وَمَا كُنْتَ لَدَيْهِمْ إِذْ يُلْقُونَ أَقْلَامَهُمْ أَيُّهُمْ يَكْفُلُ مَرْيَمَ وَمَا كُنْتَ لَدَيْهِمْ إِذْ يَخْتَصِمُونَ ﴿٤٤﴾ این [حقایق] از خبرهای غیبی است که به تو وحی می کنیم. و تو هنگامی که آنان قلم های خود را [به عنوان قرعه زدن در آب] می‌انداختند که کدامیک از آنان سرپرستی مریم را عهده دار شود، و نیز زمانی که [برای کفالت او] با یکدیگر جدال و ستیز می کردند، نزد آنان نبودی. (۴۴) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٤٤) -اين آيه اشاره به گوشۀ ديگرى از داستان مريم مى‌كند و مى‌گويد: «آنچه را در بارۀ سرگذشت مريم و زكريا براى تو بيان كرديم از خبرهاى غيبى است كه به تو وحى مى‌كنيم» (ذلِكَ مِنْ أَنْباءِ الْغَيْبِ نُوحِيهِ إِلَيْكَ) . زيرا اين داستانها به اين صورت (صحيح و خالى از هر گونه خرافه) در هيچ يك از كتب پيشين كه تحريف يافته است، وجود ندارد و سند آن تنها وحى آسمانى قرآن است. سپس در ادامۀ اين سخن مى‌گويد: «در آن هنگام كه آنها قلمهاى خود را براى (قرعه كشى و) تعيين سرپرستى مريم در آب مى‌افكندند، تو حاضر نبودى و نيز به هنگامى كه (علماى بنى اسرائيل براى كسب افتخار سرپرستى او) با هم كشمكش داشتند حضور نداشتى» و ما همۀ اينها را از طريق وحى به تو گفتيم (وَ ما كُنْتَ لَدَيْهِمْ إِذْ يُلْقُونَ أَقْلامَهُمْ أَيُّهُمْ يَكْفُلُ مَرْيَمَ وَ ما كُنْتَ لَدَيْهِمْ إِذْ يَخْتَصِمُونَ) . از اين آيه و آياتى كه در سورۀ صافات در بارۀ يونس آمده استفاده مى‌شود كه براى حل مشكل و يا در هنگام مشاجره و نزاع و هنگامى كه كار به بن بست كامل مى‌رسد و هيچ راهى براى پايان دادن به نزاع ديده نمى‌شود مى‌توان از «قرعه» استمداد جست. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 283 کانال 👇 @Targomeh