eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يُعَذِّبُ مَن يَشَآءُ وَ يَغْفِرُ لِمَن يَشَآءُ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَىْءٍ قَدِير 🍀 ترجمه: آیا نمی دانى كه فرمانروایى آسمان ها و زمین از آن خداست، هركه را بخواهد عذاب مى ‌كند و هركه را بخواهد مى آمرزد و خداوند بر هر چیزى تواناست. 🌷 : آسمان ها 🌷 : زمین 🌷 : می آمرزد 🌷 : توانا 🌹 این آیه همانند سایر آیات سوره مائده در مدینه نازل شده است به دنبال حكم توبه دزدان که در آیه قبل بیان شد، روى سخن را به «صلّى اللّه عليه و آله» نموده و مى‌ فرمايد: «أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللّهَ لَهُ مُلْكُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ: آیا نمی دانی فرمانروایی آسمان ها و زمین از آن خداست.» چون خدا مالک آسمان ها و زمین است پس هر گونه صلاح بداند در آنها تصرف می کند. سپس می فرماید: «يُعَذِّبُ مَنْ يَشاءُ: و هر که را بخواهد عذاب می کند.» یعنی هر کسی را که شایسته مجازات بداند، مجازات می کند. «وَ يَغْفِرُ لِمَنْ يَشاءُ: و هر که را بخواهد می آمرزد.» و هر کسی را که شایسته بداند او را می بخشد. « وَ اللّهُ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ: و خداوند بر هر چیزی تواناست.» 🔹 پيام های آیه ۴۰ سوره مائده 🔹 ✅ كسى كه بر هستى حاكم است، حقّ دارد قوانین هستى را وضع كند. ✅ مجرمان بدانند كه راه فرارى ندارند و باید به سوى بازگردند. ✅ نیازى به توبه ‌ى بندگان ندارد، چون همه ى هستى از آن اوست. ✅ باید در حالتى میان بیم و امید باشد. ✅ یا ، هردو نمونه اى از قدرت اوست. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 / قرآن با چهارده روایت📝 مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها وَ هُمْ مِنْ فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ «89نمل» هر كس كار نيكى بياورد، پس براى او (پاداشى) بهتر از عملش خواهد بود، و آنان از هراس آن روز ايمن هستند 🔵در این که منظور از حسنه در این آیه چیست ، مفسران تعبیرات گوناگونی دارند بعضی آن را به کلمه ی توحید < لا اله الا الله > و ایمان به خدا تفسیر کرده اند 🔴برخی آن را اشاره به ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام وامامان معصوم علیهم السلام می دانند ودر روایات متعددی که از طریق اهل بیت رسیده ؛ براین معنا تاکید شده است 🌕از جمله در حدیثی از امام باقر علیه السلام می خوانیم : یکی از یاران علی علیه السلام خدمتش امد ۰ امام فرمود : ایا از معنای این سخن خداوند 《من جاء بالحسنه فله خیر منها 》 به تو خبر دهم ؟ عرض کرد : آری ، فدایت شوم ای امیرالمومنین ۰ آن حضرت فرمود : 《 ، ما اهل بیت است ، و ، و دشمنی با ما 》 💢البته حسنه وسیئه در این ایه ، مفهوم گسترده ای دارد که همه ی اعمال نیک را در بر می گیرد ، از جمله ایمان به خدا وپیامبر اسلام (ص ) و ولایت ائمه علیهم السلام که در راس هر کار نیک قرار. دارد و مانع ازآن نیست که اعمال صالح دیگر نیز مشمول این آیه باشد ۰ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥📚🎆 📖 (ص) 🦋پاسخ به منكر معاد🦋 🍁 پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم پس از توحيد، همواره فكر مردم را به روز رستاخيز و معاد متوجه مى‏كرد، و مى‏فرمود: روزى مى‏آيد كه همه مردگان زنده مى‏شوند. منكران، اين سخن را به مسخره مى‏گرفتند و مى‏گفتند: ما جز اين زندگى دنيا را نداريم، وقتى كه مرديم همه چيز ما تمام مى‏شود. 🌱روزى چند نفر از سران شرك مانند: ابى بن خلف، وليد بن مغيره، عاص بو وائل و... قطعه استخوان پوسيده مرده‏اى را به دست خود گرفته بودند و آن را با دست فشار مى‏دادند، اجزاء آن را (مثل پودر) در برابر باد مى‏پاشيدند و باد آن‏ها را در فضا پراكنده مى‏نمود و مى‏گفتند: محمد را بنگريد كه گمان مى‏كند خداوند ما را بعد از مردن و پوسيده شدن استخوان‏هايمان را مثل اين استخوان، بار ديگر زنده مى‏كند، چنين چيزى محال است كه آيات 66 و 70 سوره مريم در جواب آن‏ها نازل شد. در آيه 66 و 67 مى‏خوانيم: وَ يَوَدُّ الاِْنسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ وَ لَمْ يَكُ شَيْئًا؛ انسان (منكر) مى‏گويد: آيا پس از مردن، هنگام قيامت از قبر زنده خارج مى‏شوم؟ آيا انسان به خاطر نمى‏آورد كه ما او را قبل از اين آفريديم، در حالى كه چيزى نبود. 🍁خداوندى كه قدرت خود را نشان داده، و انسان‏ها را كه قبلاً جزء خاك بودند آفريده، هم او قادر است كه بار ديگر آن‏ها را از استخوان پوسيده بيافريند. 🌱نظير اين مطلب در آيه 78 تا 80 سوره يس آمده است، كه آن اشخاص منكر، آن استخوان پوسيده را به عنوان مثال نزد پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم آوردند و گفتند: وَ مَن يُحيىِ العِظامَ وَ هِىَ رَمِيمٌ؛ چه كسى اين استخوان‏ها را زنده مى‏كند در حالى كه پوسيده است؟ 🍁پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم به فرمان خدا در پاسخ آن‏ها فرمود: يُحييهَا الَّذِى انشأَها اَوَّلَ مَرَّة وَ هُوَ بِكُلِّ خَلقٍ عَلِيمٍ...؛ 🌱همان كسى آن را زنده مى‏كند كه نخستين بار آن را آفريده است و او بر هر مخلوقى آگاه است، همان خدايى كه براى شما از درخت سبز آتش آفريد، و شما به وسيله آن آتش مى‏افروزيد. 🍁با اين كه آب و آتش دو چيز ضد هم هستند، خداوند مى‏تواند آتش را در دل آب قرار دهد. با توجه به اين كه تمام چوب‏هاى درختان اگر محكم به هم بخورند، جرقه مى‏زنند و به همين دليل گاهى در جنگل‏هاى سبز، آتش سوزى‏هاى وحشتناكى رخ مى‏دهد، اين همان الكتريسيته است كه در درون همه ذرات موجودات جهان، نهفته است. کانال 👇 @Targomeh
🌹 🍂نگذارید گناه در جامعه عادی شود. 🍂 🔶قَالَتْ فَذَلِكُنَّ الَّذِي لُمْتُنَّنِي فِيهِ وَلَقَدْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ فَاسَتَعْصَمَ وَلَئِن لَّمْ يَفْعَلْ مَا آمُرُهُ لَيُسْجَنَنَّ وَلَيَكُوناً مِّنَ الصَّاغِرِينَ (یوسف/٣٢) 🍃ترجمه : (همسر عزيز مصر به زنانى كه دست خود را بريده بودند) گفت: اين همان كسى است كه مرا درباره او ملامت مى كرديد. و البته من از او كام خواستم ولى او پاكى ورزيد. و اگر آنچه را به او دستور مى دهم انجام ندهد، حتماً زندانى خواهد شد و قطعاً از خوارشدگان خواهد بود. ❌ مراحل منحرف کردن جامعه: ⚡️١_ ابتدا زشتی گناه را در جامعه از بین می برند. زلیخا زنان شهر را دعوت کرد تا به آنها بگوید هرکسی جای من بود همینطور می شد. پس من کار زشتی نکرده ام. ⚡️٢_ به انجام گناه، افتخار می کنند. زلیخا در جمله بعدی، با صراحت به زنان گفت: بله. من از يوسف درخواست کردم. ⚡️٣_ جای منکر و معروف عوض شده و ضد ارزش‌ها، ارزش می شوند. و بدنبال آن، خوبان و پاکان، مجرم شناخته می شوند. زلیخا گفت: اگر یوسف به خواسته ام تن ندهد، باید مجازات شود. (و هیچکس هم به این حکم اعتراض نکرد، چون نگاهشان به منکر تغییر کرده بود.) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در محضر قرآن با یاد امام زمان😍 اگه بخواهیم از یاران امام زمان باشیم، قرآن توصیه‌ای برای ما دارد؟ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اهداف نزول قرآن ✅ توجّه به اهداف نزول قرآن و نیز اهداف سوره‌ها و آیات، نقش زیادی در فهم و تدبّر در آیات قرآن دارد. در قرآن کریم، اهداف متعدّدی برای نزول قرآن بیان شده است که به چند دسته قابل تقسیم است: 🔸اهداف مقدماتی: ۱- قرآن نازل شد تا هشدارگر جهانیان باشد(فرقان/۱) ۲- قرآن نازل شد تا بیان کننده‌ی همه چیز باشد(نحل/۸۹) ۳- قرآن نازل شد تا شما خردورزی کنید(یوسف/۲) ۴- قرآن برای تفکرکردن شما، نازل شد(نحل/۴۴) ۵- قرآن، بشارت‌گر و هشدار دهنده است(فصلت/۴) ۶- قرآن، برای ذکر و یادآوری است(ص/۱) ۷- قرآن، هدایت و رحمت است(نحل/۸۹) ۸- قرآن، برای تدبّر است(ص/۲۹) 🔹اهداف میانی: ۱- قرآن، برای برپایی قسط و عدالت است(حدید/۲۵) ۲- قرآن، برای داوری بین مردم است(بقره/۲۱۳) ۳- قرآن، شفاست(اسراء/۸۲) ۴- قرآن، برای هدایت به راه‌های اَمن و صراط مستقیم است(مائده/۱۵) ۵- قرآن، برای حاکمیت قوانین الاهی است(نساء/۱۰۵) ۶- قرآن، برای رسیدن به تقواست(زمر/۲۸) 🔻هدف نهایی: ⬅️ قرآن نازل شد تا مردم را از تاریکی‌ها به سوی نور ببرد(ابراهیم/۱ و حدید/۹)؛ هدف اساسی و نهایی، هدایت انسان به‌سوی نور الهی و «نورانی شدن انسان» است. «تدبّر در قرآن»؛ تفهّم مجموعه‌ای و منسجم آیات قرآن، کشف جهت هدایتی سوره‌ها، باید ما را به فهم و درک این حقیقت متعالی رهنمون سازد.(ان‌شاءالله) کانال 👇 @Targomeh