eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای سه ماه رجب و شعبان و رمضان از همین امروز برنامه ریزی کن ! از ماه رجب دو كار را بايد تمرين كرد؛ يكي روزه و يكي قرآن خواندن و حداقل حداقل حداقل آن، اين است كه در ماه رجب، روزی يک جزء قرآن و در ماه شعبان دو جزء و در ماه رمضان سه جزء بخواند؛ ولي اگر كسي را خدا توفيق داد، در ماه رجب، دو جزء و در ماه شعبان سه جزء و در ماه رمضان پنج جزء الي هفت جزء بخواند. 🔸 بعضي‏ها در ماه رمضان تا ده جز هم مي‏خوانند كه بستگي به توان و استعداد دارد. اگر در سال اول نشد، در سال دوم مي‏شود ان شاء الله... ‌ ‌ حاج شیخ جعفر ناصری 👇👇👇👇 پس تشریف بیار تو گروه ما و این قرآن خوندنت رو به نیت سلامتی و فرج آقا و شادی روح اموات بخون تا ثواب بیشتری ببری قرائت نورگل نرگس 👇 http://eitaa.com/joinchat/2104557579Cb7738ed9e8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈ویژگى هاى قوم ابراهیم علیه السلام .... ادامه 🌺 اختلاف در روایات نشان می‌دهد که این تعابیر ، کتابی بوده ، مقصود از ملکوت ، همان آشناسازی ابراهیم علیه السلام با روابط موجود در نظام در ارتباط با تدبیر هستی و پدیده‌های آن ( از جمله انسان ) به شمار می‌رود که از حسّ مخفی و در شمار است . 🌸قرار دادن چگونگی زنده کردن مردگان از سوی خداوند ، در شمار ارائه ملکوت ، شاهد قاطعی بر این معنا است . 🌺 علامه مجلسی نیز این روایات را احاطه علمی ابراهیم به موجودات و حوادث دانسته است ؛ 🌸بنابراین ، توضیح ملکوت به ارائه چگونگی خلقت آسمان‌ها و زمین یا عبرت‌ها و الهی در آفرینش و الهام چگونگی استدلال از طریق این آیات به ابراهیم علیه السلام یا شگفتی‌های آسمان و زمین یا نور جلال خداوند متعالی و یا اشراف بر مردم می‌تواند بیانگر بخشی از گستره ملکوت باشد که خداوند به نشان داده است ؛ 🌺 اما برخی از آن را دیدن حسّی طبقات گوناگون زمین و آسمان دانسته‌اند که به حق را در پی داشت ؛ ولی این سخن پذیرفته نیست ؛ چنانکه توضیح ملکوت به نگاه عبرت گیرانه به کواکب آسمان و زمینی ، با ظاهر روایات انطباق ندارد . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۹۰و۹۱ وَ قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَئِنِ اتَّبَعْتُمْ شُعَيْباً إِنَّكُمْ إِذاً لَخاسِرُونَ « اعراف آیه 90» سران و اشراف قوم شعيب كه كفر ورزيدند، گفتند: اگر از شعيب پيروى كنيد، قطعاً زيانكار خواهيد بود. فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دارِهِمْ جاثِمِينَ «اعراف آیه91» پس (به كيفر عنادشان) زمين‌لرزه شديدى آنان را فراگرفت، پس شب را به صبح آوردند، در حالى كه در خانه‌هاى خود به زانو در افتادند (و مردند). کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
تفسیر نور (محسن قرائتی) وَ قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَئِنِ اتَّبَعْتُمْ شُعَيْباً إِنَّكُمْ إِذاً لَخاسِرُونَ « اعراف آیه 90» سران و اشراف قوم شعيب كه كفر ورزيدند، گفتند: اگر از شعيب پيروى كنيد، قطعاً زيانكار خواهيد بود. فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دارِهِمْ جاثِمِينَ «اعراف آیه91» پس (به كيفر عنادشان) زمين‌لرزه شديدى آنان را فراگرفت، پس شب را به صبح آوردند، در حالى كه در خانه‌هاى خود به زانو در افتادند (و مردند). نکته ها شايد از اين‌كه در اين آيه كلمه‌ى «رجفة»، در آيه‌ى 94 سوره‌ى هود كلمه‌ى «صيحة» و در آيه‌ى 189 سوره شعراء، عبارت‌ «عَذابُ يَوْمِ الظُّلَّةِ» بكار رفته، استفاده شود كه زلزله همراه با صيحه و ابر تيره بوده است. «1» ممكن است مراد از «رجفه» همان اضطراب و لرزش اندام باشد كه از ترس حاصل مى‌شود، نه زمين لرزه. چنانكه در آيه‌ى 78 گذشت، «جاثم» به كسى گفته مى‌شود كه به‌رو بر زمين افتاده و يا به زانو افتاده و توان برخاستن ندارد. پیام ها 1- طبقه‌ى اشراف، غالباً مخالف پيامبران بوده‌اند. «وَ قالَ الْمَلَأُ» 2- يكى از شيوه‌هاى كفّار براى بازداشتن مردم از پيروى انبيا، (هنگامى كه ببينند آنان از ايمانشان دست برنمى‌دارند،) تهديد مادّى و اقتصادى است. «إِنَّكُمْ إِذاً لَخاسِرُونَ» آرى، محروميّت از درآمدهايى كه از طريق كم‌فروشى به دست مى‌آيد، از ديد كافران خسارت است! «1». تفسير نمونه. تفسير نور(10جلدى)، ج‌3، ص: 119 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ارتباط خداوند با نظام هستی / ✅ در بخش اول به شش ارتباط، اشاره کردیم و در ادامه موارد دیگری را ملاحظه نمایید. 🔹رابطه حفظ: خداوند ناظر و حافظ و نگاهبان جهان هستی است و نمی‌گذارد نظام هستی در هم فرو ریزد. (هود/۵۷، زمر/۶۲، حجر/۱۶و۱۷، فاطر/۴۱، حج/۶۵، نحل/۷۹) 🔸رابطه احاطه: خداوند بر همه موجودات جهان آفرینش، محیط است یعنی هم احاطه وجودی دارد و هم احاطه علمی. (فصلت/۵۴، نساء/۱۲۶، بروج/۲۰، طلاق/۱۲) 🔹رابطه ربوبیّت: ربّ به معنای تدبیرکننده و تربیت‌کننده است، کلمه‌ای که حدود هزار بار در قرآن تکرار شده و این نشانگر اهمیت چنین ارتباطی است، خداوند مدبّر جهان هستی است و این تدبیر استمرار دارد. (فاتحه/۱، انعام/۱۶۴، سجده/۵، یونس/۳) 🔸رابطه ملکوتی: همانگونه که عالمِ خلق در زیر سیطره قدرت خداوند است، عالمِ امر و ملکوت عالم که وجه باطنی موجودات جهان هستی است در تحت سلطه مطلقه او قرار دارد. (یس/۸۳، مؤمنون/۸۸) 🔹رابطه معبودیت: خداوند، معبود همه موجودات جهان آفرینش است و همه موجودات عالم طبیعت و ماورای طبیعت، رو به سوی داشته و به عبادت او می‌پردازند و تسبیح‌گوی اویند. (مریم/۹۳، آل عمران/۸۳، اسراء/۴۴) 🔸رابطه غنایی: خداوند عین غناست و موجودات جهان هستی عین فقر. وجود جهان هستی، تعلق ذاتی به او دارد و عین نیاز است و به هیچ نحو از خود استقلالی ندارد. (فاطر/۱۵) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم / ✅ بسم الله الرحمن الرحیم. الر كِتَابٌ أَنزَلْناَهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماَتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ (ابراهیم/۱) 🔹به نام الله رحمان رحیم. الف، لام، را، (این) كتابى است كه آن را به سوى تو نازل كردیم تا مردم را به اذن پروردگارشان از تاریكى‌ها(ى شرک و جهل) به سوى نور(ایمان) خارج كنى. به سوى راه خداوند عزیز حمید. 🔸خارج كردن مردم از ظلمات به نور، در قرآن بارها تكرار شده است: ➖گاهى به خدا نسبت داده شده: «اللَّه ولى الّذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الى النّور»(بقره/۲۵۷)، ➖گاهى به پیامبران نسبت داده شده: «أن اخرج قومک من الظلمات الى النّور»(ابراهیم/۵)، ➖گاهى به كتاب نسبت داده شده است: «كتاب انزلناه الیک لتخرج النّاس من الظلمات الى النّور»(ابراهیم/۱) 🔸تشبیه كفر و تفرقه و جهل و شرک و شک به «ظلمات» بخاطر آن است كه انسان در آن حالت‌ها متحیّر است، مثل زمانى كه در تاریكى به سر مى‌برد. نور وسیله بینایى، بیدارى، حركت و رشد است همانگونه كه همه‌ى اینها در كتاب آسمانى و راه خدا موجود است. «كتاب... الى النّور... الى صراط العزیز». ❇️ از پيام‌های آیه ▫️قرآن به تنهایى كافى نیست، براى هدایت مردم رهبر الهى نیز لازم است. «كتاب انزلناه الیک لتخرج» ▫️فلسفه‌ى نزول كتاب‌هاى آسمانى و بعثت انبیا، نجات بشر از ظلمت‌هاست. «لتخرج الناس ...» از ظلمت جهل به نور علم، از ظلمت كفر به نور ایمان، از ظلمت تفرقه به نور وحدت و از ظلمت گناه به نور تقوا. ▫️مایه‌ى تبلیغ و ارشاد باید قرآن باشد. «كتاب... لتخرج» ▫️ظلمت‌ها بسیارند، امّا نور یكى است. حق یكى، ولى باطل زیاد است. «الظلمات... النور» (كلمه نور، مفرد و كلمه ظلمات، جمع آمده است.) ▫️پیامبران و كتاب‌هاى آسمانى وسیله‌ى هدایتند، اصل هدایت با اذن خداست. «باذن ربّهم» ▫️راه خدا، راه عزت و سربلندى و كمال است. «الى صراط العزیز الحمید» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اهداف نزول قرآن ✅ توجّه به اهداف نزول قرآن و نیز اهداف سوره‌ها و آیات، نقش زیادی در فهم و تدبّر در آیات قرآن دارد. در قرآن کریم، اهداف متعدّدی برای نزول قرآن بیان شده است که به چند دسته قابل تقسیم است: 🔸اهداف مقدماتی: ۱- قرآن نازل شد تا هشدارگر جهانیان باشد. (فرقان/۱) ۲- قرآن نازل شد تا بیان کننده‌ی همه چیز باشد. (نحل/۸۹) ۳- قرآن نازل شد تا شما خردورزی کنید. (یوسف/۲) ۴- قرآن برای تفکرکردن شما، نازل شد. (نحل/۴۴) ۵- قرآن، بشارت‌گر و هشدار دهنده است. (فصلت/۴) ۶- قرآن، برای ذکر و یادآوری است. (ص/۱) ۷- قرآن، هدایت و رحمت است. (نحل/۸۹) ۸- قرآن، برای تدبّر است. (ص/۲۹) 🔹اهداف میانی: ۱- قرآن، برای برپایی قسط و عدالت است. (حدید/۲۵) ۲- قرآن، برای داوری بین مردم است. (بقره/۲۱۳) ۳- قرآن، شفاست. (اسراء/۸۲) ۴- قرآن، برای هدایت به راه‌های اَمن و صراط مستقیم است. (مائده/۱۵) ۵- قرآن، برای حاکمیت قوانین الاهی است. (نساء/۱۰۵) ۶- قرآن، برای رسیدن به تقواست. (زمر/۲۸) 🔻هدف نهایی: ⬅️ قرآن نازل شد تا مردم را از تاریکی‌ها به سوی نور ببرد. (ابراهیم/۱ و حدید/۹)؛ هدف اساسی و نهایی، هدایت انسان به‌سوی نور الهی و «نورانی شدن انسان» است. «تدبّر در قرآن»؛ تفهّم مجموعه‌ای و منسجم آیات قرآن، کشف جهت هدایتی سوره‌ها، باید ما را به فهم و درک این حقیقت متعالی رهنمون سازد.(ان‌شاءالله) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
♻️ نکته قرآنی: 🔹قوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ 🔸خود و خانواده خود را از آتشى كه هيزم آن انسان ها و سنگ ها است حفظ كنيد. 📗سوره تحریم، آیه ۶ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 امتحان الاهی، از اهداف آفرینش ✅ الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ (ملک/۲)، همان(خدایی) که مرگ و زندگی را آفرید تا شما را امتحان کند که کدام‌تان بهتر رفتار می‌کنید. او شکست‌ناپذیرِ آمرزنده است. 🔹یکی از سؤالاتی که همیشه فکر بشر را مشغول به خود کرده و گروهی در جواب آن راه افراط و گروهی راه تفریط را پیش گرفته‌اند؛ این است که خداوند ما را برای چه آفریده است؟ آیا خداوند نیازی به خلقت و بندگی ما داشته است؟ اگر انسان جواب درست این سؤال را بداند و به آن باور داشته باشد، مسیر اصلی زندگی را یافته و در نتیجه خیر دنیا و آخرت نصیب او خواهد شد. 🔸آیا مرگ هم قابل آفریدن است؟ مرگ، اگر فنا و نیستی باشد نمی‌تواند مخلوق باشد، چرا که خلقت به امر وجودی تعلّق می‌گیرد. ولی می‌دانیم که حقیقت مرگ، انتقال از جهانی به جهان دیگر است، پس امر وجودی است و خالق می‌خواهد. چهره‌ی دیگر مرگ، تولد است. همان‌گونه که اُفول خورشید در نیم‌کره شرقی زمین، همراه با طلوع آن در نیم‌کره غربی است. انسان با ورود به عالم آخرت، به حیات جدیدی دست می‌یابد با این تفاوت که چهره دنیوی این انتقال « موت» نام دارد و چهره برزخی آن، حیات.(البته چون حقیقت انسان، روح اوست، قرآن تعبیر به «توفّی» می‌کند که فعلاً محل بحث نیست) 🔹هدف از امتحان خداوند چیست؟ امتحان سه نوع است: ▫️برای افزایش علم آزمایش کننده، نسبت به آزمایش شونده. ▫️برای افزایش علم امتحان شونده، نسبت به وضع خودش، مانند امتحان معلم از شاگرد. ▫️برای پرورش آزمایش شونده‌ها؛ تا استعدادهایشان بروز کند، آزمایش خداوند این گونه است.(البته، این امتحان می‌تواند یک اتمام حجت هم باشد، لذا امتحان نوع دوم را در خود دارد) 🔸قرآن کریم، چند هدف را برای آفرینش انسان بیان کرده است، از جمله: ▫️عبادت کردن و عبد شدن (ذاریات/۵۶) ▫️رسیدن به رشد و کمال در سایه آزمایش الهی (ملک/۲) ▫️علم به قدرت مطلق خداوند (طلاق/۱۲) ▫️برخورداری از رحمت خاص پروردگار (هود/۱۱۹) 🔹لازم به‌ذکر است که این اهداف در طول یکدیگرند و هر کدام مقدمه و زمینه برای حصول و تحقق دیگری هستند و نهایتاً به نورانی شدن انسان ختم می‌شود (ابتدای سوره ابراهیم) 🔸شرط عمل خوب: در آیه مورد بحث هدف از آفرینش، حسن عمل معرفی شده: «احسن عملا»، نه بیشترین عمل و این نشانه آن است که اسلام بیشتر به کیفیت اهمیت می‌دهد تا کمیّت. مهم آن است که عمل خالصانه و برای خدا و مفید و جامع باشد هر چند از نظر کمیت، کم باشد. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: منظور از «احسن عملا» این است که کدام‌یک از شما عقل و خرد کامل‌تر و خداترسی بیشتر و آگاهی فزونتر بر اوامر و نواهی الهی دارید، هر چند اعمال مستحب شما کمتر باشد. امام صادق(ع) فرمودند: منظور این نیست که کدام‌یک بیشتر عمل می‌کنید، بلکه منظور این است که کدام یک صحیح‌تر عمل می کنید و عمل صحیح آن است که توأم با خداترسی و نیت پاک باشد. سپس فرمود: نگهداری عمل از آلودگی سخت‌تر است از خود عمل و عمل خالص عملی است که نمی‌خواهی احدی جز خدا تو را به خاطر آن بستاید. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅وقتی داستان حضرت یوسف و می‌خونی، دلت آروم میگیره ✍خدایی که میتونه یک پسر بچه رو وسط بیابون از ته چاه نجات بده، خدای منم هست...خدایی که بتونه محبت یک زندانی رو تو دل پادشاه مصر بندازه، خدای منم هست ... خدایی که بتونه یک بچه رو بعد سال‌های سال به پدرش برگردونه، خدای منم هست. اون ارحم الراحمینِ: یعنی مهربانترین مهربانان هر وقت از چیزی ترسیدی چشمات و ببند و تو دلت تکرار کن فاللَّهُ خَيْرٌ حافِظاً وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمينَ 🌷خداوند بهترین نگهدار است، و او مهربان‌ ترین مهربانان است. 📗قسمتی از آیه ۶۴ سوره یوسف کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 امتحان الهی ✅ قرآن برای آفرینش انسان، اهدافی ذکر کرده است از جمله؛ مسأله آزمایش و امتحان انسان. در ابتدای سوره ملک می‌فرماید: الذی خلق الموت و الحیاة لیبلوکم ایکم احسن عملا. آفرینش موت، آزمایشی برای ظهور صبر است و آفرینش حیات، آزمایشی برای ظهور شکر. در نظام احسن الهی، انسان باید بهترین عمل را داشته باشد. اینکه خداوند با چه چیزهایی، انسان را امتحان می‌کند، به مواردی اشاره می‌کنیم: 🔹ترس، گرسنگی، زیان‌های مادی، مرگ (بقره/۱۵۵) 🔸مال و جان (آل عمران/۱۸۶) 🔹اموال و فرزندان (انفال/۲۸) 🔸مواهب مادی (طه/۱۳۱) 🔹نیکی و بدی (اعراف/۱۶۸) 🔸القائات شیطان (حج/۵۳) 🔹عهد و قسم (نحل/۹۱) 🔸کفر و ایمان (محمد/۴) 🔹نعمات الهی (زمر/۴۹) 🔸زینت های زمین (کهف/۷) 🔹احکام کتاب الهی (مائده/۴۹) 🔸آب خوردن! (بقره/۲۴۹) 🔹معجزات (دخان/۳۳) 🔸نجات از طاغوت (بقره/۴۹) 🔹نافرمانی خدا (اعراف/۱۶۳) 🔸تأخیر در عذاب (انبیاء/۱۰۹) 🔹محرمات الهی (مائده/۹۴) 🔸شکست و پیروزی (آل عمران/۵۲،۱۴۱) 🔹خیر و شر (انبیاء/۳۵) و ... ⬅️ البته امتحانات الهی برای همه‌ی افراد، یکسان نیست: آن‌که مقرّب‌تر است، جام بلا بیشترش می‌دهند ! کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
❤️ وطن‌دوستی نه فقط یک ارزش ایمانی بلکه یک میل طبیعی است. اگر مبارزه با اسرائیل تنها یک دلیل داشته باشد همین است که زمین‌دزدی و غصب خاک در تقابل با این میل طبیعی است. طبیعت را شاید بتوان نادیده گرفت اما سرکوب نمی‌توان کرد. 📖بقره آیه ۸۴ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
*┄┅═﷽═┅* میانبر ♻️ لیست دعاهای هر روز ماه رجب 🎤 با نوای حاج میثم مطیعی دسترسی سریع با زدن روی لینک ✅يا مَن يَملِكُ حَوَائِجَ السَّائِلِين https://eitaa.com/delneshinha/18759 ✅ خابَ الوَافِدُونَ عَلَى غَيرِكَ https://eitaa.com/delneshinha/18765 ✅ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسأَلُكَ صَبرَ الشَّاكِرِينَ لَكَ https://eitaa.com/delneshinha/18767 ✅ اللَّهُمَّ يَا ذَا المِنَنِ السَّابِغَةِ https://eitaa.com/delneshinha/18769 ✅اللَّهُمَّ إِنِّي أَسأَلُكَ بِمَعَانِي جَمِيعِ مَا يَدعُوكَ بِهِ وُلاَةُ أَمرِكَ https://eitaa.com/delneshinha/18772 ✅اللَّهُمَّ إِنِّي أَسأَلُكَ بِالمَولُودَينِ فِي رَجَب https://eitaa.com/delneshinha/18775 ✅زیارت رجبیه https://eitaa.com/delneshinha/18777 ✅يا مَنْ اَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْر https://eitaa.com/delneshinha/18780 💚 ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ صوت تماااااام ادعیه ماه رجب ، شعبان و رمضان 🌍صوتهای دلنشین کوثر eitaa.com/joinchat/2276392976Ca2fbd49deb
*┄┅═﷽═┅* میانبر 🖇🖇هر روز ماه مبارک رمضان به نیت ظهور (عج) تلاوت قران داشته باشیم 🎬(جهت مشاهده ترتیل قاریان بین المللی و تندخوانی و ترجمه و متن قران ، لینک‌های آبی‌رنگ زیر را انتخاب نمایید) صوت و متن دعای پیش از تلاوت قرآن از امام صادق https://eitaa.com/delneshinha/22916 https://eitaa.com/delneshinha/20827 https://eitaa.com/delneshinha/20871 https://eitaa.com/delneshinha/20923 https://eitaa.com/delneshinha/20954 https://eitaa.com/delneshinha/20994 https://eitaa.com/delneshinha/21034 https://eitaa.com/delneshinha/21088 https://eitaa.com/delneshinha/21133 https://eitaa.com/delneshinha/21195 https://eitaa.com/delneshinha/21257 https://eitaa.com/delneshinha/21302 https://eitaa.com/delneshinha/13387 https://eitaa.com/delneshinha/21376 https://eitaa.com/delneshinha/21442 https://eitaa.com/delneshinha/21509 https://eitaa.com/delneshinha/21615 https://eitaa.com/delneshinha/21678 https://eitaa.com/delneshinha/21720 https://eitaa.com/delneshinha/21759 https://eitaa.com/delneshinha/21809 https://eitaa.com/delneshinha/21904 https://eitaa.com/delneshinha/21987 https://eitaa.com/delneshinha/22035 https://eitaa.com/delneshinha/22120 https://eitaa.com/delneshinha/22158 https://eitaa.com/delneshinha/22203 https://eitaa.com/delneshinha/22251 https://eitaa.com/delneshinha/22287 https://eitaa.com/delneshinha/22326 https://eitaa.com/delneshinha/22340 دعای ختم قران https://eitaa.com/delneshinha/22401 صوت ذکر https://eitaa.com/delneshinha/13648 📌با نشر لینکهای گذاشته شده در‌ گروه ها و کانالهاتون در ثواب نشر تلاوت قرانها شریک باشین 🌸برای تعجیل در امر فرج صلوات 🌸 @delneshinha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈ویژگى هاى قوم ابراهیم علیه السلام .... ادامه 🌸 بر آیه اساس آیه ۷۵ انعام ، از ارائه به ابراهیم علیه السلام اهدافی ، از جمله رساندن وی به در نظر بوده است . 🌺 هرچند در آیه ، یقین بیان نشده ، قراین نشان می‌دهد که مراد ، یقین به الهی بوده است . 🌸مفسران در توضیح ، از مانند یقین به خالقیّت و مالکیّت خدا بر مجموعه ، توحید ، گمراهی مشرکان و یقین به آیات الهی که یقین به اسما و خداوند را در پی دارد ، یاد کرده‌اند ؛ 🌺اما مقصود ، به وجود خدا یا یقین به خداوند به معنای احاطه به ذات متعالی نبوده است ؛ زیرا قرآن ، خداوند را از آن می‌داند که در وجود او تردید راه یابد یا آنکه مورد علمی واقع شود . 🌸افزون بر ابراهیم علیه السلام به یقین ، توان ساختن او در احتجاج با مشرکان نیز از ارائه ملکوت شمرده شده است . 🌺 جمله * کذالک نُری ابراهیم .... * که به آگاهی از بت پرستان و ردّ بت‌ها در آیه پیشین اشاره دارد : * و اذ قال ابراهیم لابیه ءازر اتتّخذ اصناما ءالهه انّی ارئک و قومک فی ضلال مبین * ( انعام ۷۴ ) 🌸به ضمیمه تعبیر * * در آیه بعد ( با توجه به حرف * ف * که بیانگر ترتیب است ) * فلمّا جنّ علیه الّیل رءا کوکبا قال ربّی فلمّا افل قال لا احبّ الآفلین * ( انعام ۷۶ ) که ما بعد و ماقبل را می‌رساند ، نشان می‌دهد که آیات به هم مربوط بوده ،‌ در نتیجه کلمه * * جریانی را باز می‌گوید که در گذشته واقع شده و همچنان ادامه یافته است ؛ 🌺پس ملکوت ، امری مداوم بوده که خداوند با آن ، ابراهیم را در با مشرکان پشتیبانی می‌کرده است . 🌸در روایات نیز از ملکوت در مقاطع گوناگون زندگی ابراهیم یاد شده که در ارائه ملکوت را تایید می‌کند . ادامه دارد...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺