eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
⚜سبک زندگی قرآنی : 🍂در راه امام حسین علیه السلام بمانید. 🍂 🔶 اهدِنا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ........ ⚡️در راه مستقيم بودن، مهمترین و تنها خواسته اى است كه هر مسلمان، در هر نماز از خداوند طلب مى كند. ⭐️راه مستقيم، راه كسانى است كه مورد نعمت الهى واقع شده اند وعبارتند از: انبيا، صدّيقين، شهدا وصالحين.(نساء /۶٩) و بالاترین مصداق آن، اهل بیت علیهم السلام اند که نمونه هاى زيباى انسانيّت اند. ✅ پس ما هر روز در نمازمان از خدا می‌خواهیم که در راه اباعبدالله الحسین بمانیم. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
♻️ نکته قرآنی 🔹ولَا تَقْرَبُوا الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ 🔸و به كارهاى زشت چه آشكار و چه پنهانش نزديك نشويد. 📗سوره انعام، آیه ۱۵۱ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈بت شکنى ابراهیم علیه السلام .... ادامه 🌺 درباره آیه ۸۹ صافات * انّی سقیم * نیز ما را آگاه ساخته که ابراهیم علیه السلام این جمله را گفته و در آیه ۸۴ او را به قلب وصف کرده و قلب سلیم با کذب و لغو سازگار نیست . 🌸قرینه‌ای هم وجود ندارد که برساند بیمار نبوده ؛ بلکه شاید او بیمار بوده ؛ ولی نه به گونه‌ای که او را از شکستن باز دارد . 🌺 در عین حال ، مفسران بر اساس این فرض که سخن از موارد توریه باشد ، در توضیح مقصود واقعی حضرت ، احتمال‌های گوناگونی را طرح کرده‌اند . 👈۲ . درباره آیه ۸۸ صافات ( فنظر نظره فی النّجوم ) این طرح شده که چرا ابراهیم علیه السلام از علم برای پیش‌بینی مریضی خویش در آینده استفاده کرده است ؛ در حالی که این عمل نیست ؛ 🌸 افزون بر اینکه عدم تنجیم در بین فقیهان مورد اختلاف است و عده‌ای قول به عدم را به صورت مطلق نپذیرفته‌اند و آن را صحیح نمی‌دانند ؛ بلکه آن را به شروطی مقید می‌کنند . 🌺 برخی گفته‌اند : نظر ابراهیم در ، نظر من منجّم برای آگاهی از حوادث نبوده ؛ بلکه ابراهیم با نگاه در ، فقط وانمود کرد که به محاسبه‌های نجومی مشغول است . 🌸 برخی دیگر مقصود از این نظر را همان رویت ، ماه و خورشید دانسته‌اند که در سوره به آن اشاره شده و در زمان مهلت برای معرفت ( پیش از بلوغ ) بوده است ؛ 🌺 بنابراین ، منظور از نیز بیماری و اشاره به عدم پروردگار است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَ لِأَخِي وَ أَدْخِلْنا فِي رَحْمَتِكَ وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ «اعراب آیه151» (چون خشم موسى فرو نشست) گفت: پروردگارا! من و برادرم را بيامرز و ما را در رحمت خويش وارد كن و تو مهربان‌ترين مهربانانى. إِنَّ الَّذِينَ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ سَيَنالُهُمْ غَضَبٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ ذِلَّةٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ كَذلِكَ نَجْزِي الْمُفْتَرِينَ «اعراف آیه 152» قطعاً كسانى كه گوساله را (به پرستش) گرفتند، به زودى خشمى از سوى پروردگارشان و ذلّتى در زندگى دنيا به آنان خواهد رسيد و اين گونه دروغ‌پردازان را كيفر مى‌دهيم. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 قالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَ لِأَخِي وَ أَدْخِلْنا فِي رَحْمَتِكَ وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ «اعراب آیه151» (چون خشم موسى فرو نشست) گفت: پروردگارا! من و برادرم را بيامرز و ما را در رحمت خويش وارد كن و تو مهربان‌ترين مهربانانى. «1». زمر، 61. جلد 3 - صفحه 181 نکته ها آمرزش خواهى حضرت موسى يا براى درس دادن به ديگران است يا به خاطر آنكه در ميان مردم به هارون پرخاش كرده است. «رَبِّ اغْفِرْ لِي وَ لِأَخِي» البته حضرت موسى با بيان اين جمله، برخورد عاطفى هارون را كه گفت: «ابْنَ أُمَّ» پاسخ بهترى داد. پیام ها 1- به برادران وهمكاران خود نيز دعا كنيم. «رَبِّ اغْفِرْ لِي وَ لِأَخِي» 2- در طوفان انحراف‌هاى جامعه، رهبران به دعا و لطف الهى بيش از ديگران نيازمندند. «وَ أَدْخِلْنا فِي رَحْمَتِكَ» 3- بخشودگى، مقدّمه‌ى ورود در رحمت الهى است. اغْفِرْ ... أَدْخِلْنا 4- در دعا، از الطاف و صفات خدا ياد كنيم. «أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 إِنَّ الَّذِينَ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ سَيَنالُهُمْ غَضَبٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ ذِلَّةٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ كَذلِكَ نَجْزِي الْمُفْتَرِينَ «اعراف آیه 152» قطعاً كسانى كه گوساله را (به پرستش) گرفتند، به زودى خشمى از سوى پروردگارشان و ذلّتى در زندگى دنيا به آنان خواهد رسيد و اين گونه دروغ‌پردازان را كيفر مى‌دهيم. نکته ها از آيه‌ى 149 بر مى‌آمد كه بنى‌اسرائيل از كرده‌ى خود پشيمان شدند. اين آيه نشان مى‌دهد كه توبه‌ى آنان پذيرفته نشد، مگر به نحوى كه در آيه‌ى 54 سوره‌ى بقره بيان شد كه براى توبه بايد يكديگر را بكشند. «إِنَّكُمْ ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَكُمْ بِاتِّخاذِكُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلى‌ بارِئِكُمْ فَاقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ» آرى، توبه‌ى ارتداد و گوساله‌پرستى پس از حقّ‌پرستى، گفتن‌ «اسْتَغْفِرِ اللَّهَ» نيست، بلكه بايد همديگر را با دست خود اعدام كنند تا اين حركت در روش مبارزه با شرك‌ جلد 3 - صفحه 182 فرهنگ شده و در نسل‌ها بماند. امام باقر عليه السلام ذيل آيه فرمودند: هركس در دين الهى بدعت گذارد، در همين دنيا ذليل و خوار مى‌شود. «1» پیام ها 1- انسان در انتخاب دين آزاد است، گرچه گاهى به چيزى گرايش پيدا مى‌كند كه باعث سقوط او مى‌شود. «إِنَّ الَّذِينَ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ سَيَنالُهُمْ غَضَبٌ مِنْ رَبِّهِمْ» 2- افراد مرتد، مغضوب خدا هستند. «إِنَّ الَّذِينَ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ سَيَنالُهُمْ غَضَبٌ مِنْ رَبِّهِمْ» 3- غضب اولياى خدا، غضب خداست. «غَضْبانَ أَسِفاً- غَضَبٌ مِنْ رَبِّهِمْ» 4- آنان كه به جاى ايمان، سراغ بت‌هاى پر زرق و برق و پر سرو صدا بروند، در همين دنيا هم خوار خواهند شد. «ذِلَّةٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا» 5- غضب الهى، مخصوص بنى‌اسرائيل نيست، بلكه سنّت الهى است و نسبت به اقوامِ مرتدّ ديگر هم بوده و خواهد بود. «كَذلِكَ نَجْزِي الْمُفْتَرِينَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ در قیامت چند نامه عمل وجود دارد⁉️ 🔰از آیات قرآن استفاده می‌شود که در روز قیامت سه نوع پرونده و کتاب و نامه عمل وجود دارد: 🔸 اول: برای هر فردی یک کتابی است که مربوط به کارهای شخصی خودش است ؛ قرآن در این باره می‌فرماید: ما عمل هر انسانی را به گردنش می‌اندازیم و روز قیامت همان عمل را به صورت کتابی که ریز و درشت کارها در آن ضبط شده در برابرش باز می‌نماییم. 🍀 دوم: برای هر امت و گروهی هم یک کتاب است قرآن در مورد این کتاب می‌فرماید: در قیامت هر امت و گروهی به کتاب مخصوص خود فراخوانده می‌شوند. (شاید این کتاب مربوط به خط فکری امت‌ها باشد) 🌻سوم: کتابی هم برای همه خلایق مطرح است که در آن اعمال تمام مردم یکجا ضبط شده است. 📖ســـــــــوره اســــــــرا آیه ۱۳📖 📖ســــــــوره جاثیــــه آیه ۲۸📖 📖 المیــــزان ج۱۳ ص۳۴۸📖 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔻کانال مرگ و رستاخیز🔻 🆔 @rozehasrat
❤️ اصول مشترک در رسالت پیامبران / ۴ 🔹اصل دهم: نفی شخصیت‌پرستی؛ 🔸یکی از اصول مشترک بین همه پیام‌آوران الهی، پرهیز از خودبینی است که از صفات سلبی آنان بشمار می‌آید. انبیا هرگز نیامده‌اند تا مردم را به سمت خود دعوت کنند، زیرا شخص‌پرستی در حقیقت هواپرستی است. از برجسته‌ترین هدایت‌های پیامبران آن است که مردم را از هرگونه هواپرستی پرهیز داده‌اند (آل‌عمران/۷۹). پیامبر، بنده خداوند است، در نیازمندی‌ها فقط باید به ذات اقدس الله متّکی شد. حتیٰ عبادات هم وسیله هستند نه هدف، قرآن می‌فرماید که برای نیل به لقای حق، وسیله بجویید (مائده/۳۵) 🔹اصل یازدهم: تربیت عالمان ربانی و مربیان الهی؛ 🔸انبیا به ما گفتند: شما ربانی مردم و معلم کسانی باشید که دسترسی به ما ندارند و در استضعاف فکری به سر می‌برند (آل‌عمران/۷۹). کسی که مدبّر و هادی خوبی برای جامعه باشد و ارتباطش با خدای سبحان زیاد باشد، عالم ربانی است. شاگردان انبیا نباید تنها به این فکر باشند که خود را از جهنم نجات دهند و گلیم خود را از آب بکشند بلکه باید به این فکر باشند که دیگران را هم هدایت کنند. 🔹اصل دوازدهم: تقدّم الهیات بر مادیات؛ 🔸هیچ پیامبری حق ندارد مسایل مادی را بر مسایل الهی مقدم بداند و این اصل جامع و کلی مربوط به نبوت عامه است (انفال/۶۷). تعبیر قرآن کریم، این است که شما دنیا می‌خواهید و خدا آخرت می‌خواهد. معلوم می‌شود کشتن کسی که در برابر اسلام و مسلمانان صف‌آرایی و توطئه می‌کند، آخرت است و زنده نگه‌داشتن و مسامحه و دریافت کمک مادی از او، دنیاست. البته خدا عزیز است و دوستان خود را پیروز می‌کند و می‌داند که چگونه حکم و قانون تنظیم کند (وَ الله عزیزٌ حکیمٌ) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ إِذَا كَانُواْ مَعَهُ عَلَى‌ أَمْرٍ جَامِعٍ لَّمْ يَذْهَبُواْ حَتَّى‌ يَسْتَئْذِنُوهُ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَئْذِنُونَكَ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ فَإِذَا اسْتَئْذَنُوكَ لِبَعْضِ شَأْنِهِمْ فَأْذَن لِّمَن شِئْتَ مِنْهُمُ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمُ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ‌ (نور/۶۲) 🔹مؤمنان (واقعى) تنها كسانى هستند كه به خدا و پیامبرش ایمان آورده و هر گاه با پیامبر(ص) بر كارى اجتماع نمایند، بدون اجازه او نمى‌روند، (اى پیامبر!) كسانى كه اجازه مى‌گیرند آنانند كه به خدا و پیامبرش ایمان دارند. پس اگر براى بعضى از كارهاى خود از تو اجازه خواستند، به هركس از آنان ‌كه خواستى (و مصلحت بود) اجازه بده و براى آنان از خدا طلب آمرزش كن، كه خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است. 🔸مقصود از «امر جامع» در این آیه، هر کار مهمی است که اجتماع مردم در آن‌جا لازم است؛ هم‌چون جهاد، نماز جمعه، نماز عید، مشورت عمومی و امروز هم مسأله «جهاد تبیین» یکی از مصادیق بارز «امر جامع» است. در این‌گونه موارد هنگامی که رهبر الهی جامعه، مردم را به صحنه فرا می‌خواند، باید مؤمنان همگی حاضر شوند و پیامبر اکرم (ص) یا امام جامعه را تنها نگذارند و رابطه‌ی نظام‌مند را حفظ نمایند. امروز مطالبات رهبری در سطح کلان از مصادیق امر جامع است؛ «اصلاح سبک زندگی»، «جمعیت و فرزندآوری» و ... از امور جامعی است که رهبری بر آن تأکید داشته و دارند و لازم است در جهت تحقق این امور حیاتی، فرهنگ‌سازی صورت گیرد. ⬅️ امر جامع: دعوت آحاد ملّت برای حضور پُرشور و حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند ❇️ از پيام‌های آیه ▫️حضور در كنار رهبرى، براى حل مشكلات، نشانه‌ى ایمان، و ترک آن نشانه‌ى نفاق یا ضعف ایمان است. «انّما المؤمنون الّذین... كانوا معه على امر جامع» ▫️در مسائل تشكیلاتى، كه بر اساس همفكرى و مشورت، تصمیم گرفته مى‌شود، خودمحورى و خودمختارى ممنوع است. «على امر جامع لم یذهبوا» ▫️در زندگى اجتماعى، وجود رهبر و پیروى از او لازم است. «على امر جامع لم‌ یذهبوا» ▫️ایمان باید همراه با تسلیم و اطاعت از رهبرى باشد. «لم یذهبوا حتّى یستأذنوه» ▫️باید نظام اجتماعى و كارهاى گروهى را ارج نهیم. «لم یذهبوا حتّى یستأذنوه» ▫️بعضى مسائل را باید سربسته گفت. «لبعض شأنهم» ▫️رهبرى در اسلام، همراه با مصلحت‌اندیشى و رحمت است. «فأذن لمن شئت منهم - و استغفر لهم» ▫️تصمیم‌گیرى نهایى با رهبر است. «لمَن شئت منهم» (پیامبر در مسائل جامعه، بر مردم ولایت دارد). ▫️رهبر باید در اعمال سیاست‌هاى خود انعطاف‌پذیر و واقع‌بین باشد. «فأذن لمن شئت منهم و استغفر لهم اللّه» ▫️اذن پیامبر(ص)، كار را مجاز و حلال مى‌كند ولى نفسِ رها كردن كارهاى عمومى، نیاز به استغفار دارد. «فأذن... واستغفرلهم» ▫️طرح مسائل شخصى در هنگام اشتغال به كارهاى عمومى، گرچه با اجازه باشد، زیبا نیست و باید عذرخواهى كرد. «و استغفر لهم» ▫️استغفار و دعاى پیامبر اکرم(صلى الله علیه و آله) براى دیگران، مستجاب است. «واستغفر لهم اللّه اِنّ اللّه غفور رحیم» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 به عبارات‌ زیر توجه کنید. 🔹 وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ... 🔹 مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ... کدام آیات در قرآن کریم با این عبارات آغازمی شوند؟ ┄┅═✧❁✧═┅✧❁✧═ 📌به آدرس آیات دقت کنید : 🔸 وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قَالُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ عَلَىٰ بَشَرٍ مِّن شَيْءٍ قُلْ مَنْ أَنزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَىٰ نُورًا وَهُدًى لِّلنَّاسِ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِيسَ تُبْدُونَهَا وَتُخْفُونَ كَثِيرًا وَعُلِّمْتُم مَّا لَمْ تَعْلَمُوا أَنتُمْ وَلَا آبَاؤُكُمْ قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ (انعام/۹۱) 🔸 وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالْأَرْضُ جَمِيعًا قَبْضَتُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَالسَّمَاوَاتُ مَطْوِيَّاتٌ بِيَمِينِهِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ(زمر/۶۷) 🔸مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ‌عَزِيزٌ (حج/۷۴) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ درآیه۲۸۲فرمود وَاسْتَشْهِدُواْ شَهِيدَيْنِ من رِّجَالِكُمْ دو شهید بیاورید از مردان تان🌻 شاهدکسی است که۱ بار شهادت دهدو معلوم نیست شهادت او راست باشد یا دروغ🤕 اما شهید کسی است که حداقل ۳بار شهادت راست داده باشد🌸 زیراشهید صیغه مبالغه است (چون می شود آنرا بشکل اسم فاعل نوشت ونوشت شاهد که شاهد یک کلمه معنادار است پس شهید صیغه مبالغه است)✅ (اما مثلا کلمه عزیز صیغه مبالغه نیست چون نمیشود آنرا بشکل اسم فاعل نوشت👈 نمیشود نوشت عازز عازز معنی ندارد پس عزیز صفت مشبهه است) فرمود ۲ شهید بیاورید نه۲ شاهد❌ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
❤️ رحمت خدا فقط مادیات نیست. بیمه شدن از گناهان و انزجار درونی پیدا کردن از گناه هم یکی از جلوه‌های رحمت خداست. از خدا بخواهیم گناه را در ذائقۀ ما تلخ و ترک گناه را برایمان شیرین کند. 📖 غافر آیه ۹ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃قرآن 🔸سوره نحل، آیه ٢٧: ثُمَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يُخْزِيهِمْ وَيَقُولُ أَيْنَ شُرَكَآئِيَ الَّذِينَ كُنتُمْ تُشَاقُّونَ فِيهِمْ قَالَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْعِلْمَ إِنَّ الْخِزْيَ الْيَوْمَ وَالْسُّوءَ عَلَي الْكَافِرِينَ ⚡️ترجمه : سپس روز قيامت خدا آنها را رسوا مى سازد; و مى گويد: «شريكانى كه شما براى من ساختيد، و به خاطر آنها با ديگران دشمنى مى كرديد، كجا هستند»؟! ‏ (در اين ‏هنگام،) كسانى كه به آنها علم داده شده مى گويند: «رسوائى و بدبختى، امروز بر كافران است»! 💥توضیح : آنان كه در دنيا مؤمنان را خوار مى شمردند، خود در قيامت خوار مى شوند. 🍁در فرهنگ قرآن عالم كسى است كه انديشه و عمل او بر اساس حق و حقيقت بوده و او را به توحيد و ايمان برساند، گرچه قدرت خواندن و نوشتن هم نداشته باشد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
❤️ روایت می‌گوید: آن دو دریای ژرف مورد اشاره در آیه، امیرالمؤمنین و زهرای اطهر و مروارید و مرجانی که از آن دو دریا خارج می‌شود حسن و حسین علیهم‌السلام است. 📖رحمن: ۱۹ الی ۲۲ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈بت شکنى ابراهیم علیه السلام .... ادامه 🌸 این قول از آن رو که با آیات سازگار نیست ، مردود دانسته شده ؛ زیرا در این آیات ابتدا آمده که ابراهیم با پیراسته از شرک رو به سوی خداوند آورد ( صافات ۸۴ ) و مشرکان را مورد قرار داد : * الئکا ءآلهه دون الله تریدون * (صافات ۸۶) سپس جریان نظر در نجوم بیان شده است . 🌺 در رایی دیگر تاکید شده که بر اساس ظاهر ، خبر دادن از بیماری ، مبتنی به نظر در نجوم و بر آن بوده است ؛ بنابراین ، نظر در نجوم ممکن است به منظور وقت و ساعت باشد ؛ 🌸به طور مثال در فواصل زمانی معین بر او عارض می‌شد که وقت آن را با طلوع یا غروب یا وضع خاصّ ای مشخص کرده بود و می‌خواست از وقت آن آگاهی یابد 🌺 یا اینکه به او خبر داده بود که در آینده مریض خواهد شد و علامت آن را ستاره‌ای قرار داده بود . 🌸در این زمینه ، همچنین توجیهاتی بر اساس آنکه مقصود از در آیه ، ستاره نباشد ، ارائه شده که با آیه سازگاری ندارد . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺